Συμμετοχή του Σχολείου μας στο Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων

Το 2ο ΕΠΑ.Λ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ συμμετείχε στο 2ο Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων του Δήμου Καρδίτσας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 13/12/2024.

Η εκδήλωση αυτή έχει στόχο να δώσει φωνή στους νέους και να τους ενθαρρύνει να συμμετάσχουν ενεργά στα κοινά. Αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να εκφράσουν τις απόψεις τους, να συμμετάσχουν σε συζητήσεις και να προτείνουν λύσεις για τα ζητήματα που απασχολούν τη νεολαία της πόλης μας.

Το 2o ΕΠΑ.Λ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ εκπροσωπήθηκε στο 2ο Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων του δήμου Καρδίτσας από τους μαθητές: Καρπενησιώτη Ανδρέα, Κουτσόπουλο Χρήστο, Καρπενησιώτη Δήμητρα και Φιλίππου Παναγιώτα, οι οποίοι με τις εισηγήσεις τους παρουσίασαν πορίσματα ερευνών για την σχολική βία και τον εκφοβισμό, αναφέρθηκαν στις αιτίες που πυροδοτούν την έξαρση των φαινομένων τα τελευταία χρόνια και τοποθετήθηκαν επί του θέματος με προτάσεις προς την δημοτική αρχή για την αντιμετώπιση του μείζονος αυτού κοινωνικού θέματος που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των εφήβων στην περιοχή μας.

Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτή τη διαδικασία είναι καθοριστική, καθώς τους δίνει την ευκαιρία να συνεργαστούν με άλλους νέους και να αναδείξουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και τις προτάσεις τους για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας.

Καλούμε όλους τους γονείς και τους φίλους του σχολείου να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια και να παρακολουθήσουν τις εργασίες του Δημοτικού Συμβουλίου Εφήβων, για να ενισχύσουν τη φωνή των παιδιών μας.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ από Μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας

11/12/2024: Διδακτική Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο και τη Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας

Μέρος 1: Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας
cd5161a2 d0a0 49f2 9b44 572d87278faeΣτα πλαίσια του μαθήματος “Ιστορία της Τέχνης“, οι μαθητές των τμημάτων ΒΕΤ και ΓΕΤ του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του 2ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας πραγματοποίησαν μια διδακτική επίσκεψη γεμάτη γνώση και πολιτισμό. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας, όπου και ξεναγήθηκαν από ειδικούς. Εκεί ήρθαν σε επαφή με αρχαία καθημερινά αντικείμενα και έργα τέχνης, όπως αγγεία από τη Γεωμετρική εποχή, ειδώλια και αγαλματίδια της Παλαιολιθικής και της Νεολιθικής εποχής, καθώς και αντικείμενα από την Αρχαϊκή εποχή που βρέθηκαν στον κάμπο της Θεσσαλίας. Οι μαθητές είδαν την αναπαράσταση της κατοικίας και τον τρόπο ζωής του νεολιθικού ανθρώπου, χάλκινα αντικείμενα και εργαλεία από την εποχή του χαλκού, όπως και αντίγραφο δωρικού κίονα από το ναό του Απόλλωνα στη Μητρόπολη. Γνώρισαν την ιστορία του ναού και είδαν το άγαλμα του Απόλλωνα, το οποίο βρέθηκε στα αρχαία ευρήματα. Τέλος, οι μαθητές είδαν θολωτούς και πέτρινους τάφους μαζί με τα ανδρικά και τα γυναικεία κτερίσματα που βρέθηκαν μέσα σε αυτούς.

Μέρος 2: Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας
053025db 9d21 4c98 a1b6 2f3a1fa65173Στα πλαίσια των μαθημάτων “Αρχές Σύνθεσης” και “Ελεύθερο Σχέδιο“, οι ίδιοι μαθητές επισκέφτηκαν τη Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν τα έργα του ζωγράφου Κυριάκου Κατζουράκη, ενός αξιοσημείωτου καλλιτέχνη της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, ο οποίος ήταν επίσης καθηγητής, συγγραφέας και σκηνοθέτης.
Η ξενάγηση, που πραγματοποιήθηκε από την ιστορικό τέχνης και υπεύθυνη της πινακοθήκης Μαρία Γιαννέλου, d8e2d6f7 f148 4d1f a886 d21b64c319daήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή και περιεκτική. Ακολούθησε μια συζήτηση με τους μαθητές για τα έργα του Κατζουράκη, το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει ο ζωγράφος με αυτά, τις τεχνικές που ακολουθεί και τους ιδιαίτερους τρόπους με τους οποίους συνθέτει πολλές διαφορετικές γραφές, στυλ και αντιλήψεις. Τα έργα του Κατζουράκη είναι εμπνευσμένα από καλλιτέχνες όπως ο Πικάσσο, ο Άντι Γουόρχολ, ο Μπέικον, ο Μπαλτίζ και άλλοι.

9b15c756 bd11 4e46 8d67 f4d5f5fae648

Μέσω αυτής της βιωματικής εμπειρίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την προσωπική ματιά και έκφραση του καλλιτέχνη σε έννοιες όπως η απώλεια, ο πόνος, η βία, ο φόβος και η λύπη, μέσα από την εικόνα, το χρώμα και τη σύνθεση. Οι μαθητές, μέσα από τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις που ακολούθησαν, ένιωσαν μέρος των έργων του ζωγράφου και απέκτησαν μια εμπειρία που θα τους είναι πολύ χρήσιμη στη δική τους πορεία ως μελλοντικοί καλλιτέχνες.

Συνοδοί καθηγήτριες της επίσκεψης ήταν η Άνι Πέτκοβα και η Σταυρούλα Νάκου.

Αυτή η μοναδική εμπειρία έφερε τους μαθητές πιο κοντά στην τέχνη και τον πολιτισμό, ενισχύοντας την καλλιτεχνική τους εκπαίδευση και ανοίγοντας νέους ορίζοντες στη σκέψη και τη δημιουργικότητά τους.

Πρακτικό επιτροπής αξιολόγησης προσφορών τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης στην Πάτρα-Καλάβρυτα

Για να δείτε το Πρακτικό πατήστε εδώ.

Πρόγραμμα Ψηφιακού Φροντιστηρίου από 9/12/2024 έως και 13/12/2024

Διαβάστε στον παρακάτω σύνδεσμο το Πρόγραμμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου για την τρέχουσα εβδομάδα, από 9/12/2024 έως και 13/12/2024:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΗΦ ΦΡ 09/12 έως 13/12

Δύο Ημέρες-Δύο Μηνύματα: Από την Πρόληψη του AIDS στην αγκαλιά της Αλληλεγγύης για τα Άτομα με Αναπηρία

Το 2ο ΕΠΑ.Λ. έζησε δύο έντονες ημέρες, αφιερωμένες σε δύο διαφορετικά, αλλά εξίσου σημαντικά κοινωνικά ζητήματα: την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για το AIDS και την ένταξη των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ). Και στις δύο περιπτώσεις, οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να μάθουν, να συνειδητοποιήσουν και να εμπνευστούν… 

Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, το 2ο ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας, σε συνεργασία με το Τμήμα Επισκεπτριών Υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Καρδίτσας, πραγματοποίησε μια ξεχωριστή ενημερωτική εκδήλωση για τους μαθητές/τριες του σχολείου. Εισηγήτριες στην εκδήλωση ήταν οι επισκέπτριες κ. Γκαβογιάννη και κ. Βαΐτση, οι οποίες παρουσίασαν σημαντικές και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον ιό HIV και την ασθένεια AIDS.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την πρόληψη του HIV, τους τρόπους μετάδοσης και τις τελευταίες εξελίξεις στη διάγνωση και θεραπεία του.
Μέσα από μια ενδιαφέρουσα και διαδραστική προσέγγιση οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις, να μοιραστούν τις ανησυχίες τους και να συζητήσουν διάφορες απόψεις γύρω από την πρόληψη και την προστασία της υγείας τους.
Ευχαριστούμε το Τμήμα Επισκεπτριών Υγείας και τις εισηγήτριες για τη πολύτιμη συνεισφορά τους στην ενίσχυση της γνώσης των μαθητών/τριών για το AIDS και στην προώθηση της υπευθυνότητας και της αλληλεγγύης στην κοινωνία μας. Επίσης τους μαθητές/τριες του Τομέα Υγείας & Πρόνοιας-Ευεξίας που συμμετείχαν δίνοντας ένα δυναμικό μήνυμα για την πρόληψη και την ευαισθητοποίηση, καθώς και την εκπαιδευτικό Μήτσιου Ευανθία που βοήθησε στην υλοποίηση αυτής της εκδήλωσης.

Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)

Την επόμενη μέρα, Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μαθητές και εκπαιδευτικοί με ζωντάνια συμμετείχαν σε ένα ποικίλο πρόγραμμα δραστηριοτήτων για την ενίσχυση της ένταξης των ατόμων με αναπηρία. Μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα προβλήθηκαν ολιγόλεπτες ταινίες, θεατρικό δρώμενο με μηνύματα σεβασμού και ενσυναίσθησης και πραγματοποιήθηκαν διαδραστικά παιχνίδια με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.
Ιδιαίτερη στιγμή της εκδήλωσης ήταν η απόδοση ενός τραγουδιού στη νοηματική γλώσσα, μια εμπειρία που συγκίνησε και ενθουσίασε το κοινό.
Οι μαθητές, μέσω αυτής της εκδήλωσης, όχι μόνο εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σχετικά με την αναπηρία, αλλά και ανακάλυψαν τη σημασία της αποδοχής και της διαφορετικότητας.

Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Αλεξίου Ελπίδα, Αλεξίου Γιάννης, Γανιά Παναγιώτα, Ζαρκάδα Δέσποινα, Μακρή Ασημένια και Τσικραγούλας Γιάννης.

Στην οργάνωση της εκδήλωσης οι εκπ/κοί: Σιαφάκα Ελένη, Μήτσιου Ευανθία, Οικονόμου Σοφία, Οικονόμου Ευαγγελία, Γιαννέλου Σπυριδούλα και η ψυχολόγος Τσιμάκου Μαρία. Στη διδασκαλία της νοηματικής η Κατσιαούνη Σοφία.

Και οι δύο ημέρες αποτέλεσαν ένα πολύτιμο μάθημα ζωής και απέδειξαν ότι το 2ο ΕΠΑ.Λ. δεν περιορίζεται μόνο στην προσφορά γνώσης, αλλά αγγίζει με ευαισθησία και σημαντικά κοινωνικά ζητήματα προάγοντας την υγεία, τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη.

Η Διεύθυνση του σχολείου εκφράζει τις ευχαριστίες της και δηλώνει τη δέσμευσή της για συνέχιση τέτοιων εκπαιδευτικών δράσεων.

Πρόγραμμα Ψηφιακού Φροντιστηρίου από 2/12/2024 έως και 6/12/2024

Διαβάστε στον παρακάτω σύνδεσμο το Πρόγραμμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου για την τρέχουσα εβδομάδα, από 2/12/2024 έως και 6/12/2024:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΗΦ ΦΡ 02/12 έως 06/12

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Αίτηση – Δήλωση ΕΠΑΛ 2025

panelliniesΌλοι οι υποψήφιοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.
Η προθεσμία για φέτος ορίζεται από Παρασκευή 29-11-2024 ως και Παρασκευή 20-12-2024 για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία είναι αποκλειστική.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση