Μια ωραία πεταλούδα!

Μερικές φορές ξεκινάς τη μέρα σου έχοντας άλλα σχέδια στο μυαλό σου, αλλά αυτό που συμβαίνει απροσδόκητα τα αλλάζει εντελώς και μπορεί να είναι για το καλό σου! Έτσι προχθές, καθώς η κυρία Εύη ερχόταν πρωί πρωί στο σχολείο μας, είδε μια πεταλούδα να χαμοπετά μπροστά στα πόδια της. Για μια στιγμή, μάλιστα, κάθισε επάνω στα κορδόνια του παπουτσιού της. Παρατήρησε ότι αυτό συνέβαινε γιατί είχε κάπου χτυπήσει το ένα ποδαράκι της. Και πολύ απαλά και προσεκτικά την έπιασε και την έφερε στο σχολείο μας. Την τοποθέτησε σε ένα μεγάλο γυάλινο βάζο και το σκέπασε με ένα πανάκι για να ησυχάσει λιγάκι μέχρι που να έρθουν και τα παιδιά.

petalouda 1 petalouda 2 petalouda 3petalouda 4

Όταν ήρθαν τα παιδιά και έγιναν οι πρώτες πρωινές ρουτίνες της τάξης, τους αποκάλυψε το μυστικό και την αναπάντεχη επισκέπτριά τους. Τι ενθουσιασμός ήταν αυτός! Η τάξη σείστηκε από τα χειροκροτήματα. Όλοι είχαν την περιέργεια να τη δουν από κοντά. Άλλωστε αυτός ήταν και ο λόγος που η κυρία Εύη την έπιασε και την έβαλε στο γυάλινο βάζο. Για επιστημονικούς σκοπούς, όπως εξήγησε στα παιδιά. Θα την παρατηρούσαν, θα τη χαιρόντουσαν για λίγο από κοντά και μετά θα την απελευθέρωναν για να συνεχίσει την πεταλουδένια της ζωή στη φύση, το δικό της σπίτι.

petalouda 5 petalouda 6 petalouda 7 petalouda 8petalouda 9 petalouda 10 petalouda 11 petalouda 12 petalouda 13 petalouda 14petalouda 15 petalouda 16

Έτσι η Λουλουδένια (αυτό ήταν το όνομα που της έδωσαν) πέρασε από χεράκι σε χεράκι με προσοχή και τα παιδιά τη μελέτησαν και της κουβέντιασαν τα δικά τους. Παρατήρησαν το σώμα της, πόσα ποδαράκια είχε, τις κεραίες της, έμαθαν για τον κύκλο της ζωής της και τις μεταμορφώσεις της, για τη χρησιμότητά της στο οικοσύστημα. Εκείνη που και που χόρευε μέσα στο γυάλινο βάζο, αλλά γενικά ήταν πολύ συνεργάσιμη και έπαιξε τον επιστημονικό της ρόλο άψογα!

petalouda 18 petalouda 19 petalouda 20

Όταν τα παιδιά κάθισαν στα τραπέζια για να ζωγραφίσουν τον κύκλο της ζωής της και το πως από μικρό αυγουλάκι γίνεται κάμπια, μετά υφαίνει το κουκούλι της γύρω από το σώμα της, γίνεται χρυσαλλίδα και τέλος μεταμορφώνεται σε υπέροχη πεταλούδα, η Λουλουδένια τα παρατηρούσε και τα καμάρωνε. Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκε σε τάξη νηπιαγωγείου και το απολάμβανε. Καθόλου δεν ανησυχούσε ότι μπορεί να της συμβεί κάτι κακό πλάι σε αυτά τα μικρά γλυκύτατα ανθρωπάκια.

Η κυρία Εύη έβαλε στα παιδιά να ακούσουν το αγαπημένο τραγούδι που έχει μεγαλώσει και θα συνεχίσει να μεγαλώνει γενιές και γενιές και όλοι μαζί τραγούδησαν “Μια ωραία πεταλούδα”, καθώς ζωγράφιζαν τις δικές τους χαρτονένιες πεταλούδες για να φτιάξουν πεταλουδόκουκλες. Έβαλε και την “Άνοιξη” του Αντόνιο Βιβάλντι, μια εξαίσια μουσική που μας ταξιδεύει σε ανοιξιάτικα τοπία, μας μαγεύει και ξεκουράζει το μυαλό και την ψυχή μας. Άλλωστε οι αρχαίοι μας πρόγονοι ονόμαζαν τις πεταλούδες “ψυχές”…

petalouda 21 1 petalouda 22 petalouda 23

Όσο τα παιδιά έτρωγαν το κολατσιό τους, η “Λουλουδένια” σίγουρα ονειρευόταν τη στιγμή που θα πετάξει και πάλι ελεύθερη για να τρυγήσει τη γύρη των λουλουδιών και να πεταλουδοχορέψει ξεκούραστη στον αέρα. Και η στιγμή αυτή δεν άργησε. Με τη βοήθεια της κυρίας Μαρίας, της ψυχολόγου του σχολείου μας που είναι κοντά μας κάθε Πέμπτη, η απρόσμενη επισκέπτριά μας απελευθερώθηκε στην αυλή του σχολείου μας με πολλές χαρούμενες φωνές που την αποχαιρέτησαν και της ευχήθηκαν τα καλύτερα. Χορέψαμε μαζί της το χορό της πεταλούδας και ήταν σαν να αποκτήσαμε για λίγο και εμείς πολύχρωμα φτερά!

petalouda 25 petalouda 26

Η καθημερινότητα στο σχολείο είναι όμορφη. Αρκεί ν’ αφήνεις και λίγο τον εαυτό σου να εμπιστεύεται τη ροή, να αξιοποιείς δημιουργικά το τυχαίο, να ακολουθείς το ένστικτο και τη φαντασία σου και να ανοίγεις τα μάτια και την καρδιά σου με αμείωτη περιέργεια, αγάπη και σεβασμό σε αυτό που η ζωή φέρνει κάθε φορά μπροστά σου. Καλοτάξιδη να είσαι, Λουλουδένια μας! Μαζί σου πετάξαμε κι εμείς για λίγο ψηλά!

petalouda 27 petalouda 28

π1 π2 π3 π4 π5 π6

2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, 2 Απριλίου, τη γιορτάσαμε παρέα με την εικονογράφο Νίκη Λεωνίδου. Μας μύησε στα μυστικά της τέχνης της, την είδαμε να δημιουργεί με το δικό της ξεχωριστό τρόπο ήρωες από τις δικές μας ιστορίες, της χαρίσαμε τις ζωγραφιές που μας ενέπνευσε η γλυκιά και ήρεμη παρουσία της στο σχολείο μας. Την ευχαριστούμε θερμά και της ευχόμαστε να είναι πάντα γερή, δημιουργική, φωτεινή και εμπνευσμένη, ώστε μικροί και μεγάλοι να απολαμβάνουμε τα υπέροχα έργα της. Και του χρόνου με υγεία και αμέτρητα καλά βιβλία!

niki 1 niki 2 niki 3 niki 4niki 10 niki 5 niki 7 niki 8 niki dendrozografia erga 1 erga 2 erga 3 erga 4

ΙΒΒΥ 1 ΙΒΒΥ 2

Στο Σχολείο της Άνοιξης είμαστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ και ΑΝΘΙΣΜΕΝΟΙ!

Σήμερα ήταν μια ξεχωριστή μέρα, αφού -στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος Φιλαναγνωσίας που εκπονούμε στο σχολείο μας- υποδεχθήκαμε τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης. Μας παρουσίασαν τα υπέροχα βιβλία που έχουν δημιουργήσει, γνωρίσαμε την καθημερινότητά τους, μοιραστήκαμε σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα, γνωρίσαμε και χρησιμοποιήσαμε τη νοηματική γλώσσα, φάγαμε το κολατσιό μας και τα καταπληκτικά μπισκοτάκια βουτύρου που έφτιαξε η κυρία Νεκταρία, χορτάσαμε παιχνίδι στην αυλή όπου την παράσταση έκλεψε -όπως πάντα- η Φίφη, η χελώνα μας, παρατηρήσαμε και θαυμάσαμε τα ανθισμένα καρποφόρα δέντρα μας, μυρίσαμε τη ρίγανη και το δεντρολίβανο, κυνηγήσαμε πεταλούδες, τραγουδήσαμε και γελάσαμε. Πόσο μοιάζουμε οι άνθρωποι και πόσο διαφορετικοί είμαστε ταυτόχρονα…Όμως, όταν θέλουμε, γινόμαστε μια αγκαλιά κι αυτό είναι από μόνο του πολύ σπουδαίο, μια ομορφιά!

Εις το επανιδείν, αγαπημένοι μας φίλοι! Σας ευχαριστούμε για όλα όσα ζήσαμε, νιώσαμε και μάθαμε σήμερα μαζί σας!

kof 1 kof 2 kof 3 kof 4 kof 5 kof 6 kof 7 kof 8 kof 9 kof 10 kof 11 kof 12 kof 13 kof 14 kof 15 kof 16

Ο Μάρτιος, η Άνοιξη, η Ποίηση και η Ιστορία

Ο Μάρτιος είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης, η αλήθεια είναι ότι τρέλες κάνει, πότε κλαίει και πότε γελάει, αλλά εμείς τον αγαπάμε, του διαβάζουμε ποιήματα, τα ζωγραφίζουμε και του τραγουδάμε.

«Ο Μάρτης και η μάνα του»

Τον γνωρίζετε το Μάρτη,
τον τρελό και τον αντάρτη;
Ξημερώνει και βραδιάζει
κι εκατό γνώμες αλλάζει.

Βάζει η μάνα του μπουγάδα,
σχοινί δένει στη λιακάδα,
τα σεντόνια της ν’ απλώσει,
μια χαρά να τα στεγνώσει.

Νά που ο Μάρτης μετανιώνει
και τα σύννεφα μαζώνει
και να μάσει η μάνα τρέχει
τα σεντόνια, γιατί βρέχει!

Νά ο ήλιος σε λιγάκι,
φύσηξε το βοριαδάκι,
κι η φτωχή γυναίκα μόνη
τα σεντόνια ξαναπλώνει.

Μια βροντή κι ο ήλιος χάθη
μες στης συννεφιάς τα βάθη,
ρίχνει και χαλάζι τώρα,
ποποπό, τι άγρια μπόρα!

Ώς το βράδυ φορές δέκα
άπλωσε η φτωχή γυναίκα
την μπουγάδα, κι όρκο δίνει
Μάρτη να μην ξαναπλύνει.

Ρίτα Μπούμη – Παπά

martis aggelos martis andreas martis antheia martis athina martis dimitris martis giorgos x martis ismini martis klementina martis leart martis nektarios martis nikolas martis sofia

Η αμυγδαλιά είναι ανθισμένη στον κήπο μας, ένα κλαδάκι της στολίζει την τάξη μας κι εμείς ταξιδεύουμε με τον σπουδαίο μας ποιητή Γιώργο Σεφέρη κι ονειρευόμαστε να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα.

amyg 1 amyg 2 amyg 3 amyg 4 amyg 5 amyg 6 amyg 7 amyg 8

amygdalia kipos    amygd 1

Παραμονές της εθνικής επετείου μαθαίνουμε για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 με οδηγό μας τη μελοποιημένη ποίηση και τα δημοτικά μας τραγούδια. Είναι σημαντικό να μοιραζόμαστε με τα παιδιά μας τους πολύτιμους θησαυρούς της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Τα οφέλη είναι πολλαπλά και παράλληλα ενισχύουμε τη γλωσσική τους έκφραση και σκέψη και την αισθητική τους παιδεία. Αυτές τις ημέρες ακούμε, μεταξύ άλλων:

tamplo

xorosiroes
iroes 1 iroes 2 iroes 3 iroes 4
Διαβάσαμε το κλασικό κι αγαπημένο βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου “Τα Ελληνάκια”, συγκινηθήκαμε, εμπνευστήκαμε από αυτό. Μιλήσαμε για τις εθνικές μας ενδυμασίες και θαυμάσαμε την ιδιαίτερη εικονογράφησή του που είναι εμπνευσμένη από σχέδια και μοτίβα υπέροχων έργων της παράδοσης και της λαϊκής μας τέχνης.
ellinakia 1 ellinakia 2 ellinakia 3 ellinakia 4 ellinakia 5τα ελληνακια
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στις 21 του Μάρτη εικονογραφούμε στίχους του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού από το έργο του “Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”.
poiisi 1 poiisi 2 poiisi 3 poiisi 4 aggelos 1 andreas 1 antheia 1 athina 1 dimitris 1 giorgos ismini 1 klementina 1 leart 1 nagia z nagia z z nikolas 1 sofia 1 ioanna
ellada  tsoliades
Γνωρίσαμε τις ηρωίδες και τους ήρωες του 1821, την προσωπικότητα και την προσφορά τους στον Αγώνα τιμώντας τους με τα χεράκια μας.
viber image 2024 03 22 18 57 48 088 viber image 2024 03 22 18 57 48 392 viber image 2024 03 22 18 57 48 536 viber image 2024 03 22 18 57 48 689 viber image 2024 03 22 18 57 48 800 viber image 2024 03 22 18 57 48 935 viber image 2024 03 22 18 57 49 080 viber image 2024 03 22 18 57 49 405
Χρόνια Πολλά, Ευαγγελία και Ευάγγελε! Χρόνια πολλά, Ελλάδα!
oloi mazi

Απόκριες 2024!

Ο φετινός Μάρτιος μας έφερε τις Απόκριες και ανασκουμπωθήκαμε για να τις γιορτάσουμε όπως τους αξίζει. Ξεκινήσαμε κουβεντιάζοντας για την ανάγκη του ανθρώπου να μεταμφιέζεται από τις αρχές της παρουσίας του στη γη, για τη γέννηση του θεάτρου στην Ελλάδα, για τον γλεντζέ θεό Διόνυσο και τη χαρούμενη ακολουθία του. Μάθαμε τις λέξεις του θεάτρου, όλες αυτές τις λέξεις και έννοιες που σχετίζονται με την υπέροχη αυτή τέχνη (ηθοποιός, σκηνή, σκηνογράφος, σκηνοθέτης, κωμωδία, τραγωδία, θεατές, κ.λ.π.). Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε τις «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, ζωγραφίσαμε τα πουλιά – πρωταγωνιστές του, ακούσαμε την καταπληκτική μουσική και τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι από τη θρυλική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης, φορέσαμε μάσκες πουλιών, χορέψαμε και τραγουδήσαμε σαν πουλιά!

poulia 2 poylia 3 ornithes 6 ornithes 7 ornithes 8

omadiki maskaornithes vivlio

Μιλήσαμε για πανάρχαια έθιμα που στολίζουν την παράδοσή μας και έχουν ιδιαίτερη, συμβολική σημασία για το λαό μας και την ιστορία του, όπως οι Γιανίτσαροι και οι Μπούλες στη Νάουσα. Ζωγραφίσαμε τον εμβληματικό «Πρόσωπο» και εμπνευστήκαμε τη δική μας ιστορία από αυτόν.

naousa 1 naousa maskaprosopos prosopo 1 prosopo 2 prosopo 3 prosopo 4 prosopo 5 prosopo 6 prosopo 7 prosopo 8 prosopo 9 prosopo 10 prosopo 11 prosopo 12 prosopo 13 prosopoporta prosopoparamythi

Πολύ αγαπημένο μας σκωπτικό παραδοσιακό τραγούδι αναδείχθηκε το «Παντρεύουνε τον κάβουρα», στη μοναδικής αξίας εκτέλεση με τη Δόμνα Σαμίου που απολαμβάναμε καθημερινά όλες αυτές τις μέρες. Εμπνευστήκαμε, μάλιστα και τη συνέχεια του τραγουδιού, προσθέτοντας και άλλα ζώα καλεσμένους στον περίφημο γάμο του κάβουρα με τη χελώνα. Παράλληλα δουλέψαμε μαθηματικές έννοιες, το μετατρέψαμε σε παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας και κυρίως το διασκεδάσαμε με την ψυχή μας.

kavouras 1    kavouras 2 kavouras 3    kavouras 4

Γνωρίσαμε τον Ιταλό ζωγράφο Τζιουζέπε Αρτσιμπόλντο και τα καταπληκτικά πορτραίτα του, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα με αφορμή το έργο του, παίξαμε παιχνίδια, μυηθήκαμε στη μαγεία της τέχνης που δεν γνωρίζει σύνορα και τροφοδοτεί τη φαντασία και την ψυχή του ανθρώπου ανεξάντλητα, αν και εκείνος το θέλει και το επιδιώκει με όλες του τις αισθήσεις, τις δεξιότητες και τις δυνατότητες.

georgia 1 georgia 2 georgia 4 georgia 5 georgia 6 georgia 7 georgia 8 georgia 9 georgia 10 gerorgia 11georgia 3

Υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας τη θεατρική ομάδα «Αερόπλοιο» με την παράσταση «Δύο τρελοί τρελοί πιγκουίνοι», διασκεδάσαμε και χορέψαμε με την ψυχή μας. Πριν ξεκινήσει η παράσταση ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και το παιδί που καθόταν απέναντί μας και ήταν σαν να βγάλαμε τις δικές μας πρωτότυπες φωτογραφίες με τα μασκαρέματά μας!

aggelos andreas antheia athina dimitris giorgos p giorgos x ismini katerina klementina leart nagia i nikolas sofiapin 1pin 2pin 3pin 4pin 5pin 6

Και του χρόνου με υγεία, αγάπη, χαρά και δημιουργικότητα!

spyros vasileiou to trapezaki katharas defteras

Καλές Απόκριες και Καλή Σαρακοστή, με τον αγαπημένο πίνακα του Σπύρου Βασιλείου

“Το τραπεζάκι της Καθαράς Δευτέρας”!

“Φένια, η αγαπημένη των ήχων”

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας την αγαπημένη φίλη, συνάδελφο και συγγραφέα Γιώτα Αλεξάνδρου με αφορμή το βιβλίο της “Φένια, η αγαπημένη των ήχων”. Ήταν μια μέρα που θα θυμόμαστε όλοι με χαρά, με αυτήν τη γλύκα και τη συγκίνηση που χαρακτηρίζουν τις ευτυχισμένες στιγμές στη δουλειά και στη ζωή μας.

fenia giota    fenia 1

fenia 5    fenia 6

giota 2    giota 6

Η προετοιμασία στις τάξεις μας για να υποδεχθούμε τη Γιώτα μας έμαθε πολλά καινούργια πράγματα, μας βοήθησε να δούμε τον κόσμο όπως τον βλέπουν και τον βιώνουν τα άτομα με δυσκολία στην όραση. Όξυνε τις υπόλοιπες αισθήσεις μας που κλήθηκαν να αναπληρώσουν αυτήν που έλειπε, αλλά κυρίως βοήθησε στο να αναδυθεί η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η πεποίθηση ότι όποιοι και να είμαστε έχουμε δικαίωμα να ζούμε την πληρότητα στη ζωή μας με ίσους όρους και με τα ίδια δικαιώματα με τους συνανθρώπους μας.

giota 1    4 1

4 2    4 3

4 4    4 5

4 6    f 1

f 2    f 3

f 4    nekt 1

nekt 2    nekt 3

nekt 4    nekt 6

nekt 5    tamplo fenia

Η συνύπαρξη με τη Γιώτα και τους υπέροχους τρόπους της να μεταδίδει το θησαυρό του ταλέντου και της ψυχής της ήταν μαγική και μας γέμισε συγκίνηση, χαρά, θαυμασμό, ευγνωμοσύνη. Κουβεντιάσαμε, δημιουργήσαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, αγκαλιαστήκαμε. Σε αυτήν την αγκαλιά όλες οι διαφορετικότητές μας έγιναν μία και αυτή ονομάζεται αληθινή ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία, συνεργασία.

fenia 8 1    fenia 7

giota 5    fenia 2

Οι μέρες που ακολουθούν έχουν μπολιαστεί με την ανάμνηση αυτής της συνάντησης. Το ταξίδι δεν σταματά όταν κάνεις το πρώτο βήμα. Συνεχίζεται με πολλούς τρόπους, σε διαφορετικούς χρόνους, ρεαλιστικά και φανταστικά, υπόγεια, επίγεια και επουράνια, ακόμη κι όταν νομίζεις ότι είσαι κολλημένος στην καθημερινότητά σου, όταν κοιμάσαι, στις συναναστροφές σου, τις ώρες της δημιουργίας. Κυρίως τις ώρες της λύπης, της δυσκολίας…Μεγαλώνεις μέσα σε αυτό το ταξίδι. Γιατί το σποράκι της αγάπης έπεσε σε γόνιμο έδαφος, ρίζωσε και θα βλαστήσει. Γι’ αυτό γράφουμε, γι’ αυτό επικοινωνούμε τα έργα μας, γι’ αυτό είναι σημαντικό να συναντιόμαστε όπως μας αξίζει και κυρίως όπως αξίζει στα παιδιά μας οι άνθρωποι του σχολείου με τους ανθρώπους του βιβλίου. Το Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας που εκπονούμε φέτος στο σχολείο μας επιτελεί αυτόν ακριβώς το στόχο.

Ακούστε το τραγούδι της Φένιας εδώ!

 

 

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για μαθητές/τριες γεννημένους/νες το 2020 στα νηπιαγωγεία όλης της χώρας  για το σχολικό έτος 2024-2025, θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα χωροταξικά όρια του Νηπιαγωγείου μας είναι: Αίνου, Παπαναστασίου, Όρια Δάφνης, Αγ.Δημητρίου, Αναπαύσεως, 25ης Μαρτίου, Αίνου εδώ

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη κ. Νεκταρία Κορκού θα δέχεται στο νηπιαγωγείο από 1-20 Μαρτίου 2024  τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 13:00–14:00, ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΥ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στο 2109705600.

Για τους/τις μαθητές/τριες που φοιτούν ήδη στο Νηπιαγωγείο:

  1. Οι γονείς των νηπίων για την εγγραφή τους στο δημοτικό σχολείο θα παραλάβουν από το νηπιαγωγείο μια Βεβαίωση Φοίτησης την οποία θα πάνε στη συνέχεια στο Δημοτικό με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που χρειάζονται (εγγραφές και στο Δημοτικό Σχολείο από 1-20 Μαρτίου 2024)
  2. Οι εγγραφές των προνηπίων στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής ( https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
2. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

4. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής(07:45 – 08:00), στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00) και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (16:00-17:30),
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

5. Παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν οι γονείς/κηδεμόνες κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.εδώ

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα  εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Για την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του εδώ. Η δήλωση αυτή  μπορεί να εκδοθεί και μέσω gov.gr 

(Προσοχή αγνοήστε την δεύτερη παράγραφο της αίτησης αν δεν επιθυμείτε την εγγραφή του παιδιού σας στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή επιλέξτε: α) στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα β) στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής γ) στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου).

6. Μετά την υποβολή της αίτησης,ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτηση του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή». Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Οδηγίες για γονείς για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης



Λήψη αρχείου

Εγκύκλιος εγγραφών 2024-2025



Λήψη αρχείου

Χρόνια Πολλά, Ραδιόφωνο!

Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου η 13η Φεβρουαρίου.
Αλλά μήπως δεν είναι κάθε ημέρα μας ημέρα ραδιοφώνου; Και τι δεν μας μαθαίνει το ραδιόφωνο…Για τη μουσική και το τραγούδι, για την ποίηση και τη λογοτεχνία, για την ιστορία, την παράδοση, το θέατρο, τον πολιτισμό. Στις λύπες, στις χαρές, στις αγωνίες, στους φόβους, στα προβλήματα, στις επιτυχίες και στις αποτυχίες, στις ανηφόρες, στα σκαμπανεβάσματα και στις κατηφοριές, το ραδιόφωνο ήταν, είναι και θα είναι εδώ, δίπλα μας. Μας ψυχαγωγεί, μας ξεκουράζει, μας ενημερώνει, μας αφυπνίζει, μας χαλαρώνει. Με τη διακριτική του γοητεία, χωρίς την πίεση, την αληθοφάνεια και την επιθετικότητα της εικόνας.
Στην τάξη μας δεν υπάρχει ημέρα που να μην ακούσουμε ραδιόφωνο. Που να μην βάλουμε σε λειτουργία “τ’ αυτιά της καρδιάς”. Που να μη συζητήσουμε κάτι που είπαν οι εκφωνητές και μας άρεσε, ενώ τρώμε το κολατσιό μας ή χαλαρώνουμε μετά από το παιχνίδι στην αυλή, ή ένα τραγούδι που δεν έχουμε ξανακούσει, ή κάποιες άγνωστες λέξεις που μας έκαναν εντύπωση. Που να μη μιλήσουμε για σπουδαίους συνθέτες, στιχουργούς, τραγουδιστές. Που να μην τραγουδήσουμε. Που να μην γράψουμε ή να ζωγραφίσουμε τους δικούς μας στίχους και τις δικές μας ιστορίες. Που να μην ακούσουμε βιβλία. Που να μην ανασάνουμε τέχνη και πολιτισμό. Και μπορεί να ακούμε πλέον ραδιόφωνο κυρίως από τον υπολογιστή, αλλά δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε το δικό μας ραδιόφωνο και να παίξουμε μαζί του.
Χρόνια Πολλά, Ραδιόφωνο! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
radio 1 radio 2 radio 3 radio 4 radio 5 radio 6 radio 7 radio 8 radio 9 radio 10 radio 11 radio o o aggelos antheia 2 antheia 1 athina dimitra dimitris 1 ioanna 1 ismini ismini 1 katerina leart nikolas 1 sofia 1 sofia 1

Πήγαμε βιβλιοθήκη!

Την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας και σε συνδυασμό με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου «Ευ ζην», συνδεθήκαμε
διαδικτυακά με το Παράρτημα Τριφυλίας της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Καλαμάτας.

1    2

sofia    ioanna

antheia    dimitris

nektarios    nikolas

Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης, κυρία Γαρυφαλλιά Τεριζάκη, μας ξενάγησε στους χώρους της βιβλιοθήκης και μας διάβασε με το δικό της ξεχωριστό τρόπο το βιβλίο “Χαριστική βιβλιοθήκη” των Αντώνη Παπαθεοδούλου και Δικαίου Χατζηπλή, σε εικονογράφηση της Μυρτώς Δεληβοριά.

4    5

6    7

Μοιραστήκαμε μαζί της το ενδιαφέρον και την αγάπη μας για το παιδικό βιβλίο και πολλές όμορφες ιδέες για δημιουργική αξιοποίηση των βιβλίων που μοιραζόμαστε μέσω της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας. Την ευχαριστούμε πολύ και της ευχόμαστε να έχει πάντα υγεία, να διατηρήσει το όμορφο χαμόγελό της και να συνεχίσει το έργο της σε αυτήν την κουκλίστικη βιβλιοθήκη των Φιλιατρών με μεράκι, φαντασία και χαρά!

11    1213    1415    16

 

“Ο Εγωιστής Γίγαντας”

Ο φετινός Ιανουάριος μας αποχαιρέτησε με τον πιο όμορφο τρόπο. Παρακολουθήσαμε στο σχολείο μας την παράσταση “Ο Εγωιστής Γίγαντας” (διασκευή στο ομώνυμο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ) από την Ομάδα Κουκλοθεάτρου “Τα πάντα Φι”.

par 1 1  par 4 4

Ήταν πολύ ενδιαφέρον και είχε τη δική του γοητεία να παρακολουθούμε τις δύο συμπαθέστατες κουκλοπαίκτριες να στήνουν τα σκηνικά της παράστασης και να προετοιμάζονται γι’ αυτήν στην τάξη μας. Έχει πολλή δουλειά και κούραση η προετοιμασία και πάρα πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να προσεχτούν, αλλά όταν έχεις μεράκι και αγάπη γι’ αυτό που κάνεις, όλα σου φαίνονται παιχνιδάκι…

par 3    par 7

par 6

Το έργο μας άρεσε πολύ, κινητοποίησε το συναίσθημά μας και οδήγησε τη σκέψη μας σε πολλά, διαφορετικά μονοπάτια, άλλοτε με χαρά και γέλιο και άλλοτε με προβληματισμό, λύπη και ανησυχία. Ήταν ένα όμορφο ταξίδι στη μαγεία της τέχνης του κουκλοθεάτρου, μιας τέχνης όπου τα χειροτεχνήματα –οι κούκλες– πρωταγωνιστούν όχι μόνο ως ρόλοι, αλλά και με την καλαισθησία και τη λειτουργικότητά τους. Περάσαμε θαυμάσια!

Πριν δούμε την παράσταση, φανταστήκαμε και ζωγραφίσαμε μια σκηνή κουκλοθεάτρου όπου παιζόταν ένα δικό μας έργο!

p 1 p 2 p 3 p 4 p 5 p 6 p 7 p 8 p 9 p 10 p 11 p 12 p 13 p 14

Μετά την παράσταση, “σκαλίσαμε” τη μνήμη μας και ζωγραφίσαμε την πιο αγαπημένη μας σκηνή του έργου που παρακολουθήσαμε.

e 1 e 2 e 3 e 4 e 5 e 6

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία, που θα μας μείνει αξέχαστη! