Μαθαίνουμε το γράμμα “Ππ”

Για να μάθετε καλύτερα, παιδάκια, αυτό το γράμμα και τη φωνούλα του, σας προτείνουμε να δείτε τα παρακάτω βίντεο:
Για να θυμηθείτε την αλφαβήτα, ακούστε αυτό το τραγουδάκι:

Για να μάθετε καλύτερα, παιδάκια, αυτό το γράμμα και τη φωνούλα του, σας προτείνουμε να δείτε τα παρακάτω βίντεο:
Για να θυμηθείτε την αλφαβήτα, ακούστε αυτό το τραγουδάκι:

Οι πιγκουίνοι ζούν στο νότιο ημισφαίριο της γης και είναι ο πιό γνωστός κάτοικος της Ανταρκτικής. Παρότι είναι πουλιά δεν μπορούν να πετάξουν, αλλά είναι εξαιρετικοί κολυμβητές.
Στο νηπιαγωγείο φτιάξαμε πιγκουίνους από πλαστικά μπουκάλια νερού. Γεμίσαμε με βαμβάκι τα μπουκάλια και κόψαμε μαύρα φτερά από χαρτόνι. Κόψαμε πορτοκαλί ποδαράκια και ράμφος, ενώ το κεφάλι ήταν μια λωρίδα μαύρο χαρτόνι το οποίο στερεώσαμε στο στόμιο του μπουκαλιού.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη ζωή των πιγκουίνων σας προτείνουμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο:
Ο μαγικός κόσμος των ζώων από τη Disney
Ταξίδι στους πάγους
Για διασκέδαση και κίνηση σας προτείνουμε ένα τραγούδι:
Τέλος, μπορείτε να απολαύσετε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη “Ένας όχι τόσο τέλειος πιγκουίνος”:

Ο Ισημερινός χωρίζει τη γη σε βόρειο και νότιο ημισφαίριο. Πολύ συχνά συναντάμε ένα είδος ζωής μόνο στο ένα ημισφαίριο και όχι στο άλλο. Έτσι μόνο στην Αρκτική ζούν πολικές αρκούδες, ενώ τους πιγκουίνους τους συναντάμε μόνο στο νότιο ημισφαίριο.
Συζητήσαμε για τα ζώα των πάγων τα οποία συνήθως για να αντέξουν το κρύο έχουν πυκνό τρίχωμα και πολύ λίπος κάτω από το δέρμα τους. Γνωρίσαμε την πολική αλεπού, τον πολικό λύκο, τα χάσκι, τους ταράνδους και τους βίσσωνες, την λευκή κουκουβάγια και φυσικά τον πιγκουίνο και τις φώκιες.
Μεγάλη εντύπωση μας έκαναν οι φάλαινες που ζούν στα παγωμένα νερά των ωκεανών. Μάθαμε ότι η μεγαλύτερη φάλαινα είναι η μπλε φάλαινα και η μικρότερη η λευκή (μπελούγκα). Τα παιδιά γνώριζαν και για την όρκα και τη φάλαινα φυσητήρα.
Δείτε πως δουλέψαμε για να απεικονίσουμε τον κόσμο των ζώων στον βόρειο και νότιο πόλο.
Σας προτείνουμε να δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο με ήχους από ζώα των πάγων:

Ένα ταξίδι στους πάγους ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα στο σχολείο μας. Θα γνωρίσουμε την Αρκτική, την Ανταρκτική και τη ζωή που υπάρχει εκεί.
Η Αρκτική είναι η περιοχή που εκτείνεται γύρω από τον βόρειο πόλο.Το μεγαλύτερο μέρος της αρκτικής είναι θάλασσα καλυμένη με πάγο. Η Ανταρκτική είναι ένα μεγάλο κομμάτι γης γύρω από τον νότιο πόλο.
Στην Αρκτική ζούν άνθρωποι κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Για να προστατευτούν από το κρύο φορούν συνήθως ρούχα απο δέρμα και γούνα ζώων. Παλιά έμεναν σε σπίτια φτιαγμένα από πάγο, τα γνωστά μας ιγκλού.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τους πάγους και έβαλαν πάνω εσκιμώους και ιγκλού:
Η πολική αρκούδα είναι το πιό γνωστό ζώο της Αρκτικής. Αφού μάθαμε για την ζωή της, φτιάξαμε αρκούδες στο λευκό τοπίο των πάγων.
Παρακολουθήστε ένα ενδιαφέρον βίντεο για όσα μάθαμε παρακάτω:

Ένα αντικείμενο όταν πέσει στο νερό είτε βυθίζεται είτε επιπλέει.
Συγκεντρώσαμε διάφορα υλικά και ζητήσαμε από τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις τι θα συμβεί για το κάθε υλικό άν το ρίξουμε στο νερό.
Στη συνέχεια ρίξαμε τα αντικείμενα στο νερό και συζητήσαμε αν επαληθεύτηκαν ή διαψεύστηκαν οι υποθέσεις μας.
Η ενασχόλησή μας με αυτή την ιδιότητα του νερού, ολοκληρώθηκε στην αυλή όπου τα παιδιά πειραματίστηκαν ελεύθερα.

Το νερό είναι ένα πολύτιμο στοιχείο της φύσης. Χωρίς αυτό δεν μπορεί να υπάρξει ζωή.
Είναι σημαντικό για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να προβληματιστούν για την αξία και την καλή χρήση του πολύτιμου αυτού αγαθού.
Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίσουν τις φυσικές ιδιότητες του νερού και τους παράγοντες που συνδέονται με τις μεταβολές του. Για να το πετύχουμε αυτό, μιλήσαμε για τις τρείς καταστάσεις της ύλης. Ένα σώμα μπορεί να είναι ΥΓΡΟ, ΣΤΕΡΕΟ ή ΑΕΡΙΟ.
Το νερό ανάλογα με τις συνθήκες στις οποίες βρίσκεται μπορεί να αλλάξει μορφή και να περάσει και από τις τρείς αυτές καταστάσεις.
Για να το καταλάβουν καλύτερα κάναμε στην τάξη το γνωστό πείραμα. Βράσαμε νερό για να δούμε τους ατμούς (εξάτμιση) και βάλαμε ένα πιατάκι πάνω από τους ατμούς για να ξαναγίνουν νερό (υγροποίηση). Τέλος βάλαμε νερό σε παγοκυψέλες το οποίο έγινε πάγος.
Το πείραμα μας βοήθησε να καταλάβουμε πως σχηματίζονται τα σύννεφα, η βροχή και το χιόνι. Η ποσότητα του νερού στη φύση είναι συγκεκριμένη, το νερό όμως κάνει έναν διαρκή κύκλο και αλλάζει μορφές.
Δείτε πως αποτυπώσαμε τον κύκλο του νερού σε χαρτόνι με πλαστελίνη.
Παρακολουθήστε εκπαιδευτικά βίντεο για τον κύκλο του νερού εδώ:

Αφού φυτέψαμε το δεντράκι της ελιάς στον κήπο του σχολείου, βρήκαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε τον πολύτιμο καρπό που μας δίνει και αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε ελιές καλαμών, σαν αυτές που θα πάρουμε από το δέντρο όταν μεγαλώσει.
Είπαμε στα παιδιά, ότι από τα πολύ παλιά χρόνια ένα υγιεινό κολατσιό που προτιμάμε στην πατρίδα μας είναι με ελιές, ψωμί και τυρί.
Οργανώσαμε κι εμείς αυτό το κολατσιό στο σχολείο μας και η αλήθεια είναι ότι άρεσε στους πιο πολλούς μαθητές!

Τα ηλιοτρόπια είναι αγαπημένα μας λουλούδια στο νηπιαγωγείο, γιατί έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που εντυπωσιάζουν τα παιδιά. Έχουν μεγάλο μέγεθος -μπορούν να φτάσουν και τα δύο μέτρα ύψος, έχουν μεγάλα κίτρινα άνθη, μας δίνουν ηλιόσπορους και το πιο ιδιαίτερο απ’όλα, τα άνθη τους στρέφονται πάντα προς τον ήλιο και ακολουθούν την πορεία του στον ουρανό!
Αφού μιλήσαμε για τα ηλιοτρόπια, γνωρίσαμε στα παιδιά τον διάσημο ολλανδό ζωγράφο Vincent Van Gogh, αρχικά μέσα από τους πίνακές του με θέμα τα ηλιοτρόπια.
Στη συνέχεια τους ζητήσαμε να γίνουν και εκείνα μικροί ζωγράφοι και να φτιάξουν τα δικά τους έργα εμπνευσμένα από τα έργα του καλλιτέχνη.
Τέλος, συνθέσαμε μια ομαδική εργασία: χωρίσαμε τα παιδιά σε πέντε ομάδες και η κάθε ομάδα έφτιαξε το δικό της ηλιοτρόπιο! Στο εσωτερικό των λουλουδιών κολλήσαμε ηλιόσπορους, και τα τοποθετήσαμε σε ένα βάζο.

Την Παρασκευή 22 /1/2021 είχαμε τη χαρά να φυτέψουμε στον κήπο του σχολείου μας ένα δέντρο ελιάς ποικιλίας Καλαμών, την οποία μας χάρισε γονέας του σχολείου, ο κος Δαμουράς.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διαδικασία του φυτέματος.
Σας ευχαριστούμε πολύ κε Δαμουρά για τη βοήθεια και τις πολύτιμες γνώσεις που μεταφέρατε στα παιδιά μας!!!

Σε λίγες μέρες αγαπητά μας παιδιά, θα γιορτάσουμε τη γέννηση του Χριστού.
Μια φωτεινή νύχτα, πριν 2020 χρόνια, ο Χριστός γεννήθηκε σε έναν στάβλο της Βηθλεέμ. Η Μαρία και ο Ιωσήφ τον έβαλαν να κοιμηθεί σε μια φάτνη και τα ζώα τον ζέσταιναν. Ένα λαμπρό αστέρι οδήγησε κάποιους βοσκούς και τρείς σοφούς μάγους, να τον προσκυνήσουν…
Ας ακούσουμε για μιά ακόμη φορά από την αρχή, την ιστορία της γέννησης;
Την παραμονή των Χριστουγέννων τα παιδιά ξεχύνονται στους δρόμους με τα τριγωνάκια τους και λένε τα κάλαντα. Τα κάλαντα είναι είναι τραγούδια με ευχές για τον νοικοκύρη του σπιτιού και έχουν πολλές παραλλαγές από τόπο σε τόπο. Παλιά, τα παιδιά έλεγαν τα κάλαντα αποβραδίς, κρατώντας ένα μικρό καράβι φτιαγμένο από χαρτί ή από τσίγκο και στολισμένο με χρωματιστά χαρτιά και φωτάκια. Χάρη σ’ αυτό έβρισκαν τον δόμο τους στο σκοτάδι.
Χριστουγεννιάτικα κάλαντα:
Μωραϊτικα κάλαντα:
Εκτός από τα κάλαντα υπάρχουν και άλλα χριστουγεννιάτικα έθιμα. Στολίζουμε το έλατο, φτιάχνουμε γλυκίσματα, κόβουμε τη βασιλόπιτα, φτιάχνουμε χριστόψωμο…
Θα μας μιλήσει περισσότερο γι’ αυτά το κόκκινο picou picou:
Καλά Χριστούγεννα!