Απρίλιος των Βιβλίων, της Άνοιξης, της Πασχαλιάς!
Ο Απρίλιος μπήκε ανθισμένος και γιορτινός. Πρώτη σπουδαία γιορτή η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου. Διαβάσαμε το φετινό μήνυμα, που ήταν ποίημα και μας ταξίδεψε στην Ολλανδία και στους δικούς της συγγραφείς και εικονογράφους. Εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε και το δικό μας ποίημα αξιοποιώντας τη δημιουργική γραφή. Κάθε παιδί είπε αυθόρμητα μια λέξη, βάλαμε όλες τις λέξεις στο τραπέζι, δημιουργήσαμε προτάσεις με τυχαίες ομάδες λέξεων και το χαρήκαμε πολύ! Στη συνέχεια εικονογραφήσαμε τις προτάσεις μας και προέκυψε ένα πολύ ενδιαφέρον και λίγο…τρελούτσικο ποίημα, που η κυρία Νεκταρία το πήρε, «ψάρεψε» σχετικές φωτογραφίες από το διαδίκτυο και το έκανε εικονοποίημα. Απολαύστε το!
Διαβάσαμε το βιβλίο «Πειρατίνα Ίωση κατά Σωματόκαστρου», μιλήσαμε για τη διαδικασία έκδοσης ενός βιβλίου και τους επαγγελματίες που απασχολούνται σε αυτήν καθώς η κυρία Εύη είναι και συγγραφέας και μας μετέφερε την εμπειρία από πρώτο χέρι και διασκεδάσαμε με τον ατακτούλη παπαγάλο που επαναλάμβανε με τσιριχτή φωνή ό,τι του λέγαμε. Θυμηθήκαμε τι πρέπει να κάνουμε για να διατηρήσουμε το σώμα μας γερό και δυνατό, το μυαλό μας κοφτερό και την καρδιά μας γεμάτη θετικά συναισθήματα για τη ζωή και τις ομορφιές της!
Ασχοληθήκαμε με το σχολικό μας κήπο, φυτεύοντας και φροντίζοντας λαχανικά εποχής. Καμαρώσαμε την αμυγδαλιά μας που έδεσε τα τσαγαλάκια της και την κυδωνιά μας που άνθισε και έγινε πανέμορφη νυφούλα. «Τσακώσαμε» με το φακό της φωτογραφικής μηχανής δύο πανέμορφες πεταλούδες στην αυλή του σχολείου μας, καθώς γέμισε αγριολούλουδα και έντομα που κατέφθασαν για να μας πείσουν ότι ήρθε η άνοιξη, παρά το κρύο και την κακοκαιρία ορισμένων ημερών.
Παίζουμε τρίλιζα με τις μελισσούλες και τα λουλουδάκια!
Καλώς ήρθατε χελιδόνια…
… και μας φέρατε την Άνοιξη!!!
Οι πασχαλινές μας προετοιμασίες μας γέμισαν χαρά κι ανυπομονησία. Μιλήσαμε για τα γεγονότα και τα νοήματα της Μεγάλης Εβδομάδας, για τα έθιμα του λαού μας, είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, ακούσαμε ύμνους και τραγούδια. Υποδεχθήκαμε την κυρία Φωτεινή, μαμά του συμμαθητή μας Νεκτάριου, που μας μίλησε για τα αντίστοιχα έθιμα στη χώρα της, την Ουκρανία, που μοιάζουν πολύ με τα δικά μας, καθώς και εκεί η πλειοψηφία των κατοίκων είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Την ευχαριστούμε πολύ για τη γνώση και τη συγκίνηση που μας προσέφερε και ευχηθήκαμε σύντομα η χώρα της να γιορτάσει την ειρήνη και την προκοπή του λαού της.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Το αυγό που ράγισε» και -παράλληλα με το μήνυμα την αγάπης και το άρωμα των πασχαλινών παραδόσεων και εθίμων- μυηθήκαμε στα μυστικά της αρχαίας τέχνης της αγγειοπλαστικής με αφορμή τα μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αριστουργήματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (αλλά και κάθε αρχαιολογικού μουσείου της χώρας μας) που ενέπνευσαν τον ήρωα του βιβλίου και τελικά και εμάς να δημιουργήσουμε τα δικά μας μελανόμορφα πασχαλινά αυγά! Συμφωνήσαμε ότι κανένα ράγισμα, καμιά απογοήτευση, δυσκολία, εμπόδιο δεν θα μας πτοήσει στη ζωή μας. Με αγάπη, φαντασία, δημιουργικότητα θα μετατρέψουμε τη δυσκολία και την αδυναμία μας σε ομορφιά, δύναμη, χαρά! Αλλά και ότι δεν θα κρίνουμε και δεν θα κοροϊδέψουμε κανέναν για ό,τι δύσκολο αντιμετωπίζει στη ζωή του. Αν προσπαθήσουμε να μπούμε στη θέση του, όλα θα μπορέσουν να γίνουν καλύτερα και για εκείνον και για εμάς…
Υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας τους “Ταξιδιώτες” και παίξαμε ενδιαφέροντα επιστημονικά παιχνίδια. Γνωρίσαμε το Γαλιλαίο και το Νεύτωνα, πειραματιστήκαμε μαζί τους και μας κέρασαν γνώση και ικανοποίηση.
Κατευχαριστηθήκαμε τις πασχαλινές κατασκευές μας! Και του χρόνου με Υγεία, με Αγάπη, με Ειρήνη στον κόσμο, με περισσότερο Αναστάσιμο Φως στις καρδιές και στη ζωή μας!
Μάθαμε για τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και ζωγραφίσαμε ότι γίνεται σε κάθε μία απ’ αυτές στην εκκλησσούλα μας!
Μάρτιος της Άνοιξης, της Ποίησης, της Ελλάδας!
Υποδεχθήκαμε τον άστατο και παιχνιδιάρη Μάρτιο με τα χελιδονίσματα, ένα έθιμο που η απαρχή του βρίσκεται στα αρχαία χρόνια και που εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να ενθουσιάζει τα παιδιά. Ήταν τόσο όμορφα που τραγουδήσαμε τα κάλαντα της άνοιξης, φτιάξαμε τα χειροποίητα χελιδονάκια μας, απολαύσαμε υπέροχα βιβλία και μοιραστήκαμε παραδόσεις και παραμύθια από τη λαϊκή μας παράδοση, τραγούδια και χορούς της πατρίδας μας.
Στις 6 Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, μιλήσαμε για τους κανόνες της καλής συμπεριφοράς στο σχολείο αλλά και στην οικογένεια και στις κοινωνικές μας συναναστροφές. Αναδείξαμε την αξία της συγνώμης και τη σημασία του να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και κυρίως να μην τα επαναλαμβάνουμε. Σωματοποιήσαμε τη Συγνώμη και την αναρτήσαμε σε περίοπτη θέση, ώστε να μας θυμίζει πάντα ότι οι τρόποι της Αγάπης είναι που κάνουν τη ζωή μας να έχει αξία, νόημα και ομορφιά.
Με αφορμή την έναρξη της περιόδου της Σαρακοστής, συζητήσαμε για τη σημασία και την αξία της υγιεινής διατροφής. Φτιάξαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή, που είναι ένα παραδοσιακό ημερολόγιο της νηστείας που κρατάει σαράντα μέρες και ολοκληρώνεται το ορθόδοξο Πάσχα. Απολαύσαμε τα μαρουλάκια που φροντίσαμε με τα χεράκια μας από το σχολικό μας κήπο. Διαβάσαμε την ιστορία της «Βασίλισσας Καλοφαγούς». Χορέψαμε γύρω γύρω όλοι από την ανθισμένη μας αμυγδαλιά. Παρατηρήσαμε τα φυτά στην αυλή του σχολείου μας και μελετήσαμε τα μέρη από τα οποία αποτελούνται, φτιάχνοντας ένα αυτοσχέδιο φυτολόγιο. Αποτυπώσαμε τις γνώσεις μας στις δικές μας δημιουργίες.
Τιμήσαμε την εθνική μας επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου με μελέτη σχετικού εποπτικού υλικού, με αφηγήσεις ιστοριών, με ακροάσεις τραγουδιών, με κατασκευές και δρώμενα. Εικονογραφήσαμε το τραγούδι «Ένα το χελιδόνι», σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, τιμώντας παράλληλα και την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, στις 21 Μαρτίου. Παρακολουθήσαμε μια υπέροχη παράσταση από το Θίασο Σκιών Χαράλαμπου Ρουμελιώτη “Μυθιστορίες”, απαγγείλαμε ποιήματα και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς.
«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26»
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για μαθητές/τριες γεννημένους/νες το 2021 στα νηπιαγωγεία όλης της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026, θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα χωροταξικά όρια του Νηπιαγωγείου μας είναι: Αίνου, Παπαναστασίου, Όρια Δάφνης, Αγ.Δημητρίου, Αναπαύσεως, 25ης Μαρτίου, Αίνου εδώ
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη κ. Νεκταρία Κορκού θα δέχεται στο νηπιαγωγείο τις εργάσιμες ημέρες, ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΥ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στο 2109705600 ή στο mail@1nip-ag-dimitr.att.sch.gr
Για τους/τις μαθητές/τριες που φοιτούν ήδη στο Νηπιαγωγείο:
- Οι γονείς των νηπίων για την εγγραφή τους στο δημοτικό σχολείο σύμφωνα με την εγκύκλιο θα πρέπει να μπουν στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη
διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, - Οι εγγραφές των προνηπίων στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής ( https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
2. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
- Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου»
- Παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν οι γονείς/κηδεμόνες κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ε) Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του εδώ. Η δήλωση αυτή πρέπει να εκδοθεί μέσω gov.gr ή διαφορετικά να επικυρωθεί από το Κ.Ε.Π.
(Προσοχή: αγνοήστε την δεύτερη παράγραφο της αίτησης αν δεν επιθυμείτε την εγγραφή του παιδιού σας στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή διαμορφώστε την ανάλογα: -στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή – στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή – στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου).
- Μετά την υποβολή της αίτησης,
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής
δυνατότητες:
α) αποδοχή της αίτησης
β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση
γ) προώθηση της αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το Νηπιαγωγείο σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.
Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου-νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου
Εγκύκλιος εγγραφών 2025-2026
Παράταση εγγραφών μέχρι τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025.
Φεβρουάριος, ο Μασκαράς!
Ο Φεβρουάριος, ο μήνας της Αμυγδαλιάς και της Αποκριάς, κύλησε γρήγορα και όμορφα στο νηπιαγωγείο μας.
Τον καλωσορίσαμε με τις ανθισμένες αμυγδαλιές από το ποίημα “Λίγο ακόμα” του μεγάλου μας ποιητή Γιώργου Σεφέρη σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη.
Ταξιδέψαμε σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, για να γνωρίσουμε γνωστά και λιγότερο γνωστά αποκριάτικα ήθη και έθιμα, μυηθήκαμε στην ιστορία της πανάρχαιας ανάγκης του ανθρώπου για μεταμφίεση, για θρησκευτικούς και τελετουργικούς λόγους αλλά και για διασκέδαση και χορό.
Τα χέρια και η φαντασία μας έπιασαν δουλειά και φτιάξαμε υπέροχες μάσκες, αποκριάτικα καπέλα και στολίδια για τις τάξεις μας!
Διαβάσαμε υπέροχα βιβλία και δημιουργήσαμε τις δικές μας εικονογραφήσεις με αφορμή τις ιστορίες τους.
Μάθαμε για την τέχνη του θεάτρου, μία ακόμη μοναδική προσφορά του αρχαίου ελληνικού πνεύματος στον κόσμο.
Διαβάσαμε τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη και γίναμε κι εμείς τα πουλιά-πρωταγωνιστές της παράστασης, απολαμβάνοντας την υπέροχη μουσική και τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι.
Ανεβήκαμε στον Όλυμπο για να συναντήσουμε τους 12 θεούς και να διασκεδάσουμε με τον ανέμελο και γλεντζέ Διόνυσο και την παρέα του.
Διασκεδάσαμε με αγαπημένα αποκριάτικα τραγούδια και χορέψαμε στο γαϊτανάκι!
Ακούσαμε την ορχηστρική μουσική του Μίκη Θεοδωράκη “Χαρταετοί”, ζωγράφισε κάθε παιδί τον εαυτό του και έναν χαρταετό και δημιουργήσαμε την ακόλουθη σύνθεση. Έπειτα προχωρήσαμε στην κατασκευή ατομικού χαρταετού.
Ντυθήκαμε μασκαράδες και απολαύσαμε την παράσταση “Δύο τρελοί τρελοί πιγκουΐνοι” από τη θεατρική ομάδα «Αερόπλοιο». Περάσαμε υπέροχα!
Και του χρόνου, με υγεία! Καλή Σαρακοστή!
Μια παράσταση κι ένας γάμος!
Στις 5 Φεβρουαρίου παρακολουθήσαμε στο σχολείο μας από την ομάδα ANIMAGNET, τη θεατρική διασκευή “Μπατλό ο Δράκος”, από το ομότιτλο παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σαββάλας. Περάσαμε υπέροχα!
Είχαμε την ευκαιρία να μοιραστούμε και άλλη μια όμορφη εμπειρία! Στις 8 Φεβρουαρίου παντρεύτηκε η αγαπημένη δασκάλα μας, η κυρία Αγγελική, από το 2ο Τμήμα! Εργαστήκαμε αθόρυβα και μυστικά για να της φτιάξουμε ένα υπέροχο αναμνηστικό άλμπουμ που συνόδευσε το δώρο μας και τις καλύτερες ευχές μας για το καινούργιο της ξεκίνημα στη ζωή με τον αγαπημένο της! Μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε για το ιερό μυστήριο του γάμου, να μάθουμε για ήθη και έθιμα που συνδέονται με αυτό, να ακούσουμε σχετικά τραγούδια και να κάνουμε και τα δικά μας όνειρα και σχέδια κι ας είμαστε ακόμη πολύ μικροί και τριανταφυλλένιοι…Να ζήσετε “βίον ανθόσπαρτον” αγαπημένη μας κυρία Αγγελική! Ήσουν μία πανέμορφη και πολύ γλυκιά νύφη! Σας αφιερώνουμε αυτό το υπέροχο τραγούδι!
Τα καλούδια του Ιανουαρίου
Ο Ιανουάριος, ο πρώτος μήνας του χρόνου, μπήκε με το δεξί στο σχολείο μας. Η πεντανόστιμη βασιλόπιτα που κόψαμε στις τάξεις μας, από τα χεράκια της μαμάς του Χρήστου για το 1ο Τμήμα και της μαμάς του Σπύρου για το 2ο Τμήμα, χάρισε τη γλύκα της στην αρχή της χρονιάς και την ελπίδα ότι θα ζήσουμε πολλές στιγμές χαράς, γνώσης, ανακάλυψης, συνεργασίας και δημιουργίας όλοι μαζί κι αγαπημένοι και στη συνέχεια. Το φλουρί από το 1ο Τμήμα έτυχε ο Βασίλης και από το 2ο ο Χρήστος Κ., καλότυχοι να είναι πάντα! Το «έπαθλο» ήταν τι άλλο; Υπέροχα λογοτεχνικά βιβλία! Αλλά δεν ξεχάσαμε να ευχαριστήσουμε και τις χρυσοχέρες μαμάδες που έλαβαν τιμητικό δίπλωμα και αναμνηστικό άλμπουμ από τα χεράκια μας.
Μαζί με το Γενάρη ήρθαν τα κρύα, τα χιόνια κι η παγωνιά. Μεταφερθήκαμε νοερά στις πιο παγωμένες περιοχές του πλανήτη μας, την Αρκτική και την Ανταρκτική, και μάθαμε ένα σωρό πράγματα για το φυσικό περιβάλλον τους, τα ζώα που επιβιώνουν εκεί αλλά και τους ανθρώπους που τολμούν και αψηφούν αυτά που εμείς αποκαλούμε ακραία φυσικά φαινόμενα, ζώντας και δημιουργώντας εκεί. Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, ακούσαμε τραγούδια, κάναμε πειράματα, δημιουργήσαμε, παίξαμε, ανακαλύψαμε λέξεις και έννοιες στην κατάψυξη! Μιλήσαμε και για τα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα και ανακαλύψαμε τη Φίφη, τη χελώνα του σχολείου μας, να κοιμάται μέσα στο δεντρολίβανο!
Θαυμάστε τις κατασκευές μας για τη Χειμερία Νάρκη.
Ακούσαμε το τραγούδι “το παγωμένο πουλάκι” σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη και ποίηση Χάρη Σακελλαρίου, εμπνευστήκαμε και κάναμε τις δικές μας κατασκευές.
Ο Ιανουάριος έκρυβε μία ακόμη μεγάλη έκπληξη-δώρο για το σχολείο μας. Λάβαμε μία μεγάλη τσάντα γεμάτη βιβλία για τη βιβλιοθήκη μας από το Library4all που ανταποκρίθηκε στο σχετικό αίτημά μας. Από το Σεπτέμβριο του 2013 το Library4all προσφέρει βιβλία σε σχολικές βιβλιοθήκες και δίνει τη δυνατότητα σε χιλιάδες παιδιά να ταξιδέψουν στις σελίδες τους. Περισσότερα από 1.020.000 βιβλία έχουν παραδοθεί σε 8.500 σχολεία, σε 9 παιδιατρικά νοσοκομεία, στα παιδιά των υγειονομικών της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου ΣΩΤΗΡΙΑ, σε 334 φορείς, κοινωνικές υπηρεσίες, ιδρύματα, σε 43 δομές που φιλοξενούνται παιδιά προσφύγων και σε 34 δημοτικές βιβλιοθήκες και πολιτιστικούς συλλόγους. Ευχαριστούμε θερμά την ξεχωριστή αυτή ομάδα εθελοντών και τους συνεργάτες της και ιδιαίτερα την κυρία Ελένη Γερουλάνου και την κυρία Μαρίνα Σπυρίδωνος.
Διακοσμήσαμε τους φακέλους που χρησιμοποιούμε για τη μεταφορά των βιβλίων της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης με τα δικά μας ex libris. Ex libris είναι μια λατινική φράση, που κυριολεκτικά σημαίνει “από τα βιβλία”. Συχνά χρησιμοποιείται για να υποδείξει τον ιδιοκτήτη ή τη συλλογή στην οποία ανήκει ένα βιβλίο. Πολλοί καλλιτέχνες και κυρίως χαράκτες έχουν φιλοτεχνήσει ex libris. Φτιάξαμε και τους δικούς μας σελιδοδείκτες.
Την 30η Ιανουαρίου τιμήσαμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, των αγίων που προστατεύουν τα σχολεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, μαθαίνοντας για τη ζωή και το έργο τους. Αναρωτηθήκαμε πως θα θέλαμε να είναι το σχολείο των ονείρων μας. Και είπαμε: “να είναι εκκλησία για να με προσέχει, φάρος για να μπορώ ν’ ανοίγω το φωτάκι, να είχε διαμάντια για να λάμπει, να ήταν κάτω απ’ το ουράνιο τόξο, να είχε σπα για να ξεκουράζομαι, να ήταν μία πισίνα με λουλουδάτο ταβάνι, να βρισκόταν στο Παρίσι στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ, να ήταν ένα πανέμορφο σπίτι με πολλά δωμάτια, ένα μεγάλο για κάθε δραστηριότητα και κοντά στη θάλασσα, να ήταν φτιαγμένο από μπισκοτούληδες, να είχε πολλά δέντρα, φυτά και ζωάκια”!
Αχ, μακάρι να βγει αληθινή η ευχή και η προσευχή μας!
Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως! Όλα τότε θα είναι πιο καλά!
Την 21η Δεκεμβρίου, τη μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου, επέλεξε από πέρυσι το ELNIPLEX ως Ημέρα Ανταλλαγής Βιβλίων. Εκείνη την ημέρα προτρέπονται όλοι οι πολίτες της Ελλάδας και της Κύπρου να αγοράσουν ένα βιβλίο και να το χαρίσουν σε ένα παιδί, σε ένα σχολείο, σε μια βιβλιοθήκη, ώστε να δυναμώσει το φως στο νου και την καρδιά. Η δράση από φέτος είχε την υποστήριξη του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ – Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.
Το σχολείο μας συμμετέχει στη δράση αυτή από πέρυσι που ξεκίνησε και με τη βοήθεια των γονιών των μαθητών μας εμπλουτίζουμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη και χαρίζουμε στα παιδιά μοναδικές στιγμές απόλαυσης, γλωσσικής ανάπτυξης, κοινωνικοποίησης, συνεργασίας, αισθητικής και συναισθηματικής αγωγής, έκφρασης και δημιουργίας, καθώς μοιραζόμαστε μαζί τους την εμπειρία της ανάγνωσης. Τους ευχαριστούμε θερμά!
Γιατί όπου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία, όλα είναι πιο καλά! Στις πόλεις και στα χωριά, στον κάμπο και στο βουνό, στο νότο και στο βορρά, όπως λέει και το αγαπημένο τραγούδι του μοναδικού Μίκη Θεοδωράκη “Που είναι πιο καλά” σε στίχους του Βασίλη Ρώτα, το οποίο εικονογραφήσαμε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος που εκπονούμε, με θέμα “Τα “ζωγραφιστά τραγούδια” του Μίκη Θεοδωράκη: Τα παιδιά εμπνέονται και εικονογραφούν τραγούδια του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη για την Ελλάδα, τη φύση και την ιστορία της”.
Το πολιτιστικό μας πρόγραμμα για το Μίκη Θεοδωράκη εκπονείται με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή του το (1925-2025) και την ανακήρυξη του 2025 ως Έτους Μίκη Θεοδωράκη από το Υπουργείο Πολιτισμού ως φόρο τιμής στην προσωπικότητα, την προσφορά και το έργο του.



























































































































































































































































































































































































































