Αγαπητοί γονείς ,
σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025
στο Νηπιαγωγείο μας
θα πραγματοποιηθεί
τη Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 9.30 στο προαύλιο του σχολείου.
Καλή Σχολική χρονιά σε όλους
Στο 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της φετινής σχολικής χρονιάς ασχοληθήκαμε με την ενότητα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ, Ανθρώπινα δικαιώματα. Τα παιδιά μέσα από εικόνες, παραμύθια, ιστορίες και υλικό από διαδίκτυο ήρθαν σε επαφή με διαφορετικά είδη προσφυγιάς. Λόγω πολέμου, λόγω φυσικών καταστροφών, διωγμών, κλιματικής αλλαγής κ.α.
Διαβάσαμε την ιστορία “Η βαλίτσα” απο εκδ. Διόπτρα και στη συνέχεια το κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του βαλίτσα που θα έπαιρνε μαζί του σε περίπτωση που γινόταν πρόσφυγας.
Βρήκαμε πώς η τέχνη δεν μπορούσε να μην έχει επηρεαστεί από το δράμα αυτών των ανθρώπων. Δραματοποίησαν σκηνές από τις φωτογραφίες που είδαν και συζητήσαμε πάνω σε έργα τέχνης που είχαν θέμα τη προσφυγιά. Έτσι βρήκαμε το έργο της Solara Shiha, όπου μας έδωσε έμπνευση για να μιλήσουμε στην τάξη για τα θαλάσσια ταξίδια των προσφύγων προς τη νέα τους πατρίδα και τι κινδύνους αντιμετωπίζουν. Στη συνέχεια κάναμε μαθηματικά και συγκεκριμένα απαρίθμηση με βάση το έργο αυτό. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι η εικαστικός χρησιμοποιεί πολύ την σπειροειδή γραμμή για να φτιάξει τον ουρανό και τη θάλασσα. Έτσι μας φάνηκε εύκολο να δημιουργήσουμε κι εμείς ένα ομαδικό έργο τέχνης όπως αυτό που έφτιαξε για την παιδική πινακοθήκη μας. Το αποτέλεσμα τους είναι καταπληκτικό !
Στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά έφτιαξαν μία γιορτή με θέμα τους πρόσφυγες της Σμύρνης. Στη γιορτή συμμετείχαν και τα τρία τμήμα τα του Νηπιαγωγείου μας. Τα χορευτικά βγήκαν από τα ίδια τα παιδιά και παρουσιάστηκαν στα πλαίσια του 30ου Μαθητικού Φεστιβάλ 2024 του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου. Οι προσκλήσεις για το φεστιβάλ φτιάχτηκαν από τις ομαδικές δημιουργίες και των τριών τμημάτων του σχολείου.
Με αφορμή τον Μάιο που θεωρείται ο μήνας των λουλουδιών ολοκληρώθηκαν οι δράσεις του
σχολείου μας σχετικά με τα φυτά. Τον Οκτώβρη τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη σπορά και φύτεψαν
σπόρους (φακές, φασόλια). Όλη τη σχολική χρονιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε προγράμματα
σχετικά με την φύτευση σπόρων, μοσχευμάτων και φυτών. Απόκτησαν γνώσεις σχετικά με την
ανάπτυξη των φυτών και των απαραίτητων στοιχείων για την εξέλιξη τους (αέρας, ήλιος, νερό,
έδαφος) και έγιναν και τα ίδια μικροί κηπουροί. Ως αποτέλεσμα των γνώσεων και των εμπειριών τους
δημιούργησαν ομαδικό βιβλίο «Η αλφαβήτα της φύσης» και επιδαπέδιο -επιτραπέζιο παιχνίδι « Η
Μαργαρίτα» για εξάσκηση μαθηματικών εννοιών.
Την τελευταία βδομάδα, πρίν τις διακοπές του Πάσχα, την αφιερώσαμε στα γεγονότα της ζωής του Χριστού και στα έθιμα που συνηθίζουμε σε κάθε Ελληνικό σπίτι.
Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία της ζωής του Χριστού, είδαν παρουσιάσεις με τα σημαντικά γεγονότα και παρατήρησαν έργα τέχνης εμπνευσμένα απο τη ζωή του Χριστού.
Τελος έφτιαξαν κουλουράκια, πασχαλινές κάρτες για τις οικογένειές τους και τους φορείς της πόλης μας, καλαθάκια και έβαψαν κόκκινα αυγά!
Μέσα απο όλες αυτές τις δράσεις τα παιδιά είχαν την ευκαιρία με βιωματικό τρόπο να κατανοήσουν τους συμβολισμούς του Πάσχα.
Την Τρίτη 16 Απριλίου μετά τον προγραμματισμένο εκκλησιασμό στην εκκλησία της
Μεταμορφώσεως, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν ένα βιωματικό πρόγραμμα για το Πάσχα , το οποίο με πολλή αγάπη
μας ετοίμασε ο ιερέας Νεότητος π. Ζήσης με τους συνεργάτες του.
Αφού έφαγαν το δεκατιανό τους και πήραν κέρασμα από την εκκλησία, τα παιδιά με τα
τμήματά τους και την συνοδεία των Νηπιαγωγών τους έπαιξαν 4 παιχνίδια με θέμα το Πάσχα.
1ος σταθμός: ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ μέσα στην εκκλησία.
Τα παιδιά αφού έμαθαν τι είναι ο επιτάφιος και το έθιμο του στολισμού του , στόλισαν
έναν μικρό επιτάφιο φτιαγμένο στα μέτρα τους με λουλουδάκια. Στη συνέχεια έκαναν περιφορά
του επιταφίου. Καποια παιδιά σήκωσαν τον επιτάφιο και τα υπόλοιπα ακολουθούσαν με εξαπτέρυγα και καλαθάκια με λουλούδια.
2ος σταθμός: ΑΝΟΙΞΗ-ΤΣΟΥΓΚΡΙΣΜΑ ΑΥΓΩΝ μουσικοκινητικό παιχνίδι .
Τα παιδιά χορεύοντας σε κύκλο αναπαράστησαν μια όμορφη βόλτα στην εξοχή κόβοντας
ανοιξιάτικα αγριολούλουδα και πασχαλιές που μοσχοβολούσαν.
Μετά έπαιξαν το έθιμο με το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών με συνοδεία μουσικής και
ανταλλάσσοντας σε ζευγάρια την ευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! – ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!


3ος σταθμός: ΚΥΝΗΓΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ- ΠΑΖΛ εικόνας της Ανάστασης.
Στο παρεκκλήσι του ναού τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν όλα τα κομμάτια ενός πολύ
μεγάλου παζλ που απεικόνιζε μια βυζαντινή εικόνα της Ανάστασης. Τα κομμάτια του παζλ
ήταν σκορπισμένα και κρυμμένα μέσα στο παρεκκλήσι και τα παιδιά έπρεπε να ψάξουν με
προσοχή να τα βρουν. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια μεγάλη εικόνα όπου μπορούσαν να
ξεχωρίσουν όλα τα πρόσωπα και να παρατηρήσουν τι είναι η Ανάσταση.
4ος σταθμός: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ.
Σε αίθουσα προβολής τα παιδιά παρακολούθησαν τα βασικά γεγονότα της
Μεγάλης Εβδομάδας μέσα από πίνακες ζωγραφικής, εικόνες και ζωντανή αφήγηση από
τα μέλη μιας οικογένειας .
Το πρόγραμμα αυτό άρεσε πολύ στα παιδιά , το χαρήκαμε όλοι κι ευχαριστήσαμε για την
όμορφη αυτή βιωματική δράση με ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ!
Στα πλαίσια του εορτασμού για την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, επισκεφτήκαμε το Πολεμικό Μουσείο. Το μουσείο έχει εκθέματα απο διαφορετικές περιόδους της ιστορίας μας και των πολέμων των Ελλήνων. Εστιάσαμε κυρίως στα εκθέματα που σχετίζονται με τους αγώνες τον Ελλήνων και την απελευθέρωσή τους απο τον Τουρκικό ζυγό. Τα παιδιά είχαν την ευχαιρία να δούν προτομές μεγάλων ηρώων, πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα που επηρέασαν τον ξεσηκωμό των Ελλήνων, τους φιλέλληνες και την πορεία του απελευθερωτικού αγώνα, όπως “η Σφαγή της Χίου” και “η Εξοδος του Μεσολογγίου”.
Παρατήρησαν όπλα και προσωπικά αντικείμενα του Κολοκοτρώνη, τη Χάρτα του Ρήγα Φεραίου, προσωπογραφίες μεγάλων ηρώων, είδαν διοράματα μαχών σε μεγάλη και μικρή κλίματα, κανόνια και πολλά άλλα.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που ήρθαν σε επαφή με αντικείμενα που μιλάνε για την ιστορία της Ελλάδας, έκαναν υποθέσεις, απάντησαν σε ερωτήσεις και στο τέλος έφυγαν έχοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον αγώνα των Ελλήνων.
Κατα την έξοδό μας τα παιδιά είδαν και άλλες πολεμικές μηχανές , αεροπλάνα, ελικόπτερα και υποβρύχια, που έχουν χρησιμοποιηθεί παλιότερα σε διάφορες μάχες σε στεριά και θάλασσα.
Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του προέδρου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, κ. Δημήτρη Παναγιωτόπουλο και τον ευχαριστούμε πολύ για την μεσολάβησή του.
Σήμερα οι μαθητές του νηπιαγωγείου συμμετείχαν στον εορτασμό για την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Τα παιδιά είπαν ποιήματα και τραγούδια μέσα στις τάξεις τους και στη συνέχεια παρουσίασαν στον αύλειο χώρο του σχολείου, παρουσία των γονέων και των κηδεμόνων τους, παραδοσιακούς χωρούς. Τα παιδιά χόρεψαν 2 παραδοσιακούς χωρούς φορώντας τα κορίτσια παραδοσιακές ποδιές και τα αγόρια φάρια, που είχαν φτιάξει τα ίδια.
Στο χώρο του σχολείου μας είχαμε διαμορφώσει και μια γωνιά παράδοσης, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δούν αντικείμενα παλαιότερων χρόνων. Η εκδήλωση έκλεισε με τον εθνικό μας ύμνο.
” Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερης ζωής, παρά σαράντα χρόνους σκλαβιάς και φυλακής” Ρήγας Φεραίος, 1797. Θούριος
Στόχος του παιχνιδιού ήταν η νικήτρια ομάδα να καταφέρει να σκαρφαλώσει στο «δέντρο της σωτηρίας» και να μαζέψει τα κομμάτια της Γης και να φτιάξει ένα καλύτερο πλανήτη!
Την Παρασκευή πραγματοποιήσαμε ένα μεγάλο αποκριάτικο πάρτυ στην αυλή του σχολείου μας. Τα παιδιά προσήλθαν στο σχολείο με τις αυτοσχέδιες στολές τους. Είχαν την ευκαιριά να δημιουργήσουν τις δικές τους στολές με υλικά και ρούχα που υπήρχαν στο σπίτι. Αφού παρουσίασαν τη στολή τους στην ομάδα τους, στη συνέχεια βγήκαν έξω στην αυλή να χορέψουμε όλοι μαζί. Χορέψαμε παραδοσιακούς αλλά και μοντέρνους λάτιν χορούς. Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι στόχου ” Ταίζω τον κλόουν” και η ημέρα έκλεισε χορεύοντας κάθε τμήμα το παραδοσιακό γα’ι’τανάκι! Οι καιρικές συνθήκες μας επέτρεψαν να απολαύσουμε την ημέρα αυτή και όλοι μαζι ήπιαμε ένα ποτήρι χυμό κερασμένο απο το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Όλο το προσωπικό του σχολείου σας εύχεται Καλή Σαρακοστή!
Σήμερα φτιάξαμε μια ταβέρνα στο νηπιαγωγείο μας για να τσικνήσουμε παραδοσιακά, όλοι μαζί, όπως επιβάλει η παράδοση. Οι ετοιμασίες ξεκίνησαν απο πολύ νωρίς. Ετοιμάσαμε το χώρο όπου θα καθίσουν όλα τα παιδιά και απο τα τρία τμήματα του σχολείου. Στη συνέχεια σερβίραμε σε όλα τα παιδιά σαλάτα, τυρί, πίτες, σουβλάκια, λουκάνικα και ψωμάκι. Τα παιδιά απόλαυσαν το γεύμα τους παρέα με όλους τους φίλους τους και τις φίλες τους.
Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Νηπιαγωγείου Μοσχάτου για την πολύτιμη βοήθειά του στην οργάνωση της σημερινής δράσης και στη προσφορά των χυμών που κεράστηκαν τα παιδιά.
Επίσης ευχαριστούμε την κ. Κατσιάρα,γονέα παλιούτερου μαθητή μας για τη δωρεά λαχανικών στο σημερινό τραπέζι των παιδιών.
Το προσωπικό του σχολείου σας εύχεται
Καλή Αποκριά και του χρόνου με υγεία!!!!