ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ΤΡΙΜΗΝΟΥ-ΤΙΤΛΩΝ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ

images Ας πετάξουν ψηλά, όσο μπορούν πιο ψηλά!!!!

Αγαπητοί γονείς,

Σύμφωνα με τις διατάξεις  του Π.Δ.79/2017 αρθ. 2. παρ. 5, ορίζονται τα εξής: «Την ημέρα λήξης των μαθημάτων χορηγούνται στους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Τίτλοι Προόδου  και αντίγραφα Τίτλου Σπουδών για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης».

Την ίδια ημερομηνία αποστέλλονται από τα νηπιαγωγεία τα Πιστοποιητικά Φοίτησης των μαθητών για την εγγραφή τους στα Δημοτικά και από τα Δημοτικά τα πρωτότυπα των  Τίτλων Σπουδών των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης για την εγγραφή τους στα Γυμνάσια, που ανήκουν σύμφωνα με την χωροταξική κατανομή των αποφοίτων από την Β/θμια Εκπ/ση.

Η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2024 – 2025 στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας (δημόσια και ιδιωτικά), είναι η 13η Ιουνίου 2025, ημέρα Παρασκευή . Η ημερομηνία λήξης του τρέχοντος διδακτικού έτους είναι η 20η Ιουνίου 2025, ημέρα Παρασκευή .

Σας ενημερώνουμε πως η επίδοση βαθμολογίας Γ΄ τριμήνου και των  Τίτλων  Προόδου  θα πραγματοποιηθεί κατά ομάδες- τμήματα στις αίθουσες λόγω ζέστης,  σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα, την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ        ΩΡΑ    ΤΑΞΕΙΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

13/6/2025

 

9:00΄-10:00΄

 

Α΄ΚΑΙ  Β΄

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

13/6/2025

 

10:00΄-11:00΄

 

Γ ΄ΚΑΙ  Δ2΄

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

13/6/2025

 

11:00΄-12:00΄

 

Ε΄  ΚΑΙ  ΣΤ΄

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

13/6/2025

11:45΄-12:45΄ ΜΟΝΟ Η Δ1 ΤΑΞΗ ΛΟΓΩ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

 

Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων θα παραδώσουν στους γονείς- κηδεμόνες  τα έντυπα και θα ενημερώσουν για την πρόοδο των μαθητών.  Μπορείτε, επίσης, να ενημερωθείτε για την επίδοση των μαθητών από τους εκ/κούς ειδικοτήτων που θα παρευρίσκονται στο γραφείο διδασκόντων.

Γονείς που θέλουν βεβαίωση για την εργασία τους θα την ζητήσουν λίγο πριν την επίδοση βαθμολογίας , για να τη λάβουν εκείνη την ώρα.

Επίσης, γονείς που έχετε 2 ή 3 παιδιά μπορείτε να προσέλθετε την ώρα που θα δοθεί η βαθμολογία του ενός τέκνου για να μην περιμένετε το επόμενο τμήμα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥΣ

Με εκτίμηση !

Η Δ/ντρια

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

PROSKLHSH GIORTHS LHXHS 2024 2025 PROSKLHSH GIORTHS LHXHS 2024 2025

Αγαπητοί γονείς,

Με χαρά σας ενημερώνουμε πως φέτος οι πρωταγωνιστές του Σχολείου μας  θα παρουσιάσουν τη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς 2024-2025 με τίτλο :

«Αθλο…παίζω… με χορό , τραγούδι και μια Ιδέα: να γίνει ο κόσμος μια παρέα!!!» .

Μια γιορτή όπου θα συμμετέχουν  όλοι οι μαθητές , όλοι οι εκπαιδευτικοί , με  δρώμενα, μουσικές, τραγούδια και …αθλητισμό!!

Το Σχολείο μας προσπαθεί κάθε χρόνο και  με κάθε τρόπο να μεταλαμπαδεύσει την ΓΝΩΣΗ σε κάθε επίπεδο, να δώσει χαρά στους μαθητές και να δημιουργήσει θετικά συναισθήματα!!! Αθλητισμός και Τέχνη είναι μέρος του ελληνικού πολιτισμού και  έχουμε ευθύνη να τον  καλλιεργούμε στο μέγιστο βαθμό!

Η γιορτή θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη  11  Ιουνίου 2025  και ώρα 21:00΄ στον αύλειο χώρο του συγκροτήματος.

Το πρωί δεν θα προσέλθουν οι μαθητές λόγω μεταφοράς ωραρίου. Θα προσέλθουν το απόγευμα στις 20: 15΄, παρακαλούμε όχι νωρίτερα…

Βάλτε το πιο όμορφο χαμόγελό σας , ξεχάστε για λίγο τα προβλήματα της καθημερινότητας και ελάτε να αποχαιρετίσουμε το 2024-2025 με κέφια και μια μεγάλη αγκαλιά …

ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΙΔΕΑ: ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ!!!!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια οι Εκπ/κοί και οι Μαθητές του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά 

ΟΡΝΙΘΕΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ!!!

ORNITHES PROSKLHSH SE THEATRIKH PARASTASH 1 ORNITHES PROSKLHSH SE THEATRIKH PARASTASH 2

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 9ο Δημοτικού Σχολείου Πειραιά παρουσιάζουν τους   «ΟΡΝΙΘΕΣ» του Αριστοφάνη,  την  Τετάρτη 4 Ιουνίου  2025 και ώρα 21:00΄  στην αυλή του Σχολείου μας  … Σκηνοθετεί  η θεατρολόγος μας Αντωνία Σταθακοπούλου με συνεργάτες τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΕΚΠΑ  Χρήστο Χρήστου και Αναστασία Αντιμησάρη , οι οποίοι πραγματοποίησαν τις πρακτικές τους εργασίες στο Σχολείο μας. 

Με το έργο αυτό  συμμετείχε το Σχολείο μας στο Φεστιβάλ παρουσίασης αρχαίου θεάτρου  με τίτλο : «Αρχαίο Θέατρο  για παιδιά και νέους: Ανθρώπινα Δικαιώματα», που πραγματοποιήθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών,  σε συνεργασία με το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

Οι Όρνιθες είναι κωμωδία του Αριστοφάνη που παρουσιάσθηκε το 414 π.Χ. στα Μεγάλα Διονύσια, χαρίζοντας στον δημιουργό της το δεύτερο βραβείο. Ο Αριστοφάνης έγραψε τους Όρνιθες απογοητευμένος από την τροπή του Πελοποννησιακού Πολέμου. Με το μεγάλο αυτό έργο, ο Αριστοφάνης βρίσκει την ευκαιρία να διακωμωδήσει τους συκοφάντες και τους κόλακες του δήμου, καθώς και τις θεωρίες για νέα πολιτεύματα. Το έργο πραγματεύεται τη φυγή δυο ανθρώπων από την τυραννία του κόσμου στο βασίλειο του παραμυθιού και συνενώνει την πιο τολμηρή φαντασία με την πιο ανάερη ποίηση. Κομίζω γλαύκας εν Αθήναις δηλαδή για ποιον λόγο έγινε ο Πελοποννησιακός Πόλεμος γενικά ειδικά η εκστρατεία του νεαρού στρατηγού Αλκιβιάδη στη Σικελία που κατέληξε σε τραγωδία τον διακωμωδεί ο Αριστοφάνης με τη φράση “τι γλαύκας κομίζεις εν Αθήναις στρατηγέ” σήμερα το λέμε για την κερδοφορία του πολέμου,  δηλαδή ο πόλεμος πρέπει να αποφέρει κέρδη.

Θέμα επίκαιρο πάντα μιας και οι άνθρωποι θα επιδιώκουν ΠΑΝΤΑ την ΕΙΡΗΝΗ αλλά ΠΟΤΕ δεν θα προσπαθούν όσο μπορούν!!!

Σας περιμένουμε με χαρά!

Η Δ/ντρια οι εκπ/κοί και οι ηθοποιοί της Δ΄ τάξης…

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ!!!

eikona Viber 2025 02 26 14 18 56 914 eikona Viber 2025 02 26 14 18 56 975

eikona Viber 2025 02 26 14 18 57 007 eikona Viber 2025 02 26 14 18 57 039 eikona Viber 2025 02 26 14 18 57 072 ZEIMPEKH DANAH ANNA ZEIMPEKH MARIA GALHNH PAPADAS ALEXANDROS PAPADOPOYLOY ELENH

Συγχαρητήρια στη Νικολέττα Αναστασοπούλου του Ε1 τμήματος, που με το χαμόγελό της σκόρπισε χαρά και ζέστανε τις καρδιές όλων μας ❤️😁Βραβείο για τη συμμετοχή του Σχολείου μας στον Διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά, με θέμα ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΩΣ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ!!!Μπράβο Νικολέττα !!!!
NIKOL
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΧΑΡΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ!!!
ΜΕ ΑΓΑΠΗ
Η Δ/ΝΤΡΙΑ

ΓΩΝΙΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!!!

2

Μια υπέροχη Δράση πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Σχολείο μας, με σκοπό να μάθουμε περισσότερα πράγματα για την Ανακύκλωση διασκεδάζοντας , με πολλά παιχνίδια και μουσική…
Ανακυκλώνουμε πολλά χρόνια, αλλά ακόμη είμαστε μακριά από το “ΑΠΟΚΤΩ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ”…
Θέλει δουλειά.. ανακυκλώνω με προσοχή, καθαρά υλικά… στον σωστό κάδο…
Τα παιδιά της Ε και ΣΤ τάξης χάρηκαν, έπαιξαν, συνεργάστηκαν σε ομάδες, αγωνίστηκαν με καλάθια… και ο τυχερός της μέρας ήταν ο Βασίλης Βελώνης, που κέρδισε ένα ηλεκτρικό πατίνι…
ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ... σε συνεργασία με την Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Πειραιά και τον Αντιδήμαρχο, Παναγιώτη Ρέππα … Ευχαριστούμε τους ηθοποιούς, εμψυχωτές και τον manager της οργάνωσης…
Δείτε με πόση χαρά συμμετέχουν…για ΣΧΟΛΕΙΟ είναι και διασκέδαση !!!
Μαθαίνω παίζοντας… 495381074 10227015336591859 6473952117346057996 n
495097362 10227015335591834 5813946915592419335 n495339528 10227015340871966 2089335131866281375 n 495690681 10227015334031795 6902508379968599630 n 495799831 10227015194188299 3158611473711059075 n 495567545 10227015192188249 7223914998617359451 n 495117685 10227015191308227 4176078239545684195 n 495317234 10227015200588459 1297862199395219272 n 495337327 10227015186668111 1669700129299539275 n 495568681 10227015186148098 3841997612677207025 n 496303213 10227015185108072 4459770809463005613 n 495210879 10227015182508007 5715936842693349277 n 495449007 10227015181067971 343289568919318924 n 495028552 10227015179147923 8511272912568533093 n 495123504 10227015178267901 6674256974710099246 n 496162628 10227015175947843 937554617793195391 n 495238681 10227015175147823 4815295680112303960 n 2 1
ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ!!!
Με αγάπη για το περιβάλλον…
Η Δ/ντρια

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

archeio lhpshs 2

Αγαπητοί γονείς,

παρακάτω θα βρείτε πληροφορίες για τις προϋποθέσεις  και διαδικασίες που αφορούν :

α)  στην έγκριση παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης από εκπαιδευτικό,

β)  στην έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και

γ)  στην έγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2025-2026.»

Παρακαλώ, διαβάστε με προσοχή τι απαιτείται σε κάθε περίπτωση και εφόσον έχετε γνωμάτευση  από το ΚΕΔΑΣΥ .

Ιδιαίτερη προσοχή στην περίπτωση που χρειάζεται έγκριση για σχολικό νοσηλευτή. Η βεβαίωση από  το Νοσοκομείο πρέπει να γράφει συγκεκριμένα πράγματα :

 Σύμφωνα με τις οδηγίες που μας δόθηκαν:

‘Όλες οι γνωματεύσεις εκδίδονται αποκλειστικά από την πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ από Δημόσιο Νοσοκομείο μέχρι και έξι μήνες πριν την κατάθεση του αιτήματος του γονέα /κηδεμόνα.

Πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια η αναγκαιότητα υποστήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή με φράσεις όπως «κρίνεται αναγκαία» «είναι απαραίτητη» ή παρόμοιες αυτών.

Η γνωμάτευση εκδίδεται και σφραγίζεται αποκλειστικά και μόνο από Διευθυντή/ντρια Κλινικής του ΕΣΥ ανάλογης με την πάθηση ή σχετικής με την πάθηση σε περίπτωση που το οικείο Νοσοκομείο δε διαθέτει την ακριβή ειδικότητα ή Κλινική

ή 

Καθηγητής/τρια Πανεπιστημιακής Κλινικής του πεδίου της πάθησης

Η γνωμάτευση πρέπει να φέρει ευδιάκριτη σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας (στρογγυλή)

Για πρώτη φορά πρέπει να αναγράφεται το έτος πρώτης διάγνωσης της πάθησης. Αποκλειστικά και μόνο για γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι 8-5-2025 (ημερομηνία έκδοσης της εγκυκλίου) και δε φέρουν τη συγκεκριμένη επισήμανση ενώ είναι σωστές σε όλες τις άλλες προϋποθέσεις, ο γονέας θα βεβαιώσει προφορικά στο σχολείο αυτή την πληροφορία. Όλες οι εκδοθείσες γνωματεύσεις από 9-5-2025 και μετά, πρέπει να αναγράφουν αυτή την πληροφορία.

Στην περίπτωση που ο/η Διευθυντής/ντρια ή Καθηγητής/τρια που έχει εκδώσει τη γνωμάτευση δεν είναι ο ίδιος ο θεράπων ιατρός του παιδιού, τότε ο θεράπων ιατρός μπορεί να συνυπογράψει και να σφραγίσει, (χωρίς να είναι προαπαιτούμενο ή απαραίτητο) εάν όμως το κάνει απαιτείται το γνήσιο της υπογραφής του.

Δεν είναι απαραίτητο πλέον να αναγράφεται  ο σκοπός της έκδοσης.

………………………….

Οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν από την Πέμπτη 15/5/2025 και θα κανονίζουμε ραντεβού  για λόγους ευνόητους.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΡΑΛ. ΣΤΗΡΙΞΗΣ 2025-26

Με εκτίμηση

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

ΠΑΣΧΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ!!! ΕΥΧΕΣ -ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ

 

ANASTASH CHRISTOY


Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μου παιδιά,
λίγες μέρες  πριν την Ανάσταση του Κυρίου  θέλω να σας εκφράσω την αγάπη μου και να δώσω πολλές ευχές για υγεία και ανάσταση ψυχική και σωματική!!!
Παρακάτω θα βρείτε ευχές, έθιμα , προσευχές και πληροφορίες για την μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΥΧΕΣ-ΠΑΣΧΑ

ΠΑΣΧΑ-ΜΕΓΑΛΗ-ΕΒΔΟΜΑΔΑ-

ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ-ΠΡΟΣΕΥΧΗ

ΗΘΗ-ΚΑΙ-ΕΘΙΜΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Η Δ/ντρια και το Διδακτικό Προσωπικό

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ – ΔΗΜΟΣΙΑ- ΩΝΑΣΕΙΑ – ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ -ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1

Αγαπητοί γονείς,

το δελτίο τύπου για την εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία  για το σχολικό έτος 2025-2026  και   η  ΥΑ  Αριθμ. 31737/Δ6 : «Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, σε Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και σε Πειραματικά Σχολεία (ΦΕΚ Β’ 1391) βρίσκονται  στον παρακάτω σύνδεσμο:

