Καλώς ήλθατε στο σχολείο μας!

Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς

IMG 20240620 114112IMG 20231220 124904

Στα πλαίσια πρωτογενούς πρόληψης και διαχείρισης κρίσεων στα σχολεία. Εφαρμόστηκε στο σχολείο μας το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ το οποίο χρηματοδοτείται υπό τη δράση ERASMUS+ Key Action 3 Policy Experimentation.

Στόχος του προγράμματος είναι η συστημική οργάνωση του σχολείου στη βάση ενταξιακών, αντιρατσιστικών πρακτικών. Βασική αρχή είναι η προώθηση θετικών συμπεριφορών και η μείωση των ανεπιθύμητων. Παράλληλα, υποστηρίζεται η θετική διατύπωση των κανόνων, η εξάλειψη τιμωρητικών πρακτικών και η επιβράβευση της θετικής συμπεριφοράς.

Πιο συγκεκριμένα, στην αρχή της χρονιάς, ορίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες της σχολικής κοινότητας, σχεδιάζεται ένα ενιαίο σχέδιο δράσης στο οποίο καθορίζονται οι αξίες, οι πρακτικές και οι διαδικασίες που θα εφαρμοστούν όλη τη χρονιά. Σε δεύτερο χρόνο, ενημερώνονται οι μαθητές και οι γονείς για τους σκοπούς του προγράμματος και το όραμα του σχολείου.

Μετά την αξιολόγηση του προγράμματος, διαφάνηκε αλλαγή στις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους καθώς και στις σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Επίσης, οι κανόνες εφαρμόστηκαν πιο συστηματικά μιας και συμφωνήθηκαν από τη μαθητική κοινότητα και διατυπώθηκαν με θετικό πρόσημο. Η Monique Boekaerts, στο εγχειρίδιο «Κίνητρα μάθησης» αναφέρει, ότι τα εσωτερικά κίνητρα μάθησης δυστυχώς, δεν εμφανίζονται σε όλους τους μαθητές. Ο καλός εκπαιδευτικός πρέπει να φροντίσει και να παρακινήσει τους μαθητές που παρουσιάζουν έλλειψη κινήτρων για μάθηση. Για αυτόν τον λόγο, εφαρμόστηκε σύστημα ομαδικής και ατομικής επιβράβευσης με ανταλλάξιμες αμοιβές. Έτσι, κάθε φορά που οι μαθητές μάζευαν πόντους, κέρδιζαν προνόμια όπως ώρα χαλάρωσης, χορού ή γυμναστικής.

Στόχος μας είναι το σχολείο μας να συνεχίσει να εφαρμόζει το ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ υποστηρίζοντας το όραμά μας για ένα σχολείο με θεμέλια τον ΣΕΒΑΣΜΟ, την ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ και τη ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ.

Υπεύθυνη παιδαγωγική ομάδα της δράσης

ΑΔΑΜ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ διευθυντής

ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΕΛΕΝΗ ειδική παιδαγωγός

ΧΑΣΑΚΙΟΙΛΗ ΙΩΑΝΝΑ εικαστικός

IMG 20240620 114116

 

Εργασίες στα Εικαστικά του Γ’ τριμήνου

Εργασίες των μαθητών/τριων στο μάθημα των Εικαστικών με την κα Χασάκιοϊλη Ιωάννα του Γ’ τριμήνου.

Α’ τάξη

εικόνα Viber 2024 06 19 15 01 39 092 εικόνα Viber 2024 06 19 15 02 20 842 εικόνα Viber 2024 06 19 15 02 25 985

Β’ τάξη

εικόνα Viber 2024 06 19 14 52 52 211 εικόνα Viber 2024 06 19 15 04 52 410 εικόνα Viber 2024 06 19 15 04 55 786 εικόνα Viber 2024 06 19 15 04 56 177εικόνα Viber 2024 06 19 15 02 26 363

Γ’ τάξη

εικόνα Viber 2024 06 19 14 29 33 215 εικόνα Viber 2024 06 19 14 45 17 625 εικόνα Viber 2024 06 19 14 47 42 713εικόνα Viber 2024 06 19 14 47 42 010 εικόνα Viber 2024 06 19 14 55 30 587

εικόνα Viber 2024 06 19 15 09 06 542

Δ’ τάξη

εικόνα Viber 2024 06 19 14 48 13 092 εικόνα Viber 2024 06 19 14 59 12 729 εικόνα Viber 2024 06 19 15 03 06 256 εικόνα Viber 2024 06 19 15 09 52 716 εικόνα Viber 2024 06 19 15 09 56 523

Ε’ τάξη

εικόνα Viber 2024 06 19 15 00 04 552

ΣΤ’ τάξη

εικόνα Viber 2024 06 19 15 12 17 253εικόνα Viber 2024 06 19 15 11 55 921 εικόνα Viber 2024 06 19 15 12 19 932 εικόνα Viber 2024 06 19 15 12 59 913 εικόνα Viber 2024 06 19 15 13 00 713

Γιορτή Λήξης των Τμημάτων Α1 και Α2

Στις 5 Ιουνίου 2024 πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης των τμημάτων της Α’ Τάξης με τον τίτλο «Λαχανοφρουτοθεραπεία» του Ιωάννη Π. Τζήκα, Σχολικού Συμβούλου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και «Το Ασπρογάλανο της Ελλάδας» στο οποίο δέσποζε το λευκό καραβάκι με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές μαθητών και παρουσιάστηκε ακόμη και στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 και χρησιμοποιήθηκε στις προσκλήσεις, στο σκηνικό και στα «καπέλα» των μαθητών. Στο πρώτο μέρος αυτό της «Λαχανοφρουτοθεραπείας» τα παιδιά παρουσίασαν ποιήματα και παιδικά τραγούδια με θέμα τα λαχανικά, τα φρούτα και τα όσπρια ενώ στο δεύτερο, αυτό του «Ασπρογάλανου της Ελλάδας» τα παιδιά τραγούδησαν «Τα Τζιτζίκια» σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και μουσική του Λίνου Κόκκοτου και χόρεψαν το «Κυκλαδίτικο» σε στίχους του Νίκου Γκάτσου και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Επίσης την ώρα της αλλαγής της θεματικής ακούστηκε το τραγούδι «Το Τρελοβάπορο» από τον κύκλο τραγουδιών «Ο Ήλιος Ο Ηλιάτορας» σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και μουσική του Δημήτρη Λάγιου το οποίο τραγουδήθηκε από το Νίκο Δημητράτο και το Γιώργο Νταλάρα. Στόχος ήταν βιωματικά οι μαθητές / μαθήτριες να αποκομίσουν γνώσεις για την υγιεινή διατροφή ενώ στόχος της δεύτερης θεματικής ήταν να έρθουν σε επαφή με τη μελοποιημένη ποίηση και ιδιαίτερα με τον Οδυσσέα Ελύτη. Επίσης η συγκεκριμένη γιορτή αποσκοπούσε στη συνεργασία των μαθητών / μαθητριών και του ίδιου τμήματος αλλά και στη συνεργασία των τμημάτων μεταξύ τους αλλά και να αποκτήσουν την δεξιότητα να εκθέτουν τον εαυτό τους. Τη γιορτή παρακολούθησαν γονείς και κηδεμόνες.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΟΛΑ

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α2

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΛΟΥΚΑΣ

Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΣΑ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ Α2

ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

nnnn ewewewe kllkkkk lllll

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Την Τρίτη 21 Μαΐου 2024 οι μαθητές / μαθήτριες του τμήματος Α1 με τη Δασκάλα τους Μαρία Μαριόλα φιλοξένησαν τους μαθητές / μαθήτριες του 7ου και 8ου Δημοτικού Νηπιαγωγείου Ελευθερίου Κορδελιού που πρόκειται να φοιτήσουν στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού το διδακτικό έτος 2024 – 2025. Οι μαθητές / μαθήτριες τους τμήματος ζωγράφισαν τους στίχους του ποιήματος του Οδυσσέα Ελύτη «Τα Τζιτζίκια». Τέλος όλα τα παιδιά μαζί τραγούδησαν το ομώνυμο τραγούδι. Τα πρωτάκια χάρισαν στα νήπια καραβάκια και φορφούρια ενώ τα νήπια χάρισαν στα πρωτάκια μολύβια με γόμες.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΟΛΑ

sdaaaaaaaazzz

19η Μαΐου – Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Με αφορμή τη 19η Μαΐου ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, πραγματοποιήθηκε δράση των τμημάτων της Α’ Τάξης (Α1 και Α2) – το Α1 με τη Δασκάλα Μαρία Μαριόλα και το Α2 με τον Δάσκαλο Κωνσταντίνο Μπαλούκα και την Ειδική Παιδαγωγό Ελένη Σταματίου η οποία υποστηρίζει μαθητή του Α2 και τους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής του σχολείου Γρηγόρη Σιδηρόπουλο και Γιάννη Τσαντίδη – οι μαθητές / μαθήτριες των τμημάτων αρχικά εκπαιδεύτηκαν και στη συνέχεια παρουσίασαν στο προαύλιο του σχολείου ποντιακούς χορούς. Στη συνέχεια στη δράση πήραν μέρος όλοι οι μαθητές του σχολείου πραγματοποιώντας μια μεγάλη γιορτή. Το συγκεκριμένο γεγονός ενθουσίασε τους γονείς καθώς η περιοχή κατοικείται σε μεγάλο βαθμό από ποντίους δεύτερης και τρίτης γενιάς.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΟΛΑ

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΛΟΥΚΑΣ

Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΣΑ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ Α2

ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΝΤΙΔΗΣ

vcvcv mm ppp

Συνδιδασκαλία στο Τμήμα Α1 στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ευ Ζην» (Ζω Καλύτερα) με θέμα τη Στοματική Υγιεινή οι μαθητές / μαθήτριες επέλεξαν από περιοδικά τροφίμων ωφέλιμες και βλαβερές τροφές για τα δόντια. Σε μία αφίσα κόλλησαν τις βλαβερές τροφές και σε μία άλλη τις ωφέλιμες. Βασιζόμενοι στην προυπάρχουσα γνώση ακολούθησε συνδιδασκαλία για το ίδιο θέμα με την κυρία Αφροδίτη Άρμεν Καθηγήτρια Αγγλικών του Σχολείου στην οποία τα παιδιά ζωγράφισαν ωφέλιμες και βλαβερές τροφές για τα δόντια και τις κόλλησαν στις αντίστοιχες προυπάρχουσες αφίσες. Ταυτόχρονα ακούστηκαν τραγούδια στην Αγγλική Γλώσσα έχοντας υπ’ όψη ότι όσες περισσότερες αισθήσεις λειτουργούν ταυτόχρονα τόσο η γνώση γίνεται υφάδι και είναι αραγής.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΙΟΛΑ

Η ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΡΜΕΝ

saxd ddd ena

Παίζοντας με τον R2

Το σχολείο μας παρέλαβε κιτ ρομποτικής και η συναρμολόγηση και εξερεύνηση έχει ήδη αρχίσει!

Να σας συστήσουμε τον R2!

IMG 20240603 093013 IMG 20240603 122429IMG 20240603 085424IMG 20240603 121805 IMG 20240603 122441 IMG 20240603 110025

Οι μαθητές/τριες της ΣΤ τάξης μοιράζονται όμορφες στιγμές και αναμνήσεις από τη ζωή τους στο 8ο Δημοτικό Κορδελιού!

Οι μαθητές/τριες της ΣΤ τάξης θυμούνται και μοιράζονται αναμνήσεις από τα έξι χρόνια στο Δημοτικό!

στ

 

 

Σχολική Διαμεσολάβηση – μια καινοτόμα πρακτική για την πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία

IMG 20240527 103449

Στα πλαίσια πρόληψης της βίας, εφαρμογής μη τιμωριτικών πρακτικών και ενίσχυσης των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, υλοποιείται για πρώτη φορά στο σχολείο μας ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης.

Η διαμεσολάβηση στο σχολείο είναι ένας τρόπος ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων και πραγματοποιείται από μαθητές – διαμεσολαβητές που λειτουργούν ως ειρηνοποιοί στις διαμάχες των συμμαθητών τους.

IMG 20240527 164444

Μετά από κλήρωση, επιλέχθηκαν 6 μαθητές, οι οποίοι μετά από σχετική εκπαίδευση, ανέλαβαν τον ρόλο των διαμεσολαβητών. Οι μαθητές που εμπλέκονται σε καυγά ή νιώθουν περιθωριοποίηση, μετά από γραπτό αίτημα προς τους διαμεσολαβητές, καλούνται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με σκοπό να συζητήσουν το πρόβλημα και να βρεθεί μια λύση. Στο τέλος, υπογράφεται ένα “συμβόλαιο”, στο οποίο πρέπει να συμφωνούν και τα δύο μέρη που είναι σε σύγκρουση.

IMG 20240527 164525

Σκοπός του προγράμματος διαμεσολάβησης είναι να περιοριστούν τα αυταρχικά μοντέλα επίλυσης συγκρούσεων, να καλλιεργηθεί η υπευθυνότητα στα παιδιά και φυσικά να μειωθούν τα περιστατικά βίας καλλιεργώντας συνθήκες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Το υλικό με το οποίο εκπαιδεύτηκαν οι μαθητές και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί της διαδικασίας, είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και έχει υλοποιηθεί από τον οργανισμό Αντιγόνη ο οποίος έκανε καμπάνιες ενημέρωσης και εκπαίδευσης σε δημοτικά και γυμνάσια.

school mediation

Η διαμεσολάβηση χρησιμοποιείται ευρέως σε σχολεία της Ευρώπης και της Αμερικής και φέρει σημαντικά αποτελέσματα στην πρόληψη και μείωση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία.

Ευελπιστούμε και θα προσπαθήσουμε από τη μεριά μας να συνεχίσει να υλοποιείται και στο σχολείο μας.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί της διαμεσολάβησης,

Σταματίου Ελένη

Χασάκιοϊλη Ιωάννα

IMG 20240527 164544IMG 20240528 180357IMG 20240527 102829

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση