Μαγικά Χριστούγεννα!

Viber 2022 12 23 18 43 24 174

“Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα”(Νίκος Καζαντζάκης).

Στο Νηπιαγωγείο από πινέλα και χρώματα άλλο τίποτα! Πιάσαμε λοιπόν δουλειά σαν μικρά ξωτικά, βοηθοί του Άι Βασίλη, και αρχίσαμε με πολύ κέφι και όρεξη να φτιάχνουμε τα φετινά μας Χριστούγεννα Μ α γ ι κ ά !!!

Ήρθε η ώρα τώρα να ξεκουραστούμε και να χαρούμε τις γιορτές και τις διακοπές μας. Καλή αντάμωση με την καινούρια χρονιά!

2023

 

“Ένα Καλικαντζαράκι αλλιώτικο από τ΄άλλα!”

Αποκτήσαμε νέους φίλους!

Viber 2022 11 30 15 55 23 231

Θέλοντας να γνωρίσουμε παιδάκια που μιλάνε με τη νοηματική γλώσσα σκεφτήκαμε να τα καλέσουμε στο σχολείο μας. Γράψαμε λοιπόν μια πρόσκληση και ζωγραφίσαμε παιδάκια για να την διακοσμήσουμε. Την στείλαμε στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης.

Η πρόσκλησή μας έγινε δεκτή και σήμερα με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε στο σχολείο τους καινούριους φίλους μας!

2022 12 02 21 26 40 986

Καθίσαμε σε ένα μεγάλο κύκλο, γνωριστήκαμε και είπαμε τα ονόματά μας! Εκείνοι μάλιστα είχαν και νοηματικά ονόματα!

Μετά μας έδειξαν τα ακουστικά τους! Με αυτά μπορούν να ακούσουν λιγάκι!

2022 12 02 21 51 37 943

Ένα παιδάκι φορούσε ένα πιο δυνατό ακουστικό, που το έλεγαν κοχλιακό και κολλούσε στο κεφαλάκι του με μαγνήτη! Το έβγαλε για να το δούμε και μας άφησε να του το βάλουμε στη θέση του!

Στη συνέχεια μας παρουσίασαν δυο βιβλία που έφτιαξαν στο σχολείο τους. Μας τα χάρισαν κιόλας!

2022 12 02 22 08 55 597

Τα βιβλία“Είμαι Κωφός με “Κ” κεφαλαίο” και “Η Σοφία και τα φανταστικά ακουστικά της” μπορείτε να τα διαβάσετε ψηφιακά πατώντας εδώ και εδώ

Μας είχαν ετοιμάσει και αφίσες! Μας τις παρουσίασαν και μας τις χάρισαν!

Με αυτές ήθελαν να μας ζητήσουν την αποδοχή και το σεβασμό στη διαφορετικότητα!

Όμως κι εμείς είχαμε ετοιμάσει αφίσες για εκείνους. Βάλαμε τις ζωγραφιές μας για να μη μας ξεχάσουν και γράψαμε τα συνθήματα: “Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!” και “Εγώ κι εσύ μαζί είμαστε πιο δυνατοί!”

Στη συνέχεια αφού φάγαμε όλοι μαζί βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε!

Η κυρία Σπυριδούλα και οι καινούριοι φίλοι μας μας έμαθαν το χαλασμένο τηλέφωνο και στη νοηματική!

Μερικές από τις αφίσες του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης τις χάρισαν στο Δημαρχείο μας προκειμένου να ζητήσουν το σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας αλλά κυρίως την προσβασιμότητα που τόσο την έχουν ανάγκη! Χαρίσαμε κι εμείς την μία αφίσα μας στο Δημαρχείο. Η Δήμαρχος πρότεινε να μπουν στην έκθεση του πρώτου ορόφου, μαζί με τα έργα ζωγραφικής των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου με θέμα “Χρωματίζω τα Παραολυμπιακά αθλήματα”. Αν θέλετε μπορείτε να τις δείτε εκεί από κοντά!

Έφτασε και η ώρα του αποχωρισμού! Πριν όμως από αυτό μας περίμενε όλους μια έκπληξη! Ένα βιβλιοτετράδιο – λεξικό με τα γράμματα της αλφαβήτας με το δακτυλικό αλφάβητο, ίδιο για όλους, για εμάς και για τους καινούριους φίλους μας!

Το σχολικό τους τους περίμενε έξω από το σχολείο μας, Αλλά πριν φύγουν τους ζητήσαμε να μας ξανάρθουν, κι εκείνοι μας το υποσχέθηκαν!

Δείτε το βίντεο που δημιούργησαν από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης για την σημερινή ημέρα

 

 

“ Νερό… μεταμορφώσεις”

Σήμερα στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε το πειραματικό εργαστήρι με θέμα: “ Νερό… μεταμορφώσεις” από την ομάδα ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΞ και πολύ το διασκεδάσαμε!

Viber 2022 11 30 11 06 22 049

Μάθαμε ότι η σταγονούλα του νερού αποτελείται από ένα Οξυγόνο και δύο Υδρογονούλες!

Για κοίτα πόσα σχήματα παίρνει το νερό ανάλογα με το δοχείο που το βάζουμε! Πότε κύλινδρος, πότε κύβος, πότε σφαίρα, πότε κώνος!!!

Η κυρία Ελένη είχε πονοκέφαλο αλλά το χάπι που της έδωσε ο γιατρός ήταν τεράστιο για να το καταπιεί! Ευτυχώς η νοσοκόμα το έριξε στο νερό και διαλύθηκε! Η διαλυτότητα είναι μια σπουδαία ιδιότητα του νερού!

Μιλήσαμε και για άλλες ιδιότητες του νερού όπως η Ανωσούλα (άνωση) που πότε νικά και πότε όχι τη Βαρύτητα! Έτσι μερικά υλικά βυθίζονται και άλλα επιπλέουν!

Παίξαμε ακόμη ένα θεατρικό παιχνίδι: Ήταν λέει ένας εμπρηστής που έβαλε φωτιά στο δάσος! Τον κατάλαβαν όμως τα παιδιά και φώναξαν: “Φωτιά! Φωτιά! 199! 199!” Έτρεξαν τότε οι πυροσβέστες και έσβησαν τη φωτιά και οι αστυνομικοί έπιασαν τον εμπρηστή! Έτσι σώθηκε το δάσος!

Ωραία τα παιχνίδια με την κυρία Ελένη αλλά όταν έφτασε στο σχολείο μας ο Δόκτωρ Πειραματίξ με τα μαγικά του παγάκια μέσα σε ένα κουτί από φελιζόλ, έγινε χαμός. Μέσα στην τάξη μας είδαμε όλα τα καιρικά φαινόμενα! Αντί για τον ήλιο (μιας και η μέρα ήταν βροχερή) το νερό εξατμίστηκε με το βραστήρα και σχημάτισε συννεφάκι. Αυτό το συννεφάκι όταν ακουμπούσε στο ταψάκι που κρατούσε ο Δόκτωρ Πειραματίξ  γεμάτο με τα παγάκια του, έγινε βροχή, αλλά και χιόνι! Δεν θα το πιστέψετε χιόνισε μέσα στην τάξη μας!

Έγινε και κάτι ακόμα πιο καταπληκτικό! Γέμισε η τάξη μας ομίχλη!

 

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όταν έριξε τα παγάκια του μέσα στο μπουκάλι που είχε νερό με σαμπουάν, άρχισε να βγαίνει σαπουνάδα ασταμάτητα!

Ευχαριστούμε κυρία Ελένη και Δόκτωρ Πειραματίξ! Να μας ξανάρθετε με καινούρια πειράματα, μας αρέσουν πολύ τα

πειράματα!

 

Γιορτή του Πολυτεχνείου – Γιορτή της Δημοκρατίας!

Πριν τη γιορτή του Πολυτεχνείου μάθαμε τι απολαμβάνουμε με την Δημοκρατία…. και τι στερούμαστε με την Δικτατορία. Δύο λέξεις που αρχίζουν από το ίδιο γράμμα Δ, αλλά είναι τόσο διαφορετικές έννοιες. Μέσα από παραμύθια και βιωματικές δραστηριότητες μπορέσαμε να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι να εκφράζουμε ελεύθερα τη γνώμη μας, αλλά και να σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων.

Viber 2022 11 18 17 56 12 421 .jpg

Παρακολουθήσαμε μέσω του υπολογιστή εικόνες και βίντεο σχετικά με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια που ακούγονταν εκείνη την περίοδο

 

Φτιάξαμε ομαδικά κολάζ … αλλά και τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης!!!

Viber 2022 11 18 21 34 41 274



Λήψη αρχείου

Τελικά έφτασε και η 17 Νοεμβρίου, η μέρα της γιορτής του Πολυτεχνείου και στο σχολείο μας περίμενε μια έκπληξη! Παρακολουθήσαμε την παράσταση κουκλοθεάτρου της Ντενεκεδούπολης και πολύ μας άρεσε!

2022 11 18 12 04 06 568

Ντενεκεδούπολη

Δημιουργός: nektkorkou, στις: 19-11-2022, διάρκεια: 00:00:41

Κουκλοθέατρο

Και του χρόνου!

 

 

 

Περήφανα ελληνόπουλα!

Πριν τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου μιλήσαμε για την επέτειο του “ΟΧΙ” και για τη Γερμανική κατοχή στη χώρα μας.

.png

Κατανοήσαμε την αξία της Ειρήνης μέσα από παιχνίδια και ιστορίες.

Viber 2022 11 08 15 10 03 544

Γνωρίσαμε τη Σημαία μας, το εθνικό μας σύμβολο και μάθαμε να τραγουδάμε τον Εθνικό μας Ύμνο.

Και ένα ψηφιακό παιχνιδάκι με τις σημαίες Ελλάδας, Ιταλίας, Γερμανίας και Ευρώπης που θα μπορείτε να το βρείτε και στον πίνακα δραστηριοτήτων!

Διασκεδάσαμε μαθαίνοντας τα τραγούδια:

Έτσι έφτασε και η μέρα της Εθνικής μας γιορτής. Ντυθήκαμε τα χρώματα της σημαίας μας και με καμάρι απαγγείλαμε τα ποιήματά μας, τραγουδήσαμε, χορέψαμε!

1ο2ο.jpgViber 2022 10 27 12 04 31 590aβ

Μάθαμε ότι η δάφνη συμβολίζει τη δόξα και φτιάξαμε ένα πραγματικό δάφνινο στεφάνι για να τιμήσουμε τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία μας!Viber 2022 10 27 12 04 32 330a

Έφτασε η ώρα για την παρέλαση! Ένα δύο, ένα δυο…

Φτάσαμε μπροστά στη Σημαία του σχολείου και καταθέσαμε το στεφάνι μας! Κρατήσαμε ενός λεπτού σιγή!

.jpg

Και η γιορτούλα μας έφτασε στο τέλος της με τον Εθνικό μας Ύμνο! Πατήστε εδώ για να μας ακούσετε!.png

Και του χρόνου!Viber 2022 11 07 17 04 36 917

 

Λεπτή κινητικότητα

Η λεπτή κινητικότητα αφορά στην ικανότητα του παιδιού να χρησιμοποιεί τους λεγόμενους μικρούς μύες των δαχτύλων, των  χεριών και του βραχίονα, ώστε  να χειρίζεται επιδέξια, αποτελεσματικά και με ακρίβεια διάφορα αντικείμενα, υλικά και εργαλεία. Η λεπτή κινητικότητα αναπτύσσεται παράλληλα με τον οπτικοκινητικό συντονισμό (ο εγκέφαλος συντονίζεται μεταξύ αυτού που κάνει και αυτού που βλέπει). Οι καλές κινητικές δεξιότητες αποτελούν ισχυρό προγνωστικό δείκτη για μια επιτυχή σχολική πορεία.

Μέσα στην καθημερινότητα του, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο, το παιδί έχει τη δυνατότητα να εξασκεί τη λεπτή του κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό του π.χ. όταν τρώει χρησιμοποιώντας το πηρούνι/κουτάλι του, όταν ντύνεται-ξεντύνεται, όταν ανοιγοκλείνει τη βρύση, κουμπώνει – ξεκουμπώνει φερμουάρ ή κουμπιά, φτιάχνει πύργους με lego, παίζει με πλαστελίνη κ.λ.π. 

Παρακάτω σας προτείνουμε ορισμένες διασκεδαστικές δραστηριότητες για την εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και στο σπίτι!

1Λαβίδες κουζίνας. Χρησιμοποιείστε χρωματιστά πον – πον/κουμπιά/χάντρες… και το σκεύος για μάφινς ή πλαστικά δοχειάκια. Το παιδί θα βάζει σε κάθε θήκη ή δοχείο τα πον-πον ενός χρώματος ή ενός μεγέθους συνδυάζοντας μαθηματικά και λεπτή κινητικότητα. Για μεγαλύτερη δυσκολία χρησιμοποιείστε λαβίδες κουζίνας, τσιμπιδάκι φρυδιών κ.λ.π. για να πιάσουν τα μικροαντικείμενα.

https://blogs.sch.gr/nipath/2020/03/22/dexiotites-gia-lepti-kinitikotita-sto-spiti/

2            3 

Σε χαρτί βάζετε τελίτσες κόλλας. Το παιδί θα μπορεί να κολλήσει σε αυτές κουμπιά/όσπρια/πον – πονς… Εναλλακτικά μπορείτε να βάλετε κόλλα στο περίγραμμα ενός απλού σχεδίου π.χ. ήλιος, σπίτι κ.λ.π. και τα παιδιά να κολλήσουν τα αντικείμενα σε αυτό.

Χρησιμοποιώντας λαστιχάκια! Ζητήστε από το παιδί φορώντας το λάστιχο να πιάσει μικρά αντικείμενα (όσπρια/πον-πονς κ.λ.π.) από ένα κουτί/δοχείο και να τα μεταφέρει σε ένα άλλο.

https://special-learners.gr/%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/

4

Καθαριστικό πίπας και σουρωτήρι. Το παιδί θα προσπαθήσει να περάσει μέσα από τις τρύπες του σουρωτηριού καθαριστικά πίπας και να φτιάξει ένα ξεχωριστό έργο τέχνης!

https://handsonaswegrow.com/fine-motor-activity-pipe-cleaners/

https://special-learners.gr/%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/

5

Καλαμάκια. Χρησιμοποιώντας ένα παλιό κουτί που θα του ανοίξετε τρύπες το παιδί θα τοποθετήσει εκεί καλαμάκια διαφόρων χρωμάτων. Αν θέλετε να συνδυάσετε και λίγα μαθηματικά: γράψτε σε καρτέλες αριθμούς. Τα παιδιά θα βάζουν στις τρύπες τόσα καλαμάκια όσα τους υποδεικνύει ο αριθμός ή για επέκταση τόσα π.χ. κίτρινα καλαμάκια όσα τους υποδεικνύει ο αριθμός!

https://theimaginationtree.com/discovery-box-3-straws/

6

Πλαστελίνη.  Συνδυασμός λεπτής κινητικότητας και γραφής: γράψτε πάνω σε καρτέλες απλές λέξεις π.χ. το όνομα του παιδιού ή το όνομα των μελών της οικογένειας. Το παιδί κάνει ένα «μακαρόνι» με την πλαστελίνη και κατόπιν την επικολλά πάνω στη λέξη.

https://special-learners.gr/%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/

7

Αλατοζύμη: Εναλλακτικά μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας αλατοζύμη για κατασκευές και να βοηθήσει και το παιδί:

2 κούπες αλεύρι

1 κούπα νερό

1 κούπα αλάτι

Σε μία λεκάνη τοποθετούμε όλα τα υλικά. Ανακατεύουμε καλά και ζυμώνουμε, ώσπου το μίγμα να γίνει μαλακό και εύπλαστο. Εάν κολλάει στα χέρια προσθέτουμε λίγο αλεύρι ακόμα.

Αν θέλουμε, ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 160-170 βαθμούς για 15-20 λεπτά αναλόγως του πάχους των κατασκευών. Καλό είναι να τις σκεπάσετε με αλουμινόχαρτο, για να μην αρπάξουν. Βάφονται με ό,τι χρώμα θέλετε.

Η αλατοζύμη διατηρείται για εβδομάδες ή και μήνες μέσα σε σακουλάκια τροφίμων ή τυλιγμένη με μεμβράνη κουζίνας στο ψυγείο.

Προαιρετικά: Χωρίζουμε τη ζύμη σε μικρά κομμάτια και προσθέτουμε τέμπερα ή για μεγαλύτερη ασφάλεια χρώμα ζαχαροπλαστικής. Ζυμώνουμε, ώσπου το ζυμάρι να αποκτήσει ομοιόμορφο χρώμα.

https://www.sheblogs.eu/alatozymi/

8

Ύφανση. Χρησιμοποιείστε καθαριστικά πίπας ή κορδόνι και τη σκάρα της κουζίνας περνώντας το σύρμα πίπας ή το κορδόνι εναλλάξ (πάνω – κάτω) στη σκάρα.

https://jdaniel4smom.com/2011/10/readexplorelearn-bugtown-boogie.html

9Βραχιόλια. Με καθαριστικά πίπας και χάντρες ή κορδόνι και ζυμαρικά (πένες ή κοφτό μακαρονάκι) το παιδί θα φτιάξει κοσμήματα.

https://special-learners.gr/%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/

10Κόψιμο με ψαλίδι διαφόρων γραμμών.

http://www.dv-smilje.hr/event/aktivnosti-za-djecu-01/

IMG 20221017 204704 1Μανταλάκια. Δραστηριότητα λεπτής κινητικότητας και μαθηματικών. Με μανταλάκια φτιάχνουμε τρενάκια  π. χ. κατά χρώμα και συγκρίνουμε. Ποιο είναι μακρύτερο; Ποιο έχει τα περισσότερα μανταλάκια;

Καλή σας διασκέδαση!

 

Οι πρώτες μέρες στο σχολείο μας!

Αφού γνωριστήκαμε παίζοντας πολλά παιχνίδια γνωριμίας, ορίσαμε τους τρόπους κατάλληλης συμπεριφοράς για το χώρο του σχολείου και υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης μας:

Κάθε πρωί αφού πάρουμε παρουσίες για να δούμε ποιοι από τους φίλους μας λείπουν, κάνουμε τις καθημερινές ρουτίνες του σχολείου μας: ημερομηνία και καιρός. Αρχίσαμε να μαθαίνουμε το όνομά μας αλλά και τα ονόματα των φίλων μας!

Θαυμάστε μερικές από τις πρώτες καλλιτεχνικές μας δημιουργίες, τόσο ατομικές όσο και ομαδικές!

Κάναμε ασκήσεις ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού και έτσι δεν τον φοβόμαστε! Άλλωστε πολύ διασκεδάσαμε και με τον κ. Σεισμόλαδο τον Μέγα που επισκέφτηκε το σχολείο μας με τη Θεατρική ομάδα “Αερόπλοιο”

Η μις Κατερίνα με διασκεδαστικά παιχνιδοτράγουδα και παραμύθια μας φέρνει σε επαφή με την αγγλική γλώσσα:

Τα βίντεο αυτά καθώς και πολλά ακόμα παιχνίδια με γράμματα, αριθμούς, παζλ και πολλά άλλα μπορείτε να τα βρείτε στον πίνακα δραστηριοτήτων της σελίδας μας!