 

https://www.minedu.gov.gr/news/61061-24-03-25-apo-simera-24-3-eos-kai-tis-7-4-oi-aitiseis-gia-eisagogi-sta-protypa-sta-dimosia-onaseia-sxoleia-sta-protypa-ekklisiastika-sxoleia-kai-sta-peiramatika-sxoleia

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

 

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

1

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως οι εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου  θα πραγματοποιηθούν  την Δευτέρα   24/3/2025 .Οι μαθητές όλων των τάξεων  θα προσέλθουν κανονικά το πρωί . Θα ακολουθήσουν οι Δράσεις ανά τμήμα και στη συνέχεια  θα πραγματοποιηθεί η παράδοση της σημαίας  στην Σημαιοφόρο και τους  παραστάτες του ΣΤ1 .

Θα αποχωρήσουν μετά την λήξη των εκδηλώσεων στις 11:00΄ .

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν θα λειτουργήσει.

Οι μαθητές θα φορούν ρούχα αντίστοιχα με την περίσταση μπλε και άσπρο.

Για την επόμενη μέρα της παρέλασης  στις 25/3/2025 :

συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης  . Έχουν αποσταλεί οδηγίες με όλες τις λεπτομέρειες  μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων / και με έντυπο σε όλους του γονείς.

Η-ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΤΟΥ-1821-ΓΙΑ-ΔΙΗΓΗΣΗ-ΜΕ-ΕΙΚΟΝΕΣ-ΣΕ-ΜΙΚΡΕΣ-ΤΑΞΕΙΣ

Η-ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΤΟΥ-΄21-ΝΕΟ

25-Μαρτίου-βιβλιοπαρουσίαση-1

και αγαπημένοι στίχοι από τον Εθνικό μας Ύμνο (στ. 144-147)

 

Ἡ Διχόνοια ποὺ βαστάει
Ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερή·
Καθενὸς χαμογελάει,
Πάρ’ το, λέγοντας, καὶ σύ.

Κειὸ τὸ σκῆπτρο ποὺ σᾶς δείχνει
Ἔχει ἀλήθεια ὡραία θωριά·
Μὴν τὸ πιάστε, γιατὶ ρίχνει
Εἰσὲ δάκρυα θλιβερά.

Ἀπὸ στόμα ὁποὺ φθονάει,
Παλληκάρια, ἂς μὴν ’πωθῆ,
Πῶς τὸ χέρι σας κτυπάει
Τοῦ ἀδελφοῦ τὴν κεφαλή.

Μὴν εἰποῦν στὸ στοχασμό τους
Τὰ ξένα ἔθνη ἀληθινά:
Ἐὰν μισοῦνται ἀνάμεσό τους
Δὲν τοὺς πρέπει ἐλευθεριά.

 

 

ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!

ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ..ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ …
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!!
Κάθε μαθητής έφτιαξε την δική του Εικόνα με τον Άγιο του ντεκουπάζ πάνω σε κεραμίδια ..
Βυζαντινή Τέχνη, μοναδική…. και καλλιτέχνες τα τρελοζουζούνια του Ε1 με τις δασκάλες τους Εύη Διαμαντή και Μαρία Κορωναίου…. Γιατί Ιστορία σημαίνει γνωρίζω το παρελθόν μου .. και μαθαίνω από τα λάθη μου..
485195257 10226479463875376 8158868441774752188 n485681938 10226479456435190 7925084205320577191 n484631233 10226479457035205 3737519867071019621 n485694145 10226479458795249 4841891577300800840 n484649968 10226479459355263 6169286198469131180 n485069785 10226479461435315 87002539427268751 n484518538 10226479465635420 7505939389483876456 n484571668 10226479466195434 7603576378605795460 n484806479 10226479466795449 7141464457556056593 n485158273 10226479467195459 519568443683047635 n484571668 10226479466195434 7603576378605795460 n 484518538 10226479465635420 7505939389483876456 n484576748 10226479461875326 1256864521585607457 n 484935968 10226479462275336 9127280826382151628 n 484993325 10226479462955353 8567711026374594511 n

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας ή Θρίαμβος της Ορθοδοξίας είναι η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, και γιορτάζεται πανηγυρικά στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία και σε άλλες εκκλησίες που χρησιμοποιούν το Βυζαντινό Τελετουργικό για να τιμήσουν, αρχικά, μόνο την τελική ήττα της εικονομαχίας το 843 και αργότερα, την αντίθεση σε κάθε ετεροδοξία.

Ιστορία

Εικονομαχία

Στα τέλη του 7ου και τις αρχές του 8ου αιώνα, στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, πνευματικοί άνθρωποι παρουσίασαν θεωρίες, υποστηρίζοντας ότι η προσκύνηση των ιερών εικόνων που υπήρχαν σε σπίτια και στους ναούς ήταν ειδωλολατρική πράξη. Τις θεωρίες αυτές ασπάστηκε ο αυτοκράτορας Λέων Γ´ και το 726 διέταξε την απαγόρευση ύπαρξης και προσκύνησης των εικόνων, ενώ παίρνοντας αφορμή από φαινόμενα εικονολατρίας, επέβαλε την άποψη ότι η χριστιανική πίστη παρακκλίνει στην ειδωλολατρία. Η Εικονομαχία διαίρεσε τους κατοίκους της αυτοκρατορίας σε Εικονομάχους (επίσης αναφερόμενους ως Εικονοκλάστες) και Εικονολάτρες (επίσης αναφερόμενους ως Εικονόφιλους και Εικονόδουλους.

Στο μέσο αυτής της περιόδου, το 787, η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος διατύπωσε τη διδασκαλία που έχει και σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία και διακηρύσσει την τιμητική προσκύνηση των εικόνων. Παρά, την διδασκαλία αυτή το 787, οι εικονομάχοι άρχισαν να προβληματίζουν ξανά την Εκκλησία. Μετά το θάνατο του τελευταίου εικονομάχου αυτοκράτορα Θεόφιλου, ο μικρός γιος του Μιχαήλ Γ΄, με τη μητέρα του την αντιβασιλέα Θεοδώρα και τον Πατριάρχη Μεθόδιο Α΄, κάλεσε Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη το 843 για να φέρει ειρήνη στην Εκκλησία. Στο τέλος της πρώτης συνεδρίασης, όλοι έκαναν μια θριαμβευτική πομπή από το ναό της Παναγίας των Βλαχερνών στην Αγιά Σοφιά, επαναφέροντας τις εικόνες στον αυτοκρατορικό ναό. Αυτό συνέβη στις 11 Μαρτίου 843 (που εκείνο το έτος ήταν η πρώτη Κυριακή της Τεσσαρακοστής).

Η Σύνοδος αυτή, όρισε να τελείται κάθε χρόνο πανηγυρική γιορτή στην επέτειο αυτής της ημέρας και την ονόμασε «Κυριακή της Ορθοδοξίας»

 

Η βυζαντινή τέχνη ήταν η τέχνη και τα διάφορα προϊόντα που αναπτύχθηκαν στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Η Βυζαντινή τέχνη αναπτύχθηκε για μια χιλιετία, μεταξύ του πέμπτου και του δέκατου πέμπτου αιώνα, πρώτα στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία , στη συνέχεια στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία , η οποία συγκέντρωσε την κληρονομιά της και της οποίας η Κωνσταντινούπολη ήταν η πρωτεύουσα. την πραγματικότητα, η κύρια γεύση της βυζαντινής τέχνης ήταν να περιγράψει τις προσδοκίες του ανθρώπου προς το θείο. Ωστόσο, η βυζαντινή τέχνη είχε πολύ διαφορετικές στυλιστικές εκφράσεις μεταξύ τους στα περισσότερα από χίλια χρόνια ζωής της, αλλά στην Ανατολική Αυτοκρατορία η τέχνη παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη.από τον 4ο Αιώνα ως την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, και κατ’ επέκταση η τέχνη που ακολούθησε τις ίδιες αρχές έξω από τα χωροχρονικά όρια της συγκεκριμένης κρατικής οντότητας. Διαχρονικά σημαντικότερο κέντρο της βυζαντινής τέχνης ήταν η πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας Κωνσταντινούπολη, η ακτινοβολία της βυζαντινής τέχνης όμως απλώθηκε σε μεγάλο μέρος του μεσογειακού κόσμου και στην ανατολική Ευρώπη ως τη Ρωσία και την Αρμενία.

Με την επικράτηση του Χριστιανισμού και την εδραίωση της χριστιανικής αυτοκρατορικής εξουσίας στο Βυζάντιο, η βυζαντινή τέχνη έγινε το κατεξοχήν μέσο για την οπτικοποίηση του υπερβατικού κόσμου και τη διάδοση των μηνυμάτων της νέας θρησκείας και της νέας κονωνικοπολιτικής ιδεολογίας. Για τον σκοπό αυτό, η βυζαντινή τέχνη συνέχισε, αφενός, την αρχαία ελληνική παράδοση της ιδιαίτερης προτίμησης στην ανθρώπινη μορφή και στράφηκε, αφετέρου, προς τον μυστικισμό και την εσωτερικότητα της Ανατολής. Τελικά όμως δημιούργησε τη δική της, ιδιαίτερη φυσιογνωμία που της επέτρεψε να κυριαρχήσει στην ορθόδοξη χριστιανική Ανατολή για σχεδόν μιάμιση χιλιετία εκφράζοντας την πνευματικότητα και τη θρησκευτική συγκίνηση πλατειών στρωμάτων του πληθυσμού της.

Στα νεότερα χρόνια, η βυζαντινή τέχνη εκτιμήθηκε με καθυστέρηση, καθώς ο θαυμασμός της ιταλικής Αναγέννησης για την αρχαιότητα και του γαλλικού Διαφωτισμού για τον ορθολογισμό προκάλεσαν γενικότερη αποστροφή για τον Μεσαίωνα και το Βυζάντιο. Με «μούμιες» έμοιαζαν οι «ασκητικές και με γεροντικά χαρακτηριστικά προσώπου μορφές» της βυζαντινής τέχνης για τον θεωρητικό την τέχνης Friedrich Theodor Vischer[1]. «Απίστευτο πείσμα στη συνεχή επανάληψη απαρχαιωμένων μοτίβων» διέκρινε τη βυζαντινή τέχνη και λογοτεχνία κατά τον ιστορικό της αναγεννησιακής τέχνης Jacob Burckhardt [2]. Ακόμα και στην Ελλάδα το κλίμα άρχισε να αλλάζει μόλις στα τέλη του 19ου αι. με την ίδρυση της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας (1884). Ακολούθησαν η σύσταση θέσης ειδικού Εφόρου Χριστιανικών Μνημείων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία (1910) και η ίδρυση του Βυζαντινού Μουσείου στην Αθήνα (1914).

 

Οι όροι Βυζαντινή Αυτοκρατορία (ή απλά Βυζάντιο) και Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αναφέρονται στο ιστορικό κράτος με επίσημο όνομα Βασιλεία Ρωμαίων (μεσ. ελληνικάΒασιλεία ῬωμαίωνλατινικάImperium Romanum), γνωστό και ως Ρωμανία (μεταγενέστερα χαρακτηρίσθηκε και Αυτοκρατορία των Ελλήνων, το 1791 στο έργο “Γεωγραφία Νεωτερική”[1]). Το πολίτευμα του κράτους ήταν αυτοκρατορίαπρωτεύουσα είχε την Κωνσταντινούπολη, και αποτέλεσε την συνέχεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Η Βυζαντινή Τέχνη βρίσκεται παντού….
Ας μην ξεχνάμε την Ιστορία μας…
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ  ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΕΣ!!!!
η Δ/ντρια