Στην πέμπτη και τελευταία ομιλία-συνάντηση για φέτος, στο πλαίσιο της δράσης ομάδας γονέων είχαμε την τιμή και τη χαρά να έχουμε μαζί μας την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας κ. Δόμνα Πλωμαρίτου. Η θεματολογία της ομιλίας ήταν “Υγιή όρια, Διαχείριση και Αντιμετώπιση Συμπεριφορών”, όπου εξελίχθηκε σε μια όμορφη συζήτηση με μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2025
Μια ξεχωριστή επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας: Μαθαίνοντας για τη θάλασσα από το Λιμενικό Σώμα
Στο πλαίσιο της θεματικής «Υδάτινη Αειφορία: Νερό, Πηγή Ζωής», και με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 2025, το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει έναν εκπρόσωπο του Λιμενικού Σώματος.
Τα παιδιά γίνονται “Νεροεξερευνητές” με τη βοήθεια του Λιμενικού
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν:
-
τον πολύτιμο θαλάσσιο πλούτο της χώρας μας,
-
τα είδη που ζουν στο θαλάσσιο οικοσύστημα,
-
τους κινδύνους που απειλούν τις θάλασσές μας, και
-
τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων.
Ο εκπρόσωπος του Λιμενικού, με απλό και κατανοητό λόγο, παρουσίασε στα παιδιά:
-
τον ρόλο του Λιμενικού στην προστασία της θάλασσας και της ακτογραμμής,
-
παραδείγματα θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικά ,απορρίμματα,πετρέλαιο και φυτοφάρμακα
-
συμβουλές για το πώς μπορούμε, ακόμη και από μικρή ηλικία, να βοηθήσουμε την φύση, αποφεύγοντας τη ρίψη σκουπιδιών στη θάλασσα ή στις παραλίες.
- τρόπους που χρησιμοποιεί το Λιμενικό Σώμα για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έθεσαν ερωτήσεις, έκαναν ζωγραφιές και στο τέλος παρουσίασαν με χαρά στον καλεσμένο μας,το δικό τους αυτοσχέδιο Ρομπότ για τον καθαρισμό των θαλασσών.
Ευχαριστούμε θερμά τον εκπρόσωπο του Λιμενικού για την άμεση ανταπόκριση και την πολύτιμη συμβολή του στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης στους μαθητές μας.
Το μέλλον του πλανήτη μας περνάει μέσα από τις σταγόνες της γνώσης και της αγάπης για το περιβάλλον!
Τα Νήπια σε Δράση για την Ανακύκλωση
Περιήγηση στη Γειτονιά με τους Σούπερ Ήρωες της Γης
Τα νήπια του τμήματός μας έγιναν μικροί εξερευνητές και με οδηγό τη φαντασία, τη γνώση και τη συνεργασία ξεκίνησαν ένα όμορφο ταξίδι στη γειτονιά μας, με στόχο τη φροντίδα της Γης.
Βήμα 1: Αφόρμηση με το παραμύθι: «Ο Τζότζο και οι Σούπερ Ήρωες της Γης» https://docs.google.com/presentation/d/1Eb2ebHOjCrR7OvJF59WvKtC3pIRqikSlzeCDvneVfxw/edit?usp=sharing
Μετά την αφήγηση της ψηφιακής ιστορίας συζητήσαμε με τα παιδιά : Ποιος είναι ο Τζότζο; Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει η Γη; Ποιοι τον βοηθούν;
Δημιουργήσαμε έναν “τοίχο ιδεών” με λέξεις-κλειδιά: ρύπανση, ανακύκλωση, δάσος, σκουπίδια, καθαριότητα, νερό, ζώα, κ.λπ.
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια περιγραφής και αντιπαραβολλής εικόνων κατανοούν τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον και αποφασίζουν να εμπλακούν ενεργά σε δράσεις προστασίας του πλανήτη, αναπτύσσοντας περιβαλλοντική ευαισθησία και υπευθυνότητα.
Κατασκευάζουν ένα περικάρπιο για να γίνουν Σούπερ Ήρωες και προτείνουν λύσεις για την προστασία της ΓΗΣ.
ΠΕΡΙΚΑΡΠΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ
Τα νήπια καταγράφουν σε χαρτιά προτάσεις για την φροντίδα της ΓΗΣ και αποφασίζουν να ενημερώσουν και να τις παρουσιάσουν στα παιδιά του δημοτικού σχολείου της γειτονιάς μας.Γι αυτό τα συνθέσαμε σε μια ψηφιακή παρουσίαση:
Βήμα 2: Επίσκεψη στο Δημοτικό – Τα Νήπια Παρουσιάζουν τις Προτάσεις τους
Με ενθουσιασμό και περηφάνια, επισκεφθήκαμε το κοντινό δημοτικό σχολείο, στα πλαίσια δράσεων μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.Συνεργαστήκαμε με την δασκάλα της Β΄τάξης του 72ου Δημοτικού σχολείου ,κυρία Μαρία Αθανασίου και τους μαθητές της ,που μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά στην τάξη τους.Τους ανακοινώσαμε ότι πήγαμε ως Σούπερ Ήρωες της Γης για να τους παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας. Το κάθε νήπιο σηκώθηκε μπροστά στην οθόνη που προβαλλόταν η εργασία του και την παρουσίαζε στην τάξη.
Οι μαθητές του δημοτικού μας άκουσαν με χαρά,μας χειροκρότησαν και υποσχέθηκαν να στηρίξουν τις ιδέες των μικρών οικολογικών μας ηρώων.
Η κυρία Μαρία μας επιφύλασσε εκπλήξεις.Μας παρουσίασε στον πίνακα -προβολέα ένα ψηφιακό κουίζ ερωτήσεων για να αξιολογήσει τις γνώσεις όλων μας .Έτσι συμμετείχαμε με ενθουσιασμό στο παιχνίδι γνώσεων.
Στη συνέχεια οι μαθητές μας προσφέρανε δωράκια που κέρδισαν από την συμμετοχή του σχολείου τους στην ανακύκλωση μπαταριών(τετράδια,μολύβια και χάρακες).
Μας ξενάγησαν στο σχολείο για να μας δείξουν τον κάδο ΑΦΗΣ και τον αυτοσχέδιο κάδο συλλογής πλαστικών καπακιών για καλό σκοπό.Πήραμε ενεργό μέρος και αδειάσαμε όσα καπάκια είχαμε συγκεντρώσει τον τελευταίο μήνα.
Βήμα 3: Παρατήρηση & Καταγραφή των Κάδων Ανακύκλωσης
Συνεχίσαμε με περιήγηση στη Γειτονιά μας.
Με χαρτιά, μαρκαδόρους και πολλή ενέργεια στα χέρια, τα παιδιά περιηγήθηκαν στη γειτονιά για να αναζητήσουν κάδους ανακύκλωσης. Παρατήρησαν:
- Τι χρώμα έχουν οι κάδοι;
- Πού βρίσκονται;
- Τι υλικά μπορούμε να πετάμε σε κάθε κάδο;
- Τον αριθμό κάθε είδους.
Βήμα 4: Επιστροφή και προβληματισμός
- Συζήτηση: Τι είδαμε; Τι μας άρεσε; Τι μας στενοχώρησε;
- Διατύπωση εντυπώσεων σχετικά με το πόσο φροντισμένο είναι το περιβάλλον γύρω μας.
- Καταμέτρηση κάδων που καταγράψανε και υλικών που ανακυκλώνονται στον καθένα.Σύγκρισεις και εκτιμήσεις αποτελεσμάτων .
- Ολοκλήρωση δράσης με τη Χαρτογράφηση της διαδρομής που ακολούθησαν γύρω από το σχολείο.
Ένα Μεγάλο Μπράβο στους Μικρούς Ήρωες της Γης!
Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια βόλτα. Ήταν μια ευκαιρία για βιωματική μάθηση, για αλληλεπίδραση με την κοινότητα και για καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης από νωρίς. Και φυσικά, οι σούπερ-ήρωες θα είναι πάντα εκεί για να μας θυμίζουν πως η φροντίδα του περιβάλλοντος ξεκινά από μικρούς… με μεγάλες καρδιές!
STEAM Mystery – 3η Ενότητα – Μαγνήτες
Εδώ θα δείτε τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τρίτη ενότητα του etwinning project “STEAM Mystery” με θέμα τους μαγνήτες.
STEAM Mystery – Δεύτερη ενότητα – Αέρας
Εδώ μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στη 2η ενότητα του etwinning project “STEAM Mystery” με θέμα τον αέρα.
Κι εδώ η παρουσία μας στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας: Προωθώντας την Καινοτομία, που διοργανώθηκε από τον Δήμο Πέλλας, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας. Η παρουσίασή μας είναι από το 1:57 έως το 2:14.
Το χαμόγελο του παιδιού
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που βοήθησαν ώστε να προσφέρουμε χαμόγελα στις οικογένειες που το έχουν ανάγκη.
Ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο
Η ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι ένα σημαντικό βήμα για κάθε παιδί – και φροντίσαμε να το κάνουμε όσο πιο όμορφο και ευχάριστο γίνεται!
Πριν την επίσκεψή μας, κάθε παιδί ζωγράφισε πώς φαντάζεται το δημοτικό σχολείο και συγκεντρώσαμε όλες τις απορίες και ερωτήσεις που ήθελαν να κάνουν. Με ανυπομονησία ξεκινήσαμε για το μεγάλο σχολείο!
Όταν φτάσαμε, μας υποδέχτηκαν με χαμόγελα και πολλή αγάπη. Οι δάσκαλοι και οι μαθητές μας ξενάγησαν σε όλους τους χώρους: τις τάξεις, τη βιβλιοθήκη, την αίθουσα υπολογιστών, την αίθουσα εκδηλώσεων και φυσικά την αυλή!
Εκεί, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε τις ερωτήσεις μας και όλες οι απορίες μας λύθηκαν με απλό και κατανοητό τρόπο. Μοιραστήκαμε τις ζωγραφιές μας και, ως ανταπόδοση, μας χάρισαν από ένα όμορφο μπαλονάκι – έκπληξη!
Με την καρδιά γεμάτη εικόνες και εμπειρίες, επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε περισσότερη εντύπωση. Ήταν μια ξεχωριστή μέρα που θα θυμόμαστε πάντα!
4η Ομιλία Συνάντηση με γονείς
Στην τέταρτη συνάντησή μας με τους γονείς είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Ναταλία Ζαχαρτζή, κοινωνική λειτουργό και επιστημονική διευθύντρια των “ΚΠ ΣΕΙΡΙΟΣ”. Το θέμα της συζήτησης “Επικοινωνία στην Οικογένεια” ήταν πολύ ενδιαφέρον και πάντα επίκαιρο. Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία.
ΗΜΕΡΑ ΥΠΑΙΘΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ 77ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σήμερα, είχαμε τη χαρά να πραγματοποιήσουμε μια ημέρα υπαίθριας εκπαίδευσης, όπου τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες στη φύση με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα. Μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση στην υπέροχη αυλή του σχολείου μας, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, παρατήρησης και αυτονομίας, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η σωματική τους δραστηριότητα και η σύνδεσή τους με το φυσικό περιβάλλον. Η υπαίθρια εκπαίδευση είναι βιωματική, ενισχύει την αυτοπεποίθηση των παιδιών και συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, καθώς συνδυάζει τη μάθηση με την κίνηση, το παιχνίδι και την ελευθερία της εξερεύνησης. Επιπλέον, καλλιεργεί την υπευθυνότητα και τον σεβασμό προς το περιβάλλον, ενώ προσφέρει ερεθίσματα που δεν μπορούν να αναπαραχθούν εύκολα μέσα στην τάξη. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που σίγουρα θα θυμούνται με χαρά!
Συγκεκριμένα, τα παιδιά συμμετείχαν σε ψυχοκινητικές δραστηριότητες με στεφάνια, κώνους και τουβλάκια με τη μορφή οργανωμένου και ελεύθερου δημιουργικού παιχνιδιού, σε σκυταλοδρομία μεταφοράς – εξοικονόμησης νερού, σε αναζήτηση και εξερεύνηση δειγμάτων έμβιας ζωής (πατημασιές ζώων, φωλιές εντόμων, έντομα, φύλλα-φυτά κ.λ.π.), σε ζωγραφική με νερό και χρωματιστά χαρτιά, πότισμα λουλουδιών, κατασκευή θερμοκηπίου και τέλος, σε δραστηριότητες για τη Γιορτή της Μητέρας, όπως: ζωγραφική με νερομπογιές, αφήγηση ιστορίας “Πως γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ” και κατασκευή κάρτας.


























































