Απρ 19

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο

Το σχολείο μας, στο πλαίσιο προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο: «Λίμνη Πλαστήρα : Το δώρο του ανθρώπου και της φύσης στο θεσσαλικό κάμπο» σε συνδυασμό με το πολιτιστικό  πρόγραμμα  με τίτλο: «Τα αρχαία θέατρα της Ελλάδας», πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Ναύπλιο. Συγκεκριμένα, συμμετείχε ομάδα 50 μαθητών του σχολείου με συνοδούς καθηγητές τους : Ζερβουδάκη Αναστασία, Θάνου Μαρία ,Κρανίτσα  Απόστολο και Υφαντή Αθανάσιο.

Πρώτος σταθμός ήταν οι Μυκήνες, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο και ενημερώθηκαν για την εποχή του μυκηναϊκού πολιτισμού (1600π.Χ. – 1100 π.Χ.). Εντυπωσιάστηκαν από τους πελώριους λίθους που χρησιμοποιήθηκαν για την Πύλη των Λεόντων (Κυκλώπεια τείχη).

Επόμενος σταθμός ήταν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Νέας Κίου του Νομού Αργολίδας. Την πρώτη ημέρα οι υπεύθυνες του προγράμματος του Κ.Π.Ε ενημέρωσαν τους μαθητές σχετικά με το πρόγραμμα που εκπονούν με θέμα «οικοπεριβαλλοντικές διαδρομές». Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες και κατανόησαν τη μεγάλη σημασία του νερού (λίμνες, ποτάμια) για μια περιοχή. Τη δεύτερη ημέρα οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες εργασίες πεδίου. Γνώρισαν τον ποταμό Ερασίνο, που ρέει στην περιοχή του Αργολικού κάμπου. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακριβώς πάνω από το σημείο των πηγών του, στην περιοχή Κεφαλάρι, είναι χτισμένη εκκλησία αφιερωμένη στη Ζωοδόχο πηγή. Το διήμερο πρόγραμμα έληξε με επίσκεψη στη λίμνη Λέρνα. Εκεί γεννήθηκε ο μύθος της Λερναίας Ύδρας, που σκότωσε ο Ηρακλής. Η πλούσια βλάστηση που υπάρχει στις όχθες της φαινομενικά κάνει τη λίμνη να φαίνεται σα ρηχός βάλτος. Έτσι, οι μαθητές γνώρισαν τις διαφορές ανάμεσα σε μια τεχνητή λίμνη ( όπως η λίμνη Πλαστήρα) και σε μια φυσική (όπως η λίμνη Λέρνα).

Μετά το Κ.Π.Ε. οι μαθητές μετέβησαν στο Ναύπλιο, ανέβηκαν στο Παλαμήδι (φρούριο που κατασκευάστηκε το 1687 από τους Βενετούς πάνω σε λόφο ύψους 216 μέτρων), περπάτησαν στους χώρους του κάστρου και ενημερώθηκαν για την ιστορία του. Συγκινήθηκαν αντικρίζοντας τη φυλακή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στο Παλαμήδι και έμαθαν την αιτία και τις συνθήκες φυλάκισής του. Στη συνέχεια οι μαθητές περιηγήθηκαν  στο Ναύπλιο και γνώρισαν  την ιστορία και τα αξιοθέατα της πόλης. Εντυπωσιάστηκαν όταν  είδαν από κοντά την  πρώτη βουλή της Ελλάδας καθώς και το πρώτο ελληνικό γυμνάσιο που λειτούργησε στο Ναύπλιο, την πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Κατά την επιστροφή οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου που θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής, ενώ παράλληλα   παρατήρησαν την τριμερή διάρθρωση ενός ελληνιστικού θεάτρου. Τελευταίος, σύντομος σταθμός της τριήμερης εκδρομής ήταν η Αθήνα. Οι μαθητές περπάτησαν στο Σύνταγμα, στο κέντρο της πόλης  και προσκύνησαν  στην  Ιερά Μονή της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου στη Λυκόβρυση.

Απρ 16

Εκπαιδευτική επίσκεψη στα Γιάννενα

Στις 9 Απριλίου 2019, στα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων «Θρύλοι και παραμύθια του λαού μας» και «Από πέτρα και χρόνο», μαθητές του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στα Ιωάννινα.

Επισκέφτηκαν το Μουσείο Βρέλλη, το κάστρο Ιωαννίνων και το νησάκι της Λίμνης Παμβώτιδας, όπου βρίσκεται το Μουσείο του Αλή Πασά. Οι μαθητές θαύμασαν τα κέρινα ομοιώματα του Μουσείου Βρέλλη και ενημερώθηκαν για τον τρόπο δημιουργίας τους. Στη συνέχεια στο Μουσείο Αλή Πασά ενημερώθηκαν για την ιστορία του νησιού, τη σύνδεσή του με τον Αλή Πασά και την κυρά Φροσύνη, ενώ παράλληλα παρατήρησαν τα πλούσια εκθέματά του.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Γώγου Αθανασία, Κάλφα Σουλτάνα, Πούλιου Παρασκευή, Ρεντζελά Ευαγγελία, και Σάννη Κασσιανή.

Απρ 16

Διδακτική επίσκεψη του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος

Στις 2 Απριλίου 2019 ο Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος του σχολείου μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στις επιχειρήσεις: «Θερμοκήπια Παπαγεωργίου», «Πτηνοτροφική Αθανασίου» και «Κτήμα Χαλίλη».

Στο θερμοκήπιο οι μαθητές είχαν την ευκαρία να παρατηρήσουν μεγάλη ποικιλία φυτών που έχουν ζήτηση αυτή την εποχή και τις φροντίδες που τους παρέχονται. Στη συνέχεια παρακολούθησαν στο πτηνοτροφείο τα πρώτα στάδια εκτροφής ορνίθων, τις απαιτήσεις τους σε ζωοτροφές και φάρμακα καθώς και την προετοιμασία των ζωοτροφών. Τέλος, ενημερώθηκαν στο Κτήμα Χαλίλη για τον αγροτουρισμό και τις προοπτικές που ανοίγονται στην περιοχή μας.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές Ζερβουδάκη Αναστασία, Θάνου Μαρία, Κάλφα Σουλτάνα και Ξάφη Βασιλική. Μαθητές και καθηγητές εκφράζουν θερμές ευχαριστίες προς τους ιδιοκτήτες όλων των επιχειρήσεων.

Απρ 16

Διδακτική επίκσεψη στο Βόλο

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη του σχολείου μας στο  Αχιλλοπούλειο Νοσοκομείο Βόλου, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα: «Τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα μεταδίδονται και… χωρίς σεξουαλική επαφή».

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας αλλά και οι εκπαιδευτικοί – συνοδοί, παρακολούθησαν την άψογη ενημερωτική διάλεξη της κ. Διβάνη, διευθύντριας του τμήματος κλινικής κυτταρολογίας, στο αμφιθέατρο του νοσοκομείου.

Η επίσκεψη αυτή χάρισε στα παιδιά γνώσεις και εικόνες που δεν είχαν ξαναζήσει. Η κ. Διβάνη με μια πηγαία αμεσότητα βοήθησε τους μαθητές μας να κατανοήσουν πόσο επώδυνα μπορεί να είναι τα αποτελέσματα μιας τυχαίας και συνάμα ανεύθυνης σεξουαλικής σχέσης. Ο κατατοπιστικός και περιγραφικός λόγος, η σαφής και ξεκάθαρη σύνδεση των Σ.Μ.Ν. με βλαβερές και, δυστυχώς, καθημερινές συνήθειες τους έδωσαν ώθηση για προβληματισμό και αναθεώρηση απόψεων.

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, Αραμπατζή Φιλιώ, Λάζου Μαργαρίτα, Ματιάτου Διονυσία και οι μαθητές, αισθάνονται ευτυχείς για την ανεκτίμητη εμπειρία.

Απρ 12

Erasmus+ Διακρατική συνάντηση στην Πολωνία

Στο Leszno της Πολωνίας, βρέθηκαν 8 μαθητές και 2 καθηγητές του σχολείου μας, στο πλαίσιο κινητικότητας που εντάσσεται σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο, με τίτλο «Tolerance- a key to European integration». Το πρόγραμμα αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας κι είναι χωρισμένο σε τρία μέρη: αποδοχή της ταυτότητας φύλου, της πολιτισμικής ταυτότητας και των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Η κινητικότητα στην Πολωνία αφορούσε στην αποδοχή των ταυτοτήτων φύλου και περιείχε πλήθος δραστηριοτήτων εστιασμένων πάνω στο θέμα αυτό με σκοπό την ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων μαθητών. Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο υποδοχής Zespol Szkol Ekonomicznych Leszno.

Την πρώτη μέρα της συνάντησης έγινε παρουσίαση των συμμετεχόντων και του λογότυπου του προγράμματος. Ακολούθησαν δραστηριότητες και παιχνίδια με σκοπό την γνωριμία και εξοικείωση την μαθητών των τριών χωρών που συμμετείχαν. Στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν μια διάλεξη για την αποδοχή της διαφορετικότητας κι ακολούθησε ξενάγηση στην πόλη του Leszno, με περιήγηση στα μνημεία, τις εκκλησίες και τα ιστορικά κτίρια της πόλης.

Τη δεύτερη μέρα πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Poznan (Πόζναν), την 5η μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας, με περιήγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης και φυσικά στο εργαστήριο των φημισμένων κρουασάν Saint Martin όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το ταλέντο τους στην κατασκευή των περίφημων κρουασάν. Η μέρα έκλεισε με επίσκεψη σε οργανισμό που παρέχει βοήθεια και στήριξη σε άτομα που υφίστανται διακρίσεις και στοχοποιούνται λόγω φύλου.

Η τρίτη μέρα ήταν αφιερωμένη στην προετοιμασία θεατρικής παράστασης από τους συμμετέχοντες μαθητές με θέμα την αποδοχή. Η παράσταση περιελάμβανε δρώμενα, χορό και τραγούδι και παρουσιάστηκε την επόμενη μέρα ενώπιον όλων των μαθητών και καθηγητών του σχολείου υποδοχής. Κυριάρχησαν λέξεις όπως αξιοπρέπεια, σεβασμός, ισότητα, υποστήριξη. Έγιναν δύο παραστάσεις τις οποίες παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου (περίπου 1000). Μετά το τέλος της παράστασης ακολούθησε σύσκεψη και ομαδική εργασία μαθητών και καθηγητών με σκοπό τη δημιουργία φυλλαδίου στην Αγγλική γλώσσα με τα συμπεράσματα των εργασιών των ομάδων. Τα φυλλάδια αυτά θα διαμοιραστούν στην ευρύτερη κοινότητα των τριών χωρών αφού μεταφραστούν στην γλώσσα της κάθε χώρας.

Την πέμπτη μέρα μαθητές και καθηγητές επισκέφτηκαν το Wroclaw (Βρότσλαβ), τη μεγαλύτερη πόλη στην περιοχή και μια από τις ομορφότερες και παλιότερες πόλεις της Πολωνίας. Οι μαθητές επισκέφτηκαν την ιστορική Πλατεία της Αγοράς, το δημαρχείο, το μουσείο Pan Tadeusz, τον Καθεδρικό ναό, το μουσείο Hydropolis και είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια όμορφη βόλτα κατά μήκος του ποταμού Oder.

Η τελευταία μέρα αφιερώθηκε στην αξιολόγηση της κινητικότητας, στην ανταλλαγή απόψεων και εντυπώσεων, στην συμπλήρωση ερωτηματολογίου και την επίδοση των εγγράφων της κινητικότητας.

Η κινητικότητα ολοκληρώθηκε με πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις, νέες φιλίες που δημιουργήθηκαν, και με την προσδοκία της επόμενης κινητικότητας που θα πραγματοποιηθεί στη Λετονία τον προσεχή Οκτώβριο.

Απρ 11

Πρόγραμμα Erasmus+ Διακρατική συνάντηση στη Ρουμανία

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ /KA2 με τίτλο «Creativity through Stories» μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και  την Τουρκία συναντήθηκαν στη Ρουμανία από την 1η έως και τις 5 Απριλίου 2019.

Τo σχολείο υποδοχής “Liceul Tehnologic Agricol” στο Βαρκανέστι,  υποδέχθηκε τους εταίρους με χαμόγελα  και φιλόξενη διάθεση. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε με 2 εκπαιδευτικούς και 6 μαθητές από το σχολείο μας. Μετά από την τελετή υποδοχής, οι μαθητές παρουσίασαν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν Workshops και διάφορες δραστηριότητες σχετικές με το πρόγραμμα.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα από την πρώτη στιγμή και ανέπτυξαν τις  γλωσσικές τους δεξιότητες επικοινωνώντας στην αγγλική γλώσσα, δημιουργώντας νέες φιλίες και γνωρίζοντας συμμαθητές τους από άλλες χώρες.

Παρουσίασαν ιστορίες της πατρίδας τους με τρόπο αυθόρμητο και ευρηματικό, προώθησαν τη δημιουργική διαπολιτισμική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων, δημιούργησαν  ατμόσφαιρα αμοιβαίου σεβασμού και αποδοχής.

Το σχολείο μας συμμετείχε παρουσιάζοντας τον τοπικό θρύλο για την «Κοιμωμένη των Αγράφων» και τον μύθο της «Αρπαγής της Ευρώπης». Τα θεατρικά δρώμενα που ετοίμασαν οι μαθητές εντυπωσίασαν τους παρευρισκόμενους και η Ελληνική ομάδα καταχειροκροτήθηκε για την παρουσίασή της.

Οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν επιχειρήσεις της περιοχής, σχετικές με το αντικείμενο του σχολείου. Επισκέφτηκαν επίσης το πολιτιστικό κέντρο στο Πλοϊέστι, όπου οι μαθητές του σχολείου υποδοχής παρουσίασαν καλλιτεχνικό πρόγραμμα και το «Σπίτι του μαθητή», μια δομή που λειτουργεί με ευθύνη του Δήμου και παρέχει δωρεάν, σε παιδιά ηλικίας 4-14 μαθήματα καλλιτεχνικών, ξένων γλωσσών, ρυθμικής γυμναστικής, χορού, τεχνολογίας κλπ. Επίσης έγιναν πολιτιστικές επισκέψεις σε μνημεία και αξιοθέατα της περιοχής, όπως τα Κάστρα Πέλες και Μπραν.

Απρ 10

Φιλανθρωπικός Αγώνας Ποδοσφαίρου

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων