Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ΕRASMUS+ (KA2), το 2ο Γενικό Λύκειο συμμετέχει σε πρόγραμμα με τίτλο:
Active Performant Personalized Lifelong Education – APPLE
(Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Λιθουανία και Τουρκία)
1η κινητικότητα στην Nazilli στην Τουρκία 24-30 Νοεμβρίου 2019
Tο 2ο ΓΕΛ ΞΑΝΘΗΣ στο πλαίσιο προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο ACTIVE PERFORMANT PERSONALIZED LIFELONG EDUCATION , συμμετείχε στην πρώτη κινητικότητα στην Nazilli στην Τουρκία με τέσσερεις μαθητές (Αντ. Καμαρούδης, Ν. Καρασακαλίδης, Χ. Κόντε και Δ. Μάνος) και δύο καθηγήτριες (Π. Στεφανίδου και Φ. Σκούπουρα).
Ήταν μια μοναδική εμπειρία, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία συμμετέχοντας στον προβληματισμό για την θέση του σχολείου στον 21ο αιώνα:
- να ασχοληθούν με θέματα διασύνδεσης του σχολείου με την αγορά εργασίας
- να γνωρίσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να συνεργαστούν με μαθητές και καθηγητές άλλων 5 κρατών (Ισπανία, Λιθουανία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Τουρκία).
- να επισκεφθούν δύο παγκόσμιας εμβέλειας εταιρείες (Uğur και Jantsa) και να ενημερωθούν για τον κύκλο δραστηριοτήτων τους καθώς και για τις απαιτούμενες δεξιότητες για την πρόσληψη προσωπικού.
- να ξεναγηθούν στην ιστορική Σμύρνη, στην σημαντικού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος αρχαία Έφεσο, στην τοποθεσία όπου κοιμήθηκε η Παναγία (Virgin Mary’s House), στο γραφικό πρώην ελληνικό χωριό Κιρκιντζέ, στο τουριστικό θέρετρο Κουσάντασι, στον μοναδικό γεωλογικό σχηματισμό του Παμούκαλε , καθώς και στην αρχαία Ιεράπολη.
Οι εντυπώσεις που αποκόμισαν ήταν οι καλύτερες.
2η κινητικότητα στην Ξάνθη στην Ελλάδα 16-22 Φεβρουαρίου 2020
To 2o ΓΕΛ ΞΑΝΘΗΣ, στο πλαίσιο του ERASMUS+ προγράμματος που υλοποιεί με τίτλο “APPLE” (ACTIVE PERFORMANT PERSOLANIZED LIFELONG EDUCATION) φιλοξένησε συνολικά 30 μαθητές και καθηγητές από Ισπανία, Πορτογαλία, Λιθουανία, Ρουμανία και Τουρκία για μια εβδομάδα στην πόλη μας και στο σχολείο μας.
Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους όσους μας βοήθησαν να ολοκληρώσουμε με εξαιρετική επιτυχία τις δραστηριότητες του προγράμματος, δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να προβληματιστούν για τους λόγους σχολικής διαρροής και να προτείνουν λύσεις, να ενημερωθούν για τις κοινωνικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (soft skills), την τέχνη της διαπραγμάτευσης, να επισκεφθούν τοπικές επιχειρήσεις, να γνωρίσουν τα τοπικά ήθη και έθιμα και γενικότερα να έρθουν σε επαφή με στοιχεία του πολισμού της χώρας μας.
Ειδικότερα ευχαριστούμε:
- τον Κ. Βλάχο για την πολύ ωραία ξενάγηση στην παλιά πόλη και στο λαογραφικό μουσείο της πόλης μας,
- τον Δ. Γιαννακούδη για τις πολύτιμες γνώσεις που μας παρείχε στο σεμινάριο με τίτλο «Διαπραγμάτευση- Διαχείριση κρίσεων»,
- τους υπεύθυνους του Π. Διονυσίου και Ι.Μαμούτ για την εξαιρετική βιωματική δράση με τίτλο «το σχολείο που ενδιαφέρεται»,
- την Φ. Σκούπουρα για τις ωραίες ξεναγήσεις στο Μουσείο Αβδήρων, στο Αρχαιολογικό και Βυζαντινό μουσείο της Θεσσαλονίκης,
- τον Αν. Εξαφτόπουλο για το ενημερωτικό σεμινάριο για την ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom) και καινοτόμους εκπαιδευτικές μεθόδους,
- τον Β. Γιουβαντζή για την διαδραστική βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία,
- την Αν. Πεχτελίδου για το πολύ επιτυχημένο team building, ice breaking,
- την Γ. Μαλέτσκα για την πολύτιμη τεχνική κάλυψη και υποστήριξη, τόσο στην διάρκεια όσο και στην αξιολόγηση του προγράμματος,
- το ζαχαροπλαστείο Παπαπαρασκευά που με τόση προθυμία μας δέχθηκαν στο εργαστήριο τους,
- την εταιρεία SYSTEMS SUNLIGHT S.A για την φιλοξενία και την ενημέρωση στο χώρο τους,
- τους μαθητές που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και προθυμία σε όλες τις φάσεις του προγράμματος,
- τον Διευθυντή του σχολείου μας Γ. Αργυρόπουλο για την αμέριστη συνδρομή του στο πρόγραμμα.
Συντονίστρια του προγράμματος για την Ελλάδα Π. Στεφανίδου.
3η κινητικότητα στο Alytus στην Λιθουανία 17-23 Οκτωβρίου 2021
Ήρθαμε σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Λιθουανίας και θαυμάσαμε το τέλεια εξοπλισμένο επαγγελματικό λύκειο του ALYTUS. Συμμετείχαμε σε προγράμματα σχετικά με την ασφάλεια του διαδικτύου, καθώς και τον τρόπο χρήσης των ΤΠΕ στα σχολεία μας και συνολικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ στο KAUNAS και περιηγηθήκαμε στα εντυπωσιακά εργαστήρια των σχολών. Συμμετείχαμε σε βιωματική δράση ρομποτικής και επίσης σχεδιάσαμε και τυπώσαμε τα σχέδια μας στους 3D εκτυπωτές του επαγγελματικού σχολείου που μας φιλοξένησε. Επισκεφτήκαμε το πανέμορφο VILNIUS (που βρίσκεται κάτω από την προστασία της ΟΥΝΕΣΚΟ) και το κάστρο στην γραφική πόλη TRAKAI. Γνωρίσαμε στοιχεία της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας.
Η μικρή αυτή χώρα μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων, καθώς μας εξέπληξε για την οργάνωση, την καθαριότητα, το υψηλό επίπεδο τεχνολογίας, τις ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, τον απόλυτο σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και στον άνθρωπο.
Συμμετείχαν και διακρίθηκαν για τις κοινωνικές τους δεξιότητες, το ήθος και την ενεργό συμμετοχή τους στις δράσεις οι μαθητές: Χριστίνα Ερεντζή, Έλλη Ματζιούνη, Ραφαέλα Παπαδοπούλου και Σπύρος Παπαδόπουλος.
Μέλος της εκπαιδευτικής ομάδας και συνοδός η Μαρία Γκόγκου.
Συντονίστρια του προγράμματος η Π. Στεφανίδου.\
4η κινητικότητα στην LEON στην Iσπανία 27 Μαρτίου – 2 Απριλίου 2022
Ήρθαμε σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας και θαυμάσαμε το πολύ καλά οργανωμένο σχολείο Colegio Nuestra Señora del Carmen στο Λεόν. Συμμετείχαμε σε προγράμματα σχετικά με :
- την επιχειρηματικότητα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (παρουσιάσεις-σεμινάρια, επίσκεψη σε τοπικό τυροκομείο και παρακολούθηση της όλης διαδικασίας παρασκευής τυριού) και
- τις απειλούμενες με εξαφάνιση γλώσσες στις συμμετέχουσες χώρες και συνολικά στην Ευρώπη και τον σεβασμό στην διαφορετικότητα.
Επισκεφτήκαμε τα αξιοθέατα της πόλης Λεόν (τον πανέμορφο γοτθικό καθεδρικό ναό, την casa Botines, αριστούργημα του Αntonio Gaudi , το εθνικό πάρκο του Riaño με τα φράγματα και την υπέροχη τεχνική λίμνη κλπ).
Mας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να επισκεφτούμε την Μαδρίτη, τα αξιοθέατα της και το αριστούργημα του Pablo Picaso GUERNICA με το επίκαιρο όσο ποτέ αντιπολεμικό του μήνυμα.
Γνωρίσαμε στοιχεία της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας, που μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων.
Συμμετείχαν και διακρίθηκαν για τις κοινωνικές τους δεξιότητες, το ήθος και την ενεργό συμμετοχή τους στις δράσεις οι μαθήτριες: Βασιλειάδου Θεοδώρα, Δερμεντζόγλου Αναστασία, Καραλίδου Θεοδώρα, Κατσούλη Νίκη, Κιοσσέ Χριστίνα και Μαυρίδου Αθανασία.
Μέλη της εκπαιδευτικής ομάδας και συνοδοί: οι Βουλούτα Αναστασία και Μαυροδή Κατερίνα.
Συντονίστρια του προγράμματος η Πέγκυ Στεφανίδου.
5η κινητικότητα στο ΙΑΣΙΟ, στη Ρουμανία 08 Μαΐου -14 Μαΐου
Το 2ο ΓΕΛ ΞΑΝΘΗΣ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+“ACTIVEPERFORMANTLIFELONGEDUCATION”, πραγματοποίησε την 5η κινητικότητα στο ΙΑΣΙΟ, στηΡουμανία. (Συμμετέχουσες χώρες: Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Λιθουανία και Τουρκία).
Ήρθαμε σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ρουμανίας και θαυμάσαμε το πολύ καλά οργανωμένο σχολείο Colegiul Economic “VirgilMadgearu”, Iaşi (“VirgilMadgearu” EconomicalCollege) στο Ιάσιο.
Στην διάρκεια της συγκεκριμένης κινητικότητας συμμετείχαμε :
1)σε κουίζ για την Ε.Ε, με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας της Ευρώπης (9ηΜαΐου), αποσπώντας το 1ο βραβείο
2)σε διεθνές bootcamp για την επιχειρηματικότητα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Ιασίου„AlexandruIoanCuza” (παρουσιάσεις-σεμινάρια για τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες του 21ου αιώνα) και
3)σε επισκέψεις σε δύο επιχειρήσεις: α)στην διεθνούς φήμης CONTINENTAL, όπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μας παρουσίασε τα νέα προϊόντα ( ελαστικά, αυτοματοποιημένα οχήματα, εφαρμογές που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και τα στάδια έρευνας και αυστηρών ελέγχων που απαιτούνται μέχρι την διάθεση στην αγορά του τελικού προϊόντος, καθώς και τις απαιτούμενες δεξιότητες. β)επίσης επισκεφτήκαμε την εξαιρετικά επιτυχημένη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, εταιρεία PANIFCOM,όπου παρακολουθήσαμε όλα τα στάδια παρασκευής και τυποποίησης διαφορετικών ειδών αρτοσκευασμάτων. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η βιωματική δράση ελέγχου ποιότητας με βάση συγκεκριμένους δείκτες.
Επισκεφτήκαμε τα αξιοθέατα της πόλης του Ιασίου (το εκπληκτικό μέγαρο πολιτισμού όπου και επισκεφτήκαμε το μουσείο Τέχνης, την όπερα, τον βοτανικό κήπο, πολλές εκκλησίες και μοναστήρια, είδαμε και την επιγραφή στα ελληνικά του σημείου από όπου ξεκίνησε ο απελευθερωτικός αγώνας του 1821 κλπ) Γνωρίσαμε επίσης και ένα κομμάτι της βόρειας Ρουμανίας, την περιοχή NEAMT, με τις επιβλητικές χαράδρες και την πανέμορφη «κόκκινη λίμνη».
Mας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να επισκεφτούμε και το Βουκουρέστι, την παλιά πόλη και την γραφική συνοικία Lipscani, τον ορθόδοξο ναό Σταυρουπόλεως, το εντυπωσιακό RomanianAthenaeum, όπου και είχε πρόβα η φιλαρμονική ορχήστρα, το Πάρκο Herastrau,το υπαίθριο VillageMuseum, την αψίδα του Θριάμβου κλπ.
Γνωρίσαμε στοιχεία της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας, που μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων.
Συμμετείχαν και διακρίθηκαν για τις κοινωνικές τους δεξιότητες, το ήθος και την ενεργό συμμετοχή τους στις δράσεις οι μαθητές:Βασιλειάδης Γεώργιος-Άγγελος, Δουκέλης Γιώργος, Ζάρας Άγγελος και Παπαδόπουλος Ιωάννης.
Μέλη της εκπαιδευτικής ομάδας και συνοδοί: οι Εξαφτόπουλος Ανέστης, Ευθυμίου Παρασκευή και Βασιλειάδου Φωτεινή.
Συντονίστρια του προγράμματος για την Ελλάδα, η Πέγκυ Στεφανίδου.