Και φέτος οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες στόλισαν με χαρά το χριστουγεννιάτικο δέντρο σε κάθε τάξη του σχολείου μας.
Δημιουργήσαμε επίσης ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με ένα μπισκοτούλη, όπου μετακινούμε κάθε μέρα ως τις 25 Δεκεμβρίου και ένα ημερολόγιο με χριστουγεννιάτικο δέντρο όπου κάθε μέρα σβήνουμε μία μέρα μέχρι να φτάσουν τα Χριστούγεννα!
Το Νηπιαγωγείο μας πιστοποιήθηκε για τη συμμετοχή του στην περιβαλλοντική δράση Plastic Clever Schools! Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τη χρήση του πλαστικού και τη μείωσή της χρήσης του στο χώρο του σχολείου μας!
Ο Δήμος Ναυπλιέων ενημερώνει ότι αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025, όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και οι παιδικοί σταθμοί, θα παραμείνουν κλειστά, κατόπιν του επικαιροποιημένου δελτίου καιρού που εκδόθηκε από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.
Η απόφαση ελήφθη με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών, των νηπίων και των εκπαιδευτικών, λόγω των αναμενόμενων έντονων καιρικών φαινομένων.
Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ διοργανώσαμε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των παιδιών που αφορούν την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, την καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και την αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.
Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας. Συζητήσαμε μαζί τους για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων αυτών και συνειδητοποίησαν ότι ο καθένας μας είναι μοναδικός και όλοι είμαστε ίσοι και όλοι διαφορετικοί.
Διαβάσαμε τα βιβλία : “Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός” του Τοντι Παρ, “Το Κάτι Άλλο” της Κάθριν Κέιβ, “Φένια, η αγαπημένη των ήχων” της Γιώτας Αλεξάνδρου.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους μαζί με κάποιο πρόσωπο που έχει αναπηρία.
Στα πλαίσια της ενσυναίσθησης, προτρέπουμε τα παιδιά να επιχειρήσουν να ζωγραφίσουν χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους παρά μόνο τα πόδια. Μας περιγράφουν την εμπειρία τους, στην προσπάθειά τους να μιμηθούν καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τα άκρα του ποδιού τους για να δημιουργήσουν όμορφα έργα.
Τα παιδιά περπάτησαν με κλειστά μάτια με τη στήριξη συμμαθητή τους για να αντιληφθούν πως κινείται άτομο με προβλήματα όρασης.
Κάνοντας κολάζ με χρωματιστά χαρτιά τα παιδιά σχημάτισαν το σύμβολο αναπήρων και μάθαμε ότι πρέπει να σεβόμαστε κάθε έναν ξεχωριστά.
Παρακολουθήσαμε το καταπληκτικό βίντεο της ΕΛΕΠΑΠ που παρουσιάζει τη φιλία μεταξύ δυο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού με αναπηρία. Ένα βίντεο που ευαισθητοποιεί και εξοικειώνει τα παιδιά στην σωστή συμπεριφορά απέναντι σε ΑΜΕΑ.
Ολοκληρώθηκε ο Α’ θεματικός κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, θεματική ενότητα: “Ζω καλύτερα- Ευ Ζην” με υποθεματική την Υγεία: Διατροφή και Άσκηση με τίτλο: «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό» που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2025.
Σκοπός του προγράμματος είναι τα νήπια να μάθουν τις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα).
Στόχος είναι η διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας.
1ο Εργαστήριο: Οι ντετέκτιβ γνωρίζονται και προετοιμάζονται
Οι μαθητές/τριες κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής μυστηρίου. Εναλλαγή αργών/γρήγορων ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων», «έχουμε φάει καλό πρωινό, περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», «είμαστε νηστικοί, περπατάμε με γυρτούς ώμους σαν άρρωστοι» κλπ.
Στον κύκλο γίνεται συζήτηση, εστιάζοντας στο γεγονός ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε. Τα παιδιά αναφέρουν τι γνωρίζουν για τη διατροφή και την άσκηση και προτείνουν ιδέες (καταιγισμός ιδεών) σχετικά με το που μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για τη σωστή διατροφή και άσκηση.
2ο Εργαστήριο: Γνωρίζουν τα φρούτα του φθινοπώρου
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα φρούτα και τα λαχανικά κάθε εποχής και μαθαίνουν γιατί θα πρέπει να τρώμε φρούτα, σαλάτες εποχής. Δοκιμάζουμε το σταφύλι, αχλάδι, ρόδι, μήλο και γνωρίζουμε τα θρεπτικά συστατικά τους για την υγεία μας.
Κάνουμε μούστο
Φτιάχνουμε φρουτοσαλάτα
Συγκεντρώνονται τα φρούτα στην ολομέλεια, ελέγχονται αν είναι εποχής, ταξινομούνται σε ομάδες. Μόλις τελειώνει κάθε ομάδα προσθέτει τα τεμαχισμένα φρούτα της σε μία κούπα, γίνεται μείξη των φρούτων και ακολουθεί το σερβίρισμα της φρουτοσαλάτας.
Φτιάχνουμε κουλουράκια μήλου
3ο Εργαστήριο : Αξιοποίηση της ιστορίας ” Μια πολύ πεινασμένη κάμπια”
Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία “Μια πολύ πεινασμένη κάμπια” του Έρικ Καρλ και γίνεται αξιοποίηση της, συζητώντας τι έτρωγε η κάμπια κάθε μέρα της εβδομάδας και τοποθετώντας το στη σωστή μέρα.
4ο Εργαστήριο :Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της διατροφής και τις ομάδες των τροφών
Γνωρίζουμε τις ομάδες των τροφών παρακολουθώντας την παρουσίαση του προγράμματος ΕΥΖΗΝ (Εθνική Δράση Υγείας για τη Ζωή των Νέων) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και λύνουμε αινίγματα.
Συνθέτουμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής
Το πιάτο της διατροφής
Τοποθετούν σε κολλάζ τις τροφές που θα πρέπει να περιέχει το μεσημεριανό πιάτο.Ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους φρούτο και λαχανικό.
5ο Εργαστήριο: Οι ντετέκτιβ επιλύουν προβλήματα διατροφής
Δίνονται προβληματισμοί με το τι συμβαίνει αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές, αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι καθόλου, αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών, αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι.
Σε παιχνίδι ψαρεύουν τις υγιεινές τροφές και τις τοποθετούν σε πράσινο στεφάνι, ενώ τις μη υγιεινές σε κόκκινο στεφάνι.
Σε φύλλο εργασίας ξεχωρίζουν και ταξινομούν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές.
Μαθαίνουμε το τραγούδι “Στις σαλάτες λέμε Ναι …” και το τραγούδι του πρίγκηπα Λεμόνη με την όμορφη Κρεμμύδω του Γιώργου Σακελλαρίδη.
6ο Εργαστήριο: Οι ντετέκτιβ γνωρίζουν την ελιά και τη σημασία του λαδιού στη μεσογειακή διατροφή
Μιλήσαμε για τον καρπό της ελιάς και τα οφέλη της στη μεσογειακή διατροφή μας. Γνώρισαν το δέντρο της ελιάς και τα μέρη του.
Επισκεπτόμαστε το ελαιοτριβείο Μελάς στο Λυγουριό Αργολίδας και τα παιδιά βλέπουν πως είναι ο ελαιώνας και τη διαδικασία παραγωγής λαδιού. Δοκιμάζουν ψωμί με λάδι.
Διαβάσαμε το μύθο της ελιάς από τη μυθολογία, όπου η θεά Αθηνά δώρισε την ελιά στους κατοίκους της Αθήνας, μετά από μάχη με τον Θεό Ποσειδώνα για το ποιος θα δώσει το όνομά του στην πόλη των Αθηναίων.
Τα παιδιά ζωγράφισαν σε αμφορείς τη θεά Αθηνά.
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του ζωγράφου Θεόφιλου με το μάζεμα της ελιάς.
7ο Εργαστήριο: Κριτικός αναστοχασμός
Με χρήση της ρουτίνας «Τότε νόμισα-Τώρα ξέρω» οι μαθητές/μαθήτριες διατυπώνουν τις νέες γνώσεις και προβαίνουν σε συγκρίσεις. Δίνουν συμβουλές υγιεινής διατροφής.
