ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Ανθρώπινα δικαιώματα – Συμπερίληψη
Τίτλος: «Αν ήμουν εγώ»
Tο παρόν Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση.
Στόχος μας είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, αποδοχής και σεβασμού του άλλου.
Ας γνωριστούμε διαφορετικά….
Τα παιδιά κάθονται στα τραπεζάκια ως ομάδα και στο κάθε τραπέζι υπάρχουν μερικές εκτυπωμένες εικόνες. Η νηπιαγωγός έχει ήδη εκτυπώσει όσες χρειάζεται για να έχουν όλες οι ομάδες τις ίδιες κάρτες.
Μετά από συζήτηση συμφωνούμε και δημιουργούμε μια μικρή αφίσα.
Ζητά πρώτα από το κάθε παιδί και αφού επιλέξει ο καθένας μία κάρτα, θα πρέπει στο Φύλλο εργασίας να ζωγραφίσει τι «θέλω να έχω» και ποια νομίζει ότι είναι η «μεγαλύτερη ανάγκη που έχει.»
Γράφουμε σε χαρτάκια τις ανάγκες και τις αντιγράφουμε στον υπολογιστή δημιουργώντας ένα συννεφόλεξο με την εφαρμογή wordArt.
Το συννεφόλεξο γίνεται και φύλλο εργασίας
Και μενταγιόν…
Η κάθε ανάγκη
έχει ένα όνομα: δικαίωμα
Τις ανάγκες μας αυτές τις ονομάζουμε και δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους.
Φτιάχνουμε στην εφαρμογή popplet έναν εννοιολογικό χάρτη.
και μια αφίσα που φτιάξαμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών.
Έπειτα είδαμε σε ομάδες φωτογραφίες και εικόνες απ’ την UNICEF που απεικόνιζαν παιδιά σε κατάσταση πολέμου , πείνας και φτώχιας κλπ.
Συζητήσαμε στην ολομέλεια και αναφέραμε τις ανάγκες που έχουν αυτά τα παιδιά και τις αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας.
Κι αν ήμουν εγώ..
Βλέπουμε το βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” και προσπαθούμε να αντιληφθούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το παιδί αυτό και τη λύση τους. Συζητήσαμε πώς θα νιώθαμε αν είμασταν εμείς στη θέση της.
Τέλος, συζητάμε για το πως νιώθουμε γι’ αυτά που μάθαμε και συζητήσαμε στο εργαστήριο που κάναμε. Είμαστε δυνατή ομάδα και προχωράμε…!
Το εργαστήριο υλοποιήθηκε και από τα δύο τμήματα και οι εργασίες που αναρτώνται είναι ενδεικτικές.