Η Δράση αποσκοπεί:
• στην ενδυνάμωση των σχέσεων του σχολείου με την οικογένεια, γονέων- μαθητών και μαθητών – δασκάλου
• στην υποστήριξη, επιμορφωτική και συμβουλευτική, των γονέων-κηδεμόνων για διάφορα ζητήματα που άπτονται της ακαδημαϊκής και κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών/-τριών
Η καθημερινή εμπειρία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας καταδεικνύει ότι η επίλυση πολλών προβλημάτων συμπεριφοράς, προσαρμογής στον σχολικό χώρο και επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης επιλύονται με αποτελεσματικό τρόπο όταν υπάρχουν καλές σχέσεις και ουσιαστική συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. Παράλληλα, είναι συχνές οι αναφορές των γονέων κηδεμόνων στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσον αφορά στη διαχείριση των προβλημάτων των παιδιών τους, εντός και εκτός σχολικού χώρου καθώς δε διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις ή δε γνωρίζουν την διαδικασία με την οποία μπορούν να λάβουν εξειδικευμένη υποστήριξη. Δεδομένου ότι τα παραπάνω ζητήματα επηρεάζουν το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης, κρίνεται αναγκαία μια συνθήκη υποστήριξης(επιμορφωτική και συμβουλευτική) των γονέων σε διάφορα θέματα που άπτονται της κοινωνικο- συναισθηματικής και ακαδημαικής ανάπτυξης των μαθητών/τριών και που θα βοηθήσει να δημιουργηθεί ένα πιο θετικό κλίμα επικοινωνίας και διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ σχολείου και οικογένειας.
Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης :
- να αναπτυχθεί τακτική επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και οικογένειας ώστε να υπάρχει συνεχής πληροφόρηση ανάμεσα στις δύο πλευρές και να δημιουργηθεί κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας που θα διευκολύνει το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης.
- Να υποστηριχθούν οι γονείς, από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να δημιουργούν ή να χειρίζονται μαθησιακές καταστάσεις εκτός σχολικού πλαισίου( σπίτι).
- Να συμμετέχουν οι γονείς στην ανάπτυξη του προγράμματος δραστηριοτήτων του σχολείου προσφέροντας εθελοντική βοήθεια.
- Να υποστηριχθούν οι γονείς ως προς τον γονεικό τους ρόλο μέσα από την συμμετοχή τους σε συζητήσεις με ειδικούς επιστήμονες για θέματα που τους προβληματίζουν.
- Να καλλιεργηθεί θετικό κλίμα επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας.
