Σεπ 29

Τελικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων μαθητείας έτους 2022-23

Δείτε τους τελικούς πίνακες κατάταξης υποψηφίων μαθητείας έτους 2022-23 ανά ειδικότητα κάνοντας κλικ πάνω στο όνομα της ειδικότητας:

Σεπ 13

Ωρολόγιο πρόγραμμα από Δευτέρα 12/09/2022

Ενημερώνουμε τους μαθητές/τριες του σχολείου μας ότι το μπορούν να κατεβάσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων (ανά τμήμα) που ισχύει από τη Δευτέρα 12/09/2022 από τους παρακάτω συνδέσμους:

Σεπ 01

Επαναληπτικές Εξετάσεις περιόδου Σεπτεμβρίου 2022

Ενημερώνουμε τους μαθητές/τριες του σχολείου μας ότι οι επαναληπτικές εξετάσεις περιόδου Σεπτεμβρίου 2022 θα διεξαχθούν σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

Ημερομηνία Μάθημα
Δευτέρα, 05/09/2022 & ώρα 9:00π.μ. Προγραμματισμός Υπολογιστών
Τρίτη, 06/09/2022 & ώρα 9:00π.μ. Δίκτυα Υπολογιστών

 

 

 

 

 

 

Ιούν 07

Πρόγραμμα επαναληπτικών εξετάσεων Ιουνίου 2022

Ενημερώνουμε τους μαθητές/τριες του σχολείου μας ότι οι επαναληπτικές εξετάσεις περιόδου Ιουνίου 2022 θα διεξαχθούν σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

Ημερομηνία Μάθημα
Δευτέρα, 20/06/2022 Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
Τρίτη, 21/06/2022 Δίκτυα Υπολογιστών, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις

 

 

Ιούν 06

Το 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας δημιουργεί στην εποχή της πανδημίας

.jpgTο σχολείο μας, για τρίτη χρονιά υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία το σχέδιο δράσης “Το 2ο ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας δημιουργεί στην εποχή της πανδημίας’’,  που είχε υποβληθεί από το σχολείο στην αρχή της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο της πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”». Η πράξη αυτή εντάσσεται στη δράση εθνικής εμβέλειας «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2014-2020) (με συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας) και συντονίζεται από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» .

Το σχέδιο δράσης του σχολείου περιελάβανε τις ακόλουθες δράσεις:

 004Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου πραγματοποιήθηκε ημερίδα στην Αίθουσα Προβολών του σχολείου και έγινε σχετική ανακοίνωση στον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

Η υλοποίηση του σχεδίου αυτού είχε πολλαπλά οφέλη για το σχολείο και τους μαθητές του. Πρώτα-πρώτα, η ενασχόλησή των μαθητών με διάφορες από τις παραπάνω δράσεις τους έδωσε τη δυνατότητα να μάθουν να συνεργάζονται, να σέβονται τους συμμαθητές τους και να αναπτύξουν ικανότητες επικοινωνίας. Επιπλέον, έμαθαν να συζητούν και να προβάλουν τις ιδέες τους, να τις μοιράζονται, να διαπραγματεύονται και να ακούν τους συμμαθητές τους. Επίσης, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα τους, ενεργοποίησαν τη φαντασία τους και ανακάλυψαν ότι οι εικαστικές τέχνες είναι σημαντικό τμήμα του ανθρώπινου πολιτισμού.

 Όσον αφορά τώρα το σχολείο, η πολύπλευρη αισθητική αναβάθμιση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού του χώρου, είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πιο φιλικού, ευχάριστου και ενδιαφέροντος περιβάλλοντος εργασίας για τους μαθητές και του καθηγητές. Επιπρόσθετα, η αξιοποίηση του παραγόμενου ψηφιακού έργου από όλες σχεδόν τις δράσεις είναι σίγουρο ότι θα συμβάλλει ουσιαστικά στην εξωστρέφεια του σχολείου και το άνοιγμά του στην τοπική κοινωνία.

Ιούν 01

Συμμετοχή στο έργο eTwinning «EDU AND TECH WORLD» – Ε.Τ.W.

Το πρόγραμμα E.T.W. ολοκληρώθηκε το Μάϊο 2022. Συμμετείχαν 6 χώρες, με 26 καθηγητές και 118 μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί Κων. Ντούρας και Αγγ. Αραπάκη είχαν την ευθύνη του προγράμματος για το σχολείο μας. Βασικό αντικείμενο του προγράμματος ήταν η δημιουργία ηλεκτρονικού παιχνιδιού, με περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα. Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν με μαθητές άλλων χωρών, πραγματοποιώντας δραστηριότητες όπως κατασκευή Logo, Αφίσας, video κλπ. σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εργασιών του προγράμματος. Τελικό προϊόν, αποτελεί το παιχνίδι και το συνεργατικό Βίντεο του παιχνιδιού που βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://sites.google.com/view/etw/months/april/e-t-w-game?authuser=0

Πληροφορίες για το περιεχόμενο και τη ροή του προγράμματος βρίσκονται στο twinspace της πλατφόρμας https://twinspace.etwinning.net/202237/home

Οι εργασίες του προγράμματος, ως τελικά παραδοτέα, παρατίθενται στον παρακάτω σύνδεσμο: https://sites.google.com/view/etw/e-t-w?authuser=0

Μαΐ 26

Erasmus+ Διακρατική συνάντηση στην Πλασένθια (Plasencia) της Ισπανίας

IMG 20220516 234014Υλοποιώντας το πρόγραμμα Erasmus+/Δράση ΚΑ2, με κωδικό 2019-1-TR01-KA229-077571_4 και τίτλο «Our Common Cultural Heritage; Mediterranean Type Nutrition», οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Ντούρας Κωνσταντίνος και Τσίρας Αναστάσιος, μαζί με μαθητές και μαθήτριες, ταξίδεψαν στην πόλη Πλασένθια (Plasencia) της Ισπανίας, στην Εξτρεμαδούρα (Extremadura) για τις δραστηριότητες της προγραμματισμένης κινητικότητας. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν η Ελλάδα, η Τουρκία, η Ισπανία και η Ιταλία.

Σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει γνωστή η αξία της μεσογειακής διατροφής και να αναδειχθούν τα κοινά διατροφικά στοιχεία των λαών της μεσογείου που διαχρονικά αποτελούν στοιχεία της κοινής τους κουλτούρας.

Με απευθείας πτήση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Aegean, η ελληνική αποστολή έφτασε από την Αθήνα στη Μαδρίτη. Εκεί με μισθωμένο λεωφορείο, μετά από διαδρομή 3 ωρών, έφτασε στην πόλη Πλασένθια και αφού τακτοποιήθηκε στο ξενοδοχείο και δείπνησε, ετοιμάστηκε για τις δραστηριότητες του προγράμματος που θα ξεκινούσαν την επόμενη ημέρα.

Την 1η ημέρα, εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν το Κέντρο πολιτισμού της πόλης, όπου θαύμασαν εκθέσεις έργων τέχνης και στοιχεία πολιτισμού της πόλης. Ακολούθησε επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης και ξενάγηση στους χώρους του. Υπήρχαν πολλές αίθουσες συνεδριάσεων ανοιχτές στο κοινό, αίθουσες δραστηριοτήτων και διαλέξεων, στολισμένες με εντυπωσιακά έργα τέχνης και στοιχεία της ισπανικής ιστορίας και κουλτούρας.

Στη συνέχεια, βαδίζοντας στους πλακόστρωτους δρόμους και θαυμάζοντας τα αρχοντικά και άλλα παραδοσιακά κτίσματα, περνώντας πάνω από τη γέφυρα του γραφικού ποταμού Jerte, φτάσαμε στο σχολείο υποδοχής, όπου πραγματοποιήθηκε εγκάρδιο καλωσόρισμα στην αίθουσα εκδηλώσεων με σύντομες ομιλίες και παρουσιάσεις του διευθυντή και των συντονιστών του προγράμματος. Ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα υποδοχής με παρουσίαση τοπικών χορών καθώς και χορών της Ισπανίας, όπως Flamenco, Sevillanas, αλλά και μοντέρνων χορών, που χόρεψαν ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικοί ντυμένοι με παραδοσιακές στολές.

Τους τοίχους του σχολείου, εσωτερικά, διακοσμούσαν έργα τέχνης, δημιουργίες των μαθητών, καθώς και αποσπάσματα από το γνωστότερο έργο της ισπανόφωνης λογοτεχνίας Don Quijote de La Mancha . Πινακίδες καλωσόριζαν τους επισκέπτες στη γλώσσα τους.

Οι συμμετέχοντες, στη συνέχεια οδηγήθηκαν στο κλειστό γυμναστήριο, όπου εκπαιδευτικοί του σχολείου υποδοχής, πραγματοποίησαν δραστηριότητες γνωριμίας των συμμετεχόντων μαθητών καθώς και αθλητικές δραστηριότητες. Ακολούθησε παράθεση γεύματος, με παραδοσιακή ισπανική κουζίνα, νόστιμων εδεσμάτων που παρασκευάστηκαν στην κουζίνα του σχολείου, από μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου με ειδικότητα τη μαγειρική.

Το απόγευμα της ίδια ημέρας πραγματοποιήθηκε ξενάγηση σε σημεία ενδιαφέροντος της πόλης, πλατείες, ναούς, αρχοντικά, κάστρα κλπ.

Τη 2η μέρα το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στην πολύ σημαντική, για τα γράμματα και τον πολιτισμό, πόλη της Σαλαμάνκα, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο. Οι εικόνες από τη διαδρομή που διέσχιζε δάση βελανιδιάς, δίπλα σε γραφικά χωριά και λίμνες, δίπλα σε μεγάλες εκτάσεις με κτηνοτροφία αιγοπροβάτων και βοοειδών ελευθέρας βοσκής, εντυπωσίασαν τους επισκέπτες.

Φτάνοντας στη Σαλαμάνκα, γνωστή Πανεπιστημιούπολη, υποδέχτηκε τους επισκέπτες το άγαλμα του Lazarillo de Tormes, ήρωα του 2ου γνωστότερου έργου των ισπανικών γραμμάτων, μετά τον Δον Κιχώτη. Ακολούθησε επίσκεψη στον κήπο του πανεπιστημίου και στην πασίγνωστη σχολή Φιλολογίας της Σαλαμάνκα. Εντυπωσιακά κτίρια που φιλοξένησαν μεγάλες προσωπικότητες των ισπανικών γραμμάτων, όπου δίδαξαν ονόματα που έμειναν στην ιστορία, όπως ο Miguel de Unamuno, καθηγητής των Ελληνικών και διανοούμενος με βαθιές επιδράσεις στην ισπανική διανόηση. Βαδίζοντας στα πλακόστρωτα δρομάκια και θαυμάζοντας τα εξαιρετικής αρχιτεκτονικής κτίσματα, συγκεντρώνονται πολιτισμικές συγκινήσεις που εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες, μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς αποτελούν πρωτόγνωρες εικόνες και εμπειρίες.

Η επόμενη ημέρα, περιλάμβανε επίσκεψη σε μια ακόμη πόλη Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο, το Κάθερες. Πόλη που είναι γνωστή για το μεσαιωνικό της χαρακτήρα, τα πολυάριθμα ιστορικά της κτίρια.

Λόγω αυτού του χαρακτηριστικού, αναρίθμητα πτηνά φωλιάζουν σε παλιές πολεμίστρες, πύργους και άλλα παλαιά κτίσματα. Η πόλη ονομάζεται «πόλη των πτηνών» και συγκεντρώνει πολλές οργανώσεις και δραστηριότητες σχετικές με το θέμα. Συμπτωματικά, την ημέρα της επίσκεψης, γίνονταν το φεστιβάλ των πτηνών με εκθέσεις, μουσικές συναυλίες και άλλες δραστηριότητες. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, επισκέφτηκαν διάφορα μουσεία όπως ιστορικό, πολεμικό, λαογραφικό και ένα αρχοντικό της μεσαιωνικής περιόδου θαυμάζοντας, μεταξύ άλλων, και το σύστημα συγκέντρωσης νερού σε υπόγεια δεξαμενή στο εσωτερικό του σπιτιού. Δεξαμενής που και σήμερα ακόμη επιτελεί το έργο της. Εντυπωσιακή ήταν η εικόνα παραμυθάδων, που διάβαζαν στα πάρκα της πόλης, παραμύθια με το θέμα του φεστιβάλ, τα πτηνά, σε μικρά παιδιά. Ακολούθησε γεύμα σε ισπανική ταβέρνα με εδέσματα της μεσογειακής κουζίνας.

Την 4η ημέρα το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στην αρχαία ρωμαϊκή πόλη της Caparra και στη συνέχεια επίσκεψη στο ορεινό θέρετρο Hervas. Σημαντικό ήταν το τοπικό μουσείο τροχοφόρων κάθε είδους, από άμαξες του 19ου αιώνα μέχρι οχημάτων του σήμερα. Θεματικό Μουσείο πλούσιο σε εκθέματα, που βρίσκεται σε λόφο που δεσπόζει της περιοχής και εξασφαλίζει εξαιρετική θέα στο πανέμορφο τοπίο. Ακολούθησε πεζοπορία μιας ώρας, προς την κορυφή δασώδους λόφου, όπου βρίσκονταν δασικό χωριό, δίπλα σε ποτάμι, όπου επιτρέπονταν μεν το ψάρεμα, αλλά με αυστηρούς κανόνες και, κυρίως, με υποχρεωτική την απελευθέρωση των αλιευμάτων για να διατηρείται ο πληθυσμός τους και για να συνεχίσει να υπάρχει στην περιοχή αλιευτικός τουρισμός περιπέτειας, που, μεταξύ άλλων, εξασφαλίζει την οικονομική ευημερία της περιοχής.

Μετά από γεύμα στο εστιατόριο του δασικού χωριού, ακολούθησε επίσκεψη στην περιοχή της Granadilla, χωριού-φάντασμα με εντυπωσιακό καστρόπυργο που δεσπόζει της περιοχής. Χωριού, που αρχικά είχε προγραμματιστεί να καλυφθεί από τα νερά νέας τεχνητής λίμνης της περιοχής, με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί από τους κατοίκους της. Κι ενώ η λίμνη δεν κάλυψε, τελικά, το χωριό οι κάτοικοι δεν επέστρεψαν ποτέ, και τώρα γίνεται προσπάθεια από φορείς και πανεπιστήμια για την επανεγκατάσταση κατοίκων.

Μετά από την επιστροφή στην Πλασένθια, ακολούθησαν μαθήματα ισπανικών χορών από Ισπανούς δασκάλους χορού. Οι μαθητές έμαθαν ισπανικούς χορούς, αλλά ταυτόχρονα έμαθαν τα βασικά βήματα των δικών τους χορών στους άλλους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι Έλληνες μαθητές χόρεψαν συρτάκι, χασαποσέρβικο, συρτό και την παραδοσιακή Καραγκούνα, προσκαλώντας και τους ξένους συμμαθητές τους, οι οποίοι με χαρά συμμετείχαν.

Την 5η και τελευταία ημέρα, οι συμμετέχοντες δοκίμασαν τυπικό πρωινό και αγαπημένο έδεσμα των Ισπανών, τα churros με σοκολάτα, σε πολύ γνωστό κατάστημα της πόλης. Μετά ακολούθησε περίπατος δίπλα στις όχθες του ποταμού και στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις χαλάρωσης και αναψυχής. Φτάνοντας στο σχολείο έγινε χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας και η κάθε ομάδα ανέλαβε, με την επίβλεψη των επικεφαλής καθηγητών μαγειρικής, το μαγείρεμα των φαγητών που θα αποτελούσαν το μεσημεριανό γεύμα. Στην κουζίνα του σχολείου, οι Ισπανοί μαθητές παρασκεύασαν τοπικά εδέσματα με τη συμμετοχή μαθητών από την Ελλάδα και τις άλλες χώρες, τα οποία ήταν νοστιμότατα. Παρουσιάστηκαν και προσφέρθηκαν πολλά φαγητά όπως, τορτίγιας, παέγιας, τάπας, φιδεουά, γαθπάτσο, σαλμορέχο, μίγας, καθώς και δροσιστικά ποτά, δεδομένου ότι τις ημέρες της κινητικότητας οι θερμοκρασίες στην περιοχή ήταν αρκετά υψηλές. Η δράση έδωσε τη δυνατότητα διερεύνησης ομοιοτήτων και διαφορών στις διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων.

Την ημέρα αυτή, όπως και προηγούμενες πραγματοποιήθηκε συνεργασία των συντονιστών του προγράμματος, τακτοποίηση εκκρεμοτήτων της κινητικότητας και προετοιμασία της επόμενης κινητικότητας, στην Καρδίτσα, τον επόμενο Οκτώβριο. Συμπληρώθηκαν και παραδόθηκαν τα έγγραφα και τα πιστοποιητικά της κινητικότητας, έγινε αξιολόγηση των δραστηριοτήτων και της επίτευξης των στόχων της.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε το ίδιο βράδυ με τη γιορτή αποχαιρετισμού, που πραγματοποιήθηκε στην παραδοσιακή ισπανική ταβέρνα Ελ Εσπανιόλ, στην κεντρική πλατεία της πόλης , όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί γεύτηκαν τοπικά εδέσματα, άκουσαν μουσική, τραγούδησαν και χόρεψαν τραγούδια και χορούς των χωρών τους.

Η λήξη της κινητικότητας πραγματοποιήθηκε σε κλίμα συγκίνησης και έκφρασης ευχαριστιών για το συνεργατικό πνεύμα απ’ όλες τις αποστολές. Ακολούθησε, το επόμενο πρωινό, η μετάβαση με μισθωμένο λεωφορείο στη Μαδρίτη, η απευθείας πτήση στην Αθήνα και στη συνέχεια η άφιξη με λεωφορείο στην Καρδίτσα.

Older posts «

Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων