“Του Κουτρούλη ο γάμος” ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

afisa toy Koutrouli o gamos

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Erasmus+

Αφίσα Θεατρικό Γ2 ΙΟΥΝ 2016

Θεατρική παράσταση από το Γ2«Ο Μολύβιος, οι πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες»

 

Έγραψε η δασκάλα του Γ2 

                                          Λούκα Σοφία

1aaa_1 Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus + το Γ2 ασχολήθηκε με το άγχος και την καταπολέμησή του. Οι μαθητές ανέβασαν τη θεατρική παράσταση «Ο Μολύβιος, οι 1aaa_2πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες» εμπνευσμένη απ’ το αντίστοιχο παραμύθι.

1aaa_3 Ο Μολύβιος, ο ήρωας του παραμυθιού είναι ένας μικρός μαθητής της Μολυβούπολης. Προσπαθεί καθημερινά να κάνει τα πρέπει πραγματικότητα. Κάποτε τα καταφέρνει και κάποτε πάλι όχι. Στενοχωριέται και κλαίει, όταν δεν τα καταφέρνει. Όταν αγχώνεται οι νύχτες του γεμίζουν από εφιάλτες. Πεταλούδες φτερουγίζουν στο μυαλό του και αφρικανικοί ελέφαντες του προκαλούν πόνο στο στομάχι.

Προσπαθώντας να πραγματοποιήσει τα «πρέπει» της μητέρας του και της δασκάλας του, όλο και πιο πολύ αγχώνεται και νιώθει άχρηστος.1aaa_4

Ξαφνικά του ΄ρχεται μια ιδέα. Να ζητήσει βοήθεια από την καλή του νονά, την Ακουαρέλα. Αυτή ανταποκρίνεται και του βάζει στο κεφάλι ένα μαυριδερό πλασματάκι για να του υπενθυμίζει όλες τις υποχρεώσεις.

1aaa_5Στην αρχή όλα πήγαιναν καλά. Στη συνέχεια όμως «τα πρέπει» μεγάλωναν και έπνιγαν τον Μολύβιο ακόμη περισσότερο. Τότε η νονά του, η καλή νεράιδα, για να τον βοηθήσει, φύτρωσε στην κοιλιά του πλάσματος μια κόκκινη βαλβίδα που όταν ο Μολύβιος την πατούσε, αυτή μίκραινε, μίκραινε και αυτός χαλάρωνε. Αυτή η βαλβίδα ήταν οι ωραίες εικόνες και οι θετικές σκέψεις που έκανε ο Μολύβιος. Αυτές ήταν τα αντίδοτα του άγχους.

 

Οι διάλογοι του παραμυθιού έγιναν από την δασκάλα του τμήματος κ. Λούκα Σοφία. Η μουσική επένδυση της θεατρικής 1aaa_6παράστασης έγινε από την δασκάλα του Β2 κ. Γαλάνη Αικατερίνη. Η μετάφραση του παραμυθιού από την καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου μας κ. Ματάκια Αικατερίνη και η επιμέλεια από την  δασκάλα του ολοημέρου κ. Αρβανίτη Λαμπρινή.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ “A Midsummer Night’s Dream”

αφισα Θεατρικό κατερίνας Ματάκια 2016

Υποδοχή των εταίρων από το Ολοήμερο

Eras_2

Οι μαθητές του Ολοήμερου τμήματος υποδέχθηκαν στο Σχολείο μας τους εταίρους του προγράμματος Erasmus+ στις 20 Μαΐου 2016 προσφέροντάς τους τσουρέκι και κόκκινα αυγά σύμφωνα με το πασχαλινό έθιμο και τους κανόνες φιλοξενίας της πατρίδαςEras_3 μας.

Το Ολοήμερο καταπολεμά το άγχος

Γράφει η Υπεύθυνη του Ολοημέρου, Δασκάλα,

                                                                               Τσάμη Φωτεινή

1 aa_1Η ενεργός συμμετοχή του ολοήμερου τμήματος του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus Plus με τίτλο Stress- free E.U. Schools” είχε σκοπό οι μαθητές να 1 aa_2αναγνωρίσουν τις ενδείξεις εκδήλωσης του άγχους στο σώμα τους και να αναπτύξουν δεξιότητες διαχείρισης του.

1 aa_3 Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές του ολοήμερου τμήματος που φοιτούν σε πολυταξικά τμήματα στην 3η και 4η Ζώνη και οι εκπαιδευτικοί: Τσάμη Φωτεινή, δασκάλα -υπεύθυνη ολοημέρου-Αρβανίτη Λαμπρινή, δασκάλα, Ζερβοπάνου Ντορίτα, καθηγήτρια μουσικής, Δημητριάδου Ευθαλία, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Γραβάνη Σοφία, καθηγήτρια Η/Υ, Κοσκινά Ελένη, καθηγήτρια Αγγλικών.1 aa_5

Το βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο ήταν το παραμύθι «Ο Μολύβιος , οι πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες», που ήταν το βασικό προϊόν του ευρωπαϊκού σχεδίου “Stress- free E.U. Schools” του Erasmus Plus. Μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, παιχνίδι, ζωγραφική, μουσική, οι μαθητές αναγνώρισαν τα «σημάδια» του άγχους και έμαθαν τεχνικές ελέγχου του και χ1 aa_6αλάρωσης ( έλεγχος αναπνοής, ευχάριστες σκέψεις, πρόσωπα που εμπιστεύονται, μουσική) .

Αποτέλεσμα αυτών των δραστηριοτήτων ήταν η κατασκευή μιας παραλλαγής του γνωστού επιτραπέζιου παιχνιδιού «Φιδάκι» , στην οποία αποτυπώθηκαν οι γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές στη διάρκεια του προγράμματος. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που θα λειτουργεί ως ανατροφοδοτικό εργαλείο κάθε φορά που οι μαθητές θα παίζουν και θα 1 aa_4διασκεδάζουν μ’ αυτό.

Οι δράσεις για το πρόγραμμα ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση του τραγουδιού «Όπου υπάρχει αγάπη» από μαθητές του ολοημέρου και την κα Ζερβοπάνου Ντορίτα στους εταίρους εκπ/κούς του προγράμματος.

1 aa_7Οι στίχοι του τραγουδιού μεταφράστηκαν στα αγγλικά από την κα Κοσκινά Ελένη και όλη η εργασία του προγράμματος του ολοημέρου  μεταφράστηκε από την καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου κα Ματάκια Αικατερίνη.

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο του Κίτσου Μακρή

 

Γράφουν οι δασκάλες της δευτέρας τάξης:

                                Αντωνίου Σοφία, Γαλάνη Αικατερίνη

1b_2Στις 31-05-2016 οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο του Κίτσου Μακρή, στο Βόλο, με σκοπό να δουν από κοντά αντικείμενα που έχουν σχέση με την παράδοση και ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν πώς η1b_4 τέχνη βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους.

Οι υπεύθυνες του μουσείου, κα. Μαρία και κα. Βάλια, ξενάγησαν τους μικρούς μαθητές οι οποίοι με μεγάλο ενδιαφέρον περιεργάστηκαν τα αντικείμενα που είχε συγκεντρώσει ο λαογράφος στο πέρασμα των χρόνων.

1b_3 Οι ζωηρόχρωμες τοιχογραφίες και τα λεπτοδουλεμένα χειροποίητα αντικείμενα προκάλεσαν μεγάλη εντύπωση και οι μαθητές έμαθαν πως είναι εύκολο, δημιουργικό και 1b_5 χαλαρωτικό  όταν κάποιος, χρησιμοποιώντας τα χέρια του, φτιάχνει χειροτεχνίες, σκαλίζει το ξύλο, ενώνει ψηφίδες δημιουργώντας πολύχρωμα ψηφιδωτά.

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στην Γ΄ τάξη

Έγραψαν οι δασκάλες της Γ΄τάξης

                               Μπρίμπου Κων/να και Λούκα Σοφία

 

1 c_1Η Γ’ Τάξη στην υποδοχή των ξένων συναδέλφων παρουσίασε ένα απόσπασμα από τις περιπέτειες του Οδυσσέα στο νησί των Σειρήνων.1 c_2

1 c_3Ο Οδυσσέας για να μην μαγευτεί από το γλυκό τραγούδι τους διέταξε τους συντρόφους του να τον δέσουν γερά στο κατάρτι του καραβιού. Τους ίδιους τους έκλεισε τα αυτιά με κερί και τους διέταξε να κωπηλατήσουν γρήγορα για να απομακρυνθούν από αυτή τη δυσκολία.

Έτσι λοιπόν τα αγόρια της τάξης ντύθηκαν ανάλογα  αναλαμβάνοντας τους ρόλους του Οδυσσέα και των συντρόφων του και 1 c_4απέδωσαν πολύ ωραία τη σκηνή πάνω σε όμορφο σκηνικό που  ετοίμασαν οι δασκάλες της τάξης κα. Μπρίμπου και κα Λούκα, 1 c_5ενώ η μουσικός μας κα. Ζερβοπάνου έπαιζε στο πιάνο, από τα χείλια των κοριτσιών ακούστηκε το τραγούδι «θάλασσα πλατιά».

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στο τμήμα A1.

Έγραψε η δασκάλα του Α1

                                          Γιαννάκη Μαρία

1 a_4Το πρώτο τμήμα της πρώτης τάξης (Α1) του Σχολείου μας αποφάσισε να παρουσιάσει στους Ευρωπαίους εταίρους μας, ήθη και έθιμα του τόπου μας, της Νέας Αγχιάλου.1 a_1

1 a_3Όταν οι εταίροι επισκέφτηκαν το τμήμα, οι μικροί μαθητές τους περίμεναν κρατώντας τα στολισμένα καλαθάκια τους και τραγούδησαν τον  «Λάζαρο». Τα πρωτάκια  είχαν πολύ αγωνία και αμηχανία, κοιτούσαν γύρω τους και σιγοτραγουδούσαν. Όταν τελείωσαν τους μοίρασαν τη μεταφρασμένη διασκευή του παραμυθιού του Μολύβιου.

Δεν πρέπει να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Βιβή Τυροβόλη που επιμελήθηκε προσωπικά τη μετάφραση του παραμυθιού μας. Πολύ μεγάλη η προσφορά1 a_2 της στην  ολοκλήρωση του έργου μας.

Εγγραφές στην Α΄τάξη και στο Ολοήμερο πρόγραμμα

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2016 – 2017 

 

Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Π.Δ. 201/1998, το άρθρο 11 του Ν. 4229/2014  και το άρθρο 53 του Ν. 4238/2014,  τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

 

α. Αίτηση – Δήλωση εγγραφής (δίδεται από το Σχολείο)

 

β. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. (θα αναζητηθεί υπηρεσιακά)

 

γ. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

 

δ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). (το έντυπο θα δίνεται από το σχολείο για να συμπληρωθεί από τον παιδίατρο)

 

ε. Δύνανται να εγγράφονται στο Ολοήμερο:

α) οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. 

  1. Όταν ο ένας γονιός έχει βεβαίωση εργασίας κι ο άλλος έχει  κάρτα ανεργίας,  έχουν δικαίωμα εγγραφής στο ολοήμερο.
  1. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, κ.λ.π.  αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα.

β) οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους).

 

Οι εγγραφές θα γίνονται στο σχολείο από 1η έως 21 Ιουνίου

                                       

Επισημαίνεται ότι τη σχολική χρονιά 2016-2017 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από

1-1-2010 έως 31-12-2010.

 

                  Ο Διευθυντής του σχολείου

ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στο τμήμα Ε2.

Έγραψε η δασκάλα της τάξης 

                                                          Αναστοπούλου Αθανασία

1 E_1 Οι μαθητές της Ε2 Υποδεχόμενοι τους Εταίρους εκπαιδευτικούς τραγούδησαν το « Αξίζει ν’ αγαπάς» που είναι ένα τραγούδι για την αγάπη και το χρησιμοποιούν για να 1 E_2αποβάλλουν το σχολικό άγχος.

1 E_3 Επίσης πρόσφεραν στους ξένους εκπαιδευτικούς έναν χειροποίητο σελιδοδείκτη εμπνευσμένο από το παραμύθι « ο Μολύβιος, οι πολύχρωμες πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες».

Τέλος έγινε επίδειξη χειροτεχνιών με πλαστελίνη, που κατασκεύασαν οι μαθητές αναπαριστάνοντας την Μολυβούπολη με τον Μολύβιο σύμφωνα με το παραμύθι μας.1 E_4

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στην Β΄τάξη

1 Β_3Οι μαθητές της Β’ τάξης υποδέχτηκαν τις αποστολές των ξένων χωρών και τις καλωσόρισαν στη γλώσσα του προγράμματος, την αγγλική.1 Β_2

Στη συνέχεια με τη μουσική καθοδήγηση της καθηγήτριας μουσικής του σχολείου μας κα. Ζερβοπάνου Θεοδώρας, οι μαθητές με τις μελωδικές φωνές τους τραγούδησαν δύο τραγούδια που είχαν σχέση με την εργατικότητα της μέλισσας και τα ωφέλη του μελιού στην υγεία μας.

1 Β_1 Και τα δύο τραγούδια μελοποίησε η κα. Ζερβοπάνου Θεοδώρα, τους δε στίχους του ενός τραγουδιού έγραψε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κα. Γαλάνη Αικατερίνη.

Στο τέλος οι μαθητές και οι δασκάλες τους, κα. Αντωνίου Σοφία και κα. Γαλάνη 1 Β_4Αικατερίνη, πρόσφεραν στα μέλη των αποστολών έναν μικρό γυάλινο αμφορέα με μέλι από άνθη, παραγωγής Έλληνα μελισσοκόμου.

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στο τμήμα Α2.

Γράφει η δασκάλα του Α2 Καλλιντέρη Ευαγγελία

1 Α_1 1 Α_4Στο πλαίσιο του προγράμματος «Erasmus +» που συμμετείχε το σχολείο μας με θέμα το σχολικό άγχος  κατασκευάσαμε με τους μαθητές ένα μικρό κουκλοθέατρο και 1 Α_3 κούκλες από απλά ,ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά εκφράστηκαν μέσα από αυτό ,αναγνώρισαν τα συμπτώματα του άγχους και όλοι μαζί προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις. Μόλις ,λοιπόν, μας επισκέφθηκαν οι δάσκαλοι από το εξωτερικό οι μικροί μαθητές τους παρουσίασαν ένα απόσπασμα από το κουκλοθέατρο αυτό.1 Α_2

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στο Δ1 τμήμα .

Έγραψε η δασκάλα του Δ1

                                  Πολύζου Χριστίνα

1 Δ_1 1 Δ_2Οι μαθητές του Δ1 υποδέχθηκαν τους ξένους δασκάλους, παρουσιάζοντας   την αναπαράσταση της αφής της Ολυμπιακής φλόγας, με αφορμή την 120η επέτειο από την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων.

1 Δ_5«Η γιορτή των εθνών» όπως έχουν λεχθεί από πολλούς οι Ολυμπιακοί Αγώνες, είναι η κορυφαία αθλητική διοργάνωση πολλών αγωνισμάτων . «Μητέρα» τους είναι η Αρχαία Ελλάδα . Οι πρώτοι διοργανώθηκαν το 776 π.Χ. στην Αρχαία   Ολυμπία και η  φλόγα συνεχίζει να ανάβει εκεί.
Οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες, γνωστοί και ως Θερινοί Ολυμπιακοί, τελούνται 1 Δ_3κάθε τέσσερα χρόνια από το 1896 και μετά, με εξαίρεση τις περιόδους που μεσολάβησαν οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι.

Στο σχολείο μας τα κορίτσια με αρχαιοπρεπή ενδυμασία απήγγειλαν την επίκληση στον Απόλλωνα  και τα αγόρια  ως δρομείς παρέλαβαν τη φλόγα  για μια λαμπαδηδρομία ειρήνης λέγοντας τη λέξη ειρήνη σε πολλές γλώσσες. . Η φλόγα και ένα κλαδί 1 Δ_4ελιάς που έδωσε ο «αμφιθαλής παις», (ένα παιδί που έχει εν ζωή και τους δύο γονείς του) , σύμβολο της ειρήνης και βραβείο νίκης, πέρασαν από χέρι σε χέρι ενώνοντας τους ανθρώπους και στέλνοντας το μήνυμα της ελπίδας, της αλληλεγγύης και της συναδέλφωσης των λαών.1 Δ_6

Τέλος οι μαθητές μετά το πέρας της παρουσίασης μοίρασαν από ένα μπουκαλάκι ελαιόλαδο στους ξένους ως ενθύμιο διαφημίζοντας ταυτόχρονα και ένα από τα προϊόντα τις περιοχής τους.

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στο Τ.Ε.

Γράφει η Ελένη Αγγελούκου

                             Δασκάλα του Τμήματος Ένταξης

1 ΤΕ_1 Τη συμμετοχή τους στις δράσεις του προγράμματος Erasmus+, παρουσίασαν μαθητές του Τμήματος Ένταξης, την Παρασκευή 20 Μαΐου 2016 στους ξένους εκπαιδευτικούς που αντιπροσώπευαν την Ιταλία, 1 ΤΕ_2Αγγλία, Λιθουανία και Τουρκία. Κάποιοι από τους μαθητές του τμήματος τους χαιρέτησαν  στη νοηματική, τους εκδήλωσαν τη χαρά τους για τη συνάντηση αυτή και τους συστήθηκαν με το δακτυλικό αλφάβητο. 1 ΤΕ_3 Στο τέλος έδειξαν τρόπους και συνθήματα που χρησιμοποιήθηκαν όλη τη χρονιά για την καταπολέμηση του σχολικού άγχους που ήταν και το θέμα του προγράμματος.1 ΤΕ_4

Επίσκεψη και υποδοχή των εταίρων εκπ/κών στο τμήμα ΣΤ2

Έγραψε ο δάσκαλος της τάξης

                                                           Τσιγάρας Γεώργιος

1 ΣΤ_4 Οι  μαθητές του Στ 2  του 2ου δημοτικού σχολείου Νέας Αγχιάλου σας καλωσόρισαν τους Εταίρους εκπ/κους  στην πανέμορφη και φιλόξενη χώρα μας την Ελλάδα και τους ευχήθηκαν καλή και ευχάριστη διαμονή στην όμορφη κωμόπολη της Νέας Αγχιάλου.

Μάρτης.

1 ΣΤ_ Ο Μάρτιος, ο πρώτος μήνας της άνοιξης έχει συνήθως άστατο καιρό. Για τον λόγο αυτό και ο ελληνικός λαός έδωσε στον Μάρτη πολλά ονόματα:

Μάρτης ο Κλαψόγελοςο Πεντάγνωμος, ο Γδάρτης, ο Καψομάρτης, ο Ανοιξιάτης, ο Παλαβιάρης κ.ά.,καθώς και πολλές παροιμίες:

«Μάρτης, γδάρτης και καλός παλουκοκάφτης»,

«Ο Μάρτης μια κλαίει και μια γελά»,

«Αν ρίξει ο Μάρτης δυό νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα χαρά σε “κείνον τον ζευγά που “χει στη γη σπαρμένα»,

«Τον Μάρτη ξύλα φύλαγε, μην κάψεις τα παλούκια» κ.ά.

1 ΣΤ_2Σύμφωνα με την παράδοση  ο Μάρτης έχει δύο γυναίκες μία καλή, ανοιχτόκαρδη και γελαστή και μια σκουντουφλιάρα και θυμώδισσα που πάντα κλαίει. Κι όταν πάει στη γελαστή γίνεται κι ο καιρός γελαστός κι όταν πάει στη σκουντουφλιάρα ο καιρός χαλάει.

Σύμφωνα πάλι με τον λαό οι έξι πρώτες μέρες του Μάρτη λέγονται δρίμες γιατί λόγω του άσχημου και άστατου καιρού είναι επικίνδυνες για διάφορες ασθένειες. Επίσης οι μανάδες επειδή ξέρουν τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου που κάνει την εμφάνισή του τον Μάρτη κι η θερμοκρασία ανεβαίνει προφυλάσσουν τα παιδιά τους φορώντας τους ένα βραχιολάκι, τον «Μάρτη» φτιαγμένο από άσπρη και κόκκινη 1 ΣΤ_1 συνήθως κλωστή. Τα παιδιά το φοράνε μέχρι να δούνε τα πρώτα χελιδόνια. Τότε θα κρεμάσουν το βραχιόλι στο κλαδί ενός δέντρου για να το πάρουν τα χελιδόνια που φτιάχνουν τη φωλιά τους. Σε άλλες περιπτώσεις τα παιδιά φοράνε τον «Μάρτη» μέχρι την Ανάσταση και τον κρεμάνε στο φιτίλι της λαμπάδας τους για να καεί.

1 ΣΤ_3– είπαμε να θυμηθούμε και να τραγουδήσουμε ένα παλιό έθιμο. Τα χελιδονίσματα, τα κάλαντα της άνοιξης!

Το «ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑ» είναι ένα πρωτομαρτιάτικο έθιμο, ένα μελωδικό καλωσόρισμα της Άνοιξης με ειδικά τραγούδια που λέγουν οι χελιδονιστές κυρίως παιδιά αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις ενήλικες γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι κρατώντας στεφάνι λουλουδιών ή ένα κλαδί από κισσό & ομοίωμα χελιδονιού που έχει ένα «μαγικό χαρακτήρα»:

Χελιδόνα έρχεται, από Μαύρη θάλασσα1 ΣΤ_5
Θάλασσα επέρασε. Έκατσε και λάλησε
Μάρτης μας ήρθε, τα λουλούδια ανθίζουν
Όξω ψύλλοι και κοριοί, μέσα υγεία και χαρά…

Τα παιδιά, με το τραγούδι τους, επικαλούνται τα αληθινά χελιδόνια, να έρθουν στον τόπο τους και μαζί μ’ αυτά η άνοιξη. Είναι ένα αναβλαστικό έθιμο και σκοπός του είναι η υποβοήθηση της βλάστησης της γης.

Η νοικοκυρά παίρνει λίγα φύλλα κισσού από το καλάθι της χελιδόνας, τα τοποθετεί στο κοτέτσι, για να γεννούν πολλά αυγά οι κότες, και δίνει ένα ή δυο αυγά στα παιδιά που ξεκινούν για άλλο σπίτι. Όπως είναι γνωστό, ο βαθυπράσινος κισσός είναι σύμβολο της αειθαλούς βλαστήσεως και θεωρείται μέσο ικανό να μεταδώσει τη θαλερότητα και τη γονιμότητα στις όρνιθες και τα άλλα ζώα. Έπαιρναν για αμοιβή λάδι, κρασί, σιτάρι, αβγά  και χρήματα, τα χρήματα και τα προιόντα τα δίνουν στην εκκλησία κάτι ανάλογο με την αμοιβή από τα κάλαντα, δίνονται  ευχές για ευημερία και ευγονία. Πρόκειται για 1 ΣΤ_6έθιμο που κατάγεται από την αρχαιότητα, όπως αποδεικνύει το «χελιδόνισμα», δηλαδή το τραγούδι της χελιδόνας, που μας παρέδωσε ο Αθήναιος γύρω στα 200 μ.Χ., αλλά ανάγεται σε πολύ παλιότερα χρόνια.

Η γωνιά του Σχολικού Άγχους περισσότερα

Ολοκλήρωση εργασιών του Σχεδίου «Stress-Free E. U. Schools» του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+

Eras_0

Υποδοχή

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Τελικής Διακρατικής Συνάντησης και του 5ου Κοινού Προγράμματος Κατάρτισης Εκπαιδευτικών Βραχύχρονης Διάρκειας του Ευρωπαϊκού Σχεδίου «Stress-Free E. U. Schools»  που διοργανώθηκαν από το «Βαρνάλειο» 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου, στη Νέα Αγχίαλο από τις 19 – 24 Μαΐου 2016. Αποκορύφωμα των εργασιών ήταν η Τελετή Λήξης των εργασιών του Σχεδίου που διοργανώθηκε την Τρίτη, 24 Μαΐου στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας.

Το Ευρωπαϊκό Σχέδιο που «Stress-Free E. U. Schools», που ολοκληρώνει τον κύκλο ζωής του στις 31 Αυγούστου 2016, υλοποιείται με την συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS + και της Βασικής Δράσης 2 – Συμπράξεις αλλά και εθνικούς πόρους, με συντονιστικό ίδρυμα το Σχολείο μας.

Αντικείμενό του είναι η εξέταση του σχολικού άγχους και η επίδρασή του στην ακαδημαϊκή πρόοδο των παιδιών αφενός και την ποιότητα της σχολικής ζωής που απολαμβάνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στα σχολεία της εταιρικής σχέσης αφετέρου.

Eras_2

Τσουρέκια και αυγά

Ο κύριος σκοπός του είναι η παραγωγή μιας κοινής μεθοδολογίας για την αντιμετώπιση του σχολικού άγχους που επηρεάζει ή πρόκειται να επηρεάσει περίπου το 30% των μαθητών και μαθητριών των ευρωπαϊκών Σχολείων.

Eras_3

Εξήγηση του Εθίμου

Στο πλαίσιο του προγράμματος εργασιών του τα εκπαιδευτικά ιδρύματα από την Αγγλία, την Ιταλία τη Λιθουανία την Τουρκία και, φυσικά, την Ελλάδα εργάστηκαν συνεργατικά αναπτύσσοντας αρχικά δράσεις κοινής έρευνας για την αποτύπωση του αντίκτυπου του σχολικού άγχους στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων της εταιρικής σχέσης και του εντοπισμού των κύριων αγχογόνων παραγόντων για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Εν συνεχεία μέσω ενεργού συνεργασίας και με την εμπλοκή του μαθητικού πληθυσμού των σχολείων εφαρμογής οι εταίροι προχώρησαν στην παραγωγή εκπαιδευτικών μέσων καθώς και στο σχεδιασμό και υλοποίηση και διαμοιρασμό διδακτικών εργαλείων για την εφαρμογή στην σχολική αίθουσα.

Eras_4

Κέρασμα

Eras_5

Εργασίες του Σχεδίου

Παράλληλα, και για την υποστήριξη των παραπάνω διαδικασιών, αλλά και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Σχέδιο, οργανώθηκαν  πέντε (5) «Κοινά Προγράμματα Κατάρτισης Εκπαιδευτικών Βραχύχρονης Διάρκειας», ένα σε κάθε χώρα που εκπροσωπείται στο Σχέδιο, και με τον τρόπο αυτό δόθηκε η πρωτοβουλία στους εκπαιδευτικούς των Σχολείων να σχεδιάσουν από κοινού προγράμματα κατάρτισης προσαρμοσμένα στις εκπαιδευτικές ανάγκες τους αφενός και αφετέρου να υποστηριχθεί η παραγωγή των εκπαιδευτικών μέσων και των διδακτικών εργαλείων που οι ίδιοι θα καλούνταν κατά την τελευταία περίοδο υλοποίησης να εφαρμόσουν και να αξιολογήσουν.

Eras_11

Από τις εργασίες του Σχεδίου

Κατά τις πέντε ημέρες των εργασιών του 5ου Κοινού Προγράμματος Κατάρτισης Εκπαιδευτικών Βραχύχρονης Διάρκειας οι εκπαιδευτικοί από τα συμμετέχοντα σχολικά ιδρύματα παρουσίασαν τα διδακτικά εργαλεία που παρήχθησαν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος καθώς και αναλυτικές αναφορές από την εφαρμογή διδακτικών εργαλείων των εταίρων στις σχολικές τους μονάδες.

Επιπλέον, οι εταίροι παρουσίασαν τροποποιημένα και προσαρμοσμένα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους διδακτικά εργαλεία, τους λόγους που προχώρησαν στις τροποποιήσεις αυτές και βεβαίως σχολίασαν την αποτελεσματικότητά τους κατά την εφαρμογή τους στην σχολική αίθουσα.

Eras_7

Από την Θεατρική παράσταση

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί των εταιρικών σχολείων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από «πρώτο χέρι» μέσα από σύντομα δρώμενα, στηριγμένα στα αποτελέσματα εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Σχεδίου από τους εκπαιδευτικούς του «Βαρνάλειου» 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, τη μέθοδο εργασίας και τα αποτελέσματα από την εφαρμογή των διδακτικών εργαλείων στις τάξεις του Σχολείου μας.

Η Τελική Διακρατική Συνάντηση των επικεφαλής των Σχολικών Μονάδων και των Συντονιστών των Σχολείων διενεργήθηκε την Δευτέρα, 22 Μαΐου στις εγκαταστάσεις του «Βαρνάλειου» 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου. Οι εργασίες της περιέλαβαν την ολοκλήρωση της παρακολούθησης των εργασιών του Σχεδίου, την διαμόρφωση του πλαισίου για την τελική αξιολόγησή του, ενώ παράλληλα εξετάστηκαν ζητήματα για την περαιτέρω βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων του σχεδίου και της βέλτιστης διάδοσης της γνώσης που οικοδομήθηκε μέσω της υλοποίησής του αλλά και των προϊόντων του. Τέλος, εξετάστηκαν οι δυνατότητες ανάπτυξης περαιτέρω διμερών / πολυμερών συνεργασιών ανάμεσα στα εταιρικά σχολεία.

Eras_10

Η Αντιδήμαρχος – Ο Σχ. Σύμβουλος και γονείς

Η Τελετή Λήξης των εργασιών του Σχεδίου έλαβε χώρα την Τρίτη, 24 Μαΐου 2016 στην κατάμεστη από γονείς και κηδεμόνες αίθουσα εκδηλώσεων του «Βαρνάλειου».

Στην τελετή παραβρέθηκαν και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Σδρόλιας, η Αντιδήμαρχος Βόλου, αρμόδια για θέματα παιδείας κ. Γεωργία Μποντού – Τοκαλή, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Νέας Αγχιάλου κ. Κωνσταντίνος Τζάερλης καθώς και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων της περιοχής μας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας εκπροσωπήθηκε από το προεδρείο.

Eras_8

Τραγουδάμε “Όπου υπάρχει αγάπη”

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν οι επικεφαλής των εταιρικών Σχολείων κ. Paul Johnson, Διευθυντής του St. Luke’s School of Redbourn του Ηνωμένου Βασιλείου, η κ. Asta Strazdiene, Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολέιου του Vilkaviskis της Λιθουανίας, οι κκ Engin Erturk και Bahtiyar Yilmaz, υποδιευθυντές του Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου του Ilimtepe της Τουρκίας και η κ. Nadia Di Gaspare, Διευθύντρια του Istituto Compensivo της Alba Adriatica της Ιταλίας.

Η τελετή ξεκίνησε με ομιλία του Διευθυντή του «Βαρνάλειου» 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου κ. Ηρακλή Τσέλιου που αναφέρθηκε στην σημασία του Σχεδίου και την επίπτωσή του στους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου μας.

Ακολούθησε μια παρουσίαση του Ευρωπαϊκού Σχεδίου «Stress-Free E. U. Schools» από τον Συντονιστή της Σύμπραξης κ. Ιωάννη Ζαρκάδα.

Eras_9

Οι εταίροι μαθαίνουν ελληνικούς χορούς!

Η τελετή περιέλαβε την παρουσίαση τραγουδιού για το σχολικό άγχος σε στίχους της εκπαιδευτικού του Σχολείου κ. Αικατερίνης Γαλάνη και μελοποίηση από την κ. Κορίνα Πορτοφέρι, θεατρικά δρώμενα με θέμα το «Σχολικό Άγχος από την προϊστορία ως σήμερα» καθώς και την οπτικοποίηση ακροστιχίδας με τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Σχεδίου προετοιμασμένη από την Καθηγήτρια Αγγλικών του Σχολείου μας  κ. Αικατερίνη Ματάκια.

Στο περιθώριο των εργασιών διοργανώθηκε ένα παράλληλο πρόγραμμα επισκέψεων σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος με αποκορύφωμα την επίσκεψη στην Άφησσο, στις Μηλιές και στην Μακρυνίτσα, όπου οι ξένοι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας, την τοπική γαστρονομία αλλά και τον τρόπο ζωής των Ελλήνων σήμερα.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Δ/ντής του Σχολείου ευχαριστούν θερμά τους υποστηρικτές του παρόντος μέρους του προγράμματος Erasmus Plus:

  1. Το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου
  2. Τον σύλλογο Οξυωτών Νέας Αγχιάλου «Η Οξυά»
  3. Τον «Φιλοπρόοδο» Πολιτιστικό σύλλογο Νέας Αγχιάλου
  4. Το σύλλογο Γυναικών Νέας Αγχιάλου
  5. Το Πολιτιστικό σύλλογο «Αγχίαλος» Νέας Αγχιάλου
  6. Τον κ. Γιαννακό Θωμά ιδιοκτήτη της Τουριστικής Επιχείρησης «Δαίδαλος»
  7. Τον κ. Ίλτσογλου Κυριάκο ιδιοκτήτη της επιχείρησης εστίασης «Γιούσουρι»
  8. Τον κ. Ασδεράκη Βασίλειο ιδιοκτήτη της Τουριστικής Επιχείρησης «Λαοδάμεια – Πρωτεσίλαος»

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ

 

Αγαπάω την Πόλη μου Συμμετέχω

Γράφει η Κ.Φ.Α.

                                 Μπουρτζή Μαρία

ΒΟΛΟΣΌπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το Σχολείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Δήμου Βόλου για μια εθελοντική προσπάθεια καθαρισμού της παραλίας μας την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016 , με κεντρικό σύνθημα “Αγαπάω την Πόλη μου Συμμετέχω”.ΒΟΛΟΣ_1

Στόχος του Σχολείου μας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στην αξία του εθελοντισμού. Αυτό γίνεται μέσα από την εκπόνηση διάφορων προγραμμάτων και δράσεων στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης.

Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο της Δημοτικής Ενότητας Νέας Αγχιάλου κ. Κων/νο Τζάερλη, δόθηκε ραντεβού στιςΒΟΛΟΣ_2 11:00πμ. στην παραλία της πόλης μας. Πράγματι στο σημείο βρέθηκαν συνεργεία της Υπηρεσίας Καθαριότητας καθώς επίσης και μέλη της Δημοτικής ΒΟΛΟΣ_3Αρχής ενώ στην προσπάθεια συνέβαλλαν 70 περίπου μαθητές του Σχολείου μας (συμμετείχαν τα τμήματα ΣΤ1,ΣΤ2,Ε2 και Δ2) συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους. Στους μικρούς μαθητές μοιράστηκαν μπλουζάκια με το κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας καθαρισμού “ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ-ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ” καθώς επίσης και σακούλες σκουπιδιών και γάντια. Μετά την εργασία μας, επιστρέψαμε στο Σχολείο μας αφήνοντας την παραλία μας πιο καθαρή από ποτέ. Ας ελπίσουμε ότι όχι μόνο εμείς αλλά και οι υπόλοιποι συμπολίτες μας θα την διαφυλάξουν καθαρή γιατί σε λιγότερο από ένα μήνα θα την επισκεφθούμε και θα την απολαύσουμε όλοι μας.

Οι μαθητές του Β2 μαθαίνουν για τα Δικαιώματα του παιδιού και ζωγραφίζουν για την UNISEF

Γράφει η δασκάλα του Β2 Γαλάνη Αικατερίνη

 

Η UNISEF_3 Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF, φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια προσφοράς και έργου στα παιδιά. Κάθε χρόνο πραγματοποιεί το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα «Τα Παιδιά Γράφουν και Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους», σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και κάθε χρόνο με διαφορετικό θέμα.

UNISEF_4Στο φετινό διαγωνισμό το θέμα είναι: «Παιδιά Πρόσφυγες, Παιδιά Μετανάστες, μα πάνω απ’ όλα Παιδιά».

Οι μαθητές έψαξαν, έφεραν στην τάξη, διαβάσαμε και μάθαμε για τα Δικαιώματα του παιδιού.

Είδαμε εικόνες με τα παιδιά πρόσφυγες, τα παιδιά μετανάστες, τα ασυνόδευτα μικρά παιδιά.

Όλοι μαζί πήραμε την απόφαση να φτιάξουμε μια αφίσα και να πάρουμε μέρος στο διαγωνισμό. Βρήκαμε τα υλικά, οι γονείς του μαθητή Πανάγου Χρήστου μας βοήθησαν και στην ιδέα και ξεκινήσαμε. Επάνω στην UNISEF_2αφίσα γράψαμε και ένα ποίημα (μία προσευχή) που φτιάξαμε, το οποίο λέει:

Προσευχή για το μικρό πρόσφυγα

 

Θεέ που βλέπεις τα παιδάκια.

Θεέ που βλέπεις τ’ ανθρωπάκια.

Μες στις βάρκες, τα δρομάκια.

Με υγρά τα δυο ματάκια…UNISEF_1

 

Δώσ’ τους δύναμη και ελπίδα,

να μην πεθάνουν από την πείνα.

Γονείς, αδέρφια ν’ ανταμωθούνε,

μ’ αγάπη όλοι να δεθούνε.

 

Δώσ’ τους σπιτάκι,

ζεστό φαγάκι,

τον πόλεμο να αφήσουν πίσω,

να βρουν ομόνοια και όχι μίσος.

Ένας συγγραφέας στην τάξη του Δ1

Έγραψε η δασκάλα

                              Πολύζου Χριστίνα

ΖΑΡ_1 ΖΑΡ_2Την Παρασκευή 15 Απριλίου 2016, μας επισκέφτηκε   ο συγγραφέας κ. Λάσκαρης Ζαράρης και μας ταξίδεψε στην προϊστορική εποχή  ψάχνοντας «το μυστικό της Θεόπετρας». Συζητήσαμε , είδαμε, ζωγραφίσαμε, γράψαμε   γίναμε μικροί συγγραφείς ,πλάσαμε με πηλό ΖΑΡ_3τους ήρωες του βιβλίου… Είδαμε έτσι έναν άλλο κόσμο εκτός των σχολικών βιβλίων ,τον κόσμο του λογοτεχνικού βιβλίου. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Λάσκαρη για την επίσκεψή του και του ευχόμαστε κάθε επιτυχία στη ζωή του. ΖΑΡ_4 ΖΑΡ_5

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση