Eυρωπαϊκό πρόγραμμα erasmus+KA3 “ProW”

 Συμμετοχή του σχολείου μας σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα erasmus+KA3 “ProW” 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2022-2023

To σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+KA3 “ProW” που συντονίζει η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και ο Δήμος Καλαμαριάς σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Τίτλος του προγράμματος :«Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας». Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εφαρμόζεται από μια κοινοπραξία έντεκα(11) εταίρων στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία.  Το έργο στηρίζεται στο μοντέλο PERMA, το ακρωνύμιο της χαράς και της ευτυχίας. P=Positive emotions(θετικά συναισθήματα), E= engagement(δέσμευση), R= relationship(θετικές σχέσεις). M=meaning(νόημα) και Α= accomplisment(επίτευξη). Το έργο στοχεύει στη δημιουργία ενός σχολικού πλαισίου που θα προωθεί τη δημιουργία μιας θετικής σχολικής κουλτούρας με στόχο την ευημερία των παιδαγωγών και του γενικότερου σχολικού κλίματος. 

1η Ενημερωτική Επιστολή προς τους γονείς



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ



Λήψη αρχείου

                         ΠΡΑΞΗ: Αριθμός 14η / 25-01-2023

Θέμα: Ολοκλήρωση του πρώτου σχεδίου δράσης του Ευρωπαϊκού προγράμματος: ERASMUS+ KA3 “ProW” «Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW).

Υπευθυνότητας/ Τα πράγματα τακτοποιώ και όμορφα χαμογελώ…

 

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η  κατάκτηση της κοινωνικής δεξιότητας

Υπευθυνότητας/  Διατηρώ τον χώρο μου καθαρό

                                      ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη του ότι τα παιδιά:

  • Έχουν αποκτήσει την προσδοκώμενη συμπεριφορά.
  • Διατήρηση και εφαρμογή των δεξιοτήτων τακτοποίησης του χώρου και των πραγμάτων και εκτός του σχολείου π.χ. στην τουαλέτα, στον διάδρομο, στον αύλειο χώρο….
  • Ακολουθούν τις οδηγίες της δασκάλας τους.
  • Δεν χρειάζονται πλέον επιβράβευση και ανατροφοδότηση.

                                              ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

  • Εγκρίνει την εισήγηση της προϊσταμένης της Σχολικής Μονάδας
  • Τα παιδιά έχουν κατακτήσει την συγκεκριμένη δεξιότητα.
  • Την ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης.

2η Ενημερωτική Επιστολή προς τους γονείς



Λήψη αρχείου

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ



Λήψη αρχείου

                         ΠΡΑΞΗ: Αριθμός 17η / 24-02-2023

Θέμα:  Ολοκλήρωση του δεύτερου σχεδίου δράσης του Ευρωπαϊκού προγράμματος: ERASMUS+ KA3 “ProW” «Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW).

ΑΞΙΑ-ΣΕΒΑΣΜΟΣ: Μ΄ ένα τσαμπί σταφύλι ….όλοι φίλοι

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η  κατάκτηση της κοινωνικής δεξιότητας: Οργάνωσης παιχνιδιού

  ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη του ότι τα παιδιά:

  • Έχουν αποκτήσει την προσδοκώμενη συμπεριφορά.
  • Διατήρηση και εφαρμογή των δεξιοτήτων οργάνωσης παιχνιδιού και εκτός του σχολείου
  • Δεν χρειάζονται πλέον επιβράβευση και ανατροφοδότηση.

                                              ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

  • Εγκρίνει την εισήγηση της προϊσταμένης της Σχολικής Μονάδας
  • Τα παιδιά έχουν κατακτήσει την συγκεκριμένη δεξιότητα.
  • Την ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης.

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ERASMUS+ KA3 “ProW”

«Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW)

Αγαπητοί γονείς

Η προσχολική περίοδος, είναι μία περίοδος, κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν πολλά πράγ­ματα: Αποκτούν καινούργιες γνώσεις, αναπτύσσουν καινούργιες δεξιότητες, αλλά και υιοθετούν καινούργιες συμπεριφορές. Όλα αυτά θα συνοδεύουν τα παιδιά στην υπόλοιπη ζωή τους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό τα καινούργια εφόδια που θα αποκτήσουν να είναι τέτοια που θα τα βοηθήσουν όχι μόνο στην επιβίωσή τους, αλλά και στην πλήρη συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική τους ανάπτυξη

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, έχει ενταχθεί στη διδασκαλία μας το Ευρωπαϊκό  Πρόγραμμα, που ονομάζεται

ERASMUS+ KA3 “ProW”

«Προώθηση της ευημερίας των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης της θετικής συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW)

Η διδασκαλία επιθυμητής συμπεριφοράς βοηθά τα παιδιά να ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται, αποτρέπει προβλήματα συμπεριφοράς , προέρχεται από αποφάσεις που έχουν πάρει όλοι μαζί στην τάξη, δημιουργεί αυτορρύθμιση και αυτοπειθαρχία.

Η διδασκαλία και η ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς στηρίζεται σε συμπεριφοριστικές μεθόδους μάθησης με τη χρήση οπτικοποιημένου υλικού- κανόνων, συχνές και τακτικές υπενθυμίσεις και ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς  με τη χρήση ανταμοιβών

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα  στοχεύει σε παρεμβάσεις που γίνονται σε όλο το σχολείο και για  το λόγο αυτό συμμετέχουν και τα δύο συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, το 2ο και το 5ο Νηπιαγωγείο Κουφαλίων. Οι έρευνες  έχουν δείξει ότι η εστίαση σε ολόκληρο το σχολείο έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών και  του σχολικού κλίματος  με αποτέλεσμα τα καλύτερα  ακαδημαϊκά αποτελέσματα.

Οι στόχοι  που πρόκειται να  υποστηριχθούν σχετικά με κοινωνικές δεξιότητες  για την φετινή χρονιά θα είναι:

 Αξία- Σεβασμός

Κοινωνική δεξιότητα: Είμαι ενεργός ακροατής, αποφεύγω να  διακόπτω κάποιον που μιλάει

Χρονοδιάγραμμα: Δύο(2) εβδομάδες από 4/04/2022 έως 15/04/2022

Αξία- Ασφάλεια

Κοινωνική δεξιότητα: Διατηρώ τον αυτοέλεγχο μου, παραμένω ήρεμος/η, ελέγχω τον τόνο της φωνής μου

Χρονοδιάγραμμα: Δύο (2)  εβδομάδες από 1/03/2022 έως 11/03/2022

Αξία- Υπευθυνότητα:

Κοινωνική δεξιότητα: Σχηματίζω γραμμή μετακίνησης, κρατώ αποστάσεις, περιμένω υπομονετικά τη σειρά μου

Χρονοδιάγραμμα: Δύο (2) εβδομάδες από 1/02/2022 έως 11/02/2022

Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρότυπα ενός παιδιού, άρα και η πιο σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη του. Αυτό σημαίνει, πως η βοήθειά σας, για να μεταδώσουμε τη μάθηση στα παιδιά σας, είναι πολύτιμη. Όσο περισσότερο συνεργάζεστε και υποστηρίζετε το Πρόγραμμα αυτό, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να ενισχύετε και να στηρίζετε την προσπάθεια του παιδιού σας για την κατάκτηση των δεξιοτήτων που διδάσκεται στο νηπιαγωγείο.

Με εκτίμηση
H νηπιαγωγός του 5ου Νηπιαγωγείου Κουφαλίων
1η Ενημερωτική Επιστολή προς τους γονείς



Λήψη αρχείου

2η Ενημερωτική Επιστολή προς τους γονείς



Λήψη αρχείου

3η Ενημερωτική Επιστολή προς τους γονείς



Λήψη αρχείου

 

Πέμπτη 5-05-2022
Ο Σύλλογος διδασκόντων μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη του ότι τα παιδιά:

 

  • Διατηρούν τον αυτοέλεγχο τους και παραμένουν ήρεμα
  • Ελέγχουν τον τόνο της φωνής τους
  • Ακούν προσεκτικά όποιον μιλάει
  • Αποφεύγουν να διακόψουν κάποιον που μιλάει
  • Σηκώνουν το χέρι τους όταν θέλουν να μιλήσουν
  • Δεν χρειάζονται πλέον επιβράβευση και ανατροφοδότηση

Αποφασίζει ομόφωνα

  • Τα παιδιά έχουν κατακτήσει τις συγκεκριμένες δεξιότητες
  • Την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων σχεδίων δράσης

ΑΦΙΣΕΣ

.jpg

.jpg

.jpg

.jpg

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

βιωματικό

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ……

Το όραμα και οι αξίες του σχολείου μας αποτυπώθηκαν στον τοίχο της αυλής του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά με την ζωγραφική τους γέμισαν την αυλή μας με όμορφα χρώματα και σχέδια και μετέφεραν μηνύματα για τις αξίες που καλλιεργήθηκαν στο σχολείο μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

3

2

12

7

8

9

toixos 1

toixos 2

toixos 3

toixos 5

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

Την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022 πραγματοποιήθηκε  «Βιωματικό εργαστήρι»  για τους γονείς των μαθητών/τριών του 2ου και 5ου Νηπιαγωγείου Κουφαλίων ,με τη συνεργασία και την υποστήριξη της ΣΕΕ ΠΕ 60 κυρίας Κυριακής Βέλκου, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκου προγράμματος ERASMUS +KA3  «ProW» .  Στο εργαστήρι συμμετείχαν και νηπιαγωγοί του 3ου και του 4ου Νηπιαγωγείου Κουφαλίων.

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

Με βιωματικά παιχνίδια ρόλων τονίστηκαν οι στόχοι του προγράμματος , η σημασία της διδασκαλίας αξιών στα παιδιά και παρουσιάστηκαν τα σχέδια δράσης που εκπονήθηκαν στο νηπιαγωγείο την φετινή σχολική χρονιά

Ευχαριστούμε θερμά την ΣΕΕ ΠΕ 60 , κυρία Κυριακή Βέλκου,  για την επιστημονική υποστήριξη της αλλά και για τον μοναδικό της τρόπο να μας φέρνει όλους κοντά

Ευχαριστούμε πολύ όσους συμμετείχαν για την διάθεση συνεργασίας και το κέφι τους.