Ένα από τα γραμματικά φαινόμενα της γερμανικής γλώσσας που παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες στους μαθητές είναι οι “κτητικές αντωνυμίες”.
Δείτε συνπληρωματικά…..
Possessivpronomen : Mein(e)- Dein(e)
Ένα από τα γραμματικά φαινόμενα της γερμανικής γλώσσας που παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες στους μαθητές είναι οι “κτητικές αντωνυμίες”.
Δείτε συνπληρωματικά…..
Possessivpronomen : Mein(e)- Dein(e)
Δημιουργήστε το δικό σας κρυπτόλεξο για τους μαθητές σας με το “wordsearchmaker.net”!
Mit “wordsearchmaker.net” ein Wortsuchspiel für eure SchülerInnen selbst erstellen!
Δείτε εδώ ένα παράδειγμα με θέμα “Hobbys” για την Α΄ Γυμνασίου…..
ΤΑ ΚΟΜΙΚ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Μία διδακτική πρόταση-project επεξεργασίας του γνωστού παραμυθιού “Die Bremer Stadtmusikanten” – “Οι μουσικοί της Βρέμης” των αδερφών Grimm σε μορφή κόμικ.
Κάντε κλικ! Bitte klicken!
Πηγή: http://deutschinderschule1.blogspot.gr/p/comis-im-daf-unterricht.html
Ευχαριστώ την συνάδελφο Κλαίρη Σ. για το υλικό!
Αυτοί είναι οι 12 μήνες στα γερμανικά. Όσοι γνωρίζουν αγγλικά θα διαπιστώσουν ότι υπάρχουν πολλές ομοιότητες και ελάχιστες διαφορές ανάμεσα στις δύο γλώσσες όσον αφορά την ονομασία των μηνών.
[slideboom id=792002&w=425&h=370]
Δείτε συμπληρωματικά πώς λέμε τις ημερομηνίες (Datum) στα γερμανικά.
Και ένα ρητό με το ρήμα “wissen” ………

Noch ein Verb im Präsens…..

Guten PROJEKT Tag!!!
Μία από τις δυνατότητες δημιουργικής επεξεργασίας κειμένου και λεξιλογικών στοιχείων στην ξένη γλώσσα αποτελεί η τεχνική αντικατάστασης συγκεκριμένων λέξεων με εικόνες.
1η εκδοχή: Ο εκπαιδευτικός δίνει στους μαθητές κείμενο στο οποίο έχει ήδη αντικαταστήσει συγκεκριμένες λέξεις με εικόνες και οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά.
2η εκδοχή: Ο εκπαιδευτικός δίνει κείμενο στους μαθητές οι οποίοι καλούνται να αντικαταστήσουν λέξεις της επιλογής τους με εικόνες δημιουργώντας οι ίδιοι λεξιλογική άσκηση για τους συμμαθητές τους.
3η εκδοχή: Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν κενά κειμένου επιλέγοντας ανάμεσα σε λέξεις που τους δίνονται. (Ενδείκνυται για επίπεδο αρχάριων).
4η εκδοχή: Μετά την ολοκλήρωση επεξεργασίας μιας θεματικής ενότητας οι μαθητές καλούνται να συντάξουν μόνοι τους κείμενο στο οποίο αντικαθιστούν λέξεις της επιλογής τους με εικόνες δημιουργώντας οι ίδιοι λεξιλογική άσκηση για τους συμμαθητές τους.
Δείτε εδώ ένα παράδειγμα σύμφωνα με την 4η εκδοχή.
Θεματική ενότητα-Thematische Einheit: “Πως περνώ την μέρα μου- Ώρα” -“Tagesablauf-Uhrzeit”, Lektion 6, Deutsch-Ein Hit 1.
Aufgabe-Άσκηση
Könnt ihr die fehlenden Wörter in den Text einsetzen? Μπορείτε να συμπληρώσετε τις λέξεις του κειμένου που λείπουν;

Guten PROJEKT Tag!
Μία ακόμη πρόταση για να μετατρέψουμε την ενασχόληση με την ξένη γλώσσα σε ευχάριστη δραστηριότητα χρησιμοποιώντας απλά υλικά.
Θεματική ενότητα: Ρήματα
Διδακτικοί στόχοι (κατ΄επιλογή): •Κλίση ομαλών/ανώμαλων ρημάτων στον ενεστώτα (Konjugation von schwachen oder starken Verben im Präsens) • προστακτική (Imperativ)• σχηματισμός πρότασης με συγκεκριμένα ρήματα (Beispielsätze mit Verben) κτλ.
Υλικά: απλά ξυλάκια (ξύλινα γλωσσοπίεστρα)
Περιγραφή: Κάθε μαθητής καλείται να επιλέξει ένα ξυλάκι στο οποίο αναγράφεται ένα ρήμα σε απαρεμφατική μορφή. Ανάλογα με το γραμματικό φαινόμενο που θέλουμε να επεξεργαστούμε ζητούμε από τους μαθητές: να κλίνουν το συγκεκριμένο ρήμα στον ενεστώτα ή να αναφέρουν τους τρεις τύπους προστακτικής ή να σχηματίσουν μία πρόταση με το συγκεκριμένο ρήμα κλπ. Εναλλακτικά μπορούν οι ίδιοι οι μαθητές να ετοιμάσουν και να διακοσμήσουν τα ξυλάκια, μία δραστηριότητα ιδιαίτερα ευχάριστη γι΄αυτούς!
Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε ξένη γλώσσα, ακόμη και ως δραστηριότητα εκτός σχολικής τάξης!
Αγαπητοί επισκέπτες,
καλώς ήρθατε στο blog με τίτλο “Καλή PROJECT Μέρα!” Εδώ μπορείτε να βρείτε προτάσεις διδασκαλίας για δημιουργική και παιγνιώδη ενασχόληση με την Γερμανική ως Ξένη Γλώσσα σύμφωνα με τη μέθοδο “Project” καθώς και εκπαιδευτικό υλικό το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνοδευτικά κατά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας .
Liebe Besucher „ Guten PROJEKT Tag“ aus Griechenland!
Ich möchte euch gerne auf meinem Blog unter dem Titel „ Guten PROJEKT Tag!“ begrüßen.
Es handelt sich um einen Blog mit Projektideen und Lehr- bzw. Lernmaterialien für den DaF-Unterricht, die sich insbesondere für die Arbeit mit Schülern auf den Stufen A1 und A2 eignen.
Vergesst bitte nicht:
„So viele Sprachen Du sprichst, so oft bist Du Mensch“ (Johann Wolfgang von Goethe)
Meine besten Grüße
PS Herzlichen Dank an meine Schülerinnen und Schüler für ihre wunderschönen Projektarbeiten!
Πρόσφατα σχόλια