Στο πλαίσιο συμμετοχής μας στο πρόγραμμα e twinning στις 11 Φεβρουαρίου ασχοληθήκαμε με το πως μπορούμε να βρισκόμαστε στο διαδίκτυο με ασφάλεια… Συνδεθήκαμε με τα υπόλοιπα σχολεία μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε παρέα…. αλλά πρώτα μάθαμε πως μπορούμε να μπούμε στο διαδίκτυο και τι πρέπει να προσέχουμε…
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε φέτος σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ κάθε χρόνο μας προτείνει πολύ πλούσιο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό , κατανοητό απο τα παιδιά και εύχρηστο απο τους γονείς.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Παρακάτω βλέπουμε ένα χάρτη με τους υποστηρικτές της Ημέρας, που έμπρακτα ενώνουν τις φωνές τους μαζί μας για ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο διαδίκτυο για εμάς και τα παιδιά μας. Ανάμεσα τους και το δικό μας σχολείο…
Η φίλη μας η Αθηνά μας έδωσε τις πολύτιμες συμβουλές της…
και μας πρότεινε να δούμε μία ιστορία με τη κοκκινοσκουφίτσα…
Η ιστορία που παρακολουθήσαμε μας προβλημάτισε αρκετά.. και έτσι μάθαμε τι είναι ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ και γιατί δεν πρέπει να τα μοιραζόμαστε με κανέναν στο διαδίκτυο!!
Για να είμαστε ασφαλείς επίσης πρέπει να χρησιμοποιούμε ισχυρούς κωδικούς και έτσι φτιάξαμε τους δικούς μας κωδικούς…
Την εβδομάδα που μας πέρασε εκπαιδευτικοί και παιδιά ζήσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία.. ένα ταξίδι απο τη Γη στη Σελήνη…μέσω της εικονικής πραγματικότητας…
Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο διάστημα ακολουθώντας τη διαδρομή των αποστολών Apollo, από την εκτόξευση του πυραύλου μέχρι την επιστροφή τους στη γη. Το “1ο Βήμα: Από τη Γη στη Σελήνη” είναι ταυτόχρονα ένα ντοκιμαντέρ εικονικής πραγματικότητας και ένα παραμύθι, που αφηγείται τη μαγική ιστορία ενός ονείρου που έγινε πραγματικότητα, τις αποστολές Apollo. Ζήστε τη διαδρομή με το ασανσέρ καθώς ανεβαίνετε δίπλα στον πύραυλο που αχνίζει και στη συνέχεια ρίξτε μια ματιά μέσα στη στενή κάψουλα της μονάδας εντολών. Δείτε τις αποστολές, από την εντυπωσιακή εκτόξευση μέχρι την επιστροφή τους, από μια νέα οπτική.
Μετά την προσελήνωση, οι θεατές βρίσκουν τους εαυτούς τους να ατενίζουν σεληνιακά πανοράματα – που έχουν δημιουργηθεί εκ νέου από φωτογραφίες αρχείου της πρώην αποστολής Apollo 17. Οι αστροναύτες, ντυμένοι με κοστούμια πιστά στα πρωτότυπα, μαγνητοσκοπήθηκαν μπροστά από πράσινες οθόνες σε στερεοφωνικό 3D. Ένα σαγηνευτικό φιλμ με φωτορεαλιστικές ρυθμίσεις εξαιρετικής λεπτομέρειας, ανακατασκευασμένο σε 3D με βάση αυθεντικά δεδομένα της NASA και με συμβουλές ειδικών της ESA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος).
Κριτική του προγράμματος από το website imdb.com
Ακούσαμε τους κανόνες και τις οδηγίες
φορέσαμε τα γυαλιά μας
και το ταξίδι ξεκίνησε….
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Τη βδομάδα που πέρασε το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στα επιμορφωτικά σεμινάρια του Σχολικού Δικτύου Δράσης (Σ.Δ.Δ.) με τίτλο
“Ταπερίστας 2025”
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Το δεκατιανό που προτιμώ
Πως μπορούμε να κάνουμε μία ορθή, διατροφικά, επιλογή και έναν σωστό συνδυασμό τροφών του δεκατιανού γεύματος.
Είχαμε τη χαρά να ακούσουμε τη διαιτολόγοκυρία Ευαγγελία Φάππα, PHD (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Συντονίστρια Κοινωνικής και Συμπεριφορικής Αλλαγής, UNICEF Ελλάδας/Εντεταλμένη Διδάσκουσα, Τμήμα επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου )
να μας εξηγεί, με απλό τρόπο, τα τρόφιμα που θα έκαναν ένα σχολικό γεύμα υγιεινό και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.
Μετά μας δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με το σκίτσο ενός άδειου φαγητοδοχείου και ζωγραφίσαμε το ιδανικό δεκατιανό που θα θέλαμε να έχουμε την επόμενη ημέρα στο σχολείο μας.
Αφού γεμίσαμε το ταπεράκι μας με το αγαπημένο μας κολατσιό, δόθηκε το δεύτερο φύλλο εργασίας όπου απεικόνιζε το πιάτο της υγιεινής, μεσογειακής διατροφής. Σε αυτό κυκλώσαμε παρέα με τα παιδιά όποιες, από τις τροφές που απεικονίζονταν, είχαν ζωγραφίσει στο φαγητοδοχείο τους.
Αναρωτηθήκαμε….
Στη ζωγραφιά του δεκατιανού μας, υπάρχουν τροφές από όλες τις ομάδες τροφών του πιάτου;
Έχουν περισσότερα λαχανικά και φρούτα από ότι τροφές με πρωτεΐνη και υδατάνθρακες;
Στο παραπάνω pdf μπορείτε να δείτε προτεινόμενες ιδέες για ένα υγιεινό κολατσιό απο ειδικούς επιστήμονες του Υπουργείου Υγείας
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μάγειρας θα γίνω Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η άσκηση των μαθητών μας σε βασικές δεξιότητες προετοιμασίας γεύματος καθώς και η ανάδειξη της θρεπτικής και βιολογικής αξίας συγκεκριμένων, υγιεινών επιλογών τροφής.
Τα παιδάκια μας, με κριτήριο τις διατροφικές του προτιμήσεις, επιλέξαν μία από τις 5 ομάδες υλικών για την παρασκευή ενός δεκατιανού, τις οποίες πρότεινε η κυρία Φάππα Ευαγγελία. Η κυρία Φάππα με την έναρξη του εργαστηρίου εξήγησε τους λόγους για τους οποίους επέλεξε τα συγκεκριμένα συστατικά σε κάθε ομάδα υλικών
Ώρα να γίνουμε εμείς μάγειρες…
Ετοιμάζουμε το δεκατιανό τους με τα υλικά που έχουμε για να μπορέσουμε να φάμε….
Μέσα από την ενασχόληση μας με τα παραδοσιακά παραμύθια… προέκυψε και η ενασχόληση μας με ένα παραδοσιακό λαικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι αλλά από τη Ρωσία..
«Μπάμπουσκα, μια παραδοσιακή ρωσική ιστορία»
Στην Ρωσία σύμφωνα με έναν θρύλο που ήταν αρκετά δημοφιλής πριν την επανάσταση του 1917 δεν υπήρχε ο Αγιος Βασίλης αλλά η Μπάμπουσκα (=γιαγιά). Λέγετε ότι η Μπάμπουσκα ήταν μια γριά γυναίκα που δεν είχε οικογένεια , δεν δεχόταν συχνά επισκέψεις και το μόνο που σκεφτόταν ήταν να κάνει δουλειές και να κρατάει το άδειο σπίτι καθαρό. Ένα κρύο απόγευμα , την ώρα που έτριβε τα πατώματα πέρασαν από το σπίτι της οι τρεις μάγοι. Της χτύπησαν στο παράθυρο και της ζήτησαν να πάει μαζί για να δει τον νέο Βασιλιά. Αρνήθηκε λέγοντας ότι τα πατώματα δεν είναι ακόμα καθαρά. Τους προσκάλεσε να μείνουν την νύχτα στο σπίτι της αλλά οι μάγοι αρνήθηκαν λέγοντας ότι βιάζονται για να φτάσουν στην ώρα τους. Αργότερα εκείνη την νύχτα η Μπάμπουσκα μετάνιωσε για την απόφασή της να μην πάει μαζί με τους μάγους . Μάζεψε κάποια από τα στολίδια που είχε στα λιγοστά υπάρχοντα της για να τα προσφέρει στον Χριστό και ξεκίνησε για να τον βρει. Περπατούσε συνέχεια. Ρώτησε όποιον είδε μπροστά της για τους τρεις ταξιδιώτες και για το Άγιο παιδί που προορισμός του ήταν να γίνει ο νέος Βασιλιάς του κόσμου αλλά δεν κατάφερε να βρει τίποτα.
Λένε ότι ακόμα ψάχνει και περιφέρετε από μέρος σε μέρος. Στο ξημέρωμα της ημέρας των Θεοφανίων (06/01) αφήνει στολίδια για δωράκια στα μικρά παιδιά με την ελπίδα να βρει τον Βασιλιά.
Με αφορμή αυτό το παραδοσιακό παραμύθι … γράφτηκε το βιβλίο
” Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό”
ένα ρωσικό παραμύθι του Ντιμίτερ Ινκιόφ
Είναι η ιστορία ενός μαραγκού που η αγαπημένη του κούκλα του ζητάει να της φτιάξει ένα μωρό. Μόλις πραγματοποιείται η ευχή της, η νέα κούκλα – κόρη ζητάει και εκείνη ένα δικό της μωρό. Το μοτίβο επαναλαμβάνεται, μέχρι που ο μάστορας φτάνει να κατασκευάσει ένα ολόκληρο σετ από ματριόσκες, κούκλες δηλαδή που μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη..
Μπάμπουσκες, ή Ματριόσκες (στα ρώσικα από την λατινική λέξη mater που σημαίνει μητέρα), οι γνωστές σε όλους ξύλινες στρογγυλές κουκλίτσες με τα παραδοσιακά ρωσικά φορέματα, θυμίζουν μανούλες που καθεμιά κρύβει μέσα της 6-7 άλλα παρόμοια κουκλάκια, μέχρι το συμπαγές τελευταίο κουκλάκι που ονομαζόταν «σπόρος». Το αγαπημένο αυτό αναμνηστικό πρωτοεμφανίστηκε γύρω στο 1898, έχει την δική του ιστορία και συμβολίζει τη γονιμότητα, με πρώτη και μεγαλύτερη κούκλα τη «γιαγιά» και τις μελλοντικές γενιές να κρύβονται μέσα της. Το πρώτο αυθεντικό της μοντέλο από καλής ποιότητας ξύλο αποδίδεται στον λαϊκό καλλιτέχνη, Βασίλι Ζβεζντότσκιν και η γελαστή φιγούρα με την παραδοσιακή φορεσιά είναι δημιουργία του διάσημου εικονογράφου παιδικών βιβλίων, του Σεργκέι Μαλιούτιν.
Μία ακόμη ενδιαφέρουσα δραστηριότητα έλαβε χώρα στις τάξεις του νηπιαγωγείου μας απο τη Κυρία Άννα την Παρασκευή που μας πέρασε…
Ο τίτλος της “Οι ζωγραφιές αλλάζουν”
Πήραμε όλοι απο ένα χαρτί Α4 και για δυο λεπτά είχαμε τη δυνατότητα να ζωγραφίσουμε στο χαρτί μας ότι θέλαμε… Μόλις ακούστηκε ο συνθηματικός ήχος οι ζωγραφιές άλλαξαν χέρια, ο επόμενος συμμαθητής πήρε τη δική μας και εμείς πήραμε για να συνεχίσουμε τη ζωγραφιά του προηγούμενου φίλου μας. Η διαδικασία αυτή συνεχίστηκε ώσπου οι ζωγραφιές να κάνουν ένα κύκλο και να φτάσει ξανά στα χέρια μας η αρχική μας ζωγραφιά.
Στη συνέχεια τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματα τους για τη διαδικασία και το αποτέλεσμα. Πως ένιωσαν για τις αλλαγές και γιατί δεν τους άρεσαν…
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε την ίδια διαδικασία αλλά αυτή τη φορά το κάθε παιδί έδινε οδηγίες στους φίλους τους για το πως θα ήθελε να συνεχίσουν την ζωγραφιά του.
Συναισθήματα πιο θετικά ήρθαν στην επιφάνεια…καθώς συμμετείχαν ενεργά στην ολοκλήρωση του αρχικού τους έργου..
Τι σημαίνει όμως STEAM και γιατί μας ενδιαφέρει τόσο:
Το ακρωνύμιο προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Science, Technology, Engineering, Art και Mathematics.
Eίναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση στη μάθηση για παιδιά. Το STEAM ενθαρρύνει την επίλυση προβλημάτων, την έρευνα, τη συνεργασία με άλλους και την κριτική σκέψη!Μέσα από δραστηριότητες με χαρακτήρα παιχνιδιού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες και φαινόμενα, έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο γύρω τους.
Η διδασκαλία μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων μαθαίνει στα παιδιά πώς να σκέφτονται δημιουργικά και να επιλύουν προβλήματα , κάτι που είναι σημαντικό ώστε να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας για το μέλλον.
Πριν λοιπόν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας στο κόσμο του STEAM και τη γνωριμία μας με τους νέους μας φίλους μάθαμε πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε στο διαδίκτυο … Μιλήσαμε για τα προσωπικά δεδομένα και τους κινδύνους που κρύβει ο χώρος του ΙNTERNET
1η δράση: STEAM-ART Paintings-Painters
Στην πρώτη δράση τα παιδιά γνωρίζουν έναν απο τους σημαντικότερους ζωγράφους, τον Πάμπλο Πικάσο
Παρατηρούμε τα χρώματα και τα σχήματα των έργων και απο που έχουν επηρεαστεί και τα καταγράφουμε…
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα δευτερεύοντα χρώματα (intermediate colors) που αποτελούνται από το πορτοκαλί, το πράσινο και το βιολετί. Κάθε ένα από αυτά τα χρώματα δημιουργείται συνδυάζοντας δύο από τα βασικά χρώματα (primary colors)
.
Έτσι, το κόκκινο και το κίτρινο δημιουργούν το πορτοκαλί, το μπλε και το κόκκινο δημιουργούν το βιολετί, ενώ το μπλε και το κίτρινο δημιουργούν το πράσινο..
Ήρθε η ώρα οι μικροί μας ζωγράφοι να αναλάβουν να φιλοτεχνήσουν το δικό τους έργο…ας δούμε τι κατάφεραν…
Ώρα παιχνιδιού…. και μάθησης μαζί….παρέα με ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με το θέμα μας…
2η δράση : STEAM-Science
Στη δεύτερη μας δράση θα ασχοληθούμε με τα φυτά, τη διαδικασία αναπαραγωγής τους και πως μπορούμε να τα βοηθήσουμε να μεγαλώσουν.. Στην αρχή καταγράφουμε τις απόψεις των παιδιών (σωστές και λανθασμένες)
Παρακολουθούμε το βίντεο και αποτυπώνουμε εικαστικά τι χρειάζονται τελικά τα φυτά για να μεγαλώσουν…
Στη συνέχεια φτιάξαμε το κύκλο ζωής των φυτών σε ατομικές εργασίες και παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια να να δούμε αν θυμόμαστε όλα όσα έχουμε μάθει για τη ζωή των φυτών…
Στο τέλος σαν μικροί επιστήμονες και εμείς προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα αυτόματο πότισμα για το μικρό μας φίλο, το σποράκι απο σπανάκι….και να το βοηθήσουμε να μένει υγιής και να μεγαλώσει γρήγορα..
3η δράση : STEAM-Architecture
Στη τρίτη μας δράση γινόμαστε μικροί αρχιτέκτονες…. αλλά τι μπορεί να σημαίνει η λέξη αρχιτέκτονας … και τι δουλειά κάνει ακριβώς…
Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο
και καταγράφουμε τις αρχικές μας απόψεις..
Ας γίνουμε εμείς τώρα αρχιτέκτονες και να σχεδιάζουμε την πόλη μας…
και από το σχέδιο στη πράξη … ας ξεκινήσουν οι κατασκευές….
με τουβλάκια LEGO
αλλά και με άλλα υλικά, παιχνίδια και αντικείμενα μέσα στη τάξη μας..
Μικροί αρχιτέκτονες σε δράση… γέφυρες ουρανοξύστες σπίτια και μικρές πόλεις
Έχουμε το δικό μας μικρό αρχιτέκτονα το Μπομπ το Μάστορα που μας βοήθησε να παίξουμε παιχνίδια και να ανασυνθέσουμε εικόνες /παζλ…
Όμως πως μπορούν τα κτίρια και στέκονται όρθια… δε γέρνουν απο τη μία ή την άλλη πλευρά…. μα φυσικά με την ισορροπία…. BALANCE που λένε και οι Άγγλοι…. αλλά για να το καταλάβουμε καλύτερα ας κάνουμε ένα πείραμα…
και μερικά παιχνίδια ισορροπίας….
Νέα γνώση λοιπόν…. τι κάνει ένας αρχιτέκτονας…και τι χρειάζεται….
4η δράση : STEAM-Music
Στην αρχή της δράσης μας μιλάμε στα παιδιά για τα αισθητήρια όργανα… τα όργανα που με τις αισθήσεις μας μας βοηθούν να αντιλαμβανόμαστε το κόσμο γύρω μας…
Ήρθε η ώρα να μάθουμε για τα μουσικά όργανα, ποια είναι και σε τι κατηγορίες χωρίζονται… ανάλογα με το τρόπο που παίζονται…
Στην αρχή καταγράψαμε όσα γνωρίζαμε και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό μαθαίνοντας και νέα μουσικά όργανα…
https://www.youtube.com/watch?v=0vtuycB8Pcs
Φτιάξαμε τη δική μας ορχήστρα….
και κατηγοριοποιήσαμε τα μουσικά όργανα ανάλογα με το τρόπο που παίζονται σε πνευστά, κρουστά και έγχορδα…
Παίξαμε παιχνίδια κατανόησης ομαδικά και ατομικά στον υπολογιστή…αλλά φτιάξαμε και puzzle online με θέμα τα μουσικά όργανα…
Είδαμε πως μπορούμε και εμείς να φτιάξουμε αυτοσχέδια μουσικά όργανα με υλικά που βρίσκονται γύρω μας …και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μαράκες απο πλαστικά μπουκάλια….
ώρα για χορό με μουσική υπόκρουση … τι άλλο απο…
αλλά και μία πρόταση απο τους φίλους και εταίρους μας στη γειτονική χώρα..
Μουσική δε παίζουμε μόνο όμως με τα μουσικά όργανα….ακόμη και με ένα ποτήρι νερό μπορούμε να παίξουμε μουσική…
Ας δοκιμάσουμε και εμείς λοιπόν…
5η δράση : STEAM-ARCHEOLOGY
Ο φίλος μας ο SMILEY πριν λίγες μέρες βρήκε ένα κεραμικό βάζο στην αυλή του ….και τώρα χρειάζεται τη βοήθεια μας …ποιος να το έφτιαξε άραγε και πως; και τώρα τι πρέπει να κάνει με αυτό;;
« Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το παιδί και μαζί του το παιχνίδι, γιατί παιδί χωρίς παιχνίδι είναι σαν … πηγή χωρίς νερό, στυλό χωρίς μελάνι, φθινόπωρο χωρίς χρώματα, άνθρωπος χωρίς φαντασία »
Τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότερες γενιές συνδύαζαν την ψυχαγωγία με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα παιχνίδια ήταν κυρίως ατομικά αλλά και ομαδικά, όπως επίσης άλλα για τα αγόρια κι άλλα για τα κορίτσια. Ήταν πήλινα, οστέινα, ξύλινα μαρμάρινα, κέρινα, γύψινα ή υφασμάτινα. Κούκλες, άμαξες, ζώα, τόπια, στεφάνια, είδη νοικοκυριού, κουδουνίστρες, σβούρες, αλλά και σκάκι, τρίλιζες ήταν τα πιο δημοφιλή. Ακόμα και η γυμναστική, η μουσική και ο χορός είχαν την έννοια του παιχνιδιού μέσα τους (ολυμπιακοί αγώνες).
Ξεκινήσαμε λοιπόν με την παρουσίαση του αγαπημένου μας παιχνιδιού και τέλος την παρουσίαση του αγαπημένου παιχνιδιού της κυρίας, του μπαμπά και της μαμάς…
Το κάθε παιδί έφερε στη τάξη το αγαπημένο του παιχνίδι, μας το παρουσίασε και μας εξήγησε το λόγο που το κάνει τόσο ξεχωριστό για αυτό…
Κάπως έτσι άρχισε το ταξίδι πίσω στο χρόνο…..
Τα παιδιά ρώτησαν τους γονείς τους με τι έπαιζαν όταν ήταν παιδιά…τα κατέγραψαν σε ένα χαρτί και μας τα έφεραν στο σχολείο… ανάμεσα τους παιχνίδια αγαπημένα…παιχνίδια που περάσαμε ώρες αμέτρητες να παίξουμε με τους φίλους μας…παιχνίδια που ξεχάστηκαν με το πέρασμα των χρόνων…
παιχνίδια όπως το γιο-γιο, τη σβούρα, το σχοινάκι, τους βόλους, το λάστιχο……
Ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά….και οι τάξεις μας θυμίζουν χειμωνιάτικα τοπία…
Μπορεί έξω να είδαμε ελάχιστο χιόνι …. αλλά οι τάξεις μας γέμισαν χιονονιφάδες…με πολλά χρώματα και διαφορετικά σχήματα..
Διαβάσαμε το βιβλίο ” Η μικρή χιονονιφάδα” και άσπρες και πολύχρωμες νιφάδες άρχισαν να απλώνονται στο χώρο..
Μέσα απο ένα χιουμοριστικό animation είδαμε πως γεννιούνται οι νιφάδες…
και στη συνέχεια πως μπορούμε να τις σχεδιάσουμε βήμα βήμα….
Κάναμε και ένα πείραμα … Με πολύ απλά υλικά φτιάξαμε το δικό μας χιόνι…
Ήρθε η ώρα να ντυθούμε ζεστά….και να βγούμε μια βόλτα...
Με το παιχνίδι όλες οι δραστηριότητες αποκτούν άλλο νόημα…
Ντύσε το φίλο σου όσο πιο γρήγορα μπορείς…
Αφού ντυθήκαμε…είπαμε να βγούμε μια βόλτα να απολαύσουμε τη φύση γύρω μας το χειμώνα… Ξεκινήσαμε απο το σπίτι…αλλά που φτάσαμε τελικά…
Φτάσαμε μπροστά σε μία σπηλιά … πλησιάσαμε αλλά δεν ακουγόταν κάτι…
μα φυσικά αφού οι αρκούδες πέφτουν σε χειμέρια νάρκη το χειμώνα…
Μάθαμε ποια ζώα πέφτουν σε χειμέρια νάρκη και γιατί συμβαίνει αυτό…
Μπήκαμε στη σπηλιά αλλά δεν βρήκαμε μέσα την αρκούδα….που να είχε πάει…
Αναστάτωση και στο ξενοδοχείο.. ο υπάλληλος μπέρδεψε τα κλειδιά των δωματίων των παράξενων ενοίκων του ξενοδοχείου.. ας τον βοηθήσουμε γιατί τα ζωάκια είναι κουρασμένα και θέλουν να κοιμηθούν επιτέλους…
Αφού τακτοποιήθηκαν ήρθε η ώρα να κλείσουν οι πόρτες και να κοιμηθούν μέχρι την άνοιξη… ας τους δώσουμε τα κλειδιά τους…
Αλλά το ξενοδοχείο δεν είχε πολλά δωμάτια και δε μπόρεσε να φιλοξενήσει όλους τους φίλους μας…και πήραν το δρόμο για το δάσος ξανά…ώσπου ξαφνικά…
Τόσα ζωάκια πως να χώρεσαν μέσα στο γάντι…. (δραματοποίηση του παραμυθιού)
Βάλαμε στη σειρά την ιστορία μας… και τοποθετήσαμε τα ζωάκια με τη σειρά της ιστορίας μέσα στο γάντι μας…
Προσπαθήσαμε να κάνουμε αναγραμματισμό στη λέξη γάντι…σε πεζά και σε κεφαλαία…και να μάθουμε τα γράμματα της..
Στο κλείσιμο του παραμυθιού τα παιδιά πήραν μια κατασκευή που θα τα βοηθήσει να μπορούν να αναδιηγηθούν την ιστορία…
Στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης της ψυχικής υγείας και ανθεκτικότητας των μικρών μας μαθητών, μια εξαιρετική διδακτική προσέγγιση του γνωστού σε όλους μας παραμυθιού ” Η Κοκκινοσκουφίτσα” από την κ. Άννα (Κοινωνική λειτουργός της σχολικής μονάδας ) ήρθε να μας υπενθυμίσει το “κανόνα”
“Δεν πρέπει να μιλάμε ποτέ σε αγνώστους, Δε πρέπει να μοιραζόμαστε τα προσωπικά μας στοιχεία”
Τα παιδιά παρέα με την Κύρια Άννα παρακολούθησαν την ιστορία της μικρής μας φίλης…
Μέσα από τη συζήτηση παρατηρήσαμε πως οι ήρωες του παραμυθιού μας έκαναν κάποια λάθη και είδαμε τους κινδύνους που έκρυβαν.
Η Κοκκινοσκουφίτσα πήγε μόνη της στο δάσος
Η Κοκκινοσκουφίτσα δεν άκουσε την μαμά της.
Μίλησε στον λύκο που ήταν ένας άγνωστος
Η γιαγιά άφησε τον λύκο να μπει μέσα στο σπίτι χωρίς να το γνωρίζει.
Με αφορμή λοιπόν τα λάθη της φίλης μας συζητήσαμε το γιατί δε πρέπει να μιλάμε σε αγνώστους και τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που κάποιος άγνωστος μας πλησιάσει!!
Προτείναμε και στη Κοκκινοσκουφίτσα τι θα έπρεπε να κάνει….
και δραματοποιήσαμε την ιστορία με τη σωστή αντίδραση της φίλης μας..
1. Υπενθυμίζουμε στο παιδί μας ότι οι ενήλικες δεν ζητούν βοήθεια από τα παιδιά.
2. Αντικαθιστούμε τη λέξη «ξένος» με το «πονηρός», επειδή η εξωτερική εμφάνιση, η θρησκεία και η υπηκοότητα δεν παίζουν κανένα ρόλο.
3. Πονηρός μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε που το παιδί γνωρίζει περισσότερο ή λιγότερο. Ο γείτονας, ο περιπτεράς κ.λπ. Οποιοσδήποτε προσπαθεί να κάνει ένα παιδί να παρακούσει τους κανόνες ή να βλάψει το σώμα του είναι πονηρός.
4. Ακούμε το παιδί μας! Αν, για παράδειγμα, δεν θέλει να βρίσκεται μόνο με κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο, όπως η babysitter, κάποιος συγγενής, ένας οικογενειακός φίλος, δεν το πιέζουμε και διερευνούμε διακριτικά του λόγους της αποφυγής.
5. Δημιουργούμε σχέδιο δράσης και προετοιμάζουμε τα παιδιά μας για την περίπτωση που χαθούν σε ένα εμπορικό κέντρο ή αν κάποιος τους ζητήσει οδηγίες ή βοήθεια.
6. Δεν γράφουμε ΠΟΤΕ το όνομα του παιδιού στην εξωτερική πλευρά των ρούχων ή της τσάντας του. Ο πονηρός πιθανόν να το πλησιάσει λέγοντας το όνομά του.
7. Προτρέπουμε το παιδί μας να εμπιστεύεται το ένστικτό του. «Αν νιώσεις άβολα, πιθανόν κάτι να μην είναι σωστό».
8. Καθιερώνουμε έναν βασικό οικογενειακό κανόνα: «Στην οικογένειά μας δεν έχουμε μυστικά, ειδικά με άλλους ενήλικες».
9. Αφιερώνουμε ουσιαστικό χρόνο στο παιδί μας. Ο πονηρός θα εκμεταλλευτεί την δίψα του παιδιού για προσοχή.
10. Δεν πιέζουμε το παιδί να αγκαλιάζει ή να φιλά κάποιον αν δεν το θέλει. Το παιδί μπορεί από πολύ μικρό να εκφράζει τα συναισθήματά του όπως θέλει.
11. Ξέρουμε ποιοι είναι οι άνθρωποι που έρχονται σε καθημερινή επαφή μαζί του στο σχολείο και τις υπόλοιπες δραστηριότητές του.
12. Έχουμε πάντοτε ανοιχτά τα κανάλια επικοινωνίας με το παιδί μας, ώστε να νιώθει άνετα να έρχεται να μας λέει αν κάτι το απασχολεί.
13. Διδάσκουμε τις έννοιες της ασφάλειας με γλυκό και χαλαρό τρόπο. Οι τακτικές εκφοβισμού κάνουν το παιδί να φοβάται και δεν είναι απαραίτητες.
Τι πρέπει να ξέρουν τα παιδιά
1. Το σώμα μου είναι δικό μου! (ή είμαι ο κύριος του κορμιού μου!).
2. Γνωρίζω το όνομά μου, τη διεύθυνσή μου, τον αριθμό μου και τα ονόματα των γονιών μου. (Μην ξεχνάτε, τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν τους αριθμούς των κινητών των γονιών τους!)
3. Οι ενήλικες που είναι ακίνδυνοι δεν ζητάνε βοήθεια από παιδιά! (πηγαίνουν σε ενήλικες αν χρειάζονται βοήθεια).
4. Δεν πηγαίνω ΠΟΥΘΕΝΑ και δεν παίρνω ΤΙΠΟΤΑ από κάποιον που δεν γνωρίζω.
5. Πριν πάω οπουδήποτε, αλλάξω τα σχέδιά μου, πριν μπω σε ένα αμάξι ακόμη και κάποιου γνωστού, πρέπει πρώτα να ΡΩΤΗΣΩ κάποιον κηδεμόνα. Αν δε μπορώ να ρωτήσω, η απάντηση είναι ΟΧΙ!
6. Δεν χρειάζεται να είμαι ευγενικός, αν κάποιος με κάνει να φοβάμαι ή να νιώθω άβολα. Μπορώ να πω ΟΧΙ… ακόμη και σε έναν ενήλικα, αν χρειαστεί.
8. Δεν κρατάω μυστικά… ειδικά αν με κάνουν να φοβηθώ ή να αισθανθώ άβολα (κανένας ενήλικας δεν θα έπρεπε να πει σε ένα παιδί να κρατήσει μυστικό).
9. Αν χαθώ σε έναν δημόσιο χώρο, μπορώ να σταματήσω και να φωνάξω ή να πάω σε μια μαμά με παιδιά και να ζητήσω βοήθεια.
10. Πρέπει να ακούω πάντα τη φωνούλα μέσα μου, ειδικά αν μου λέει πως «κάτι δεν πάει καλά».
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή