Τα χελιδονίσματα

Ένα έθιμο που έρχεται από τα αρχαία χρόνια και κρατάει ως τις μέρες μας σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας είναι “τα χελιδονίσματα”.Το έθιμο αυτό αφορά τον ερχομό της Άνοιξης και την αναγέννηση της φύσης.
Οι άνθρωποι μετά από το μακρύ χειμώνα δεν έβλεπαν την ώρα να έρθει η Άνοιξη, να πρασινίσουν και να ανθίσουν ξανά τα φυτά και τα δέντρα, να χαρούν τη γιορτή της φύσης και να επιδοθούν στις γεωργικές τους εργασίες.Από τη μεριά τους τα παιδιά ήθελαν να βγουν από το σπίτι, μετά το κλείσιμο του χειμώνα και να χαρούν το παιχνίδι τους στην ύπαιθρο. Γι΄αυτό είχαν έκδηλη ανυπομονησία.
Έτσι την παραμονή κάθε 1ης Μαρτίου έπαιρναν δύο κομμάτια ξύλο – το ένα το λύγιζαν, ώστε να φτιάξουν ένα ημικύκλιο, το ένωναν με το δεύτερο -ίσιο- ξύλο, πρόσθεταν στην κορυφή του μια ξύλινη, σκαλιστή χελιδόνα, το στόλιζαν με λουλούδια, πετραδάκια ή κοχύλια και η “χελιδόνα” τους ήταν έτοιμη.
Μόλις ξημέρωνε η 1η Μαρτίου, τα παιδιά κρατώντας τις χελιδόνες τους έβγαιναν στις γειτονιές και τραγουδούσαν το παρακάτω τραγούδι.Είναι καταπληκτικό πώς το τραγούδι αυτό έχει διασωθεί μέσα στους αιώνες και είναι χαρακτηριστικό ότι τα λόγια που τραγουδούσαν τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα μοιάζουν πολύ με τα λόγια του τραγουδιού στην νεοελληνική γλώσσα:
Ήλθε, ήλθε χελιδών ( Χελιδόνι πέταξε
ήλθε, ήλθε χελιδών ( ηύρε πύργο κι έκατσε
καλάς ώρας άγουσα ( και χαμοκελάηδησε
και καλούς ενιαυτούς. ( Μάρτη, Μάρτη μου καλέ.

Επί γάστερα λευκά ( Μάρτη, Μάρτη μου καλέ
επί νώτα μέλαινα ( και Φλεβάρη φοβερέ
ήλθε, ήλθε χελιδών ( κι αν χιονίσεις κι αν φλεβίσεις
και καλούς ενιαυτούς. ( πάλιν άνοιξη θ΄ανθίσεις.

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ

Σήμερα 6 Μαρτίου  παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού τα παιδιά του Γ1 συζήτησαν είπαν τη γνώμη τους έφεραν πληροφορίες  για τη σημερινή μέρα.Μίλησαν για δικές τους εμπειρίες και συμφώνησαν ότι στο σχολείο πρώτη θέση έχει η φιλία και η συνεργασία.

Ζωγράφισαν και τραγούδησαν για τη φιλία.

Τέλος όλη η Γ τάξη παρακολούθησε βίντεο με θέμα την ενδοσχολική βία.Τα παιδιά συγκλονίστηκαν με τις ιστορίες που παρακολούθησαν κατάλαβαν τα λάθη που μπορεί κάποιες φορές να έκαναν και τα ίδια και υποσχέθηκαν στο μέλλον να προσέχουν περισσότερο.

DSC00076DSC00079DSC00080DSC00081DSC00082DSC00083

Φυσική – Ο μαγνήτης προσανατολίζεται

magnet_poles

Συνεχίζοντας να παρατηρούμε και να μαθαίνουμε για τους μαγνήτες, καταλήξαμε στο εξής συμπέρασμα: Ένας μαγνήτης ή μία μαγνητική βελόνα που μπορεί να περιστρέφεται ελεύθερα παίρνει πάντα τη διεύθυνση ΒορράςΝότος.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο το πρώτο σκέλος του πειράματός μας:

Αφού διαπιστώσαμε ότι οι δύο πόλοι απωθούνται, συγκρίναμε την κατεύθυνση μιας μαγνητικής βελόνας με αυτήν του μαγνήτη και καταλήξαμε στο συμπέρασμα που διαβάσατε παραπάνω.

Συμμετοχή σε διαγωνισμό Μαθηματικών

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Την Παρασκευή,6 Μαρτίου 2015, πραγματοποιήθηκε ο 9ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός <<Παιχνίδι και Μαθηματικά>> για τους μαθητές/τριες της Ε και ΣΤ τάξης του Δημοτικού, που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στα πλαίσια του περιοδικού <<Μικρός Ευκλείδης>>, ο οποίος τελεί και διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Μαθητές /τριες από την Ε και ΣΤ τάξη του σχολείου μας , συμμετείχαν εθελοντικά στο διαγωνισμό, εκδηλώνοντας έμπρακτα την αγάπη τους για τα Μαθηματικά.
Μετά το τέλος του διαγωνισμού , εξέφρασαν την άποψη, ότι ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία αυτή η περιπλάνηση στο κόσμο των μαθηματικών, καθότι αυτά καλλιεργούν την σκέψη και φέρνουν πνευματική ικανοποίηση.
Μπράβο σας παιδιά!!!

 

 

 

Εκδηλώσεις κατά της ενδοσχολικής βίας

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Την Παρασκευή, 6 Μαρτίου και στο πλαίσιο της πανελλήνιας ημέρας κατά της ΒΙΑΣ στα σχολεία, ο σύλλογος διδασκόντων σε συνεργασία με τους μαθητές του 8ου Δημ. Σχ. Καλαμάτας, θέλοντας να τονίσουν την σπουδαιότητα της μέρας και να περάσουν το μήνυμα <<όχι στη βία>> αφιέρωσαν χρόνο για δημιουργική απασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους δασκάλους τους , παρακολούθησαν βίντεο, διάβασαν ιστορίες και εκφράστηκαν εικαστικά υπό τους ήχους του τραγουδιού <<τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο>>.
Ειδικότερα, οι μαθητές της Α ’τάξης με τις υπεύθυνες εκπ/κους τους ,μοίρασαν σε όλες τις τάξεις <<τα μπαλόνια της φιλίας>> με το σχετικό μήνυμα γραμμένο επάνω και μας τραγούδησαν το τραγούδι <<αν όλα τα παιδιά της γης>>.
Οι μαθητές του ΣΤ1 τμήματος κατασκεύασαν κόμικς με το δικό τους χαρακτηριστικό τρόπο και έγραψαν σε πανό την ακροστιχίδα :ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ .
Και οι μαθητές του Ε2 συμμετείχαν με ένα τραγούδι που έγραψαν οι ίδιοι και έστειλαν το δικό τους μήνυμα κατά της βίας.
Το σύνθημά μας:
Δύναμη έχει αυτός που αγαπά και συγχωράει,
Και όχι αυτός που μπορεί σε έναν καυγά να νικάει
Αυτό δεν μετράει.

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Συμφωνούμε όλοι πως: Η ζωή είναι ωραία δίχως βία παιδιά!!!!!!

8th March-International Woman’s Day

Την Κυριακή 8 Μαρτίου, γιορτάζουμε τη διεθνή ημέρα για τα δικαιώματα των γυναικών. Η μέρα αυτή έχει τις ρίζες της στις διαμαρτυρίες των γυναικών στις αρχές του εικοστού αιώνα στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.Οι γυναίκες τότε ζητούσαν ίσα δικαιώματα, καλύτερες συνθήκες εργασίας και το δικαίωμα ψήφου.Η μέρα καθιερώθηκε το 1977 από τα Ηνωμένα Έθνη, και καλούσε όλα τα κράτη του κόσμου να γιορτάζουν την ημέρα των δικαιωμάτων των γυναικών.Η ημέρα αυτή ξεκίνησε να γιορτάζεται στην Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσσία και την Πρώην Σοβιετική Ένωση. Σήμερα, σε πολλές περιοχές, η μέρα αυτή έχει δυστυχώς χάσει το πολιτικό της νόημα. Σε άλλες όμως περιοχές διατηρεί το βαθύ,πολιτικό, αρχικό της νόημα και τη σημασία αυτής της μέρας για την ενδυνάμωση και την ισότητα των γυναικών.Ο επίσημος εορτασμός της μέρας καθιερώθηκε το 1910 με πρόταση της Γερμανίδας σοσιαλίστριας Clara Zetkin και για πρώτη φορά γιορτάστηκε το 1911.

Το κείμενο αυτό, γράφτηκε από τις μαθήτριες του ΣΤ1 και είναι βασισμένο σε πληροφορίες που αναζήτησαν στο διαδίκτυο. Ακόμη οι μαθητές ζωγράφισαν, έφτιαξαν κολάζ και το συννεφόλεξο που θα βρείτε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

 https://tagul.com/show/zu2hx4iuneny/Woman

 

 

 

 

 

 

 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

142135

Την Τετάρτη, 4 Μαρτίου, οι μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχ. Καλαμάτας, παρακολούθησαν το έργο <<Όνειρο καλοκαιρινής Νύχτας>> του Σαίξπηρ, που ανέβασε το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας.
Η παράσταση, συνδέοντας το στοιχείο του φανταστικού με εκείνο του κωμικού, από το υλικό των ονείρων και με σύγχρονη ματιά, έφερε τα παιδιά σε επαφή με τον Άγγλο δραματουργό, τους χάρισε γέλιο και τα μάγεψε με τις μεταμορφώσεις, τα ξωτικά , ένα γάιδαρο και τη βασίλισσα που ύφαιναν τον ιστό της υπέροχης και μαγικής αυτής ιστορίας!!!

 

 

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Γαλλία

France-20chat-3 Η επόμενη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ήρθε στην τάξη μας ήταν η Γαλλία. Το σχολείο μας επισκέφτηκε η Clémence, η οποία μας παρουσίασε τα σημαντικά μνημεία, τις περιοχές και μερικά από τα φαγητά της χώρας της. Οι μαθητές της ΣΤ’ είχαν την ευκαιρία να συστηθούν στα Γαλλικά και στα Αγγλικά, αλλά και να ρωτήσουν όλες τις απορίες τους για την χώρα. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε μερικά αποσπάσματα από την επίσκεψη της Clémence.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης, πατήστε εδώ!

Στο προηγούμενο άρθρο είχα ρωτήσει πότε και γιατί ιδρύθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Δήμητρα μας απάντησε: “Η Ευρωπαϊκή Ένωση ιδρύθηκε την 23η Ιoυλίου του 1952 ,μετά το τέλος του Β” Παγκοσμίου Πολέμου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δημιουργήθηκε, για να λύνουν οι χώρες τα προβλήματα, που έχουν μεταξύ τους, με συζητήσεις και όχι με πόλεμο. Ως σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση περιέχει 28 κράτη-μέλη.”  Γνωρίζει κανείς ποια είναι αυτά τα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Μαγνήτες

Σήμερα το ΣΤ’2 ξεκίνησε την ενότητα της φυσικής: “Μαγνήτες”. Στο πρώτο μάθημα τα παιδιά παρατήρησαν έναν μαγνήτη και πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά. Δείτε το παρακάτω βίντεο με τα πειράματά τους.

Το συμπέρασμα; Η έλξη του μαγνήτη είναι ισχυρότερη στα άκρα του, τα οποία ονομάζονται πόλοι του μαγνήτη.
Ο μαγνήτης έλκει μόνο το ατσάλι και το σίδηρο. Τα υλικά αυτά ονομάζονται σιδηρομαγνητικά.

ravdomorfos

Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στην διεύθυνση του σχολείου μας
που φροντίζει να μην μας λείπει τίποτα από τα υλικά που χρειαζόμαστε για τα πειράματά μας!

Η Ευρώπη στην τάξη μας – Λιθουανία

images-2

Μέσα από το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής οι μαθητές της ΣΤ’ μαθαίνουν για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θέλοντας να γνωρίσουμε διάφορες χώρες, σκεφτήκαμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις μία χώρα είναι να γνωρίσεις τους κατοίκους της. Είμαστε περίεργοι να δούμε πως είναι το εκπαιδευτικό σύστημα σε άλλες χώρες, τι συνήθειες έχουν οι συνομήλικοί μας, ποια αθλήματα τους αρέσουν, αν γνωρίζουν κάτι για εμάς και την χώρα μας και άλλα πολλά….
Η Ευρώπη έρχεται στην τάξη μας!

European-Union-map-2013-from-europaeu-e1393721006447

Πριν από λίγες μέρες μιλήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της κ. Jurga Jasinskiene από το σχολείο “Panevėžys, Skaistakalnio basic school” της Λιθουανίας. Στην αρχή γνωριστήκαμε και στην συνέχεια ανταλλάξαμε ερωτήσεις για τις χώρες μας. Μία από τις στιγμές που μας έκαναν εντύπωση ήταν όταν μαθητής του σχολείου μας ρώτησε: “Do you know our history?” και η κ.Jasinskiene μας έφερε και μας έδειξε ένα βιβλίο που είχαν στη βιβλιοθήκη τους με αρχαία ελληνικά αγάλματα, αμφορείς και γενικά για την τέχνη στην αρχαία Ελλάδα. Μας έκανε πολύ εντύπωση και αρχίσαμε να ψάχνουμε και εμείς πληροφορίες για τη Λιθουανία! Δείτε παρακάτω ένα βίντεο με μερικές στιγμές από αυτή τη διαδικτυακή μας συνάντηση.

Η Ελλάδα και η Λιθουανία είναι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γνωρίζει κανείς πότε και γιατί δημιουργήθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση; Περιμένουμε τις απαντήσεις σας στα σχόλια!

Καλό μήνα! Μην ξεχάσετε το έθιμο του Μάρτη !

 

images

Ο Μάρτης καλωσορίζει την Άνοιξη! Σαν βγει όμως ο μαρτιάτικος ήλιος, βγαίνει για τα καλά. Καίει και μαυρίζει τα πρόσωπα των παιδιών. Για να προστατευτούν λοιπόν από τον ήλιο της Άνοιξης, φορούν ένα βραχιολάκι φτιαγμένο από κόκκινη και άσπρη κλωστή, το <<Μάρτη>>. Πρόκειται για το έθιμο του<< Μάρτη>> που το φορούν μέχρι το τέλος του μήνα και ύστερα το κρεμούν στις τριανταφυλλιές ή το δένουν στις λαμπάδες της Ανάστασης ή το βάζουν γύρω από τα αρνιά που ψήνουν.
Μην ξεχάσετε το<< Μάρτη>> παιδιά!!!
Για να μη σας κάψει ο ήλιος.
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

Η κυρα-Σαρακοστή

imagesUEZW0G25

«Την κυρα- Σαρακοστή που ‘ναι έθιμο παλιό οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν με αλεύρι και νερό….»

Ένα έθιμο που έχει σχεδόν χαθεί,  είναι αυτό της κυρα-Σαρακοστής. Πρόκειται για ένα ιδιόμορφο ημερολόγιο με το οποίο μετρούσαν τις εβδομάδες της νηστείας (Σαρακοστής).

Η κυρα- Σαρακοστή στις περισσότερες περιοχές ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά. Απεικόνιζε μια γυναίκα με σταυρωμένα χέρια, λόγω προσευχής, σαν καλόγρια, χωρίς στόμα, λόγω νηστείας, και με εφτά πόδια που αναπαριστούσαν τις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι και έτσι ήξεραν πόσες βδομάδες νηστείας απέμεναν μέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο, έκοβαν και το τελευταίο πόδι.

Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο. Τοποθετούσαν το σύκο αυτό μαζί με άλλα, και σε όποιον το έβρισκε θεωρούνταν ότι του έφερνε γούρι.

Σε άλλα μέρη της Ελλάδας η κυρα -Σαρακοστή δεν ήταν φτιαγμένη από χαρτί, αλλά από ζυμάρι. Το ζυμάρι φτιαχνόταν με αλεύρι, αλάτι και νερό. Η διαδικασία ήταν κι εδώ η ίδια όπως και με την χάρτινη. Μια παραλλαγή του εθίμου της κυρα- Σαρακοστής είναι φτιαγμένη από πανί και γεμισμένη με πούπουλα.

Για την κυρα- Σαρακοστή έχουν γραφτεί και οι εξής στίχοι:

Την Κυρά Σαρακοστή που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι έναν σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες της μετρούσαν με τα πόδια της τα επτά.
Έκοβαν ένα την βδομάδα μέχρι ‘νάρθει η Πασχαλιά.

Αγωγοί και μονωτές του ηλεκτρικού ρεύματος

 

imagesM8306A80

Στην ενότητα της Φυσικής με θέμα τον “Ηλεκτρισμό” δημιουργήσαμε απλά ηλεκτρικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας μπαταρία, λαμπάκι, λυχνιολαβή και καλώδια. Στη συνέχεια παρατηρήσαμε ότι κάποια υλικά επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει από τη μάζα τους γι΄αυτό ανάβει το λαμπάκι. Τα υλικά αυτά ονομάζονται αγωγοί. Άλλα υλικά όμως δεν επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει από τη μάζα τους, γι΄αυτό δεν ανάβει το λαμπάκι του κυκλώματος. Τα υλικά αυτά ονομάζονται μονωτές.

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο video όπου οι μαθητές του Ε΄1 δοκιμάζουν διάφορα υλικά και τα κατατάσσουν σε αγωγούς ή μονωτές.

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Αγωγοί: αλουμίνιο, ατσάλι, άργυρος, γραφίτης

Μονωτές: γυαλί, πλαστικό, καουτσούκ, ξύλο

 

Και τώρα πειραματιστείτε παίζοντας…

peirama

 

 

Καθαρή Δευτέρα-Χαρταετός

Καθαρή Δευτέρα-Χαρταετός

180313065125_5182
Καθαρή Δευτέρα, είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, μιας περιόδου 40 ημερών, όπου οι Χριστιανοί νηστεύουν αλλά και προσπαθούν ν’ αποφύγουν κακές σκέψεις για τους συνανθρώπους τους.
Αυτή τη μέρα τρώνε λαγάνα, χαλβά, όσπρια και θαλασσινά.
Ένα έθιμο αυτής της μέρας , για μικρά και μεγάλα παιδιά, είναι το πέταγμα του Χαρταετού που προσφέρει με τις τρελές και απίθανες πτήσεις του μοναδικές στιγμές χαράς σε όλους.
Όμως
Για να πετάξετε με ασφάλεια το χαρταετό σας
Πρέπει
1)Να πετάτε το χαρταετό μακριά από τα ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ.
2)Σε ανοιχτούς χώρους.
3)Μακριά από σπίτια και δέντρα.
4)Να αποφεύγετε να πετάτε χαρταετό όταν ο καιρός είναι βροχερός.
5)Αν σκαλώσει σε ηλεκτρικό δίκτυο, μην το πειράζετε, υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας.
6)Ειδοποιήστε τη ΔΕΗ, για να απομακρύνει τους χαρταετούς από τα ηλεκτροφόρα καλώδια.
Αφού πάρεις όλα τα μέτρα ασφάλειας
Αμόλα Καλούμπα!!!

45

To έθιμο της Τσικνοπέμπτης

To έθιμο της Τσικνοπέμπτης

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Κάθε Τσικνοπέμπτη,11 μέρες πριν την Καθαρή Δευτέρα, επιβάλλεται από το έθιμο αυτής της μέρας το ψήσιμο <<τσίκνισμα>> του κρέατος στα κάρβουνα.
Ακολουθώντας κι εμείς το έθιμο αυτό, γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη 12/2 στο σχολείο μας, με τους μαθητές να φοράνε τ’ αποκριάτικα καπέλα τους και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να προσφέρει τα καθιερωμένα εδέσματα σε όλους τους μαθητές και στους δασκάλους και συγκεκριμένα έφερε σουβλάκια ψημένα πολύ <<μερακλίδικα>> που έγιναν ανάρπαστα!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Τελικά το τσικνίσαμε…
Σουβλάκια στα κάρβουνα, μουσική, χαρά και διασκέδαση.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Τους ευχαριστούμε!
Και τους ευχόμαστε…

ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ!

Τα μασκαρέματα του Ε2

Τα μασκαρέματα του Ε2

DSC_2452
Συνηθίζεται, την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, την Τυρινή όπως ονομάζεται αλλά και κατά τη διάρκεια όλης της εβδομάδας να συναντά κανείς μεταμφιεσμένους που να χορεύουν, ν’ αστειεύονται και να σατιρίζουν.
Οι μαθητές του Ε2,κινούμενοι στο πνεύμα της Αποκριάς και των εθίμων της, σχεδίασαν μάσκες σε εφημερίδες, βάφτηκαν με μπογιές, έβαλαν στο κεφάλι τους περούκες, καπέλα γυαλιά, κορδέλες, φόρεσαν μάσκες, με άλλα λόγια μεταμφιέστηκαν, σκορπίζοντας άφθονο κέφι και κάνοντας ιδιαίτερη αίσθηση στους μικρούς μαθητές, πιάνοντας δε το χορό στην αυλή του σχολείου σκόρπισαν χαρά.
Ένα έθιμο που κρατά χρόνια και κορυφώνεται την Καθαρή Δευτέρα.

DSC_2456

DSC_2468
Καλά μασκαρέματα παιδιά!!!

Aποκριάτικες κατασκευές

    untitled

Διανύοντας την τελευταία εβδομάδα των Αποκρεών, τα παιδιά της E’ τάξης μπήκαν στο ανάλογο κλίμα των ημερών, φτιάχνοντας αποκριάτικες μάσκες  και καπέλα Αρλεκίνου. Διασκέδασαν με τις κατασκευές, χάρηκαν πολύ φορώντας τα, και εύχονται  με τη σειρά τους σε όλους

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ !!

2015-02-17 12.49.27                         2015-02-18 12.51.00

2015-02-17 13.08.27                    2015-02-17 13.17.15

  2015-02-18 13.12.59           2015-02-18 13.25.44

Αντικαπνιστική Εκστρατεία!

image2

Μαθαίνοντας για το αναπνευστικό και το κυκλοφορικό μας σύστημα στο μάθημα της Φυσικής, μελετήσαμε το κάπνισμα και τις αρνητικές συνέπειές του. Οι μαθητές της Έκτης έκαναν τη δική τους αντικαπνιστική εκστρατεία στο σχολείο μας! Εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν τις αφίσες που μπορείτε να δείτε παρακάτω. Μία ομάδα μάλιστα επέλεξε να δημιουργήσει ένα flipbook, το οποίο μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο:

image3 image4image6 Ενημέρωσαν μάλιστα και όσους μαθητές ενδιαφέρθηκαν για τις συνέπειες του καπνίσματος.

image8

Aσφάλεια στο διαδίκτυο

Aσφάλεια στο διαδίκτυο

DSC_2448
Το σχολείο μας συμμετείχε στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, την Τρίτη 10/2,όπου οι μαθητές ανά τάξη ,ενημερώθηκαν από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τους, για θέματα που αφορούν την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσα από βιβλία, παρακολούθησαν video,συζήτησαν για τα προσωπικά δεδομένα και δημιούργησαν αφίσες και ζωγραφιές με θέμα :<<όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο!>>.

DSC_2447
Συγκεκριμένα οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν στο διαγωνισμό με σύνθημα <<σκέφτομαι πριν δημοσιεύσω>> με την προτροπή της δασκάλας των καλλιτεχνικών Κας Τατιάνας Σκοπετέα.

DSC_2446
Επίσης οι μαθητές της Ε΄ τάξης, έγραψαν τις δικές τους συμβουλές για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και μάλιστα σε απαγορευτικό τόνο.
Μη …μη…μη!

DSC_2450
Σκοπός: Να ευαισθητοποιηθούν και να ενημερωθούν οι μαθητές για τους κινδύνους του διαδικτύου, τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας πάντα.

Το κλίμα της Ελλάδας

 

images36ZQ4BI2

Στο μάθημα της Γεωγραφίας μάθαμε ότι η χώρα μας έχει κλίμα εύκρατο μεσογειακό, αφού είναι μια χώρα που βρέχεται από τη Μεσόγειο θάλασσα. Ωστόσο το κλίμα της κάθε περιοχής επηρεάζεται από :

  • την απόστασή της από τη θάλασσα
  • το υψόμετρό της
  • τις ειδικές τοπικές συνθήκες

Η Ελλάδα έχει πλούσιο ανάγλυφο (μεγάλες οροσειρές, οροπέδια, πεδιάδες, ποτάμια κα) που διαμορφώνουν τις ειδικές τοπικές συνθήκες και επηρεάζουν το κλίμα κατά τόπους. Παρακάτω θα παρακολουθήσετε δύο βιντεάκια  όπου θα μάθουμε πώς η μεγάλη οροσειρά της Πίνδου διαμορφώνει το κλίμα της ανατολικής και δυτικής Ελλάδας.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση