ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του προγράμματος “Τον πλανήτη μας βοηθώ παίρνω μέρος ενεργώ” πυροσβεστικό όχημα του 6ου Πυροσβεστικού Σταθμού Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας.

a7

Ετοιμάσαμε τα καπέλα μας, τις ερωτήσεις μας και ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε τον υπεύθυνο στο σχολείο μας!!

collage 1 9

Μας μίλησε για το επάγγελμα του πυροσβέστη, τις δυσκολίες που έχει αλλά και τον εξοπλισμό που χρειάζεται σε κάθε περίπτωση. Μας έδειξε τον εξοπλισμό και το όχημα και στη συνέχεια γίναμε και εμείς πυροσβέστες….

collage 15

Μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση μας ως μελλοντικοί πυροσβέστες δώσαμε την κάρτα που ετοιμάσαμε στον υπεύθυνο για να τον ευχαριστήσουμε για όσα μας έμαθε!!

image 1

 

ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ ΒΟΗΘΩ ΠΑΙΡΝΩ ΜΕΡΟΣ ΕΝΕΡΓΩ

Θεματικός κύκλος

Φροντίζω το περιβάλλον

Επιμέρους θεματικές ενότητες/ Υποενότητες

Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία

Τίτλος προγράμματος 

Στόχος του προγράμματος μας η προετοιμασία των μελλοντικών ενεργών πολιτών μας για ένα κόσμο γεμάτο προκλήσεις  τόσο στο εγγύτερο ανθρωπογενές όσο και στο ευρύτερο φυσικό περιβάλλον. Η ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στη σύγχρονη εποχή είναι επιτακτική αν θέλουμε να έχουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για να ζήσουμε.

Μέσα από μελέτες περιπτώσεων και πλούσιο οπικοακουστικό υλικό επιχειρούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να κατανοήσουν το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόκλησή των φυσικών καταστροφών και των τρόπων με τους οποίους ο ίδιος ο άνθρωπος μπορεί  να συμβάλλει στην πρόληψη, αντιμετώπιση και μετριασμό των συνεπειών τους. Το  πρόγραμμα στοχεύει στην έγκυρη και πολύπλευρη ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα φυσικών κινδύνων και καταστροφών, ώστε να γνωρίζουν τα φυσικά φαινόμενα και να είναι προετοιμασμένοι για να τα διαχειριστούν. 

Η μεθοδολογία του Προγράμματος και οι προτεινόμενες δραστηριότητες-δράσεις των εργαστηρίων συνδέεται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε, που προκύπτουν από την Agenda 2030 (Στόχοι 4, 11, 13: Ποιοτική Εκπαίδευση, Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, Δράση για το κλίμα) με όραμα τους υπεύθυνους ενεργούς πολίτες του αύριο, οι οποίοι θα είναι ικανοί να αποτελέσουν «φορείς αλλαγής» για τον πλανήτη με στόχο το 2030 διαμορφώνοντας τις συνθήκες ζωής τους με σημείο αναφοράς την Αειφόρο Ανάπτυξη.

katastrofes 600 x 346

Στόχος του εργαστηρίου ήταν οι μαθητές

1. Να αναγνωρίσουν τα φυσικά φαινόμενα που πλήττουν την Ελλάδα και άλλες χώρες του πλανήτη. 

2. Να γνωρίσουν την έννοια του φυσικού κινδύνου  εκφράσουν την άποψή τους για- το ποιοι είναι οι φυσικοί κίνδυνοι 

Τι είναι λοιπόν τα φυσικά φαινόμενα; γιατί λέγονται έτσι; τι επιπτώσεις έχουν για τη ζωή μας; Μήπως φταίμε και εμείς που συμβαίνουν; πως μπορούμε να βοηθήσουμε; 

IMG 20240226 131353014 MFNR

Τόσα πολλά ερωτήματα που σε κάθε εργαστήριο μας θα δίνονται οι απαντήσεις μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, συζητήσεις και ποικίλες δραστηριότητες!!

Αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο, συζητήσαμε τι  γνωρίζουμε για αυτά τα φαινόμενα και εκφράσαμε τις δικές μας προσωπικές εμπειρίες. Στη συνέχεια  απεικονίσαμε ένα από τα φυσικά φαινόμενα που μελετήσαμε προηγουμένως.

collage 1 5 collage 10

Στη χώρα όπως και σε πολλές ακόμη χώρες του κόσμου το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξηθεί τα φυσικά φαινόμενα που εμφανίζονται. Πιο συγκεκριμένα έχει παρατηρηθεί αύξηση του αριθμού των σεισμικών δονήσεων ακόμη και στη δική μας χώρα!!

Συζητήσαμε το γεγονός αυτό με τα παιδιά και σιγά σιγά  η κουβέντα οδηγήθηκε στην απορία των παιδιών  για το τι είναι σεισμός, πως προκαλείται και τι μπορούμε να κάνουμε για να προφυλαχθούμε. 

Ξεκινήσαμε λοιπόν με το αγαπημένο θεμά των παιδιών, τη μυθολογία.

https://oasp.gr/mythoi-gia-toys-seismoys

Μέσα από ένα βίντεο παρακολουθήσαμε ιστορίες – μύθους από όλο τον κόσμο σχετικά με τη δημιουργία του σεισμού. Το βίντεο αποτελεί οπτικοποιημένη παρουσίαση του  βιβλίου της Ασημίνας Κούρου, Μαρίας Πανουτσοπούλου και Αγνής Παύλου “Η Γη χορεύει: μύθοι και αλήθειες από όλο τον κόσμο για τους σεισμούς” . Πολλοί λαοί (ανάμεσά τους και οι αρχαίοι Έλληνες) επειδή δεν μπορούσαν να εξηγήσουν το πως και γιατί γίνονταν σεισμοί, έπλαθαν έναν μύθο. 

 

Στη συνέχεια για παιγνιώδη εμπέδωση της νέας γνώσης οι μαθητές καλούνται να ενώσουν τη χώρα με την εικόνα του σωστού μύθου

Μας εντυπωσίασε ο μύθος του Εγκέλαδου και θελήσαμε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες γι αυτόν.

Ο Εγκέλαδος στην Ελληνική Μυθολογία φέρεται ως αρχηγός των Γιγάντων, γιος του Τάρταρου και της Γαίας που έπαιξε όμως πρωτεύοντα ρόλο στη Γιγαντομαχία στην οποία και φονεύθηκε. Οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως, όταν γινόταν σεισμός, ο Εγκέλαδος είχε θυμώσει και επειδή ήταν πολύ μεγάλος τράνταζε όλη τη γη.

egkelados

Προσπαθήσαμε και εμείς να αποτυπώσουμε στο χαρτί όσα μάθαμε για τον Εγκέλαδο…

IMG 20240226 124850352 MFNR IMG 20240228 121151166 MFNR

collage 11 collage 2 3

collage 1 6

 Μπορεί να συμβαίνει αυτό που ο μύθος αναφέρει στην πραγματικότητα όμως; Τι είναι  σύμφωνα με την επιστήμη το φαινόμενο του σεισμού και πως προκαλείται;;; Μέσα από πλούσιο έντυπο αλλά και ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό μάθαμε για το φαινόμενο του σεισμού και τη κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών.

Μάθαμε πως ο επιστήμονας μας ενημερώνει για το σεισμό και μελετάει τους σεισμούς λέγεται Σεισμολόγος. Χρησιμοποιεί ειδικά όργανα που λέγονται σεισμογράφοι για να εντοπίζει που έγινε ο σεισμός αλλά και πόσο δυνατός ή αδύναμος είναι ο σεισμός. Μέσα  από την σελίδα www.seismos.gr παρατηρήσαμε πως καταγράφονται οι σεισμοί την ώρα που μιλάμε. 

44b3a53326e63bcebcd3709bab2de1f0 seismografos intime 2 7 12 2019 seismostora

Γίναμε και εμείς για λίγο σεισμολόγοι και καταγράψαμε σεισμούς που έγιναν…collage 4 2

Τι πρέπει να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό για να προφυλαχτούμε;

Μάθετε για το σεισμό και προστατευτείτε οδηγίες για μικρά παιδιά 1

Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα βήμα βήμα τα μέτρα προστασίας κατά του σεισμού, παρακολουθήσαμε ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό βίντεο της πολιτικής προστασίας 

«ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ»    με τις τρεις βασικές κινήσεις.

6dd051d048aa7deb6a05d83779e91e18

Μέσα απο το βίντεο είδαμε πως πρέπει πάντα να έχουμε έτοιμο ένα βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης… αλλά τι θα βάλουμε μέσα…

collage 3 3

Στο τέλος μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι…

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το φυσικό φαινόμενο των ηφαιστείων. Ήταν πιο εύκολο να γίνει κατανοητό αφού ήδη είχαμε δει μερικά πράγματα για το εσωτερικό της γης και τα ηφαίστεια απο την ενασχόληση μας με τους σεισμούς.  Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και στη συνέχεια βάλαμε σε εξελικτική σειρά εικόνες από την έκρηξη ενός ηφαιστείου. 

collage 5 2

Πραγματοποιήσαμε διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Το συναχωμένο ηφαίστειο» της Ευριδίκης Αμανατίδου. Ακούσαμε το παραμύθι και το συζητήσαμε με τα παιδιά.

 

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τα δικά μας ηφαίστεια!!

collage 7 1 collage 6 1

ΠΩΩΩΩΩΩΩΩ ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΙΑ ΕΚΡΗΞΗ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟΥ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ

1712056235654 1712056235679

collage 8 1

 «ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ»

Διακόπτουμε τη ροή του προγράμματός μας για να σας μεταδώσουμε την έκτακτη είδηση: Ύστερα από ραγδαία πολύωρη νεροποντή καταστροφικές πλημμύρες παρέσυραν τους φράκτες των περίβολων από εξοχικές κατοικίες. Χείμαρροι έπνιξαν κοπάδια ζώων, ενώ στη λάσπη βυθίστηκαν καλλιέργειες και ανθοκηπευτικά. Οι κάτοικοι της Αετοράχης φροντίζουν να περισώσουν ό,τι μπορούν με κίνδυνο της προσωπικής τους ασφάλεια και ζωής». Οι δυο φίλοι ο Βασιλάκης και ο Γιάννης, μαθητές της Ε’ τάξης σταμάτησαν το παιχνίδι τους και πάγωσαν μπροστά στο έκτακτο δελτίο.

-«Κατακλυσμός, θεομηνία» ψέλλισε η μαμά του Βασιλάκη, που έντρομη έμεινε να παρακολουθεί το τηλεοπτικό ρεπορτάζ.

-«Πόσο μακριά είναι η αετοράχη;» ρώτησε ο Βασιλάκης, που καθώς έστρεψε το βλέμμα του προς τον Γιάννη θυμήθηκε πως οι παππούδες του ζουν στο διπλανό χωριό.

Εκεί είναι το πατρικό σπίτι του πατέρα του Γιάννη και τα καλοκαίρια ο φίλος τους περνούσε ξέγνοιαστες διακοπές μαζί με τους παππούδες και τα ξαδέλφια του. Πολύ γρήγορα μάζεψε τα βιβλία του και τα επιτραπέζια παιχνίδια του. Δεν έβλεπε την ώρα να γυρίσει πίσω. Να συναντήσει τους δικούς του να μάθει σε τι κατάσταση βρίσκεται το σπίτι στο χωρίο. Αν είναι καλά οι δικοί του άνθρωποι. Η μητέρα οδήγησε τον Γιάννη στην εξώπορτα.

-«Τι έγινε μαμά» ρώτησε ο Βασιλάκης; «Πώς έγινε τέτοια καταστροφή μέσα σε λίγες ώρες;»

-«Πολύ νερό ξαφνικά αλλά βέβαια και άλλες αιτίες αγόρι μου, που οπωσδήποτε γρήγορα θα βγουν στην επιφάνεια».

Ο Βασιλάκης επέστρεψε στα παιχνίδια του, χωρίς όρεξη ξάπλωσε στον καναπέ. Χάλασε η διάθεσή του. Η τηλεόραση εξακολουθούσε να παίζει. Η σκέψη του χάθηκε στην είδηση που άκουσε: νερό, καταστροφή, ζώα, άνθρωποι, φυτά σε κίνδυνο.

Κατακλυσμός του Νώε, μύθος ή πραγματικότητα…ανάμνηση μια ακατάσχετης νεροποντής ή θεομηνία, όπως τόλμησε να ξεστομίσει η μητέρα του.

Ξαφνικά σύννεφα γέμισαν τον ουρανό, κατάμαυρα πυκνά. Ένας αέρας δυνατός ξεσήκωσε τα φυλλώματα των δέντρων. Οι τέντες στο μπαλκόνι χτύπησαν δυνατά. Ο μικρός μας φίλος βρέθηκε πιο μπροστά από τη μαμά του στο ανοιχτό παράθυρο. Χοντρές σταγόνες βροχής πολύ γρήγορα κατάβρεξαν τα πάντα. Γρήγορα έκλεισαν τα παράθυρα και οι γείτονες, ενώ ξαφνικά χάθηκαν τα πουλιά από τον ουρανό ψάχνοντας για καταφύγιο. Ο δρόμος μετατράπηκε σε χείμαρρο, οι περαστικοί έτρεξαν να κρυφτούν στα υπόστεγα. Χώθηκαν στα μαγαζιά ήταν επικίνδυνο να μείνουν στα πεζοδρόμια. Η ορμή του νερού παρέσυρε τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, τα μηχανάκια, ενώ τα αδέσποτα της γειτονιάς τρομαγμένα μπερδεύτηκαν στις είσοδο των πολυκατοικιών και μπροστά στον κίνδυνο έγιναν φίλοι γάτες και σκύλοι.

-«Κυρίες και κύριοι, οι ανθρώπινες παρεμβάσεις στα ρέματα, τα βουλωμένα φρεάτια, η αδιαφορία της δημοτικής αρχής για τη συλλογή των απορριμμάτων έγκαιρα και αποτελεσματικά, σε συνδυασμό με την ακατάσχετη βροχή έχουν δημιουργήσει ένα μεγάλο πρόβλημα στην πόλη μας. Απειλούνται άνθρωποι και περιουσίες κινδυνεύει η ασφάλεια των πολιτών. Κάνουμε έκκληση να παραμείνετε «στάσιμοι, δηλαδή όπου βρίσκεστε αποφεύγοντας τις μετακινήσεις».

-«Όμως και ο πατέρας ακόμα δε γύρισε. Μήπως κινδυνεύει; Που βρίσκεται»;

Ανασηκώθηκε έντρομος στον καναπέ του σαλονιού. Έψαξε τη μητέρα του, έτρεξε στο μπαλκόνι.’Ενας ήλιος κουρασμένος έγερνε στη δύση του. Όλα ήταν στεγνά απείραχτα!

-«Τι συνέβη;»…αναρωτήθηκε.  Ο πατέρας ήταν εκεί, σχολίαζε τα άσχημα νέα της νεροποντής. Ο απολογισμός τρομερός!

-«Όνειρο ήταν» σκέφτηκε. «Ένας μεγάλος εφιάλτης».

Το απογευματινό δελτίο ειδήσεων έδωσε στις σκέψεις του σχήμα και εικόνα. Η αγωνία οδήγησε το ενδιαφέρον του στον Γιάννη.

-«Τι να συνέβη;» αναρωτήθηκε.

-«Όλα καλά!  Ξεπεράσαμε τον κίνδυνο. Η πολιτική προστασία, η Πυροσβεστική, οι εθελοντές και διασώστες αποσόβησαν την καταστροφή».

Ωστόσο, όμως πολλά πράγματα άλλαξαν. Οι άνθρωποι κινδύνευσαν, τα σπίτια πλημμύρισαν τα όνειρα θάφτηκαν στη λάσπη, οι κόποι μιας ζωής  παρασύρθηκαν από το νερό.

«Πρέπει να αποδοθούν ευθύνες» φωνάζουν οι κάτοικοι της Αετοράχης.

«Οι ανθρώπινες παρεμβάσεις δημιουργήσαν τα προβλήματα υποστηρίζουν οι αρχές».

«Δεν υπάρχει σεβασμός στο περιβάλλον!» διαμαρτύρονται οι περιβαλλοντικές οργανώσεις

«Πρέπει να υποστηριχθεί η ατομική ευθύνη έναντι της πλημμύρας, μπάζα, φρεάτια σκουπίδια. Αναδάσωση τώρα»!

«Η καταστροφή του δάσους, οι πυρκαγιές οδήγησαν στο κατακλυσμό».

Όλα αντηχούν στα αυτιά του Βασιλάκη. Διαμαρτυρίες, φωνές, ευθύνες, αδιαφορία, και το αποτέλεσμα αναπάντεχο. Τα λόγια φτωχά να περιγράψουν το μέγεθος της μεγάλης απορίας για το μέλλον. Μια ελπιδοφόρα πρόταση διατύπωσαν οι νέοι εθελοντές, σε ένα μήνυμα  συλλογικό και απλό: «Όλοι μαζί μπορούμε να μείνουμε ασφαλείς. Η συναίσθηση της ατομικής ευθύνης για το κοινό καλό μπορεί να συγκρατήσει ακόμα και το νερό!!! Ο υπεύθυνος πολίτης είναι ο σωτήρας του μέλλοντος καιρού! Το ουράνιο τόξο είναι η υπόσχεση ότι μια κιβωτός θα διασώζει τον άνθρωπο, τα ζώα, τα φυτά τις αξίες της ζωής».

Το φυσικό φαινόμενο της πλημμύρας ήταν το επόμενο στη λίστα μας. Μέσα από ερωτήσεις κατανόησης, επεξεργασίας και ανάπτυξης προβληματισμού γύρω από το πρόβλημα των πλημμυρών οι μαθητές εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα και μας μετέφεραν σχετικές εμπειρίες. Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά απεικονίζουν μία σκηνή από την ιστορία που διαβάσαμε.

IMG 20240229 120158944 MFNR IMG 20240229 120330538 MFNR IMG 20240229 120349594 MFNR IMG 20240229 120614686 MFNR IMG 20240229 120638425 MFNR

Οι μαθητές μελέτησαν  εικόνες από ιστοσελίδες που μιλούν για τις πλημμύρες, παρακολούθησαν βίντεο από δελτία ειδήσεων που μιλούν για τις συνέπειες των πλημμυρών και μοιράστηκαν σκέψεις και προβληματισμούς.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Ερμής και η πλημμύρα”

collage 12

Πηγή : https://ermis-f.eu/

Παιχνίδια εμπέδωσης:

https://ermis-f.eu/games/ 

Στο τέλος σειρά είχε η φωτιά. Ένα από τα τέσσερα στοιχεία της φύσης που αν δεν την προσέχουμε γίνεται απο φυσικό φαινόμενο  καταστροφική.

Μέσα από το μύθο του Προμηθέα και της φωτιάς μάθαμε πως οι άνθρωποι σύμφωνα με τη μυθολογία έλαβαν τη φωτιά σαν δώρο. Βάλαμε σε σειρά εικόνες από το μύθο.

collage 1 7 collage 13

Αναγνωρίζουμε μέσα από εκπαιδευτικό εποπτικό υλικό αρχικά τη χρησιμότητα της και στη συνέχεια μιλάμε για τη πυρκαγιά ως φυσική καταστροφή και τις συνέπειες που μπορεί να έχει για το περιβάλλον και τον άνθρωπο!

που υπαρχει η φωτια πως προκαλειται η φωτια τι προκαλει η πυρκαγια χρησιμοτητα 1 χρησιμοτητα 2

Δημιουργός εποπτικού υλικού : Ανθή Ζήση

collage 2 4 collage 3 4

Πώς μπορούμε να προστατέψουμε το δάσος και το σπίτι από μια φωτιά. Τι θα συμβεί σε ένα δάσος αν ο άνθρωπος δε προσέχει με τη φωτιά.

Ο ΚΑΠΝΟΥΛΗΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ

Αλλά πως προστατευόμαστε…. μάθαμε τα τηλέφωνα υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ 166

ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 100

ΕΚΑΒ 166

Αλλά και τον αριθμό  112, τι είναι και σε ποιες περιπτώσεις τον χρησιμοποιούμε.

 

received 248391696243126 αρχείο λήψης 3

112

collage 14

 

Ο πυροσβέστης μας μαθαίνει τους κανόνες προστασίας από τη φωτιά. Γινόμαστε και εμείς πυροσβέστες απεικονίζοντας σε κολλάζ αλλά και σε ατομικές κατασκευές τι θα κάναμε σε περίπτωση φωτιάς.

IMG 20240408 120659261 MFNR 1 IMG 20240408 120702080 MFNR IMG 20240408 120705225 MFNR 1

IMG 20240409 144318795 MFNR 1 IMG 20240409 144149212 MFNR 1

Στο τέλος του προγράμματος φτιάξαμε τα δικά μας καπέλα πυροσβέστη, ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις μας και ήμασταν  έτοιμοι να υποδεχτούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο σχολείο μας.

ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ

 

 

STEM KAI ΕΜΦΥΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου μας είχαμε τη δυνατότητα τη φετινή χρονιά να λάβουμε μέρος σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα.

Το έργο STEM4Equality είναι ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) σε μικρά παιδιά με απώτερο στόχο την συμβολή στην εξάλειψη έμφυλων στερεοτύπων.

αρχείο λήψης

Το Πρόγραμμα έχει ως κεντρικό κοινό τα παιδιά  προσχολικής ηλικίας, στα οποία δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμα οι ταυτότητες και οι προσωπικότητες και παρουσιάζεται έντονη περιέργεια και διερευνητικότητα.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, πραγματοποιούνται στις σχολικές τάξεις δραστηριότητες, όπως η δημιουργία κατασκευών και η διεξαγωγή επιστημονικών πειραμάτων, για να ενισχύσουν την ορθολογική σκέψη στους μαθητές/τριες. Έτσι, τα παιδιά θα αποκτήσουν θετική στάση απέναντι σε τεχνολογία και επιστήμη και θα καλλιεργήσουν δεξιότητες ζωής όπως η επίλυση προβλημάτων και ο επαγωγικός τρόπος σκέψης. Στόχος ολόκληρου του προγράμματος είναι η ύπαρξη μιας κοινής αφετηρίας για να πραγματοποιηθούν επιλογές σε κάθε τομέα της ζωής με ελευθερία, μακριά από στερεότυπα και κοινωνικά κατεστημένα.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στο site του οργανισμού : https://stem4equality.gr/

Ας ρίξουμε μια ματιά λοιπόν πως κύλησε στο δικό μας νηπιαγωγείο….

Ξεκινήσαμε με μια συζήτηση γύρω απο τα επαγγέλματα … Παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό με τα σύγχρονα επαγγέλματα

 

Στη συνέχεια ο καθένας απεικόνισε το δικό του επαγγελματία ενώ στο τέλος ζητήθηκε απο τα παιδιά να δώσουν όνομα στον άνθρωπο που είχανε ζωγραφίσει … με το τρόπο αυτό παρατηρήσαμε απο τη προσχολική ηλικία να υπάρχουν έμφυλα στερεότυπα ως προς ορισμένα επαγγέλματα… άντρας αστυνομικός, γυναίκα δασκάλα… κα.

collage 1 1 collage 2

Αμέσως μετά παρακολουθήσαμε με τα παιδιά ένα ξεχωριστό βίντεο … ένα πείραμα σε παιδιά νηπιαγωγείου, όταν τους ζητείται να ζωγραφίσουν 1 χειρούργο, 1 άνθρωπο που εργάζεται στην πυροσβεστική και 1 άνθρωπο που εργάζεται ως πιλότος.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε βίντεο από συνεντεύξεις ανθρώπων που το επάγγελμά τους στο πέρασμα του χρόνου επηρεάστηκε από τα έμφυλα στερεότυπα της εποχής. (επαγγέλματα μόνο για γυναίκες και επαγγέλματα μόνο για άντρες)

ΕΚΠΟΜΠΗ «ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΟΤΙ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ» ΑΠΟ ΤΟ DOT KIDS

https://www.youtube.com/playlist?list=PLuxUMEE5kOWWJ_ypfUkAF5tQGqxbdkuhe

Στη συνέχεια του προγράμματος μας μιλάμε για τη λέξη “Επιστήμη”. Τι σημαίνει η λέξη επιστήμη και ποιοι είναι οι επιστήμονες, με τι ασχολούνται και τι εργαλεία χρειάζονται… Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τους δικούς μας επιστήμονες!!

collage 2 1

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες STEM εκπαίδευσης στην νηπιακή ηλικία είναι οι εξής:
1. Ας μάθουμε προγραμματισμό
2. Ας εξερευνήσουμε τον κόσμο γύρω μας
3. Ταξιδεύοντας στο Ηλιακό Σύστημα
4. Ας γίνουμε μηχανικοί
5. Χαρά και Μαθηματικά
6. Ας μιλήσουμε για επαγγέλματα

Σε καθεμία απο τις προτεινόμενες δραστηριότητες μας θα γνωρίζουμε και μία γυναίκα επιστήμονα που ξεχώρισε με το έργο της….

  1. Τα πρώτα μας βήματα στον Προγραμματισμό

Το μέσο για να αποκτηθούν αυτές οι γνώσεις είναι η δωρεάν πλατφόρμα προγραμματισμού Run Marco All Can Code, η οποία βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο https://runmarco.allcancode.com/.

Μπήκαμε παίξαμε κάναμε λάθη και τελικά τα καταφέραμε….. μια εφαρμογή που μπορείτε να φορτώσετε στο κινητό ή το τάμπλετ για να μπορούν τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό!!

Στην επόμενη μας δραστηριότητα… εφαρμόσαμε τη μέθοδο  offline coding. Υλοποιώντας την δραστηριότητα του offline coding, οι μαθητές/τριες μαθαίνουν με παρόμοιο τρόπο όπως και στην προηγούμενη εφαρμογή, την συλλογιστική πορεία διαφορετικών “εντολών” οι οποίες μας δίνουν τη λύση στο εκάστοτε πρόβλημα που επιλύουμε.

collage 3 1

Εμείς ήδη έχουμε εφαρμόσει μεθόδους coding  με τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή διοργάνωση  CODE WEEK

CODE WEEK 2023-2024

Ας μάθουμε λοιπόν…

Η Margaret Hamilton είναι η γυναίκα που προγραμμάτισε το 1969 την αποστολή Apollo της NASA να πάει στο φεγγάρι (μέσω του υπολογιστή
Apollo Guidance Computer). Στην φωτογραφία κάθεται δίπλα στην στοίβα με τις εντολές που χρειάστηκε για να τα καταφέρει! Χωρίς την συμβολή
της δεν θα είχαν φτάσει ποτέ οι αστροναύτες του Apollo 11 για πρώτη φορά στο φεγγάρι!!

Margaret Hamilton

2. Ας εξερευνήσουμε τον κόσμο γύρω μας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους με πολλούς δυνατούς βιωματικούς τρόπους. Σκοπός σε αυτήν την ενότητα είναι η ενίσχυση της παρατηρητικότητας τους και η ικανοποίηση της έμφυτης περιέργειάς τους! Έτσι μέσα από διαφορετικές εφαρμογές οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με έννοιες όπως το μικροσκόπιο, ο μαγνήτης και η πυκνότητα!!

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ

collage 5 collage 4

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΗ

collage 8 collage 7 collage 6

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΑΝΑΜΕΙΞΕΙΣ ΥΛΙΚΩΝ

collage 9collage 2 2

 

IMG 20240320 151723496 MFNR IMG 20240320 151729777 MFNR 2

Συνεχίζοντας το ταξίδι στον κόσμο γύρω μας οι μαθητές και οι μαθήτριες, έχουν ήδη ανακαλύψει πολλά πράγματα. Έχουν δει τον μικρόκοσμο με τα “μάτια” ενός μικροσκοπίου. Έχουν μάθει πότε κάποια αντικείμενα έλκονται από μαγνήτες και πότε όχι. Έχουν ανακαλύψει τα ρευστά και τα αέρια
και έχουν εξερευνήσει τι σημαίνει πυκνότητα. Συνεχίζοντας το ταξίδι της ανακάλυψης του κόσμου γύρω μας προαιρετικά μπορούμε να ακολουθήσουμε την παρούσα δραστηριότητα όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακαλύπτουν τον κόσμο των χρωμάτων, με άλλο τρόπο, πέραν της ζωγραφικής!
Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να εξοικειωθούν με την δημιουργία χρωμάτων

collage 1 4

Βήματα υλοποίησης για να το δοκιμάσετε στο σπίτι:
1. Τοποθετούμε σε ένα πιατάκι πλαστικό γάλα.
2. Στη συνέχεια ρίχνουμε 3-4 σταγόνες χρώματα ζαχαροπλαστικής σε 2-3 σημεία στο πιάτο με το γάλα.
3. Παίρνουμε ένα πλαστικό ποτηράκι και βάζουμε λίγη ποσότητα υγρού σαπουνιού (για τα πιάτα κατά προτίμηση)
4. Βουτάμε μία μπατονέτα στο ποτηράκι με το σαπούνι, μέχρι να ποτίσει η άκρη της.
5. Ακουμπάμε την μπατονέτα πάνω στα σημεία που βάλαμε τις σταγόνες με χρώμα ζαχαροπλαστικής. Κρατάμε την μπατονέτα σταθερή να ακουμπάει το πάτο του πιάτου.
6. Παρατηρούμε πώς ρέει το χρώμα μέσα στο γάλα με την βοήθεια του σαπουνιού. Εξηγούμε πως το σαπούνι αντιδρά με τα λιπαρά και τις πρωτεΐνες του γάλακτος και για αυτό το
λόγο το βλέπουμε να κινείται. Τα χρώματα τα χρειαζόμαστε για να μπορέσουμε να διακρίνουμε αυτή την αντίδραση όταν πραγματοποιείται
7. Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία και στα άλλα διάφορα μέρη που βάλαμε χρώμα.
8. Παρατηρούμε τις αποχρώσεις που δημιουργούνται από τους διάφορους συνδυασμούς χρωμάτων

Γυναίκα επιστήμονας…..

H Μαρία Σκλοντόβσκα, γνωστή και ως Μαρί Κιουρί γεννήθηκε στην Πολωνία το 1867 και κατάφερε να μείνει στην ιστορία με τα κατορθώματά της. Η Μαρί Κιουρί, ήταν η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε με βραβείο Νόμπελ, ο πρώτος άνθρωπος που κέρδισε δύο βραβεία Νόμπελ και ο μοναδικός άνθρωπος, μέχρι σήμερα, που έχει κερδίσει βραβεία Νόμπελ σε δύο διαφορετικά πεδία των φυσικών επιστημών!

αρχείο λήψης

3. Ταξιδεύοντας στο Ηλιακό Σύστημα

Το Ηλιακό μας σύστημα αποτελείται από ένα μεγάλο κίτρινο αστέρι, τον Ήλιο και 8 πλανήτες που περιφέρονται γύρω από αυτόν. Στην κοντινότερη απόσταση από τον Ήλιο, βρίσκεται ο Ερμής, ενώ στη σειρά των υπόλοιπων πλανητών μετά τον Ερμή είναι: Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας. Οι πρώτοι 4 πλανήτες είναι όλοι πετρώδεις ενώ οι τελευταίοι 4 είναι αέριοι. Επίσης, μπορεί να ακούσουμε και τον Πλούτωνα σαν ένατο πλανήτη αλλά δεν θεωρείται παρόμοιος με τους προηγούμενους, λόγω του πολύ μικρού μεγέθους του!!

IMG 20240329 135949232 MFNR IMG 20240327 143122303 MFNR IMG 20240329 135913754 MFNR IMG 20240401 153602129 MFNR

Το βίντεο δημιουργήθηκε με τη τεχνική STOP MOTION

Στη συνέχεια μάθαμε για τις φάσεις της Σελήνης
Το φεγγάρι ή αλλιώς σε όλους γνωστό ως και Σελήνη, είναι ο πετρώδης δορυφόρος του πλανήτη μας. Το φεγγάρι κάνει ένα κύκλο γύρω από την Γη μας και κάθε βράδυ που το αντικρίζουμε στον ουρανό, φαίνεται να έχει διαφορετικό σχήμα. Άλλες φορές, το βλέπουμε σχεδόν όλο φωτισμένο,
κάποιες άλλες μόνο ένα τμήμα του, ή ακόμη δεν το βλέπουμε καθόλου! Αυτές οι αλλαγές στο “σχήμα”, ή πιο σωστά το φωτισμένο μέρος του φεγγαριού, ονομάζονται “Φάσεις της Σελήνης”. Το φεγγάρι δεν έχει το δικό του φως, όπως ο Ήλιος ή μία λάμπα. Φωτίζεται, αντανακλώντας το φως
του Ήλιου, και για αυτό το βλέπουμε το φεγγάρι. Ταυτόχρονα, η Σελήνη κινείται γύρω από τη Γη μέσα σε 28 ημέρες (περίπου ένας ημερολογιακός μήνας). Καθώς η Σελήνη περιφέρεται γύρω από τη Γη, ο Ήλιος φωτίζει διαφορετικό τμήμα της. Έτσι, κάθε 28 ημέρες βλέπουμε να επαναλαμβάνεται
το ίδιο σχήμα της Σελήνης στον ουρανό. Χαρακτηριστικά, όταν η Σελήνη βρίσκεται μεταξύ της Γης και του Ήλιου, δεν μπορούμε να δούμε το φως που ανακλάται από την επιφάνειά της καιονομάζουμε τη φάση αυτή Νέα Σελήνη.  Αντίθετα, όταν η Σελήνη βρίσκεται πίσω από τη Γη,
μπορούμε να δούμε όλο το φως που ανακλάται στην επιφάνειά της και τότε έχουμε Πανσέληνο. Όταν φαίνεται η μισή Σελήνη φωτισμένη, οι φάσεις αυτές ονομάζονται πρώτο και τρίτο τέταρτο. Επίσης, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα, όταν πλησιάζουμε προς την φάση της Πανσελήνου
το φεγγάρι “γεμίζει”, εννοώντας ότι μεγαλύτερο μέρος του φωτίζεται κάθε βράδυ και για αυτό ονομάζεται αύξουσα φάση. Αντίθετα, όταν μετά από την φάση της Πανσελήνου προχωράμε προς την φάση της Νέας Σελήνης το φεγγάρι “αδειάζει”, δηλαδή μικρότερο μέρος του φωτίζεται και για
αυτό ονομάζεται φθίνουσα φάση. Επιπλέον, όταν το φεγγάρι είναι λιγότερο από μισό φωτισμένο ονομάζουμε την φάση του σαν μηνίσκο, ενώ όταν είναι φωτισμένο παραπάνω από το μισό ονομάζεται αμφίκυρτος! Όλες αυτές οι φάσεις φαίνονται αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο!!

IMG 20240402 145348303 MFNR IMG 20240402 145859548 MFNRIMG 20240402 150050742 MFNR 1 IMG 20240402 152645377 MFNR IMG 20240402 152717787 MFNR

Η Dame Susan Jocelyn Bell Burnell είναι μία πολύ γνωστή αστροφυσικός από τη Βόρεια Ιρλανδία που, είχε την τύχη μέσα από τις παρατηρήσεις που έκανε στο νυχτερινό ουρανό για διάφορους αστέρες ανακάλυψε μία καινούργια κατηγορία αστέρων, αυτή των πάλσαρ! Η ανακάλυψη της τελικά την οδήγησε να κερδίσει το Νόμπελ Φυσικής το 1974

images

Γίναμε και εμείς αστροναύτες και φύγαμε για το πρώτο μας ταξίδι στο διάστημα…

collage 3 2

Στο τέλος διαβάσαμε ένα παραμύθι για την ιστορία του σύμπαντος για τα μικρά παιδιά: “Ο γιος της αστερόσκονης”, του συγγραφέα Αυγολούπη Ι. Σταύρου απο τις  Εκδόσεις: Πλανητάριο Θεσσαλονίκης!!

IMG 20240326 140635285 MFNR IMG 20240326 140937953 MFNR

Ένα άτομο ασβεστίου περιπλανήθηκε επί δισεκατομμύρια χρόνια, περισσότερα από την ηλικία του ηλιακού μας συστήματος, για να καταλήξει σε ένα από τα δόντια του μικρού Γιαννάκη. Επιστημονική φαντασία ; Όχι βέβαια. Είμαστε φτιαγμένοι από αστερόσκονη, είναι γεγονός! Ναι, συχνά η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασία. Αν ένα άτομο ασβεστίου μπορούσε να μιλήσει και να διηγηθεί τι είδε και τι πέρασε στο θαυμαστό ταξίδι του στο διάστημα και πάνω στη Γη, πιθανόν να μας έλεγε περίπου όσα έχουν γραφτεί σε αυτό το βιβλίο. Επειδή όμως ένα άτομο ασβεστίου δεν μπορεί να μιλήσει, ανέλαβε ένας αστρονόμος να του δανείσει τη φωνή του. Θεωρήστε τον αστρονόμο μας εκπρόσωπο Τύπου του ασβεστίου και …ετοιμαστείτε για την πιο φανταστική περιπέτεια! Ή, μήπως, για την πιο περιπετειώδη πραγματικότητα; Θα τη χωρέσει η φαντασία σας; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

4. Ας γίνουμε μηχανικοί

Διαβάσαμε το παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια και εξερευνήσαμε τα μέρη του σχεδιαστικού κύκλου. Ξεκινάμε με τον ορισμό ενός προβλήματος. Για παράδειγμα στο παραμύθι μας το πρόβλημα είναι να φτιάξουμε ένα σπίτι που θα αντέχει στο ισχυρό φύσημα του κακού του λύκου. Άραγε  για το πώς μπορούμε να χτίσουμε ένα γερό σπίτι. Συζητήσαμε για τα υλικά έχει η τάξη μας. Εντοπίσαμε υλικά όπως πλαστελίνη, ξυλάκια, καλαμάκια, καθαριστές πίπας, τραπουλόχαρτα και άλλα πολλά. Διατυπώσαμε ιδέες που θα κάνουν πολύ γερό το σπίτι που θα κατασκευάσουμε. Φτιάξαμε τα σπίτια μας με τα διαθέσιμα υλικά . Εξετάσαμε  την λύση πηγαίνοντας πάνω από τα σπίτια και φυσώντας δυνατά σαν το κακό το λύκο για να εξετάσουμε την σταθερότητά τους. Για τα σπιτάκια που έπεσαν κατά τη δοκιμή αναζητήσαμε  τις αιτίες της πτώσης και πιθανές αλλαγές στην κατασκευή τους, ούτως ώστε να γίνουν πιο
σταθερά. Βρίσκουμε δηλαδή πάλι από την αρχή ποιο ήταν το πρόβλημα και βελτιώνουμε τις κατασκευές!

collage 4 1

H Edith Clarke είναι γνωστή ως η πρώτη γυναίκα μηχανικός σε ολόκληρο τον κόσμο και πήρε το πτυχίο της από το πανεπιστήμιο MIT! Στη διάρκεια της ζωής της, έγινε η πρώτη γυναίκα καθηγήτρια ηλεκτρολογίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, διδάσκοντας στο πανεπιστήμιο του Τέξας και κατέκτησε σημαντικές διακρίσεις μεταξύ των οποίων ήταν η απόκτηση του βραβείου από την Εταιρεία Γυναικών Μηχανικών (SWE) για το έργο της

αρχείο λήψης 1

5. Χαρά και Μαθηματικά

Το τάγκραμ είναι ένα πολύ παλιό κινέζικο παιχνίδι τύπου puzzle.  Γεωμετρικά σχήματα μπορούν να συνδυαστούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να δημιουργήσουν διάφορες εικόνες.

Σε κάθε ομάδα δώσαμε ένα μοτίβο τάνγκραμ, στο οποίο φαίνονται τα περιγράμματα των γεωμετρικών σχημάτων που το αποτελούν και τα γεωμετρικά σχήματα που χρειάζονται για τη συμπλήρωσή του

collage 5 1

IMG 20240403 154829159 MFNR IMG 20240403 154032142 MFNR

Ζωγραφίσαμε ζωάκια φτιαγμένα από σχήματα!!!

Μητέρα των Μαθηματικών θεωρείται η Υπατία, που έζησε την περίοδο 355 μ.Χ. με 415 μ.Χ. στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. H Υπατία, ήδη από την ηλικία των τριάντα ετών, καθιερώθηκε ως μια ισχυρή φιγούρα στον χώρο της διανόησης, ως φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός

αρχείο λήψης 2

 

 

 

Ένα ζωάκι διαφορετικό

Πριν λίγες μέρες ήρθε στο mail του σχολείου μας ένα μήνυμα απο το σχολείο του Μενέλαου (ο φίλος μας το αρκουδάκι που μας συντροφεύει στο Α΄ τμήμα). Η απορία των μικρών μας μεγάλη…. Τι να είναι άραγε; γιατί μας το έστειλαν;; Φυσικά το ανοίξαμε αμέσως και τι να δούμε… ένα βίντεο με ένα παραμύθι…

Ας δούμε τι είχε να μας πει…

“Έλμερ , ο παρδαλός Ελέφαντας”, ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή της… αλλά γιατί μας το έστειλαν…

Ο Μενέλαος μας αναφέρει πως στο σχολείο του έχει πάρα πολλά ζωάκια διαφορετικά μεταξύ τους, που είναι φίλοι, τα αγαπάει και παίζει συνέχεια μαζί τους.

“Παιδιά θέλετε να σας γνωρίσω τους φίλους και συμμαθητές μου;;;” 

Ελάτε να παίξουμε ένα παιχνίδι και να γνωριστούμε..

Σε διάφορα σημεία της τάξης μας υπήρχαν τέσσερα διαφορετικά ζωάκια του δάσους , ένα για κάθε παιδί της τάξης μας… Ο καθένας μας έπρεπε να βρει το δικό του ζωάκι – φιλαράκι  ( με αυτό το τρόπο έγινε και ο διαχωρισμός των ομάδων – αρκούδα, αλεπού, σκίουρος και σκαντζόχοιρος). Μόλις βρήκαμε τους νέους μας φίλους και δημιουργήθηκαν οι ομάδες μας, η κάθε ομάδα ανέλαβε να ζωγραφίσει το ζωάκι διαφορετικό απο ό,τι είναι στην πραγματικότητα είτε σε χρώμα, είτε σε κάποιο χαρακτηριστικό του… και αφού ολοκληρώσαμε την ζωγραφική μας , παρουσιάσαμε τα φιλαράκια μας στην τάξη , βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές με το πραγματικό ζωάκι….

IMG 20240328 125542898 MFNR IMG 20240328 133229338 MFNR IMG 20240328 133238699 MFNR IMG 20240328 125521452 MFNRIMG 20240328 125517224 MFNR IMG 20240328 133236237 MFNR 1

Στόχος μας μέσα απο ένα παραμύθι οι μικροί μας μαθητές να έρθουν σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας, να την κατανοήσουν και να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται οτι είναι διαφορετικό …

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

 2 Απριλίου, ανήμερα των γενεθλίων του Δανού λογοτέχνη και συγγραφέα παραμυθιών Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έχει καθιερωθεί απο  τη  Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) να γιορτάζεται

η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου               

Κάθε χρόνο μια χώρα είναι υπεύθυνη να φιλοτεχνήσει την αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα και να ξεκινήσει έτσι η διάδοση του μηνύματος. Η αφίσα και το μήνυμα διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους. Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες.

Πηγή : https://pride.gr/culture/vivlio/pagkosmia-imera-paidikou-vivliou-2024-diaschizontas-thalasses-me-ta-ftera-tis-fantasias/

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!», μας καλεί η συγγραφέας Eiko Kadono, νικήτρια του Hans Christian Andersen Award 2018. Η εικονογράφος Nana Furiya συνοδεύει εκπληκτικά με τις ζωγραφιές της το μήνυμα της ΙΒΒΥ.
Το μήνυμα μετέφρασε στα ελληνικά η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.
Η ελληνική έκδοση της αφίσας τυπώθηκε με τη χορηγία των Εκδόσεων Πατάκη
434067203 804005228425051 6273518010010995169 n

Το μήνυμα της Eiko Kadono:

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.
Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει.
Πετάω παντού.
Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων. Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.
Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία; Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;
Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου. Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;
Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.
Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα. Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!
Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται.

Ας μάθουμε όμως μερικά βασικά πράγματα για το βιβλίο….

Qf1Z1KFT4jY5zP

              Πηγή εποπτικού υλικού: http://dreamkindergarten.blogspot.com/2020/11/blog-post_11.html

Πίνακας Αναφοράς Τα Στοιχεία της Ιστορίας Πίνακας Αναφοράς Η Πλοκή της Ιστορίας Πίνακας Αναφοράς Τα Εξωτερικά Στοιχεία του Βιβλίου

Πηγή : https://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2014/09/blog-post_59.html

Ένα βιβλίο χρειάζεται ένα συγγραφέας για να φανταστεί την ιστορία και να την καταγράψει, ένας εικονογράφο που θα πάρει τις λέξεις και θα τις κάνει εικόνες και έναν εκδοτικό οίκο, ο οποίος θα τυπώσει  το βιβλίο ώστε να φτάσει στα δικά μας χέρια, στα χέρια των αναγνωστών!!
collage

Μιλήσαμε για γνωστούς παραμυθάδες και αναφέραμε παραμύθια που έχουν γράψει!!

IMG 20240402 125845604 MFNR IMG 20240402 125902773 MFNR

Στο τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες για να μην ξεχνάμε ποτέ που βρισκόμαστε στο βιβλίο που διαβάζουμε…

collage 1

Παρακάτω σας παραθέτουμε κάποια λινκ με Online βιβλία ..

http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp

https://www.ebooks4greeks.gr

Και μερικά βίντεο με αφηγήσεις παραμυθιών που επιλέξαμε:

 

Πάρτε με το παιδάκι σας στα χέρια ένα βιβλίο ξεφυλλίστε το και μάθετε του να ταξιδεύει με τη φαντασία του…

Να ανοίγει ένα βιβλίο και να βλέπει καινούργιες περιπέτειες να ξεπηδούν απο μέσα…

 

25η Μαρτίου και το νηπιαγωγείο μας ετοιμάζεται!!

Το Έθνος μας γιορτάζει  στις 25 Μαρτίου και στο νηπιαγωγείο  μας, οι μικροί μας μαθητές ετοιμάζονται να τιμήσουν τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821 που με δόξα θυσιάστηκαν για τη πατρίδα μας…

Οι ετοιμασίες και οι πρόβες για τη γιορτή έχουν ολοκληρωθεί και αύριο σας περιμένουμε όλους να σας καταπλήξουμε με όσα έχουμε ετοιμάσει!!

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή …

για το έθνος και τη θρησκεία μας…

IMG 20240312 122757579 MFNRIMG 20240312 122751324 MFNR

Μιλήσαμε για τους ήρωες και τις ηρωίδες της επανάστασης και για το Μεσολόγγι και τη μεγάλη έξοδο!!

IMG 20240321 121433696 MFNR IMG 20240321 121436793 MFNR IMG 20240321 121449730 MFNRIMG 20240321 121459122 MFNR

IMG 20240311 142500894 MFNR IMG 20240311 142509619 MFNR IMG 20240311 142516028 MFNR IMG 20240311 142522084 MFNR IMG 20240313 120635188 MFNR IMG 20240313 120642657 MFNR

Από το κάστρο του Μεσολογγίου εμπνευσμένες και οι προσκλήσεις για τη γιορτή μας!!

IMG 20240315 121145874 MFNR IMG 20240315 121158787 MFNR IMG 20240315 121321247 MFNR IMG 20240315 121329628 MFNR

Μιλήσαμε και είδαμε απο τι αποτελείται η παραδοσιακή στολή του τσολιά και η παραδοσιακή στολή της Λασκαρίνας (Αμαλίας)

1711015803430 1711015803441

IMG 20240319 132047914 MFNR IMG 20240319 132052100 MFNR IMG 20240319 132058394 MFNR IMG 20240319 132104139 MFNR

Ντυθήκαμε και εμείς τσολιαδάκια και “Αμαλίες”

collage 1 2 collage 5

Ετοιμάσαμε το 1821

collage 3 1

‘Ήρθε η ώρα να στολίσουμε το νηπιαγωγείο μας για τη γιορτή

IMG 20240319 141455228 MFNR IMG 20240321 121918416 MFNR IMG 20240321 121925315 MFNR IMG 20240321 122105794 MFNR IMG 20240321 133727197 MFNR IMG 20240321 134927465 MFNR IMG 20240321 160228926 MFNR

Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο. Δίνω ανάσα στη Γη

Η σχολική μας μονάδα το τρέχον σχολικό έτος συμμετέχει ως μέλος  του Προγράμματος

“Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη”.

Στόχος του Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης: «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη» είναι η φύτευση και υιοθεσία δέντρων από μαθητές & μαθήτριες των σχολείων και η εκπαιδευτική πλαισίωση της δράσης στο πλαίσιο των μαθημάτων, των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, των εργαστηρίων δεξιοτήτων κλπ. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για την αξία των δέντρων ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις με αφορμή την παγκόσμια κινητοποίηση για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών δράσεων του προγράμματος οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, φύτεψαν τα όμορφα δεντράκια που μας πρόσφερε το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Δυτικής Θεσσαλονίκη

collage 3 collage 2 collage 1 1 collage 4

 

“ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ”

Πριν απο λίγες μέρες είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε στο σχολείο μας τη διαδραστική μουσικοκινητική παράσταση

“Τα αντικείμενα χορεύουν”

από τη μουσικοκινητική ομάδα Baguetterie- CDF.

 

Σε ένα μαγικό νησί μέσα σε ένα όνειρο, οι πονηρές γλάστρες κλέβουν το φεγγάρι. Οι 3 σοφοί του νησιού παρέα με τους βοηθούς τους και με την αμέριστη συμμετοχή των παιδιών προσπάθησαν και κατάφεραν να το βρουν!  Τα παιδιά σαν μικροί πρωταγωνιστές συμμετείχαν με κίνηση, φωνή, λόγο, τραγούδια, χορούς, μουσικά παιχνίδια, body music και bucket drumming μετατρέποντας ανακυκλώσιμα και χρηστικά αντικείμενα σε μουσικά όργανα.

collage 1 collage

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Οι ώρες επικοινωνίας για εγγραφές με την Διεύθυνση του σχολείου και την προσκόμιση δικαιολογητικών είναι 12:10 έως 13:00μ.μ.

τηλέφωνο Νηπιαγωγείου:2310-713555

Θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν το χρονικό διάστημα από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Εγκύκλιος

ΕΓΚΥΓΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής για ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής για κηδεμόνες 

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/docs/manual_parents.pdf

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, εισέρχονται στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή . Το σύστημα συνδέεται με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΓΟΝΕΑΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΑΣ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΙ

  1. Το βιβλιάριο με τα Εμβόλια του μαθητή/ τριας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 7 του Π.Δ 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).
  2. Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας
  3. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.) συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

4. ΥΔ  N.1599 από τον έτερο γονέα ότι συμφωνεί με την εγγραφή του παιδιού του στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο

ΥΔ_N.1599-ΕΤΕΡΟΥ-ΓΟΝΕΑ-1

5. Αν οι γονείς είναι διαζευγμένοι δικαστική απόφαση επιμέλειας ή ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης της επιμέλειας αν αυτό δεν έχει κατατεθεί στην ψηφιακή εφαρμογή, για την τεκμηρίωση της σχέσης κηδεμονίας, σε περίπτωση διαζυγίου

6.Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια σχετική ιατρική γνωμάτευση

7.Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. ή κρατικό ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη κρατική αρμόδια υπηρεσία.

Όλα τα παραπάνω έγγραφα μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα ή να σας τα παρέχει η σχολική μονάδα 

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-7:55):

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-7:55. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Ευχαριστήρια επιστολή από το Win Cancer

Στο σχολείο μας εχθές έφτασε ένα μέιλ με μια ευχαριστήρια επιστολή και μια φωτογραφία … απο το Win Cancer

Ήταν για τις ευχετήριες κάρτες που στείλαμε στους συνανθρώπους μας που νοσηλεύονται και μάχονται καθημερινά.. Νιώσαμε μεγάλη συγκίνηση και χαρά που οι κάρτες μας έκαναν κάποιους  συνανθρώπους μας να νιώσουν όμορφα και να πάρουν δύναμη για τον αγώνα που  δίνουν…

image0WinCancer ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