Προγραμματίζωντας τον ZX Spectrum

Ανακάλυψα έναν καλοσχεδιασμένο HTML5 εξομειωτή του ZX Spectrum 48.

O ZX Spectrum ήταν ένας 8-μπιτος οικιακός υπολογιστής που παρουσιάστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1982 από την εταιρεία Sinclair Research. Είχε εμπορική επιτυχία και τη δεκατετία του 80 είχε εδραιωθεί και στην χώρα μας στους ποιό δημοφιλής οικιακούς ΗΥ.

Είχα και εγώ τον ZXSpectrum+ αλλά έκανα το λάθος και τον πούλησα για αγοράσω μια AMIGA 500. 🙁
θυμάμαι πως τον συνέδεα σε μια έγχρωμη τηλέοραση Sneider και έγραφα τα μικρά παραδείγματα που είχε το  σε Basic το εγχειρίδιο και έπαιζα Harrier Attack  , Froggy, Renagate

Εποχές που το Pixel είχε listings σε Basic για να γράψεις τα δικά σου παιχνίδια!  (με χαρά μάλιστα ανακάλυψα ότι πλέον όλα τα τεύχη υπάρχουν στο διαδίκτυο δωρεάν σε pdf)

Υπάρχει σε html το επίσημο εγχειρίδιο που είχε διατεθεί μαζί με τον ZXSpectrum για να ξεκινήσουμε.

Ενδιαφέροντα ερωτήματα:

Πως ήταν να προγραμματίζεις έναν οικιακό ΗΥ (home computer) ;

Τι λειτουργικό σύστημα είχε;

Τι εφαρμογές είχε;

 

Επιγραμματικά θα λέγαμε ότι όταν εκκινείται ο  ΖΧ Spectrum εκτελείτε ένας διερμηνευτής της Sinclair BASIC  μιας διαλέκτου της BASIC . Όμως ο διερμηνευτής λειτουργεί και σαν μια διεπαφή τύπου γραμμής εντολών ενός πολύ απλού λειτουργικού συστήματος το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα να αποθηκεύσουμε ένα πρόγραμμα που γράψαμε σε μια κασέτα ή να φορτώσουμε ένα πρόγραμμα από κασέτα. Οι σχετικές εντολές είναι οι SAVE,LOAD.

Σχετικά με τις δυσκολίες του να προγραμματίζεις σε ποιό επαγγελματικό επίπεδο βρήκα μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη προγραμματιστή παιχνιδιών του Spectrum που αναφέρει:

The only real annoying part of developing on the Spectrum was working with the limited hardware and software of the time. Particularly early on when I was using a tape system and a very basic compiler, where it could take about half an hour, and many tape swaps just to make a build. 

Δηλαδή για να μεταγλωττίσεις μια φορά τον πηγαίο σου κώδικα (πχ σε Basic) και να δημιουργήσεις το εκτελέσιμο (σε γλώσσα μηχανής) έπρεπε να κάνεις πολλές αλλαγές κασέτας στο κασετόφωνο.  Υποθέτω ότι λόγω της μικρής μνήμης η μεταγλώττιση γινόταν τμήμα τμήμα. Οπότε φόρτωνες ένα κομμάτι του κώδικα από την κασέτα στη μνήμη. Έκανες μεταγλώττιση και την αποθήκευες στη μνήμη κ.ο.κ

 

Παραπομπές

Ετικέτες:, , , , , , , , , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *