Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας δημιουργήθηκε μία Ψηφιακή Βιβλιοθήκη. Στη νέα μας βιβλιοθήκη, την κάπως διαφορετική από αυτή που έχουμε στην τάξη μας ή στο σπίτι, από αυτή των βιβλιοπωλείων, περιλαμβάνονται προτεινόμενα από εμάς παιδικά παραμύθια. Κάποια παραμύθια συνοδεύονται από αφήγηση και μουσική. Κάποια άλλα είναι σε μορφή βίντεο με αφήγηση, και άλλα e-books με αφήγηση όπου απαιτείται η εναλλαγή στις σελίδες του βιβλίου καθώς εξελίσσεται η ιστορία!
Πατήστε εδώ για να την επισκεφτείτε:
https://padlet.com/2nipnionias/2-uvdj12q6b1mne41c
Η Ψηφιακή μας Βιβλιοθήκη… Η κάπως διαφορετική…!!!
Είναι κρίσιμο να αισθανθούν τα παιδιά ότι η ώρα της φιλαναγνωσίας είναι μια διαφορετική στιγμή στη σχολική τους ζωή. Είναι μια ζώνη ελευθερίας, δημιουργικότητας, στην οποία μπορούν να εκφράσουν επιθυμίες, τάσεις, σκέψεις που σε άλλες ώρες ίσως είναι περισσότερο δύσκολο.
Σημαντικό είναι, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, να έρχονται σε επαφή με βιβλία, να τα πιάνουν, να τα ξεφυλλίζουν, να μαθαίνουν, να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Έτσι θα ξέρουν πώς να διαλέξουν βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο ή μια βιβλιοθήκη.
Γενικότερα, η ένταξη του βιβλίου στη ζωή της τάξης με κάθε αφορμή, εκτός της ώρας της φιλαναγνωσίας, μαθαίνει στα παιδιά ότι η ανάγνωση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας.
Τέλος, καλό είναι να έχουμε πάντοτε στο νου μας τα δικαιώματα του αναγνώστη, σύμφωνα με τον Daniel Pennac.
Το παιδί έχει δικαίωμα:
- να μη διαβάζει,
- να πηδάει σελίδες,
- να μην τελειώνει ένα βιβλίο,
- να το ξαναδιαβάζει,
- να διαβάζει οτιδήποτε,
- στον μποβαρισμό (ικανοποίηση αισθήσεων),
- να διαβάζει οπουδήποτε,
- να τσαλαβουτάει,
- να διαβάζει μεγαλόφωνα,
- να σιωπά.
Ίσως αν σκεφτούμε αυτά, να απελευθερωθούμε κι εμείς βαδίζοντας με τις μικρές μας αναγνώστριες και με τους μικρούς μας αναγνώστες στους δρόμους της φιλαναγνωσίας.
Πηγή: Μικρός Αναγνώστης