ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

PEANUTS web months 12 1   27/11/2022

  • Καλησπέρα σας αγαπημένα μας παιδιά, αγαπητοί μας γονείς.

    Απο την άλλη εβδομάδα ξεκινάμε τις ετοιμασίες για να υποδεχτούμε τα Χριστούγεννα. Θα ενημερωθείτε μέσω της “ανοικτής γραμμής” που θα σάς στείλουμε για τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που ολοκληρώθηκαν τον μήνα Νοέμβριο και για τον προγραμματισμό μας για τον μήνα Δεκέμβριο.

    Αυτό όμως, που είναι επείγον, αφορά την προετοιμασία για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή. Ύστερα από 3 χρόνια και αν το επιτρέπουν οι επιδημιολογικές συνθήκες, επιθυμία μας είναι φέτος να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μια γιορτή που θα βοηθήσει τα παιδιά να την ευχαριστηθούν χωρίς να έχουν αγωνία της έκθεσης σε κόσμο και εσάς να την απολαύσετε. Για τον λόγο αυτό, σκεφτόμαστε τη δημιουργία μιας Χριστουγεννιάτικης παράστασης με την τεχνική του “μαύρου θεάτρου”. Για να το επιτύχουμε, όμως, απαραίτητη προυπόθεση είναι η βοήθειά σας:

    Έχουμε ζητήσει από το 3ο Δημοτικό σχολείο Αγίων Αναργύρων να μάς παραχωρήσει την αίθουσα εκδηλώσεων για την Πέμπτη 22/12/22 και ώρα 6.30 μ.μ. το απόγευμα και περιμένουμε την τελική απάντηση.

    Θα χρειαστεί την ημέρα εκείνη που θα πραγματοποιηθεί μεταφορά ωραρίου, σύμφωνα με το ΠΔ, και τα παιδιά δεν θα έρθουν το πρωί στο σχολείο, να πάμε στις 8.30 π.μ.-10.30 πμ. στο 3ο δημοτικό σχολείο Αγίων Αναργύρων με κάποιους από εσάς για να ετοιμάσουμε την αίθουσα.

    Για την παραγματοποίηση της συγκεκριμένης γιορτής, θα χρειαστεί λοιπόν, να δεσμευτούν 4 γονείς (οπωσδήποτε τουλάχιστον 2 πατεράδες) ότι θα μπορέσουν να βοήθησουν αυτές τις ώρες το πρωί (Πέμπτη 22/12/22 και ώρα 8.30 π.μ.-10.30 π.μ.). Δυστυχώς απαιτεί μια προετοιμασία που δεν μπορούμε μόνες μας να την υλοποιήσουμε, αλλά πιστέψτε μας, το αποτέλεσμα αξίζει τους κόπους μας και της βοήθειά σας!

    Περιμένουμε την εκδήλωση συμμετοχής σας. 

    Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία,

    Οι δασκάλες της τάξης

    ΥΣΤ. Θα ξεκινήσουν και τα εργαστήρια χριστουγεννιάτικων κατασκευών μέσα στην τάξη. Θα έχετε την ευκαιρία να έρθετε μέσα στην τάξη και να δουλέψετε μαζί με τα παιδιά. Όταν θα έχουμε έτοιμο τον προγραμματισμό μας, θα μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή για συγκεκριμένη μέρα και ώρα.

  • Screenshot 5      9/11/22

Καλησπέρα σας, αγαπημένα μας παιδιά, αγαπητοί μας γονείς.

Τον μήνα Οκτώβριο τα παιδιά, μέσα από τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού θεάτρου -το οποίο στηρίχθηκε στο βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου, «Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο»- προσέγγισαν την έννοια της ειρήνης και επέλεξαν με δημοκρατικές διαδικασίες τη διαφύλαξη της ειρήνης στην πόλη τους. Είχατε την ευκαιρία να μάθετε για αυτή την εκπαιδευτική παρέμβαση στη γιορτή της επετείου της 28ης Οκτωβρίου του 1940, στη διάρκεια της οποίας τα παιδιά σας παρουσίασαν την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, τα παιδιά ξεκίνησαν να αλληλεπιδρούν με τον ατομικό φάκελο του portfolio τους και να εξοικειώνονται με διαδικασίες αυτοαξιολόγησης.

 

Ο Νοέμβριος με τις αλλαγές του καιρού, μάς βρίσκει να επεξεργαζόμαστε τη θεματική προσέγγιση, «Φθινόπωρο». Το εκπαιδευτικό δράμα, με τίτλο, «Το χαμένο ρολόι των εποχών», μας παρακίνησε να σκεφτούμε για τις επιπτώσεις που θα είχε το ενδεχόμενο να παραμείνει η εποχή του καλοκαιριού και να μην έρθει το φθινόπωρο. Μέσα από δοκιμασίες καταφέραμε να το βρούμε και να το πάρουμε από τον δράκο και να φέρουμε το φθινόπωρο. Θα ακολουθήσουν δραστηριότητες, όπως, η συλλογή  θησαυρών της φύσης (π.χ. φύλλα, ξηροί καρποί, φρούτα κ.λ.π), η χρησιμοποίηση τους στα μαθηματικά, τη γλώσσα, τα εικαστικά, κ.λπ. βέβαια στον ψηφιακό εγγραμματισμό με την ανάπτυξη ταυτόχρονα ψηφιακών δεξιοτήτων στα παιδιά. Οι φυσικές επιστήμες θα συνεχίσουν με την ανακάλυψη του «κύκλου του νερού» και τη διενέργεια πειραμάτων για να ανακαλύψουμε το φαινόμενο της εξάτμισης, της τήξης και της πήξης. Τα μαθηματικά μας θα επικεντρωθούν στην ανακάλυψη των σχημάτων, στην ομαδοποίηση και ταξινόμηση με διαφορετικά κριτήρια και τη δημιουργία συνόλων που θα μας βοηθήσει στην κατανόηση των ποσοτήτων (περισσότερα λιγότερα, τόσα-όσα).

Μπορείτε και εσείς στο σπίτι να παίξετε μαζί με το παιδί σας παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φρούτα, γεύσης, ομαδοποίησης ανά χρώμα, να φτιάξετε μια πολύχρωμη φρουτοσαλάτα ή/και αβγοφέτες με φρούτα και μέλι! Τα φύλλα και τα φρούτα μας δίνουν επίσης, την ευκαιρία να κάνουμε τυπώματα (βάλτε χρώμα πάνω σε μισό μήλο που θα κόψετε και αποτυπώστε το σε ένα χαρτί κ.λ.π.). Παρατηρήστε μαζί τους, τις αλλαγές στο περιβάλλον: ρωτήστε τα για τα φύλλα που πέφτουν, τα χρώματα του ουρανού όταν ετοιμάζεται για βροχή, όταν βγαίνει το ουράνιο τόξο κ.λ.π. Τέλος, παρακινήστε τα παιδιά να εντοπίζουν γύρω τους σχήματα (κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα) να τα ονομάζουν και να μιλούν για το μέγεθός τους, το χρώμα τους, το υλικό που είναι φτιαγμένα κ.ά.

Τέλος,  εφιστούμε την προσοχή σας στο ζήτημα της εμφάνισης ψείρας στα παιδιά. Χρειάζεται  να ελέγχεται καθημερινά το κεφάλι του παιδιού σας για κόνιδα ή ψείρα, χρησιμοποιώντας το ειδικό χτενάκι που υπάρχει στα φαρμακεία. Σε περίπτωση που βρείτε κόνιδα ή ψείρα, επικοινωνήστε με το παιδίατρο του παιδιού σας. Θα σας συστήσει ένα φάρμακο που θα το αγοράσετε από το φαρμακείο. Ακολουθήστε με ακρίβεια τις οδηγίες χρησιμοποιώντας το ειδικό χτενάκι. Προσοχή! Θα πρέπει να επαναληφθεί η χρήση του φαρμάκου ύστερα από 7 μέρες και ξανά ύστερα από 7 μέρες είτε το παιδί παρουσιάσει ξανά ψείρα ή κόνιδα, είτε όχι, Μόνο με τη δική σας σχολαστική προσοχή και χρήση των ειδικών φαρμάκων θα μπορέσουμε να περιορίσουμε την εμφάνιση ψείρας, που ούτως ή άλλως, εμφανίζεται σε όλα τα σχολεία, καθώς «έχει αδυναμία» στα κεφαλάκια των παιδιών!

 

Ο προγραμματισμός μας:

Τετάρτη 16/11/2022:  (Τμήμα 1)  Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Λούλη. Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Μμμ…μύρισε ψωμί».

Τετάρτη 16/11/2022: (Τμήμα 1) Ατομική συνάντηση γονέων:  Μπορείτε να συμπληρώσετε στον κατάλογο που θα σας δώσουμε στο σχολείο, την ώρα που σας εξυπηρετεί να συναντήσετε τις νηπιαγωγούς, για να συζητήσετε για την εξέλιξη του παιδιού σας (από τις 4. 30 μ.μ. μέχρι τις 8.00 μ.μ.).

Πέμπτη 17/11/2022: Σχολική γιορτή χωρίς την παρουσία γονέων για την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου. Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο στις 8.30 π.μ. και αποχωρούν με τη λήξη της γιορτής (9.30 π.μ.).

Δευτέρα 21/11/2022:  (Τμήμα 2) Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Λούλη. Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Μμμ…μύρισε ψωμί».

Τρίτη 22/11/2022: Ατομική συνάντηση γονέων:  (Τμήμα 2) Μπορείτε να συμπληρώσετε στον κατάλογο που θα σας δώσουμε παραμονές της συγκέντρωσης στο σχολείο, την ώρα που σας εξυπηρετεί να συναντήσετε τις νηπιαγωγούς, για να συζητήσετε για την εξέλιξη του παιδιού σας (από τις 4. 30 μ.μ. μέχρι τις 8.00 μ.μ.).

Το μήνυμα του μήνα Νοεμβρίου

…Αυτοί που ονομάζουμε ‘εμείς’ δεν είναι παρά ένα κομμάτι που για μια στιγμή ξεχώρισε από τους «άλλους». Ανάμεσα σε εμάς και στους άλλους δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα διαφορές. Υπάρχει μόνο μία μεγάλη οικογένεια, η οικογένεια των ανθρώπων.

Χουρμουζιάδου, Ε. (2003). Μια ιστορία από τα σύννεφα. Αθήνα: Κέδρος.

 

 

Καλησπέρα σας, αγαπημένα μας παιδιά, αγαπητοί μας γονείς.

Από το εγώ στο εμείς…

Οι πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς πέρασαν και τα παιδιά έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στη λειτουργία του νηπιαγωγείου. Νήπια και προνήπια ξεκίνησαν να γνωρίζονται μεταξύ τους, να επικοινωνούν και να παίζουν οργανωμένα παιχνίδια και παιχνίδια της επιλογής τους στις τάξεις και στην αυλή. Αποφασίσαμε, καταγράψαμε και υπογράψαμε  το «συμβόλαιο» της τάξης μας με τους κανόνες που θα μας βοηθήσουν να επικοινωνούμε και να συνεργαζόμαστε με σεβασμό και ενσυναίσθηση. Αφού εντοπίσαμε γιατί καθένας είναι διαφορετικός, σημαντικός και ξεχωριστός, ανταλλάξαμε «βραχιολάκια φιλίας» και συνθέσαμε το σύνθημα της τάξης, που μας δίνει το στίγμα μας ως ομάδα. Μην ξεχάσετε να βάλετε το βραχιολάκι μέσα στο βάζο με τις αναμνήσεις της σχ. χρονιάς, 2022-23.

Καθώς και οι εκπαιδευτικοί είναι μέλη της ομάδας της τάξης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού καταγράψαμε σκέψεις για την προσφορά και την αγάπη τους προς τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Συμμετείχαμε στην Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού με δράσεις και δραστηριότητες μέσα και στην τάξη και με αθλήματα στον προαύλιο χώρο του σχολείου και αντιληφθήκαμε την αξία της άθλησης στη ζωή μας.

Αφιερώσαμε μια ημέρα με δραστηριότητες και δράσεις για τα φυσικά φαινόμενα και συγκεκριμένα για τον σεισμό και κάναμε την απαραίτητη «άσκηση σεισμού», για να είμαστε έτοιμοι/ες σε περίπτωση που αυτό συμβεί κατά τη λειτουργία του σχολείου. Έτσι, αντιληφθήκαμε την αξία της πρόληψης. Σας ενημερώνουμε ότι σε περίπτωση μεγάλου σεισμού, τα παιδιά θα τα παραλάβετε από τον προαύλιο χώρο του σχολείου.

Ξεκινήσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα από τον Θεματικό άξονα, «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική. Σχεδιάζουμε το δικό μας Εργαστήρι Δεξιοτήτων και ξεκινάμε με την έννοια του «κώδικα». Ένα πλήθος δραστηριότητες βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τη μαθηματική τους σκέψη και να ακολουθούν ένα κώδικα.

 

 

  • Screenshot 2    25/9/2022

Καλησπέρα σας, αγαπημένα μας παιδιά, αγαπητοί μας γονείς.

Α. Οι 2 πρώτες εβδομάδες προσαρμογής ολοκληρώθηκαν και από αύριο ξεκινά η κανονική λειτουργία του σχολείου:

1. Όσα παιδιά έχουν δηλώσει πρωινή ζώνη προσέρχονται στις: 7.45 π.μ.-8.00 π.μ.

2. Προσέλευση όλων των μαθητών/τριών: 8.15 π.μ.-8.30 π.μ. Στις 8.30 πμ. η πόρτα θα κλειδώνει και θα μπορούν να εισέρχονται μόνο οι μαθητές/τριες που έχουν ενημέρωσει και ζητήσει άδεια για μια έκτακτη αργοπορημένη προσέλευση π.χ. ραντεβού σε γιατρό.

(Σάς προτείνουμε να ξυπνάτε τα παιδιά 10-15 λεπτά νωρίτερα, όπως καταλαβαίνετε, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αφήνουμε 25 παιδιά μόνα τους στην τάξη για να ανοίξουμε σε ένα που έχει καθυστερήσει).

3. 13.00 αποχώρηση των παιδιών του πρωινού προγράμματος

4. 16.00 αποχώρηση των παιδιών του ολοήμερου προγράμματος.

Σε περίπτωση που κάποια προνήπια δυσκολεύονται ακόμη να προσαρμοστούν, ύστερα από συννενόηση με τις δασκάλες, μπορούν να αποχωρούν νωρίτερα, υπογράφοντας υπεύθυνη δήλωση πρόωρης αποχώρησης.

Β. Δυο λόγια για την εβδομάδα που πέρασε:

Έχουμε ξεκινήσει να συμφωνούμε σε κανόνες λειτουργίας του σχολείου και των τάξεων, να δημιουργούμε συμβόλαια για την τήρηση των κανόνων, ώστε να δεσμεύομαστε γι αυτούς (αφού μαθαίνουμε να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον), να αναγνωρίζουμε τα βασικά χρώματα, να τα αναμιγνύουμε και να δημιουργούμε καινούρια, να πειραματιζόμαστε με υλικά ζωγραφικής, να παίζουμε πολύ και να μαθαίνουμε μέσα από το παιχνίδι, να διαβάζουμε ιστορίες, παραμύθια, να τραγουδάμε και να συνεχίζουμε να γνωριζόμαστε με πρωτότυπους τρόπους.

Στόχος της επόμενης εβδομάδας να αναγνωρίσουμε τον εαυτό μας μέσα στην τάξη και να αρχίσουμε να “χτίζουμε” την ομάδα κάθε τάξης!

Γ. Την Παρασκευή 30/9/22 το σχολείο μας θα συμμετέχει, όπως κάθε χρόνο, στην Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού: θα ανακαλύψουμε την αξία της άσκησης στη ζωή μας και θα διοργανώσουμε στην αυλή του σχολείου ομαδικά παιχνίδια κίνησης και άθλησης.

Καλό υπόλοιπο Κυριακής, 

Η ομάδα των εκπαιδευτικών του σχολείου