“Όλοι μαζί μια αγκαλιά, με τον Αιμίλιο το μήλο, υπερασπιζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα!”(Εργαστήρια 1-3)

Στα πλαίσια του τρίτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη” ασχοληθήκαμε το προηγούμενο διάστημα με τη θεματική ενότητα “Ανθρώπινα δικαιώματα”.

Το πρώτο εργαστήριο αφιερώθηκε στο δέσιμο και τη συνοχή της ομάδας.

Ετσι παίξαμε αρκετά κινητικά παιχνίδια ενεργοποίησης της ομάδας της τάξης μας.

Με δική μας παρότρυνση τα παιδιά περπατούσαν αργά στο χώρο ακούγοντας μουσική και κινούνταν κοιτώντας πάντα στα μάτια όποιον συναντούσαν χωρίς να μιλάνε , μέχρι να συναντήσουν τον επόμενο, σαν το βλέμμα να τα ενώνει με ένα αόρατο νήμα.

Με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά περπατούσαν στο χώρο, σφίγγοντας το χέρι κάποιου άλλου παιδιού και συστήνονταν.

Περπατούσαν ελεύθερα στο χώρο κάνοντας μια υπόκλιση κάθε φορά που συναντούσαν κάποιο άλλο παιδί.

Στέκονταν όρθια κοντά το ένα στο άλλο. Έδιναν τα χέρια τους χωρίς συγκεκριμένη διάταξη και στη συνέχεια προσπαθούσαν να ξεμπερδευτούν και να φτιάξουν έναν κύκλο.

Untitled Design 13

Untitled Design 14

Στη συνέχεια το δέσιμο της ομάδας μας αποτυπώθηκε με τρόπο δημιουργικό σε μια μεγάλη καρδιά που έφτιαξαν τα παιδιά, μια καρδιά που τους χωράει όλους…

Untitled Design 11

Έτοιμοι πλέον, μια ομάδα ενωμένη κάναμε την εισαγωγή στο θέμα μας.

Με αφορμή εικόνες που φέρνουμε στην ολομέλεια αλλά και υλικό από το διαδίκτυο ξεκινάμε τη συζήτηση για την καθημερινή ζωή πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου, την έλλειψη σε αγαθά που είναι αναγκαία για την επιβίωση, όπως το καθαρό πόσιμο νερό , την επαρκή και ποιοτική τροφή, για τις δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, για τα προβλήματα στέγασης καθώς και για τον δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από εχθροπραξίες στις περιοχές τους.

Untitled Design 17

Σειρά είχε η δημιουργία ενός νοητικού χάρτη που αποτύπωνε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών με τις βασικές ανάγκες ενός ανθρώπου.Έπειτα από συζήτηση καταγράψαμε τις γνώσεις μας και παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που περιγράφει τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων.

Untitled Design 16

Ζητήθηκε απο τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο πληροφορίες και υλικό σχετικό με το θέμα μας, το οποίο θα αντλούσαν απο διάφορες πηγές,με τη βοήθεια των γονέων.

Το υλικό αυτό το επεξεργαστήκαμε και μέσα στην τάξη στην ολομέλεια!

Τα εργαστήριά μας συνεχίστηκαν με την προβολή της ταινίας “Ειρήνη” που περιγράφει την ιστορία μιας μικρής προσφυγοπούλας. 

Αφού παρακολουθήσαμε την ιστορία της Ειρήνης, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί, για το τι κατανοήσαμε βλέποντας την αλλα επεξεργαστήκαμε επιπλεόν και τους όρους “δικαίωμα” , “υποχρέωση” , “ανάγκες”.

Διηγηθήκαμε την ιστορία με τη βοήθεια εικόνων που βάλαμε στη σωστή σειρά και ολοκληρώσαμε με ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο το ζητούμενο ήταν να ζωγραφίσουμε έναν κόσμο φιλόξενο για την Ειρήνη.

Untitled Design 15

Untitled Design 12

Σειρά είχε η διαδικτυακή ιστορία “Άσπρα και μαύρα πρόβατα”.Η ιστορία αφορά ένα κοπάδι από λευκά πρόβατα τα οποία συναντούν δύο μαύρα πρόβατα και καλούνται να συζητήσουν για το αν θα τα δεχτούν στην ομάδα τους.Θα συζητήσουν μεταξύ τους, θα ακούσουν όλες τις απόψεις και θα αποφασίσουν από μόνα τους πως θα αντιδράσουν, αν δηλαδή θα τα δεχτούν στο κοπάδι τους ή θα τα διώξουν.

Αφού λοιπόν την παρακολουθήσαμε, συζητήσαμε και προχωρήσαμε στη δραματοποίησή της.

Untitled Design 18

Η δραματοποίηση επαναλήφθηκε αρκετές φορές για να υπάρχει εναλλαγή στους ρόλους.Η εξέλιξή της κάθε φορά είχε και διαφορετικά στοιχεία καθώς το κάθε παιδί αντιμετώπιζε ως άσπρο πρόβατο,με τον δικό του τρόπο, τα μαύρα πρόβατα- εισβολείς στο κοπάδι.

Στο τέλος του παιχνιδιού συζητήσαμε με τα παιδιά για τις εντυπώσεις που μας άφησε, τι θα μπορούσε να είναι διαφορετικό στις αντιδράσεις μας, τα συναισθήματα που δημιουργούνταν στο κάθε παιδί όταν έπαιρνε το ρόλου του μαύρου προβάτου… !

Συνεχίζεται…..