Ο Νορβηγός Έντβαρντ Μούνχ ήταν βασικός πρόδρομος του εξπρεσιονισμού, ενός καλλιτεχνικού ρεύματος που εκφράζει το αρνητικό, το δυσάρεστο. Η σύνθεση που επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά της Α΄ και Β΄ είναι «Η κραυγή» (1893), ελαιογραφία 35,5Χ25,4 εκ. που βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη του Όσλο. Στον πίνακα απεικονίζεται μια ανθρώπινη μορφή με τα χέρια να κρατούν το παραμορφωμένο πρόσωπο-κρανίο που φαίνεται να κραυγάζει, συμβολίζοντας τη συντριβή του ανθρώπινου είδους.
Το έργο αυτό έδωσε μορφή σε χαρακτήρες του σινεμά τρόμου και αποτυπώθηκε σε αποκριάτικα προσωπεία. Η αποκριά συνδεδεμένη με τη μεταμφίεση, αναβιώνει όχι μόνο την ανάγκη μας για χαρά κι αυθορμητισμό αλλά και για έκφραση αρνητικών συναισθημάτων και αποφόρτισης.
Μας βοηθά δηλ. να εκφράζουμε μια πλευρά του εαυτού μας, η οποία έχει την ανάγκη να εκδηλωθεί ή ένα αρνητικό συναίσθημα, όπως αυτό του φόβου ή της οδύνης. Η αποκριάτικη μεταμφίεση αποτελεί μια εμπειρία, μια διαδικασία πολλαπλών διαστάσεων, όπως για παράδειγμα διενεργείται στο θεατρικό παιχνίδι ή τη δραματοθεραπεία.
Το έργο του Μούνχ στάθηκε αφορμή για διάλογο και δημιουργίες μέσα στην τάξη.
Ισιδώρα Πάσχου- Εικαστικός