Καλώς ήλθατε στο σχολείο μας!

Γιορτή HALLOWEEN στο σχολείο μας!

Στο πλαίσιο της γνωριμίας με την κουλτούρα των αγγλόφωνων χωρών, φέτος γιορτάσαμε το έθιμο του Halloween στο σχολείο μας.

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 40 160

Η 31η Οκτωβρίου είναι μια σημαντική μέρα για την αγγλοσαξονική παράδοση, καθώς η λέξη Halloween προέρχεται από το “All-hallow-even” και σηματοδοτεί την παραμονή της γιορτής των Αγίων Πάντων (All Hallows Day – All Saints Day).

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 40 107

Κεντρικό σύμβολο της γιορτής είναι η κολοκύθα, ένα στοιχείο που συνδέεται με παλιούς ιρλανδικούς θρύλους.

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 40 048

Η ετήσια γιορτή του Halloween, μια μέρα «τρόμου, κερασμάτων, μεταμφιέσεων, αλλά και φωτός που νικά το σκοτάδι», αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για δημιουργική μάθηση και ψυχαγωγία, ενισχύοντας ταυτόχρονα την διαπολιτισμική συνείδηση των μαθητών μας.

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 39 642 εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 39 403

Μαζί με τους μαθητές, ξεκινήσαμε διερευνώντας το ιστορικό υπόβαθρο του Halloween μέσω διαδικτύου και συζητώντας το πώς γιορτάζεται σήμερα στις αγγλόφωνες χώρες. Έπειτα, ασχοληθήκαμε με εργασίες που περιλάμβαναν ασκήσεις κατανόησης, σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα με σχετικό λεξιλόγιο.

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 39 990

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 39 032 εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 37 824

Στη συνέχεια, οι μαθητές έφτιαξαν εικαστικές δημιουργίες, όπως κολάζ και ζωγραφιές εμπνευσμένες από τη γιορτή. Έπαιξαν επίσης και παιχνίδια στον υπολογιστή.

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 38 960 εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 38 867 εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 38 136

Η γιορτή ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να συμμετέχουν στο έθιμο “Trick or Treat” («Φάρσα ή Κέρασμα;»), μοιράζοντας γλυκίσματα και χαρίζοντας χαμόγελα μεταξύ τους – μια εμπειρία που τους ενθουσίασε!

εικόνα Viber 2024 11 11 12 54 39 103
“ΗAPPY HALLOWEEN, everybody!”

Οι Εκπαιδευτικοί

Αφροδίτη Άρμεν, ΠΕ06

Μαριάννα Παπαγιαννίδου, ΠΕ06

Πρόγραμμα διατροφής



Λήψη αρχείου

Κοινή δράση του σχολείου μας με το 13ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Με επιτυχία υλοποιήθηκε η πρώτη κοινή δράση του σχολείου μας με το 13ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.

εικόνα Viber 2024 10 24 11 19 24 859

Με χαρά οι μαθητές του Δ1 και Δ2 με τους μαθητές του 13ου  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου υποδεχτήκαμε τον κύριο Καραϊωσήφ Αλέξανδρο, εκπρόσωπο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες και ακούσαμε όσα ενδιαφέροντα είχε μας πει.

εικόνα Viber 2024 10 24 11 19 25 282

Η δράση ολοκληρώθηκε με συμμετοχή των παιδιών σε παραολυμπιακά αθλήματα, όπως μπότσια και goalball.

Συμπερίληψη και συνεργασία στην πράξη!

Το σχολείο μας τίμησε την ημέρα μνήμης του Μακεδονικού Αγώνα!

13 Οκτωβρίου 1904 – 13 Οκτωβρίου 2024

1  εικόνα Viber 2024 10 24 13 26 13 230

120 χρόνια από την έναρξη του Μακεδονικού Αγώνα! Το σχολείο μας τίμησε την ηρωική θυσία του Παύλου Μελά και των Μακεδονομάχων συναγωνιστών του!

εικόνα Viber 2024 10 24 14 18 56 889

Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε ομιλία στους μαθητές για τα γεγονότα του Μακεδονικού Αγώνα και την Κυριακή 13 Οκτωβρίου η σημαιοφόρος και οι παραστάτες του σχολείου παρέστησαν  στην Δοξολογία στον ιερό ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και στην κατάθεση στεφάνου στο άγαλμα του Παύλου Μελά.

2

“Ο γύρος του κόσμου” από τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης

Με αφορμή το απόσπασμα από το μυθιστόρημα του Ιούλιου Βερν “Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες” (Γλώσσα ΣΤ΄ τάξης, 1η ενότητα) οι μαθητές πραγματοποίησαν μια ενδιαφέρουσα διαφοροποιημένη δραστηριότητα με τίτλο ” Σχεδιάζω τον γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες”.

80 ΗΜΕΡΕΣ 1

Χωρισμένοι σε ομάδες διάλεξαν με τη βοήθεια της υδρόγειου σφαίρας τους τόπους από τους οποίους θα περάσουν κάνοντας τον δικό τους γύρο του κόσμου.

εικόνα Viber 2024 10 20 19 50 53 589    εικόνα Viber 2024 10 20 19 50 53 625

Στη συνέχεια κλήθηκαν να σκεφτούν τα μεταφορικά μέσα που θα χρησιμοποιήσουν στο ταξίδι τους καθώς και να επινοήσουν λύσεις σε τυχόν εμπόδια που μπορεί να παρουσιάζονταν μπροστά τους, όπως έκανε και ο Φιλέας Φογκ με τον βοηθό του Πασπαρτού στο απόσπασμα του βιβλίου της Γλώσσας.

εικόνα Viber 2024 10 20 19 50 53 653

Έπειτα κάθε ομάδα μοιράστηκε με την υπόλοιπη τάξη το ταξίδι που ετοίμασε περιγράφοντας αναλυτικά τα στάδια του, τα προβλήματα και τις λύσεις στις οποίες κατέληξαν.

Οι δασκάλες των τάξεων

Αλεξιάδου Νικολέττα

Νάκη Σμαραγδή

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πάρκο των δεινοσαύρων στη Δ.Ε.Θ.

Τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024 οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης επισκέφθηκαν το πάρκο των δεινοσαύρων στη Δ.Ε.Θ. Η ξενάγηση ξεκίνησε από αυθεντικά απολιθώματα δεινοσαύρων. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της τεχνολογίας οι μαθητές ταξίδεψαν με ένα υποβρύχιο στο νησί των δεινοσαύρων. Ακολούθησαν οι θαλάσσιοι  δεινόσαυροι και μετά οι δεινόσαυροι της στεριάς. Την προσοχή τους τράβηξαν ο T-Rex, ο Μεγαλόδοντας, ο Τρικεράτοπας κ.α. Πολύ ενδιαφέρον ήταν και το κέντρο επιστημονικής μελέτης των δεινοσαύρων όπου  οι μαθητές έμαθαν για την εξέλιξη των προϊστορικών αυτών ζώων.

εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 48 279εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 47 730εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 47 444 1εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 48 248 1εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 48 184 1εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 48 215 1εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 48 061 1εικόνα Viber 2024 10 20 19 11 48 1 1

Οι δασκάλες των τάξεων

Αλεξιάδου Νικολέττα

Νάκη Σμαραγδή

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2024: Γλώσσες για την ειρήνη

εικόνα Viber 2024 10 18 18 56 25 993Γιορτάσαμε και φέτος στο σχολείο μας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου με σκοπό να ενθαρρύνει τη γλωσσική πολυμορφία, ένα βασικό στοιχείο της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της ηπείρου μας.

εικόνα Viber 2024 10 18 18 40 47 420

Στο μάθημα των Αγγλικών, αφού θυμηθήκαμε τι γιορτάζουμε αυτή την ημέρα, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στη φετινή πρωτοβουλία “Γλώσσες για την ειρήνη” και να δημιουργήσουμε μία αφίσα που να μεταφέρει μηνύματα ενότητας και κατανόησης μεταξύ διαφορετικών γλωσσών. Θελήσαμε να αναδείξουμε με την εικαστική δημιουργία μας την εκμάθηση γλωσσών ως ένα πολύτιμο εργαλείο που συμβάλλει στην υπέρβαση των πολιτισμικών διαχωρισμων. Έτσι, οι μαθητές του Ε2 έμαθαν πώς λέγεται η λέξη “ειρήνη” σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες και χρωμάτισαν τις λέξεις αυτές. Οι μαθητές του Ε1, αναζήτησαν αποφθέγματα διάσημων προσωπικοτήτων σχετικά με την ειρήνη και τις ευκαιρίες που μας προσφέρει η εκμάθηση γλωσσών και τα έγραψαν στην αγγλική γλώσσα ως φόντο πάνω στην αφίσα. Τέλος, στο μάθημα των Εικαστικών και τα δύο τμήματα σχεδίασαν φιγούρες ανθρώπων από διαφορετικές χώρες και φιλοτεχνησαν την αφίσα συνδυάζοντας όλα τα στοιχεία.

εικόνα Viber 2024 10 18 18 40 47 507 εικόνα Viber 2024 10 18 18 40 47 465

Η φωτογραφία της αφίσας μας υποβλήθηκε στον ιστοτοπο του European Day of Languages (EDL), για να παρουσιαστεί μαζί με τις υπόλοιπες δράσεις και στολίζει έναν πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας. Θα υπάρξουν βραβεία για τις 5 πιο δημιουργικές συμμετοχές ενώ ως και 30 από τις αφίσες θα εκτίθενται με υπερηφάνεια στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών στο Γκρατς της Αυστρίας. Ελπίζουμε η προσπάθεια μας να διακριθεί! Πάντως εμείς το διασκεδάσαμε!

Οι εκπαιδευτικοί
Αφροδίτη Άρμεν, Αγγλικών
Ιωάννα Χασάκιοϊλη, Εικαστικών

Βιωματικό εργαστήρι ενσυναίσθησης και πρόληψης της ενδοσχολικής λεκτικής βίας «Το παιχνίδι με τα μήλα»

εικόνα Viber 2024 10 17 23 09 18 121

Οι μαθητές/τριες του Ε’2 κλήθηκαν την Τετάρτη 16/10/2024 μέσα από τη βιωματική δραστηριότητα να αντιληφθούν τις επιπτώσεις της λεκτικής βίας πάνω σε δύο μήλα. Το εργαστήρι αυτό πραγματοποιήθηκε στην ώρα των Δεξιοτήτων.

εικόνα Viber 2024 10 17 23 09 22 225

Τα μήλα αναπαριστούν τον εσωτερικό ψυχικό κόσμο των παιδιών που δέχονται αρνητικά ή θετικά σχόλια από τους συμμαθητές τους. Οι μαθητές /τριες κατέγραψαν στην αρχή αρνητικά σχόλια που απευθύνονταν σε ένα μήλο. Οι ίδιοι μαθητές κατέγραψαν θετικά σχόλια που απευθύνονταν σε ένα δεύτερο ίδιο εξωτερικά μήλο. Στη συνέχεια άνοιξαν και τα δύο μήλα και προς έκπληξη των παιδιών διαπιστώθηκε πως το μήλο που «άκουγε τα καλά λόγια» ήταν εσωτερικά όμορφο και ζουμερό, ενώ το δεύτερο μήλο ήταν εσωτερικά σε κακή κατάσταση. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα κολάζ με τα παραπάνω σχόλια το οποίο αναρτήθηκε στην τάξη. Επίσης, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα σχετικό βίντεο που ενίσχυσε οπτικοακουστικά το εργαστήρι.
Μέσα από τις συζητήσεις που ακολούθησαν στην ολομέλεια της τάξης οι μαθητές /τριες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι παρ΄ όλο που εξωτερικά τα δύο μήλα ήταν ολόιδια, το εσωτερικό τους επηρεάστηκε από τους θετικούς και αρνητικούς σχολιασμούς. Μέσα από το παράδειγμα των μήλων αντικατοπτρίζονται τα ανθρώπινα συναισθήματα. Πολλές φορές μπορεί να μη δείχνουμε τη θλίψη μας, όταν κάποιος μας κακομεταχειρίζεται ή μιλάει αρνητικά σε εμάς, όπως στην περίπτωση των δύο μήλων (που εξωτερικά φαίνονται υγιή) αλλά ο εσωτερικός κόσμος μας να έχει υποστεί μεγάλη ζημιά, που μερικές φορές χρειάζεται πολύ χρόνο να επουλωθεί. Σκοπός είναι οι μαθητές/τριες να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν σχόλια με θετικό πρόσιμο και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.

εικόνα Viber 2024 10 17 23 09 23 581 εικόνα Viber 2024 10 17 23 09 22 039 εικόνα Viber 2024 10 17 23 09 26 543 εικόνα Viber 2024 10 17 23 10 56 423

Προβολή βίντεο: Σχολική Βία, το παιχνίδι με τα μήλα

Η εκπαιδευτικός του τμήματος
Νούλα Ελένη

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος του Σέιχ Σου

Seihsou Intime 24 05 2020

Tην Παρασκευή 4 Οκτωβρίου τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης του σχολείου μας είχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε και να λάβουμε μέρος σε ένα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται από τους Μικρούς Ήρωες με τίτλο: “Το δάσος, πράσινο εργοστάσιο” που πραγματοποιήθηκε στο δάσος του Σέιχ Σου.

εικόνα Viber 2024 10 15 23 29 14 377

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές/τριες:

-Εκπαιδεύτηκαν στον προσανατολισμό με τη βοήθεια της πυξίδας αλλά και με φυσικούς τρόπους – Στην κατασκευή καλύβας καταλύματος από καλάμια-στις ασφαλείς εστίες φωτιάς χωρίς κίνδυνο πυρκαγιάς

-Έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού και δημιούργησαν κατασκευές επιβίωσης

εικόνα Viber 2024 10 15 23 34 08 992

εικόνα Viber 2024 10 15 23 34 08 934

εικόνα Viber 2024 10 15 23 34 07 407

Ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτική ομάδα των Μικρών Ηρώων.

Οι δασκάλες των τάξεων
Μεταλλίδου Ευδοξία
Νούλα Ελένη

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση