Πόσο τρομακτικά είναι τα παραμύθια

«Περπατώ σ’ ένα δάσος και στις δύο πλευρές του μονοπατιού υπάρχουν μηλιές που κλείνουν από πάνω μου. Η κακιά μητριά της Χιονάτης πετά σε σκουπόξυλο και τις ραντίζει δηλητήριο και προσπαθώ να το αποφύγω».

Τουλάχιστον 40 χρόνια έχουν περάσει από τότε που μεγάλωνε με αυτό το παραμύθι κι όμως ένας φίλος υποστηρίζει ότι ο εφιάλτης, που του δημιούργησε, τον βασάνιζε για χρόνια.

Τα παιδικά παραμύθια εμπεριέχουν το στοιχείο του φόβου, είναι γνωστό άλλωστε. Πάντα υπάρχουν ένα – δυο κοινά σκοτεινά στοιχεία σε όλα τα κλασικά παραμύθια – συνήθως ένας τρομακτικός χαρακτήρας βασανίζει τους ήρωες και οι πρωταγωνιστές υποφέρουν. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι τα παραμύθια είναι το δίδυμο αδερφάκι του τρόμου.

Το στοιχείο του φόβου στα παραμύθια είναι ύψιστης σημασίας για γονείς αλλά και ψυχολόγους, με απόψεις που διίστανται: άλλοι υποστηρίζουν ότι είναι υγιές και άλλοι όχι, εκτιμώντας ότι τα παραμύθια είναι τρομακτικά για την ψυχολογία οποιουδήποτε παιδιού.

Θεατρική Αγωγή: Τα παραμύθια της Ε3΄

Τρεις ιστορίες δημιούργησαν οι μαθητές της Ε3΄ στα πλαίσια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, τις οποίες και σας παρουσίαζουμε εδώ. Οι ιστορίες που δημιούργησε η φαντασία των μαθητών/τριών είναι:

– Η επίσκεψη.

– Η μάγισσα και το παιδάκι.

– Ένας καπετάνιος σ΄ ένα έρημο νησί.


Η επίσκεψη

Οι περιπέτειες μιας ομάδας ξωτικών στο δάσος.

Σεισμός: Ας είμαστε προετοιμασμένοι

Εγχειρίδιο ¨Σεισμός-Ας είμαστε προετοιμασμένοι¨ του ΟΑΣΠ.

Πατήστε στην εικόνα.

Έλληνες μαθητές: Σκληρά εργαζόμενοι αλλά με χαμηλή βαθμολογία

Στις διεθνείς έρευνες για τις επιδόσεις πρώτα έρχονται τα παιδιά από χώρες της Ασίας

Εύη Σαλτού

Θεωρούνται από τους πιο σκληρά εργαζόμενους. Κάνουν το επτάωρό τους στο σχολείο και το απόγευμα πηγαίνουν στο φροντιστήριο ξένων γλωσσών ή κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα για να βοηθηθεί η απόδοσή τους στο σχολείο. Το σκληρό πρόγραμμα που ακολουθούν τα περισσότερα Ελληνόπουλα, όμως, δεν φαίνεται να αποτυπώνεται και στις διεθνείς έρευνες για το μορφωτικό επίπεδο, τις επιδόσεις και τις δεξιότητες των μαθητών.

Αντίθετα, τα παιδιά από χώρες της Ασίας φαίνεται, σύμφωνα με τις λίστες απόδοσης των μαθητών, ότι παίζουν στα δάχτυλα τα Μαθηματικά. Στα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας για τα Μαθηματικά και την Επιστήμη του 2011, TIMMS, οι μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σιγκαπούρη και στη Νότια Κορέα αναδείχθηκαν πρώτοι στα Μαθηματικά. Στις επόμενες τρεις θέσεις δεν θα δει κάποιος παιδιά από ευρωπαϊκές χώρες ή από τις ΗΠΑ αλλά  μαθητές από το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν και την Ιαπωνία, που συμπληρώνουν την πεντάδα. Στην τελευταία αυτή έρευνα, η Ελλάδα – όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες – δεν έλαβε μέρος.

Πρόληψη παιδικών ατυχημάτων στα σχολεία

Τα μικρά παιδιά είναι από τη φύση τους γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου, για αυτό και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα. Μεγαλώνοντας, αναπτύσσουν μεν την αίσθηση του κινδύνου, επηρεάζονται όμως και από άλλους παράγοντες, όπως η ανάγκη επίδειξης, η αντίδραση στους νόμους και στις συμβουλές των ενηλίκων και η γοητεία της περιπέτειας, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να κινδυνεύουν από ατυχήματα. Για τους λόγους αυτούς, είναι σημαντικό να μάθουν από μικρή ηλικία να προστατεύουν τον εαυτό τους και να μην τον θέτουν σε κίνδυνο.

Από την προσχολική ηλικία, τα παιδιά περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε χώρους εκπαίδευσης (Παιδικοί Σταθμοί, Σχολεία), με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των παιδικών ατυχημάτων, να συμβαίνει εκεί καθώς και κατά την μεταφορά των παιδιών προς και από, τους χώρους αυτούς.

  • Από την προσχολική ηλικία, πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας την σωστή οδική συμπεριφορά. Πρέπει όμως να έχουμε υπόψη μας, ότι τα παιδιά κάτω των 8 ετών, δεν έχουν την απαιτούμενη ωριμότητα για να χρησιμοποιήσουν πάντα,  τα όσα έχουν μάθει. Για το λόγο αυτό, πρέπει να συνοδεύονται από ενήλικες, από και προς το σχολείο ή τη στάση του σχολικού λεωφορείου. Κρατάμε πάντα τα μικρά  παιδιά από το χέρι και τα έχουμε από τη μέσα πλευρά του πεζοδρομίου.  Και μη ξεχνάμε, ότι τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, για αυτό πρέπει να τους δίνουμε το καλό παράδειγμα, ακολουθώντας οι ίδιοι τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς.

[slideboom id=723376&w=425&h=370]


Το ξύλο δεν βγαίνει από τον παράδεισο ΙΙ

Αναγνωστικό ΣΤ΄ τάξης – 1955

Αναγνωστικό της ΣΤ΄ τάξης του 1955 των Ευαγγ. Π. Φωτιάδου, Ηλία Π. Μηνιάτη, Γ. Μέγα, Δ. Οικονομίδου και Θ. Παρασκευόπουλου.

Πατήστε στην εικόνα.

Θεατρική παράσταση στην Α1΄

Μια μικρή θεατρική παράσταση έδωσαν στην Α1΄ τάξη οι φοιτήτριες της Γερμανικής Φιλολογίας που βρίσκονται αυτές τις ημέρες στο σχολείο μας για την πρακτική τους άσκηση. Πρόκειται για τις φοιτήτριες Χατζηπροδρόμου Αναστασία, Τσιναφουρνιώτη Αθανασία-Ραφαέλα και Κολιάκη Ευαγγελία. Το θεατρικό που παρουσίασαν στους μικρούς μαθητές/τριες αναφερόταν στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Τα ¨πρωτάκια¨ μας ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση που αναπτύχθηκε μετά την παράσταση σχετικά με την μόλυνση του περιβάλλοντος.

Γυμνοπούλου Χριστίνα
(δασκάλα της Α1΄)

Αναλφαβητισμός

Περίπου 800 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως δεν ξέρουν να διαβάσουν και να γράψουν ένα απλό κείμενο σε μία έστω γλώσσα

Του Διονύση Πολυχρονόπουλου

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ ως αναλφαβητισμός ορίζεται η ανικανότητα ανάγνωσης και γραφής ενός απλού κειμένου σε μια έστω γλώσσα. Η Ελλάδα θεωρεί αναλφάβητο όποιον δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο δημοτικό σχολείο. Η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO στις 8 Σεπτεμβρίου του 1965 κατά τη διάρκεια της Συνόδου της Τεχεράνης και από το 1966 τιμάται κάθε έτος στη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Στην εποχή της φεουδαρχικής κοινωνίας η ικανότητα γραφής και ανάγνωσης αποτελούσε αξία που χαρακτήριζε αποκλειστικά την αριστοκρατία και σε μικρότερο βαθμό τον κλήρο. Ο αναλφαβητισμός άρχισε να εμφανίζεται ως πρόβλημα με την επινόηση της τυπογραφίας τον 15ο αιώνα. Η πρώτη σημαντική μείωση του αναλφαβητισμού συνοδεύτηκε με την μετάφραση της Βίβλου στις διάφορες γλώσσες – διαλέκτους για τη διάδοση του Χριστιανισμού.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση