Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Τετάρτη 2 Απριλίου τιμήσαμε και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με τα παιδιά μας!

Διαβάσαμε βιβλία και παραμύθια του μεγάλου Δανού  παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν  του οποίου η ημέρα γενεθλίων του καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.

 

Δημιουργήσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες!!!

 

thumbnail 39 1

 

Ένας μικρός επισκέπτης μας διάβασε ένα όμορφο κείμενο από το βιβλίο της Α δημοτικού!

 

thumbnail 2 2

 

Τα παιδιά αγάπησαν την ιστορία του ιππόκαμπου και όλοι  δημιουργήσαμε την ιστορία αυτή σε παιδικό παραμύθι. Εικονογράφοι οι μικροί/ες μας μαθητές/τριες.

 

thumbnail 1 1

 

 

Έτοιμο το βιβλίο μας!

 

fhf

 

Καλή Ανάγνωση!

 

Σκέψου το… μην το πετάς. Ανακύκλωσε με εμάς!

Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήσαμε με τους μικρούς μας μαθητές αφορούσε την Ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος από τα ανθρώπινα απορρίμματα.

 

Σε πρώτο στάδιο χρησιμοποιήσαμε μια νέα εφαρμογή στον υπολογιστή όπου τα παιδιά ζωγράφισαν τις γνώσεις τους για τα σκουπίδια. Ρωτήθηκαν “τι πιστεύετε πως είναι τα σκουπίδια;” και με αυτό τον τρόπο διερευνήθηκαν οι γνώσεις τους για το συγκεκριμένο θέμα.

 

Γράψαμε τη λέξη σκουπίδια φωνολογικά με τη βοήθεια της αλφαβήτας της τάξης μας!

 

11

 

Έπειτα ζωγράφισε το κάθε παιδί τι θεωρεί το ίδιο σκουπίδι…

 

Οι γνώσεις μας για τα σκουπίδια που δημιουργεί ο άνθρωπος.

 

2

 

Στη συνέχεια ζωγράφισαν μια πόλη με σκουπίδια και μια πόλη χωρίς σκουπίδια για να δούμε τι πιστεύουν πως θα προκαλούσε η ύπαρξη σκουπιδιών στη γειτονιά τους και τα συναισθήματα που τους προκαλεί το περιβαλλοντικό αυτό πρόβλημα.

 

 

 

Τα παιδιά παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης, τις ζωγραφιές τους και μας μίλησαν γι’ αυτές. Μοιραστήκαμε σκέψεις, γνώσεις και συναισθήματα!

 

Σύμφωνα με τις απόψεις και τις γνώσεις των παιδιών δημιουργήσαμε μια απεικόνιση με εποπτικό υλικό. Τοποθετήσαμε στην τάξη μια μαύρη σακούλα από χαρτόνι και τοποθετήσαμε τις συσκευασίες προϊόντων και οργανική ύλη ως σκουπίδια, όπως ακριβώς μας είχαν πει τα παιδιά.

 

3

 

 

Έτοιμη η σακούλα με τα σκουπίδια!

 

6

 

Γνωρίσαμε τον πράσινο κάδο και τοποθετήσαμε σ’ αυτόν τη σακούλα με τα σκουπίδια μας. Μιλήσαμε για τα απορρίμματα και το απορριμματοφόρο που μεταφέρει τα σκουπίδια στις χωματερές. Είδαμε εικόνες σχετικές με αυτό το θέμα. Μας προκάλεσε αρνητικά συναισθήματα και άσχημες σκέψεις η εικόνα της χωματερής.

 

Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε το βιβλίο “Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια” της Ζαραμπούκα. Φέραμε μια εικόνα με το οικιακό καλάθι του κυρίου Μπεν για την κομποστοποίηση που έκανε στον κήπο του.

 

2 1

 

Διαβάζοντας σταδιακά το παραμύθι αντιληφθήκαμε πως κάποια από τα σκουπίδια μας έπρεπε να βγουν από τον πράσινο κάδο των άχρηστων σκουπιδιών όπως μάθαμε να λέμε και μεταφέραμε όλα τα βιοδιασπώμενα  στο καλάθι της κομποστοποίησης.

 

 

Αρχίσαμε, σιγά σιγά να βλέπουμε πως δεν όλα τα σκουπίδια άχρηστα και ότι μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε! Επίσης, αρχίσαμε να προβληματιζόμαστε με τα νέα δεδομένα.

 

thumbnail 37

 

Στη συνέχεια μάθαμε από τον κύριο Μπεν την Ανακύκλωση και τον διαχωρισμό κάποιων σκουπιδιών από το υλικό που είναι φτιαγμένα. Κάπως έτσι, μάθαμε και για τον μπλε κάδο της ανακύκλωσης που ήταν μικρός ο αριθμός παιδιών που γνώριζε την ανακύκλωση από το σπίτι του ή είχε δει τον κάδο στους δρόμους.

 

thumbnail 21

 

 

Μάθαμε περισσότερα για τον μπλε κάδο της ανακύκλωσης  παρακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τον Πέρι το περιβάλλον και την Άννα την Ανακύκλωση!

 

 

Τοποθετήσαμε και τον μπλε κάδο στη γωνιά της Ανακύκλωσης!

 

thumbnail 38

 

Αφού γνωρίσαμε πολύ καλά τα τέσσερα ανακυκλώσιμα υλικά, τα παρατηρήσαμε, τα αγγίξαμε προσπαθήσαμε να παίξουμε ψηφιακά παιχνίδια αναγνώρισης και ταξινόμησης.

 

thumbnail 6

 

Στο τέλος, συμπληρώσαμε κι ένα σχετικό φύλλο αξιολόγησης.

 

 

 

thumbnail

 

Ενημερώσαμε τους γονείς για το εργαστήριο δεξιοτήτων που έχει ξεκινήσει ήδη από τα τέλη Δεκέμβρη και τους ζητήσαμε να φέρουν ανακυκλώσιμα υλικά που θα αξιοποιήσουμε  μέσα στην τάξη και ότι πληροφορίες ή φωτογραφίες μπορούν να συλλέξουν με τα παιδιά σχετικά με το θέμα της Ανακύκλωσης.

 

thumbnail 5

 

Ένα παιδί μας έφερε μια φωτογραφία με καφέ κάδο!

 

dgd

 

Παρατηρήσαμε και τον κάδο βιοαποβλήτων και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα τρόφιμα δυναμώνουν το χώμα και γίνονται λίπασμα. Γι’ αυτό κι εμείς από εκείνη την ημέρα αποφασίσαμε τις φλούδες από τα φρούτα μας να τις ρίξουμε έξω στο παρτέρι όπου θα φυτέψουμε την Άνοιξη.

Σκαλίσαμε και καθαρίσαμε το χώμα… έπειτα ρίξαμε τις φλούδες… Τις επόμενες ημέρες θα παρατηρούμε όποτε βγαίνουμε έξω στην αυλή τις φλούδες.

thumbnail 11 1

 

Αφού τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως είναι δύσκολο να κάνουμε κομποστοποίηση στα σπίτια μας καθώς δεν έχουμε κήπους στις πολυκατοικίες όπου μένουμε καλωσορίσαμε στην τάξη μας και τον καφέ κάδο για την οργανική ύλη. Κάπως έτσι, φέραμε πάλι στην παρεούλα μας τον πράσινο κάδο με τα σκουπίδια και τους δύο νέους κάδους που γνωρίσαμε τις τελευταίες μέρες, τον μπλε της ανακύκλωσης και τον καφέ των βιοδιασπώμενων.

Ελέγξαμε τον πράσινο κάδο και αφαιρέσαμε από τα άχρηστα σκουπίδια, εκείνα που τελικά είναι χρήσιμα και λέγονται ανακυκλώσιμα και μεταφέραμε τα οργανικά στον καφέ κάδο.

 

Ταξινομήσαμε σωστά στα απορρίμματα στους κάδους!

 

Στο τέλος, καταλάβαμε πως όλα εκείνα που πιστεύαμε αρχικά πως είναι σκουπίδια άχρηστα, δεν είναι γιατί μπορούν να γίνουν χρήσιμα.

 

thumbnail 19

 

Συμπληρώσαμε και φύλλα αξιολόγησης

 

 

 

thumbnailsfs

 

Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια!

 

 

Από τον πράσινο κάδο αφαιρέσαμε και τις μπαταρίες γιατί όπως πρόσεξαν τα παιδιά στην είσοδο του σχολείου μας υπάρχει ένας άλλος ειδικός κάδος για την ανακύκλωση των τοξικών μπαταριών.

 

thumbnail 18

 

Και κάπως έτσι, διαμορφώθηκε ο πίνακας αναφοράς στη γωνιά της ανακύκλωσης! Καταλάβαμε, λοιπόν, πως τα άχρηστα σκουπίδια είναι ελάχιστα…

 

thumbnail 10 2

 

Έπειτα, μιλήσαμε για τους κάδους ανακύκλωσης διαφορετικών χρωμάτων που έχουν τοποθετηθεί στους δρόμους του δήμου μας!

 

Παίξαμε ένα παιχνίδι ομαδοποίησης και γνωρίσαμε τους κάδους όπου τοποθετούμε διαφορετικά ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί, μεταλλικά, πλαστικό και γυαλί).

 

d

 

thumbnail 14

 

Έπειτα με χάρτινες κούτες δημιουργήσαμε εμείς τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης, έναν για κάθε ανακυκλώσιμο υλικό.

 

thumbnail 31 1

 

thumbnail 17

 

 

4 αριθμός 4 και οι κάδοι της ανακύκλωσης!

 

thumbnail 34

 

Έτοιμοι και οι κάδοι Ανακύκλωσης του σχολείου μας, τοποθετημένοι σε κοινόχρηστο χώρο έξω από τις τάξεις, ώστε να χρησιμοποιούνται από όλους!

thumbnail 23

 

Αυτά τα κύπελλα είναι από το πρωϊνό μας. Τα πλύναμε και τα βάλαμε για ανακύκλωση!!!

 

thumbnail 30

 

Τα παιδιά έβαλαν στους κάδους ανακύκλωσης τα απορρίμματα που έφεραν από το σπίτι τους ανάλογα με το υλικό τους!

 

thumbnail 32

 

Τα παιδιά ταξινόμησαν τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα στους αντίστοιχους κάδους.

 

df

 

 

Έπειτα μάθαμε γιατί είναι σημαντικό να ανακυκλώνουμε.

Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο παραγωγής χαρτιού.

Μάθαμε από που προέρχεται το χαρτί και πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε τα δέντρα, ανακυκλώνοντας το χαρτί. Τα παιδιά άρχισαν να εκφράζουν για πρώτη φορά το ενδιαφέρον τους για τα ζώα και τις επιπτώσεις που έχει το φυσικό περιβάλλον όπου ζουν εξαιτίας των δικών μας απορριμμάτων!

 

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο αξιολόγησης και είπαμε τη γνώμη μας για τη σημασία της ανακύκλωσης του χαρτιού για το περιβάλλον!

 

thumbnail 24

 

 

 

Έπειτα, μιλήσαμε και για τα υπόλοιπα υλικά και είδαμε πως ανακυκλώνονται στα εργοστάσια, από που προέρχονται και γιατί είναι σημαντικό να ανακυκλώνονται.

 

 

Παρακολουθήσαμε κι ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το πλαστικό και το ταξίδι του μικροπλαστικού!

 

thumbnail 53

 

Τα παιδιά για πρώτη φορά δείχνουν έντονη ανησυχία και στενοχώρια για το φυσικό περιβάλλον και τα ζώα…

 

Μαθαίνουμε για τα υλικά που χρειάζονται πάρα  πολλά χρόνια για να λιώσουν και το ενδιαφέρον των παιδιών αρχίζει να γίνεται μεγαλύτερο για το θέμα αυτό. Έτσι αποφασίσαμε να παρατείνουμε το εργαστήριο δεξιοτήτων και να μάθουμε περισσότερα πράγματα, αλλά και να διερευνήσουμε.

 

Μιλήσαμε για την ρύπανση του φυσικού περιβάλλοντος από τα ανθρώπινα απορρίμματα. Είδαμε εικόνες και εντοπίσαμε τα απορρίμματα που προκαλούν σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα και παρατηρήσαμε πόσο επικίνδυνα είναι για τη ζωή των ζωντανών οργανισμών.

 

Παρακολουθήσαμε κι ένα animation της Green Hellas για την θαλάσσια ρύπανση ως αποτέλεσμα της υπερκατανάλωσης και της μη σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων.

 

Διερευνήσαμε το περιβαλλοντικό ζήτημα με τη χρήση του διαγράμματος KWLH

 

gsg

 

thumbnail 40

 

Έπειτα σχηματίσαμε μικρές ομάδες των 5 – 6 παιδιών και μεταμορφωθήκαμε σε δύτες! Έτοιμοι για απορρύπανση…

 

thumbnail 45

 

Με μουσική κολυμπήσαμε σε γρήγορους κι άλλοτε σε αργούς ρυθμούς. Όταν η μουσική σταματά τα παιδιά καλούνταν να μας δείξουν κάτι που δεν πρέπει να το βγάλουμε από τη θάλασσα ή κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να το βγάλουμε γιατί δεν ανήκει μέσα στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι προσομοίωσης με τη χρήση των παρακάτω καρτελών.

 

thumbnail 49

 

 

Ο βυθός δημιουργήθηκε από τα ίδια τα παιδιά με διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά!

 

thumbnail 46

 

 

 

Ετοιμάσαμε το σκηνικό και το παιχνίδι ξεκίνησε με πολύ όρεξη!

 

thumbnail 47 hdf

 

thumbnail 41

 

Τα απορρίμματα που αφαιρέσαμε από το βυθό της θάλασσας τα συγκεντρώναμε μέσα σε μια μεγάλη σακούλα κι έπειτα τα παιδιά αποφάσισαν να τα ρίξουμε στους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης.

 

Στο τέλος, κλείσαμε τη διδασκαλία μας με μια συζήτηση και βγάλαμε τα δικά μας συμπεράσματα!

 

thumbnail 36

 

Δημιουργήσαμε τις δικές μας χειροτεχνίες  με ανακυκλώσιμα!

 

 

Με τα παιδιά συνεχίζουμε καθημερινά να αξιοποιούμε τα ανακυκλώσιμα υλικά που συγκεντρώνουμε στους κάδους ανακύκλωσης του σχολείου μας!

Οι ξεχωριστοί μας κλόουν με ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά!

 

Και δώσαμε όλοι μια υπόσχεση… θα αγαπάμε και θα φροντίζουμε το φυσικό περιβάλλον και τους ζωντανούς οργανισμούς με κάθε τρόπο!