Σας ενημερώνουμε πως οι εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 24/3/2023 .Οι μαθητές όλων των τάξεων θα προσέλθουν κανονικά το πρωί .
Μετά την προσευχή θα πραγματοποιηθεί η παράδοση της σημαίας στην σημαιοφόρο και του παραστάτες του ΣΤ2 .
Θα αποχωρήσουν μετά την λήξη των εκδηλώσεων στις 10:00΄ μόνοι μαθητές της Α,Β, Γ και Δ΄ τάξης .
Οι μαθητές που συμμετέχουν στην παρέλαση θα παραμείνουν ως τις 11:00΄για πρόβα.
Το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν θα λειτουργήσει.
Οι μαθητές θα φορούν ρούχα αντίστοιχα με την περίσταση μπλε και άσπρο.
Για την επόμενη μέρα της παρέλασης στις 25/3/2023 :
συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις . Έχουν αποσταλεί οδηγίες με όλες τις λεπτομέρειες μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων σε όλους του γονείς.
Παρακαλώ να είστε συνεπείς στην ώρα για να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. Τους μαθητές θα παραδώσουν στους γονείς οι εκπ/κοί που θα τους συνοδέψουν, αμέσως μετά την παρέλαση του Σχολείου μας. Αν υπάρχει κάποια δυσκολία, παρακαλώ ενημερώστε μας εγκαίρως.
Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή αλλιώς η Σαρακοστή που σημαίνει «Μεγάλες 40 Ημέρες», είναι η πιο σημαντική περίοδος νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων Χριστιανών, η οποία προετοιμάζει τους Χριστιανούς για τη μεγαλύτερη εορτή του εκκλησιαστικού ημερολογίου, το Πάσχα. Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες ενώ αργότερα, προστέθηκε και η έβδομη εβδομάδα.
Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι χριστιανική χρονική περίοδος νηστείας. Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Η Σαρακοστή περιλαμβάνει συνήθως ολόκληρο το μήνα Μάρτιο. Χαρακτηριστική είναι η ελληνική ερωτηματική δημώδης έκφραση «Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;», που συνηθίζεται να λέγεται σκωπτικά για πρόσωπα τα οποία αρέσκονται να παίρνουν μέρος σε κάθε συμβάν.
Επισήμως, η Μεγάλη Τεσσαρακοστή αρχίζει την Καθαρά Δευτέρα, επτά εβδομάδες πριν το Πάσχα (η Τετάρτη της τέφρας (Ash Wednesday) δεν παρατηρείται στην Ανατολική Εκκλησία) και διαρκεί για 40 συνεχόμενες ημέρες, ολοκληρώνοντας με την Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία της Παρασκευής την Έκτη Εβδομάδα. Η επόμενη ημέρα, ονομάζεται το Σάββατο του Λαζάρου, που είναι η ημέρα πριν την Κυριακή των Βαΐων (συνεπώς, στην περίπτωση που οι ημερομηνίες του Πάσχα συμπίπτουν, η Καθαρά Δευτέρα είναι δύο ημέρες πριν από την Τετάρτη της τέφρας).
Η νηστεία συνεχίζεται καθ’ όλη την επόμενη εβδομάδα, την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα (γνωστή και ως Εβδομάδα των Παθών ή Αγία Εβδομάδα ή Μεγάλη Εβδομάδα) και δεν τελειώνει παρά μόνο μετά την Πασχαλινή Αγρυπνία, ενωρίς το πρωί του Πάσχα (Κυριακή του Πάσχα).
Σκοπός
Ο σκοπός της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, είναι να προετοιμάσει τους πιστούς, όχι μόνο για να τιμήσουν, αλλά και να εισέλθουν στα Άγια Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού.
Η ίδια η Σαρακοστή δεν υφίσταται προς χάριν της Σαρακοστής, όπως και η νηστεία δεν γίνεται προς χάριν της νηστείας. Μάλλον, αυτά είναι τα μέσα με τα οποία, και για τα οποία, ο πιστός προετοιμάζει τον εαυτό του για να φτάσει, να αποδεχθεί και να επιτύχει το κάλεσμα από τον Σωτήρα του. Ως εκ τούτου, η σημασία της Μεγάλης Σαρακοστής εκτιμάται ιδιαιτέρως, όχι μόνο από τους μοναχούς οι οποίοι αυξάνουν σταδιακά το χρονικό διάστημα της Σαρακοστής, αλλά και από τους ίδιους τους λαϊκούς.
Σαρακοστή
Μετά Τσικνοπέμπτη στην οποία τρώμε κρέας και γενικότερα της Αποκριάτικης περιόδου(να σημειωθεί πως η αποχή από κρέας ξεκινά την Δευτέρα της Τυρινής, δηλ. μια εβδομάδα πριν την καθαρά Δευτέρα) , ακολουθεί η Καθαρά Δευτέρα, η πρώτη ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής που σηματοδοτεί την έναρξη της νηστείας, η (Σαρακοστή ή αλλιώς κούλουμα). Η οποία διαρκεί μέχρι το Μεγάλο Σάββατο.
Τα τρόφιμα που παραδοσιακά απέχουμε είναι το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρασί και το λάδι. Σύμφωνα με κάποιες παραδόσεις, απέχουν μόνο από το ελαιόλαδο· ενώ σε άλλες, από όλα τα φυτικά έλαια. Αφότου η αυστηρή νηστεία, σύμφωνα με τους κανόνες, απαγορεύεται το Σάββατο (με εξαίρεση το Μεγάλο Σάββατο) και την Κυριακή, το κρασί και το λάδι επιτρέπονται τα Σάββατα και τις Κυριακές(ενν. ότι το Μέγα Σάββατο ή νηστεία απαγορεύει την κατανάλωση κρασιού και ελαίου, όπως και ολόκληρη τη Μ. Εβδομάδα) . Εάν η Μεγάλη Εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου πέφτει κατά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, τότε το ψάρι, το κρασί και το λάδι, επιτρέπονται εκείνη την ημέρα. Ωστόσο, το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποφεύγονται εντελώς, έως ότου σπάσει η νηστεία, την Κυριακή του Πάσχα (Πάσχα). Το σαρακοστιανό τραπέζι γίνεται συχνά στην ύπαιθρο, καθώς οι περισσότεροι γιορτάζουν τα «Κούλουμα» στην εξοχή και δεν υστερεί σε τίποτα από τα κρεατοφαγικά γεύματα των Αποκριών. Αντιθέτως, περιλαμβάνει νηστίσιμα πιάτα και εδέσματα:
Λαγάνα
Η παραδοσιακή λαγάνα, ένα είδος ψωμιού χωρίς προζύμι, δεν λείπει από κανένα τραπέζι την Καθαρά Δευτέρα αλλά και καθ’ όλη την διάρκεια της Σαρακοστής.
Ταραμάς
Ο ταραμάς, ένα από τα πιο εκλεκτά είδη αυγοτάραχου, είναι το Α και το Ω στο Σαρακοστιανό τραπέζι. Παραδοσιακές συνταγές με ταραμά είναι η γνωστή ταραμοσαλάτα.
Τουρσί
Την Καθαρά Δευτέρα, συνηθίζονται πάρα πολύ τα λαχανικά τουρσί (διατηρημένα δηλαδή για κάποιο χρονικό διάστημα σε αλάτι ή και ξίδι).
Ελιές
Οι ελιές δεν λείπουν ποτέ από το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας.
Ντολμαδάκια
Σαρακοστή χωρίς ντολμαδάκια (Γιαλαντζι) δεν γίνεται. Τυλίγονται με αμπελόφυλλα γεμίζονται με ρύζι κρεμμύδι και μυρωδικά μαγειρεύονται στην κατσαρόλα.
Θαλασσινά
Τα θαλασσινά όπως τα οστρακοειδή (κυδώνια, γυαλιστερές, μύδια κ.ά.), αλλά και οι γαρίδες, τα καλαμάρια, οι σουπιές και τα χταπόδια είναι εδέσματα που κυριαρχούν κατά την νηστεία.
Όσπρια
Καθαρά Δευτέρα και νηστεία χωρίς όσπρια δεν νοείται. Μαγειρεύονται χωρίς λάδι σε παραδοσιακές συνταγές όπως είναι οι φακές, η φασολάδα και τα ρεβύθια.
Χαλβάς
Ο χαλβάς είναι το γλυκό το οποίο φτιάχνεται με ταχίνι ή σιμιγδάλι.
Πολλά τα έθιμα μας…
Η Καθαρά Δευτέρα είναι κινητή γιορτή, η οποία εξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Συγκεκριμένα πέφτει κάθε χρόνο στο ξεκίνημα της 7ης εβδομάδας, δηλαδή 48 μέρες πριν το Ορθόδοξο Πάσχα και προφανώς πάντοτε ημέρα Δευτέρα.
Την ημέρα αυτή ξεκινάει η Σαρακοστή για την Ορθόδοξη Εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σημαίνει το τέλος των Αποκριών.
Έθιμα ανά την Ελλάδα
Η ημέρα της Καθαράς Δευτέρας, γιορτάζεται έντονα σε όλη την Ελλάδα, με διάφορα έθιμα και αποτελεί επίσημη αργία. Συνηθίζεται πανελλαδικά να τρώγεται λαγάνα, δηλαδή άζυμο ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα, ταραμάς, χαλβάς, θαλασσινά, λαχανικά, ελιές και φασολάδα χωρίς λάδι. Κύρια έθιμα σε όλη την Ελλάδα είναι το πέταγμα του χαρταετού, αλλά και το λεγόμενο Γαϊτανάκι, έθιμο που έφεραν από τη Μικρά Ασία οι πρόσφυγες. Στα Μεστά και στους Ολύμπους και στο Λιθί της Χίου, αναβιώνει το Έθιμο του Αγά με τις ρίζες του στην Τουρκοκρατία, όπου σε ένα θεατρικό ο Αγάς ως δικαστής, καταδικάζει με χιούμορ τους θεατές. Άλλο έθιμο με ρίζες στην Τουρκοκρατία είναι εκείνο της μεταμφίεσης κάποιου κατοίκου της Αλεξανδρούπολης σε Μπέη και της περιφοράς του στην πόλη μοιράζοντας ευχές. Οι κάτοικοι του Πόρου καθαρίζουν τα μαγειρικά σκευάσματά τους από τα λίπη των κρεάτων που καταναλώθηκαν τις Απόκριες σε ένα έθιμο που αποκαλείται ξάρτυσμα. Σε ορισμένα χωριά της Κέρκυρας λαμβάνει μέρος ο Χορός των Παπάδων όπου οι ιερείς στήνουν χορό που ακολουθείται από τους γέροντες. Στην Κάρπαθο οδηγούνται στο Λαϊκό Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων από τους Τζαφιέδες, δηλαδή τους χωροφύλακες, οι κάτοικοι που αντάλλαξαν απρεπείς χειρονομίες, ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη από τους σεβάσμιους της πόλης. Το αλευρομουτζούρωμα στο Γαλαξίδι, όπου οι καρναβαλιστές πασαλείφονται με αλεύρι και χορεύουν κυκλικά. Στη Μεθώνη Μεσσηνίας γίνεται του Κουτρούλη ο γάμος, αναπαράσταση ενός πραγματικού γάμου του 14ου αιώνα, ενώ στη Νέδουσα οι αγρότες προσκαλούν την ευημερία με το αγροτικό καρναβάλι τους. Στη Βόνιτσα ένας αχυρένιος ψαράς δεμένος σε γάιδαρο γυρνώντας μέσα από το χωριό καταλήγει σε μια φλεγόμενη βάρκα στο έθιμο του Αχυρένιου-Γληγοράκη, ενώ στη Θήβα λαμβάνει μέρος ο Βλάχικος γάμος όπου ξυρίζεται ο γαμπρός για να παντρευτεί κάποιον άντρα συγχωριανό του μεταμφιεσμένο σε νύφη. Τέλος, οι Μουτζούρηδες στο Πολύσιτο Βιστωνίδας, μουτζουρώνουν με κάπνα τους επισκέπτες του χωριού.
Είναι πολλά…αξίζει να τα μαθαίνουμε σιγά σιγά.. είναι η παράδοσή μας..
Φυσικά όλα τα έθιμα συνοδεύονται από φαγητό και χορό..
Έτσι σήμερα ολοκληρώθηκαν οι Δράσεις μας για τις Απόκριες..
Κατασκευές, δρώμενα, τραγούδια, χορός και πολύ φαγητό στην αυλή του Σχολείου μας…
Πραγματικά ευχαριστηθήκαμε όλοι …μικροί και μεγάλοι αυτές τις μοναδικές στιγμές που μας ενώνουν και μας κάνουν πιο δυνατούς και αισιόδοξους!!!
Μπράβο στους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και γέμισαν τα τραπέζια μας με καλούδια …
Μπράβο στα παιδιά που κράτησαν την υπόσχεσή τους και ήταν προσεκτικά και αγαπημένα μεταξύ τους!
Μπράβο στους δασκάλους του Σχολείου μας που έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό!!!
Αναδείχθηκαν Πατέρες της Εκκλησίας και Άγιοι. Η σοφία και η δράση τους, τούς έδωσε τον τίτλο των Μεγίστων Φωστήρων, όπως ψέλνεται και στο τροπάριό τους: «Τους Τρεις Μεγίστους Φωστήρας Της Τρισηλίου Θεότητος…».
Η εορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στα μέσα του 11ου αιώνα και στα χρόνια του Κωνσταντίνου Θ’ Μονομάχου ή του Αλέξιου Α΄ Κομνηνού από τον Μητροπολίτη Ευχαΐτων Ιωάννη Μαυρόποδα ο οποίος συνέθεσε τμήμα της Ακολουθίας για τους Τρεις Αγίους της Εκκλησίας.
Οι διαδικασίες καθιέρωσης της εορτής ως εκπαιδευτικής συνδέονται με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όταν σε συνεδρίαση του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου στις 9 Αυγούστου του 1841, η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τον θάνατο του καθηγητή του ιδρύματος Δημήτριου Μαυροκορδάτου και δωρεάς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών της οικίας του θανόντος από τον πατέρα του, θέλησαν να τον τιμήσουν. Τελικά προκρίθηκε η καθιέρωση μνημοσύνου υπέρ των ευεργετών του Πανεπιστημίου κατά την Εκκλησιαστική Εορτή των Τριών Ιεραρχών. Ο πρώτος Εορτασμός-μνημόσυνο πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιανουαρίου1842. Η πραγματική θεσμοθέτηση της εορτής όμως θα καθυστερήσει: θα πραγματοποιηθεί το 1911 όταν το ανώτατο αυτό ακαδημαϊκό ίδρυμα θα αποκτήσει τον καινούργιο οργανισμό του και μέσα σ΄ αυτόν θα προσδιορίσει και τις εορτές του.
Σήμερα 30 Ιανουαρίου η Εκκλησία γιορτάζει τους τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες των Γραμμάτων.
Ποιοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.
Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.
Βασίλειος ο Μέγας
Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄ αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης.
Γιορτάζεται 1 Γενάρη- Πρωτοχρονιά.
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι», καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!
Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.
Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες. Γιορτάζεται 27 Γενάρη.
Γρηγόριος ο Θεολόγος
Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.
Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποιήματα με θεολογικά και ηθικά θέματα. Γιορτάζεται 25 Γενάρη.
Αξίζει να αφιερώσετε λίγα λεπτά..
Κάθε χρόνο πηγαίνουμε στην εκκλησία με άρτους για ευλογία. Φέτος θα τιμήσουμε την μνήμη τους με την παρουσία αντιπροσωπείας μαθητών . Λόγω συνθηκών και επειδή θα παραστούν και άλλα σχολεία την Σημαία θα συνοδέψουν μαθητές της Γ΄ τάξης με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς και την Δ/ντρια. Άρτος θα διανεμηθεί σε όλα τα παιδιά.
Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα και οι μαθητές θα σχολάσουν σύμφωνα κανονικά στην ώρα τους.
μετά από δυο χρόνια ,επιτέλους ετοιμαζόμαστε να σας παρουσιάσουμε μια …ξεχωριστή χριστουγεννιάτικη γιορτή!!!
Τα τρελοζουζούνια της Β΄ τάξης θα δώσουν μια νότα ξεχωριστή , χριστουγεννιάτικη Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022 και ώρα απογευματινή, στις 18:00΄στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συγκροτήματος με δύο υπέροχες παραστάσεις…
Μουσική, χορός, κέφι, χαμόγελα…χωρίς αυτά δεν θα είστε ευπρόσδεκτοι!!!! και φυσικά κουραμπιέδες και μελομακάρονα!!!
Πρωταγωνιστούν οι τσαγκάρηδες του Β1 και τα καλικαντζαράκια του Β2 και όχι μόνο!!!
Σκηνοθετούν οι δασκάλες μας: Μαρία Κορωναίου και Σταματίνα Χονδρογιάννου και φυσικά η θεατρολόγος μας Αντωνία Σταθακοπούλου!!! Τα τραγούδια επιμελείται ο μουσικός μας Κων/νος Παναγόπουλος…
ήρθε η ώρα να θαυμάσετε τους μικρούς “ΡΟΜΠΟΤΙΣΤΕΣ” μας!!!
Την Τρίτη 14 Ιουνίου 2022 και ώρα 19:30΄θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά τις ρομποτοδημιουργίες των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης … , ενώ στις 20:30΄των μαθητών της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης …
Η επίδειξη για λόγους ευνόητους θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του Σχολείου μας, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ειδικά μετά από το τριήμερο που ευχόμαστε να μην παρουσιαστούνε πολλά θετικά κρούσματα.
Στην κωμωδία αυτή ο Αριστοφάνης διακωμωδεί την κακή διανομή του Πλούτου, που, επειδή είναι τυφλός, πηγαίνει στους κακούς. Αλλά ένας χρηστός πολίτης, ο Χρεμύλος, μαζί με τον τετραπέρατο δούλο του Καρίωνα, περιθάλπουν τον τυφλό, τιμωρημένο από το Δία, θεό Πλούτο, που μικρός τυφλώθηκε για να αποφεύγει τους δίκαιους, τους σοφούς και τους έντιμους. Ο Θεός Πλούτος λοιπόν ξαναβρίσκει το φως του, μετά την γιατρειά που του προσφέρουν ο Χρεμύλος με τον δούλο του. Εκείνος δίνει τα πλούτη του στους αγαθούς και τους κακούς τους κάνει φτωχούς. Στην κωμωδία αυτή ο ποιητής δε διακωμωδεί ορισμένα πρόσωπα, αλλά και καταστάσεις και άτομα, όπως στις “Εκκλησιάζουσες”. Γι’ αυτό με τις δύο αυτές κωμωδίες ο Αριστοφάνης περνά από την αρχαία στη μέση κωμωδία.
Κοινωνικό πλαίσιο
Έτσι, με την ανατροπή της καθεστηκυίας τάξης πραγμάτων, στήνεται ένα γαϊτανάκι, το οποίο αποτυπώνει στη σκηνή ένα μωσαϊκό της κοινωνίας της εποχής του Αριστοφάνη, που στη δίψα της για πλούτο μοιάζει τόσο με τη δική μας. Η βασική αντίθεση, στην οποία στηρίζεται το έργο, προβάλλεται από τον επιρρηματικό αγώνα ανάμεσα στον Χρεμύλο και την Πενία, με την τελευταία να ενσαρκώνει την ανάγκη που οδηγεί τον άνθρωπο στην καθημερινή δουλειά για την επιβίωση σαρκάζοντας τη φτώχεια των ημερών του Αριστοφάνη.
