Έκθεση έργων ζωγραφικής
Οι δάσκαλοι των εικαστικών του σχολείου μας, Αντώνης Ραπάνης και Θωμάς Παυλίδης , ανάρτησαν σε χώρουςτου σχολείου μας τις πολύ όμορφες ζωγραφιές των μαθητών μας.
Οι δάσκαλοι των εικαστικών του σχολείου μας, Αντώνης Ραπάνης και Θωμάς Παυλίδης , ανάρτησαν σε χώρουςτου σχολείου μας τις πολύ όμορφες ζωγραφιές των μαθητών μας.
Ο Αλέξης Ακριθάκης υπήρξε μία από τις σημαντικότερες και πιο ιδιαίτερες μορφές της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Μέσα από το έργο του ανέπτυξε μια μοναδική εικαστική γλώσσα, που χαρακτηρίζεται από έντονα χρώματα, αυθορμητισμό, συμβολισμούς, χιούμορ και μια βαθιά
αίσθηση ελευθερίας. Οι δημιουργίες του συνδυάζουν την παιδική αθωότητα με την ποιητικότητα και την ευαισθησία, εκφράζοντας σκέψεις, συναισθήματα και προσωπικά βιώματα με έναν άμεσο και αυθεντικό τρόπο. Για τον λόγο αυτό συχνά χαρακτηρίζεται ως ο «Φωτεινός Πρίγκιπας» της ελληνικής τέχνης, καθώς τόσο η προσωπικότητά του όσο και το έργο του απέπνεαν δημιουργικότητα, αισιοδοξία και μια ξεχωριστή λάμψη. 
Η παρούσα τοιχογραφία ( του δασκάλου εικαστικών Αντώνη Ραπάνη) δημιουργήθηκε με έμπνευση από το έργο και την καλλιτεχνική φιλοσοφία του Ακριθάκη, επιχειρώντας να μεταφέρει στον σχολικό χώρο το πνεύμα ελευθερίας, φαντασίας και δημιουργικής έκφρασης που χαρακτήριζε την τέχνη του
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της θεματικής του Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές του Ε1 του σχολείου μας, υλοποίησαν μια δημιουργική και βιωματική εργασία με θέμα το νερό, ένα αγαθό πολύτιμο για τη ζωή, το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Μέσα από συζήτηση, έρευνα και συνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν τη σημασία του νερού στην καθημερινότητά μας, προβληματίστηκαν για την ανάγκη προστασίας και ορθολογικής διαχείρισής του και ανακάλυψαν τον ξεχωριστό τρόπο με τον οποίο το νερό έχει αποτυπωθεί στη λαϊκή μας παράδοση.
Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Μάρτιο. Ήταν τότε που οι μαθητές και οι μαθήτριές του Δ3 ταξίδεψαν στην Αθήνα και ανέβηκαν στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Εκεί, περπατώντας ανάμεσα στα αρχαία μνημεία, άγγιξαν το παρελθόν και ένιωσαν το παράπονο των μαρμάρων να τους ψιθυρίζει τη δική του αλήθεια.
Άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της και μαζί τελειώνει και μια όμορφη συνεργασία! Φέτος, οι μαθητές του Δ4 τμήματος μαζί με την εκπαιδευτικό Αρβανίτη Δέσποινα, στο μάθημα των Τ.Π.Ε. και στο εργαστήριο υπολογιστών, συνεργάστηκαν με τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων Ηρακλείου. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, όλοι οι μαθητές ήρθαν πιο κοντά, αναπτύσσοντας αξίες όπως η συμπερίληψη, η αλληλεγγύη και η ομαδικότητα.

Το σχολείο μας συμμετείχε στην έρευνα με τίτλο: «Ανοίγοντας το Μαύρο Κουτί της Ορθογραφικής Μάθησης: Προσδιορισμός των Βασικών Δεξιοτήτων που Υποστηρίζουν την Αυτόματη Ανάγνωση», η οποία χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος «HORIZON Marie Skłodowska-Curie Actions Postdoctoral Fellowships –Global Fellowships» και έχει λάβει έγκριση από την Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης
Κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026 τα Ε3 και Ε4 τμήματα συμμετείχαν στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Παιδεία στα Μέσα: Τηλεόραση, Διαδίκτυο, Κινηματογράφος» με τους εκπαιδευτικούς: Αθανασόπουλο Χάρη, Αρβανίτη Δέσποινα και Παναγιωτάκη Φιλιώ.
Σκοπός του Δικτύου είναι η καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των μαθητών όλων των βαθμίδων και η προώθηση της Παιδείας στα Μέσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι μαθητές των παραπάνω τμημάτων, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συμμετείχαν σε ποικίλες δράσεις με δραστηριότητες που αντλήθηκαν από το επιμορφωτικό και εκπαιδευτικό υλικό είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Δικτύου. (περισσότερα…)
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα: Νερό-λειψυδρία, πραγματοποιήθηκε εκδρομή, στο χωριό Ίνι του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, την Κυριακή 17 Μαΐου, με τη συμμετοχή παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών της Ε΄τάξης, με σκοπό να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον αλλά και να θαυμάσουν το υδάτινο δυναμικό της περιοχής, που χρονολογείται από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι και σήμερα.
Κατά την ανάβαση στον λόφο «Κεφάλα» είδαν από κοντά την αρχαία και άβατη δεξαμενή, η οποία τροφοδοτούσε εκτός των άλλων, τον νερόμυλο, ο οποίος μετασκευάστηκε τέλη του 19ου αι. και λειτουργούσε μέχρι και τη δεκαετία του 1950, όπως επίσης και τα ρωμαϊκά λουτρικά συγκροτήματα.
Η επιτυχία αυτή αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική διάκριση όχι μόνο για τα παιδιά μας αλλά και για το ελληνικό δημόσιο σχολείο συνολικά, αποδεικνύοντας ότι οι μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης μπορούν, με προσπάθεια, καθοδήγηση και πίστη στις δυνατότητές τους, να σταθούν επάξια και ανταγωνιστικά σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων.
Μαθητές από το Ηράκλειο στην κορυφή παγκόσμιου διαγωνισμού ρομποτικής! | Cretalive ειδήσεις
🥇 1η θέση στο People’s Choice Award
🥉 3η θέση παγκοσμίως στην κατηγορία RoboMed
🏆 Special Achievement Award
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν ΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, ύστερα από τη με αριθμό 312/2026 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Ηρακλείου, διακηρύσσει ότι ενδιαφέρεται να μισθώσει ακίνητο με επιφάνεια 300-400 τ.μ. που να βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τα συστεγαζόμενα 20ο και 56ο δημοτικά σχολεία Ηρακλείου (τα 20ο και 56οδημοτικά σχολεία συστεγάζονται στον πεζόδρομο Ορφέως 3), το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως αύλειοςχώρος των σχολείων για να προαυλίζονται οι μαθητές/τριες και θα γίνεται το μάθημα της φυσικής αγωγής.
Η μίσθωση θα αρχίσει από τη δια πρωτοκόλλου εγκατάσταση και θα είναι διάρκειας 12 ετών. Η εγγύηση συμμετοχής στο διαγωνισμό, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας, ορίζεται σε ποσοστό 10% του ετήσιου προσφερόμενου μισθώματος.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γρηγορόπουλο Δημήτρη, καθηγητή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την υλοποίηση πειραμάτων σε σχέση με την ηλεκτρική ενέργεια.
Εκτός από τα ενδιαφέροντα πειράματα, συζητήσαμε τη χρησιμότητα της ηλεκτρικής ενέργειας, μελετήσαμε τις μπαταρίες ως μέσο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας (μονάδες μέτρησης & συνδεσμολογία) ενώ κατασκευάσαμε τη δική μας χειροποίητη πραγματική μπαταρία από λεμόνια και άλλα απλά υλικά, που μπορούμε να βρούμε στο σπίτι, συνολικής τάσης 3 Volt.
H ομάδα της καρδίας μας
Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας συμμετείχε στο RoboFest World Championship 2026, που πραγματοποιήθηκε στο Lawrence Technological University, στο Μίσιγκαν των United States, εκπροσωπώντας την Ελλάδα ως το μοναδικό δημόσιο ελληνικό σχολείο της διοργάνωσης.
Ανάμεσα σε κορυφαίες μαθητικές ομάδες ρομποτικής από όλον τον κόσμο, οι μαθητές μας κατάφεραν να ξεχωρίσουν στην απαιτητική κατηγορία RoboMed, κατακτώντας:
🥇 1η θέση στο People’s Choice Award
🥉 3η θέση παγκοσμίως στην κατηγορία RoboMed
🏆 Special Achievement Award
Η κατηγορία RoboMed θεωρείται μία από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες του διαγωνισμού, καθώς συνδυάζει τεχνολογία, προγραμματισμό, καινοτομία και εφαρμογές στον τομέα της υγείας. Μέσα σε αυτό το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, τα παιδιά μας απέδειξαν πως η γνώση, η συνεργασία, η επιμονή και η δημιουργικότητα μπορούν να οδηγήσουν πολύ ψηλά.
Ζήσαμε στιγμές που θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη μας για πάντα. Στιγμές αγωνίας, προσπάθειας, συγκίνησης και τελικά μεγάλης δικαίωσης. Βλέποντας τους μαθητές μας να παρουσιάζουν τη δουλειά τους με αυτοπεποίθηση και αξιοπρέπεια μπροστά σε διεθνείς κριτές και ομάδες από όλο τον κόσμο, νιώσαμε πως κάθε κόπος και κάθε δυσκολία άξιζαν πραγματικά.
Η επιτυχία αυτή αποτελεί μια μεγάλη νίκη για τα ίδια τα παιδιά, για το σχολείο μας, αλλά και για το ελληνικό δημόσιο σχολείο συνολικά. Αποδεικνύει ότι όταν οι μαθητές έχουν όραμα, υποστήριξη και ευκαιρίες, μπορούν να διακριθούν ακόμη και στο υψηλότερο παγκόσμιο επίπεδο.
Εκπαιδευτικοί και προπονητές της ομάδας:
Ξαγοραράκης Γιάννης
Βενέρη Περσεφόνη