Παρουσίαση μελέτης “Η Εκκλησιαστική Ιστορία, η Θρησκευτική ζωή και η Ναοδομία του Αμυνταίου”
Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου την Τρίτη, 2 Απριλίου 2024
πραγματοποιήθηκε μετά από πρόταση της εκπαιδευτικού της Δ΄τάξης,
κας Ελένης Ιωαννίδου η παρουσίαση της μελέτης με θέμα:
“Η Εκκλησιαστική Ιστορία, η Θρησκευτική ζωή και η Ναοδομία του Αμυνταίου“
από τον Δρ. Θεολογίας Ηλία Μογλενίδη.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης
στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας «Ο Πολιτισμός της Ελλάδας»,
που υλοποιούν στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και σε σύνδεση με το μάθημα των εικαστικών,
καθώς και οι μαθητές/τριες της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης στο πλαίσιο
του προγράμματος διασχολικής συνεργασίας με τίτλο
«Πινελιές τοπικής ιστορίας στο κάδρο της σχολικής ζωής».
Ευχαριστούμε θερμά τον συντοπίτη μας, απόφοιτο του σχολείου μας και
υποψήφιοΔιδάκτορα Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ,
κο Ηλία Μογλενίδη
για την άρτια, πλήρη και εμπεριστατωμένη παρουσίαση της εργασίας του,
αλλά και για την όμορφη συζήτηση που έκανε με τα παιδιά, τα οποία
διατύπωσαν πολλές απορίες και ενθουσιάστηκαν με τις πληροφορίες
που συγκέντρωσαν για τους Ναούς της περιοχής μας.
Την εκδήλωσε τίμησε με την παρουσία της και
η Σύμβουλος ΠΕ 70της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας,
κα Ευαγγελία Τσελεπή Κωστίκα,
που είναι πάντα αρωγός των δράσεων που υλοποιούνται
στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου.
Για τον Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας
Η Διευθύντρια
Θεοχάρη Μαρία
“Δώσε φίλε μου σε φίλο το αγαπημένο σου βιβλίο”

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου (2 Απριλίου) & την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου) οι μαθητές & οι μαθήτριες του 2ου Δημοτικού σχολείου υλοποιούν τη δράση
“Δώσε φίλε μου σε φίλο το αγαπημένο σου βιβλίο”!
Χαρίστε λοιπόν ένα ή περισσότερα βιβλία
ελαφρώς μεταχειρισμένα ή καινούργια
για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών
στη Σχολική βιβλιοθήκη του
2ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου!
Δώστε τη χαρά να απολαύσουν κι άλλα παιδιά
Οι μαθητές & οι μαθήτριες
του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου
Ευχαριστήριο για τη δράση «Οι Νοσηλευτές Εκπαιδεύουν-οι πολίτες ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ» στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Αμυνταίου και την Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας πραγματοποίησε το πρόγραμμα:
«Οι Νοσηλευτές Εκπαιδεύουν – οι Πολίτες ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ»
την Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 στις 13:30 μ.μ. στο χώρο του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου
για εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αμυνταίου.
Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και εκπαιδευτούν στην παροχή Πρώτων Βοηθειών, στην παροχή Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης-ΚΑΡΠΑ και στη χρήση του
Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδιστή, αποκτώντας τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να
αντιμετωπίσουν επαρκώς, κρίσιμες για τη ζωή καταστάσεις.
Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο Υγείας Αμυνταίου, την Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας και προσωπικά, τις νοσηλεύτριες Ειρήνη Θεολογίδου Σεϊταρίδου και Αναστασία Σιώκη
για την εξαιρετική,εμπεριστατωμένη και άρτια παρουσίαση!
Ευχόμαστε οι δράσεις αυτές να συνεχιστούν προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Για τον Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας
Η Διευθύντρια
Θεοχάρη Μαρία
Ευχαριστήριο για τη δωρεά του κου Αθανασίου
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, οι μαθητές και οι μαθήτριες
του 2ου Δημοτικού σχολείουΑμυνταίου
θέλουν δημόσια να ευχαριστήσουν θερμά,
τον φαρμακοποιό κ. Αθανασίου Μηνά,
απόφοιτο του σχολείου μας, για τη δωρεά υλικού στοματικής υγιεινής για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης του σχολείου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας (World Oral Health Day), όπως αυτή έχει καθιερωθεί από την Παγκόσμια Οδοντιατρική Ομοσπονδία και είναι η 20η Μαρτίου κάθε έτους.
Τα δώρα του ενθουσίασαν και συγκίνησαν τα παιδιά.
Η σπουδαιότητα της Παγκόσμιας Ημέρας Στοματικής Υγείας, έγκειται στο γεγονός ότι το 90% του πληθυσμού θα εμφανίσει κάποια στοματική νόσο κατά τη διάρκεια της ζωής του/ης, καθώς και ότι πολλές από τις νόσους του στόματος μπορούν να προληφθούν μέσω της αυξημένης υποστήριξης της Πολιτείας, των επιστημονικών ενώσεων και των κοινωνικών φορέων στην πρόληψη, έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία.
Η προσφορά του κ. Αθανασίου αποδεικνύει το ενδιαφέρον του για το
σχολείο μας και αποτελεί απόδειξη της κοινωνικής του ευαισθησίας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές/τριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου
Η Αθήνα στη Φλώρινα…!

στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου,
στο Δημοτικό σχολείο Αρμενοχωρίου και
στο Δημοτικό σχολείο Λεχόβου.
με τους μαθητές της Ε´ Τάξης του Δημ. Σχ. Αρμενοχωρίου, καθώς και
της Β´ Τάξης του Δημ. Σχ. Λεχόβου.
για την προσφορά τοπικών προϊόντων στον κ. Οικονόμου,
τα οποία πήρε μαζί του στην Αθήνα για να τα απολαύσει με τα αγαπημένα του πρόσωπα!
Ο κύριος Μάριος Οικονόμου θυμίζουμε πως υπήρξε προσκεκλημένος ομιλητής στη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα
«Ιστορία και Γλώσσα Ελληνική», που υλοποίησαν, με αφορμή
την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου), η ΣΤ’ τάξη του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου (Υπεύθ. Εκπαιδ.: Θεοχάρη Μαρία), η Ε’ τάξη του Δημοτικού σχολείου Αρμενοχωρίου (Υπεύθ. Εκπαιδ.: Βράντση
Αγάπη) καιη Β’ τάξη του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου (Υπεύθ. Εκπαιδ.: Βράντση Θωμαή) .
Η εκδήλωση είχε ενταχθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων των τριών τάξεων
«Πινελιές τοπικής ιστορίας στο κάδρο της σχολικής ζωής» &
πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 14/2/24, μέσω της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης webex.
Ο κύριος Οικονόμου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει στην αυλή του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου αποκριάτικα δρώμενα, που ετοίμασαν οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας,
το “Γαϊτανάκι“ και τη “Χάσκα“.
Αποκριάτικα έθιμα στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου
Η αυλή του σχολείου γέμισε με χαρούμενες φωνές, γέλια και χειροκροτήματα!
Από τα λίγα έθιμα που διατηρούνται αυτούσια ως τις μέρες μας, το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς. Το γαϊτανάκι πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών, αλλά και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο!
Σύμφωνα με το έθιμο δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και δίνουν το όνομά τους στο έθιμο. Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς.
Ο ένας χορευτής περνάει τη μια φορά μέσα και την άλλη από έξω από τον άλλον και έτσι οι κορδέλες πλέκονται πολύχρωμες πάνω στο κοντάρι δημιουργώντας διάφορα χρωματιστά σχέδια. Όταν πια οι κορδέλες τυλιχτούν γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά σε αυτόν, τότε ο χορός τελειώνει και το στολισμένο γαϊτανάκι μένει να θυμίζει το αποκριάτικο πνεύμα. Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την χαρά στην λύπη, από τον χειμώνα στην άνοιξη, από την ζωή στον θάνατο και το αντίθετο.
Σύμφωνα με την παράδοση η “Χάσκα” είναι αποκριάτικο έθιμο που συναντάται κυρίως στην περιοχή της Μακεδονίας, την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Ο γεροντότερος δένει μια κλωστή στον πλάστη, με τον οποίο ανοίγονται τα φύλλα της πίτας και στην άκρη της κλωστής δένεται ένα ξεφλουδισμένο βραστό αυγό. Όλοι κάθονται οκλαδόν σε γύρο και από την μέση ο παππούς κουνάει σαν εκκρεμές αυγό στα στόματα των μελών της οικογένειας ,τα οποία έχουν δεμένα στην πλάτη τα χέρια τους και προσπαθούν να χάψουν το αυγό.
Το έθιμο της χάσκας το επιβάλει σαρακοστιανή επιταγή που λέει “με αυγό κλείνει το στόμα το βράδυ της αποκριάς και με αυγό ανοίγει πάλι το βράδυ της Ανάστασης” υπενθυμίζοντας τη νηστεία που πρέπει να τηρηθεί στο μεσοδιάστημα αυτό.
Στο τέλος, ζητούσαν συγχώρεση ο ένας από τον άλλον και οι μικρότεροι ασπάζονταν τα χέρια των μεγαλυτέρων της οικογένειας (παππούς ,πατέρας ,νονός) και εύχονταν καλή Σαρακοστή και καλή Ανάσταση.
Εργασία των μαθητών/τριών της ΣΤ΄τάξης στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων
“Πινελιές Τοπικής ιστορίας στο κάδρο της σχολικής ζωής”
Πηγή: https://www.topoikaitropoi.gr/ithi-kai-ethima/paradosiako-gaitanaki-apokriatiko-ethimo/
Το έθιμο της Τσικνοπέμπτης στο σχολείο


“Μολύβια εν δράσει…”, τεύχος 15ο, “Συμβιώνοντας με τα ζώα”, Μαρτίου 2024

“Μολύβια εν δράσει…”
τεύχος 15ο, Μάρτιος 2024, «Συμβιώνοντας με τα ζώα»
Με ιδιαίτερη χαρά, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου συμμετέχει στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοζωίας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, για μαθήτριες και μαθητές των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και αντίστοιχων Σχολικών Μονάδων του Εξωτερικού, με θέμα:
«Συμβιώνοντας με τα ζώα».

Οι μαθητές και οι μαθήτριες αποτύπωσαν με διάφορους τρόπους την αγάπη τους για τα ζώα,
στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα:
«Σώσε ένα αδέσποτο! Μπορείς».
Στο 15ο τεύχος της εφημερίδας μας “Μολύβια εν δράσει…” μπορείτε να απολαύσετε
όλες τις εργασίες και δράσεις
των μαθητών/τριών του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου !
Απολαύστε το!
Εγγραφές μαθητών/τριών στην Α΄τάξη σχολικού έτους 2024-2025

Σας γνωρίζουμε ότι οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου, για το σχολικό έτος 2024-2025:
- Θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 .
- Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.
- Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 α του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α 25) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
- Αίτηση (δίνεται από το σχολείο).
- Βιβλιάριο Εμβολίων μαθητή/τριας.
- Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή/τριας.
- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται ότι η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας ανήκει στα όρια της σχολικής περιφέρειας (άρθρο 5 ΠΔ 79/2017 (Α109) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του Ν. 4559/2018 (Α 142).
- Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.
- Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης», η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφή του/της στο δημοτικό. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο νηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15 Ιουνίου 2024) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής.
- Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης, μπορούν να εγγράφονται στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα(λήξη στις 17:30 μ.μ.) του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους συμπληρώνοντας το σχετικό
έντυπο. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου λαμβάνει χώρα στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης ή στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να καλείτε τη Διεύθυνση του σχολείου στο τηλέφωνο 2386022353.
Η Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου
Μαρία Θεοχάρη

































































