Οδηγός Λειτουργίας

 

Μέρος A 

Η Λειτουργία του Σχολείου 

1.Η Σημασία του Νηπιαγωγείου

     Το Νηπιαγωγείο είναι το σπουδαιότερο σκαλοπάτι για την κοινωνικοποίηση και την εκπαίδευση του παιδιού. Βασικός στόχος του Νηπιαγωγείου είναι να βοηθήσει την ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των νηπίων, σωματική, νοητική συναισθηματική και κοινωνική:

  • Καλλιεργώντας τις αισθήσεις και οργανώνοντας τις πράξεις τους
    Προκαλώντας το ενδιαφέρον για μάθηση και προάγοντας τη γνώση και την κατανόηση των δεξιοτήτων
  • Κινητοποιώντας την κριτική και δημιουργική τους σκέψη
  • Αναπτύσσοντας την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης μέσα από τα σύμβολα, υποστηρίζοντας το ρόλο της γλώσσας σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα
  • Ενσωματώνοντας την τεχνολογία στις διάφορες δραστηριότητες του προγράμματος
  • Ενισχύοντας τη συνεργασία με τους γονείς

     Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά πραγματοποιούν μια σειρά από δραστηριότητες, παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν, απαγγέλουν,  συζητούν, ζωγραφίζουν, κατασκευάζουν, δημιουργούν, εξερευνούν, εκφράζονται. Mαθαίνουν να σέβονται ο ένας τον άλλον και ταυτόχρονα τον εαυτό τους, να υπακούουν στους κανόνες της τάξης, να συνειδητοποιούν τα όριά τους και να αποτελούν μέλη μιας ομάδας, να περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους, να συμμαζεύουν τα πράγματά  τους, να τηρούν τους κανόνες υγιεινής, να χρησιμοποιούν  μαγικές λέξεις όπως «ευχαριστώ», «παρακαλώ», «συγγνώμη που σάς διακόπτω» κ.α. Παράλληλα, μαθαίνουν τα πρώτα τους γράμματα και αριθμούς και προσθέτουν νέες γνώσεις στις ήδη υπάρχουσες. Όλες αυτές τις γνώσεις τα παιδιά τις αποκτούν μέσα από το  συμβολικό παιχνίδι αλλά και μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες. Το κυριότερο όμως που μαθαίνουν τα παιδιά είναι να  μοιράζονται, να συνεργάζονται και να ενδιαφέρονται αληθινά για τους άλλους. Με τον τρόπο αυτό σιγά-σιγά κοινωνικοποιούνται, αποκτούν αυτοπεποίθηση αλλά και αυτονομία, ώστε να γίνουν οι ενεργοί πολίτες του “αύριο”. Σε όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε αρωγοί δίπλα τους, όσο καλύτερα μπορούμε, ώστε τα νήπια να αποκομίσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από τη φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο.

      Στόχος μας στην αρχική αυτή περίοδο μαθησιακής διαδικασίας -η οποία είναι και η πιο σημαντική- είναι η προσαρμογή τους στη σχολική ζωή, η προσαρμογή τους στους κανόνες που τη διέπουν, η ένταξή τους στην ομάδα και η συνεργασία τους με αυτή, η αυτονομία και η αυτοεξυπηρέτησή τους. Ωστόσο, οι απαιτήσεις στο νηπιαγωγείο είναι διαφορετικές απ’ ότι στον παιδικό σταθμό. Μολονότι το πρόγραμμα μπορεί να είναι πιο ευέλικτο από του Δημοτικού, ωστόσο το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου είναι  οργανωμένο κι έχει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους. Η προσαρμογή επομένως του παιδιού στο πρώτο “σχολικό περιβάλλον” αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση όπου “δοκιμάζεται” η νοητική, κοινωνική και συναισθηματική του ωριμότητα.

2.Καλωσόρισμα                              

     Σας καλωσορίζουμε λοιπόν στο νηπιαγωγείο μας, ένα σχολείο όπου προσδοκούμε και ευελπιστούμε να προκαλεί την ευχάριστη διάθεση και το κέφι των παιδιών. Ένα σχολείο όπου η γνώση θέλουμε να αντιμετωπίζεται ως το βασικό συστατικό για να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα τον κόσμο που τα περιβάλλει. Ένα  δημοκρατικό σχολείο, ανοιχτό στην ευρύτερη κοινωνία,  όπου τα παιδιά θέλουμε να  το αγαπήσουν ιδιαίτερα και την αγάπη τους αυτή να μπορέσουν να τη μεταφέρουν και σε σας τους γονείς τους. Ένα σχολείο που οι μαθητές μας να έχουν “για πάντα στην καρδιά τους….

    Το νηπιαγωγείο μας για τη φετινή σχολική χρονιά 2023-2024, θα είναι Λειτουργικό 3/θέσιο με 3 Υποχρεωτικά – Πρωινά Τμήμα και 2 Προαιρετικά Ολοήμερα

     Διεύθυνση Νηπιαγωγείου: Κανελλοπούλου Ναταλία

  • Τμήμα 1 Υποχρεωτικό – Ολοήμερο: Αγγελική Μαστοράκη, Ναταλία Κανελλοπούλου
  • Τμήμα 2 Υποχρεωτικό – Πρωινό: Τσιτσιμελή Μαριέττα
  • Τμήμα 3 Υποχρεωτικό – Ολοήμερο: Νέρη Πηνελόπη, Αντωνέλλου Σωτηρία
  • Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής:Νέρη Πηνελόπη
  • Τμήμα Ένταξης: Παπαβλάχου Χρυσάνθη
  • Τμήμα Αγγλικών: Καδιανάκη Αρετή
  • Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης: Παπαδάτου Κατερίνα, Γιαχνίκα Άννα, Σιέμου Ανδριάνα, Λούκα Νικολίτσα

 

 

   

 

 

3.Σχολικό έτος

  • Έναρξη & Λήξη  μαθημάτων

     Το σχολικό έτος των Νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 11η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου (εκτός και υπάρχει άλλη οδηγία από το Υπουργείο) και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται και τα αναμνηστικά διπλώματα στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.

  • Ωράριο Λειτουργίας / Προσέλευση & Αποχώρηση

     Η άφιξη των μαθητών  γίνεται στο σχολείο από τις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ. και η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών  βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. 

      Στο Νηπιαγωγείο δύναται να λειτουργεί  πρόωρη υποδοχή 7.45 – 8.00 π.μ αποκλειστικά και μόνο για τους μαθητές που είναι εγγεγραμένοι στο ολοήμερο τμήμα (08.00 – 16.00) και έφ όσον έχουν υποβάλλει τη σχετική αίτηση με την εγγραφή τους. Η συμμετοχή στην πρωινή υποδοχή είναι καθημερινά  υποχρεωτική για όλη τη σχολική χρονιά, καθώς καταχωρούνται οι απουσίες στο σύστημα του Υπουργείου myschool. Σε περίπτωση αργοπορίας μαθητή που συμμετέχει στην πρωινή υποδοχή μετά τις 8.00 π.μ η πόρτα του σχολείου ανοίγει στις 8.15 π.μ μαζί με την προσέλευση  των υπόλοιπων μαθητών.

      Η εξώπορτα του Νηπιαγωγείου κλειδώνει καθημερινά  στις 8:30 π.μ. και η πόρτα παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στο άρθρο 18 του Π.Δ/2017. «Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των νηπίωνπρονηπίων και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του οι θύρες εισόδουεξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των Διευθυντών ή Προϊσταμένων των νηπιαγωγείων. Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι ειδικός χώρος για τις συνεδριάσεις τους »

      Η πόρτα ανοίγει  μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στις 13.00, ώρα αποχώρησης των πρωινών τμημάτων και στις 16.00 ώρα αποχώρησης των ολοήμερων τμημάτων. Αργοπορημένη είσοδος μαθητή/μαθήτριας γίνεται εφ’ όσον είναι απόλυτα δικαιολογημένη (π.χ  Δημόσιος Ιατρός με έγγραφο που να πιστοποιείται κάποια εξέταση)

   Η αποχώρηση από το νηπιαγωγείο γίνεται στις 13.00 για τους μαθητές των πρωινών τμημάτων και στις 16.00 για τους μαθητές των ολοήμερων τμημάτων. Τα παιδιά παραδίδονται από τις Νηπιαγωγούς μόνο στους αναγραφόμενους ενήλικες συνοδούς στην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης/αποχώρησης που έχουν συμπληρώσει οι γονείς. Η αποχώρηση  των παιδιών του Υποχρεωτικού προγράμματος στις 13.00 γίνεται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση για παιχνίδι  στον προαύλιο χώρο καθώς συνεχίζεται το πρόγραμμα των Ολοήμερων Τμημάτων και η πόρτα κλείνει αμέσως, όπως και στις 16.00 χωρίς να γίνεται χρήση των παιχνιδιών της αυλής από τα παιδιά, προκειμένου να ετοιμαστεί και να καθαριστεί το σχολείο για την επόμενη ημέρα. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας και αφού τα παιδιά φύγουν απ’ την τάξη τους  ανήκει αποκλειστικά στον γονέα/κηδεμόνα.

     Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν και να σέβονται το ωράριο του σχολείου.

Είναι σημαντικό να έρχονται τα παιδιά στην ώρα τους, ώστε να προλαβαίνουν να ασχολούνται στις ελεύθερες δραστηριότητες το πρωί, ώστε με διάθεση μετά να παρακολουθήσουν  συγκεντρωμένα τις οργανωμένες δραστηριότητες.

   ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ

      Αλλά και την ώρα του σχολάσματος είναι  εξίσου σημαντικό όλοι οι γονείς να βρίσκονται στην ώρα τους στην εξώπορτα, ώστε τα παιδιά να μη νιώθουν ανασφάλεια ότι οι γονείς τους καθυστέρησαν ή τα άφησαν τελευταία.

     

 

4.Εγγραφές Νηπίων 

Σύμφωνα με το Π.Δ 79/2017 και τους Ν. 4521/2018 και 4559/2018 για τις εγγραφές ισχυούν τα εξής: 

Δείτε εδώ → Εγγραφές 

 

 

 

 

5.Φοίτηση / Απουσίες

      Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος των δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου. Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην πληροφοριακό σύστημα του  myschool, το οποίο έχει οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και για αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή τους.

      Συγκεκριμένα  και σύμφωνα με το  άρθρο 13 του Π.Δ 79/2017 ισχύουν τα εξής: Απουσίες Μαθητών  Άρθρο 13.

Σύμφωνα με τις “Ενέργειες Προγραμματισμού του Εκπαιδευτικού Έργου των Νηπιαγωγείων για το Σχολικό Έτος 2023-24” Για το Ολοήμερο Τμήμα ισχύουν τα εξής: “Εφόσον επιλεγεί από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, το ωράριο λειτουργίας και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης τηρούνται καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της συμμετοχής σε αυτό και δεν επιτρέπεται πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια συμπληρώσει περισσότερες από 15 απουσίες στο Ολοήμερο Τμήμα ή στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής σε έναν μήνα και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση η φοίτηση στα τμήματα αυτά διακόπτεται (Φ.7/51308/Δ1)

     

            

ΤΑ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ: Σεπτεμβρίου 2018

6.To Πρόγραμμα του Nηπιαγωγείου

  • Ωρολόγιο Πρόγραμμα

     Το Ωρολόγιο πρόγραμμα  του Νηπιαγωγείου καθορίζεται από το προεδρικό Διάταγμα 79/2017, συντάσσεται με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υπογράφεται από τον/την  προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της Π.Ε Β’ Αθήνας.

       Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ) για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας για την παροχή ποιοτικής και άρτιας εκπαίδευσης.

      Το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών (ΥΠΑΙΘ (3/2003) προσδιορίζει τις κατευθύνσεις προγραμμάτων που πρέπει να ακολουθούνται στον σχεδιασμό των προγραμμάτων που εφαρμόζουμε στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.  Οι κατευθύνσεις αυτές είναι αυτές της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Δημιουργίας και Έκφρασης, της Πληροφορικής.

      Τα προγράμματα οργανώνονται γύρω από «θέματα» που είναι παιδαγωγικά κατάλληλα και ενδιαφέροντα προς τα παιδιά. Μπορούμε να φανταστούμε ένα θέμα στο κέντρο ενός σχήματος και γύρω του να εξακτινώνονται οι κατευθύνσεις της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος, μας Δημιουργία και Έκφρασης και της Πληροφορικής.

      Τα θέματα αντλούνται από την καθημερινή ζωή, από επετείους και παγκόσμιες ημέρες, από ζητήματα που θα προκύψουν στην εκπαιδευτική πράξη και από απορίες των ίδιων των παιδιών.

    Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, πολυχώρους αλλά και με θρησκευτικές και επετειακές εκδηλώσεις.  Επίσης, εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς διάφορες Δράσεις – Προγράμματα βασιζόμενα πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη της Σχολικής Συμβούλου ή των Υπεύθυνων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.

        Από τη σχολική χρονιά 2021-22 στο ΕΩΠ του Νηπιαγωγείου προστίθενται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα οποία εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία και στο χρονικό διάστημα (διδακτικές ώρες) που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ», σε τρεις (3) διδακτικές ώρες, κατανεμημένες δύο (2) με τρεις (3) φορές την εβδομάδα. 

        Παράληλλα, εισάγεται στο πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων της χώρας  και η Αγγλική Γλώσσα μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, βιωματικού χαρακτήρα. Η εισαγωγή της Αγγλικής γίνεται με τη διάθεση εκπαιδευτικών ΠΕ06 για δύο διδακτικές ώρες την εβδομάδα, σε κάθε τμήμα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος

         Ο/Η νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να επιλέγει ανάλογα με το πλαίσιο, τη δυναμική της ομάδας και τα ενδιαφέροντα των νηπίων, τη θεματική που θα διαπραγματεύεται στην τάξη.

Δείτε πληροφορίες για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ΕΔΩ 

Δείτε πληροφορίες για την Αγγλική Γλώσσα ΕΔΩ

 

  • Σχολικές γιορτές / Εκδηλώσεις / Αργίες

Σύμφωνα με το Π.Δ 79/17  το  νηπιαγωγείο μας δεν λειτουργεί ή λειτουργεί με διαφορετικό ωράριο τις ακόλουθες ημέρες και περιόδους:

α) τα Σάββατα και τις Κυριακές
β) την 28η Οκτωβρίου (εθνική εορτή)

γ) την 17η Νοεμβρίου γίνονται ανήμερα εκδηλώσεις

γ) από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων),
δ) την Καθαρά Δευτέρα
ε) την 25η Μαρτίου (εθνική εορτή)
στ) από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),

η) την 1η Μαΐου

θ) την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος,
ι) από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές) και
ια) την εορτή των Τριών Ιεραρχών, την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής.

Ημερομηνίες κατά τις οποίες  πραγματοποιούνται  εκδηλώσεις στο Νηπιαγωγείο μας και το ωράριο του σχολείου τροποποίεται αναλόγως:

α) στις 27 Οκτωβρίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.

β) στις 17 Νοεμβρίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.

γ) στις 24 Μαρτίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου. Σε περίπτωση που η  25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή. 

δ) γιορτή Χριστουγέννων ή καλοκαιρινή γιορτή

      Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές, αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.

     Στις εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου, 17ης Νοεμβρίου, των Χριστουγέννων, της 25ης Μαρτίου αλλά και της λήξης της σχολικής χρονιάς δύναται η παρουσία γονέων σύμφωνα κάθε χρόνο με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και για τις οποίες ενημερώνεστε αναλόγως.  Στις Εθνικές γιορτές μετά την ώρα λήξης της γιορτής αποχωρούν όλοι οι μαθητές/τριες και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο Τμήμα και το Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.

     Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά  όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου αλλά και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές, Συνδικαλιστικές). Στα επιμορφωτικά σεμινάρια και τις ημερίδες συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί της περιφέρειας ή ομάδες εκπαιδευτικών κατά σχολεία ή τάξεις, σύμφωνα με την περίπτωση στ΄ της  παρ. 1 του άρθρου  55 του ν. 1566/1985.

     

  •   Εκπαιδευτικές Επισκέψεις

     Στο Νηπιαγωγείο μας ανάλογα και με τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιούνται και εκπαιδευτικές επισκέψεις. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το ΦΕΚ 2888/Β/17/-7/2020:

    Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε διάφορους χώρους έχουν ψυχαγωγικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό σκοπό, όπως προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα, πραγματοποιούνται εντός ωραρίου εργασίας και είναι ενταγμένες στον ετήσιο ή 3μινιαίο προγραμματισμό του νηπιαγωγείου.

  • Στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού πραγματοποιούνται επισκέψεις και εκδηλώσεις έξω και μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου κλιμακίων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών.
  • Στις επισκέψεις οι οποίες δεν είναι περισσότερες από μία κατά μήνα συμμετέχει συνήθως όλο το νηπιαγωγείο αλλά και κάποιο  τμήμα, αν επιθυμεί.

    Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική επίσκεψη θα πρέπει να συμμετάσχουν τα 2/3 των μαθητών του νηπιαγωγείου. Νήπια, τα οποία δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν, παραμένουν, για τη συγκεκριμένη ημέρα, στο σπίτι.

  • Η γραπτή ενημέρωση-έγκριση, προς τους γονείς, της συμμετοχής του νηπίου στην  εκπαιδευτική εκδήλωση, θα γίνεται λίγες μέρες πριν την πραγματοποίηση της.
  • Η μετακίνηση γίνεται με τη χρήση τουριστικών λεωφορείων τα οποία μισθώνονται για την εκάστοτε εκδήλωση και φέρουν όλες τις προδιαγραφές και τα απαραίτητα έγγραφα (ΚΤΕΟ, κ.α), προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως σχολικά λεωφορεία.
  • Μετά την εκπαιδευτική επίσκεψη, το πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου συνεχίζεται κανονικά μέχρι τη λήξη του προγράμματος (16:00).
  • Για το αναλυτικό πρόγραμμα του συνόλου των εκπαιδευτικών-επιμορφωτικών επισκέψεων, που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος διδακτικού έτους, θα  ενημερωθείτε μέχρι και αρχές Οκτωβρίου”.

 

  • Λειτουργία Τμήματος Ένταξης 

     Το τμήμα Ένταξης  είναι μια δομή της Ειδικής Αγωγής στα γενικά σχολεία που στόχο έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

     Οι μαθητές που μπορούν να συμμετέχουν στο Τ.Ε είναι όσοι:

  • Έχουν γνωμάτευση από διαγνωστική υπηρεσία (Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα)
  • Δεν έχουν γνωμάτευση αλλά έχει παρατηρηθεί από τον Εκπαιδευτικό της τάξης ότι παρουσιάζει ειδικές δυσκολίες.

     Και στις δύο περιπτώσεις για να φοιτήσει ένας μαθητής στο Τ.Ε απαιτείται η ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης και των δύο γονέων.

     Στο Τ.Ε η ειδική εκπαιδευτικός καλείται να κάνει παρέμβαση στις επιμέρους δυσκολίες των μαθητών και να τους βοηθήσει να κατακτήσουν τα μαθησιακά κενά που τους εμποδίζουν να κατακτήσουν τις συμβατές γνώσεις με την ηλικία τους.

 

  • Υγιεινή Διατροφή – Δεκατιανό & Γεύμα

 Η σωστή Διατροφή για τα παιδιά παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο Νηπιαγωγείο μας και φροντίζουμε όσο περνάει από το χέρι μας τα παιδιά να τρέφονται σωστά και υγιεινά. Τόσο το δεκατιανό όσο και το γεύμα έχουν  παιδαγωγική αξία για τα παιδιά καθώς με τη διαδικασία αυτή μαθαίνουν κανόνες φαγητού αλλά και αποκτούν δεξιότητες που τα βοηθούν να γίνονται ανεξάρτητά και να τα καταφέρνουν μόνα τους.

  • Δεκατιανό

     Το δεκατιανό είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται γύρω στις 10.15 π.μ, κρατάει περίπου 20’ μαζί με το πλύσιμο των χεριών και την όλη διαδικασία. Το δεκατιανό δεν αντικαθιστά το πρωινό που πρέπει να τρώει το παιδί στο σπίτι του, αλλά συμπληρώνει σωστά την καθημερινή του διατροφή. Παιδιά που συχνά παραλείπουν το πρωινό στο σπίτι συχνά διαμαρτύρονται ότι πεινάνε, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να να παρακολουθήσουν ανενόχλητα το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

     Το δεκατιανό δίνει δύναμη και ενέργεια στα παιδιά  και για το λόγο αυτό σας προτείνουμε να φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές – ως επί το πλείστον. Στο Νηπιαγωγείο δεν επιτρέπονται τα  κρουασάν από το σούπερ μάρκετ, οι σοκολάτες,  τα πατατάκια, τα γαριδάκια, τα γλυφιτζούρια κλπ. Τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν μαζί τους ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους ασφάλειας τόσο του ίδιου, όσο και των άλλων παιδιών.

   Τέλος, η ώρα του Δεκατιανού είναι ιδιαίτερη στιγμή της ημέρας και πολύ ευχάριστη για τα παιδιά, οπότε θα σας παρακαλούσαμε να μη δίνετε στο παιδί σας τρόφιμα τα οποία δεν του αρέσουν ή τα οποία δυσκολεύεται πολύ να φάει, ή και δεν έχει φάει ποτέ. Η ποσότητα φαγητού θα πρέπει να μην είναι πολύ μεγάλη, να είναι ανάλογη με  τη συνήθη διατροφή του, αλλά και να μπορεί να καταναλωθεί στο διάστημα των 15’ που απαιτείται για το δεκατιανό.

  • Γεύμα Ολοήμερου

      Την ίδια παιδαγωγική σημασία όπως το δεκατιανό έχει και το γεύμα που πραγματοποιείται στο Ολοήμερο τμήμα γύρω στις 13.15 αμέσως μετά την αποχώρηση των παιδιών των πρωινών τμημάτων. Για να μη διακόπτεται η λειτουργία και το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου το μεσημεριανό φαγητό έρχεται στο σχολείο από το πρωί με την άφιξη των παιδιών. Το φαγητό πρέπει να είναι τοποθετημένο καθημερινά σε αλουμινένιο κατσαρολάκι τύπου καραβάνας (όχι γυάλινο), που θα κλείνει στεγανά  και εύκολα από τα ίδια τα παιδιά ( προτιμήστε στο καπάκι να μην υπάρχει λάστιχο καθώς χαλάει και μπαίνει δύσκολα από τα παιδιά), θα είναι κατάλληλο για ζέσταμα σε φούρνο ηλεκτρικής κουζίνας-όχι μικροκύματα- και θα έχει μαρκαρισμένο ανεξίτηλα το όνομ/μο του παιδιού τόσο στο καπάκι όσο  και στο πλάι του. Το κατσαρολάκι θα είναι τυλιγμένο σε σακουλάκι τροφίμων για να μην υπάρχει διαρροή υγρού στην σχολική τσάντα και θα μπαίνει στο ψυγείο κάθε τάξης από το παιδί κατά την προσέλευσή του.

    Επίσης, τα παιδιά πρέπει να έχουν καθημερινά μαζί τους το δικό τους μεγάλο, μεταλικό κουτάλι ή πιρούνι και χαρτοπετσέτες στην τσάντα για να τα βρίσκουν εύκολα, όταν στρώνουν το φαγητό τους και όχι μαζί με το σακουλάκι του φαγητού τους στο ψυγείο. Καλό θα ήταν το φαγητό, αν χρειάζεται κόψιμο, να είναι κομμένο από εσάς, καθώς στην τάξη δεν υπάρχουν μαχαίρια. Μαζί με το φαγητό τους τα παιδιά καλό είναι  να έχουν ψωμί ή σαλάτα.

   Όλη αυτή η διαδικασία με το ζέσταμα του γεύματος των παιδιών μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο όταν υπάρχει άνθρωπος στο σχολείο ορισμένος από το Υπουργείο Παιδείας ή το Δήμο μας για την τραπεζοκομία των μαθητών. Η κουζίνα του σχολείου μας βρίσκεται σε ξεχωριστό χώρο από τις τάξεις και κάθε εκπαιδευτικός δε δύναται να αφήσει τα παιδιά μόνα τους στην τάξη χωρίς παρακολούθηση, αφού αυτό είναι επικίνδυνο, καθώς δεν συνυπάρχει άλλος εκπαιδευτικός σε κάθε τμήμα. Σε αντίθετη περίπτωση τα παιδιά θα έχουν μαζί τους φαγητό που δε θα χρειάζεται ζέσταμα. Για αυτή τη διαδικασία Θα ενημερώνεστε σχετικά στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς.

     Αν το παιδί σας έχει ευαισθησία ή αλλεργία σε κάποιες τροφές ή  κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό την πρώτη ημέρα  της σχολικής χρονιάς.

Ωστόσο, οι αλλεργίες θα πρέπει να είναι και συμπληρωμένες στο ΑΔΥΜ από τον/την παιδίατρό σας.

 

  • Χαλάρωση – Ξεκούραση

    Τα παιδιά των Ολοήμερων Τμημάτων, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία του γεύματος, ετοιμάζουν την τάξη για τη χαλάρωση τους.  Μοιράζουν τα κρεβάτια των συμμαθητών/τριών τους στις θέσεις που έχουν οριστεί, τα σεντόνια, τις κουβερτούλες, αν κάνει κρύο, και χαλαρώνουν για 30’-45’ περίπου. 

      Πολλά παιδιά καταφέρνουν και κοιμούνται στο διάστημα αυτό. Η χαλάρωση σε ένα πρόγραμμα 8 ωρών είναι κάτι που χρειάζονται τα παιδιά και που αποζητούν τα ίδια μόλις συνηθίσουν τη διαδικασία του Ολοήμερου, καθώς η δραστηριότητα αυτή τους προσφέρει μια ανάπαυλα από το καθημερινό τους πρόγραμμα που βοηθά  το πνεύμα και το σώμα τους να ξεκουράζεται, ώστε να συνεχίζουν με όρεξη το υπόλοιπο πρόγραμμα του σχολείου και όχι μόνο.

       Στα παιδιά του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος θα δοθεί την πρώτη μέρα ένα σεντόνι – δείγμα με συγκεκριμένες διαστάσεις βάση των οποίων  θα  πρέπει να ράψετε ένα δικό σας με το όνομ/μο του παιδιού σας  μαρκαρισμένο ολογράφως – προτείνουμε καλύτερα όχι άσπρο αλλά με σχέδια αναγνωρίσιμα από τα παιδιά –  και το οποίο θα προσαρμόζεται στα κρεβατάκια του σχολείου από τα παιδιά κάθε Δευτέρα και θα επιστρέφεται στο σπίτι κάθε Παρασκευή για πλύσιμο. Τους χειμερινούς μήνες θα ζητηθεί και μια μικρή κουβερτούλα φλις μικρών διαστάσεων/κούνιας. Δε χρειάζονται μαξιλάρια για την ξεκούραση καθώς ο χώρος αποθήκευσης δεν είναι αρκετός.

     

  • Δανειστική Βιβλιοθήκη

     

     Στο σχολείο μας λειτουργεί η δανειστική βιβλιοθήκη κάθε Παρασκευή γύρω στα μέσα Οκτωβρίου.

     Κάθε μαθητής δανείζεται ένα βιβλίο και υποχρεούται να το επιστρέψει την ημέρα που ορίζει ή ομάδα της τάξης του. Μαθητής που δεν έχει επιστρέψει το βιβλίο του ΔΕΝ μπορεί να δανειστεί άλλο βιβλίο μέχρι την επιστροφή του προηγούμενου.

    Τα δανειζόμενα βιβλία της Βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται εγκαίρως και σε καλή κατάσταση. Αν χαθεί κάποιο βιβλίο από την βιβλιοθήκη του σχολείου, ο μαθητής/τρια υποχρεούται να αντικαταστήσει το βιβλίο που χάθηκε.

 

  • Ονομαστικές Εορτές – Γενέθλια                          

 

      Κατά τις ονομαστικές εορτές και τις ημέρες γενεθλίων τους τα παιδιά  μπορούν να κεράσουν ατομικά γλυκά στους συμμαθητές/τριές τους. Τα κεράσματα, λόγω συχνών, αλλεργιών των παιδιών θα πρέπει να είναι συσκευασμένα και να αναγράφουν τα πλήρη συστατικά τους.

     Σε αντίθετη περίπτωση  δε θα μοιράζονται από τις Νηπιαγωγούς των τμημάτων, σύμφωνα και με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Τα κεράσματα μοιράζονται κατά την αποχώρηση  των μαθητών/τριών από το σχολείο, ώστε οι γονείς να έχουν τον έλεγχο της κατανάλωσης των κερασμάτων από τα παιδιά.

 

 

 

Μέρος Β΄- Οδηγίες προς τους Γονείς

 

Αγαπητοί γονείς,

     Δεν είναι μόνο τα παιδιά που ενδεχομένως στεναχωριούνται όταν αφήνουν για πρώτη φορά το σπίτι για να πάνε στο νηπιαγωγείο. Και  εσείς οι γονείς πολλές φορές αγωνιάτε για τα  παιδιά σας και συχνά σκέφτεστε υπαρκτά ή  και ανύπαρκτα προβλήματα που μπορεί να συναντήσουν εκείνα στο νηπιαγωγείο.

    Στην ενότητα αυτή, παραθέτουμε μερικές οδηγίες συμβουλευτικού χαρακτήρα, που ελπίζουμε να σας καθοδηγήσουν και να σας βοηθήσουν στις καθημερινές σας ρουτίνες.

 

1.Πρωινό Ξύπνημα   

         Χρήσιμες συμβουλές για να αλλάξετε το δύσκολο πρωινό ξύπνημα σε κάτι πιο ευχάριστο και λειτουργικό:

  • Καλός και αρκετός ύπνος από νωρίς το βράδυ (το αργότερο στις 8.30μ.μ) και για τουλάχιστον 9-11 ώρες
  • Προετοιμασία ρούχων και τσάντας από το προηγούμενο βράδυ μαζί με το παιδί
  • Επεξήγηση και συζήτηση από το βράδυ “γιατί πρέπει να ξυπνάω στην ώρα μου το πρωί”
  • Ήρεμο ξύπνημα και αρκετή ώρα για χουζούρι
  • Καλό και υγιεινό πρωινό καθημερινά

      

2.Κατάλληλη Ενδυμασία           

Φροντίστε ώστε:

  • Tα παιδιά να φοράνε άνετα ρούχα, τα οποία να τους επιτρέπουν τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του σχολείου χωρίς να έχουν το φόβο να λερωθούν
  • Τα φερμουάρ, τα κουμπιά και οι ζώνες δυσκολεύουν τα παιδιά, όταν αυτά βιάζονται να πάνε στην τουαλέτα και καλό είναι να αποφεύγονται
  • Τα παιδιά να φοράνε σταθερά παπούτσια χωρίς κορδόνια για να κινούνται με ασφάλεια, να μπορούν να τα βάζουν και να  τα βγάζουν  μόνα τους (ιδιαίτερα στο Ολοήμερο). Προτιμήστε παπούτσια με βέλκρο (σκριτς-σκρατς)
  • Αποφεύγουμε κοσμήματα και βραχιόλια στα κορίτσια και αντικείμενα και αξεσουάρ μεγάλης αξίας.
  • Στα κορίτσια προτιμείστε μαλλιά μαζεμένα και πιασμένα και με επιπλέον λαστιχάκια στην τσάντα  τους σε περίπτωση που χαθούν, καθώς οι ψείρες μάς επισκέπτονται συχνά.
  • Μαρκάρετε όλα τα προσωπικά είδη των μαθητών/μαθητριών (μπουφάν, τσάντα, ζακέτα, ταπεράκια, παγούρια κλπ), με το όνομά τους.
  • Τα παραπάνω ρούχα να έχουν κρεμαστάρι για να μπορούν τα παιδιά να τα κρεμάνε και να τα βρίσκουν στο όνομα τους μόνα τους.
  • Διαλέξτε  μαζί με το παιδί τα ρούχα που θα φορέσει την επόμενη μέρα στο σχολείο, εξηγώντας παράλληλα ποια ρούχα είναι περισσότερο κατάλληλα για το σχολείο και γιατί.

 

3.Σχολική Τσάντα

    Τα πράγματα που καθημερινά χρειάζεται να φέρνει το παιδί στο σχολείο είναι αρκετά. Μια ευρύχωρη – αλλά όχι μεγάλη – τσάντα νηπιαγωγείου βοηθά σημαντικά το νήπιο να οργανώνει και να τακτοποιεί μόνο του τα πράγματα του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η τσάντα πρέπει να είναι τεράστια σε μέγεθος. Για το λόγο αυτό κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα νηπιαγωγείου με εύχρηστο κούμπωμα και λουράκια – όχι τρόλεϊ-, για να μπαίνει στην πλάτη σε εξωσχολική δραστηριότητα ή δράση, αλλά και για την αποθήκευσή της στην καρέκλα του μαθητή/μαθήτριας. 

                                               Τί να περιλαμβάνει η σχολική τσάντα

              

  • Ένα ταπεράκι με όμορφα σχέδια  που να περιέχει το δεκατιανό του  και να προδιαθέτει ευχάριστα το παιδί       
  • Ένα μεταλλικό σκεύος (καραβάνα) με το μεσημεριανό φαγητό, που θα περιέχει το μεσημεριανό γεύμα για το ολοήμερο τμήμα μέσα σε σακουλάκι τροφίμων – όχι σε ξεχωριστό τσαντάκι φαγητού, καθώς απαγορεύεται από την  ΥγειονομικήΥπηρεσία
  • Κουτάλι/πιρούνι, ανάλογα με το δεκατιανό/γεύμα
  • Παγουρίνο, που να κλείνει αεροστεγώς και το παιδί να μπορεί να το ανοίγει, γεμίζει κ.λ.π
  • Χαρτοπετσέτες, ατομικά χαρτομάντιλα και υγρομάντηλα για την τουαλέτα
  • Μια αλλαξιά ρούχα: εσώρουχα και κάλτσες, παντελόνι ή φούστα/φουστάνι, σορτς ή κολλάν και μπλούζα  ανάλογα με την εποχή του χρόνου τοποθετημένα στο κάτω κάτω μέρος της τσάντας. Συστείνεται  να είναι αεροστεγώς κλεισμένα σε σακουλάκι με κλιπ για μεγαλύτερη εξοικονόμηση χώρου. Το παιδί πρέπει να ξέρει να βρει τα ρούχα του εύκολα, αν βραχεί ή λερωθεί, αλλά και να τοποθετήσει τα βρεγμένα ή λερωμένα ρούχα του στο ειδικό σακουλάκι που θα έχετε στην τσάντα του
  • Έξτρα λαστιχάκια για τα μαλλιά των κοριτσιών σε μικρό σακουλάκι/τσαντάκι

  Παρακαλούμε πολύ όλα τα ατομικά είδη του παιδιού τσάντα, ταπεράκια, παγουρίνα, κουτάλια, πιρούνια, ρούχα και μπουφάν να γράφουν με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα και το επίθετό του ολογράφως και με ευκρίνεια.

  • Ελέγχετε καθημερινά το περιεχόμενο της τσάντας του παιδιού για περιττά πράγματα, που μπορεί να υπάρχουν στην τσάντα του. Παρακαλούμε πολύ η τσάντα του παιδιού να είναι πάντα καθαρή και περιποιημένη, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά
  • Στο σχολείο δεν επιτρέπεται κανένα αντικείμενο να έρχεται από το σπίτι (παιχνίδια, κασετίνες, αγαπημένα προσωπικά αντικείμενα, αρκουδάκια κ.λ.π). Επίσης, από το σχολείο δε φεύγει τίποτα  που δε μας ανήκει. Αν κάτι μας αρέσει, το συζητάμε πρώτα  και μπορούμε να το δανειστούμε σε συνεννόηση πάντα με την υπεύθυνη Νηπιαγωγό του τμήματος.

 

4.Ενδεικτικές Προτάσεις για το Δεκατιανό

  • τόστ ή Σάντουιτς με τυρί, τόνο, κοτόπουλο, ντομάτα, μαρούλι, αγγουράκι
  • τυρόπιτα, σπανακόπιτα κλπ κατά προτίμηση σπιτική
  • κέικ, σταφιδόψωμο, τσουρεκάκι, κουλούρι, κριτσίνια
  • ψωμί με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα, ή αβγό με τυρί
  • φρούτα όπως μπανάνα που ξεφλουδίζεται εύκολα από τα παιδιά ή άλλα φρούτα πάντα κομμένα από εσάς μέσα σε ταπεράκι ή σακουλάκι. ΠΡΟΣΧΟΧΗ: όχι σταφύλια, κεράσια, ξηρούς καρπούς
  • γιαούρτι, ρυζόγαλο ή κρέμα

       Ενημερώστε μας, αν υπάρχει κάποια αλλεργία σε τρόφιμα και συζητείστε με τα παιδιά ότι σε αυτή την περίπτωση δεν πρέπει να παίρνουν καθόλου φαγητό από φίλους τους. 

  

Δεκατιανό

Να προτιμάτε Να αποφεύγετε
Φρούτα κομμένα  (όχι σταφύλια και κεράσια) Κρουασάν
Γιαούρτι, Ρυζόγαλο, Κρέμα Πατατάκια
Σάντουιτς ή τοστ με τυρί, ντομάτα, κοτόπουλο, τόνο, αγγουράκι Χυμοί
Σπιτικές πίτες Αναψυκτικά
Σπιτικό κέικ, σταφιδόψωμο, τσουρέκι Σοκολάτες
Ψωμί με μέλι Σοκολατούχο γάλα
Κουλούρι ή κριτσίνια Γαριδάκια
Μπάρες δημητριακών
Ξηρούς Καρπούς

     

      Συζητήστε με το παιδί σας τί ακριβώς θα παίρνει μαζί του για την ώρα του δεκατιανού και του γεύματος. Προτιμήστε – ιδιαίτερα  στην αρχή της χρονιάς – φαγητά που του αρέσουν να τρώει και στο σπίτι. Προσοχή στις υπερβολές όσον αφορά τις ποσότητες. Το δεκατιανό συμπληρώνει το πρωινό που έχει καταναλωθεί στο σπίτι.

            

 Μεσημεριανό Ολοήμερου

Ø  Κατά τη διάρκεια της προσέλευσης στο νηπιαγωγείο, το πρωί κάθε ημέρας, τα παιδιά του Ολοήμερου τοποθετούν το σκεύος με το φαγητό στο ψυγείο της τάξης τους.

Ø  Φροντίζουμε να είναι αποθηκευμένο σε σιδερένια καραβάνα ή άλλο πυρίμαχο σκεύος κατάλληλο για ηλεκτρικό φούρνο κουζίνας. Η καραβάνα πρέπει καθημερινά να γράφει το όνομ/μο του παιδιού.

Ø  Αποθηκεύουμε το σκεύος σε σακούλα τροφίμων, ώστε σε περίπτωση που το φαγητό επεριέχει υγρά να μην λερωθεί το περιεχόμενο της υπόλοιπης τσάντας του παιδιού (όχι σε διαφορετικό τσαντάκι λόγω σχετικών οδηγιών από την υγειονομική διεύθυνση της περιφέρειας μας και λόγω του Covid-19).

Ø  Αποφεύγετε να αποθηκεύετε μαζί το πρωινό και το μεσημεριανό φαγητό στην ίδια πλαστική σακούλα. Το δεκατιανό πρέπει να βρίσκεται στην τσάντα του παιδιού και το μεσημεριανό του να μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα στο ψυγείο από το παιδί (εκτός και υπάρχει διαφορετική οδηγία).

Ø  Γράφετε το όνομα και το επίθετο του παιδιού και στο καπάκι και στο κυρίως σκεύος της καραβάνας,  καθώς τα φαγητά ζεσταίνονται χωρίς το καπάκι στο φούρνο.  Φροντίστε το όνομα του παιδιού να είναι γραμμένο καθημερινά και προμηθευτείτε ένα ανεξίτηλο μαρκαδόρο για να μπορείτε καθημερινά να τηρείτε αυτή τη διαδικασία καθώς υπάρχουν πολλά παιδιά με τα ίδια τάπερ.

 

5.Οι Ιώσεις που μας ταλαιπωρούν

     Ο Σεπτέμβριος εκτός από μήνας της έναρξης της σχολικής χρονιάς είναι και μήνας των εποχιακών ιώσεων που ταλαιπωρούν τα μικρά παιδιά, ιδιαίτερα εκείνα που πηγαίνουν πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο και δε διαθέτουν ακόμη τα αντισώματα για να τις καταπολεμήσουν. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορεί ένας γονιός να κάνει προκειμένου να προφυλάξει το παιδί του από τις ιώσεις:

  • Σωστή διατροφή και επαρκής ύπνος.
  • Σωστή υγιεινή.

     Τα βρώμικα χέρια είναι ο πιο εύκολος «δρόμος» για να μεταδοθούν οι ιοί και τα μικρόβια από το ένα παιδί στο άλλο. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας να πλένουν καλά τα χέρια τους πριν την κατανάλωση φαγητού,  ΠΑΝΤΑ  μετά την τουαλέτα, με την επιστροφή από το σχολείο κτλ. Δείξτε τους πώς να φυσούν και να  σκουπίζουν μόνα τους τη μύτη τους με χαρτομάντιλο, όταν έχουν συνάχι, να το πετάνε στον κάδο απορριμμάτων κι ΑΜΕΣΩΣ να πλένουν τα χέρια τους. Επισημαίνουμε στα παιδιά ότι δεν είναι καλό και ευγενικό να βάζουμε το χέρι στη μύτη μας, – αλλά και αν το κάνουμε να πλένουμε αμέσως τα χέρια μας -, αλλά και ότι βήχουμε καλύπτοντας το στόμα και τη μύτη μας με το εσωτερικό του αγκώνα μας.

      Σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία από τις νηπιαγωγούς απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων. Για το λόγο αυτό φροντίστε, αν το παιδί σας παίρνει κάποιο φάρμακο, η χορήγηση να μη γίνεται τις ώρες που βρίσκεται στο Νηπιαγωγείο. Ωστόσο, σε ιδιαίτερες καταστάσεις παρέχονται οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ σε περίπτωση πολύ έκτακτου περιστατικού.

  • Δεν πρέπει να μοιράζομαι το φαγητό μου. Τα παιδιά νιώθουν χαρά όταν οι φίλοι τους τα αφήνουν να δοκιμάσουν μια μπουκιά από το φαγητό τους, όμως αυτό δεν είναι υγιεινό να γίνεται γιατί οι ιοί του κοινού κρυολογήματος μεταφέρονται πολύ αποτελεσματικά μέσω του σάλιου.

      Παρ’ όλες τις προφυλάξεις οι ιώσεις δεν μπορούν πάντα να προληφθούν. Αν κάποιο παιδί παρουσιάσει συμπτώματα ίωσης (πυρετό, αδιαθεσία, εμέτους κτλ.) απομακρύνεται από τα άλλα παιδάκια και ειδοποιούνται οι γονείς του για να το παραλάβουν. Το παιδί παραμένει στο σπίτι μέχρι να γίνει τελείως καλά (τουλάχιστον μία μέρα μακριά από το σχολείο χωρίς πυρετό). Σας παρακαλούμε να μας ενημερώνετε για  τυχόν ασθένεια και απουσία του παιδιού.

 

6.Ψείρες… Οι πολύ καλές φίλες των παιδιών!!!

     Η ψείρα είναι ένα μικρό ζουζούνι που προτιμάει τα κεφάλια των παιδιών, πολλές φορές όμως πηγαίνει και στα κεφάλια των μεγάλων.  Ζει για περίπου 40 ημέρες και σε αυτό το μικρό διάστημα αφήνει ΠΟΛΛΟΥΣ απογόνους! Τα αβγά της ονομάζονται κόνιδες και μοιάζουν με πιτυρίδα,  δε φεύγουν όμως εύκολα γιατί είναι κολλημένα πάνω στα μαλλιά. 

    Οι ψείρες δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να ντρεπόμαστε. Όλοι μπορεί να κολλήσουμε. Μερικοί άνθρωποι κολλούν ευκολότερα ψείρες απ’ ότι άλλοι. Είναι και λίγο θέμα… γούστου των ψειρών, οι οποίες δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση σε κάποιους ανθρώπους, όπως κάνουν και τα κουνούπια. Μπορείτε να ενημερώσετε το παιδί σας σχετικά με τις ψείρες πριν καν κολλήσει. Εξηγήστε του για ποιο λόγο δεν κάνει να φοράει τα καπέλα των συμμαθητών του και ότι δεν πρέπει να κολλάει το κεφαλάκι του στα κεφάλια των άλλων παιδιών. Καλό είναι όσα παιδιά έχουν μακριά μαλλιά να τα έχουν μαζεμένα. Προφυλάξτε τα χρησιμοποιώντας ειδικά προληπτικά σπρέι, τα οποία να εναλάσσεται συχνά.

     Μέσα στα χρόνια οι ψείρες έγιναν πολύ ανθεκτικές. Αν δείτε ψείρες στο κεφάλι του παιδιού σας, ενημερώστε αμέσως το σχολείο και τους γονείς των φίλων του, χωρίς ταμπού. Ελέγξτε προσεκτικά τα κεφάλια των υπόλοιπων μελών της οικογένειας και καθαρίστε προσεκτικά με ειδικές λοσιόν και ειδικό χτενάκι όλους όσους έχουν προσβληθεί.  Αυτό θα επαναληφθεί κάποιες φορές – ανάλογα με τις οδηγίες της λοσιόν – μέχρι να σιγουρευτείτε ότι έχουν εξαλειφθεί όλες. Η ψείρα μπορεί να επιβιώσει 12-24 ώρες μακριά από το τριχωτό της κεφαλής και έτσι πλύνετε σε ζεστό νερό τα ρούχα, τα σεντόνια, αλλά και τα λούτρινα παιχνίδια του παιδιού.  Κρατήστε το παιδί στο σπίτι μέχρι να καθαρίσει, ειδοποιήστε το σχολείο, όπως και σεις θα θέλατε να γνωρίζετε κάτι αντίστοιχο και πάνω απ’ όλα, μην πανικοβάλλετε το παιδάκι σας και μην του δημιουργήσετε τύψεις!

Υπομονή!  Ψείρα είναι… θα περάσει!

 

 

 

Μέρος Γ΄- Συνεργασία & Επικοινωνία

Σχολείου – Οικογένειας

 

     Η οικογένεια αποτελεί το βασικό και σταθερό σημείο αναφοράς για το παιδί. Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα στον κόσμο των παιδιών τους, οι πρώτοι τους δάσκαλοι. Μπορούν να δώσουν πληροφορίες για τα στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού, για τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα του, καθώς και για τις εμπειρίες που βιώνει στο σπίτι και έξω από αυτό.

     Όταν τα νήπια αντιλαμβάνονται ότι το σχολείο και το σπίτι συνεργάζονται αρμονικά, νιώθουν ασφαλή, καθώς οι δυο κόσμοι τους ενώνονται και καθένας είναι συνέχεια του άλλου. Επιπρόσθετα, η συνεργασία τα βοηθάει να αναπτύξουν θετικές στάσεις για το σχολείο, τη μάθηση, να βελτιώσουν την εικόνα του εαυτού τους, τη συμπεριφορά τους και τις επιδόσεις τους.

     Η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας χτίζεται σταδιακά και απαιτεί χρόνο, ενέργεια, διάθεση και συστηματική προσπάθεια και από τις δυο πλευρές.  Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη αποδοτικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών με τους γονείς θεωρείται η δημιουργία κλίματος αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης. 

      Για την ανάπτυξη αγαστής  συνεργασίας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συστηματική επικοινωνία με τους γονείς.

 

1. Τρόποι Επικοινωνίας με τους Γονείς

      Καθημερινά μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας είτε στέλνοντας κάποιο ηλεκτρονικό μήνυμα  ή  τηλεφωνώντας καλύτερα κατά την ώρα του διαλείμματος 10.15π.μ – 10.45π.μ. για να μιλήσετε με τη δασκάλα του τμήματός σας (η γραμμή είναι μία  για  όλα τα τμήματα και δεν είναι εύκολη η μεταφορά του τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του προγράμματος).

email: n2xolargos@hotmail.com

Τηλ : 210 6532480

      Η επικοινωνία με τους γονείς κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς επιτυγχάνεται με τους εξής εναλλακτικούς τρόπους:

  →Τακτικές, προγραμματισμένες συναντήσεις με το σύνολο των γονέων της τάξης.

  • Την ημέρα του αγιασμού.
  • Τέλος Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου (απογευματινές ώρες).

      Στις συναντήσεις αυτές οι νηπιαγωγοί βοηθούν τους γονείς να γνωρίσουν το χώρο του σχολείου,  να νιώσουν άνετα και να ενημερωθούν για προγράμματα,  δραστηριότητες, κανονισμούς λειτουργίας του  νηπιαγωγείου. Οι νηπιαγωγοί προτρέπουν τους γονείς να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναφέρονται στους προβληματισμούς τους και στις προσδοκίες τους από το νηπιαγωγείο. 

  →Ατομικές, προγραμματισμένες συναντήσεις με τους γονείς κάθε παιδιού.

  • Τέλη Νοεμβρίου – στο τέλος συμπλήρωσης του 1ου τριμήνου (ατομική)
  • Αρχές Μαρτίου – στο τέλος συμπλήρωσης του 2ου τριμήνου (ατομική)
  • Τέλη Μαϊου – στο τέλος συμπλήρωσης του 3ου τριμήνου (ατομική), για παιδιά που χρήζουν ενημέρωσης

            Κατά τη διάρκεια των ατομικών συναντήσεων, οι Νηπιαγωγοί:

  • Ενημερώνουν τους γονείς για τις δραστηριότητες που ανέπτυξαν τα παιδιά τους και για όσα κατάφεραν σε αυτό το χρονικό διάστημα.
  • Αναφέρουν στους γονείς τί ευχαριστεί το κάθε παιδί να κάνει στο νηπιαγωγείο, σε τί τα καταφέρνει πολύ καλά, ποιά παιχνίδια του αρέσουν, τί σχέσεις έχει αναπτύξει με τα άλλα παιδιά.
  • Ρωτούν να μάθουν τί μεταφέρουν τα παιδιά από την παραμονή τους στο νηπιαγωγείο.
  • Παρουσιάζουν ενδεικτικές εργασίες από τους ατομικούς φακέλους των παιδιών (συνήθως στο τέλος του β΄τριμήνου) και δίνει στους γονείς την ευκαιρία να παρατηρήσουν την πρόοδο του παιδιού.
  • Συζητούν μαζί τους για τυχόν προβλήματα που μπορεί να εμφανίζονται στη συμπεριφορά του σε σχέση με την προσαρμογή και την ένταξή του, στις σχέσεις του με τους συνομηλίκους, κ.α.

Σύμφωνα και με το Π.Δ 79/2017  για τις παιδαγωγικές συναντήσεις αναφέρονται χαρακτηριστικά τα εξής:

Δείτε εδώ ⇒→ Παιδαγωγικές Συναντήσεις

      “Οι παιδαγωγικές συναντήσεις για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών πραγματοποιούνται υποχρεωτικά ανά τρίμηνο και όποτε κρίνεται αναγκαίο από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου ή/και τον Σύλλογο Διδασκόντων εκτός διδακτικού και εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Στις συναντήσεις αυτές μπορεί να συμμετέχει ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ύστερα από πρόσκληση του συλλόγου διδασκόντων”.

                                                        

2.Τρόποι Συνεργασίας με τους Γονείς 

     Στο νηπιαγωγείο κάθε χρόνο προσπαθούμε να αναπτύσσουμε μια καλή  συνεργασία με τους γονείς των μαθητών μας, για το λόγο ότι  θεωρούμε τους γονείς  συνεργάτες του σχολείου και συνοδοιπόρους μας. Κατά συνέπεια η συμμετοχή τους στη σχολική ζωή είναι απαραίτητη και πολύτιμη.

Η συνεργασία Σχολείου  – Οικογένειας που επιθυμούμε επιδιώκεται με:

Ø  Ανταλλαγή πληροφοριών 

Ø  Τη συμπλήρωση του  Φύλλου Γνωριμίας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, το οποίο είναι ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο επιδιώκουμε να λάβουμε τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τους μαθητές μας, για να τους γνωρίσουμε καλύτερα και να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε καλύτερα στις ανάγκες τους.

Ø  Προσωπική συμμετοχή των  γονέων σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και προγράμματα, όπως είναι η Δανειστική Βιβλιοθήκη, το  τιμώμενο πρόσωπο στο πρόγραμμα « Βήματα για τη Ζωή» κ.α.

Ø  Ευκαιρίες συμμετοχής στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.

     Ανάλογα με τα θέματα και τα σχέδια εργασίας που επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, όσοι γονείς επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να:

  • Διαβάσουν βιβλία στα παιδιά στην τάξη
  • Προσφέρουν ειδικές γνώσεις (με τη μορφή ομιλίας – δραστηριότητας) που συνδέονται με το επάγγελμα τους (ιατρικές, οδοντιατρικές συμβουλές κ.α)
  • Παρασκευάσουν αγαπημένες συνταγές (φαγητά, γλυκίσματα) μαζί με τα παιδιά.
  • Εκπονούν δραστηριότητες λόγω ειδικότητας, π.χ. μουσικός, γυμναστής, δάσκαλος χορού κ.α.

Ø  Προσφορά  εθελοντικής εργασίας στο σχολείο.

    Όσοι γονείς επιθυμούν, ανάλογα ή και άσχετα με την επαγγελματική τους ειδίκευση,  μπορούν να συμμετάσχουν σε εργασίες μικροεπισκευών, διαμόρφωσης εξωτερικού χώρου του σχολείου όπως  περιποίηση του σχολικού κήπου, φύτεμα λουλουδιών και λαχανικών, δεντροφύτευση, βάψιμο κ.α. Οι νηπιαγωγοί θα ανακοινώνουν στον πίνακα ανακοινώσεων ή και στις προγραμματισμένες συναντήσεις το είδος της βοήθειας που θα χρειαστούν και καλούν τους γονείς να δηλώσουν ποιοι θα μπορούσαν να ανταποκριθούν. 

Ø  Άτυπη συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του συλλόγου γονέων (ως μελών του ακροατηρίου ή άλλη παρουσία).

Ø  Επίσημη συμμετοχή των γονέων ως εκλεγμένων μελών του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου.

      Με αυτόν τον τρόπο οι γονείς γίνονται συμμέτοχοι σε αποφάσεις που αφορούν την αξιοποίηση πόρων και υπηρεσιών της ευρύτερης κοινότητας, του δήμου και του κράτους για τις ανάγκες του σχολείου και επαγωγικά και των παιδιών τους.

 

3.Ο Σύλλογος Γονέων του Νηπιαγωγείου μας

Το Νηπιαγωγείο μας εδώ και πολλά χρόνια έχει συστήσει Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στον οποίο συστήνεται  όλοι οι γονείς να συμμετέχετε, ώστε η συνεργασία μεταξύ σχολείου και γονέων να είναι καλύτερη.

Δείτε πληροφορίες για το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας εδώ:Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

αλλά και στη σελίδα του Συλλόγου μας:https://www.sg2niphol.gr/

 

 

  

 

Ένα παιδί μπορεί να διδάξει έναν ενήλικα τρία πράγματα:

 

© Να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο

© Να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι

© Να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη

αυτό που θέλει

                                                               

Paulo Koehlo  

 

 

 

 

 

Και μην ξεχνάτε…

Αποχαιρετάμε κάθε μέρα τα παιδιά μας, 

με ένα μεγάλο χαμόγελο

και ένα γλυκό φιλί!!!

 

 

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία για τη σύνταξη του άρθρου

Ø  Ισχύουσα Εκπαιδευτική Νομοθεσία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ø  Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίιο Σπουδών Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών – Για το Νηπιαγωγείο – ΔΕΠΠΣ 13/3/2003

Ø  Οδηγός Νηπιαγωγού- Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης (2006)

Ø  Οδηγός Ολοήμερο Νηπιαγωγείου

Ø  Οδηγός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Σπουδών Νηπιαγωγείου (2011)

Ø  Περιοδικό “Σύγχρονο Νηπιαγωγείο” , τεύχος 77 , Σεπ-Οκτ 2010

   

Ένα σχόλιο στο “Οδηγός Λειτουργίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *