ΤΟ 4ο Δ. Σ. ΝΑΞΟΥ ΣΤΟ ΚΕΠΕΑ ΣΥΡΟΥ
Το σχολείο μας συμμετέχει τα τελευταία χρόνια στο Θεματικό Περιφερειακό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΕΠΕΑ Σύρου “ Παραλία, παράκτια οικοσυστήματα”, στα πλαίσια του οποίου οι μαθητές-τριες υλοποιούν διάφορα περιβαλλοντικά προγράμματα. Συγκεκριμένα, η Ε΄ τάξη υλοποίησε το πρόγραμμα με τίτλο “Το νερό νεράκι”, το οποίο σχετίζεται με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και η Στ1 τάξη ασχολήθηκε με την κλιματική αλλαγή.
Την Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025 οι μαθητές/ριες των Ε΄και Στ1΄τάξεων του σχολείου μας μετέβησαν στη Σύρο, όπου και είχαν τη δυνατότητα να επισκεφτούν τον χώρο όπου στεγάζεται το ΚΕΠΕΑ (Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία) στο Μάννα. Εκεί οι μαθητές-τριες παρουσίασαν, αρχικά,το πρόγραμμα που είχαν υλοποιήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με τίτλο “Ενεργοί μαθητές-πολίτες απέναντι στην κλιματική κρίση”.

‘Επειτα συμμετείχαν με μεγάλη χαρά σε παιγνιώδεις δραστηριότητες που είχαν οργανώσει οι υπεύθυνοι του ΚΕΠΕΑ.
Συγκεκριμένα συμμετείχαν σε ένα διαδραστικό παιχνίδι:
Αρχικά, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες .Παρακολουθούσαν ένα βιντεάκι για την κλιματική κρίση και έπρεπε να μαντέψουν τη σχετική ερώτηση που ακολουθούσε. Όποια ομάδα έβρισκε την ερώτηση και την απάντησή της, κέρδιζε τους πόντους.

Έπειτα έκαναν μια μικρή δραματοποίηση:
Ένας μαθητής μεταμορφώθηκε σε Ήλιο και μία μαθήτρια παρίστανε τη Γη. Ο ήλιος έριχνε, με έναν χειροκίνητο φακό, τις ακτίνες του στη Γη και ο υπεύθυνος της δράσης προσέθετε ή αφαιρούσε στρώματα ατμόσφαιρας στη Γη. Μ΄ αυτόν τον τρόπο κατανόησαν τα παιδιά πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη της ατμόσφαιρας, για τη διατήρηση της ζωής στη Γη.

Στη συνέχεια, στον κατάφυτο, εξωτερικό χώρο του ΚΕΠΕΑ, τα παιδιά πήραν μέρος σε μία υπέροχη δράση για την προστασία των δασών :
Τα παιδιά σε δυάδες πήραν πηλό, τον οποίο κόλλησαν στον κορμό των πεύκων. Σκοπός τους ήταν να δημιουργήσουν το “πρόσωπο του δέντρου” και κατόπιν να γράψουν σε μία ταμπέλα το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν διά στόματος του δέντρου τους. Η κάθε ομάδα κρέμασε την ταμπέλα στο δέντρο της. Στο τέλος, κάθε ομάδα παρουσίασε το έργο της.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στα περιβαλλοντικά προβλήματα και αποκόμισαν σπουδαίες εμπειρίες και γνώσεις!
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Χρήστο και την κ. Αλεξία για τη θερμή υποδοχή τους στο ΚΕΠΕΑ Σύρου και τις όμορφες δράσεις που οργάνωσαν για μας!
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που μας συνόδευσαν στο ταξίδι μας και τα πρακτορεία Νaxos Blue Travel και τον κ. Σταματη Καπίρη και Passengre Tours και τον κ. Δενδρινό Δημήτρη για την έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια όλων όσων συμμετείχαν στην εκπαιδευτική μας επίσκεψη στη Σύρο!
Συμμετοχή σε πρόγραμμα παρέμβασης
Την Παρασκευή και τη Δευτέρα, 23 & 26 Μαίου αντίστοιχα, οι μαθητές-τριες της Ε΄ τάξης παρακολούθησαν στον χώρο του σχολείου δύο προγράμματα παρέμβασης με τίτλους 1. «Εκφοβισμός στον Φυσικό και Διαδικτυακό Χώρο» 2. “Εθισμός στο διαδίκτυο-Παρέμβαση”, τα οποία υλοποιήθηκαν από την κοινωνική λειτουργό του Γενικού Νοσοκομείου-Κέντρου Υγείας Νάξου, κ. Νικολέτα Κουτελιέρη.
Στα πλαίσια των παρεμβάσεων οι μαθητές-τριες ασχολήθηκαν με τους όρους “εκφοβισμός” και “εθισμός”. Ξεδιάλυναν τη διαφορά πειράγματος, αντιπαράθεσης, σύγκρουσης και εκφοβισμού. Επιπλέον, αναφέρθηκαν σε τρόπους με τους οποίους μπορεί να εκφραστεί ο εκφοβισμός καθώς και το ποιοι μπορεί να “συμμετέχουν” σε αυτόν, καθώς επίσης έμαθαν να διακρίνουν τα σημάδια του εθισμού. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφράσουν δικές τους, προσωπικές ιστορίες που σχετίζονται με τα συγκεκριμένα φαινόμενα και που αφορούσαν στη δική τους ζωή ή σε αυτή δικών τους ανθρώπων. Μέσα από τη συζήτηση αυτή δόθηκαν και οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που είναι οι ίδιοι-ες ή κάποιος-α φίλη/γνωστή τους θύματα εκφοβισμού ή αν είναι θεατές-παρατηρητές τέτοιου περιστατικού καθώς και τι πρέπει να κάνουν ώστε να αποφύγουν να εθιστούν στον ηλεκτρονικό κόσμο.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Κουτελιέρη για την ενδιαφέρουσα παρέμβασή στο σχολείο μας αναφορικά με το θέμα του εκφοβισμού. Η παρουσία της και η εμπεριστατωμένη προσέγγιση του θέματος συνέβαλαν ουσιαστικά στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών-τριών.
