ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΓΩ..»

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Ανθρώπινα δικαιώματα – Συμπερίληψη

Τίτλος: «Αν ήμουν εγώ»    

 

Tο παρόν Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση.

Στόχος μας είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, αποδοχής και σεβασμού του άλλου.

Ας γνωριστούμε διαφορετικά….

Τα παιδιά κάθονται στα τραπεζάκια ως ομάδα και στο κάθε τραπέζι υπάρχουν μερικές εκτυπωμένες εικόνες. Η  νηπιαγωγός έχει ήδη εκτυπώσει όσες χρειάζεται για να έχουν όλες οι ομάδες τις ίδιες κάρτες.

Μετά από συζήτηση συμφωνούμε και δημιουργούμε μια μικρή αφίσα.

be9edefa 6fc4 40fa b4da 81c84a2f2f48

Ζητά πρώτα από το κάθε παιδί και αφού επιλέξει ο καθένας μία κάρτα, θα πρέπει στο Φύλλο εργασίας  να ζωγραφίσει τι «θέλω να έχω» και ποια νομίζει ότι είναι η «μεγαλύτερη ανάγκη που έχει.»

18c3117c ccd8 4c49 9110 36c386ec9fed 06e6f3e7 9e7f 496e 8236 460f36dc1898

 

5b46cd82 3c16 4f9c 8d9c e2349737fc38

 

Γράφουμε σε χαρτάκια τις ανάγκες και τις αντιγράφουμε στον υπολογιστή δημιουργώντας ένα συννεφόλεξο με την εφαρμογή wordArt.

3d46d32d 1dd1 41d6 99b6 56e68f4866dd

Το συννεφόλεξο γίνεται και φύλλο εργασίας

 

9794639f 49d3 4f80 8f69 581b667df408 ddb658a7 5387 487e 82d2 2d436fc77bd6

Και μενταγιόν…

2a1575ac 2acb 4fe1 a2b3 958c56c25bf2

Η κάθε ανάγκη
έχει ένα όνομα: δικαίωμα

 

Τις ανάγκες μας αυτές τις ονομάζουμε και δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους.

Φτιάχνουμε στην εφαρμογή  popplet έναν εννοιολογικό χάρτη.

Stigmiotypo othonhs 2025 05 02 134554

 

και μια αφίσα που φτιάξαμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών.

8fd5bd90 7292 4612 b411 049d2eb26ec7

Έπειτα είδαμε σε ομάδες φωτογραφίες και εικόνες απ’ την UNICEF που απεικόνιζαν παιδιά σε κατάσταση πολέμου , πείνας και φτώχιας κλπ.

Συζητήσαμε στην ολομέλεια και αναφέραμε τις ανάγκες που έχουν αυτά τα παιδιά και τις αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας.

b04dcc9f 7abe 496d 9bad b0c1edcd1ea0

Κι αν ήμουν εγώ..

 

Βλέπουμε το βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” και προσπαθούμε να αντιληφθούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το παιδί αυτό και τη λύση τους. Συζητήσαμε πώς θα νιώθαμε αν είμασταν εμείς στη θέση της.

a1f0c738 b07b 4843 8f38 ee6e15ae00b8

63755200 a01b 49de 9295 0be0b43a5268

Τέλος, συζητάμε για το πως νιώθουμε γι’ αυτά που μάθαμε και συζητήσαμε στο εργαστήριο που κάναμε. Είμαστε δυνατή ομάδα και προχωράμε…!

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε και από τα δύο τμήματα και οι εργασίες που αναρτώνται είναι ενδεικτικές.