Επίκαιρος πάντα ο Αριστοφάνης!!!
Ο Αριστοφάνης (445 π.Χ. – 386 π.Χ.) ήταν Αθηναίος σατιρικός ποιητής του 5ου αιώνα π.Χ.. Ο Αριστοφάνης είναι, μαζί με τον Εύπολι και τον Κρατίνο, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της περιόδου της αρχαίας αθηναϊκής κωμωδίας που χαρακτηρίζεται ως «αρχαία κωμωδία» και ο μοναδικός, του οποίου σώζονται ακέραια έργα, με εξαίρεση τον Μένανδρο του οποίου σώζεται ακέραιο μόλις ένα έργο. Κατά τον 5ο αιώνα π.Χ., συνέγραψε 46 κωμωδίες . Από αυτές σώζονται 11 ακέραιες, ενώ παραδίδονται 924 αποσπάσματα.
Πιστέψτε με …αυτό που θα θυμούνται περνώντας τα σχολικά χρόνια θα είναι οι πρόβες και η παράσταση… Χαίρονται και αυτό είναι το καλύτερο μάθημα… Μέσα από το θέατρο διδάσκεις ήθος, αλήθεια, αγάπη… τα πάντα…
Σας περιμένουμε λοιπόν , να θαυμάσετε τα παιδιά σας που πραγματικά έχουν ταλέντο!!!
Γιορτή της μητέρας 2022: Πότε γιορτάζεται και πώς καθιερώθηκε
Η μάνα δίπλα στην οικογένεια, στην χαρά και την λύπη , την ευτυχία και την δυστυχία, στο κλάμα και το γέλιο…στην πρώτη ανάσα.. στην πρώτη γουλιά από το μητρικό γάλα, στο πρώτο δάκρυ… στην πρώτη απογοήτευση..
Άλλοτε πιεστική, αυταρχική άλλοτε χαλαρή, διαλλακτική… άλλοτε σιωπηλή , απόμακρη …αλλά την νιώθεις και σε νιώθει…
ΜΑΝΑ ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΜΑ!!!
Όταν γινόμαστε και εμείς μαμάδες καταλαβαίνουμε πόσα μας πρόσφερε και μας προσφέρει και ας είναι πολλές φορές μακριά… και μαμά είναι και αυτή που σε μεγαλώνει , όχι μόνο η βιολογική… και αυτή που προσπαθεί… και σε κάνει δικό της παιδί και ας μη σε γέννησε η ίδια.. η λαχτάρα της όμως σε έκανε δικό της παιδί.. Σεβάσου την το ίδιο και όταν το μάθεις μην φύγεις!!!
Νικόλαος Λύτρας, “Μητρότητα” Λάδι σε μουσαμά, Εθνική Πινακοθήκη.
Η Γιορτή της Μητέρας είναι πάντα τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.
Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα. Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο και αδερφή του Κρόνου.
Η Ρέα λατρεύεται σαν η «Μητέρα των Θεών», καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.
Η Γιορτή της Μητέρας θεωρείται ένας καλός λόγος για εκδηλώσεις ειλικρίνειας για την αγάπη και την εκτίμηση που τρέφουμε προς το πρόσωπο που μας έφερε στη ζωή. Η συγκεκριμένη ημέρα ωστόσο σύμφωνα με το National Geographic, έχει πιο μελαγχολικές ρίζες.
Madame Monet and Her Son, by Claude Monet. 1875
Νικόλαος Γύζης
Στη λεπτομέρεια του Πίνακα με τίτλο “Η ψυχομάνα”, διακρίνουμε μια ελληνική εκδοχή της μητρικής ζεστασιάς, ένα δόσιμο που μπορεί να πονά, όμως προκύπτει πηγαία στον πιο αυθεντικό του βαθμό.
Η γιορτή της μητέρας στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον 40ήμερο Ιησού στο Ναό για ευλογία. Να «σαραντίσει», με σύγχρονη ορολογία. Μια κίνηση που ακόμα σήμερα κάνουν οι χριστιανές μητέρες (Σαραντισμός).
Ο παράλληλος εορτασμός της μητέρας ξεκίνησε το 1929 με προφανή τον συμβολισμό. Όμως κατά την δεκαετία του 1960, ο εορτασμός ατόνησε και ενισχύθηκε η δυτικόφερτη συνήθεια εορτασμού της δεύτερης Κυριακής του Μαΐου.
Η Γιορτή της Μητέρας, ξεκίνησε ως ημέρα μνήμης και πένθους των γυναικών που είχαν χάσει τα παιδιά τους, και γενναίους στρατιώτες στον πόλεμο, υπενθυμίζοντας ότι ο αγώνας μέχρι την ειρήνη είναι μακρύς. Όταν η επέτειος άρχισε να εμπορευματοποιείται, η μεγαλύτερη υποστηρίκτρια της ιδέας, AnnaJarvis εναντιώθηκε με όλα τα μέσα, καταλήγοντας να πεθάνει μόνη και χωρίς χρήματα σε ένα σανατόριο.
Η ιστορία ξεκίνησε τη δεκαετία του 1850, όταν με διοργανώτρια την μητέρα της Anna, μια εθελοντική ομάδα γυναικών από τη δυτική Βιρτζίνια πρωτοστατούσε για την καλυτέρευση των συνθηκών υγιεινής, την προσπάθεια μείωσης της παιδικής θνησιμότητας και τον περιορισμό μόλυνσης του γάλακτος, σύμφωνα με την ιστορικό του Wesleyan College, Katharine Antolini. Μέλημα των γυναικών ήταν παράλληλα η φροντίδα των τραυματισμένων στρατιωτών και από τα δύο μέτωπα του αμερικανικού εμφυλίου, (1861- 1865).
Στα χρόνια που ακολούθησαν μετά τον πόλεμο, η Jarvis και οι υπόλοιπες γυναίκες οργάνωναν πικνίκ “Φιλίας” και πραγματοποιούσαν συμβολικές εκδηλώσεις με σκοπό την ενεργό πολιτική δράση του γυναικείου πληθυσμού για την προώθηση της ειρήνης και τη συμφιλίωση των δύο πλευρών.
Είναι μια καλή αφορμή να δείξουμε την αγάπη μας…αν και δεν φτάνουν λίγα λουλούδια μια φορά τον χρόνο!
Κάθε μέρα που σας βλέπω ένα είναι το σίγουρο: παιδί που μεγάλωσε με αληθινή αγάπη …έδωσε αληθινή αγάπη όταν μεγάλωσε… παιδί που χαμογελά …μεγάλωσε με χαμόγελο, παιδί που αγκαλιάζει ..το αγκάλιασαν, παιδί που μοιράζεται συναισθήματα … πήρε πολλά…παιδί που αγάπησε τον εαυτό του …μεγάλωσε με αυτοπεποίθηση… παιδί που σέβεται μεγάλωσε με αξίες…
Μαμάδες και μπαμπάδες…
Τα παιδιά μας έχουν ανάγκη και εμείς την αγάπη τους.. Αφιερώστε τους ποιοτικό χρόνο…
Αξίζει ..θα το βρείτε μπροστά σας..
και ένα ποίημα με τονικό σύστημα… “Νέα Αθηναϊκή Σχολή”
Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται η μέρα των εργατών. Είναι στην πραγματικότητα η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των εργατών του Σικάγου, οι οποίοι προσπάθησαν να εργάζονται σε ανθρώπινες συνθήκες . Το Μάη του 1886 οι εργάτες στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας ωράριο εργασίας στις 8 ώρες και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Εορτάζεται επίσης και σαν μέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης.
λίγες μέρες πριν την Ανάσταση του Κυρίου θέλω να σας εκφράσω την αγάπη μου και να δώσω πολλές ευχές για υγεία και ανάσταση ψυχική και σωματική!!!
Για τρίτη χρονιά ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, όπου δοκιμάζεται η πίστη, η δύναμή μας, η υγεία μας , η ανθρωπιά μας… Ζούμε κοντά μας και έναν πόλεμο… 2022 και η κοινωνία δοκιμάζεται από την ματαιοδοξία των ανθρώπων…
Αντί ο κορωνοϊός να μας ενώσει… μας απομακρύνει , μας συνθλίβει…
Εύχομαι σύντομα να τελειώσει αυτό το “κακό όνειρο” και να ξυπνήσουμε γεροί , δυνατοί και αλώβητοι.
Μας δόθηκε μια μοναδική ευκαιρία να καταλάβουμε τι επιθυμούμε , τι χρειάζεται για να νιώσουμε ευτυχία και τι είναι περιττό στη ζωή μας … Να συνειδητοποιήσουμε πως μόνο η Αγάπη , η οικογένειά μας , οι πραγματικοί φίλοι μας κάνουν ευτυχισμένους και χαρούμενους…
Να καταλάβουμε πόσο απλή είναι η ζωή και πως τίποτε πια δεν είναι δεδομένο… Εύχομαι να ανταμώσουμε σύντομα και να αγκαλιαστούμε με αγάπη και πολλά χαμόγελα!!!
Παρακάτω θα βρείτε ευχές, έθιμα , προσευχές και πληροφορίες για την μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης.
Μια αξέχαστη μέρα ήταν η μέρα της 25ης Μαρτίου, μέρα που τιμήσαμε με τον δικό μας τρόπο τους ήρωες του 1821!
Από τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησαν οι Δράσεις, οι εργασίες, οι κατασκευές , τα αφιερώματα, πρόβες …. Παρασκευή πρωί συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του Σχολείου μας και με μεγάλη χαρά επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία για να πάμε στο σημείο εκκίνησης της παρέλασης.
Αγαπημένα μου μαθητές και μαθήτριες ήσασταν καταπληκτικοί!!! Πειθαρχία, σοβαρότητα και λάμψεις χαράς είδαμε στα μάτια σας …μετά από πολύ καιρό!
Μπράβο! Υπερηφάνεια και συγκίνηση νιώσαμε όσοι σας συνοδέψαμε …
Μπράβο και στους γονείς σας που συνεργάστηκαν και ήταν συνεπείς στην ώρα τους..
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στις γυμνάστριες του Σχολείου μας , την κ. Παπανικολάου και την κ. Κωσταδήμα που μέσα σε λίγο διάστημα κατάφεραν να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα.
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ και στις δασκάλες που συνόδεψαν τους μαθητές , την κ. Λαμπρινίδου, την κ. Στεργίου και την κ. Χονδρογιάννου .
Μπράβο σε όλους τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας που προσπαθούν να τηρήσουν την παράδοση και τις αξίες αυτού του τόπου.
Συνεχίζουμε δυναμικά και ευχόμαστε του χρόνου να είμαστε ακόμη καλύτεροι…
Θα μας δείτε στο 10:20΄περίπου…
Η πατρίδα μας με το βλέμμα στο μέλλον, θυμάται για μια ακόμη φορά τα λόγια του Μακρυγιάννη: «… Πατρίς, να μακαρίζεις γενικώς όλους τους Έλληνες, ότι θυσιάστηκαν για σένα, να σ’ αναστήσουνε, να ξαναειπωθείς άλλη μία φορά ελεύθερη πατρίδα, που ήσουνα χαμένη και σβησμένη από τον κατάλογο των εθνών».
«Η μεγαλοσύνη των λαών δε μετριέται με το στρέμμα. Με της καρδιάς το πύρωμα μετριέται και το αίμα»… λέει ο Σεφέρης..
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.