Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου φέτος διοργανώθηκαν δύο ερευνητικές εργασίες, «Ιστορία του Προπολεμικού Κόσμου» και «Ιστορία του Μεταπολεμικού Κόσμου». Τα παιδιά παρουσίασαν με δική τους ενεργό συμμετοχή ένα μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης του σχολικού εγχειριδίου μέσα από κείμενα, πηγές και οπτικοακουστικό υλικό που συνέλεξαν και έδειξαν στους συμμαθητές τους.
Στο πλαίσιο των εργασιών αυτών κατασκεύασαν αφίσες μεμονωμένων ή ομαδοποιημένων ευρωπαϊκών χωρών με πληροφορίες για τη γεωγραφία, την εθνολογική σύσταση, την ιστορία, τη σημαία, τον εθνικό ύμνο και την πολιτιστική παράδοση των κρατών αυτών. Μάλιστα, τη σημαία κάθε χώρας τη ζωγράφισαν τα ίδια τα παιδιά. Παράλληλα με τις πληροφορίες παρουσιάστηκαν και ζωγραφικές ή τρισδιάστατες κατασκευές με θέμα την πολιτιστική παραγωγή και τα μνημεία μίας χώρας ή τα κύρια ιστορικά γεγονότα της περιόδου, όπως μακέτα από μάχη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Πυρπόληση της Σμύρνης το 1922, το Buckingham Palace, ο Πύργος του Eiffel, κ.ά.
Το σύνολο των εργασιών παρουσιάστηκε εντός των αιθουσών αλλά και στους διαδρόμους του σχολείου και στο τέλος έγινε ψηφοφορία για την ανάδειξη της καλύτερης εργασίας ανά τμήμα. Τέλος, στο οπτικοακουστικό υλικό των εργασιών ενσωματώθηκαν και συνεντεύξεις που πήραν τα παιδιά από γνωστούς τους και περιελάμβαναν την εμπειρία και τα βιώματά τους κατά τη διάρκεια μεγάλων ιστορικών περιόδων (Α΄ Παγκόσμιος, Μικρασιατική Καταστροφή, Β΄ Παγκόσμιος, Κατοχή).
Ανάλογες ομαδικές εργασίες βασισμένες σε πρωτότυπες και σύγχρονες ιστορικές πηγές παρουσιάστηκαν και κατά την ξενάγηση των παιδιών στα μνημεία της πόλης του Ναυπλίου. Εκεί σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε ιστορικός περίπατος στο ιστορικό κέντρο της παλιάς πόλης με στάσεις σε βασικά σημεία: Πλατεία Ελευθερίας, Μνημείο των Τριών Ναυάρχων και άγαλμα του Όθωνα, Πολεμικό Μουσείο, Αρχαιολογικό Μουσείο, Παλαιό Βουλευτήριο, Ναός του Αγίου Σπυρίδωνα, Πύλη της Ακροναυπλίας και προτομή του Σταϊκόπουλου. Κατά τη διάρκεια της επιστροφής, τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικό παιχνίδι γνώσεων με βάση τις ξεναγήσεις που προηγήθηκαν.
Με τις δράσεις αυτές τα παιδιά απέκτησαν ιστορική κρίση, συνέδεσαν το ιστορικό παρελθόν με το παρόν, συνειδητοποίησαν την ανάγκη για την εκμάθηση της Ιστορίας και έδειξαν ενεργό ενδιαφέρον για τη σύνθεση των εργασιών. Οι κατασκευές, οι αφίσες και τα ζωγραφικά έργα έδωσαν τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να ενεργοποιηθούν και να ξεδιπλώσουν τις κλίσεις και ενδιαφέροντά τους. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον εορτασμό των εθνικών επετείων, κατά τη διάρκεια των οποίων δόθηκε έμφαση στην ιστορική ανάλυση των γεγονότων και των ιστορικών υποκειμένων, τα παιδιά απέκτησαν βιωματική σχέση με το ιστορικό υλικό. Η επαφή με διαφόρων ειδών και υλικών μέσων ιστορικές πηγές, η επιτόπια επίσκεψη σε μνημεία μετά από προσωπική έρευνα αλλά και η δημιουργία νέου ιστορικού υλικού στο πλαίσιο της Προφορικής Ιστορίας αποκατέστησε, σε άλλους σε μεγάλο και σε άλλους σε μικρότερο βαθμό, την από παλιά διαρραγείσα με το μάθημα αυτό σχέση των μαθητών και μαθητριών.