Πώς τα πέρασες σήμερα;

Κάθε γονιός θέλει να ξέρει πώς ήταν η ημέρα του παιδιού στο σχολείο. Όμως, η ερώτηση «πώς πέρασες σήμερα στο σχολείο;», συχνά παίρνει τη μονολεκτική απάντηση «καλά». Με ποιον τρόπο θα πρέπει να μιλάμε στα παιδιά, ώστε να έχουμε μία καλύτερη και πιο ουσιαστική επικοινωνία μαζί τους;

Κάποια παιδιά γυρίζοντας από το σχολείο στο σπίτι, περιγράφουν με κάθε λεπτομέρεια την ημέρα τους. Κάποια άλλα, όμως, δεν δείχνουν τόσο πρόθυμα να μιλήσουν, ούτε καν να απαντήσουν στις ερωτήσεις των γονιών τους.

Αν, λοιπόν, το παιδί δεν δείχνει έτοιμο να μιλήσει για ό,τι συμβαίνει όσο είναι στο σχολείο, πώς μπορούμε να το κάνουμε να ανοιχτεί και να πετύχουμε μία αληθινή επικοινωνία μαζί του;

Για να καταλάβουμε πώς περνάει το παιδί μας στο σχολείο, τι το ευχαριστεί και τι το δυσκολεύει, είναι καλό να κάνουμε ερωτήσεις που δεν μπορούν να απαντηθούν μονολεκτικά. Έτσι θα μπορέσουμε να εντοπίσουμε τα μαθήματα στα οποία υστερεί και να το βοηθήσουμε, να δούμε ποιες είναι οι σχέσεις του με τα άλλα παιδάκια στην τάξη και τη δασκάλα, κ.λπ.

Επίσης, μπορούμε να το ενθαρρύνουμε να μιλάει για τους συμμαθητές του και τους φίλους του στην τάξη, ώστε με αυτό τον τρόπο να περιγράφει περιστατικά στα οποία συμμετέχει, χωρίς να νιώθει ότι αναφέρεται μόνο στον εαυτό του.

Προσπαθήστε να κάνετε τις ερωτήσεις (όχι όλες μαζί βέβαια) σε στιγμές που βλέπετε ότι έχετε την προσοχή του παιδιού σας και που κι εσείς έχετε χρόνο να το ακούσετε πραγματικά.

Αν το παιδί σας είναι λιγομίλητο ή απλώς φαίνεται να μην έχει διάθεση να μιλήσει επιστρέφοντας από το σχολείο, δοκιμάστε να ανοίξετε διάλογο κάποια ώρα που χαλαρώνει, όπως πριν τον ύπνο.

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΙΛΙΑΤΩΝ | ΤΑ ΜΕΛΙΣΣΑΚΙΑ

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΙΛΙΑΤΩΝ | ΤΑ ΜΕΛΙΣΣΑΚΙΑ