Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-2018

Αγαπητοί γονείς των μαθητών της Στ΄τάξης,

σας γνωρίζουμε ότι για την εγγραφή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια), για το σχολικό έτος 2017-2018, οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής, οφείλουν να υποβάλλουν αίτηση στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους κατά το χρονικό διάστημα από 02 Μαΐου έως και 31 Μαΐου 2017. Μετά το πέρας της 31ης Μαΐου 2017, ουδεμία αίτηση γίνεται δεκτή.

Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε όλη την εγκύκλιο και τα Μουσικά Σχολεία.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ 2017 – 2018

Αγαπητοί γονείς ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο, όπου υπάρχουν και τα κατάλληλα έντυπα.

http://varnaleio.gr/el/%CE%BD%CE%B5%CE%B1/%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CF%83-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%84-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-2017-2018.html

ΤΡΩΜΕ ΣΩΣΤΑ-ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ

 Έγραψε η Μαρία Μπουρτζή, Κ.Φ.Α.

EZ_3Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης για το Σχολικό  Έτος 2016-2017, οι δασκάλες της Α΄ Τάξης κ. Αντωνίου Σοφία και κ. Γαλάνη Αικατερίνη  με τους μαθητές τους, και ύστερα από διερεύνηση, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα φρούτα και τα λαχανικά και κατ επέκταση με την υγιεινή διατροφή.

“ΤΡΩΜΕ ΣΩΣΤΑ-ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ” το σύνθημά τους.EZ_2

Γνωρίζοντας  ότι η υγιεινή διατροφή  σε συνδυασμό με την συστηματική άσκηση προσφέρει μεγάλα οφέλη στον οργανισμό μας αποφασίσαμε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής να προβούμε σε δραστηριότητες σχετικές με το θέμα.

EZ_4Πρώτα οι μαθητές προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τα φρούτα και τα λαχανικά που τους έδειχνε σε καρτέλες η ΚΦΑ κ. Μπουρτζή Μαρία. Με τις ίδιες καρτέλες έπαιξαν τις πολύ διασκεδαστικές  φρουτοδρομίες στις οποίες φρούτα και λαχανικά

συμμετείχαν  σε αγώνες δρόμου.EZ_6

Χωρισμένοι σε ζευγάρια έπαιξαν την τυφλόμυγα.  Το κάθε παιδί προσπαθούσε με κλειστά μάτια να αναγνωρίσει το φρούτο που του πρόσφερε ο συμμαθητής του.

Δεν  έλειψαν  τα παραδοσιακά  παιχνίδια που αναφέρονται  σε φρούτα και λαχανικά όπως “Τα μήλα” και το  “Ένα λεπτό κρεμμύδι”.

EZ_1Στο τέλος χορέψαμε και τους παραδοσιακούς χορούς “Μήλο μου κόκκινο” και  “Μωρή κοντούλα λεμονιά.” τονίζοντας την σημασία  των συγκεκριμένων φρούτων στην υγεία μας.EZ_5

Κινηματογραφική ταινία “ΒΑΪΑΝΑ”

 

Στις 16 Μαρτίου 2017 οι Α, Β, Γ & Δ τάξεις του Σχολείου μας παρακολούθησαν στο “Village Cinemas” την κινηματογραφική ταινία «Βαϊάνα».

ΒΑΙ_4

Οι μικροί μαθητές έζησαν τις περιπέτειες της ηρωίδας και τις αγωνιώδεις προσπάθειές της προκειμένου να σώσει το λαό της.

ΒΑΙ_2

Αξίες όπως η οικογένεια, η φιλία, η συνεργασία κυριάρχησαν στην ταινία με ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος.

ΒΑΙ_3

Ιδιαίτερα άρεσε   στους μαθητές η μουσική της ταινίας. Ενθουσιάστηκαν με τις εναλλαγές των εικόνων, την πολυχρωμία του τοπίου και τις ενδυμασίες των ηρώων.

ΒΑΙ_5

Φεύγοντας οι μαθητές κράτησαν μέσα τους ότι με πείσμα και θέληση μπορούν όλοι να πετύχουν τους στόχους τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους.

Ημέρα εναντίον της ενδοσχολικής βίας

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017, πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα εκδηλώσεων του «Βαρνάλειου» Δημοτικού Σχολείου, εκδήλωση με θέμα τη Σχολική βία και τον Σχολικό Εκφοβισμό, παρουσία όλων των εκπαιδευτικών και όλων των μαθητών.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Δ/ντης του σχολείου κος Τσέλιος Ηρακλής.

ΒΙΑ_2Ο κος Ζαρκάδας Γιάννης έδωσε το πραγματικό στίγμα του προβλήματος με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Προβάλλοντας εικόνες αφηγήθηκε ένα παραμύθι όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να διαδράσουν, να ρωτήσουν, να απαντήσουν και τελικά να συμφωνήσουν ότι όπου υπάρχει βία στο σχολείο πρέπει να υπάρχουν και οι φωνές που θα την αποκαλύψουν, γιατί όπου υπάρχει σιωπή υπάρχει φόβος και ο φόβος γεννάει κι άλλη βία. ΒΙΑ_3Επίσης έγινε φανερό ότι σκοπός δεν πρέπει να είναι η στοχοποίηση του εκάστοτε δράστη αλλά η κατανόηση του λόγου ο οποίος τον ωθεί σε τέτοιες ειδεχθείς πράξεις ώστε όλοι μαζί, σαν ομάδα,  να καταφέρουν να δώσουν λύσεις και στον θύτη και στα θύματά του και όλοι μαζί πάλι να λειτουργήσουν αρμονικά.

ΒΙΑ_6Η κα Αρβανίτη Λαμπρινή συνέχισε με διαδικτυακές ιστορίες που αφορούσαν την σχολική βία μέσα από την οπτική γωνία μικρών μαθητών. Εξαιρετική ήταν η εικαστική παρέμβαση που έκανε με τη βοήθεια μαθήτριας του σχολείου. . .

Κρατώντας η μαθήτρια μία τεράστια χάρτινη καρδιά, στάθηκε μπροστά σε όλους και βίαια την τσαλάκωσε, δείχνοντας παραστατικά τι γίνεται στις καρδιές των παιδιών που δέχονται βία είτε σωματική είτε ψυχική. Μετά η κα Αρβανίτη Λαμπρινή μίλησε για τη δύναμη της συγνώμης που μπορεί μεν να ξανανοίγει την καρδιά μετά από το ΄΄ κουβάριασμά ΄΄ της αλλά δεν είναι αρκετή ώστε να επαναφέρει την καρδιά στην πρότερη, όμορφη εικόνα της και αυτό φάνηκε στην πράξη όταν η χάρτινη καρδιά ξανάνοιξε αλλά η μορφή της έμεινε για πάντα τσαλακωμένη. Έξοχη ήταν αυτή η απόδοση του πραγματικά μεγάλου προβλήματος και είχε και προεκτάσεις σε όλες τις σχέσεις των παιδιών ακόμη και έξω από το σχολείο γιατί  πλέον τους έγινε κατανοητό πως πρέπει να φέρονται και σε αυτές με προσοχή και σύνεση γιατί ναι μεν το συγνώμη είναι ευπρόσδεκτο αλλά δεν αποτελεί θεραπεία.

ΒΙΑ_4Στη συνέχεια, μέσα από ένα τραγούδι με προσαρμογή και προσθήκη στίχων από την κα Κυριακοπούλου Μαρίλη το Στ2΄τμήμα του σχολείου έδωσε με εναλλακτικό τρόπο τα τρία πράγματα που πρέπει όλα τα παιδιά να έχουν χαραγμένα στο μυαλό τους, όσον αφορά τη βία και τις διάφορες εκφάνσεις της, και να τους γίνουν βίωμα.

1ον  Δεν ξεσπάμε ποτέ βίαια αλλά μαθαίνουμε να ελέγχουμε τον εαυτό μας.

2ον Δεν αφήνουμε ποτέ τους άλλους να φέρονται βίαια. Το απαγορεύουμε γιατί όποιος ανέχεται τη βία γίνεται και ο ίδιος από θύμα, θύτης.

3ον Μαθαίνουμε να φερόμαστε με σεβασμό! Γιατί ο σεβασμός προς τους άλλους δηλώνει μεγαλύτερο σεβασμό στον εαυτό μας. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ.

ΒΙΑ_7Η εκδήλωση έκλεισε με μία παράσταση κουκλοθέατρου που επιμελήθηκαν οι κα Αγγελούκου Ελίνα και η κα Αρβανίτη Λαμπρινή. Οι κούκλες ήταν καλαίσθητες, το “μουσικό χαλί” της παράστασης έδενε εξαιρετικά και μέσα από σωστά δραματοποιημένες καταστάσεις δόθηκαν άρτια πολλές περιπτώσεις που τα παιδιά πέφτουν θύματα σχολικής βίας ( π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, εθνικότητα, χαρακτηριστικά κ.α. ) αλλά κυρίως δόθηκαν λύσεις εκτόνωσης αυτών των καταστάσεων που είναι και το ζητούμενο γιατί όλοι βλέπουμε το πρόβλημα αλλά η λύση είναι αυτή που αποζητούμε. Οι μαθητές που πήραν μέρος στην παράσταση έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους με κέφι αλλά και με την απαιτούμενη σοβαρότητα.ΒΙΑ_5

Τελειώνοντας η εκδήλωση βρήκε μαθητές και εκπαιδευτικούς με « Χέρια Ψηλά» να χορεύουν. Χέρια ψηλά, που έφταναν όλα μαζί τη λύση για μια αρμονική συμβίωση μέσα στο σχολείο. Χέρια ψηλά που όλα μαζί έδιναν υπόσχεση για σεβασμό και αγάπη.

Την επιμέλεια του ήχου της εκδήλωσης είχε ο κος Τσιγάρας Γιώργος.

Η οδοντιατρική ομάδα του  ΠΕΔΥ ΒΟΛΟΥ, στο Σχολείο μας.

Έγραψαν οι δασκάλες της Α΄& Β΄ τάξης.

ΟΔΟΝ_1Το οδοντιατρείο της Μονάδας Υγείας ΠΕΔΥ ΒΟΛΟΥ, υλοποιώντας πρόγραμμα Οδοντιατρικού Ελέγχου και Ενημέρωσης, στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης του, επισκέφθηκε το σχολείο μας την Τετάρτη 1η Μαρτίου 2017.

Η οδοντιατρική ομάδα αποτελούνταν από την κ. Βλάχου Γάκη Ελένη και τις νοσηλεύτριες Στάθη Παρασκευή, Ταμία Αναστασία και Πινακούλα Μαρία.

