Τίτλος προγράμματος : «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω». Σχολικός εκφοβισμός.
Εργαστήριο 4ο: Εκπαιδευτικό σενάριο “Μιμή η κουταλαυτού”.
Διαβάζουμε σταδιακά το σενάριο « Μιμή η κουταλαυτού», πρόκειται για ένα κοριτσάκι 5 χρονών, που έρχεται αντιμέτωπο με τα αρνητικά σχόλια των συμμαθητών της που την κοροϊδεύουν για τα μεγάλα αυτιά της.
Σε ένα μεγάλο χαρτί σχεδιάσαμε το περίγραμμα της Μιμής. Μετά σε κύκλο δίνουν ένα μαξιλάρι ο ένας στον άλλον καθώς ακούγεται μια γρήγορη μουσική. Μόλις σταματούσε η μουσική, το παιδί που κρατούσε τη μαξιλάρι έλεγε μια λέξη που ταίριαζε στη Μιμή. Αν η λέξη αφορούσε εσωτερικό χαρακτηριστικό τότε την γράφαμε μέσα στο περίγραμμα, αν όμως αφορούσε εξωτερικό χαρακτηριστικό η λέξη γραφόταν γύρω από το περίγραμμα της Μιμής.
Έπειτα απευθυνθήκαμε στον Τζακ που έλεγε τα χλευαστικά σχόλια για την Μιμή. Τα παιδιά του έκαναν ερωτήσεις για να προβληματιστεί όπως: Θα ήθελες να σε κοροϊδεύουν; Πως θα ένιωθες;
Συζητήσαμε τα λόγια του Μπένη στην Μιμή: «Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Μοιάζουμε ίδιοι αλλά είμαστε διαφορετικοί. Και ο Τζάκ θα έχει κάτι το διαφορετικό από σένα αλλά και κάτι το ίδιο, όπως και τα υπόλοιπα παιδιά”. Παρατηρήσαμε ο ένας τον άλλο και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές, χαρακτηριστικά που μας κάνουν μοναδικούς και ξεχωριστούς.
Για να βοηθήσουν τα παιδιά την Μιμή και να την κάνουν να νιώσει καλύτερα της έγραψαν σημειώματα και ζωγραφιές ενθαρρύνοντάς την να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες. Έτσι η καινούργια μας φίλη, βρήκε και πάλι το χαμόγελό της.



