ΔΕΥΤΕΡΑ, 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025
ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS ΜΕ ΘΕΜΑ: “ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΥΠΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ”
Τη Δευτέρα 16 Ιουνίου στις 11.00 π.μ., το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών «Αικατερίνη Βαρελά» πραγματοποίησε τη διάχυση του προγράμματος ERASMUS+ KA122 με θέμα «Προσεγγίζοντας την Ευρώπη μέσα από τυπικές και μη τυπικές μορφές μάθησης».
Η διάχυση πραγματοποιήθηκε στο χώρο του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών και κατά τη διάρκειά της οι συμμετέχοντες/ουσες ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο αλλά και για την πολιτιστική πλευρά των σεμιναρίων που παρακολούθησαν οι συμμετέχουσες καθηγήτριες τόσο στην Μπολόνια όσο και στη Βαρκελώνη.
ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ή ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ;
Δεν υπάρχει απάντηση στο ερώτημα του τίτλου, από τη στιγμή που και οι δύο μέθοδοι μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά στη σχολική τάξη. Με το δράμα τα παιδιά έρχονται πιο κοντά, κατανοούν τους συμμαθητές τους αλλά κατανοούν και δύσκολες έννοιες και θεωρίες τις οποίες αναπαριστούν και τις δίνουν ζωή. Με το δράμα αίρονται πολλά στερεότυπα και προκαταλήψεις, βελτιώνεται το κλίμα της τάξης και οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
Από την άλλη, οι νέες τεχνολογίες βελτιώνουν το κλίμα γιατί δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να δημιουργούν, δουλεύοντας σε ομάδες ή ατομικά, κείμενα, βίντεο, κολάζ κλπ., να παίζουν παιχνίδια και να δίνουν μια παιγνιώδη διάθεση στη μάθηση. Επιπλέον, η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών είναι μέρος της καθημερινότητάς τους και έτσι το σχολικό περιβάλλον γίνεται πιο φιλικό και οικείο στα παιδιά.
Μπορεί οι δύο μέθοδοι προσέγγισης της γνώσης να είναι πολύ διαφορετικές αλλά συγκλίνουν στο ότι και οι δυο προωθούν τη δημιουργικότητα, τη δυνατότητα προσωπικής έκφρασης, τη βιωματική πρόσληψη της γνώσης και πολλά άλλα!
Η διάχυση του προγράμματος στον τοπικό τύπο:
Video: https://drive.google.com/file/d/1IPXaAcfaokB_rrpdhKpUYRryPl3aC7ZS/view
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΡΣΙΚΗΣ ΣΤΟ 3ο ΓΕΛ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
Στις15 και μέχρι 19 Απριλίου 2024 μία ομάδα μαθητών και μαθητριών του Lycée Jean-Paul de Rocca Serra, Corsica, με τους υπεύθυνους καθηγητές και καθηγήτριές, επισκέφτηκαν το σχολείο μας και φιλοξενήθηκαν από παιδιά που συμμετείχαν στο σχετικό πρόγραμμα erasmus.
Έλληνες και Γάλλοι δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο στο οποίο παρουσιάζεται η συνεργασία των δύο σχολείων, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024, με επιστέγασμα την επίσκεψη και φιλοξενία των μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο μας.
Φιλοξενία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από την Κορσική στο πλαίσιο προγράμματος ERASMUS (14/4/2024)
Με μεγάλη χαρά και αγωνία υποδεχτήκαμε σήμερα τα ξημερώματα τους μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς από την Κορσική στα πλαίσια προγράμματος Erasmus.
Στις 10 πμ υποδεχτήκαμε την ομάδα των Γάλλων μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο μας. Παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα και περιοχές με τα αξιοθέατα του κάθε σχολείου. Οργανώθηκαν επίσης παιχνίδια γνωριμίας και αλληλοπροσέγγισης. Στις 13.οο μμ, ετοιμάσαμε μπουφέ με φαγητά και γλυκά, τα οποία ετοίμασαν γονείς- κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί, τους οποίους θερμά ευχαριστούμε. Γονείς & εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν με γνώμονα το καλό των παιδιών. Συγχαρητήρια σε όλους/ες!
17/4/2024. Επίσκεψη στο ανάκτορο των Αιγών, στο Μουσείο των Βασιλικών τάφων στη Βεργίνα, μικρό θεατρικό αναπαραστημένο στο θέατρο των Αιγών από τους μαθητές /τριες μας και τους φιλοξενούμενους μαθητές/ τριες από την Κορσική, που είναι μαζί μας στα πλαίσια προγράμματος Erasmus.Χτίζουμε μια υπέροχη φιλία, οικοδομούμε εμπειρίες διευρωπαϊκής συνεργασίας. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πασχούδη Μ., Σύρμαλη Κ., Γαλέγκας Α.
Την εβδομάδα από 17 έως 24 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα Erasmus KA122, του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών , στο πλαίσιο της Σχολικής Εκπαίδευσης.
Πέντε καθηγήτριες του 3ου ΓΕΛ, η Μαρία Πασχούδη (Διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ), η Σεραφεία Καράμαλη, η Ευαγγελία Κυριαζή, η Κυριακή Σύρμαλη και η Μαρία Τσιλίκα, παρακολούθησαν ένα σεμινάριο στην πόλη Μπολόνια της Ιταλίας. Ο οργανισμός υποδοχής ήταν ο Erasmus Learning Academy (ELA) με έδρα την Τενερίφη της Ισπανίας.
Τίτλος του σεμιναρίου ήταν «Οι νέες τεχνολογίες, οι εφαρμογές και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην εκπαίδευση» (Making the most of new technologies, apps and social media in the classroom).
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της σχολικής μονάδας «στη διάρκεια του σεμιναρίου δόθηκε η ευκαιρία σε όλους τους συμμετέχοντες όχι μόνο να γνωρίσουν νέες εφαρμογές αλλά και να μάθουν πώς να τις ενσωματώνουν δημιουργικά στην εκπαίδευση και φυσικά να ανταλλάξουν απόψεις και να γνωρίσουν εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το σεμινάριο είχε ξεκάθαρο γνωστικό στόχο: Την παρουσίαση και την εξάσκηση πάνω στη χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων και την ενσωμάτωσή τους στην εκπαίδευση. Ενώ το θέμα δεν ακούγεται ιδιαίτερα συναρπαστικό, ο τρόπος παρουσίασης των νέων ψηφιακών εργαλείων ήταν ιδιαίτερα ελκυστικός και αποτελούσε παράλληλα μια πρόταση για το πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενσωματώσουν αυτά τα εργαλεία στην τάξη.
Χρησιμοποιήθηκαν οι ψηφιακές εφαρμογές για να γνωρίσουμε ήθη και έθιμα της Ιταλίας, της χώρας όπου πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο, αλλά και δόθηκε η ευκαιρία να εργαστούμε σε ομάδες, να ανταλλάξουμε απόψεις, να παρουσιάσουμε οι ίδιοι χαρακτηριστικά της χώρας μας. Φυσικά, στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν θα μπορούσε να λείψει μια συζήτηση για τον τρόπο που αυτή θα επηρεάσει την εκπαίδευση.
Αυτό έγινε μέσα από τη συζήτηση σε ομάδες και τη διατύπωση απόψεων για τους περιορισμούς και τις δυνατότητες που ανοίγει στην εκπαίδευση».
Προστίθεται πως «μια ακόμη ιδιαιτερότητα του σεμιναρίου ήταν ότι παράλληλα διεξαγόταν από τον ίδιο οργανισμό ένα ακόμη σεμινάριο με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες του οποίου είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε, αφού οι περισσότεροι/ες διαμέναμε στο ίδιο ξενοδοχείο και ακολουθούσαμε το ίδιο πρόγραμμα στις εξωδιδακτικές δραστηριότητες (περιηγήσεις στην πόλη, ξεναγήσεις, δείπνα, γεύματα). Όλη αυτή η γνωριμία και η συναναστροφή αναμένεται να οδηγήσει σε μελλοντικές συνεργασίες μεταξύ σχολείων».
Συμπερασματικά «το σεμινάριο στην Μπολόνια ικανοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τους στόχους των σεμιναρίων ERASMUS+ αλλά και τις προσδοκίες των συμμετεχόντων/ουσών: Γνωριμία με άτομα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την κουλτούρα τόσο της χώρας υποδοχής όσο και των χωρών των συμμετεχόντων/ουσών, εμπλουτισμός και επικαιροποίηση των γνώσεων, υιοθέτηση νέων τρόπων διδασκαλίας, διεύρυνση των γνωριμιών και των συνεργασιών με άτομα εκτός της τοπικής κοινότητας και άρα εδραίωση της Ευρωπαϊκής Συνείδησης».



