ΟΔΟΝ_3Η οδοντίατρος κ. Βλάχου Ελένη μίλησε στους μικρούς μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Σχολείου μας καθώς και του Ευγένειου Δημοτικού Σχολείου, για το πώς μπορούν να προστατεύουν τα δόντια τους έτσι ώστε να είναι γερά.

Παρουσιάστηκαν οι σωστοί τρόποι βουρτσίσματος των δοντιών και τα παιδιά ενημερώθηκαν για την τερηδόνα.

ΟΔΟΝ_4Οι μαθητές κατανόησαν ότι με τη σωστή διατροφή και το συχνό και σωστό βούρτσισμα αποκτούμε γερά δόντια και καλύτερη υγεία.

Τέλος με τη σύμφωνη γνώμη των γονιών, η υπεύθυνη της οδοντιατρικής ομάδας εξέτασε έναν έναν τους μικρούς μαθητές, τους ενημέρωσε και κατέγραψε τα προβλήματα που προέκυπταν.

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί θερμά την κ. Βλάχου και την ομάδα της για την επίσκεψη, ενημέρωση, εξέταση  των μαθητών της Σχολικής μας μονάδας, αλλά και για την άψογη συνεργασία.

Ένας Αγιογράφος στο Σχολείο μας!

 Έγραψε η Πολύζου Χριστίνα, δασκάλα.

ΑΓ_1Μετά από πρόσκληση των δασκάλων των τμημάτων της Ε΄ τάξης, την Τετάρτη 1 Μαρτίου  2017,  επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κ. Κουρκουβάτης Νεκτάριος, αγιογράφος.
Μέσα από τη ματιά ενός αγιογράφου ταξιδέψαμε από την Βυζαντινή εποχή κατά τη διάρκεια της εικονομαχίας έως σήμερα.
Μάθαμε τα υλικά που φτιάχνεται μια εικόνα, τα στάδια της δημιουργίας της, τον συμβολισμό των χρωμάτων της.ΑΓ_2
Καταλάβαμε γιατί ο χαρακτήρας της Ορθόδοξης αγιογραφίας είναι σεμνός, κατανυκτικός, με πνευματικό και όχι σωματικό κάλλος.
Η ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι απλά μια “τέχνη”, είναι ιερή τέχνη.
ΑΓ_3Δεν είναι “ζωγραφική”, είναι θεολογία, είναι αγάπη  και ανάπαυση των Ορθοδόξων Χριστιανών κοντά στον Τριαδικό Θεό, στην Παναγία, στους
Αγίους.
Ευχαριστούμε τον κ. Κουρκουβάτη και  τον προσκαλούμε αυτή τη φορά  να μας κάνει μικρούς ζωγράφους, ετοιμάζουμε τα πινέλα μας.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ Ε2 ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΗΣ

 

Γράφουν οι μαθητές του Ε2

Ε2_4Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Πόλης στο Βόλο. Το Μουσείο στεγάζεται σ’ ένα όμορφο κτίριο στα Παλαιά του Βόλου, το οποίο ήταν η καπναποθήκη Παπάντου.

Στο  μοντέρνα διακοσμημένο εσωτερικό του υπάρχουν φωτογραφίες, αντικείμενα και οπτικοακουστικό υλικό από την καθημερινή ζωή των Βολιωτών- ενδυμασία, κατοικία, εργασία, εκπαίδευση, αθλητισμό, ψυχαγωγία – το λιμάνι και την εμπορική και οικονομική ζωή του Βόλου.

 Ιδιαίτερη  αναφορά γίνεται στους Μικρασιάτες  πρόσφυγες του ’22 και την εγκατάστασή τους στη Ν. Ιωνία.Ε2_2

Μας εντυπωσίασαν τα βίντεο για το σεισμό του ’55 και το παλιό καρναβάλι καθώς και η ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα διδασκαλίας με τα παλιά θρανία και τα σχολικά είδη των μαθητών εκείνης τη εποχής. Στο τέλος φτιάξαμε εικόνες με παζλ.

Αυτή η αναδρομή στο παρελθόν μας άρεσε πολύ και ευχαριστούμε το προσωπικό του Μουσείου για την ωραία ξενάγηση και την φιλοξενία τους.

Το Ε1 στο Μουσείο της Πόλης του Βόλου.

Έγραψαν οι μαθητές του Ε1

ΜΟΥΣ_1Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Πόλης του Βόλου,
το πρώτο και μοναδικό σύγχρονο Μουσείο Πόλης στην Ελλάδα.
Εκεί η κ. Καλλιόπη, η κ. Πολυξένη και ο κ. Νίκος μας ξενάγησαν στους
δυο ορόφους, όπου παρουσιάζεται η εξέλιξη της πόλης του Βόλου και της
Ν. Ιωνίας μέσα στο χρόνο.
Είδαμε πως ήταν ο Βόλος που αντίκρισαν οι πρόσφυγες το 1922.
Μέσα από τις θεματικές ενότητες Εργασία, Κατοικία, Ενδυμασία ,ΜΟΥΣ_2
Διασκέδαση και Ποδόσφαιρο γνωρίσαμε καλύτερα την όμορφη πόλη.
Γίναμε παλιοί μαθητές όταν καθίσαμε στα παλιά ξύλινα θρανία .
Ζήσαμε μέσα από φωτογραφίες και βίντεο την κατοχή του 1941-44 ,τους
σεισμούς και τις πλημμύρες του 1955-57.
Μας άρεσε το παιχνίδι του παζλ των τεσσάρων εικόνων και η πόλη από πυλό.
Σας προτείνουμε να το επισκεφτείτε.

Οι μαθητές του Α1 «ετοιμάζουν» το γεύμα τους!

Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

  Οι μικροί μαθητές του τμήματος Α1 ολοκλήρωσαν στα Αγγλικά την ενότητα για τις τροφές («Foods and sweets»).

1A_1

Έμαθαν να αναγνωρίζουν και να παράγουν λεξιλόγιο για διάφορα φαγητά, φρούτα, λαχανικά και γλυκά, κατηγοριοποίησαν τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές και βοήθησαν τη «μασκότ» της τάξης να διαλέξει τι να φάει.

1A_2 1A_3

Έμαθαν να λένε τι είναι υγιεινό και τι όχι ( “Is it good for you?- Yes, it is / No, it isn’t” – “It’s good for you / It’s not good for you” – “ It’s healthy food / It’s junk food”).

1A_51A_4

Μίλησαν για το τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει ( “I like fish / I don’t like carrots” – “Do you like apples? – Yes, I do / No, I don’t”).

1A_6

Τέλος, τραγούδησαν ένα τραγούδι («The Food Song») για υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και «ετοίμασαν»  το δικό τους γεύμα!

Το Ε1 ταξίδεψε με ένα βιβλίο!

Έγραψαν οι μαθητές του Ε1

Την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου η τάξη μας επισκέφτηκε τη δημοτική βιβλιοθήκη
Ν. Αγχιάλου.

Β_2

Η κ. Μαρία, η βιβλιοθηκονόμος, μας μίλησε για την ιστορία
της βιβλιοθήκης, τους κανόνες δανεισμού, την κάρτα μέλους, τον τρόπο
που είναι τοποθετημένα τα βιβλία στα ράφια και στον υπολογιστή.

Β_3

Στο τέλος ξεφυλλίσαμε μερικά από τα 5.000 βιβλία.

Β_1

Ευχόμαστε να μην κλείσει ποτέ και  να έχει πολλή δουλειά.
Μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε ότι εκτός από ηλεκτρονικά και
τηλεόραση μπορούμε και εμείς και οι μεγάλοι να περνάμε ευχάριστα και
δημιουργικά την ώρα μας με ένα βιβλίο.

Β_4

Υποσχεθήκαμε τα καλοκαιρινά πρωινά να την επισκεφτούμε για να
διαβάσουμε εκεί βιβλία, να παίξουμε επιτραπέζια και να ζωγραφίσουμε.

Ένας Μετεωρολόγος στο Σχολείο μας

ΜΕΤ_4Μετά από πρόσκληση των δασκάλων των τμημάτων της Ε΄ τάξης, την Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017,  επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κ. Κοσμάς Ευάγγελος, Αξιωματικός Πολεμικής Αεροπορίας – Μετεωρολόγος και τον ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό.

Συγκεκριμένα στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας Ε΄ τάξης  και της ενότητας καιρός, κλίμα  έγινε μια παρουσίαση και η μαθήτρια της Ε1 Κοσμά Δήμητρα έγραψε γι’ αυτή:ΜΕΤ_2

Μας έδειξε  κάποια πράματα για τον καιρό, τα σύμβολα του καιρού ή το πώς δημιουργούνται οι κεραυνοί, η βροχή και το ουράνιο τόξο. Μας μίλησε επίσης  για  τα θερμόμετρα, βαρόμετρα   και   άλλα που  βοηθάνε  στην καθημερινή συλλογή στοιχείων και την πρόγνωση του καιρού.

ΜΕΤ_1Είδαμε εικόνες για να τα καταλάβουμε καλύτερα. Μερικές από αυτές τις εικόνες μας έκαναν να γελάσουμε, αλλά κι να εντυπωσιαστούμε. Ταξιδέψαμε με τα σύννεφα Cumulus, Stratocumulus… στον ουρανό, στα βουνά.

ΜΕΤ_3Μάθαμε πόσο σημαντική είναι η πρόγνωση του καιρού  για διάφορες δραστηριότητες της καθημερινής μας ζωής και για διάφορα επαγγέλματα.

Όταν τελείωσε μας ρώτησε αν είχαμε ερωτήσεις και σχεδόν ο καθένας είχε κι από μια διαφορετική.

Άρεσε στα παιδιά αυτή η παρουσίαση γιατί έμαθαν περισσότερα πράγματα σχετικά με τον καιρό. Περιμένουμε να ξαναέρθει στο σχολείο να μας δείξει περισσότερα πράγματα.

Μικροί Ζαχαροπλάστες οι μαθητές του Γ1   

Έγραψε η Καπουράνη Αθηνά, δασκάλα της τάξης 

Οι μαθητές του Γ1 τμήματος του σχολείου μας έγιναν για λίγο μικροί ζαχαροπλάστες αφού μετέτρεψαν την έδρα της τάξης τους σε πάγκο από εργαστήριο ζαχαροπλαστικής.DSCF7711

Έφτιαξαν υπέροχα τρουφάκια!!! Φόρεσαν λοιπόν όλοι οι μαθητές γάντια μιας χρήσης και με τις υποδείξεις της δασκάλας τους πρόσθεσαν και ανακάτεψαν ένα ένα τα υλικά της συνταγής που βρίσκεται στο βιβλίο της Γλώσσας και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο <<Μικρομαγειρέματα>>.

DSCF7704

Στη συνέχεια το κάθε παιδί έπλασε το δικό του τρουφομπαλάκι και το βούτηξε στην τρούφα. Τα τοποθέτησαν κατόπιν σε καραμελόχαρτα και τα έβαλαν στο ψυγείο για δυο ώρες.

DSCF7707

Η όλη διαδικασία ήταν πολύ ευχάριστη για όλα τα παιδιά καθώς έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και το αποτέλεσμα ήταν γευστικότατο και πολύ εμφανίσιμο.

DSCF7717

Στο τέλος δοκίμασαν όλοι τις δημιουργίες τους και ότι περίσσεψε κεράστηκε στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Αν θέλετε λοιπόν να γευτείτε και εσείς τα νόστιμα τρουφάκια μας σας δίνουμε την συνταγή:

DSCF7718

 

ΥΛΙΚΑ

2 πακέτα βούτυροDSCF7702

2 πακέτα μπισκότα

1 κούπα ζάχαρη άχνη

½ κούπα κακάο

1 κούπα τρούφα

Ανακατέψτε απλά τα υλικά, βουτήξτε στην τρούφα, βάλτε τα στο ψυγείο 2 ώρες και σερβίρετε. ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ !!!

 

 

Τσικνοπέμπτη, Αποκριάτικη Γιορτή!

Έγραψε η Κυριακοπούλου Μαρίλη, Μουσικός

Μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, η αποκριάτικη γιορτή του ‘’ Βαρνάλειου’’ έγινε την Τσικνοπέμπτη στο χώρο του σχολείου. Με προσεκτικό σχεδιασμό επιτεύχθηκε ο DSCF7602συγκερασμός πολλών εθίμων που αφορούν τις Απόκριες στον ελλαδικό χώρο ώστε οι μαθητές να γίνουν κοινωνοί μιας ολοκληρωμένης εικόνας του Τριωδίου.

( Το Τριώδιο έχει λάβει την ονομασία αυτή από το ομώνυμο εκκλησιαστικό βιβλίο, το Τριώδιο, το οποίο περιλαμβάνει τους ύμνους που ψάλλονται στις εκκλησίες κατά τη συγκεκριμένη περίοδο. Οι ύμνοι αυτοί έχουν τρεις ωδές σε αντίθεση με DSC04668τους υπόλοιπους ύμνους τις εκκλησίας, οι οποίοι έχουν εννέα ωδές. Αυτός είναι και ο λόγος που το βιβλίο αυτό, και κατ’ επέκταση και η συγκεκριμένη χρονική περίοδος, ονομάστηκαν Τριώδιο.).

DSC04592Τα παιδιά ήρθαν μασκαρεμένα με τις ευφάνταστες και πολύχρωμες στολές τους αλλά κυρίως ήρθαν γεμάτα κέφι και χαρά, την ίδια χαρά και κέφι που είχαν και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.  Η γιορτή ξεκίνησε με την παράσταση « Ο Καραγκιόζης νταντά » που παρουσίασε ο θίασος του κ. Φιλιππίδη. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και αργότερα, μετά το τέλος της παράστασης, διοχέτευσαν τον ενθουσιασμό τους χορεύοντας «το γαϊτανάκι».DSCF7633

DSCF7638Όπως είναι το σύνηθες, μετά τα ‘’ θεάματα ‘’ ακολουθεί και ο ‘’ άρτος ‘’ και έτσι ακολούθησε χορός, παρουσία μπουφέ, μέσα σε κάθε τάξη. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι γονείς είχαν φροντίσει να εφοδιάσουν τον μπουφέ με πλούσια και καλαίσθητα, όσον αφορά την παρουσίαση, εδέσματα που ξετρέλαναν τους μαθητές. Μέσα στις τάξεις όλοι οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν το νόημα αυτής της γιορτής αναφερόμενοι στα ήθη και στα έθιμα της πατρίδας μας.DSC04604

Κατόπιν  οι μαθητές βγήκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου όπου τους περίμεναν μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για να τους προσφέρουν δωράκια που θα απογείωναν την αποκριάτικη διάθεσή τους. Ακολούθησαν οι αθλοπαιδιές, που ήταν άψογα σχεδιασμένα παιχνίδια από τις εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους. DSC04619Μετά ξεκίνησε ο διαγωνισμός τραγουδιού στον οποίο πήραν μέρος πολλοί μαθητές και είναι ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι ήταν από όλες τις τάξεις. Ακόμη και μικρά πρωτάκια τραγούδησαν και αυτό είναι η ένδειξη πως νιώθουν απόλυτα άνετα στην αγκαλιά αυτού του σχολείου. Η συνέχεια δεν ήταν άλλη από χορό, χορό, χορό. . .  Οι μαθητές χόρεψαν με την καρδιά τους και το ίδιο έκαναν και οι δάσκαλοι τους με μπροστάρη των Δ/ντη.

Έτσι, λοιπόν,  έγινε ο συνδυασμός των εθίμων: ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ (Το καρναβάλι στον χριστιανικό κόσμο συμπίπτει με την ελληνική Αποκριά και είναι μια κινητή γιορτή που τελείται, σε ολόκληρη την προβιομηχανική Ευρώπη, πριν από τη μεγάλη Σαρακοστή, σημαδεύοντας το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό της άνοιξης και την ευφορία της γης.),

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ (Το έθιμο προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Σύμφωνα με τον λαογράφο Δημήτριο Λουκάτο, το φαγοπότι και το γλέντι της ημέρας είναι «ομοιοπαθητικές προσπάθειες για την ευφορία της γης».),

DSC04680ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ (Η μορφή του Καρνάβαλου είναι αμφίσημη. Από τη μια ενσαρκώνει τη μωρία, και από την άλλη αποκαλύπτεται ένας τολμηρός σοφός, που ξεμασκαρεύει το ψέμα, την υποκρισία και την απάτη των ισχυρών, λέγοντας μεγαλοφώνως όσα ο λαός ψιθυρίζει μέσα του και έτσι προσωποποιεί το ίδιο το καρναβάλι. Στα νεότερα καρναβάλια, ο ίδιος ο βασιλιάς καρνάβαλος δεν είναι παρά ένας ανώνυμος ή επώνυμος γελωτοποιός, όπως ο Pulcinella, ο Αρλεκίνος (Arlequino), ο Γαργαντούας ή, στην Ελλάδα, ο Καραγκιόζης. Ιδιαίτερη είναι η παρουσία του Καραγκιόζη αυτή την περίοδο στη Γονούσα Κορινθίας όπου παρουσιάζεται, κάθε χρονιά, «Ο Γάμος του Καραγκιόζη». )

DSC04673και ΓΑΙΤΑΝΑΚΙ (Το γαϊτανάκι ήρθε στην Ελλάδα από τον Πόντο και την Μικρά Ασία. Οι πρόσφυγες που ήρθαν στην Ελλάδα μετά τον διωγμό που βίωσαν, έφεραν μαζί τους και τα έθιμά τους, κληρονομιά των προγόνων τους. Η λέξη γαϊτανάκι είναι υποκοριστικό της μεσαιωνικής λέξης γαϊτάνιν που σημαίνει το μεταξωτό κορδόνι και προέρχεται από την ελληνιστική λέξη γαϊτάνι. Σύμφωνα με την ετυμολογία της λέξης, προέρχεται από την κέλτικη πόλη Γαέτα, όπου DSCF7651παρήγαγαν κορδέλες. Τι συμβολίζει όμως το γαϊτανάκι; Σε πολλές κοινωνίες, κυρίως αγροτικές, συμβολίζει την ομόνοια και την συναδέλφωση. Ο κυκλικός χορός κατά περίπτωση, υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από τον θάνατο στη ζωή, από την λύπη στην χαρά και από τον χειμώνα στην άνοιξη.).

DSC04668 DSC04676Τα παιδιά μέσα από την εορταστική αυτή διαδικασία , αντιληφθήκαν ότι όλα τα έθιμα, αυτής της περιόδου, έχουν σαν σκοπό να δείξουν την αναγέννηση της φύσης και την κάθαρση του πνεύματος και του σώματος. Έφυγαν από το σχολείο γεμάτα καινούριες γνώσεις και την γλυκιά σωματική κούραση που προσφέρει μία ολοκληρωμένη και επιτυχημένη γιορτή.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ!

 Γράφουν οι μαθητές του τμήματος Ε2

  Την προηγούμενη εβδομάδα, την ώρα των Αγγλικών, κάναμε μια δραστηριότητα για τις επιλογές μας ως πολίτες. Κατεβήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας και χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες ( Τακομάνια, Superland, Τιτάνες). Υποτίθεται ότι ταξιδεύαμε μ’ ένα πλοίο και πηγαίναμε να ιδρύσουμε μια νέα χώρα σε μια μακρινή ήπειρο. Η Τακομάνια, η Superland και οι Τιτάνες ήταν έτοιμοι να σαλπάρουν για το ταξίδι. Η κυρία μας μοίρασε φακέλους με κάρτες, οι οποίες απεικόνιζαν κάποια από τα πράγματα που θα έπρεπε να υπάρχουν στη χώρα που θα ιδρύαμε

DSCF7696.

Στο ταξίδι αντιμετωπίσαμε χίλια δυο προβλήματα. Πρώτα μια απίστευτη καταιγίδα! Για να σωθούμε έπρεπε να πετάξουμε 4 κάρτες. Η δεύτερη δυσκολία ήταν ένας τυφώνας. Και πάλι έπρεπε να πετάξουμε στη θάλασσα 4 κάρτες. Η τρίτη ήταν η χειρότερη. Έπρεπε να αντιμετωπίσουμε μια τεράστια φάλαινα που είχε τρυπήσει το  πλοίο και κινδυνεύαμε να βουλιάξουμε. Τώρα έπρεπε να πετάξουμε 5 κάρτες. Με δυσκολία βρήκαμε τελικά τη λύση και φτάσαμε στον προορισμό μας σώοι και αβλαβείς.DSCF7693

Την επόμενη μέρα η κυρία έδωσε σε κάθε ομάδα μια πυραμίδα ζωγραφισμένη σε χαρτόνι. Εκεί έπρεπε και πάλι να συνεργαστούμε και να βάλουμε στις πυραμίδες τις κάρτες που μας είχαν απομείνει, τοποθετώντας τις πιο σημαντικές στο κάτω μέρος της πυραμίδας και όσο ανεβαίναμε στην πυραμίδα βάζαμε τα λιγότερο αναγκαία.DSCF7694

 

Μας άρεσε αυτή η δραστηριότητα. Έπρεπε να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις, να αποχωριστούμε αγαπημένα μας αντικείμενα, να συνεργαστούμε, να επιλύσουμε τις διαφωνίες μας. Είχε αγωνία, υπήρχε ομαδικότητα, διασκεδάσαμε πολύ! Ελπίζουμε να ξανακάνουμε κάτι παρόμοιο!

DSCF7695

Ε2, ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ «ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ»

 

Γράφουν οι μαθήτριες του Ε2:  Μυρίσσα  Άννα-Μαρία , Πορτοφέρι  Χρυσαυγή

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και της ενότητας «Βιβλία – Βιβλιοθήκες» η τάξη μας, το Ε2, με τη δασκάλα μας κα Τσάμη  Φωτεινή επισκέφθηκε την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017 τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Νέας Αγχιάλου «Κώστας Βάρναλης».

ΒΙΒΛ_5Στη βιβλιοθήκη μάς καλωσόρισε η βιβλιοθηκονόμος κα Μαρία Μπελεγρίνη. Η κα  Μπελεγρίνη μας είπε ότι η Δημοτική  Βιβλιοθήκη λειτουργεί σ’ αυτό το κτίριο από το 2010 και ότι πριν το όμορφο αυτό κτίριο στην παραλία της Ν. Αγχιάλου λειτουργούσε ως εκθεσιακός χώρος.

ΒΙΒΛ_1

Στη συνέχεια μας ενημέρωσε ότι  η βιβλιοθήκη έχει περίπου 5.000 βιβλία και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Ιδιαίτερα όμως το καλοκαίρι οργανώνονται δράσεις για τα παιδιά, τα οποία μπορούν να την επισκέπτονται όχι μόνο για να δανείζονται ή να διαβάζουν βιβλία αλλά και για να παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια.

ΒΙΒΛ_2

Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε για τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται τα βιβλία στα ράφια. Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι υπάρχουν βιβλία τα οποία δε δανείζονται. Ενημερωθήκαμε επίσης για τους κανόνες της Βιβλιοθήκης. Ήμαστε μάλιστα τυχεροί, γιατί είδαμε στην πράξη δανεισμό βιβλίων σε δημότες που επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη εκείνη τη στιγμή.

ΒΙΒΛ_3

Στο τέλος περιηγηθήκαμε στον όμορφο χώρο και ξεφυλλίσαμε κάποια  βιβλία που ήταν στα ράφια.

ΒΙΒΛ_4

Σ΄αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα Μπελεγρίνη Μαρία για τη φιλοξενία και την ξενάγησή της.

Αυτή η επίσκεψη μας άρεσε πολύ και σίγουρα πολλοί από εμάς θα γίνουν ενεργά μέλη της Βιβλιοθήκης.

ΚΑΡΠΑ – Πρώτες Βοήθειες στο Σχολείο μας

Γράφει ο μαθητής του Στ’1 Χρήστος Λάζογλου

Την Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2017 μας επισκέφτηκαν στο Σχολείο μας ένα κλιμάκιο από το Ε.Κ.Α.Β. για να μας ενημερώσουν για τις πρώτες βοήθειες.

DSC04537

Στην αρχή μας συστήθηκαν και μας ενημέρωσαν για το σκοπό της επίσκεψής τους. Ξεκίνησαν με την θεωρία των πρώτων βοηθειών και στη συνέχεια περάσαμε στην πρακτική εξάσκηση. Κατά την πρακτική εξασκηθήκαμε σε μια ειδική πλαστική κούκλα που την ονόμαζαν “Ζωή”.

DSC04535

Οι ασκήσεις ήταν σχετικές με¨

  • Περίπτωση πνιγμού
  • Τεχνητή Αναπνοή
  • Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση
  • Κατασκευή πρόχειρου νάρθηκα για κατάγματα και διαστρέμματα

DSC04534

Στην συνέχεια μας μίλησαν για διάφορες επικίνδυνες καταστάσεις, όπως π.χ. δάγκωμα φιδιού αλλά και άλλων ζώων.

Τέλος μας επισήμαναν ότι όταν κάποιος χτυπήσει στους σπονδύλους του αυχένα του ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να τον μετακινήσουμε. Απλά καλούμε το ασθενοφόρο!

 

ΤΑ «ΘΕΛΩ» ΚΑΙ ΟΙ «ΑΝΑΓΚΕΣ»

 

Γράφουν οι μαθητές του τμήματος Ε1

 

Ε1_1  Την Τρίτη 7/2/2017 πήγαμε στο γυμναστήριο του σχολείου με τη δασκάλα των Αγγλικών, κ. Κατερίνα Ματάκια, για να κάνουμε κάποιες δραστηριότητες σχετικά με δεξιότητες ζωής.

Χωριστήκαμε σε ομάδες, δώσαμε ένα όνομα στην ομάδα μας και φανταστήκαμε ότι είμαστε ταξιδιώτες πάνω σ’ ένα μεγάλο πλοίο. Ο προορισμός μας ήταν να φτάσουμε σε μια μακρινή ήπειρο, όπου έπρεπε να ιδρύσουμε μια νέα χώρα. Οι αποσκευές μας ήταν ένας φάκελος με 30 κάρτες ( υλικά αγαθά, υπηρεσίες, ιδέες, κοινωνικές ανάγκες κλπ ).Ε1_2

Με την κυρία μας μερόνυχτα κάναμε αυτό το μακρινό ταξίδι. Συναντήσαμε πολλές δυσκολίες. Το πλοίο μας κινδύνεψε να βουλιάξει Ε1_3τρεις φορές. Και κάθε φορά εμείς, για να σωθούμε, έπρεπε να πετάμε στη θάλασσα κάποιες κάρτες, πράγματα που δενθεωρούσαμε και τόσο απαραίτητα. Στο τέλος η κάθε ομάδα έμεινε με 17 κάρτες Ε1_6που έπρεπε να τοποθετήσουμε σε μια πυραμίδα, βάζοντας τα πιο σημαντικά στη βάση και ανεβαίνοντας στην πυραμίδα τα λιγότερο σημαντικά.

Από τη δραστηριότητα αυτή καταλάβαμε ότι αυτά που θέλουμε δεν σημαίνει ότι είναι πάντα απαραίτητα στην καθημερινή μας ζωή. Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα σημαντικά από τα ασήμαντα ή όχι αναγκαία. Μας άρεσε αυτό που κάναμε, γιατί ήθελε σκέψη, εργαστήκαμε ομαδικά και πάνω απ’ όλα ήταν διασκεδαστικό!Ε1_4Ε1_5

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Α1 … ΣΤΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ

 

Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

 

Α1_1Οι μικροί μαθητές του τμήματος Α1  στο μάθημα των Αγγλικών ολοκλήρωσαν την ενότητα “Living on a farm”.

‘Έμαθαν καινούριο λεξιλόγιο (τα ζώα του αγροκτήματος), έκαναν επανάληψη στα χρώματα και τους αριθμούς, εξοικειώθηκαν με τον πληθυντικό αριθμό και τραγούδησαν τραγούδια για τα ζώα. Τέλος,  χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και έφτιαξαν τις δικές τους φάρμες.  Διασκέδασαν πολύ με τα τραγούδια και ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με τις  κατασκευές τους. Υπήρχε μεγάλος συναγωνισμός σχετικά με το ποια ομάδα θα φΑ1_2τιάξει τα περισσότερα και πιο όμορφα ζώα για το αγρόκτημά τους! Α1_3

Παίζοντας … με τη γραμματική της αγγλικής γλώσσας

 

Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

 

Η γραμματική είναι το σύνολο των κανόνων που διέπουν τη δομή μιας γλώσσας.

1_ag6Η γραμματική περιλαμβάνει επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης: τη φωνολογία, τη μορφολογία, τη σύνταξη και 1_ag3τη σημασιολογία. Με μια ευρύτερη έννοια, γραμματική είναι όλη η γλώσσα εκτός από το λεξιλόγιο (ή λεξικό).

Στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου είναι απαραίτητη η γνώση των κανόνων της γραμματικής και η εφαρμογή τους. Οι μαθητές, παρόλο που αντιλαμβάνονται την σπουδαιότητα της γραμματικής, συνήθως θεωρούν ανιαρό το να γράψουν και να μάθουν κανόνες ή να κάνουν γραμματικές ασκήσεις προκειμένου να εμπεδώσουν γραμματικά φαινόμενα.

Είναι βέβαιο, όμως, ότι τους αρέσουν τα παιχνίδια, γιατί παρουσιάζουν το πλεονέκτημα της διασκέδασης της ομαδικότητας και του ανταγωνισμού. Στο μάθημα των Αγγλικών πολύ συχνά εντάσσουμε διάφορα παιχνίδια, για να κάνουμε έλεγχο, εξάσκηση, εμπέδωση και επανάληψη λεξιλογίου,  κανόνων γραμματικής και συντακτικών δομών.

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης διδάχθηκαν τον Απλό Ενεστώτα ( Present Simple ) των ρημάτων, όπου είναι απολύτως απαραίτητο να γνωρίζουν τον σχηματισμό του τρίτου ενικού προσώπου ( he, she, it ) στον καταφατικό τύπο και να βάζουν τη σωστή κατάληξη στο ρήμα ( -s, -es, -ies ).

1_ag4Αντί να κάνουμε γραπτές ασκήσεις στο συγκεκριμένο φαινόμενο, αυτή τη φορά « παίξαμε ! »  χρησιμοποιώντας μια τεχνική που μας παρουσίασε σε ενδοσχολική επιμόρφωση η κ. Αγγελούκου Ελίνα, δασκάλα Ειδικής Αγωγής. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και όλοι με τη σειρά τους έπρεπε να διαλέξουν ένα ρήμα από το μεγάλο δέντρο και να το 1_ag5κολλήσουν σε ένα από τα μικρότερα, ανάλογα με την κατάληξη που παίρνει το συγκεκριμένο ρήμα στο τρίτο ενικό πρόσωπο. Για κάθε σωστή κίνηση η ομάδα κέρδιζε ένα πόντο. Νικήτρια , φυσικά, η ομάδα που συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς.

Οι μαθητές εφάρμοσαν τους κανόνες της γραμματικής παίζοντας και διασκεδάζοντας, ενθουσιάστηκαν με την καινούρια δραστηριότητα και ζήτησαν να την επαναλάβουν!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση