ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ – LIFE SKILLS ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

 

Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

 

Οι δεξιότητες ζωής είναι ένας όρος που περιγράφει μια σειρά δεξιοτήτων που αποκτώνται μέσω της μάθησης ή/και της εμπειρίας του1α_1 καθενός και χρησιμοποιούνται για να βοηθούν άτομα και ομάδες να διαχειρίζονται προβλήματα της καθημερινότητας με αποτελεσματικό τρόπο. Στις δεξιότητες αυτές 1α_2συμπεριλαμβάνονται η εμπιστοσύνη, η αυτοπεποίθηση, η λήψη αποφάσεων, η ικανότητα να παραμένουμε ασφαλείς και υγιείς.

Η εκπαίδευση στις δεξιότητες ζωής περιλαμβάνει ευρύ φάσμα στοιχείων μάθησης:

  • Γνώση και κατανόηση: Για θέματα όπως νόμους και κανόνες, τη δημοκρατική διαδικασία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα, καθώς και για έννοιες όπως η δημοκρατία, η δικαιοσύνη, η ισότητα, η ελευθερία και το κράτος δικαίου.
  • Δεξιότητες και ικανότητες: Κριτική σκέψη, ανάλυση πληροφοριών, έκφραση απόψεων, συμμετοχή σε συζητήσεις και διαλόγους, επίλυση διαφορών και συμμετοχή σε συλλογικές δράσεις.
  • Αξίες και συμπεριφορές: Σεβασμός για τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου, δεκτικότητα, ανοχή, θάρρος και υποστήριξη μιας άποψης και προθυμία να ακούμε, να συνεργαζόμαστε και να υπερασπιζόμαστε άλλους ανθρώπους.1α_5

Το Βρετανικό Συμβούλιο (British Council ) έχει διαμορφώσει ένα πρόγραμμα Life Skills –Δεξιότητες Ζωής που περιλαμβάνει εργαστήρια έξι διδακτικών ωρών με διαφορετικές δραστηριότητες. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτές του Βρετανικού Συμβουλίου υλοποιούν το πρόγραμμα σε σχολεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και το παρουσιάζουν σε ενημερωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών για την εξοικείωσή τους με τη μεθοδολογία, ώστε να μπορέσουν οι ίδιοι να το εφαρμόσουν στο σχολείο τους. Οι δραστηριότητες απευθύνονται σε μαθητές 10-16 ετών.1α_4

Την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016 πραγματοποιήθηκε σχετικό βιωματικό σεμινάριο στο Βόλο που διοργάνωσε η σχολική σύμβουλος των Αγγλικών κ. Παπαϊωάννου για τους καθηγητές Αγγλικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας.

Παρακολούθησα το σεμινάριο, ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα καινοτόμος εμπειρία. Μετά απ’ αυτό αποφάσισα να υλοποιήσω μία δραστηριότητα , σε πρώτη φάση, με τους μαθητές του τμήματος  Ε2. Τα παιδιά, την ώρα των Αγγλικών, έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας με τους συμμαθητές τους και αντάλλαξαν προσωπικές πληροφορίες. Αξιοσημείωτο είναι ότι παρόλο που είναι στο ίδιο τμήμα σχεδόν πέντε χρόνια, υπάρχουν στοιχεία που δεν γνωρίζουν ακόμη ο ένας για τον άλλο. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και πραγματοποίησαν την πρώτη από τις δραστηριότητες του προγράμματος Life Skills – Δεξιότητες Ζωής με τίτλο «Σαλπάροντας για μια νέα χώρα».

Στόχοι της δραστηριότητας

Οι μαθητές:

  • Να ψάξουν για διαφορετικές λύσεις, να πάρουν αποφάσεις, να δικαιολογήσουν τις επιλογές τους
  • Να αξιολογήσουν κριτικά διαφορετικές ιδέες και απόψεις με τις οποίες είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν
  • Να διαπραγματευτούν, να αποφασίσουν και να δραστηριοποιηθούν για να επηρεάσουν και άλλους.

1α_3Οι μαθητές φαντάζονται πως ετοιμάζονται να σαλπάρουν για μια νέα ήπειρο. Εκεί δεν ζουν τώρα άνθρωποι, γι’ αυτό όταν φτάσουν, θα είναι υπεύθυνοι για την ίδρυση μιας νέας χώρας. Ακολουθώντας την προτεινόμενη μεθοδολογία και χρησιμοποιώντας το υλικό του προγράμματος, οι μαθητές μέσα από συζήτηση με τα μέλη της ομάδας τους, αποφάσισαν για τα αγαθά που θα πάρουν μαζί τους στη νέα χώρα, ώστε  να επιβιώσουν, να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν σωστά και να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια. Στο τέλος η κάθε ομάδα δημιούργησε τη δική της πυραμίδα ιεράρχησης των αναγκών και οι μαθητές αιτιολόγησαν με επιχειρήματα τις επιλογές τους.

Οπωσδήποτε οι Δεξιότητες Ζωής δεν μπορούν να αναπτυχθούν μέσα σε μερικές διδακτικές ώρες. Είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία που τροφοδοτείται καθημερινά από διάφορες δραστηριότητες και ερεθίσματα, με στόχο οι σημερινοί μαθητές να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί, ενημερωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες.

Αξιολόγηση της δραστηριότητας από τους μαθητές:

« Η δραστηριότητα αυτή μου άρεσε πολύ. Έμαθα πράγματα για τους συμμαθητές μου που δεν ήξερα. Έμαθα να ξεχωρίζω τα «θέλω» από τα «χρειάζομαι». Πέρασα πολύ ωραία.»

1α_6«Μου άρεσε που συνεργαστήκαμε όλοι μαζί. Ειδικά εκεί που έπρεπε να αποφασίσουμε ποια πράγματα/αγαθά να ρίξουμε στο νερό, για να συνεχίσουμε το ταξίδι. Πέρασα τέλεια.»

«Απ’ αυτή τη δραστηριότητα δεν μου άρεσε που συναντήσαμε πολλά εμπόδια στο ταξίδι μας και έτσι χρειάστηκε να πετάξουμε πολλά πράγματα. Δυσκολευτήκαμε να αποφασίσουμε, γιατί τα έχουμε συνηθίσει. Παρ’ όλα αυτά μου άρεσε πολύ, γιατί έμαθα να πετάω αυτά που δεν χρειάζονται και να κρατάω τα απαραίτητα.»

«Μου άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα, γιατί γνωρίσαμε καλύτερα ο ένας τον άλλο και έμαθα πράγματα που θα μου χρησιμεύσουν στη ζωή1α_7 μου, όταν μεγαλώσω.»

