Το παιδί που εκφοβίζει

Στην εκδήλωση του φαινόμενου ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το παιδί (ή ομάδα παιδιών) που εκφοβίζουν το οποίο συχνά γεννά αντιφατικά συναισθήματα. Σε πολλούς ανθρώπους γεννά θυμό και αγανάκτηση ενώ πολλοί αναγνωρίζουν την ανάγκη για στήριξη που έχει αυτό το παιδί.

Πάντα θα πρέπει να θυμόμαστε ότι πίσω από ένα παιδί που εκφοβίζει θα βρεθούν

● Ανάγκη για κυριαρχία πάνω σε άλλους
● Αδυναμία ελέγχου παρορμήσεων
● Μειωμένη ικανότητα αυτοελέγχου
● Αδυναμία τήρησης κανόνων και ορίων
● Ασυνήθιστα χαμηλό άγχος
● Διογκωμένη αυτοεικόνα
● Έλλειψη αίσθησης του μέτρου
● Η δημοτικότητα τους βρίσκεται στο μέσο όρο ή κάτω από αυτόν και χαμηλώνει καθώς προσχωρούν στις εκπαιδευτικές βαθμίδες
● Είναι εχθρικό απέναντι στο περιβάλλον του (ιδιαίτερα σε γονείς και εκπαιδευτικούς)
● Απόλυτη έλλειψη ενσυναίσθησης
● Είναι δυνατό να περιβάλλονται από άλλους συμμαθητές τους οι οποίοι δεν εκφοβίζουν άμεσα αλλά ενισχύουν το παιδί που εκφοβίζει

Εάν δεν ληφθεί άμεσα η κατάλληλη φροντίδα υπάρχουν αυξημένα ποσοστά μελλοντικής
● παραβατικής συμπεριφοράς,
● χρήσης ουσιών και
● εμπλοκής με το νόμο

Πηγή: www.e-abc.eu

Σχολικός εκφοβισμός (Βούρειο Δημοτικό Σχολείο Χίου)

Ενδοσχολική βία (32ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών)

Ταινία για την ενδοσχολική βία  της ΣΤ΄ τάξης του 32ο Δημοτικού Σχολείου Πατρών.

Εκδήλωση για τη σχολική βία

Την  Τετάρτη 6 του Μάρτη στις 18:00 στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου (Θάλειας και Νεμέας) θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας κατά της σχολικής βίας. Παράλληλα θα συζητηθεί και το πλέγμα των σχέσεων ανάμεσα στους γονείς και το σχολείο και κατ΄επέκταση τους δασκάλους.

Ομιλητές εισηγητές θα είναι οι:
1.  Μυλωνά Ζαφειρούλα, σχολική σύμβουλος.
2.  Μαλάτου Ιωάννα, ψυχολόγος, εντεταλμένη του Δήμου για θέματα ψυχικής υγείας.

Το διαστημικό ταξίδι της Δ1΄

Διαστημικό ταξίδι πραγματοποίησαν στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές της Δ1΄, με την καθηγήτρια Εικαστικών Παπαδοπούλου Χριστίνα.

Η ζωφόρος του Παρθενώνα on-line

Η εφαρμογή ¨ζωφόρος του Παρθενώνα¨ (on-line και σε cd-rom) αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού – Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης – Α’ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (EKT), στα πλαίσια του έργου “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας” του ΕΚΤ (χρηματοδότηση: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Κοινωνία της Πληροφορίας”). Πρόκειται για εικονική αναπαράσταση του συνόλου των παραστάσεων της ζωφόρου.

Πατήστε στην εικόνα για να μεταφερθείτε στην εφαρμογή.


Η εφαρμογή συγκεντρώνει και υπομνηματίζει, στα ελληνικά και αγγλικά, όλους τους σωζόμενους λίθους της ζωφόρου των μουσείων Βρετανικού, Ακροπόλεως και Λούβρου, σε φωτογραφίες των αυθεντικών λίθων και όχι των αντιγράφων. Οι φωτογραφίες έχουν συμπληρωθεί με τα σωζόμενα σχέδια των J. Carrey (1674) και J. Stuart (1751), δίνοντας την πληρέστερη δυνατή εικόνα του συνόλου.

Η εισαγωγή παρέχει πληροφορίες για το ναό και το γλυπτό διάκοσμο, θεωρίες για την ερμηνεία του θέματος της ζωφόρου καθώς και για το σχεδιασμό, την κατασκευή και την ιστορία της.

Αφίσες κατά της σχολικής βίας

Οι αφίσες που ακολουθούν δημιουργήθηκαν από τους μαθητές της περυσινής  ΣΤ3΄ τάξης του σχολείου μας (σχολικό έτος 2011-2012), ως αποτέλεσμα της συζήτησης που έκαναν στην τάξη αναφορικά με το φαινόμενο της σχολικής βίας με τη δασκάλα τους κα. Μεταλλίδου Ευδοξία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Σχολική βία

Το κοινωνικό φαινόμενο της σχολικής βίας και κατ’ επέκταση της νεανικής αντικοινωνικής συμπεριφοράς έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στη διεθνή πραγματικότητα, με μια τεράστια αύξηση της βιβλιογραφίας και της εμπειρικής ερευνητικής δραστηριότητας τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Η σχολική βία αποτελεί παθογένεια της εποχής και συνδυαζόμενη με την εμπορία και χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών μέσα στα σχολεία καθιστά το περιβάλλον του μαθητή ιδιαζόντως επικίνδυνο. Παράλληλα, η εξάρτηση από το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αυξάνουν τα ποσοστά της παιδικής και εφηβικής κατάθλιψης, ενώ παράλληλα αυξάνεται η συνειδητοποίηση κινδύνων, όπως η κακή δίαιτα των μαθητών και τα ατυχήματα μέσα και έξω από το σχολείο.

Συνήθως ως βία ορίζεται η χρήση της φυσικής δύναμης ή της πίεσης-απειλής εναντίον ενός μεμονωμένου ατόμου ή κατά μιας ομάδας που μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο, στον τραυματισμό ή στη γένεση ψυχολογικών διαταραχών.

Οι λόγοι που οδηγούν στην άσκηση βίας είναι πολλοί και διαφέρουν ανάλογα με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των ατόμων, την ιστορική συγκυρία, την κουλτούρα και τον πολιτισμό.

Αποτελεί ένα ανησυχητικό φαινόμενο με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στο σχολικό χώρο και στην ευρύτερη κοινότητα, αφούμπορεί να δημιουργήσει αρνητικό κλίμα στο σχολείο και να επηρεάσει άμεσα τη διαδικασία της μάθησης. Η έκθεση στη σχολική βία και στην αντικοινωνική συμπεριφορά μπορεί να επιφέρει σοβαρά συναισθηματικά προβλήματα και έντονο άγχος τόσο στουςμαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς.

Όχι άλλη βία στα σχολεία (5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού)

Η δική μας πρόταση ενάντια στην ενδοσχολική βία πήρε την 5η Θέση στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό “Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία” (κατηγορία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) που οργάνωσε η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς τον Αύγουστο του 2012.


Συμμετέχουν οι μαθητές των Τάξεων ΣΤ΄ – Ε΄ – Γ΄ & Ολοημέρου
του 5ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού.
Σενάριο – Σκηνοθεσία:
Αμάντα Ηλιοπούλου – Παναγιώτης Μίτσης
Πρωτότυπη Μουσική & Στίχοι:
Αμάντα Ηλιοπούλου
Ερμηνεύουν μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης
Μοντάζ:
Αμάντα Ηλιοπούλου
Παραγωγή:
5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού
Αμάντα Ηλιοπούλου – Παναγιώτης Μίτσης 2012

Πηγή:  5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση