Νοέ 11
Γιορτή HALLOWEEN στο σχολείο μας!
Στο πλαίσιο της γνωριμίας με την κουλτούρα των αγγλόφωνων χωρών, φέτος γιορτάσαμε το έθιμο του Halloween στο σχολείο μας.
Η 31η Οκτωβρίου είναι μια σημαντική μέρα για την αγγλοσαξονική παράδοση, καθώς η λέξη Halloween προέρχεται από το “All-hallow-even” και σηματοδοτεί την παραμονή της γιορτής των Αγίων Πάντων (All Hallows Day – All Saints Day).
Κεντρικό σύμβολο της γιορτής είναι η κολοκύθα, ένα στοιχείο που συνδέεται με παλιούς ιρλανδικούς θρύλους.
Η ετήσια γιορτή του Halloween, μια μέρα «τρόμου, κερασμάτων, μεταμφιέσεων, αλλά και φωτός που νικά το σκοτάδι», αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για δημιουργική μάθηση και ψυχαγωγία, ενισχύοντας ταυτόχρονα την διαπολιτισμική συνείδηση των μαθητών μας.
Μαζί με τους μαθητές, ξεκινήσαμε διερευνώντας το ιστορικό υπόβαθρο του Halloween μέσω διαδικτύου και συζητώντας το πώς γιορτάζεται σήμερα στις αγγλόφωνες χώρες. Έπειτα, ασχοληθήκαμε με εργασίες που περιλάμβαναν ασκήσεις κατανόησης, σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα με σχετικό λεξιλόγιο.
Στη συνέχεια, οι μαθητές έφτιαξαν εικαστικές δημιουργίες, όπως κολάζ και ζωγραφιές εμπνευσμένες από τη γιορτή. Έπαιξαν επίσης και παιχνίδια στον υπολογιστή.
Η γιορτή ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να συμμετέχουν στο έθιμο “Trick or Treat” («Φάρσα ή Κέρασμα;»), μοιράζοντας γλυκίσματα και χαρίζοντας χαμόγελα μεταξύ τους – μια εμπειρία που τους ενθουσίασε!
“ΗAPPY HALLOWEEN, everybody!”
Οι Εκπαιδευτικοί
Αφροδίτη Άρμεν, ΠΕ06
Μαριάννα Παπαγιαννίδου, ΠΕ06
Οκτ 24
Κοινή δράση του σχολείου μας με το 13ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Με επιτυχία υλοποιήθηκε η πρώτη κοινή δράση του σχολείου μας με το 13ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Με χαρά οι μαθητές του Δ1 και Δ2 με τους μαθητές του 13ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου υποδεχτήκαμε τον κύριο Καραϊωσήφ Αλέξανδρο, εκπρόσωπο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες και ακούσαμε όσα ενδιαφέροντα είχε μας πει.
Η δράση ολοκληρώθηκε με συμμετοχή των παιδιών σε παραολυμπιακά αθλήματα, όπως μπότσια και goalball.
Συμπερίληψη και συνεργασία στην πράξη!
Οκτ 24
Το σχολείο μας τίμησε την ημέρα μνήμης του Μακεδονικού Αγώνα!
13 Οκτωβρίου 1904 – 13 Οκτωβρίου 2024
120 χρόνια από την έναρξη του Μακεδονικού Αγώνα! Το σχολείο μας τίμησε την ηρωική θυσία του Παύλου Μελά και των Μακεδονομάχων συναγωνιστών του!
Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε ομιλία στους μαθητές για τα γεγονότα του Μακεδονικού Αγώνα και την Κυριακή 13 Οκτωβρίου η σημαιοφόρος και οι παραστάτες του σχολείου παρέστησαν στην Δοξολογία στον ιερό ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και στην κατάθεση στεφάνου στο άγαλμα του Παύλου Μελά.
Οκτ 20
“Ο γύρος του κόσμου” από τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης
Με αφορμή το απόσπασμα από το μυθιστόρημα του Ιούλιου Βερν “Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες” (Γλώσσα ΣΤ΄ τάξης, 1η ενότητα) οι μαθητές πραγματοποίησαν μια ενδιαφέρουσα διαφοροποιημένη δραστηριότητα με τίτλο ” Σχεδιάζω τον γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες”.
Χωρισμένοι σε ομάδες διάλεξαν με τη βοήθεια της υδρόγειου σφαίρας τους τόπους από τους οποίους θα περάσουν κάνοντας τον δικό τους γύρο του κόσμου.
Στη συνέχεια κλήθηκαν να σκεφτούν τα μεταφορικά μέσα που θα χρησιμοποιήσουν στο ταξίδι τους καθώς και να επινοήσουν λύσεις σε τυχόν εμπόδια που μπορεί να παρουσιάζονταν μπροστά τους, όπως έκανε και ο Φιλέας Φογκ με τον βοηθό του Πασπαρτού στο απόσπασμα του βιβλίου της Γλώσσας.
Έπειτα κάθε ομάδα μοιράστηκε με την υπόλοιπη τάξη το ταξίδι που ετοίμασε περιγράφοντας αναλυτικά τα στάδια του, τα προβλήματα και τις λύσεις στις οποίες κατέληξαν.
Οι δασκάλες των τάξεων
Αλεξιάδου Νικολέττα
Νάκη Σμαραγδή
Οκτ 20
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πάρκο των δεινοσαύρων στη Δ.Ε.Θ.
Τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024 οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης επισκέφθηκαν το πάρκο των δεινοσαύρων στη Δ.Ε.Θ. Η ξενάγηση ξεκίνησε από αυθεντικά απολιθώματα δεινοσαύρων. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της τεχνολογίας οι μαθητές ταξίδεψαν με ένα υποβρύχιο στο νησί των δεινοσαύρων. Ακολούθησαν οι θαλάσσιοι δεινόσαυροι και μετά οι δεινόσαυροι της στεριάς. Την προσοχή τους τράβηξαν ο T-Rex, ο Μεγαλόδοντας, ο Τρικεράτοπας κ.α. Πολύ ενδιαφέρον ήταν και το κέντρο επιστημονικής μελέτης των δεινοσαύρων όπου οι μαθητές έμαθαν για την εξέλιξη των προϊστορικών αυτών ζώων.
Οι δασκάλες των τάξεων
Αλεξιάδου Νικολέττα
Νάκη Σμαραγδή
Οκτ 18
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2024: Γλώσσες για την ειρήνη
Γιορτάσαμε και φέτος στο σχολείο μας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου με σκοπό να ενθαρρύνει τη γλωσσική πολυμορφία, ένα βασικό στοιχείο της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της ηπείρου μας.
Στο μάθημα των Αγγλικών, αφού θυμηθήκαμε τι γιορτάζουμε αυτή την ημέρα, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στη φετινή πρωτοβουλία “Γλώσσες για την ειρήνη” και να δημιουργήσουμε μία αφίσα που να μεταφέρει μηνύματα ενότητας και κατανόησης μεταξύ διαφορετικών γλωσσών. Θελήσαμε να αναδείξουμε με την εικαστική δημιουργία μας την εκμάθηση γλωσσών ως ένα πολύτιμο εργαλείο που συμβάλλει στην υπέρβαση των πολιτισμικών διαχωρισμων. Έτσι, οι μαθητές του Ε2 έμαθαν πώς λέγεται η λέξη “ειρήνη” σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες και χρωμάτισαν τις λέξεις αυτές. Οι μαθητές του Ε1, αναζήτησαν αποφθέγματα διάσημων προσωπικοτήτων σχετικά με την ειρήνη και τις ευκαιρίες που μας προσφέρει η εκμάθηση γλωσσών και τα έγραψαν στην αγγλική γλώσσα ως φόντο πάνω στην αφίσα. Τέλος, στο μάθημα των Εικαστικών και τα δύο τμήματα σχεδίασαν φιγούρες ανθρώπων από διαφορετικές χώρες και φιλοτεχνησαν την αφίσα συνδυάζοντας όλα τα στοιχεία.
Η φωτογραφία της αφίσας μας υποβλήθηκε στον ιστοτοπο του European Day of Languages (EDL), για να παρουσιαστεί μαζί με τις υπόλοιπες δράσεις και στολίζει έναν πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας. Θα υπάρξουν βραβεία για τις 5 πιο δημιουργικές συμμετοχές ενώ ως και 30 από τις αφίσες θα εκτίθενται με υπερηφάνεια στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών στο Γκρατς της Αυστρίας. Ελπίζουμε η προσπάθεια μας να διακριθεί! Πάντως εμείς το διασκεδάσαμε!
Οι εκπαιδευτικοί
Αφροδίτη Άρμεν, Αγγλικών
Ιωάννα Χασάκιοϊλη, Εικαστικών
Οκτ 17
Βιωματικό εργαστήρι ενσυναίσθησης και πρόληψης της ενδοσχολικής λεκτικής βίας «Το παιχνίδι με τα μήλα»
Οι μαθητές/τριες του Ε’2 κλήθηκαν την Τετάρτη 16/10/2024 μέσα από τη βιωματική δραστηριότητα να αντιληφθούν τις επιπτώσεις της λεκτικής βίας πάνω σε δύο μήλα. Το εργαστήρι αυτό πραγματοποιήθηκε στην ώρα των Δεξιοτήτων.
Τα μήλα αναπαριστούν τον εσωτερικό ψυχικό κόσμο των παιδιών που δέχονται αρνητικά ή θετικά σχόλια από τους συμμαθητές τους. Οι μαθητές /τριες κατέγραψαν στην αρχή αρνητικά σχόλια που απευθύνονταν σε ένα μήλο. Οι ίδιοι μαθητές κατέγραψαν θετικά σχόλια που απευθύνονταν σε ένα δεύτερο ίδιο εξωτερικά μήλο. Στη συνέχεια άνοιξαν και τα δύο μήλα και προς έκπληξη των παιδιών διαπιστώθηκε πως το μήλο που «άκουγε τα καλά λόγια» ήταν εσωτερικά όμορφο και ζουμερό, ενώ το δεύτερο μήλο ήταν εσωτερικά σε κακή κατάσταση. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα κολάζ με τα παραπάνω σχόλια το οποίο αναρτήθηκε στην τάξη. Επίσης, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα σχετικό βίντεο που ενίσχυσε οπτικοακουστικά το εργαστήρι.
Μέσα από τις συζητήσεις που ακολούθησαν στην ολομέλεια της τάξης οι μαθητές /τριες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι παρ΄ όλο που εξωτερικά τα δύο μήλα ήταν ολόιδια, το εσωτερικό τους επηρεάστηκε από τους θετικούς και αρνητικούς σχολιασμούς. Μέσα από το παράδειγμα των μήλων αντικατοπτρίζονται τα ανθρώπινα συναισθήματα. Πολλές φορές μπορεί να μη δείχνουμε τη θλίψη μας, όταν κάποιος μας κακομεταχειρίζεται ή μιλάει αρνητικά σε εμάς, όπως στην περίπτωση των δύο μήλων (που εξωτερικά φαίνονται υγιή) αλλά ο εσωτερικός κόσμος μας να έχει υποστεί μεγάλη ζημιά, που μερικές φορές χρειάζεται πολύ χρόνο να επουλωθεί. Σκοπός είναι οι μαθητές/τριες να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν σχόλια με θετικό πρόσιμο και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.
Προβολή βίντεο: Σχολική Βία, το παιχνίδι με τα μήλα
Η εκπαιδευτικός του τμήματος
Νούλα Ελένη
Οκτ 16
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος του Σέιχ Σου
Tην Παρασκευή 4 Οκτωβρίου τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης του σχολείου μας είχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε και να λάβουμε μέρος σε ένα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται από τους Μικρούς Ήρωες με τίτλο: “Το δάσος, πράσινο εργοστάσιο” που πραγματοποιήθηκε στο δάσος του Σέιχ Σου.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές/τριες:
-Εκπαιδεύτηκαν στον προσανατολισμό με τη βοήθεια της πυξίδας αλλά και με φυσικούς τρόπους – Στην κατασκευή καλύβας καταλύματος από καλάμια-στις ασφαλείς εστίες φωτιάς χωρίς κίνδυνο πυρκαγιάς
-Έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού και δημιούργησαν κατασκευές επιβίωσης
Ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτική ομάδα των Μικρών Ηρώων.
Οι δασκάλες των τάξεων
Μεταλλίδου Ευδοξία
Νούλα Ελένη