Δημοσιεύθηκε στην Ας γνωριστούτμε καλύτερα...

Η φιλοσοφία μας….

Η φιλοσοφία του σχολείου μας στηρίζει μια δυναμική και ενεργητική κουλτούρα διδασκαλίας και μάθησης. Γεγονός που απαιτεί από εμάς τους εκπαιδευτικούς του να προβληματιζόμαστε, μεμονωμένα ή από κοινού, πάνω στην πρακτική μας, να αναλύουμε τη λειτουργία του σχολείου μας και να διαμορφώνουμε στρατηγικές τις οποίες μετατρέπουμε σε δράσεις και δομές.

 

Συνοπτικά θα παραθέσουμε τις παιδαγωγικές και κοινωνικές/οργανωσιακές αρχές στις οποίες πιστεύουμε και τις οποίες υποστηρίζουμε με τις επιλογές και τις δράσεις μας.

 

  •  Η κατανόηση του πλαισίου με το οποίο κάθε φορά δουλεύουμε και ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών  προγραμμάτων που ανταποκρίνονται σε αυτό το πλαίσιο μέσα από μια διαρκή κυκλική διαδικασία που οδηγεί  από την παρατήρηση στο σχεδιασμό, στο στοχασμό και στον επανασχεδιασμό της δράσης.
  •  Οι ξεκάθαροι και ευέλικτοι στόχοι που ανταποκρίνονται στο εκάστοτε πλαίσιο.
  •  Η διδασκαλία που εμπλουτίζεται και συμπληρώνεται από τη θεωρία και είναι σύμφωνη με την αξία της  δημοκρατίας.
  •  Μια διδασκαλία επικοινωνιακή, με έμφαση στο διάλογο και τη συνεργασία, που προσεγγίζει τη γνώση  διαθεματικά και διεπιστημονικά με δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα παιδιά.
  •  Μια διαφοροποιημένη πορεία διδασκαλίας και μάθησης που διαμορφώνεται λαμβάνοντας υπόψη της το μαθησιακό προφίλ, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, τις ανάγκες, τα βιώματα,  τις δυνατότητες και ικανότητες, την πολιτισμική ταυτότητα των μαθητών.
  • Η καλλιέργεια μιας κουλτούρας επικοινωνίας, συλλογικότητας, συνεργασίας και λήψης αποφάσεων μέσα σε ένα κοινωνικό κλίμα που να χαρακτηρίζεται από ενσυναίσθηση, αμοιβαία αναγνώριση και σεβασμό.
  • Η ενεργοποίηση των συνεργατικών σχέσεων που μπορούν να αναπτυχθούν σε όλα τα επίπεδα του σχολικού περιβάλλοντος και ανάμεσα σε όλους του εμπλεκόμενους φορείς.
  •  Η ενθάρρυνση της ενεργητικής συμμετοχής των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία και το άνοιγμα του  σχολείου στην κοινότητα.
  •  Η αναγνώριση της ανάγκης να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες δημογραφικές και κοινωνικές συνθήκες.
  •  Το σχολείο μας επίσης, διαπνέεται από αρχές κι ακολουθεί πρακτικές που βασίζονται, στηρίζουν και προωθούν την αειφορία. Οι αρχές και πρακτικές αυτές  αναδεικνύονται σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του: στο παιδαγωγικό, το κοινωνικό/οργανωσιακό, το τεχνικό/οικονομικό, όπως επίσης και μέσα από το συνδυασμό και την αλληλεπίδραση των τριών αυτών επιπέδων μεταξύ τους.