«Αυτή η δραστηριότητα ήταν πολύ ωραία. Όμως με δυσκόλεψε, γιατί κάποια πράγματα τα χρειαζόμουν, αλλά πιστεύω ότι τελικά κράτησα τα πιο χρήσιμα.»

1α_8«Μου άρεσε αυτό που κάναμε. Πέρασα ωραία, έμαθα καινούρια πράγματα , συνεργάστηκα με τους συμμαθητές μου και επίσης διασκέδασα πάρα πολύ.»

«Αυτή η δραστηριότητα μου άρεσε. Νομίζω πως έμαθα πολλά και κατάλαβα να ξεχωρίζω τις «ανάγκες» από τα «θέλω».

«Μου άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα, επειδή πέρασα πολύ ωραία, συνεργάστηκα με τους φίλους μου, γέλασα και ευχαριστήθηκα την παρέα τους.»

Το Β2 Αλληλογραφεί !

Γράφει η δασκάλα του Β2 Γαλάνη Αικατερίνη

Απάντηση σε επιστολή

Β2_1Παρασκευή πρωί. Αφοσιωμένοι όλοι στο μάθημά μας. Ο «ταχυδρόμος» στάθηκε στην πόρτα της αίθουσας. Μας παρέδωσε ένα φάκελο. Τον ανοίξαμε και διαβάσαμε την επιστολή που είχε μέσα. Ήταν μια επιστολή από μαθητές ενός δημοτικού σχολείου της Θεσσαλονίκης.

Αποφασίσαμε να απαντήσουμε. Φτιάξαμε τις δικές μας απαντητικές επιστολές. Συστηθήκαμε, απαντήσαμε Β2_2σε ότι μας ρωτούσαν, ζωγραφίσαμε και στολίσαμε τα γράμματά μας. Ενθουσιαστήκαμε με την επιστολή που λάβαμε, η οποία ήρθε σε μας γιατί μια μαθήτρια του τμήματος, η Άννα Θεοδωρίδου, είναι ξαδέρφη ενός δικού μας μαθητή του Χρυσόστομου Μεσημβρινού. Ευχόμαστε να συνεχίσουμε την επικοινωνία με τους μαθητές του Β1 τμήματος του 31ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Ξεχάσαμε να σας πούμε ότι «ταχυδρόμος» ήταν ο διευθυντής του σχολείου μας κος Τσέλιος Ηρακλής.

Θεατρική παράσταση «Ο Αριστοφάνης πάει σχολείο»

Έγραψαν οι Δασκάλες 

ΘΕΑΤ_1 ΘΕΑΤ_2Την Τρίτη 5-04-2016, οι μαθητές της Α’ και της Β’ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την ξεχωριστή θεατρική παράσταση «Ο Αριστοφάνης πάει σχολείο» από τους ηθοποιούς της Πειραματικής Σκηνής Νέας Ιωνίας.

ΘΕΑΤ_3 Μέσα από τις ιστορίες της παράστασης οι μαθητές έμαθαν για τον πλούτο, τη φτώχεια, τον πόλεμο και την ειρήνη.

Ανέβηκαν στη θεατρική σκηνή, συνομίλησαν με τους ηθοποιούς και διασκέδασαν με τα αστεία του Αριστοφάνη,ΘΕΑΤ_4

Τους μαθητές συνόδευσαν οι δασκάλες: Γιαννάκη Μαρία, Καλλιντέρη Εύα, Αντωνίου Σοφία, Γαλάνη ΘΕΑΤ_5Κατερίνα.

Γιορτή 25ης Μαρτίου

Γράφουν οι δάσκαλοι της ΣΤ΄ τάξης,

Καπουράνη Αθηνά και Τσιγάρας Γιώργος

25_3Πέμπτη, 24 Μαρτίου25_4 2016.Η αυλή του σχολείου μας γεμίζει όπως κάθε πρωί με μαθητές. Κάτι παράξενο όμως συμβαίνει, ανάμεσα τους διακρίνονται ήρωες του ’21. Να ο 25_2Κολοκοτρώνης! Πιο κει η Μπουμπουλίνα!  Παρά πέρα μια ομάδα από Σουλιώτισσες! Α! να και ο Καποδίστριας, ο Υψηλάντης, η Δέσπω Τζαβέλα κι άλλοι κι άλλοι. Είναι όλοι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης που είναι25_1 ντυμένοι με φορεσιές ηρώων του ’21 για τη γιορτή της εθνικής  επετείου.25_7

Τα παιδιά κάνουν γραμμές και μπαίνουν στην αίθουσα εκδηλώσεων. 25_8Μαζί μας είναι ο σύμβουλος Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Κων/νος Σδρόλιας καθώς και αρκετοί γονείς.

25_5Η γιορτή ξεκινάει με την δραματοποίηση του  «Ευαγγελισμού της Θεοτόκου».  Στη συνέχεια ακολουθούν τα θεατρικά, «Τα παγωμένα πορτραίτα των ηρώων», «Οι Σουλιώτισσες» και «Προετοιμασία σχολικής γιορτής». Τα θεατρικά πλαισιώνονται από επίκαιρα τραγούδια της χορωδίας του Σχολείου μας. Οι μαθητές δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθώς υποδύονται  τους ρόλους τους με πλήρη επιτυχία, συγκινώντας όλους τους θεατές. Στο τέλος ο Εθνικός Ύμνος ηχεί από τα στόματα μικρών και μεγάλων και το ραντεβού ανανεώνεται από όλους για την μεγάλη αυριανή παρέλαση.

Ευχαριστούμε τους Πολιτιστικούς Συλλόγους Νέας Αγχιάλου, Φιλοπρόοδο και Οξυωτών για την άμεση ανταπόκριση και βοήθεια που μας πρόσφεραν.

 

Με την  ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό

Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Ταυτόχρονα έχει οριστεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

Αξιοποιώντας το διπλό συμβολισμό αυτής της ημέρας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου μας, καθοδηγούμενοι και ευαισθητοποιούμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες σχετικές με το νόημα των ημερών, δηλαδή την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και για την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων, στέλνοντας το μήνυμα ότι «η ρατσιστική βία, λεκτική ή σωματική, δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία, δεν έχει θέση στο σχολείο μιας δημοκρατικής κοινωνίας».

Συγκεκριμένα οι μαθητές του σχολείου μας δραστηριοποιήθηκαν όπως περιγράφεται στη συνέχεια:

Α. τάξη:

Α_1Το πρώτο τμήμα άκουσε το τραγούδι του John Lennon “Imagine” και μιλήσανε για το ρατσισμό και τη διαφορετικότητα. Ζωγράφισαν χεράκια και κάνανε κολάζ μια μεγάλη καρδιά. Τέλος έγραψαν συνθήματα κατά του ρατσισμού και υπέρ της ισότητας.

Το δεύτερο τμήμα διάβασε το βιβλίο «Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος». Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για το θέμα. Με αφορμή την ημέρα ποίησης διαβάσαμε ποιήματα και  γράψαμε μια ακροστοιχίδα με τη λέξη Ρατσισμός και τα παιδιά Α_2ζωγράφισαν. Τέλος φτιάξαμε με πλαστελίνες,  δύο παιδάκια να κρατιούνται χέρι χέρι και μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα.

Β. τάξη:

Α_3 Α_4τα παιδιά των τμημάτων της δευτέρας τάξης συγκεντρώθηκαν σε μία και μαζί με τις δασκάλες τους μίλησαν για τα είδη του ρατσισμού, κοινωνικό – φυλετικό – εθνικό, στη συνέχεια παρακολούθησαν το παραμύθι « Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος». Κατόπιν έγινε συζήτηση για το παραμύθι. Ύστερα σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά ζωγράφισαν «το γεφύρι που ενώνει».

Γ. τάξη:

Α_5 Το πρώτο τμήμα διάβασε ποιήματα από το ανθολόγιο καθώς και ποιήματα που έφεραν οι ίδιοι οι μαθητές που αναφέρονταν στο ρατσισμό. Αφιερώθηκε χρόνος για Α_6την κατανόησή τους. Ακόμα μαθητές έφτιαξαν αφίσες, άλλοι δημιούργησαν ποιήματα και τέλος τραγούδησαν το «γαϊτανάκι με τη μουσικό του Σχολείου.

Το δεύτερο τμήμα διάβασε έργα ελληνικής και παγκόσμιας ποίησης και ξεχώρισαν κάποιους στίχους που τους ευαισθητοποίησαν με το αντιρατσιστικό τους μήνυμα. Α_7 Α_9Στην συνέχεια  κάποιοι μαθητές σχηματοποίησαν το Ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, «γαϊτανάκι». Άλλοι δημιούργησαν ομαδικά το χαϊκού «ίδια φαμελιά», άλλοι δημιούργησαν ποιήματα με αντιρατσιστικά μηνύματα και στο τέλος φωτογραφήθηκαν με τα έργα τους.

Δ. τάξη:

το Δ1 έκανε μια μικρή προσπάθεια προσέγγισης και των δύο θεμάτων μέσα από τη μουσική, την ανάγνωση, τη  συζήτηση , την ανταλλαγή απόψεων και για άμεσα θέματα όπως οι πρόσφυγες, τη
ζωγραφική… Α_10Συγκεκριμένα ακούσαμε από τα Αερικά του Αλκίνοου Ιωαννίδη το τραγούδι «διαφορετικοί» ,διαβάσαμε το βιβλίο της Αγγελικής Βαρελά «Δώσε την αγάπη»,  φιλοσοφήσαμε πάνω στο ποίημα του ανώνυμου παιδιού από την Αφρική.

Το Δ2 άκουσε το τραγούδι «Διαφορετικοί» από το δίσκο «Αερικό» του Αλκίνοου Ιωαννίδη. Διάβασαν τα ποιήματα του Μπέρτολτ Μπρεχτ « Για τον όρο μεταναστης  του Κυριάκου Χαραλαμπίδη « Γλυκό του κουταλιού» και του Γιώργου – Μενέλαου Μαρίνου « Το τραγούδι του κλόουν». Ακολούθησε συζήτηση και στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν κι έγραψαν ποιήματα σχετικά με το ρστσισμό.

Ε’ Τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του πρώτου τμήματος της Ε’ Τάξης επιχείρησαν μια προσέγγιση στο ποίημα του Μπέρτολ Μπρεχτ «Οι Εβραίοι, συμφορά για το λαό», και, με την υποστήριξη του δασκάλου τους που τους εισήγαγε στο ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την έννοια του αντισημιτισμού και την ιστορία του ολοκαυτώματος, βλέποντας μια σύντομη προβολή για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς και του Μπίρκενάου.

Ακολούθως, παρουσιάστηκε στους μαθητές το φαινόμενο του ρατσισμού όπως εκδηλώθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και παρουσιάστηκε η ιστορία της εμβληματικής μορφής του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του δευτέρου τμήματος της Ε’ Τάξης επιλέξανε και συζητήσανε το απόσπασμα από την συλλογή ποιημάτων  του Γ. Ρίτσου « Οι γειτονιές του κόσμου» και δημιουργήσανε ένα καλλίγραμμα.

a_11 a_12Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της τάξης Ε2 με ενθουσιασμό και αναγνώρισαν την αναγκαιότητα του γκρεμίσματος των πλαστών συνόρων, των αγκαθωτών συρμάτων και κάθε διαχωριστικής γραμμής που δημιουργούν όλοι εκείνοι που επιδιώκουν να ξεχωρίσουν τους ανθρώπους από το χρώμα του δέρματος την φυλή και τα θρησκευτικά τους πιστεύω.

 

ΣΤ΄ τάξη: Περισσότερα στο https://blogs.sch.gr/2dimnagch/2016/04/06/%CF%83%CF%84%CE%84%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%AC%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B1%CF%84/

 

Ολοήμερα Τμήματα του Σχολείου μας

Περισσότερα στο

https://blogs.sch.gr/2dimnagch/2016/04/07/%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC/

Ολοήμερο Σχολείο, « Με την ποίηση πολεμάμε το ρατσισμό»

21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016

«ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ»

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

«ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ  ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

 

Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια

κορίτσια αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό

 ΜΠΟΥΡ_1

 

 

 

Ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος

Κι ολόκληρη τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ

ΜΠΟΥΡ_2

 

 

 

 

Αν όλα τα παιδιά της γης φωνάζαν τους μεγάλους

κι αφήναν τα γραφεία τους και μπαίναν στο χορό

 ΜΠΟΥΡ_3

 

 

 

Ο κύκλος θα γινότανε ακόμα πιο μεγάλος

και δυο φορές τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ

 ΜΠΟΥΡ_4

 

 

 

Θα ΄ρχόνταν τότε τα πουλιά θα ΄ρχόνταν τα λουλούδια

Θα ΄ρχότανε κι η άνοιξη να μπει μες στο χορό

ΜΠΟΥΡ_5 

 

 

 

Κι ο κύκλος θα γινότανε ακόμα πιο μεγάλος

και τρείς φορές τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ!

 ΜΠΟΥΡ_6 

 

 

 

 

 

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΜΠΟΥΡΤΖΗ ΜΑΡΙΑ (ΚΦΑ)ΜΠΟΥΡ_7

ΤΣΑΜΗ ΦΩΤΕΙΝΗ (Υπεύθυνη ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ)

ΣΤ΄τάξη « Με την ποίηση πολεμάμε το ρατσισμό»

Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

 

Το 1966 ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών καθιέρωσε την 21η Μαρτίου ως Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων,ΡΑΤΣ_2ύστερα από τα γεγονότα στο Sharpeville της Νοτίου Αφρικής το 1960, όταν αστυνομικοί πυροβόλησαν και σκότωσαν 69 άτομα κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσης κατά του ρατσισμού.

Το 1999 η UNESCO καθιέρωσε την ίδια μέρα ως Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης, με στόχο την προώθηση της ανάγνωσης, συγγραφής, έκδοσης και διδασκαλίας ποιημάτων.

Αξιοποιώντας το διπλό συμβολισμό αυτής της ημέρας, οι ΡΑΤΣ_1μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, την ώρα των Αγγλικών, διάβασαν και ανέλυσαν το ποίημα Dont judge me for existing της Verlena Dillard. Συζήτησαν για αξίες όπως η ισότητα, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η κοινωνική δικαιοσύνη, με στόχο την ευαισθητοποίησή τους για την καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων, και δημιούργησαν ένα κολλάζ με το ποίημα και εικόνες/μηνύματα κατά του ρατσισμού.

Η αλφαβήτα του Μολύβιου – Stress free E.U. Schools

Γράφουν οι δασκάλες της Β΄ τάξης: Αντωνίου Σοφία – Γαλάνη Αικατερίνη

Σχολικό άγχος-Stress free E.U. Schools

Το σχολείο μας, σε συνεργασία με σχολεία από Ιταλία, Αγγλία, Λιθουανία και Τουρκία υλοποιεί από το 2014 ένα πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Stress-free European Schools”. Τα σχολεία αυτά έχουν δημιουργήσει ένα «εκπαιδευτικό εργαλείο» για την καταπολέμηση του άγχους. Στο δικό μας σχολείο δημιουργήθηκε ένα παραμύθι με τίτλο « Ο Μολύβιος, οι πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες». Δουλεύοντας με τους μαθητές μας, τους μαθητές της Δευτέρας τάξης, ανακαλύψαμε τι σημαίνει άγχος, μετρήσαμε με το «αγχόμετρο» το άγχος του ήρωα του παραμυθιού μας,  τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα, φτιάξαμε ένα ποίημα, «η ΆΛΦΑΒΗΤΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΙΟΥ», η κα. Κορίνα Πορτοφέρι Ρίζου, μητέρα μαθητή μας και μουσικός, το έφτιαξε τραγούδι και όλοι μαζί το τραγουδάμε, το χαιρόμαστε, το διασκεδάζουμε και πάνω από όλα δεν έχουμε άγχος, Ευχαριστούμε την κα. Ρίζου. Το τραγούδι είναι:

Η αλφαβήτα του Μολύβιου

Ανάγνωση ο ΜολύβιοςΓΑΛ_1

Βιάζεται να κάνει. Αλλά

Γραμμές, καμπύλες, τρίγωνα,

Δεν ξέρει να τα κάνει.

Εικόνες φτιάχνει στο μυαλό.

Ζητάει απαντήσεις.

Ήταν το πλην, ήταν το συν;

Θυμάται, έχει αναμνήσεις.

Ιστορική γραμμή, κανείς;

Κάποιος να βοηθήσει;

Λύτρωση ψάχνεις;

Μα κανείς δεν ξέρει να απαντήσει.

Νύχτα είναι θα περάσει!

Ξύπνα, φώναξε η μαμά!

Όμως ποιος να την ακούσει;

Ποιος να σηκωθεί γοργά;

 

Ρώτησε και τη νεράιδα.

Συμβουλή για να του πει.

«Το ανθρωπάκι μέσα σου,

Υπεύθυνα μιλεί.»

Φαγούρα μη σε πιάνει.

Χαρά μες στην ψυχή.

Ψάξε τη βαλβίδα.

Ωραία είναι η ζωή!!

Ψάξε τη βαλβίδα.

Χαρά, τραγούδια, ξεγνοιασιά.

Φαντάσου εκδρομούλα κι

Ύστερα τα καλά.

Το άγχος θα ρυθμίσεις, μη

Σκύβεις το κεφάλι.

Ρώτα και τη δασκάλα.

Πού ξέρεις τι θα κάνει:

Όνειρο ήτανε θα λες.

Ξημέρωσε! Πάει, σήκω!

Νοστάλγησε όμορφες στιγμές.

Μη μένεις μόνος, σήκω!

Λιμάνι ψάξε δίπλα σου.

          Καράβι είσαι, θα αράξεις.ΓΑΛ_2

Ισορροπία μέσα σου.

Θα βρεις, θα τα ξεπεράσεις.

Ήλιος θα βγει, θα

Ζεσταθείς.

       Ένα όνειρο ήτανε, θα πεις.

Δε θα το βάζεις κάτω.

Γέλα, τραγούδα, χόρεψε. Άνοιξε τη

Βαλβίδα. Το

Άγχος πέτα μακριά και τη ζωή ξεκίνα.

Ωραία είναι η ζωή, πες το και πίστεψέ το!

4η Διακρατική Συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ στην Τουρκία

Έγραψαν οι εκπαιδευτικοι:

Αναστοπούλου Αθανασία, Λούκα Σοφία και ο Ζαρκάδας Ιωάννης, συντονιστής του προγράμματος.

 

Η Ελληνική ομάδα

Υποδοχή στο σχολείο

Από 10 ως 16 Μαρτίου 2016 πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες του «4ου Γεγονότος Κοινής Κατάρτισης Εκπαιδευτικού Προσωπικού» και της «4ης Διακρατικής Συνάντησης» του Ευρωπαϊκού Σχεδίου με τίτλο «Stress free E. U. Schools», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ και της Βασικής Δράσης 2 – ΚΑ2, στην πόλη KORFEZ στην Τουρκία, στις εγκαταστάσεις του Σχολείου «Ilimtepe». Το εν λόγω Ευρωπαϊκό Σχέδιο υλοποιείται με συντονιστικό ίδρυμα το «Βαρνάλειο» 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου και στην εταιρική του σχέση συμμετέχουν σχολεία από την Ιταλία, την Λιθουανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και φυσικά την Τουρκία, που φιλοξένησε τις παραπάνω εργασίες.

Σχολική τάξη

Στην παραπάνω συνάντηση το «Βαρνάλειο» 2ο Δ.Σ. Νέας Αγχιάλου εκπροσωπήθηκε από τον κ. Τσέλιο Ηρακλή, Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, τον κ. Ζαρκάδα Ιωάννη, συντονιστή του Ευρωπαϊκού Σχεδίου και από τις εκπαιδευτικούς κ.κ. Λούκα Σοφία και Αναστοπούλου Αθανασία.

Όλοι οι εταίροι μαζί

Αντικείμενο των εργασιών του «4ου Γεγονότος Κοινής Κατάρτισης Εκπαιδευτικού Προσωπικού» ήταν η παρουσίαση των εκπαιδευτικών εργαλείων που αναπτύχθηκαν από κάθε σχολικό ίδρυμα και στοχεύουν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση του σχολικού άγχους στη σχολική τάξη.

Σε τάξη του Τούρκικου Σχολείου

Το πρόγραμμα κατάρτισης περιέλαβε επίσης ενημέρωση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας καθώς και παρουσίαση των δράσεων που αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή από τις διοικητικές και υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές.  Επίσης, παρουσιάστηκαν δραστηριότητες και εκδηλώσεις των μαθητών του σχολείου αναφορικά με την αντιμετώπιση του ακαδημαϊκού άγχους.

Τέλος, το πρόγραμμα περιέλαβε συνεργατική εργασία για τον σχολιασμό των εκπαιδευτικών εργαλείων και την ανάπτυξη σεναρίων χρήσης τους.

Με τον περιφερειάρχη, τον Δήμαρχο, το Διευθυντή Εκπαίδευσης της KORFEZ

Επιπλέον, σκοπός της «4ης Διακρατικής Συνάντησης» ήταν η παρακολούθηση των εργασιών του Σχεδίου από την Ομάδα Έργου και η αποτίμησή τους καθώς και ο προγραμματισμός των δράσεων που ακολουθούν.

Από τις εργασίες του προγράμματος

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και οι εταίροι συμφώνησαν στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών εργαλείων στις σχολικές τάξεις αναφοράς και βέβαια στην αξιολόγηση του προγράμματος που θα πραγματοποιηθεί κατά την επόμενη συνάντηση που προγραμματίστηκε για τις 19 – 25 Μαΐου 2016 στην Νέα Αγχίαλο.

Στο περιθώριο των εργασιών, οι Τούρκοι εταίροι οργάνωσαν μια σειρά δραστηριοτήτων οι οποίες περιέλαβαν επαφές και συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές αρχές του Δήμου της Korfez και της Περιφέρειας Kocaeli, υποδοχή από τον Δήμαρχο της πόλης Korfez και του Διεθυντή Πολιτιστικών Θεμάτων του Δήμου.

Τέλος οι συμμετέχουσες αποστολές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν αξιοθέατα στην ευρύτερη περιοχή της περιφέρειας Kocaeli, στις πόλεις Korfez και Izmit αλλά και στην  Κωνσταντινούπολη.

Αντιμετώπιση του σχολικού άγχους μέσα από δραστηριότητες στα Αγγλικά

Γράφουν οι μαθητές του τμήματος ΣΤ1 :

Χριστίνα Αποστολίδη, Βασιλική Αργυρίου, Αναΐτα Βλαχάβα-Ταβάφη, Γιώργος Βούζας, Άννα Κοντογιάννη, Ξένια Ρίζου

 

2 ΕΡΑΣ_3 Το άγχος είναι ένα περίεργο συναίσθημα που μπορεί να σε καταστρέψει ή να σε δυναμώσει. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του τρόπο να το αντιμετωπίσει, όμως πρώτα πρέπει να το ανακαλύψεις.

Με σκοπό να αναγνωρίσουμε το δικό μας άγχος κα2 ΕΡΑΣ_1ι να ανακαλύψουμε τις «βαλβίδες» μας για να το αντιμετωπίσουμε, εργαστήκαμε πάνω σε φύλλα εργασίας που ετοίμασε η κυρία των Αγγλικών κ. Κατερίνα Ματάκια με βάση το παραμύθι «Ο Μολύβιος, οι πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες» μεταφρασμένο στα αγγλικά.

2 ΕΡΑΣ_4Τα φύλλα εργασίας περιλάμβαναν διάφορες δραστηριότητες, όπως ερωτήσεις κατανόησης, ασκήσεις listening, ερωτήσεις να εκφράσουμε την άποψή μας ή να μιλήσουμε για τον εαυτό μας, καθώς επίσης διασκεδαστικές ασκήσεις (σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, σπαζοκεφαλιές). Εργαστήκαμε σε ομάδες, ανά δύο ή και ατομικά. Όταν τελειώσαμε τα φύλλα εργασίας, μοιράσαμε ρόλους απ’ το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε μέσα στην τάξη.

2 ΕΡΑΣ_2Η κυρία μας έφτιαξε το παραμύθι και τα φύλλα εργασίας ένα μικρό βιβλιαράκι που θα μας το δώσει στο τέλος της χρονιάς.

Μέσα απ’ αυτές τις δραστηριότητες βρήκαμε τις δικές μας «βαλβίδες» για να ελέγχουμε και να αντιμετωπίζουμε το άγχος μας, ώστε να είμαστε χαρούμενοι, και επιπλέον εξασκήσαμε τα αγγλικά μας και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας. Ήταν για όλους μας μια αξέχαστη εμπειρία!

Α2 και Αποκριάτικες Εκδηλώσεις

Α2_2Την Παρασκευή  11 Μαρτίου 2016 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας αποκριάτικες εκδηλώσεις.

Αφήσαμε, λοιπόν, τα τετράδια και τα μολύβια μας στην άκρη και το ρίξαμε λίγο εξω!!!!!Παίξαμε μουσικές καρέκλες και χορέψαμε το παραδοσιακό τραγούδι «Πώς το τρίβουν το πιπέρι»……….

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 ντυμένοι με τις αποκριάτικες στολές τους  χόρεψαν, έπαιξαν Α2_3και διασκέδασαν με την ψυχή τους!!!!!

Α2_1Κι επειδή νηστικό αρκούδι δεν χορεύει ……..οι μαμάδες έφεραν χίλιες δυο λιχουδιές για την αποκριάτικη  γιορτούλα μας!!!!!! Τις ευχαριστούμε πολύ όλες. Ήταν πεντανόστιμα.

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΕ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ

Έγραψε η Κ.Φ.Α.

                                   Μπουρτζή Μαρία

ΑΠΟΚΡ_1 ΑΠΟΚΡ_2Οι Αποκριές έφτασαν και  εμείς πιστοί στην παράδοση, στα ήθη και στα έθιμα  της Αποκριάς, είπαμε να το διασκεδάσουμε λιγάκι την Παρασκευή 11 Μαρτίου στην αυλή του Σχολείου μας.ΑΠΟΚΡ_9

Με την βοήθεια όλων των εκπαιδευτικών και την  στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας ξεκίνησε η γιορτή μας με μια σειρά διασκεδαστικών παιχνιδιών, χορών και τραγουδιών που κράτησαν αμείωτο το κέφι όλων για πολλή ώρα.

  1. « Πως το τρίβουν το πιπέρι»  από τους μαθητές της Α΄ τάξηςΑΠΟΚΡ_3
  2.  «Περνά –περνά η μέλισσα» από τους μαθητές της Β΄τάξης
  3.  «Γλυκιές  βουτιές» από τους μαθητές της Γ΄τάξης
  4. ΑΠΟΚΡ_5«Το μουστάκι του πρίγκιπα και η μάσκα της πριγκίπισσας» από τους μαθητές του Δ1 τμήματος.
  5. «Νεροσκυταλοδρομίες» από τους μαθητές του Δ2 τμήματος
  6. «Μαντηλάκι με χαρταετούς» από τους μαθητές της Ε΄τάξηςΑΠΟΚΡ_6 ΑΠΟΚΡ_7
  7. «Σώσε το μπαλόνι σου» από τους μαθητές της Στ΄τάξης
  8. «Το Γαϊτανάκι»   χορός από τις μαθήτριες της Στ΄τάξης

Αλλά δεν κουραστήκαμε αρκετά μετά από όλα ΑΠΟΚΡ_8αυτά και με την λήξη των παιχνιδιών άρχισε ο διαγωνισμός καλύτερης αμφίεσης. Δύσκολο το έργο της κριτικής επιτροπής αφού οι μικροί μαθητές φρόντισαν να μασκαρευτούν με πολύ όμορφες και πρωτότυπες στολές.

ΑΠΟΚΡ_4Τελικά νικητές αναδείχθηκαν οι Κυρμάνης Στράτος , Λάζογλου Χρήστος και Χατζοπούλου Σταυριανή .

Λίγο πριν το τέλος της γιορτής ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας πραγματοποίησε λαχειοφόρο μοιράζοντας στους τυχερούς πολύ όμορφα και χρήσιμα δώρα.  Επίσης μοίρασε σε όλους τους μαθητές του σχολείου από ένα αναμνηστικό αποκριάτικο δωράκι.

Τους ευχαριστούμε πολύ για την βοήθεια και την συμπαράσταση τους και τους ευχόμαστε  «Καλή Σαρακοστή».

Αξιοποίηση του παραμυθιού « Ο Μολύβιος, οι πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες» στα Αγγλικά – PROJECT ERASMUS+

Γράφουν οι μαθητές του τμήματος ΣΤ2

ΕΡΑΣ_3Όπως είναι γνωστό, το σχολείο μας σε συνεργασία με τέσσερα άλλα σχολεία από Ιταλία, Αγγλία, Λιθουανία και Τουρκία υλοποιεί από το 2014 ένα πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Stress-free European Schools”. Όλα τα σχολεία έχουν δημιουργήσει ένα «εκπαιδευτικό εργαλείο» για την καταπολέμηση του άγχους. Το δικό μας σχολείο έχει ένα παραμύθι με τίτλο « Ο Μολύβιος, οι ΕΡΑΣ_2πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες».

Εμείς, στο μάθημα των Αγγλικών, επεξεργαστήκαμε το παραμύθι κάνοντας διάφορες δραστηριότητες. Αρχικά, η κ. Κατερίνα Ματάκια μάς μοίρασε το παραμύθι μεταφρασμένο στα αγγλικά και ένα πακετάκι με φύλλα εργασίας, τα οποία περιλάμβαναν ερωτήσεις, κρυπτόλεξα, σταυρόλεξα, ακροστιχίδα με τον τίτλο του προγράμματος και άλλες ασκήσεις.

Διαβάσαμε το παραμύθι στην τάξη και στη συνέχεια συμπληρώσαμε τα φύλλα εργασίας με βάση τις πληροφορίες απ’ το παραμύθι. Συζητήσαμε για το σχολικό άγχος, τις αιτίες και τις επιπτώσεις ΕΡΑΣ_1του, την αρνητική και τη θετική του πλευρά, αναφέραμε και προτείναμε τρόπους για την αντιμετώπισή του και τεχνικές χαλάρωσης. Στο τέλος, με παιχνίδι ρόλων, δραματοποιήσαμε το παραμύθι μέσα στην τάξη. Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες με επιτυχία σε έξι μαθήματα.

Μας άρεσαν πολύ αυτές οι δραστηριότητες και οι ομαδικές εργασίες και θα θέλαμε να επαναλάβουμε κάτι παρόμοιο. Κάναμε εξάσκηση στα Αγγλικά με ευχάριστο τρόπο και βρήκαμε λύσεις, για να μπορούμε να ξεπερνούμε το άγχος μας. Αισθανόμαστε ιδιαίτερη ικανοποίηση, γιατί η σχολική σύμβουλος των Αγγλικών κ. Παπαϊωάννου έδωσε συγχαρητήρια σε μας και στην καθηγήτριά μας για τις εργασίες που κάναμε!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ 18/3/2016

 ΠΡΟΣ

Τους γονείς των μαθητών

του σχολείου μας

Αγαπητοί γονείς,

εν όψει των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του Σχολείου μας, σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:

1. Βαθμοί.

Την Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016, στις 12.30μ.μ. θα γίνει ενημέρωση των γονέων των μαθητών της Α΄ και  Β΄τάξης. Επίσης θα γίνει επίδοση της βαθμολογίας του Β΄ τριμήνου των υπολοίπων τάξεων. Οι μαθητές από Γ΄ έως Στ΄ τάξη θα σχολάσουν στις 13:15.

2. Γιορτή 25ης Μαρτίου.

Την Πέμπτη  24 Μαρτίου 2016 θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη σχολική εορτή για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου .

Ώρα προσέλευσης: 8.30πμ, ώρα λήξης εορτής: 10.00πμ.  Δεν θα λειτουργήσει ολοήμερο.

3. Παρέλαση

Στις 25 Μαρτίου και ώρα 10.00 π.μ. ο σημαιοφόρος, οι παραστάτες και οι καταθέτες στεφάνου θα πρέπει να βρίσκονται στο χώρο του Σχολείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συγκροτούν τα τμήματα της παρέλασης θα πρέπει να προσέλθουν στο χώρο του Σχολείου στις 11.00πμ.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

     ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ

Φυσική Αγωγή και Αποκριάτικα Παιχνίδια

Γράφει η Κ.Φ.Α.

                                   Μαρία Μπουρτζή

ΑΠΠ_1

Χορός “το χέλι”

ΑΠΠ_2

Πως το τρίβουν το πιπέρι…

Παρασυρόμενοι από το αποκριάτικο κλίμα των ημερών, οι μαθητές του σχολείου μας στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής διδάχθηκαν παραδοσιακούς αποκριάτικους χορούς όπως «Πως το τρίβουν το πιπέρι», «τα Κουκιά», «το Χέλι» και το  «Γαϊτανάκι» .

Επίσης διασκέδασαν παίζοντας παραδοσιακά παιχνίδια, μεταμφιεσμένοι με μάσκες ζώων. Λιοντάρια, καγκουρό, ελέφαντες, κάστορες και  λαγοί ,έπαιξαν το μαντηλάκι, το κυνηγητό, έτρεξαν σκυταλοδρομίες και χόρεψαν με ξένα αποκριάτικα  τραγούδια.

ΑΠΠ_3

Οι ελέφαντες χορεύουν…

Οι μαθητές του Σχολείου μας και η ΚΦΑ Μπουρτζή  Μαρία σας εύχονται «ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ»

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου μας με απόφασή του εισάγει μια καινοτομία για την ώρα του διαλείμματος των παιδιών.

ΠΑΙΧΝ_1 Έτσι λοιπόν, με τη βοήθεια της δασκάλας του τμήματος ένταξης Αγγελούκου Ελίνας και της γυμνάστριας Μπουρτζή Μαρίας, εισάγει στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής  των παιδιών το παιχνίδι κατά την ώρα του διαλείμματος. Παλιά και νέα παιχνίδια συγκεντρώθηκαν, τοιχοκολλήθηκαν οι οδηγίες τους  και θα διδαχθούν από την γυμνάστρια μας στα παιδιά, προκειμένου, με τον τρόπο αυτό, να καταπολεμηθεί κάθε ανεπιθύμητη συμπεριφορά αφενός και να ενισχυθούν βασικές αξίες όπως ο αλληλοσεβασμός, ΠΑΙΧΝ_2συνεργατικότητα και το ομαδικό πνεύμα.

Τα παιχνίδια αυτά είναι ομαδικά, έχουν κανόνες και βελτιώνουν την αντίληψη, τη μνήμη και την παρατηρητικότητα των παιδιών.

Υποστηρίζουμε ομόφωνα πως το σχολείο δεν πρέπει να προσφέρει μόνο γνώσεις, αλλά να αποτελεί και χώρο ευχαρίστησης, συνεργασίας και πολύπλευρης διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών μας.

Η ΣΤ τάξη εκδρομή στο ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ “ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ”

Γράφει η μαθήτρια του ΣΤ1

                                                  Χριστίνα Αποστολίδη ΔΗΜ_1 ΔΗΜ_2

Η εκδρομή στην Αθήνα Στις 29 Φεβρουαρίου η Στ’ Τάξη ξεκινήσαμε από το σχολείο μας για να πάμε στην Αθήνα. Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι κατευθυνθήκαμε στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ΕΚΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Στην αρχή επισκεφτήκαμε μια τεράστια βιβλιοθήκη η οποία είχε ΔΗΜ_3διάφορα εκθέματα σε σχέση με τη ρομποτική. Ο κ. Χριστόφορος μας έδωσε πολλές χρήσιμες πληροφορίες αλλά πήρε και τις δικές μας απόψεις. Επίσης παίξαμε με τον Indigo, ένα ανθρωποειδές ρομπότ και με την βοήθεια του κ. Γιώργου προσπαθήσαμε να τηλεκατευθύνουμε το Set, ένα άλλο ρομπότ. Στη συνέχεια ο κ. Σωτήρης μας μίλησε σχετικά με τον εγκέφαλό μας και τις δυνατότητές του. ΚαιΔΗΜ_4 φυσικά, επειδή δεν μπορούσε να λείπει το παιχνίδι. Παίξαμε ένα ηλεκτρονικό πινγκ – πονγκ μόνο με την κίνηση του κεφαλιού μας. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία.

Το Ε2 στο Μουσείο της Ακρόπολης

Έγραψαν οι μαθητές του Ε2

Γκαραβέλας Γιώργος, Καραγιάννης Δημήτρης, Ντελίου Ερίντα, Πρασσάς Χρήστος, Ράπτης Νίκος, Σταθόπουλος Βασίλης, Σταφυλάς Νίκος, Τζάνος Κώστας, Τσαβδάρης Δημήτρης, Χάση Γκίλμα, Ψεύτογλου Νίκος.

ΑΚΡΟΠ_3Στις 29/02/2016 οι μαθητές της Ε’ τάξης του Βαρναλείου, περίπου στις 11:30 π.μ ήμασταν έξω από το Μουσείο της Ακρόπολης.

Καθώς προχωρούσαμε προς την κύρια είσοδο, είδαμε μια παλιά βυζαντινή γειτονιά της Αθήνας στα θεμέλια του Μουσείου  προστατευμένη από γυάλινο κιγκλίδωμα. Είχε τρία πηγάδια που χρησιμοποιούνταν για την ύδρευση και την αποχέτευση της πόλης, αλλά οι τουρίστες πιστεύουν ότι πρόκειται για πηγάδια ευχών και έτσι ρίχνουν μέσα νομίσματα.

Μπαίνοντας μέσα, στο ισόγειο, είδαμε πέντε μακέτες της Ακρόπολης που δείχνουν πως ήταν από τον καιρό της Μυκηναϊκής εποχής, των Περσικών πολέμων έως τον 5ο χρυσό αιώνα του Περικλή. Στην συνέχεια μάθαμε τη χρήση των μελανόμορφων αγγείων στο γάμο της Αρχαίας Ελλάδας, όπου μετέφεραν νερό για τους νεόνυμφους από την κρήνη κοντά στις στήλες του Ολυμπίου Διός για να εξαγνιστεί τοΑΚΡΟΠ_4 ΑΚΡΟΠ_2ζευγάρι πριν την τέλεση του γάμου του, που τότε κρατούσε τρεις μέρες. Ύστερα είδαμε έναν κουμπαρά αφιερωμένο στην Θεά Αφροδίτη όπου έριχναν κέρματα οι νεόνυμφοι για να τους επισκεφθεί ο φτερωτός έρωτας στον γάμο τους. Οι ιερείς κρατούσαν τα δύο κλειδιά του και με την βοήθεια γερανού ανασήκωναν την τεράστια μαρμάρινη πέτρα για να μαζέψουν τα τάματα από την οπή του κουμπαρά.

Στον 1ο όροφο είδαμε το αέτωμα του εκατόποντου ναού όπου στο κέντρο του υπήρχαν δύο λιοντάρια που επιτίθονταν σε έναν ταύρο και μάθαμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες αναπαριστούσαν  τα στοιχεία που τους φόβιζαν για να ξορκίζουν και αυτοί τα στοιχεία της φύσης.

Ακολούθησε ο Κούρος ο μοσχοφόρος με το αρχαϊκό του χαμόγελο και η Πεπλοφόρος κόρη, όπου η αναπαράσταση των σχεδίων και χρωμάτων του πέπλου της πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια ακτινών Χ.

ΑΚΡΟΠ_1Κατόπιν επισκεφθήκαμε τις Καρυάτιδες όπου είναι πέντε αφού η έκτη βρίσκεται στο Βρετανικό μουσείο και γι’ αυτό έχουν χάσει το χαμόγελό τους το οποίο θα ξαναβρούν όταν επιστρέψει η αδελφή τους.

Είδαμε τις μετώπες, την ζωοφόρο και το αέτωμα του Παρθενώνα που δείχνουν την γέννηση της Αθηνάς, την Τιτανομαχία, την μάχη των Αμαζόνων και των Περσών. Ο ναός αναπαριστάται με μεταλλικούς κίονες αλλά όχι στο πραγματικό του ύψος. Τα μάρμαρα που μας έχει κλέψει ο λόρδος Έλγιν και είναι το 60% του εναπομείναντος ναού αντικαταστάθηκαν από εκμαγεία.

Τέλος εντυπωσιαστήκαμε από την κατασκευή ενός Αυστραλού πολίτη, ο οποίος χάρισε μία μακέτα της Ακρόπολης κατασκευασμένη από χιλιάδες κομμάτια Lego. Εμφανίζεται η Ακρόπολη όπως ήταν στα χρόνια του Περικλή, αλλά και όπως είναι σήμερα με τους τουρίστες, τους διάσημους μουσικούς  να δίνουν συναυλίες όπως ο Elton John, και φυσικά το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς στο κέντρο του Παρθενώνα.

 

Η Γ΄και Δ΄ τάξη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων και Μουσείο Μανιταριών στην Καλαμπάκα

ΚΑΛ_1 ΚΑΛ_2Την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016 η Γ΄  και η Δ΄  τάξη (τμήματα Γ1 ,Γ2, Δ1, Δ2) του σχολείου μας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στα Τρίκαλα και επισκέφτηκαν και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων & Μουσείο Μανιταριών στην Καλαμπάκα.

Δύο μουσεία στην Καλαμπάκα λειτουργούν  σε έναν κοινό χώρο, έχοντας έναν κοινό στόχο: την ευαισθητοποίηση για το φυσικό περιβάλλον.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων και το Μουσείο Μανιταριών καταλαμβάνουν μια έκταση 1.100 τ.μ. όπου εκτίθενται περισσότερα από 350 είδη πτηνών και θηλαστικών, καθώς και 250 διαφορετικά είδη μανιταριών.

ΚΑΛ_4Τα ζώα, τα οποία προέρχονται από τους καλύτερους ταριχευτές της Ευρώπης, όπως και τα μανιτάρια που έχουν κατασκευαστεί ένα-ένα στο χέρι , παρουσιάζονται μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον.

Μας έκανε εντύπωση ο λύγκας, μεγαλόσωμο ζώο που το πρωί κρύβεται καλά και δεν τον βλέπει κανείς.ΚΑΛ_3

Τα μανιτάρια είναι δηλητηριώδη, φαγώσιμα, φαρμακευτικά.

Η εμπειρία του επισκέπτη ολοκληρώνεται με μια στάση στο «cafe του μουσείου» με θέα τους βράχους των Μετεώρων ή στο πωλητήριο.

Τους μαθητές συνόδεψαν οι δασκάλες των τμημάτων: Μπρίμπου Κων/να, Λούκα Σοφία, Πολύζου Χριστίνα με αρχηγό αποστολής την κ. Φιλιππίδη Αικατερίνη, Υπ/ντρια του Σχολείου καθώς και η Ρεντζούλα Ειρήνη με τη Μουσικό Ζερβοπάνου Θεοδώρα.

 

Η Γ΄και η Δ΄Τάξη του Σχολείου μας, στα Τρίκαλα!

Την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016 η Γ΄  και η Δ΄  τάξη (τμήματα Γ1 ,Γ2, Δ1, Δ2) του σχολείου μας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στα Τρίκαλα.

Συμμετείχαν  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα sity mobile 2-οχήματα χωρίς οδηγό.

ΤΡΙΚ_1, ΤΡΙΚ_2Τα Τρίκαλα κατέκτησαν μια παγκόσμια πρωτιά. Φιλοξενούν το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό, που κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης. Το λεωφορείο κινείται αυτόνομα, δίπλα σε οχήματα και πεζούς. Πραγματοποιεί οκτώ στάσεις και διανύει απόσταση 2,4 χιλιομέτρων.

«Κινείται με μπαταρίες που τροφοδοτούν ηλεκτρικό κινητήρα. Διαθέτει gps και λέιζερ. Ακολουθεί την διαδρομή που έχουμε χαρτογραφήσει. Δεν ξεφεύγει καθόλου από την διαδρομή που έχουμε χαράξει» Το λεωφορείο είναι απολύτως ασφαλές. Το λέιζερ ασφαλείας που διαθέτει εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο και ακινητοποιείται την ίδια στιγμή.

Στο κέντρο έλεγχου, τεχνικοί παρακολουθούν την πορεία του και καταγράφουν όποια προβλήματα εμφανιστούν.

Χωράει 12 άτομα, είναι ασφαλές δωρεάν και διασκεδαστικό.

Ακόμη οι μαθητές παρακολούθησαν την έκθεση: “Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία” με θέμα το αυτοκίνητο στην Αρχαία Ελλάδα.

Το αυτοκίνητο στην αρχαία Ελλάδα. Aπό τους μυθικούς αυτοκινούμενους τρίποδες του Ηφαίστου ΤΡΙΚ_3μέχρι το αυτοπλοηγούμενο “υπάγον αυτόματο” του Ήρωνος.

ΤΡΙΚ_4 Υπήρξε αυτοκίνητο στην αρχαία Ελλάδα και μάλιστα με αυτόματη πλοήγηση (δηλ. χωρίς οδηγό); Πότε και πού; Πώς γινόταν ο προγραμματισμός του; Ποιές ήταν οι διάφορες πηγές ενέργειας για την αυτόνομη κίνησή του; Τι είδους κιβώτια ταχυτήτων διέθετε για την αυξομείωση της ροπής και της ταχύτητάς του; Πώς έστριβε αυτόματα αριστερά, δεξιά και πως εκτελούσε οπισθοπορεία; Σε τιΤΡΙΚ_5 είδος οδόστρωμα κινούνταν; Υπήρξε ατμοκίνηση και αεριοπροώθηση στην αρχαία Ελλάδα;

H συγκεκριμένη έκθεση απαντά θετικά. Μέσα από την θεματική αυτή έκθεση το μουσείο αναδεικνύει αυτήν τη σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και αποδεικνύει ότι η τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν συγκλονιστικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση