Λήψη αρχείου

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα etwinning Biodiversity-Ecological Life and Environmental Awareness

Βιοποικιλότητα- Οικολογική Ζωή και Περιβαλλοντική Συνείδηση

Αυτό το έργο στοχεύει να κάνει τους μαθητές μας να κατανοήσουν καλύτερα τη βιοποικιλότητα, την οικολογική ζωή και την περιβαλλοντική συνείδηση ​​και να ευαισθητοποιήσει σε αυτά τα θέματα. Στο πλαίσιο του έργου θα εξεταστούν ζητήματα όπως η προστασία των φυσικών οικοτόπων, η υιοθέτηση βιώσιμων συνηθειών διαβίωσης και η σημασία των οικοσυστημάτων. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες και συνεργατικές μελέτες, οι μαθητές θα αναπτύξουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση ​​και τη δημιουργικότητά τους μέσω της χρήσης απορριμμάτων, μερικών μελετών εντόμων και περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων, και θα μάθουν να ζουν μια ζωή σε αρμονία με τη φύση.

Εργασίες Φεβρουαρίου

Το Φεβρουάριο έγινε η πρώτη συνάντηση των εκπαιδευτικών μέσω zoom από τις χώρες που συμμετέχουν.

481078359 10236051367999884 21447048198072144 n 481295584 10236003938094166 3902336705651611166 n 481077300 10236005144004313 6113935207933307942 n Biodiversity Ecological Life and Environmental Awareness This project aims to help our students better understand biodiversity ecological life and environmental awareness and to raise their awa1 212x300 1

Ιστοσελίδα σχολείου. Γωνιά στην τάξη με την παρουσίαση του προγράμματος

image 4 300x176 1image 5

WORKS WHICH WILL BE MADE ON MARCH

on line meeting

Biodiversity Ecological Life and Environmental Awareness This project aims to help our students better understand biodiversity ecological life and environmental awareness and to raise their awa1

 

 

Φτιάξαμε βιντεάκια με τα οποία δίνουμε πληροφορίες για το σχολείο μας.

Φτιάξαμε βιντεάκια με τα οποία δίνουμε πληροφορίες για την πόλη μας

Φτιάξαμε τα πόστερ μας

afisa 3 480191480 940418058244970 3693147659028529134 n poster 1

το logo μας

logo 0 86logo tsoleridou sofia

και το άβαταρ μας

 

myavatar 1avatar4 1 1IMG 20250219 WA0004

και εισαγωγή εκπαιδευτικού

neti 3

το esecurity panels

katagrafi

wordcloud

sofia tsoleridou 3rd kindergarden of oraiokastro 1

wordart 2

Ιστοσελίδα σχολείου

image 4

Εργασίες Μαρτίου

Παίζουμε το πόστερ του προγράμματος με την εφαρμογή Jisqaw planet

image 2

Παίζουμε την αφίσα του προγράμματος με την εφαρμογή Jisqaw planet

image 1

Γωνιά στην τάξη με την παρουσίαση του προγράμματος

image 5

Διαβάσαμε το παραμύθι:Μια πολύ πεινασμένη κάμπια του Eric Clark

Οι μαθητές ζωγράφισαν ότι τους άρεσε περισσότερο και έφτιαξαν μια κάμπια από ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτόνια, καπάκια ,κλαδάκια από δέντρο), έπαιξαν με κάρτες μνήμης τις τροφές που έφαγε η κάμπια.. Έφτιαξαν  τον  κύκλο ζωής της πεταλούδας και  πεταλούδες  με ανακυκλώσιμα υλικά

image 3imagereceived 2019559628557521SofiaTsoleridou 3rd Kindergarden Oraiokastro 1

 

Χρήση εργαλείου επαυξημένης παραγματικότηταςAR Augmened Reality

3d bear 0

Κομποστοποίηση

received 1649735449756141

 

Διαβάσαμε ιστορίες για τα μυρμήγκια και οι μαθητές έφτιαξαν μυρμήγκια με ανακυκλώσιμα υλικά. Παρακολούθησαν βίντεο με τον κύκλο ζωής του μυρμηγκιού και έφτιαξαν μια κατασκευή. Έφτιαξαν κολλάζ με κομματάκια βελουτέ, χρωμάτισαν μυρμήγκια. Μιλήσαμε ξανά για τη ζωή των μυρμηγκιών, πήραμε ένα κουτί ζαχαροπλαστείου και το χωρίσαμε σε 2 μέρη . Στο πάνω κουτί οι μαθητές  έφτιαξαν με λάσπη το επάνω μέρος της μυρμηγκοφωλιάς όπου στη συνέχεια κόλλησαν μυρμήγκια που τα έφτιαξαν με πλαστελίνη. Στο κάτω κουτί έφτιαξαν με πηλό οι μαθητές το κάτω μέρος της μυρμηγκοφωλιάς, τα δωμάτια , τις αποθήκες και τους διαδρόμους. Έβαλαν σπόρους απόσιτάρι, χορταράκια κλπ.

488977324 1002894631804187 5596629647586096151 n tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro 0 tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro3 anthill tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro1 0

Πασχαλίτσα με την εφαρμογή chatterpix

 

 

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα νερού έγινε μια αφίσα με τίτλο save the water, ενα φύλλο εργασίας με κωδικοποίηση και επίσης οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους απαντήσαν στο ερωτηματολόγιο για το υδατικό αποτύπωμα που αφορά την κατανάλωση του νερού.

https://epirroi.gr/ypologiste-to-ydatiko-apotypoma/

484303308 3916852718530394 5780275575464095099 n tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro1484109688 972757288402873 7019473447672343389 n

Εργασίες Απριλίου

Διαβάσαμε ιστορίες που σχετίζονται με τις μέλισσες  και οι μαθητές έφτιαξαν μ μια ομαδική εργασία με τον κύκλο ζωής της μέλισσας. Επίσης έφτιαξαν μια ομαδική εργασία με την κοινωνία των μελισσών.

tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro4 0biodiversity ecological life and environmental awareness 1

Χρησιμοποιήσαμε φλούδες φρούτων και λαχανικών και τις βάλαμε σε ένα γυάλινο βάζο, προσθέσαμε νερό και 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι γι να φτιάξουμε το ξύδι μας.

tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro5

Ο κύκλος ζωής της πασχαλίτσας. Φτιάξαμε τις δικές μας πασχαλίτσες.

biodiversity ecological life and environmental awareness3 biodiversity ecological life and environmental awareness1

 

Φυτέψαμε δέντρα στην αυλή του σχολείου μας.

we adopted trees and planted them in our school garden

Πήραμε χαρτοπολτό και τοποθετήσαμε τους σπόρους για να τους απελευθερώσουμε στη φύση

hartopoltos

Οι μαθητές σε συνεργασία με τους γονείς τους φύτεψαν στο σπίτι διάφορα φυτά ή λουλούδια και φωτογράφισαν τα στάδια φυτέματος.

tsoleridou sofia 3rd kindergarden oraiokastro 2

Καθώς σκάβαμε το χώμα βρήκαμε σκουλήκια και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο . Οι μαθητές έφτιαξαν σκουλήκια με πλαστελίνη σε διάφορα χρώματα.

skoylikia

 

Κοιτάμε αράχνες σε διάφορα σημεία του νηπιαγωγείου. Μιλήσαμε για την αράχνη, τον κύκλο ζωής της και φτιάξεμε μια κατασκευή.

  6 5 283 4 98

Οι μαθητές απέκτησαν σημαντικές πληροφορίες για τον κύκλο ζωής της κατσαρίδας . Χρωμάτισαν κα ιέκοψαν τις δικές τους κατσαρίδες.

cockroach 1

Οι μαθητές παρατήρησαν μια πραγματική μύγα σε μεγενθυτικό φακό. Παρακολούθησαν βίντεο και τραγούδια σχετικά με αυτήν και ζωγράφισαν μύγες.

fly

Σχεδιάσαμε το βάζο με τα έντομα  όπου κάθε παιδί εκοβε και ζωγράφιζε έντομα από χρωματιστές εκτυπώσεις.

biodiversity ecological life and environmental awareness 1 0

meeting 30 Απριλίου
to keimeno tis paragrafoy sas 1kat1

Made with Padlet

Μετάβαση στο padlet.com

Κατηγορίες Διαγωνισμού:

Δημιουργική γραφή – Δοκίμιο

pixiz 13 02 2025 13 28 03

478100409 1126074105489801 5958450292023263642 n

Δημιουργική κατασκευή

pixiz 17 02 2025 13 51 20

638753927604996550 477880669 1702229094063516 4725034538395141186 n

Σχεδίασε το αστέρι σου

IMG 20250219 132229 IMG 20250220 1421152

Καλή μας επιτυχία!!!

ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΜΑΣ

Έπαινος_1135_3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Έπαινος_507_3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Έπαινος_1286_3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

#GSPD 2025 Global School Play Day

“You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.” ~ Plato

 

February 5th, 2025

Το  νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη δράση για τα 10 χρόνια Παγκόσμιας Ημέρας Σχολικού Παιχνιδιού

475996331 28376133525368605 5134399461941204503 n

 

 

476329448 1093626122777623 3160269311509899884 n 476356170 1293263081960419 8828850159077449357 n 476429258 597241403124302 1615876159315196055 n 476913720 1171820361209993 1509234707816023418 n476587050 1345725463372650 5545063179598923019 n

H Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA προκηρύσσει κάθε χρόνο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής για τις Ομάδες της Παιδικής HELMEPA. Το θέμα του διαγωνισμού της σχολικής χρονιάς 2024-2025 είναι «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».

Η αφίσα που θα μας εκπροσωπήσει:

Ας προστατεύσουμε τα λιβάδια της Ποσειδωνίας

Τίτλος: Ας προστατεύσουμε τα λιβάδια της Ποσειδωνίας

ΕΝΟΤΗΤΑ 1η «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ 3.000 π.Χ»
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΙΝΔΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΩΣ ΤΟ 3.000 π.Χ.

Εξηγούμε στους μαθητές τη χρήση των χαρτών που υπάρχουν στην τάξη μας και τους ονομάζουμε ανάλογα: ΕΛΛΑΔΑΣ, ΕΥΡΩΠΗΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ.

Συζητάμε για τις 5 ηπείρους  και για να τους θυμόμαστε λέμε είναι 5 όσα και τα δάκτυλα του ενός χεριού μας.

Είναι 4 Α και 1 Ε : ΑΣΙΑ, ΑΦΡΙΚΗ, ΑΜΕΡΙΚΗ, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ (ΩΚΕΑΝΙΑ) και ΕΥΡΩΠΗ.

Βρίσκουμε τις περιοχές από τους  τέσσερις πολιτισμούς που αναπτύχθηκαν κατά τη νεολιθική περίοδο και στις κοιλάδες ποταμών (Κίνα, Ινδία, Μεσοποταμία, Αίγυπτος) στον παγκόσμιο χάρτη και της γράφουμε. Για να τα μάθουμε καλύτερα χτυπάμε τις λέξεις παλαμάκια και κάνουμε συλλαβισμό.

IMG 20250120 131331

IMG 20250120 152905

Στη συνέχεια σε ατομικό επίπεδο βλέποντας τον παγκόσμιο χάρτη τα παιδιά κόβουν  και κολλούν στη σωστή θέση τις αντίστοιχες θέσεις τους  τέσσερις πολιτισμούς και όσα μπορούν  αντιγράφουν τις λέξεις.

 

IMG 20250117 151504 IMG 20250117 153215 IMG 20250117 154033

Κόβουμε και χρωματίζουμε τις ηπείρους:

pixiz 07 02 2025 13 51 09

pixiz 07 02 2025 13 55 08

pixiz 07 02 2025 13 56 46

476125088 969885594606049 609682331241208091 n

ΙΝΔΙΑ

Η νεολιθική περίοδος (περίπου το 8.000 -7.000 π.Χ.) .  οι κάτοικοι καλλιεργούσαν σιτάρι και κριθάρι, μάζευαν χουρμάδες και άλλους καρπούς
και είχαν ζώα όπως πρόβατα και κατσίκια και αγελάδες. Τα σπίτια τους ήταν από άψητες πλίνθους, συνήθως με τέσσερα δωμάτια. Βρέθηκαν πολλές ταφές, που είχαν εστίες και μεγάλα πιθάρια για την αποθήκευση των σιτηρών. Κάθε σπίτι είχε 3-4 δωμάτια και εσωτερική αυλή, ήταν ισόγεια, και
διέθεταν εσωτερικές εστίες. Κατασκεύαζαν αρδευτικά έργα γα να διαχειριστούν τις πλημμύρες του ποταμού και να καλλιεργήσουν τις γύρω περιοχές.

Κεραμική έχει βρεθεί ήδη από τις πρώιμες περιόδους, όλα και πιο άφθονη από το 4.000 κε όταν εφευρέθηκε ο κεραμικός τροχός. Τα αγγεία τους είναι και απλά άβαφα, αλλά και διακοσμημένα, με γεωμετρικά σχήματα, κατασκευάζονταν σε αργό κεραμικό τροχό και γίνονται όλο και πιο κομψά με το πέρασμα των χρόνων.

Τα παιδιά ζωγράφισαν  τα δικά τους αγγεία

IMG 20250116 123320 IMG 20250115 154201IMG 20250115 154217IMG 20250116 123312

IMG 20250116 133519

Εδώλια μητέρας Θεάς

IMG 20250117 153437 IMG 20250117 153443 IMG 20250117 154801

Κόσμημα σε σχήμα τροχού

IMG 20250117 154804IMG 20250120 131320IMG 20250120 131313

 

 ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΩΣ ΤΟ 3.000 π.Χ.

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΑ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ

Η Αυστραλία και η ευρύτερη νησιωτική περιοχή κατοικήθηκε για πρώτη φορά περίπου πριν από 60.000 χρόνια, από ανθρώπους που μετανάστευσαν από τη Νότια Ασία δια μέσου της ξηράς (το σημερινό σύμπλεγμα των νησιών της Ινδονησίας ήταν τότε ξηρά ή είχε στενά θαλάσσια περάσματα εξ αιτίας της πολύ χαμηλότερης στάθμης των νερών. Αυτοί οι πρώτοι άποικοι είναι οι πρόγονοι των σημερινών αυτόχθονων Αυστραλών.

Παρατηρήσαμε την τέχνη των αυτόχθονων Αυστραλών (Αβοριγίνων) και φτιάξαμε μπούμεραγκ.

IMG 20250122 125448 IMG 20250122 132204

Παρακολούθησαν το βίντεο και έφτιαξαν το δικό τους έργο.

IMG 20250122 145700

Aborigeni 002 300x296 1abo

 

Aborigeni 010IMG 20250121 133433

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΣΙΑ – ΚΙΝΑ, ΙΑΠΩΝΙΑ, ΚΟΡΕΑ

ΚΙΝΑ

Για τη μελέτη της Κίνας τα παιδιά διάλεξαν άλλο τρόπο να ταξιδέψουμε. Μελετάμε πρώτα ένα από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της Κίνας και μετά θα δούμε τον πολιτισμό της κατά τη νεολιθική περίοδο.

Η απαγορευμένη ή η αυτοκρατορική πόλη

Η Αυτοκρατορική Πόλη ή Απαγορευμένη Πόλη είναι η πόλη – ανάκτορο των αυτοκρατόρων της Κίνας, η οποία συμβολίζει τον αυτοκράτορα ως γιο του ουρανού. Βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς πόλης του Πεκίνου.

Ήταν κινεζικό αυτοκρατορικό παλάτι από τη Δυναστεία Μινγκ μέχρι το τέλος της Δυναστείας Τσινγκ. Είναι πλέον δημόσιο μουσείο γνωστό ως το Παλάτι Μουσείο με μεγάλη συλλογή κινέζικης τέχνης.

Η Αυτοκρατορική Πόλη οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1406 και 1420 από τον τρίτο αυτοκράτορα της δυναστείας των Μινγκ Γιονγκ – Λο (Yong – Lo, βασ. 1403 – 1424), επισκευάστηκε τον 16ο αιώνα, ενώ ανακατασκευάστηκε και αναστηλώθηκε με μεγάλες προσθήκες από τον 17ο μέχρι τον 19ο αιώνα.

Η οικοδόμηση της Αυτοκρατορικής Πόλης με αυστηρά γεωμαντικούς κανόνες, η ρυθμική διευθέτηση των κτιρίων της, η ομοιομορφία της αρχιτεκτονικής και η χρωματική ποικιλία, με λευκό στους εξώστες, το κόκκινο στους τοίχους και το κίτρινο στα εφυαλωμένα κεραμίδια, συνθέτουν ένα εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό σύνολο.

IMG 20250116 141315 IMG 20250116 142741 IMG 20250116 140148 IMG 20250116 140156 IMG 20250116 140217 IMG 20250116 141242 IMG 20250116 141309

故宫

紫禁城

 

Οι μαθητές σε ομαδική αφίσα έφτιαξαν την απαγορευμένη ή η αυτοκρατορική πόλη

IMG 20250116 143537

ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΩΣ ΤΟ 3.000 π.Χ.

Κεραμική

IMG 20250122 153502 IMG 20250122 153507 IMG 20250122 153510 IMG 20250122 153649 IMG 20250122 153934

Η ζωή των Πυγμαίων

Ζωγράφισε ότι σου έκανε εντύπωση από την παρακολούθηση του βίντεο

Η ζωή των Πυγμαίων της Κεντρικής Αφρικής
Σύγχρονο βίντεο που δείχνει χαρακτηριστικές πτυχές της ζωής των Πυγμαίων, η οποία σε γενικές γραμμές είναι ίδια με αυτήν των προγόνων τους κατά την περίοδο που μελετούμε (το σημείο με το ζωάκι το προσπεράσαμε).

Στα παιδιά έκανε εντύπωση η συλλογή μελιού από τα δέντρα, ο χορός, η χρήση των φύλλων στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων (νερό, γύρω απο τη μέση κλπ.), ο σεβασμός στη φύση. Όλα αυτά τα ζωγράφισαν και μας τα διηγήθηκαν.

IMG 20250124 142849

Κατασκευή πήλινης καλύβας

Βίντεο με τον τρόπο ζωής στην έρημο της Αφρικής, συγκεκριμένα την κατασκευή από τις γυναίκες της φυλής μιας πήλινης καλύβας.

Ομαδική εργασία με τη ζωή στην έρημο και τις γυναίκες που κόβουν κλαδιά και φτιάχνουν λάσπη για να φτιάξουν τις καλύβες τους, χτενίσματα με πλεξούδεα από πηλό κλπ.

IMG 20250127 141651

Βραχογραφίες

IMG 20250124 135948

Ένα εξαιρετικά σημαντικό για την ιστορία της Αιγύπτου είναι η παλέτα του βασιλιά Νάρμερ.

ΠΑΛΕΤΑ 4

Ο Νάρμερ ήταν βασιλιάς της Άνω Αιγύπτου, ο οποίος το 3.150 π.Χ. κατόρθωσε με πολέμους να νικήσει τους ηγεμόνες της Κάτω Αιγύπτου και να ενοποιήσει για πρώτη φορά τις δύο περιοχές.

Οι παλέτες ήταν ένα πολύ δημοφιλές, χρηστικό αρχικά αντικείμενο, μια μικρή πλάκα με ένα βαθούλωμα στη μέση όπου έτριβαν τις σκόνες που χρησιμοποιούσαν για να βάφονται και οι άνδρες και οι γυναίκες και τις ανακάτευαν με λιπαρές ουσίες. Σ’ αυτές τις περιοχές με τον πολύ δυνατό ήλιο, όπλοι έβαφαν τα βλέφαρά τους (σαν eyeliner) που δεν άφηνε το γλαύκωμα να αναπτυχθεί. Σταδιακά άρχισε να γίνεται αντικείμενο κύρους, να διακοσμείται με ανάγλυφες παραστάσεις και να δίνεται ως ανάθημα στους θεούς. Τελετουργική χρήση είχε και η παλέτα του Νάρμερ, η οποία βρέθηκε τελετουργικά θαμμένη μέσα σε έναν αποθέτη (λάκκο) κάτω από το δάπεδο στον πρώιμο ναό του θεού Ώρου στην Ιερανκόπολη, ηλιακού και ουράνιου θεού που απεικονιζόταν ως γεράκι. Ήταν συνηθισμένο όταν ένας ναός γέμιζε με αναθήματα, οι ιερείς να θάφουν τελετουργικά τα παλιότερα αναθήματα σε έναν λάκο κάτω από το δάπεδο του ναού για να κάνουν χώρο για νέα αναθήματα. Έχει 63,5εκ. μήκος, φτιαγμένη από γκρίζο πέτρωμα, διακοσμημένη και στις δυο πλευρές με ανάγλυφες παραστάσεις υψηλής ποιότητας. Στις παραστάσεις αποτυπώνεται η νίκη του νότου επί του βορρά της Αιγύπτου μέσω του βασιλιά Νάρμερ. Οι νότιοι άρχοντες φορούσαν ένα λευκό στέμμα ενώ οι βόρειοι κόκκινο.

Στην α΄ πλευρά, ο Ναρμέρ φορώντας το λευκό στέμμα της Άνω Αιγύπτου, χτυπά το κεφάλι ενός άνδρα από τον βορρά, ο οποίος με το χτύπημα γονατίζει μπροστά του. Στην άλλη πλευρά της παλέτας, ο Νάρμερ, νικητής πια, φοράει το κόκκινο στέμμα της Κάτω Αιγύπτου, παρακολουθώντας μια παρέλαση. Στα δεξιά βλέπουμε άνδρες από τον βορρά να αποκεφαλίζονται από τους νικητές.

Στην ακόλουθη εικόνα εξηγούμε τις σκηνές της α΄ πλευράς:

1η ζώνη από πάνω: στο κέντρο το έμβλημα του βασιλιά, με το όνομα του Νάρμερ γραμμένο στα ιερογλυφικά ως γατόψαρο και σμίλη γλύπτη πάνω από την πρόσοψη ενός ανακτόρου. Δεξιά κι αριστερά υπάρχει το κεφάλι της θεάς Μπατ (αγελάδας), από τις παλιότερες θεές, προστάτιδα των εξημερωμένων κοπαδιών βοοειδών, με σώμα γυναίκας και κεφάλι αγελάδας.

2η ζώνη (κυρίως ζώνη) από αριστερά προς δεξιά: ο Νάρμερ φοράει τον λευκό σκούφο των βασιλέων της Άνω Αιγύπτου και ετοιμάζεται να χτυπήσει με το σκήπτρο που κρατά στο υψωμένο χέρι του ένα σημαντικό εχθρό (μάλλον τον βασιλιά της Κάτω Αιγύπτου) που είναι γονατισμένος μπροστά του. Δίπλα του υπάρχουν κάποια σήματα, μάλλον το όνομά του γραμμένο στα ιερογλυφικά. Ο Νάρμερ έχει αρπάξει τον εχθρό του από τα μαλλιά, σε μια πολύ ταπεινωτική στάση. Φοράει ένα κομμάτι ύφασμα γύρω από τη μέση του καθώς και μια ζώνη που απολήγει σε ουρά ταύρου. Στο πρόσωπο έχει το ψεύτικο γένι που φορούσαν οι βασιλείς. Είναι ξυπόλητος και πίσω του, σε πολύ μικρότερη κλίμακα, είναι ο υπηρέτης του που κουβαλάει τα σανδάλιά του. Πάνω από τον γονατισμένο άνδρα βρίσκεται ένα γεράκι γυρισμένο προς τον Νάρμερ– προσωποποίηση του θεού Ώρου, ηλιακού και ουράνιου θεού- που με το ένα ανθρώπινο χέρι του κρατάει ένα σκοινί που έχει δεμένο στο κεφάλι ενός άλλου εχθρού και τον ανασύρει από έναν βάλτο με παπύρους – προσωποποίηση της Αιγύπτου.

3η ζώνη: νεκροί εχθροί, ίσως προσωποποιήσεις των πόλεων που υποτάχθηκαν στον Νάρμερ.

Πηγή: Δρ. Χαρά Ανδρεΐδου

Καταγραφή

Ζωφράφισε κάποιο από τα στοιχεία της παλέτας του βασιλιά Νάρμερ που σου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.

IMG 20250128 143343IMG 20250128 142941

 

 

IMG 20250128 130540IMG 20250128 130529IMG 20250128 132044IMG 20250128 133221

IMG 20250128 142931IMG 20250130 145638

 

ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ

Μεσοποταμία ονομάστηκε για πρώτη φορά από τους αρχαίους Έλληνες η χώρα την οποία διαρρέουν δύο ποταμοί, ο Τίγρης (στα ανατολικά) και ο Ευφράτης (στα δυτικά). Με το όνομα αυτό οριοθετείται μια μεγάλη περιοχή, που περιλαμβάνει τις κοιλάδες των δυο ποταμών και των παραποτάμων τους. Το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο, σε ό,τι αφορά στην ιστορία, τμήμα της χώρας αυτής βρίσκεται στο σημερινό Ιράκ. Το αρχαιότερο όνομα της περιοχής αυτής στην ασσυριακή γλώσσα λέγεται Ασσούρ.

 

img1 2

κόβω και κολλώ τα γραμματάκια για να φτιάξω τη λέξη ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ

Μεσοποταμία

IMG 20250131 123656 IMG 20250131 123232 IMG 20250131 123235 IMG 20250131 125117

Η Inanna είναι μια από τις σημαντικότερες και δημοφιλέστερες θεότητες της Μεσοποταμίας.

cover inanna 1024x589 1

 

Τυπική εικονογραφία του ιερέα-βασιλιά της Ουρούκ με ιεραρχική γεννειάδα, κάλυμμα κεφαλής και φούστα.

10267327px Uruk period priest King circa 3300 BC

Μέσα στον ναό βρέθηκε επίσης ένα πολύ μεγάλο λίθινο αγγείο, ύψους περίπου 1 μ. που φέρει ανάγλυφες παραστάσεις μιας τελετουργικής πομπής προς τον ναό, μεταφέροντας πολύτιμα μέταλλα και αγροτικά προϊόντα για να προσφέρουν στη θεά.

Warka vase

Σχεδόν 1 μ. ύψος, βάρος περίπου 300 κιλά. Ναός της Ινάνα, 3.000 π.Χ.

Warka vase background retouched 300x705 1Top register Warka Vase from Uruk c. 3000 BCE. Iraq Museum Baghdad copy scaled 1

Στην επάνω ζώνη, η πομπή καταλήγει στη θεά που στέκεται μπροστά από το ιερή της σύμβολο, τα καλάμια. Είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος από τις άλλες μορφές εκτός από τον ιερέα-βασιλιά που προηγείται της πομπής.

RegisterDrawing WarkaVase 300x167 1

pixiz 07 02 2025 13 12 10 pixiz 07 02 2025 13 14 25

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΩΣ ΤΟ 3.000 π.Χ.

Η ύπαρξη σχετικά οργανωμένων κοινωνιών  οδηγούν  τα στοιχεία που έχουμε για μαζικό και οργανωμένο κυνήγι βισώνων με εξειδικευμένες τεχνικές στην περιοχή του σημερινού Καναδά, ήδη από το 3.500 π.Χ.

Τα παιδιά ζωγράφισαν ατομικά έναν βύσωνα και στη συνέχεια τους κολλήσαμε όλους μαζί και φτιάξαμε ένα κοπάδι.

pixiz 07 02 2025 13 20 24

Οι Ινουίτ της Βόρειας Αμερικής

 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

ΕΥΡΩΠΗ ΩΣ ΤΟ 3.000 π.Χ.

Πρωτογραφή σε πήλινες πινακίδες από τον πολιτισμό Βίνκα

eikona Viber 2025 05 20 09 07 10 872 eikona Viber 2025 05 20 09 07 10 665 eikona Viber 2025 05 20 09 07 11 345 eikona Viber 2025 05 20 09 07 11 190

ΕΝΟΤΗΤΑ 2η «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, 3.000–2.000 π.Χ»

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ 3η π.Χ. ΧΙΛΙΕΤΙΑ – ΟΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΟΙ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ ΤΗΣ ΛΕΡΝΑΣ

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟ ΜΥΘΟ: Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ Η ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ

 

 

CoMf0uwZVH2CRVSHzVWPveIf0VhMcW3mbKBumElAhMvQ7XOq

«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, 3.000–2.000 π.Χ»

ΟΙ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΤΗΝ 3η π.Χ. ΧΙΛΙΕΤΙΑ – ΚΥΚΛΑΔΙΚΑ ΕΙΔΩΛΙΑ

3ss EA 9 9 NyJ3DTFQ6Wz06T

«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, 2.000–1.000 π.Χ»

ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ

Το ανάκτορο της Κνωσσού

ICVwGQ8C bc wXC D wfWPsc1B QjAeG0Ca

Τοιχογραφίες: Οι γαλάζιες κυρίες,, τα δελφίνια, ο πρίγκιππας με τα κρίνα, γρύπες μέσα σε κήπο με λουλούδια

0VhMcW3m e MM2agv

IMG 20241216 154636 IMG 20241216 154705 IMG 20241216 154915 IMG 20241216 154922 IMG 20241216 154931

Χρησιμοποιήθηκαν καπάκια από βαζάκια στα οποία έγινε η τεχνική ντεκουπάζ από την εξωτερική πλευρά με χαρτοπετσέτα χριστουγεννιάτικη και στη εσωτερική τα παιδιά ζωγράφισαν με λαδοπαστέλ  σε μαύρο κανσόν.

Δεύτερη μέρα συμμετοχής Νηπιαγωγείων. Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής (ΜΦΡ) αποτελεί μία πρωτοβουλία του Πειραματικού Γυμνασίου-Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και διεξάγεται με τη συνεργασία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, των Διευθύνσεων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, των Συμβούλων Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Νεάπολης – Συκεών σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής & Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Α.Π.Θκαι του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Στόχοι είναι η ενθάρρυνση των μαθητών για ενασχόληση με την κατασκευή και τον προγραμματισμό αυτοσχέδιων ρομποτικών κατασκευών, ομαδική εργασία, ανάληψη πρωτοβουλιών, καινοτομία και ευρεσιτεχνία, μέσα από την ανακαλυπτική μάθηση.

Το έργο μας σε πρώτη προβολή  στο βίντεο:

Το νηπιαγωγείο μας απέσπασε το Βραβείο καλύτερης παρουσίασης και συνεργατικότητας στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής που έγινε την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024 στο Δημαρχείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης.

IMG 20241213 130842

Ενεργοποίηση ενδιαφέροντος νηπίων: η ιδέα προέκυψε κατά την υλοποίηση του σχεδίου διδασκαλίας «Παρέα με τα παραμύθια» όταν ένα νήπιο πρότεινε να ζωντανέψουμε το παραμύθι  της  Κοκκινοσκουφίτσας  με τη βοήθεια της μελισσούλας.

Η ιδέα υλοποίησης του παιχνιδιού φάνηκε να είναι δελεαστική για τα παιδιά και άμεσα ενεργοποίησε το ενδιαφέρον τους.

Τα ερωτήματα που τέθηκαν ήταν τα εξής:

Πως θα γίνει η πίστα, χρειαζόμαστε πολύ χώρο; (μεγάλη , μικρή)

Η μελισσούλα πως θα γίνει Κοκκινοσκουφίτσα;

Θα έχουμε και άλλους ήρωες που θα τους μεταμορφώσουμε;

Πως θα κινηθούν στην πίστα;

Θα παίξουμε και θέατρο;

Το παιχνίδι υλοποιήθηκε σε διάστημα 10 ημερών από 2/12/2024 έως 13/12/2024 . Γράψαμε ένα διαφορετικό παραμύθ. Αρχικά οι νηπιαγωγοί αφηγούνταν και τα παιδιά προγραμμάτιζαν τα ρομπότ. Ο συνολικός αριθμός των νηπίων και των 2 τμημάτων είναι 13 εκ των οποίων 6 κορίτσια και 7 αγόρια. Στη συνέχεια έγιναν ζευγάρια όπου τα κορίτσια ανέλαβαν τη διήγηση του παραμυθιού την κίνηση των ηρώων και τα αγόρια τον προγραμματισμό των ρομπότ. Οι ρόλοι εναλλάσσονταν.

2024 12 16 4

2024 12 16 3

IMG 20241215 2113442

Αγαπητοί γονείς ,

σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 19/12/2024 η λειτουργία των πρωινών τμημάτων και των ολοήμερων  θα μεταφερθεί το απόγευμα στις 17.00 μ.μ.  καθώς θα πραγματοποιηθούν χριστουγεννιάτικα εργαστήρια με τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και προβολή ταινίας.

Το κάθε παιδί θα συνοδεύεται μόνο από έναν ενήλικα .

Με εκτίμηση ,

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων