ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Η εκπαίδευση, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικότερους θεσμούς στις σύγχρονες κοινωνίες που εξυπηρετεί διαχρονικά τις ανάγκες για μάθηση και μόρφωση, είναι απαραίτητη για την επιβίωση και την ευημερία των πολιτών. Δεν αρκεί να είναι μόνο πλήρης, βιώσιμη με πρακτική εφαρμογή, αλλά πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ταχέως μεταβαλλόμενης και απρόβλεπτης παγκοσμιοποιημένης πραγματικότητας. Αυτή η εξέλιξη της εκπαίδευσης πρέπει να είναι συστηματική, συνεπής και συνεχής. Ως εκ τούτου, οι εκπαιδευτικοί, αλλά και όλοι όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολικό περιβάλλον, είναι ανάγκη να καινοτομήσουν σε σχέση με ότι αφορά τη θεωρία και την πρακτική της διδασκαλίας και της μάθησης, καθώς και όλες τις άλλες πτυχές της εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να πετύχουν την ανανέωση στο χώρο του σχολείου και να εξασφαλίσουν ποιοτική προετοιμασία όλων των μαθητών για τη μετέπειτα ζωή και την εργασία τους. Μια ουσιαστική ανανέωση και αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης μέσα από την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων στο σχολείο και μέσα από την επικαιροποίηση και τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών, είναι αναγκαία για την επιτυχή λειτουργία του σχολείου του σήμερα. Κι αυτό, διότι, το σχολείο δεν μπορεί απλά να αρκείται στο να παρακολουθεί τις εξελίξεις που συμβαίνουν στην κοινωνία, αλλά οφείλει να τις ενσωματώνει και, ένα βήμα παραπέρα, να τις οδηγεί. Η παρούσα σελίδα θα φιλοξενεί κάποιες από τις καινοτόμες δράσεις της σχολικής μας μονάδας.

  • Ιστορικός γραμματισμός, γραπτά τεκμήρια και εκθέματα: 25η Μαρτίου 1821, η μελέτη της ιστορίας μέσα από τις πηγές

Η ιστορία είναι η μία και μοναδική γραμμική ιστορική αφήγηση που δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση και δεν έχει καμία ρωγμή ή είναι μία επιστήμη για την οποία μπορούμε να μάθουμε από τι υλικά είναι κατασκευασμένη, σε τι πηγές στηρίζεται και από τι επεξεργασίες προέκυψε το περιεχόμενό της;

Η καινοτομία της παρέμβασης έγκειται στο ότι αποφασίσαμε να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας στην αναζήτηση και όχι στη διδασκαλία της πληροφορίας.

Επιδιώξεις της παρέμβασεις αποτελούν:

  • Η ενεργητική μάθηση της ιστορίας και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών.
  • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων που συνδέονται με την επεξεργασία των πηγών και των τεκμηρίων, με την αξιοποίηση της Μουσειακής Αγωγής και της Λογοτεχννίας.
  • Η καλλιέργεια εθνικής συνείδησης και αγάπης για την πατρίδα.


Μετάβαση στο sway.office.com.