ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΡΥΚΤΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (2/11/2012)

Μουσείο Ορυκτολογίας 2http://museums.geol.uoa.gr/mineralogy/
ΑΡΧΗΓΟΣ: ΜΑΡΓΩΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΣΥΝΟΔΟΙ: ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΜΑΝΤΑ ΙΩΑΝΝΑ
Η διδακτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος Χημεία β’ Γυμνασίου.Την 2 Νοεμβρίου 2012, η β’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε εντός του σχολικού ωραρίου το μουσείο Ορυκτολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών στη Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.
Το Μουσείο Ορυκτολογίας – Πετρολογίας περιλαμβάνει τρεις αίθουσες με συνολικό εμβαδόν περί τα 900 m Η έκθεση των συλλογών γίνεται στις δύο πρώτες αίθουσες ενώ η τρίτη είναι αίθουσα οπτικοακουστικών μέσων και διαλέξεων. Οι συλλογές του Μουσείου Ορυκτολογίας και Πετρολογίας δημιουργήθηκαν μέσα στα πλαίσια της Φυσιογραφικής Εταιρείας, που ιδρύθηκε το έτος 1835. Το Πανεπιστήμιο περιέλαβε τις συλλογές στους χώρους χρήσης του από την ίδρυση του, το 1837. Η σπουδαιότητα της συλλογής δεν οφείλεται μόνο στην παρουσίαση ιδιαίτερα αισθητικών δειγμάτων, αλλά και στην αφθονία και ποιότητα δειγμάτων ορυκτών από “κλασσικές” θέσεις των τότε κρατών της Αυστρο-Ουγγρικής Μοναρχίας, της Γερμανικής Αυτοκρατορίας και της Τσαρικής Ρωσίας, κυρίως από τοποθεσίες που σήμερα έχουν εξαντληθεί και είναι γνωστές μόνο από τη βιβλιογραφία. Στις συλλογές περιλαμβάνονται δείγματα από τα πετρώματα του Βεζούβιου, την Ρουμανία, τη Σιβηρία, το Μεξικό, τη Σκανδιναβία, την Ν Αφρική αλλά και από όλα τα μέρη της χώρας μας Στις συλλογές εκτίθενται δείγματα ζωολίθων, σμισθονίτες από το Λαύριο, μοναδικός χαλαζίας σε σχήμα σκίπτρου,οψιδιανός Μήλου, σχιστόλιθος Καισαριανής, γρανοδιορίτης Ξάνθης, κερατίτης Λαυρίου, χρωμίτη από την Κοζάνη ορυκτών ανθράκων και υδρογονανθράκων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, καθώς και βιομηχανικά ορυκτά όπως περλίτης, μπεντονίτης, καολίνης, και βαρίτης από τη Μήλο και αμίαντος από την Κοζάνη κλπ. Το Μουσείο διαθέτει σήμερα τουλάχιστον 10.000 δείγματα ορυκτών και 15.000 δείγματα πετρωμάτων και μεταλλευμάτων, από τα οποία εκτίθενται περίπου 3500 δείγματα ορυκτών και 400 δείγματα πετρωμάτων.

Μουσείο Ορυκτολογίας 3
Μουσείο Ορυκτολογίας 4 jpg
Στην ξενάγηση τα παιδιά γνώρισαν την ιδιαιτερότητα των μετεωριτών, την ομορφιά των πολύτιμων λίθων, την ιστορία των ηφαιστείων και εντυπωσιάστηκαν με τη θεαματική φωταύγεια των ορυκτών στον ειδικό σκοτεινό θάλαμο. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες με έναν ξεναγό η κάθε μια και είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν διάφορα πετρώματα-εκθέματα. Επίσης να ακούσουν σχετικά με την δομή και την δραστηριότητα ενός ηφαιστείου και ειδικότερα την ιστορία των εκρήξεων του ηφαιστείου της Σαντορίνης και να μάθουν τις διαφορές και τις κατηγοριοποιήσεις σε πυριγενή πετρώματα τα οποία διακρίνονται σε ηφαιστειακά, πυροκλαστικά, φλεβικά – υποηφαιστειακά και πλουτώνια και τα ιζηματογενή πετρώματα υποδιαιρούνται σε κλαστικά, οργανικά και χημικά καθώς και τα μεταμορφωμένα πετρώματα τα οποία κατατάσσονται σε πετρώματα καθολικής μεταμόρφωσης, δυναμικής μεταμόρφωσης και μεταμόρφωσης επαφής.. Ιδιαίτερη εντύπωση έκαναν στους μαθητές τα διάφορα είδη διαμαντιών που παρατήρησαν καθώς και οι χαλαζίες με τα εντυπωσιακά χρώματά τους. Οι μαθητές επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσοχή κατά την διάρκεια της ξενάγησης και έκαναν πολλές ερωτήσεις στους ξεναγούς. Μουσείο Ορυκτολογίας 1 Οι μαθητές μας αφού δέχθηκαν τα συγχαρητίρια των υπευθύνων του Μουσείου για την άψογη συμπεριφορά τους κατά την διάρκεια της ξενάγησης αλλά και για το ενδιαφέρον τους, αναχώρησαν χαρούμενοι για το σχολείο.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση