“ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ “ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου
Δεξιότητες Μάθησης
Κριτική σκέψη (Critical thinking)
Επικοινωνία (Communication)
Συνεργασία (Collaboration)
Δημιουργικότητα (Creativity)
Δεξιότητες Ζωής
Προσαρμοστικότητα
Υπευθυνότητα
Οργανωτική ικανότητα
ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης
Πληροφορικός γραμματισμός (ICT literacy)
Ψηφιακός γραμματισμός (digital literacy)
Τεχνολογικός γραμματισμός (technology literacy)
Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων
Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα
Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
Δεξιότητες του Νου
Στρατηγική σκέψη
Επίλυση προβλημάτων
Μελέτη περιπτώσεων (case studies)
Κατασκευές
Πλάγια σκέψη
Τίτλος 1ου Εργαστηρίου: Τί καιρό έχει σήμερα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα και τους τρόπους που τα αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι.
-Να χρησιμοποιούν τη φωτογραφική μηχανή και τον υπολογιστή
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Οι μαθητές γίνονται μετεωρολόγοι και παρατηρούν τον καιρό και τον καταγράφουν σε φύλλο παρατήρησης.
Βγάζουν φωτογραφίες με φωτογραφική μηχανή , τις εκτυπώνουν και παίζουν ένα παιχνίδι μνήμης με αυτές. Τις χρησιμοποιούν επίσης και για ομαδικό κολλάζ.
Παρατηρούν και ζωγραφίζουν πυξίδες.
Παρακολουθούν από τη μυθολογία την ιστορία: «Ο Οδυσσέας στο νησί του Αιόλου»
Κατασκευή : «ο τροχός του καιρού»
Τίτλος 2ου Εργαστηρίου :Δελτίο καιρού
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να περιγράφουν τις μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα.
-Να μάθουν για τις μονάδες μέτρησης του αέρα και της θερμοκρασίας.
-Να μάθουν τα σημεία του ορίζοντα και να τα προσδιορίζουν στο χάρτη.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Αναλύουν το γεωγραφικό χάρτη της Ελλάδας. Μαθαίνουν για τα σημεία του ορίζοντα και την πρόβλεψη του καιρού. Γνωρίζουν με το επάγγελμα του μετεωρολόγου. Παρακολουθούν το δελτίο καιρού από την Ε.Μ.Υ στο διαδίκτυο. Παρουσιάζουν σε ομάδες στους συμμαθητές το δικό τους δελτίο χρησιμοποιώντας τις ζωγραφιές με τα καιρικά φαινόμενα που έχουν ζωγραφίσει, τους αριθμούς με τα μποφόρ και τις θερμοκρασίες που έχουν αντιγράψει στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Τίτλος 3ου Εργαστηρίου: Σχεδίαση με χρήση Υπολογιστή και παιχνίδια
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να παίζουν με τα εργαλεία σχεδίασης ζωγραφικής
-Να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν μοτίβα
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Χρησιμοποιούν το tux paint το και ζωγραφίζουν τον καιρό που προτιμούν. Παρουσιάζουν το έργο τους στους συμμαθητές τους και απαντούν σε ερωτήσεις (γιατί, τί θα έκανες αν…, πώς θα μπορούσες να προστατευτείς κ.α)
Συμπληρώνουν φύλλα εργασίας με μοτίβα καιρικών φαινομένων
Απαντούν σε ερωτήσεις στο wordwall και παίζουν σχετικά με λέξεις που αφορούν τον καιρό.
Εκπαιδευτικά παιχνίδια αντιστοίχισης καιρικών φαινομένων- σωστής ενδυμασίας στο wordwall
Τίτλος 4ου Εργαστηρίου: Επιστημονική ερμηνεία των καιρικών φαινομένων
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να κατανοήσουν γιατί και πώς εμφανίζονται τα καιρικά φαινόμενα
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Η ομάδα «Ταξιδιώτες – Science Voyagers» επισκέφτηκε τα σχολεία μας και μαζί με τα παιδιά έπαιξαν με όλα όσα είναι κρυμμένα στον αέρα που αγκαλιάζει τη Γη .Έκαναν στάση στην τροπόσφαιρα και μελέτησαν τα καιρικά φαινόμενα. Είδαν σύννεφα , αστραπές άκουσαν κεραυνούς, στροβιλίστηκαν από τυφώνες και έφτιαξαν ουράνια τόξα. Περπάτησαν στο ουράνιο τόξο παρέα με την Ίριδα και κράτησαν ανεμόμετρα, ανεμοδείκτες και ανεμολόγιο. Τέλος έκαναν πειράματα με τον αέρα και προβλέψεις για τον καιρό
Τίτλος 5ου εργαστηρίου: Πειράματα στην τάξη
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να πειραματιστούν, να υποθέσουν και να επαληθεύσουν τους προβληματισμούς και τις προβλέψεις τους.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει», μιλήσαμε για την τήξη και την πήξη, για τους υδρατμούς, για τις καταστάσεις του νερού, δημιουργήσαμε τυφώνες με νερό και υγρό πιάτων, τα χρώματα της Ίριδας με φακό και cd. Φτιάξαμε τα δικά μας ανεμόμετρα και μετρήσαμε την ποσότητα του νερού της βροχής που συγκεντρώθηκε στο βροχόμετρό μας.
Τίτλος 6ου Εργαστηρίου: Ο κύκλος του νερού
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού
-Να εξασκηθούν σε ένα τρόπο σκέψης και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα όπως η εξοικονόμηση του νερού, η αντιμετώπιση και η προστασία από τα ακραία καιρικά φαινόμενα
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Καταγραφή απαντήσεων στις ερωτήσεις: Πως δημιουργείται η βροχή, οι Σταγόνες- υδρατμοί- εξάτμιση- συμπύκνωση- βροχόπτωση- συγκέντρωση.
Είδαμε το Βίντεο στο you tube «Ο σταγονούλης» https://www.youtube.com/watch?v=V2cY_I1JAYg.
Ομαδική εργασία: Δημιουργία μακέτας: «Ο κύκλος του νερού». Δραματοποίηση. Πειράματα με βραστήρα- πιατάκι και καυτό νερό με μεμβράνη για την κατανόηση του κύκλου του νερού. Ποίημα και δραματοποίηση: «Από που είσαι ποταμάκι;». Διαβάσαμε το παραμύθι «Δε φοβάμαι το νερό», και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο. Σκεφτήκαμε και καταγράψαμε λέξεις που έχουν σχέση με τον καιρό και ανακαλύψαμε σύνθετες λέξεις. Εκφράσαμε τις ιδέες μας για το τι μπορούμε να κάνουμε όταν ο καιρός είναι καλός και τί όταν δεν είναι.
Τίτλος 7ου Εργαστηρίου: Η μελισσούλα bee bot ταξιδεύει στα καιρικά φαινόμενα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
-Να προσανατολίζονται στο χώρο και
να διακρίνουν το Αριστερό-Δεξί
-Να συνεργάζονται
-Να έρθουν σε επαφή με οδηγίες προγραμματισμού
-Να αξιολογήσουν το πρόγραμμα
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Δημιουργία χάρτινου ταμπλό με τετράγωνα και προσπάθεια να μετακινηθούμε ακολουθώντας εντολές (δεξιά, αριστερά πίσω, μπροστά) σε συγκεκριμένο τετράγωνο. Αρχικά τις εντολές τις δίνει η νηπιαγωγός και μετά το ρόλο της παίρνουν τα παιδιά και προσπαθούν να οδηγήσουν τους συμμαθητές τους. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα καιρικό φαινόμενο και το τοποθετεί σε κάποιο τετράγωνο του ταμπλό. Τα παιδιά συνεργάζονται και πρώτα σχεδιάζουν σε χαρτί τη διαδρομή με βελάκια και μετά προγραμματίζουν την μελισσούλα να ακολουθήσει την ίδια διαδρομή δίνοντας προφορικές εντολές.
Το πρόγραμμα τελείωσε καταγράφοντας τις εντυπώσεις των παιδιών και τι τους άρεσε περισσότερο.








































