Επικοινωνία Σχολείου – Οικογένειας – Σεπτέμβριος 2024

αρχείο λήψης 2

Οι πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς πέρασαν μαζί και η προσαρμογή των παιδιών. Τα παιδιά άρχισαν να γνωρίζονται μεταξύ τους, να επικοινωνούν και να παίζουν οργανωμένα παιχνίδια και παιχνίδια της επιλογής τους, καθώς και να εξοικειώνονται με τη λειτουργία του σχολείου.images

Μερικές μόνο από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αυτό το διάστημα είναι οι ακόλουθες:

  • Καθορίσαμε τους κανόνες λειτουργίας της τάξης μας και επιδιώκουμε να γίνουμε μια όμορφη και δεμένη ομάδα.
  • Μάθαμε πολλά τραγούδια, διαβάσαμε πολλά παραμύθια σχετικά με τα θέματα που διαπραγματεύεται στις σχολικές τάξης, δραματοποιήσαμε κάποια από αυτά, παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας, παίξαμε κουκλοθέατρο, παίξαμε στην αυλή, σκάψαμε πολύ για θησαυρούς, γελάσαμε, χορέψαμε, μαλώσαμε, αρχίσαμε να χτίζουμε φιλίες και σχέσεις κ.α.
  • Αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας και ότι οι τελευταίες είναι αυτές που μας κάνουν ξεχωριστούς στην ομάδα. Δημιουργήσαμε σε χαρτί του μέτρου ένα αγόρι, ένα κορίτσι και σκιαγραφήσαμε τους χαρακτήρες τους.
  • Ανακαλύψαμε τα ονόματά μας και αρχίζουμε να εξοικειωνόμαστε με αυτά. Δημιουργούμε πρωτότυπες εικαστικές κατασκευές με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας.
  • Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας!
  • Συμμετείχαμε στην Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού με δράσεις και δραστηριότητες μέσα και στην τάξη και με αθλήματα στον προαύλιο χώρο του σχολείου και αντιληφθήκαμε την αξία της άθλησης στη ζωή μας.
  • Ξεκινήσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα από τον Θεματικό άξονα, Ψυχική́ και Συναισθηματική́́ Υγεία -Πρόληψη με το εργαστήριο «ΖΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΑΖΙ Υλικό παρέμβασης για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα»
  • Φτιάξαμε χειροποίητη πλαστελίνη και με αυτή φτιάξαμε προσωπάκια. Κανένα προσωπάκι δεν έμοιαζε με τα υπόλοιπα αλλά ήταν όλα τόσο όμορφα!
  • Παρακολουθήσαμε την πρώτη μας κουκλοθεατρική παράσταση από την ομάδα της Παραμυθοχώρας.
  • Στη συνέχεια, εντοπίσαμε τα βασικά χρώματα (κόκκινο, μπλε και κίτρινο) και τα «παντρέψαμε» μεταξύ τους, ανακαλύπτοντας τα «παιδιά» τους (τα συμπληρωματικά: κόκκινο + κίτρινο= πορτοκαλί, κίτρινο + μπλε = πράσινο, μπλε + κόκκινο = μωβ).

images 1

Μπορείτε στο σπίτι αυτή την εβδομάδα να ασχοληθείτε κι εσείς με τα χρώματα και να παίξετε μαζί τους. Να θυμάστε ότι δεν είστε η δασκάλα για να «διδάξετε» τα χρώματα στα παιδιά, αλλά να τα βοηθήσετε να τα επαναλάβουν παίζοντας μαζί τους. Μερικές ιδέες είναι:

  • Κάθε φορά που ζητάτε από το παιδί να κάνει κάτι, δίνετε έμφαση στο χρώμα. Για παράδειγμα, φέρε μου σε παρακαλώ ένα κουτάλι που είναι μέσα στο μπλε συρτάρι, βρες το κόκκινο μπλουζάκι σου κ.α
  • Φτιάξτε μικρές «γωνιές» στο δωμάτιο του παιδιού ή σε κάποιο άλλο χώρο του σπιτιού και ονομάστε τις: «η χώρα» του κόκκινου, του κίτρινου, του πράσινου κοκ και ζητήστε από το παιδί να βρίσκει αντικείμενα και να τα τοποθετεί στην αντίστοιχη χώρα, ανάλογα με το χρώμα τους.
  • Ζωγραφίστε την πολιτεία του κόκκινου, κίτρινου κλπ, χρησιμοποιώντας κάθε φορά μόνο ένα χρώμα.
  • Εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαιρία και βάλτε το χρώμα στην καθημερινότητά σας για παράδειγμα, θέλεις να φας ένα φρούτο που έχει χρώμα κίτρινο ή πράσινο;
  • Φτιάξτε μια «πολύχρωμη φρουτοσαλάτα». Ζητήστε από το παιδί να φέρει τουλάχιστον 3 διαφορετικά χρώματα φρούτων και κεράστε τον μπαμπά, τη γιαγιά κ.α
  • Αναμίξτε στην αρχή τα βασικά χρώματα με πλαστελίνη ή μπογιές και ζητήστε από τα παιδιά να ονομάσουν τα συμπληρωματικά τους. Στη συνέχεια, αφήστε τα να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν κι άλλα χρώματα, τα οποία θα ονομάσουν (άσπρο με κόκκινο, άσπρο με μαύρο κλπ).

Το μήνυμα του μήνα!

…Αυτοί που ονομάζουμε «εμείς» δεν είναι παρά ένα κομμάτι που για μια στιγμή ξεχώρισε από τους «άλλους». Ανάμεσα σε εμάς και στους άλλους δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα διαφορές. Υπάρχει μόνο μία μεγάλη οικογένεια, η οικογένεια των ανθρώπων.

αρχείο λήψης 1