Ενόψει της ιδιαίτερα σημαντικής διάσκεψης κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα στο Ντουμπάι (COP28), που αποτελεί μία παγκόσμια ευκαιρία προκειμένου τα κράτη να επανεξετάσουν και να επαναπροσδιορίσουν την ατζέντα για το κλίμα, το Διεθνές Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE) και η ΕΕΠΦ, θα βρίσκονται εκεί προκείμενου να βάλουμε όλοι μαζί το λιθαράκι μας στην παγκόσμια προσπάθεια ώστε να διαφυλάξουμε τα περιβαλλοντικά αγαθά και δικαιώματα που μοιραζόμαστε όλες και όλοι.
Σε αυτή λοιπόν την πολύ σημαντική προσπάθεια, η σχολική μας μονάδα, με εκπροσώπους τα παιδιά του ολοήμερου προγράμματος, ως μέλος του δικτύου Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, μεταφέραμε τα μηνύματα των μαθητών και των μαθητριών μας για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και την προστασία της φύσης, στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, ο οποίος θα παρίσταται σε αυτό το Παγκόσμιο γεγονός.
17 Νοεμβρίου 1973 τα τανκς μπαίνουν στο Πολυτεχνείου….απο τα ραδιόφωνα ακούγεται μόνο ένα σύνθημα
” ΨΩΜΙ … ΠΑΙΔΕΙΑ… ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ένα σύνθημα που χαρακτηρίζει κάθε δημοκρατικό πολίτευμα…
Ήρθε η ώρα κάποιοι απο τους μικρούς μαθητές να θυμηθούν … και οι πιο μικροί να μάθουν τι συνέβη εκείνη τι μέρα στο Πολυτεχνείο και γιατί είναι τόσο σημαντικό που το τιμούμε κάθε χρόνο στις 17 Νοέμβρη!!
Πριν παρουσιάσουμε στα παιδιά οπτικοακουστικό υλικό απο εκείνες τις μέρες
παρακολουθήσαμε όλοι μαζί το παρακάτω βίντεο
Μέσα στο βίντεο ακούσαμε δύο λέξεις, δύο έννοιες τόσο διαφορετικές…
Απο τη μία η Δημοκρατία και από την άλλη η Δικτατορία
Μέσα απο εποπτικό υλικό είδαμε τι μας επιτρέπει και τι μας απαγορεύει η καθεμία και αποφασίσαμε οτι προτιμούμε να ζούμε παρέα με τη Δημοκρατία!!
Είδαμε και ακούσαμε ιστορικά ντοκουμέντα απο εκείνη την ήμερα…
Φτιάξαμε τη δική μας κάρτα για να τιμήσουμε όλους εκείνους τους φοιτητές που έχασαν τη ζωή τους στην εξέγερση του Πολυτεχνείου για να μπορούμε εμείς σήμερα να εκφραζόμαστε ελεύθερα
Ακούσαμε τραγούδια για το Πολυτεχνείο και προσπαθήσαμε με τη βοήθεια ενός εικονόλεξου να τα μάθουμε!!
Τέλος φτιάξαμε το ομαδικό μας κολάζ αφήνοντας ένα λουλούδι στη μνήμη όλων αυτών των φοιτητών!!!
Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε ακόμη καλύτερα τις δύο έννοιες που μάθαμε, δραματοποιήσαμε το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα “Στο δάσος”
Η κουκουβάγια είναι το πιο σοφό πουλί. Διαβάζει, μελετάει, μιλάει τις γλώσσες των ζώων και των ανθρώπων. Έτσι, τα ζώα τη διάλεξαν για αρχηγό τους. Κι όταν ξανάγιναν εκλογές τα ζώα δε δυσκολεύτηκαν να την εκλέξουν αρχηγό τους. Μια μέρα, η αρκούδα και το ποντίκι ως εκπρόσωποι των ζώων, πήγαν στο γραφείο της και τη ρώτησαν αν ήξερε τι είναι οι θόρυβοι που ακούγονται τη νύχτα πίσω από τα δέντρα. Ας περιμένουμε να βγει το φεγγάρι και θα δούμε, τους είπε η κουκουβάγια. Κι ένα άλλο βράδυ τα ελάφια ξύπνησαν την κουκουβάγια γιατί άκουσαν κυνηγούς. Η κουκουβάγια είχε ένα έξυπνο σχέδιο, με μπροστάρηδες τους ελέφαντες, το οποίο και πέτυχε κι έτσι οι κυνηγοί απομακρύνθηκαν από το δάσος.
Μόνο που τώρα ο ελέφαντας, τόσο μεγάλος και δυνατός, αλλά και έχοντας πετύχει στην αποστολή του, πιστεύει πως μπορεί εκείνος να είναι ο αρχηγός των ζώων. Βγάζει λοιπόν με το ζόρι την κουκουβάγια και κάθεται στη θέση της. Τα ζώα δεν έδειξαν να ενθουσιάζονται. Δυνατός και μεγάλος ο ελέφαντας αλλά μάλλον αδαής και ανίκανος να τα καθοδηγήσει σε οποιονδήποτε κίνδυνο. Έτσι λοιπόν τα ζώα άρχισαν να ετοιμάζουν…βαλίτσες για άλλο δάσος. Οι ελέφαντες έμειναν μόνοι τους παίζοντας αμέριμνοι. Μόνο που ήρθαν ξανά κυνηγοί στο δάσος και τώρα δεν υπήρχε η σοφία της κουκουβάγιας για να τους σώσει.
Φυσικά για την ήμερα της 17ης Νοεμβρίου κρατήσαμε το κουκλοθέατρο του γνωστής σε όλους “Ντενεκεδούπολης” της Ευγενίας Φακίνου
Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ’ αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ’ ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να ‘χουν την ησυχία τους. Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ-μπαμ-μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, ο Οκέυ-μπαμ-μπαμ είχε κόκα-κόλα κι ο Σοφός είχε μέσα του καφέ. Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα…
Στο φετινό Εργαστήριο Δεξιοτήτων για το θεματικό κύκλο ” Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” ασχοληθήκαμε με τη υποθεματική Υγεία και Διατροφή.
Βασικός σκοπός μας ήταν η επαφή και η γνωριμία των μικρών μας μαθητών με τις πιο σημαντικές ομάδων τροφών, την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και τη σημασία της για τη ζωή μας (ψυχική και σωματική υγεία).
Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε την αναδρομή μας αυτούς τους δύο μήνες….
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου έχει τίτλο
«Η Μάγισσα μας διδάσκει…..»
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο μας παρακολουθώντας με τα παιδιά στην αρχή με το γνωστό παραμύθι των αδερφών Γκριμ «Χάνσελ και Γκρέτελ» και στη συνέχεια ένα εκπαιδευτικού βίντεο που μας παρουσιάζει μια παραλλαγή του παραπάνω παραμυθιού. Αφού παρακολουθήσαμε τις δυο ιστορίες δημιουργούμε ένα κολάζ με τις ομοιότητες και τις διαφορές των δυο παραμυθιών.
Εμείς ποια μάγισσα θα θέλατε να συναντήσουμε; Την κακιά Μάγισσα για να της μάθουμε πως να τρώει σωστά. Όλοι μαζί ετοιμάσαμε ένα ερωτηματολόγιο με το τι θα θέλαμε να ρωτήσουμε τη Μάγισσα του παραμυθιού αν μπορούσαμε να την συναντήσουμε.
Μιλήσαμε με τη Μάγισσα μέσω βίντεοκλησης και τη ρωτήσαμε όλες αυτές τις απορίες που είχαμε.
Στο τέλος ζωγραφίσαμε το σπίτι που θα θέλαμε να μένουμε αν μπορούσαμε να έχουμε το μαγικό ραβδάκι της μάγισσας!
Αλλά και το σπίτι με τα ζαχαρωτά της μάγισσας , επιλέγοντας αν εμείς θα μπούμε μέσα ή όχι.
Αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι «Πες μου γιατί δε μπορώ να τρώω συνέχεια γλυκά».
Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι γίνεται στην ιστορία μας μέσα από ερωτήσεις και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές με την ιστορία του Χανσελ και της Γκρέτελ.
Με αφορμή τις παραπάνω ιστορίες των μικρών μας ηρώων ξεκίνησε η συζήτηση για το τι είναι καλό και υγιεινό να τρώμε και τι μπορεί να μας βλάψει.
Χρωματίσαμε τη σωστή φατσούλα ανάλογα αν το φαγητό που μας δείχνει είναι υγιεινό ή βλαβερό.
Το 2ο και 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου έχει τίτλο
«Η γνωριμία μας με τη φίλη μας τη Διατροφούλα »
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής (16/10) τη τάξη μας επισκέφθηκε η φίλη μας η Διατροφούλα. Μας είπε ότι αυτές τις μέρες επισκέπτεται τα σχολεία και μιλάει στα παιδιά για την υγιεινή διατροφή. Και μας διηγήθηκε την ιστορία του φίλου της του γάτου… του Ωραίου Δαρείου…. (παραμύθι από τη συγγραφέα Σοφία Ζαραμπούκα)
Τι άρεσε στο Δαρείο να τρώει μέσα στο σπίτι και τι έξω;;;
Με τη χρήση της κούκλας και την αφήγηση της ιστορίας βοηθήσαμε τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της Διατροφής ,μας αναφέραν δικές του γνώμες και προσωπικά βιώματα πάνω στο θέμα και εν συνεχεία να φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα με τις γνώσεις μας και το τι θέλουμε να μάθουμε.
Κυκλώσαμε και χρωματίσαμε τις υγιεινές μόνο τροφές.
Φτιάξαμε σε ομαδικά κολάζ τις φίλες μας την Υγιεινούλα και την Ανθυγιεινούλα και γεμίσαμε τα φορέματα τους με τις τροφές που τρώνε…
και σε ατομικά κολάζ κόψαμε και κολλήσαμε τις τροφές ανάλογα με το που ανήκουν….
Η μαμά της Διατροφούλας η κυρία Διατροφή μας διηγήθηκε μια ιστορία.
Γίναμε και εμείς μάγειρες σοφοί και βάλαμε στη κατσαρόλα μας τα σωστά υλικά. (παιχνίδι ρόλων)
Στο τέλος στο πιάτο μας ζωγραφίσαμε το φαγητό που μόλις είχαμε μαγειρέψει!!
Μιλήσαμε για τις πέντε ομάδες τροφών και το πόσο σημαντικές είναι για την υγεία μας.
Μάθαμε για τη Πυραμίδα των τροφών…ποιες τροφές πρέπει να τρώμε και πόσες φορές την εβδομάδα…
Φτιάξαμε τις δικές μας πυραμίδες για να μας θυμίζουν όλα όσα μάθαμε!!!
Τέλος αναφέραμε την αξία της σωματικής άσκησης σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή.
Πάμε να γυμναστούμε λίγο!!
Το 4ο και 5 ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου έχει τίτλο
«Τα φρούτα και τα λαχανικά μας συστήνονται»
Ακούσαμε τραγούδια για τα «Φρούτα – Λαχανικά» .
Η κυρά Διατροφή μας είπε…
Με τις γνώσεις που αποκτήσαμε από το βίντεο μάθαμε για τη σημασία των φρούτων και των λαχανικών στη διατροφή μας. Στη συνέχεια φτιάξαμε με τα παιδιά έναν πίνακα διπλής εισόδου (όνομα παιδιού/ αγαπημένο φρούτο). Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας δηλώσουν το αγαπημένο τους φρούτο και να μας εξηγήσουν γιατί το επέλεξαν. Στη τέλος είδαμε ποιο είναι το επικρατέστερο φρούτο.
Χρωματίσαμε τα φρούτα μας και τα βάλαμε όλα στη μεγάλη μας πιατέλα!!
ΦΡΟΥΤΟΦΑΤΣΟΥΛΕΣ!!!!!
ΚΑΙ ΦΡΟΥΤΟΚΑΠΕΛΑΚΙΑ!!
Κλείνοντας γλυκά το ταξίδι μας στο κόσμο της διατροφής φτιάξαμε τη δική μας μηλόπιτα!! Γράψαμε τη συνταγή….πήραμε τα υλικά… και ξεκινήσαμε!!
28η Οκτωβρίου έφτασε και εμείς περάσαμε μια εβδομάδα γεμάτη μάθηση και δημιουργία… Με τις κυρίες μας κάναμε ένα ταξίδι στην εποχή του 1940 και μέσα απο εκπαιδευτικά βίντεο και πλούσιο εποπτικό υλικό με ιστορικά ντοκουμέντα και φωτογραφίες της εποχής… μάθαμε όλα όσα συνέβησαν ανάμεσα στους Έλληνες και τους Ιταλούς…
Μάθαμε τι είναι ο Πόλεμος και τι συνέπειες έχει σε μια χώρα και στους ανθρώπους της…και πόσο σημαντικό αγαθό είναι η Ειρήνη και πόσες προσπάθειες και θυσίες χρειάστηκαν για να έχουμε σήμερα εμείς την ελευθερία μας και την Ειρήνη…
Και δημιουργήσαμε τα δικά μας κολάζ απεικονίζοντας τον Πόλεμο και την Ειρήνη…
Πόλεμος και Ειρήνη εμπνευσμένα από τα έργα του Gustav Klimt
O πόλεμος και η ειρήνη με τα δικά μας μάτια…
Μάθαμε για το ΌΧΙ του 1940 μέσα απο πολλά φύλλα εργασίας που με το δικό του τρόπο το καθένα μας έδινε το ηχηρό μήνυμα…
ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΟ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ
Δημιουργήσαμε με διάφορους τρόπους το σύμβολο της Ειρήνης…
Μέσα απο την ενασχόληση μας με τους ζωγράφους είδαμε πως ένας απο τους μεγαλύτερους ζωγράφους ο Πικάσο συμβολίζει την Ειρήνη στα έργα του… με το λευκό περιστέρι… και στη συνέχεια εμείς με τη σειρά μας γίναμε μικροί ζωγράφοι….
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει απο τις μέρες αυτές η ενασχόληση μας με το παραμύθι ” Το κανόνι της Ειρήνης”
το οποίο και εμείς με τη σειρά μας παίξαμε κουκλοθέατρο και ζωγραφίσαμε…
Ετοιμάσαμε τις κατασκευές και το σκηνικό μας … με τα βουνά της Πίνδου και τους αλεξιπτωτιστές μας και είμαστε έτοιμοι για τη γιορτή μας….
Μαθαίνω να κυκλοφορώ στη πόλη μου αναγνωρίζοντας τα μέρη ενδιαφέροντος.
Στην αρχή της δραστηριότητας δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με τα μέρη ενδιαφέροντος στη πόλη μας και ζητάμε να τα αναγνωρίσουν.
Τους δίνουμε πληροφορίες για το μέρος που θέλουμε να πάμε για να κάνουμε τις δουλειές μας και ζητάμε να το βρούνε ανάμεσα στις εικόνες.
Έπειτα στήνουμε το εικονικό μας χαλάκι και κάθε παιδί σύμφωνα με τις πληροφορίες που του δίνουμε κατευθύνεται στο κατάλληλο μέρος. Βάζουμε τις κάρτες με τις εντολές στη σειρά και τις ακολουθούμε.
Τέλος με παρόμοιο τρόπο προγραμματίζουμε τη μελισσούλα Beebot να κινηθεί στο μέρος που θέλουμε.
Καθώς οι μέρες πέρασαν και αφού πλέον έχουμε γνωριστεί μέσα απο πολλά παιχνίδια και δραστηριότητες γνωριμίας αρχίσαμε να γινόμαστε φιλαράκια.Στην αρχή δυσκολευτήκαμε λίγο να αποκαλούμε τους φίλους μας με τα ονομάτά τους γιατί είναι πολλά και δε μπορούσαμε να τα θυμόμαστε όλα. Σιγά σιγά μέσα απο το παρουσιολόγιο της καθημερινής μας ρουτίνας αρχίσαμε να αναγνωρίζουμε αρχικά το δικό μας όνομα και κάποιες φορές και των φίλων μας.
Πως το καταφέραμε αυτό…φυσικά απο το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα του ονόματος μας …..
ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑ!!!
Παίξαμε κινητικά παιχνίδια, παιχνίδια μνήμης και πολλά ακόμη με τις καρτέλες των ονομάτων μας
Στη συνέχεια φτιάξαμε καρτελάκια με τα αρχικά του ονόματος μας κολλώντας μικρά κομματάκια γλασέ!!
Κάναμε και πολλές ακόμη εργασίες με το αρχικό μας …. με πολλά χρώματα και τεχνικές…
4 Οκτώβρη σήμερα και γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων
Με τα παιδιά αυτές τις μέρες συζητήσαμε
για ένα απο τα αγαπημένα θέματα τους, τα ζωάκια…
Μάθαμε ότι και τα ζωάκια έχουν δικαιώματα
και έχουν ανάγκη από αγάπη και φροντίδα!!
Η λέξη δικαιώματα ακόμη δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή απο τους μικρούς μας μαθητές για αυτό μέσα απο προτεινόμενο εκπαιδευτικό οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο) προσπαθούμε να τους περάσουμε τα μηνύματα που θέλουμε!!
Μάθαμε ποιες συμπεριφορές μας απέναντι στα ζωάκια θεωρούνται σωστές και ποιες λανθασμένες γιατί τα κάνουν να πονάνε και να στεναχωριούνται!!
Όλοι μαζί οι μαθητές της σχολικής μονάδας φτιάξαμε την αφίσα του σχολείου μας για την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων
Μια έκπληξη περίμενε τους μικρούς μας μαθητές…..
Πολλά ζωάκια έκαναν την εμφάνιση τους στη τάξη μας!!!
Δε χάσαμε ευκαιρία και φωτογραφηθήκαμε
με τους τρισδιάστατους φίλους μας
Φτιάξαμε τα μικρά μας πορτρέτα και πήραμε τους νέους μας φίλους στο σπίτι για να τους γνωρίσουμε στους δικούς μας!!
Κάθε μέρα ετοιμάζουμε τις τσάντες μας με όλα τα απαραίτητα
και ξεκινάμε για μια νέα περιπέτεια στο σχολείο μας!!
Σήμερα με τις κυρίες μας αποφασίσαμε σαν μεγάλα παιδιά και εμείς να φτιάξουμε τις δικές μας τσάντες και να τις γεμίσουμε με τετράδια, μολύβια, κόλλες, ψαλίδια και ό,τι άλλο μπορεί να μας χρειαστεί στα νέα μας φανταστικά ταξίδια!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα