ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

Τι είναι ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός;

Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι μια διαδικασία που θα σε βοηθήσει, κατά τη διάρκεια της μαθητικής σου πορείας, να συνειδητοποιήσεις τις κλίσεις και να αναπτύξεις τις δεξιότητες που θα σου επιτρέψουν να διαχειρίζεσαι ο ίδιος τα θέματα της προσωπικής και επαγγελματικής σου ανάπτυξης.

Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός έχει ως στόχο να σε βοηθήσει να λάβεις εκπαιδευτικές αποφάσεις για να σχεδιάσεις την επαγγελματική σου πορεία. Ειδικότερα μπορείς:

  • Να πληροφορηθείς έγκυρα και έγκαιρα για τις σπουδές, τα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας.
  • Να μάθεις πώς να αναζητείς, να αξιολογείς και να αξιοποιείς τις πληροφορίες, με βάση την προσωπική και επαγγελματική σου ανάπτυξη, στη σημερινή κοινωνία της Δια Βίου Μάθησης.
  • Να διερευνήσεις τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου, τα ενδιαφέροντά σου, τις ικανότητες-δεξιότητές και τις αξίες σου, ώστε να κάνεις τις επιλογές που σου ταιριάζουν.
  • Να διευκολυνθείς στη διαδικασία λήψης απόφασης, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχεις συγκεντρώσει για τις εκπαιδευτικές σου επιλογές και τις επαγγελματικές τους προοπτικές.
  • Να βοηθηθείς στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, αν είσαι υποψήφιος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αφίσα ΕΟΠΠΕΠ 2024 1


Το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών συμμετέχει στο πρόγραμμα “ΗΜΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ 2024”

Αφίσα Ημέρες Σπουδών 2024

εικόνα Viber 2024 02 13 10 30 11 633      εικόνα Viber 2024 02 13 10 30 12 420

 

 

 

 



Την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023 οι μαθητές και μαθήτριες του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών ενημερώθηκαν για τα Ένστολα Επαγγέλματα, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας.
405151411 333069349458590 6157650903977998729 n
405199742 333069482791910 9168611736758011334 n

9 Νοεμβρίου 2023- Στις “Ημέρες Πολυτεχνείου” συμμετείχε το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών

Programme

0 02 05 e8698aa40c0e144022718aca0d14c7ed9a38d5d84d52d78bb763e4f0661f3949 d935e8ee24f8f74f

IMG 1882

0 02 05 3e2aa8a65192bba027b799b09d442d8824e4f4b5c97bfe0d6d4e1ec81b64282c 8c7763c0233c97d8

IMG 1883

IMG 1887

Στο Πολυτεχνείο, “όλα είναι μαθηματικά” …

IMG 1889

Οι φοιτητές δημιουργούν

IMG 1891

 


23 Νοεμβρίου 2023 – Το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών συμμετέχει σε ενημέρωση των μαθητών/τριών για τα ένστολα επαγγέλματα

399958951 325301720235353 6076024115149432301 n


Επαγγέλματα και Επαγγελματικά Δικαιώματα

Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ

Responsive image

Το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ ιδρύθηκε το 1990 και στα χρόνια λειτουργίας του επιδεικνύει ένα πλούσιο έργο, στους τομείς της επιστημονικής έρευνας, της κατάρτισης, της επιμόρφωσης, της δια βίου μάθησης και της τεκμηρίωσης των θέσεων και των διεκδικήσεων της ΓΣΕΕ και ευρύτερα του συνδικαλιστικού κινήματος της χώρας.
Το Ινστιτούτο ανταποκρινόμενο στις ανάγκες των εργαζομένων για έγκυρη ενημέρωση, πληροφόρηση και υποστήριξη σε θέματα που αφορούν την άσκηση του επαγγέλματός τους, δημιούργησε την «Βάση Πληροφόρησης για τα Επαγγέλματα και τα Επαγγελματικά Δικαιώματα». Η δράση αφορά τη μελέτη, συλλογή, καταγραφή και αποτύπωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα κατοχυρωμένα/ρυθμισμένα επαγγέλματα και ειδικότητες.
Ο χρήστης μπορεί να πληροφορηθεί τις σχετικές προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, την εξεταστέα ύλη όπου απαιτούνται εξετάσεις για την απόκτηση της συγκεκριμένης άδειας, τα επαγγελματικά δικαιώματα και λοιπές πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον υποψήφιο ή τον κάτοχο της άδειας, καθώς και σε ποια ομοσπονδία της δύναμης της Γ.Σ.Ε.Ε. ανήκει η κάθε ειδικότητα. Επίσης, για κάθε άδεια συγκεκριμένης ειδικότητας αναφέρεται η σχετική νομοθεσία, καθώς και το πλήρες κείμενο των αντίστοιχων Φ.Ε.Κ.
Η βάση περιλαμβάνει έναν σημαντικό αριθμό επαγγελμάτων και ειδικοτήτων που εποπτεύονται από αντίστοιχα Υπουργεία, στα οποία εντάσσονται ο μεγαλύτερος αριθμός επαγγελμάτων και ειδικοτήτων που διαχειρίζονται νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα.

Για να δείτε τα Επαγγέλματα & Επαγγελματικά Δικαιώματα πατήστε εδώ


 

 


Ενημερωτική Επιμορφωτική συνάντηση για γονείς & κηδεμόνες

(Ημερίδα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού)
με θέμα:

«Οι δρόμοι & οι επιλογές σπουδών μετά το Γυμνάσιο»
Για μαθητές & Γονείς Κηδεμόνες Γυμνασίων και Λυκείων της ΔΔΕ Πέλλας

Διοργάνωση:  Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Γιαννιτσών ΠέλλαςΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΕΠ τελικό με url ok 1

ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΕΠ


Αξιολόγηση της διαδικτυακής παρουσίασης Πανεπιστημιακών Σχολών και Τμημάτων Κεντρικής Μακεδονίας

.jpg

(Περίοδος παρουσίασης από 6/2/2023 έως 15/2/2023)

Για την αξιολόγηση της δράσης, οι μαθητές που παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις απάντησαν σε ερωτηματολόγιο, όπως φαίνεται στα παρακάτω διαγράμματα:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4 : Ποια από τις εισηγήσεις σας κέντρισε το ενδιαφέρον;

Οι επικρατέστερες προτιμήσεις ανά επιστημονικό πεδίο ήταν:

Οικονομίας – πληροφορικής:   1. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΑΜΑΚ ΚΑΙ ΑΠΘ)      2. ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΠΑΜΑΚ)

Θετικής:   1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ     2. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ    (ΑΠΘ)

Θεωρητικής:  1. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ     2. ΑΓΓΛΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ  (ΑΠΘ)

Υγείας:   1. ΧΗΜΙΚΟ    2. ΙΑΤΡΙΚΗ   (ΑΠΘ)

 

 


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Στο πλαίσιο του Συλλογικού Προγραμματισμού -Εσωτερικής & Εξωτερικής Αξιολόγησης του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών με στόχο την ενημέρωση των τελειόφοιτων σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα Πανεπιστήμια του ΑΠΘ: Φιλοσοφική, Χημικό, Φαρμακευτική, Πολυτεχνείο (Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων) και ΠΑΜΑΚ.

Οι μαθητές/τριες του τμήματος Οικονομίας & Πληροφορικής, ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ) και ενημερώθηκαν για τα τμήματα και τις δράσεις του.

 

1

 

Επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, μια σύγχρονη ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη που στοχεύει στην προσφορά ουσιαστικού εκπαιδευτικού και πληροφοριακού έργου, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες απαιτήσεις μέσα από μια πληθώρα υπηρεσιών (Δανεισμό, Σεμινάρια πληροφορικής, υπηρεσίες για ΑΜΕΑ, υπηρεσίες Εύδοξος κλπ.

Επισκέφθηκαν την Αίθουσα Τελετών και ενημερώθηκαν από τον Γιάννη Νιτσιούλη, υπεύθυνο του τμήματος Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων, ο οποίος ήταν εκείνος που  υποδέχτηκε και ξενάγησε τους μαθητές στους χώρους του Πανεπιστημίου.

2 1

Ενημερώθηκαν γενικά για τις δράσεις του Πανεπιστημίου και ιδιαίτερα για την ανακύκλωση από τον Περικλή Χατζηνάκο, εκπροσωπώντας το Γραφείο Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, ο οποίος αναφέρθηκε για τα ρεύματα (είδη)ανακύκλωσης που υπάρχουν στο Πανεπιστήμιο, το πρώτο ‘πράσινο’ Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα με πιστοποίηση Περιβαλλοντικής Διαχείρισης4 1

Το ΠαΜακ τα τελευταία χρόνια πρωτοπορεί στον τομέα του περιβάλλοντος. Είναι το μόνο Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα με πιστοποιημένο Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο EMAS (κανονισμός 1221/2009 της Ε.Ε.) από το 2005. Το 2016 τιμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Κομισιόν για τα 10 χρόνια συνεχούς πιστοποίησης, ως μια από τις παλαιότερες καταχωρήσεις EMAS στην Ελλάδα. 6

Ενημερώθηκαν για το τμήμα Οικονομικών Επιστημών από τον επίκουρο καθηγητή Φιλιππιάδη Λευτέρη, για τα μαθήματα αλλά και τα κριτήρια επιλογής της οποιαδήποτε σχολής που οι μαθητές θα επιλέξουν, προτρέποντάς τους να επιλέξουν μια σχολή μέσα από την ιστορία του Πανεπιστημίου και του εύρους των σπουδών που αυτό προσφέρει.

 

 

Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας λειτουργούν οι ακόλουθες Σχολές:

ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ, ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ

 

Συνοδοί: Κάζογλου Αυγή-Κετικίδου Ελισάβετ


Επίσκεψη στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ

από τους μαθητές μαθήτριες της κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών.

Η ξενάγηση έγινε από  την κ. Τσονάκα Κωνσταντίνα, Καθηγήτρια στο Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας.

0 02 05 c80949ae8ac6f579d2b8771e939401d069486b98d240acb431e0477d3436cf3a 6d363ec2ea0cd741

0 02 05 a6ded1152aa21d0d0be40c8fb6922bb2be55f910e80ae7c71454f0af0f5d7335 9f87f70a2a51f4d2

0 02 05 f6612d0e39fa44ff15f05f9f844fd250cac97476ad60154b1a8bb7785ae0d9e2 9a285f26f5f4fc33

0 02 05 88ecb5764d49efe2b4bc27e39edbe92f876221d2ad32e17a0b8bef6fab9f76f8 9a2fd725ccbdbd4a

0 02 05 c6444e676d80104c1a507a7b50add09e172a60177478b133bac9ca7bf84105d1 a0b7e19104801fb8

0 02 05 7a4b66e08574378ae8a316448c94cef8a3c66790d2b0e7b2bf8736ad232395ff 573b0965563de841


Το Χημικό και την Φαρμακευτική τμήμα του ΑΠΘ

επισκέφτηκαν οι μαθητές/τριες του τομέα Υγείας του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών

0 02 05 0eda7e70fa438cd86d5fa5feb51993a71115fd35aaf3b72c5815561ab78b10be 6b538f13d544199

Την ξενάγηση στο Χημικό έκανε ο καθηγητής κ. Γιαννακουδάκης και στην Φαρμακευτική οι καθηγητές/τριες  κ. Καχριμάνης, Ξανθόπουλος και Λάζαρη.

0 02 05 5e6dbe7594412d5c42c7d117157b574538d83bc225aea80315a5e1546fdd5ad5 7fd409b594f94474

0 02 05 50bb7337e2a8c7b4842f79c685a7ce873ad5cf6458714aa692fc862b55ba20bd 8e3eab592370ab2b

0 02 05 5cb530d589018606500605fdc7e37018b46075d4194dc72ed731577f8138b37a 42e3d3b4d6ffb061

0 02 05 addfe1326b6d4bfc5d3112980a5298ee0ca3c6b1d09eefd2c7aa0847780c4c2d 9fceb55cb414df00

0 02 05 dc829873cf090bc4d966bbe9f7dad9a0877c678de11b4231229934c75e691c16 135c2a525fe22125

0 02 05 57f9f5e120004eacc6210c125e3fab7eda2a35195e9a62448e2778fe2ac61347 9791dec5ea070d2f

0 02 05 a8bae6874f2de49f6a55c7c64179416f73aa5f4c25d6d020434dcc7e731d1c34 2c29ca756e2b4fff

0 02 05 a7e7f66a76e0028685eec13b48c23a21c84be1622f522a1f9d9bf546f35187c3 18224c2cf43acc14

Συνοδοί των μαθητών/τριών ήταν οι εκπαιδευτικοί κ. Μιχαηλίδης Μενέλαος ΠΕ03 και η κ. Κόιου Μαρία ΠΕ04

 


Ενημέρωση των μαθητών της Γ’ τάξης για τις σχολές Αστυνομίας και Πυροσβεστικής

 

1Οι μαθητές της Γ’ τάξης ενημερώθηκαν σε δύο ημερίδες για τις σχολές αστυνομίας και πυροσβεστικής.

Πιο αναλυτικά:

Ημερίδα 1η, 14/10/2022

Ενημέρωση για τις σχολές Αστυνομίας από τον υπεύθυνο αξιωματικό της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας, Υπαστυνόμο κ. Γκιόντση Βασίλειο.

Υπεύθυνη καθηγήτρια η κοινωνιολόγος κ. Κάζογλου Αυγή

Ημερίδα 2η, 25/10/2022

Ενημέρωση για τις σχολές Πυροσβεστικής από τον υπεύθυνο αξιωματικό Υπαρχιπυροσβέστη κ. Κατσαρό Χρήστο

Υπεύθυνος καθηγητής ο Μαθηματικός κ. Μιχαηλίδης Μενέλαος

 


Ενημέρωση των μαθητών της Α’ λυκείου για τα αναλυτικά προγράμματα του Γενικού Λυκείου

IMG 20211118 083418Κάθε χρόνο οι μαθητές/τριες της Α’ Λυκείου, στο πλαίσιο της ομαλότερης μετάβασής τους στο Γενικό Λύκειο, παρακολουθούν ημερίδες παρουσίασης του αναλυτικού προγράμματος και της ιδιαιτερότητας του νέου τους σχολείου. Για το σχ. έτος 2022-23 την ενημέρωση ολοκλήρωσε η υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Κάζογλου Αυγή.

Αποτελέσματα του ερωτηματολογίου για την δράση  ενημέρωσης των μαθητών/τριών

Ερωτηματολόγιο της Κοινωνικής Υπηρεσίας με σκοπό την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων - Δήμος Γαλατσίου

Στο πλαίσιο της Ομάδας Δράσης για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, έγινε ενημέρωση για το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου στους μαθητές/τριες από τις 18-11-21 έως 24-11-21. Μετά την ενημέρωση, δόθηκε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης στους μαθητές/τριες.

Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου δείχνουν ότι πράγματι υπήρχε ανάγκη ενημέρωσης σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου.

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών/τριών – 91,4% – δήλωσε ότι έμεινε ικανοποιημένο από την ενημέρωση και ότι απαντήθηκαν πολλές σχετικές απορίες.

Οι απορίες που δεν καλύφθηκαν αφορούσαν τις επαγγελματικές διεξόδους μετά το Λύκειο, ιδιαίτερα μετά την απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ.

Απαντήσεις ερωτηματολογίου

  1. Θεωρείτε ότι ήταν απαραίτητη η ενημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου

ΝΑΙ :     101 – 96,2%

ΟΧΙ :       4 – 3,8%

  1. Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι απαντήθηκαν οι απορίες σας για το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου;

ΚΑΘΟΛΟΥ: 0 –0%

ΛΙΓΟ :          9 – 8,6%

ΑΡΚΕΤΑ :  78 – 74,3%

ΠΟΛΥ :      18 – 17,1%


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Έτσι θα γίνεται η αξιολόγηση μαθητών

Η αξιολόγηση των μαθητών έχει ως στόχο τη διαρκή βελτίωση της διαδικασίας και γενικότερα της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής – μαθησιακής διαδικασίας.

Η αξιολόγηση οφείλει να συνδυάζει ποικίλες μορφές και τεχνικές. Στο πλαίσιο αυτό, σε κάθε σχολική μονάδα εφαρμόζονται:

  • Η διαγνωστική αξιολόγηση, στην αρχή κάθε σχολικού έτους που έχει σκοπό να καταγράψει τις ήδη κατεκτημένες γνώσεις των μαθητών του τμήματος και να συμβάλλει στον ετήσιο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού
  • Η διαμορφωτική αξιολόγηση κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους που έχει σκοπό να προσδιορίσει τον βαθμό επιτυχίας των στόχων της διδακτικής διαδικασίας, όπως αυτοί καθορίζονται από τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων μαθημάτων και τελικά να στηρίξει την προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων για την επίτευξη των παραπάνω στόχων
  • Τέλος, η έγκυρη, αξιόπιστη, αντικειμενική και αδιάβλητη αποτίμηση των γνώσεων, των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών επιτυγχάνεται μέσω της τελικής αξιολόγησης.

Χαρακτηρισμός των διδασκόμενων μαθημάτων στο γενικό λύκειο

Σύμφωνα με τον νόμο 4547/2018, η φοίτηση  στα ημερήσια Λύκεια είναι τριετής και περιλαμβάνει τις τάξεις Α΄, Β΄ και Γ΄.

Τα μαθήματα της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε 2 ομάδες (ΥΑ 125708/Δ2, ΦΕΚ 4177B/28-09-2020 και 103701/Δ2 ΦΕΚ 4254/21)

 

ΟΜΑΔΑ Α’

εξετάζονται γραπτώς

στις προαγωγικές εξετάσεις

ΟΜΑΔΑ Β’

δεν εξετάζονται γραπτώς

στις προαγωγικές εξετάσεις

1.       Αρχαία Ελ. Γλώσσα και Γραμματεία

2.       Νέα Ελ. Γλώσσα & Νέα Ελ. Λογοτεχνία                (τρίωρη συνεξέταση των κλάδων)

3.       Άλγεβρα

4.       Γεωμετρία

5.       Ιστορία

6.       Φυσική 

7.       Χημεία

8.       Αγγλικά

1.       Θρησκευτικά

2.       2η ξένη γλώσσα (Γερμανικά-Γαλλικά)

3.       Βιολογία

4.       Πολιτική Παιδεία

5.       Εφαρμογές Πληροφορικής

 

Τα μαθήματα της Β΄ τάξης ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Β΄ τάξης εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε 2 ομάδες (ΥΑ 125708/Δ2, ΦΕΚ 4177B/28-09-2020 και 103701/Δ2 ΦΕΚ 4254/21):

ΟΜΑΔΑ Α’

εξετάζονται γραπτώς

στις προαγωγικές εξετάσεις

ΟΜΑΔΑ Β’

δεν εξετάζονται γραπτώς

στις προαγωγικές εξετάσεις

1.     Νέα Ελ. Γλώσσα & Νέα Ελ. Λογοτεχνία                        (τρίωρη συνεξέταση των κλάδων)

2.   Άλγεβρα 

3.   Γεωμετρία  (Υ.Α. 103701/Δ2 (ΦΕΚ 4524/15-9-21)

4.   Ιστορία

5.   Βιολογία

6.   Αγγλικά

 

1.       Θρησκευτικά

2.       2η ξένη γλώσσα (Γερμανικά-Γαλλικά)

3.       Φυσική

4.       Χημεία

5.       Φιλοσοφία

6.       Αρχαία

7.   Εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των  Η/Υ

 

 

ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

7.       Μαθηματικά

8.       Φυσική

ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

7.       Αρχαία

8.       Λατινικά

 

 

Τα μαθήματα της Γ΄ τάξης ημερήσιου Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε 2 ομάδες:

ΟΜΑΔΑ Α’

εξετάζονται γραπτώς

στις προαγωγικές εξετάσεις

ΟΜΑΔΑ Β’

δεν εξετάζονται γραπτώς

στις προαγωγικές εξετάσεις

1.      Νέα Ελ. Γλώσσα & Νέα Ελ. Λογοτεχνία

(τρίωρη συνεξέταση των κλάδων)

 

1.     Θρησκευτικά

2.      Αγγλικά

ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

6.       Μαθηματικά

7.       Φυσική

8.       Χημεία/Βιολογία

9.       Ιστορία                              (γενικής)

ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ -ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 

6.       Μαθηματικά

7.       Πληροφορική

8.       Οικονομία

9.       Ιστορία                                (γενικής)

 

ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

6.       Αρχαία

7.       Λατινικά

8.       Ιστορία

9.      Μαθηματικά                      (γενικής)

 

Διαδικασία αξιολόγησης

Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα.

Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου.

Η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως τη λήξη των μαθημάτων.  Τα μαθήματα λήγουν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου.  Η λήξη των μαθημάτων του Λυκείου καθορίζεται κάθε έτος με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μέχρι την 30η Απριλίου.

Η αξιολόγηση συνδυάζει ποικίλες μορφές και τεχνικές. Στο πλαίσιο αυτό ο μαθητής αξιολογείται με βάση την επίδοσή του κατά τη διάρκεια των τετραμήνων αλλά και τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις τελικές-ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος του διδακτικού έτους (νόμος 4823/2021 όπως ισχύει).

Αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων (προφορικός βαθμός)

Αυτές είναι οι εισηγήσεις της ΟΕΛΜΕΚ για αξιολόγηση μαθητή | Offsite

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.

  • Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων.

Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

  • Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. γ’ του πρώτου εδαφίου.

Αν λείπουν στοιχεία της παρ. 1, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Με τη λήξη του Α΄ και του Β΄ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.  Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (ΑΔ) των μαθητών.  Για το Β΄ τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων.

Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την κατάθεση και καταχώρηση της προφορικής βαθμολογίας, καλούνται οι κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση αναφορικά με την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους και τους επιδίδεται ο Ατομικός Έλεγχος Προόδου του μαθητή.

Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Τον Δεκέμβριο οι Τελικές Ενιαίες Γραπτές Εξετάσεις των ΚΙΕ | News

Στα Γενικά Λύκεια, οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β΄ τετραμήνου, στην εξεταστική περίοδο Μαΐου ή σε περίπτωση παραπομπής του μαθητή, στις ειδικές εξεταστικές περιόδους Ιουνίου/Σεπτεμβρίου.  Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.

Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον σύλλογο διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον διευθυντή του Γενικού Λυκείου στους μαθητές, 5 τουλάχιστον ημέρες από τη λήξη των μαθημάτων.

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διενεργούνται με την ευθύνη του διευθυντή και των διδασκόντων σε κάθε Γενικό Λύκειο. Τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται από τους διδάσκοντες το μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και είναι κοινά για όλους τους εξεταζόμενους της τάξης.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον Νόμο 4692/2020, για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ τάξης Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Κατά την Α΄ φάση, σχολικό έτος 2020-2021, η ΤΘΔΔ θα λειτουργήσει για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου. Κατά τη β΄ φάση, σχολικό έτος  2021-2022, η ΤΘΔΔ θα λειτουργήσει και για τις προαγωγικές εξετάσεις της Β΄ Λυκείου με παράλληλο εμπλουτισμό των θεμάτων που αφορούν την Α΄ Λυκείου. Κατά τη γ΄ φάση, σχολικό έτος  2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο  πρώτος κύκλος λειτουργίας της ΤΘΔΔ, καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου, με παράλληλο εμπλουτισμό των θεμάτων των Α΄ και Β΄ τάξεων Λυκείου. (ΥΑ 173678/ΓΔ4, ΦΕΚ 5787Β/30-12-2020).

Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης για κάθε μάθημα γίνεται από τον διδάσκοντα και σε περίπτωση που το μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός καθηγητές γίνεται μετά από συνεργασία μεταξύ τους.  Η εξεταστέα ύλη εγκρίνεται από τον διευθυντή και γνωστοποιείται στους μαθητές 5 εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

Τα θέματα των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις.

Η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση απόφοιτων Γενικού Λυκείου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, που εκδίδεται το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Τράπεζα Θεμάτων

Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας Ά & ΄Β Λυκείου – Ι.Ε.Π. – 1 ΕΠΑΛ ΙΛΙΟΥ

Μέσω της Τράπεζας Θεμάτων θα διενεργηθούν, το νέο σχολικό έτος 2022-23, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν και στις τρεις τάξεις όλων των τύπων Λυκείου.

 

Τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές είναι τα εξής:

Α΄Τάξη  

  1.     Αγγλικά
  2.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  3.     Ιστορία
  4.     Άλγεβρα
  5.     Γεωμετρία
  6.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  7.     Φυσική
  8.     Χημεία

Β΄Τάξη

  1.     Αγγλικά
  2.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  3.     Βιολογία
  4.     Ιστορία
  5.     Λατινικά
  6.     Άλγεβρα
  7.     Γεωμετρία
  8.     Μαθηματικά Προσανατολισμού
  9.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  10.     Φυσική Προσανατολισμού

Γ΄Τάξη

  1.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  2.     Βιολογία
  3.     Ιστορία
  4.     Ιστορία Προσανατολισμού
  5.     Λατινικά
  6.     Μαθηματικά Προσανατολισμού
  7.     Μαθηματικά
  8.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  9.     Πληροφορική
  10.     Φυσική Προσανατολισμού
  11.     Χημεία
  12.     Οικονομία

Βαθμός ετήσιας επίδοσης

Ειδική Αγωγή: Μη δουλεύεις πάνω μου, δούλεψε μαζί μου. | Παναγιώτης Αποστολόπουλος Πέρρος

Σύμφωνα με τον  Ν.4610/ 2019, ΦΕΚ 70, τ.Α΄07.05.2019 όπως τροποποιήθηκε και αντικαταστάθηκε  με τον Ν. 4692/ 2020 ισχύουν τα ακόλουθα:

Για τις Α’ και Β’ τάξεις του Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι ο μέσος όρος του ετήσιου προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο βαθμό των γραπτών εξετάσεων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

Για τη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι το άθροισμα του ετήσιου προφορικού βαθμού σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) και του βαθμού των γραπτών εξετάσεων σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης στα μαθήματα που αποτελούν κλάδους είναι ο μέσος όρος (ΜΟ) των βαθμών των μαθημάτων-κλάδων.

Για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου και του δευτέρου τετραμήνου.

Ο γενικός μέσος όρος (ΓΜΟ) προκύπτει από τον ΜΟ των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μαθημάτων επιλογής που διδάχθηκαν και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.  Εξαιρείται ο βαθμός στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ο οποίος δεν συνυπολογίζεται για την εξαγωγή του ΓΜΟ.

Βαθμολογική κλίμακα

Η βαθμολογική κλίμακα, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα, κυμαίνεται από μηδέν (0) έως είκοσι (20) και προσδιορίζεται ως εξής:

Βαθμολογική Κλίμακα Χαρακτηρισμός
0 – 5 Κακώς
5,1 – 9,9 Ανεπαρκώς
10 – 13 Σχεδόν καλώς
13,1 – 16 Καλώς
16,1 – 18 Λίαν καλώς
18,1 – 20 Άριστα

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται».

Πρόοδος των μαθητών

Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης όταν συντρέχουν οι ακόλουθες δύο προϋποθέσεις: ελάχιστος γενικός μέσος όρος και επαρκής φοίτηση.

Ελάχιστος γενικός μέσος όρος

Αξιολόγηση-ερωτήσεις και απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας-Η απάντηση για τα έτοιμα-"φασόν" κείμενα - especial.gr

Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον ΓΜΟ , παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον γενικό μέσο όρο προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν το γενικό μέσο όρο, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν το γενικό μέσο όρο απόλυσης, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου (πρώτο δεκαήμερο) για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από 10. Σε περίπτωση που δεν επιτύχουν εκ νέου το γενικό μέσο όρο απόλυσης, δύνανται είτε να επαναλάβουν τη φοίτηση ή να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις το επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη.  Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Επαρκής φοίτηση

Τι θα ισχύσει με τις βαθμολογίες και τις απουσίες των μαθητών - ΤΑ ΝΕΑ

Απαραίτητη επίσης προϋπόθεση για την προαγωγή ή την απόλυση του μαθητή όλων των τάξεων του Γενικού Λυκείου είναι η επαρκής φοίτησή του κατά το οικείο διδακτικό έτος.

Η φοίτηση των μαθητών χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής, με βάση το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.  Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία για κάθε διδακτική ώρα και δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 114 ανά διδακτικό έτος για να χαρακτηρισθεί η φοίτηση επαρκής.

Στην περίπτωση των μουσικών, των καλλιτεχνικών και των εσπερινών Λυκείων ισχύει το εν λόγω αριθμητικό όριο προσαυξημένο κατά 16 απουσίες.  Ανάλογη υπέρβαση του προβλεπόμενου ορίου ισχύει και για άλλες κατηγορίες (Υπουργική Απόφαση 79942/ΓΔ4/21-5-2019).

Οι μαθητές των οποίων, οι απουσίες υπερβαίνουν το προβλεπόμενο όριο, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν την ίδια τάξη, καθώς η φοίτησή τους χαρακτηρίζεται ανεπαρκής.

Η προαγωγή, η απόλυση, η παραπομπή του μαθητή σε ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου/Σεπτεμβρίου ή η ενδεχόμενη επανάληψη της φοίτησης εξαρτάται από την κείμενη νομοθεσία ενώ εμπλοκή των γονέων στη λήψη της εν λόγω απόφασης δεν προβλέπεται.

Πιστοποίηση

Απολυτήρια Γυμνασίου Και Λυκείου: Χωρίς Θρήσκευμα Για Πρώτη Φορά | Star.gr

Στους μαθητές που αποφοιτούν επιτυχώς από το Λύκειο χορηγείται τίτλος σπουδών που ονομάζεται Απολυτήριο Λυκείου.

Στο Απολυτήριο του Γενικού Λυκείου που φέρει φωτογραφία και στοιχεία του μαθητή αναγράφονται:

  • Ο γενικός βαθμός (ΓΜΟ);
  • Η ομάδα προσανατολισμού που παρακολούθησε ο μαθητής;
  • Ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του σε όλα τα μαθήματα της τάξης.

Ο χαρακτηρισμός που αφορά τη διαγωγή των μαθητών δεν αναγράφεται στους τίτλους σπουδών όπως στα Απολυτήρια Λυκείου, στα Αποδεικτικά Απόλυσης ή τα Πιστοποιητικά Σπουδών (Ν. 4692/2020, αρ.5).

Το Απολυτήριο Λυκείου εκδίδεται από τη σχολική μονάδα από την οποία αποφοίτησε ο μαθητής και φέρει την υπογραφή των παρακάτω:

  • Διευθυντή,
  • Μέλη του συλλόγου διδασκόντων,
  • Συντάκτη του τίτλου (ΥΑ 43496/Δ2/20.03.2019).

Το Απολυτήριο Λυκείου συντάσσεται μετά την έκδοση  των αποτελεσμάτων του εκάστοτε έτους αποφοίτησης, με βάσει τις κείμενες διατάξεις που έχουν καθολική ισχύ για όλα τα Λύκεια της επικράτειας.

Οι κάτοχοι του Απολυτήριου Γενικού Λυκείου έχουν τις εξής δυνατότητες:

  1. Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει των επιδόσεών τους, αφενός σε επίπεδο σχολικής μονάδας, στη Γ΄ Τάξη, αφετέρου σε εξετάσεις που διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο (πανελλήνιες εξετάσεις).  Οι εν λόγω εξετάσεις αφορούν στα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού, συνδέονται με την εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας και αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία.
  2. Να φοιτήσουν στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) για την απόκτηση ειδίκευσης.
  3. Να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για την πρόσληψή τους στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα.
  4. Να ενταχθούν, χωρίς ειδίκευση, στην αγορά εργασίας.