Παίζουν ομαδικό παιχνίδι όπου πρέπει να ταξινομήσουν εικόνες τροφών, φρούτων και λαχανικών, στη σωστή εικόνα.
Οι μαθητές και μαθήτριες με την ολοκλήρωση του προγράμματος απέκτησαν γνώσεις για τη σωστή διατροφή, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις. Συνεργάστηκαν αρμονικά κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων και έμαθαν να σέβονται το συνομιλητή τους και να περιμένουν τη σειρά τους να μιλήσουν. Πλούτισαν το λεξιλόγιο τους με νέες λέξεις. Εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από τις εικαστικές τέχνες, τη μουσική και το παιχνίδι.
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, του Α’ θεματικού κύκλου, “Ζω καλύτερα- Ευ Ζην”, υποενότητα Υγεία- Διατροφή με τίτλο: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό γερό και μυαλό δυνατό” καλέσαμε στο σχολείο μας την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025 την ομάδα κουκλοθεάτρου Celesta Puppet Theatre όπου παρουσίασε στα παιδιά την παράσταση “Κάτι μαγειρεύει ο Αη Βασίλης ” με συντελεστές τις κυρίες Αναστασία Κόρδαρη, Μάρα Καλαντζή και Σταυριανή Καλαντζή.
Ήταν μια αλληλεπιδραστική παράσταση όπου τα παιδιά εμπλέκονταν ενεργά προκειμένου να βοηθήσουν με διασκεδαστικό τρόπο τον Άγιο Βασίλη να φέρει την ειρήνη και τη χαρά των Χριστουγέννων σε ένα γκρίζο χωριό, το Βουβοχώρι. Η παράσταση ήταν εμπνευσμένη από το παραμύθι Πετρόσουπα, του John Muth.
Τα παιδιά απόλαυσαν την παράσταση και ευχαριστούμε θερμά την κουκλοθεατρική ομάδα για την εξαιρετική παράσταση τους.
Η 20η Νοεμβρίου είναι η ημέρα της διακήρυξης και της υπογραφής της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, είναι μία μέρα αφιερωμένη στα παιδιά όλου του κόσμου. Συζητήσαμε με τα παιδιά τι ακριβώς γνωρίζουμε για τα δικαιώματα των παιδιών και ποιες πράξεις καταπατούν τα δικαιώματά. Εξηγήσαμε τι χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώσει σωστά και οι ιδέες που καταγράψαμε ήταν πολλές: “φαγητό”, “νερό”, “οικογένεια”, “ειρήνη”, “φίλοι” , “αγάπη” κ.α.
Μαθαίνουμε τα βασικά δικαιώματα των παιδιών μέσα από βίντεο και εικόνες.
Διαβάσαμε το παραμύθι: “Η ζωή στη Λουλουδούπολη” για να κατανοήσουμε την έννοια των δικαιωμάτων.
Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα των παιδιών σε μια ομαδική αφίσα και ο καθένας ατομικά.
Συζητήσαμε για τη δράση της UNICEF, που ηγείται του διεθνούς αγώνα για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Ζωγραφίσαμε το σήμα της UNICEF η οποία εργάζεται για την προώθηση και προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών, παρέχοντας υγειονομική περίθαλψη, εμβολιασμούς, διατροφή, πρόσβαση σε καθαρό νερό και υπηρεσίες αποχέτευσης και υγιεινής, εκπαίδευση, προστασία και ανθρωπιστική βοήθεια.
Στα πλαίσια του εορτασμού της επετείου της “17 Νοεμβρίου 1973” μιλήσαμε στα παιδιά για την ειρήνη και τον πόλεμο. Εξέφρασαν τα συναισθήματα των ανθρώπων( χαρά, ευτυχία, ελευθερία) την περίοδο της ειρήνης και αντίστοιχα τι συμβαίνει όταν γίνεται κάπου πόλεμος (φόβος, αγωνία, στενοχώρια). Δείξαμε εικόνες που ζωγράφοι αποτυπώνουν τις μορφές τους. Διαβάσαμε το βιβλίο “Ειρήνη είναι.. ” και έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τα ίδια τον πόλεμο και την ειρήνη όπως τα φαντάζονται με χρώματα που ταιριάζουν σε αυτά .
Διαβάσαμε την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και τα παιδιά ζωγράφισαν τους ήρωες της ιστορίας. H Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1975, λίγο μετά την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας της χούντας στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο μεταφορικό για να καταλάβουν τα παιδιά την καταπίεση του μεγάλου προς τον μικρό, να διακρίνουν την αξία της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
Τραγουδήσαμε και το τραγούδι της Ντενεκεδούπολης.
κατασκευή ραδιοφωνικού σταθμού των φοιτητών του Πολυτεχνείου
Την Παρασκευή 14/11/2025 τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, Α΄ θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα-Ευ Ζην” με τίτλο : “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό” πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ελαιοτριβείο ΜΕΛΑΣ – ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΔΑΥΡΙΑΣ ΓΗΣ στο Λυγουριό Αργολίδας.
Οι μαθητές και μαθήτριες ξεναγήθηκαν στο χώρο του ελαιοτριβείου και παρακολούθησαν σε πραγματικό χρόνο, όλη τη διαδικασία για την παραγωγή του ελαιόλαδου, σε όλα της τα στάδια. Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τη διαδρομή της ελιάς, από τη συλλογή της μέχρι την εξαγωγή του πολύτιμου λαδιού. Μέσα από την ξενάγηση έμαθαν για τη σημασία της ελιάς στην παράδοση και την καθημερινότητά μας, ενώ είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις και να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία.
Η κυρία Αναστασία μας υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά, μας ξενάγησε, μας εξήγησε με υπομονή, μας πρόσφερε φρέσκο ψωμάκι με λάδι. Θέλουμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στους υπεύθυνους του ελαιοτριβείου για τη φιλοξενία τους. Ήταν πραγματικά, μια υπέροχη εμπειρία για τα παιδιά μας!
Το σχολείο μας έγινε μέλος της παγκόσμιας σχολικής κοινότητας :«Έξυπνα σχολεία χωρίς πλαστικά» – “Plastic Clever Schools” και οι μαθητές μας ανέλαβαν δράση για να μειωθεί το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας. Συμμετείχαμε στην παγκόσμια ημέρα δράσης στις 7 Νοεμβρίου 2025 για τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης με διάφορες ενέργειες.
Αρχικά παρακολουθήσαμε σε βίντεο την κ. Κωνσταντίνα Κωστούλα, υπεύθυνη της Common Seas που μίλησε στα παιδιά για το πρόβλημα των πλαστικών και τον ρόλο που μπορούμε να έχουμε όλοι για την επίλυσή του.
Έτσι ξεκίνησε η σχολική μας συνέλευση, όπου τα παιδιά έθεσαν τα ερωτήματά τους για τα πλαστικά και μάθαμε την επικινδυνότητα της αλόγιστης χρήσης πλαστικών και τις συνέπειες της απόρριψης αυτών στο φυσικό περιβάλλον. Παρακολουθήσαμε ακόμα την παρουσίαση των Plastic Clever Schools για τη ρύπανση των ωκεανών από πλαστικά και μάθαμε για τα μικροπλαστικά και την επίδρασή τους στην κλιματική αλλαγή.
Έπειτα, τα παιδιά με ενθουσιασμό επιχείρησαν να βρουν τα πλαστικά μιας χρήσης που υπάρχουν στον χώρο της τάξης και στον χώρο του WC, μέσω ενός εύχρηστου εργαλείου ελέγχου καταμέτρησης πλαστικών μιας χρήσης σε διαφορετικούς χώρους του σχολείου και να τα καταγράψουν.
Ακολούθησε η ομαδική δράση μας με τη συλλογή απορριμμάτων από τα παιδιά στη γειτονιά του σχολείου που τα πετάξαμε στον κάδο της ανακύκλωσης.
Ολοκληρώσαμε τη Δράση μας με τη δημιουργία ενός podcast με συμβουλές των παιδιών για ένα καθαρό περιβάλλον χωρίς πλαστικά!
Τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικά και μία αφίσα “Εμείς θα σώσουμε τον πλανήτη, κινδυνεύουν τα ζώα!”
Όλοι μας λοιπόν, μικροί και μεγάλοι μπορούμε να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας, χρησιμοποιώντας λιγότερο πλαστικό!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή