Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της ευρωπαϊκής συνεργασίας μας Erasmus+ στο σχολείο μας με τίτλο Leap to the Future, έγινε παρουσίαση του σχεδίου από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Μαρία Στάλια και τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ τάξης που συμμετείχαν στις κινητικότητες προς τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου και στους γονείς τους. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τη σχετική παρουσίαση. Παρουσίαση Leap to the Future
Αρχείο κατηγορίας: Ευρωπαϊκά προγράμματα
Το 27ο Δημοτικό Σχολείο στη Φινλανδία
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Leap to the Future” δύο μαθητές και δύο μαθήτριες τους σχολείου μας έζησαν μία μοναδική εβδομάδα από τις 27/02 έως τις 03/03 στο μακρινό Kalajoki της Φινλανδίας, συνοδεία δύο εκπαιδευτικών, της κας Κατερίνας Μπουχώρη και της κας Βασιλικής Χάψα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ξεναγήθηκαν στο φινλαδικό σχολείο και γνωρίστηκαν και συνεργάστηκαν με είκοσι μαθητές και μαθήτριες από τη Φινλανδία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία και την Πορτογαλία.
Τα παιδιά μας αλληλεπίδρασαν με τα υπόλοιπα παιδιά σε δραστηριότητες αθλητικές και ψυχαγωγικές και κυρίως σε δραστηριότητες δημιουργίας video με την εφαρμογή Light Painting, που ήταν και ο κατεξοχήν εκπαιδευτικός στόχος αυτού του ταξιδιού. Επίσης, εκπαιδευτικοί και παιδιά δοκίμασαν πιάτα της φινλανδικής κουζίνας, εξερεύνησαν το πανέμορφο Kalajoki, έπαιξαν ώρες ατελείωτες με το χιόνι και είχαν την τύχη να θαυμάσουν το μοναδικό Βόρειο Σέλας!
Καθώς, λοιπόν, για την Greek team το ταξίδι αυτό θα μείνει αξέχαστο, ελπίζουμε κι άλλα παιδιά του Σχολείου μας να έχουν την ευκαιρία να βιώσουν αντίστοιχες εμπειρίες συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus!
Διαδικτυακό σεμινάριο για την τεχνική Light painting
Στις 29/11/2022 το εταιρικό σχολείο της Ιταλίας έκανε ένα διαδικτυακό σεμινάριο για την τεχνική του light painting στα πλαίσια του ευρωπαϊκού συνεργατικού σχεδίου Erasmus+ Leap to the future στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.
Το σεμινάριο μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ.
Νέα ευρωπαϊκή συνεργασία Erasmus+ για το σχολείο μας
Με αφορμή την επιτυχή ολοκλήρωση του 1ου έτους του σχεδίου μας “Leap to the Furure” Eramus + KA220, έγινε στην αίθουσα προβολών του σχολείου μας μία παρουσίαση των κινητικοτήτων που πραγματοποιήθηκαν και των αποτελεσμάτων που παράχθηκαν.
Το έργο που αφορά τη συνεργασία του σχολείου μας με σχολεία από την Ουγγαρία, την Ιταλία, τη Γερμανία,, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία, έχει ως αντικείμενο την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2023.
Διακρατική συνάντηση στην Τσεχία
Όπως όλα τα όμορφα έχουν ένα τέλος, έτσι και το ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus+ Κ229 S.M.I.L.E. στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας από το 2019 ολοκληρώθηκε με την επίκεψη ανταλλαγής μαθητών που έγινε στο Ujezd, Olomouc της Τσεχίας από 22 έως 26/5/2022.
Στην επίσκεψη αυτή συμμετείχαν από το σχολείο μας 6 μαθητές με τη συνοδεία των δύο εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας, Μαρίας Στάλια και Φένιας Ζήση.
Τα παιδιά εκεί συναντήθηκαν με άλλα 24 συνομήλικα παιδιά από τις συνεργαζόμενες χώρες Λετονία, Ρουμανία, Κροατία και Εσθονία καθώς και , φυσικά, τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου της Τσεχίας που τα φιλοξενούσε.
Οι μαθητές μας γνώρισαν το σχολείο της Τσεχίας, το εκπαιδευτικό σύστημα και επιδόθηκαν από κοινού σε ομαδικές δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα όπως τη δημιουργία ομαδικών αφισών με θέμα τα Μαθηματικά στο περιβάλλον, διαδραστικές δραστηριότητες στο Μουσείο Ιστορίας και τεχνολογίας στο Olomouc, ξεναγήσεις, αθλητικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές ήρθαν κοντά με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους, εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο ζωής και στην κουλτούρα τους, αντάλλαξαν διευθύνσεις για να μείνουν σε επαφή στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και γενικά έζησαν τέσσερις μέρες που θα τους μείνουν αξέχαστες.
Ελπίζουμε πως αυτή θα είναι η αρχή για τους μαθητές αυτούς αλλά και για τους υπόλοιπους του σχολείου μας μιας πορείας στο να γίνουν άξιοι και ικανοί Ευρωπαίοι πολίτες.
Υποδοχή Ευρωπαίων μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο μας
Με χαρά και ενθουσιασμό υποδεχτήκαμε στις 9-11/5/2022 στο σχολείο μας 31 μαθητές και μαθήτριες και 11 εκπαιδευτικούς από τις ευρωπαϊκές χώρες-εταίρους μας στο ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus+ KA229 S.M.I.L.E., από Λετονία, Ρουμανία,Εσθονία, Κροατία και Τσεχία.
Η άφιξή τους στο σχολείο μας συνέπεσε με τον εορτασμό της ημέρας της Ευρώπης και έτσι, μετά από μια πολύ όμορφη τελετή υποδοχής, έγιναν ομαδικές δραστηριότητες στην αυλή του σχολείου με θέμα την Ευρώπη και διοργανώθηκε ένας μεγαλειώδης μπουφές με ελληνικά εδέσματα, ευγενική χορηγία των γονιών του σχολείου μας.
Την επόμενη ημέρα, τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικές εργασίες με θέμα “Η πόλη μου σε αριθμούς” και το απόγευμα έγινε οργανωμένη ξενάγηση των φιλοξενούμενών μας στα ιστορικά μνημεία της Θεσσαλονίκης.
Τέλος, η φιλοξενία μας ολοκληρώθηκε με μια πολύ διαδραστική και ενδιαφέρουσα επίσκεψη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Τεχνολογίας NOESIS ενώ το βράδυ αποχαιρετίσαμε τους ευρωπαίους φίλους μας με μια πολύ όμορφη γιορτή που είχε πολύ χορό, φαγητό και παιχνίδι στους χώρους του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της υποδοχής.
Διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών στη Λετονία
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 27-29/4/2022, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, η τρίτη διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών στη Ρίγα της Λετονίας για το εγκεκριμμένο σχέδιο KA229 με τίτλο S.M.I.L.E. SCIENCES AND MATHEMATICS INTO LEARNING ENGLISH στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας από το 2019. Με αντικείμενο τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με τους πλανήτες και το μαγνητισμό, 22 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, Εσθονία,Ρουμανία, Κροατία και Τσεχία επιμορφώθηκαν σε μεθόδους και τεχνικές που κάνουν πιο ενδιαφέρον το μάθημα της Φυσικής στα μικρά παιδιά, από εκπαιδευτικούς του συντονιστικού σχολείου της Λετονίας Rīgas Valda Zālīša sākumskola.
Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Στάλια, Αφροδίτη Αποστολέλλη, Βασιλική Χάψα, Ευτυχία Κασάπη και Ευθαλία Λεοντιέφ.
Οι εκπαιδευτικοί μας είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και να κάνουν τις σχετικές συγκρίσεις, αποκομώντας χρήσιμα στοιχεία που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν και στο ελληνικό σχολείο.
Τέλος, ξεναγήθηκαν στην όμορφη πρωτεύουσα της Λετονίας, το “στέμμα της Βαλτικής” όπως λέγεται.
Διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών στην Εσθονία
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ η δεύτερη διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών στο Tootsi της Εσθονίας για το εγκεκριμμένο σχέδιο KA229 με τίτλο S.M.I.L.E. SCIENCES AND MATHEMATICS INTO LEARNING ENGLISH στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας από το 2019. Μετά από μια καθυστέρηση περίπου δύο ετών λόγω της πανδημίας, εκπαιδευτικοί από τα συμμετέχοντα σχολεία της Λετονίας, Ρουμανίας, Τσεχίας, Κροατίας, Εσθονίας και Ελλάδας συναντήθηκαν στο Δημοτικό σχολείο του Tootsi, στην επαρχία Parnu της Εσθονίας από τις 21 ως τις 25 Μαρτίου 2022 για να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Εσθονίας, να εκπαιδευτούν σε πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας των μαθηματικών, να ανταλλάξουν απόψεις και να έρθουν σε επαφή με την κουλτούρα της χώρας υποδοχής.
Το σχολείο μας συμμετείχε σε αυτή την συνάντηση με τις εκπαιδευτικούς Μαρία Στάλια, Χρυσούλα Γκιμπιρίτου και Αικατερίνη Μπουχώρη οι οποίες παρακολούθησαν και συμμετείχαν ενεργά στις εργασίες της συνάντησης, επισκέφθηκαν τις τάξεις και τις εγκαταστάσεις του σχολείου, ξεναγήθηκαν στην γύρω περιοχή και προγραμμάτισαν με τους άλλους εκπαιδευτικούς τις επόμενες δραστηριότητες και συναντήσεις του σχεδίου.
Το επόμενο ραντεβού δόθηκε στη Ρίγα της Λετονίας για τον Απρίλιο του 2022.
Δράση διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus+
Στα πλαίσια του ετήσιου εορτασμού των Erasmus Days 2021, το σχολείο μας οργάνωσε στις 21/10/2021 ένα επιμορφωτικό εργαστήριο με θέμα την “Εισαγωγή στα εργαλεία ψηφιακής αφήγησης – Γνωριμία με το Bookcreator και το Storyjumper” με εισήγηση των εκπαιδευτικών Μαρία Στάλια ΠΕ06 και Χάψα Βασιλική ΠΕ07, οι οποίες είχαν επιμορφωθεί στα ψηφιακά αυτά εργαλεία σε αντίστοιχες επιμορφώσεις μέσω του σχεδίου μαθησιακής κινητικότητας Erasmus KA1 2018-1-EL01-KA101-046716 “Εισαγωγή στην ψηφιακή τάξη και στη μικτή και συνεργατική μάθηση”.
Το εργαστήριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς του σχολείου και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνώρισαν τα δύο εργαλεία δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων Bookcreator και Storyjumper, πειραματίστηκαν με τις δυνατότητές τους, πήραν ιδέες για την πρακτική τους εφαρμογή στην τάξη και εμπνεύστηκαν για την παιδαγωγική τους αξιοποίηση.
Το εργαστήριο συνοδεύτηκε από αυτή την παρουσίαση.





























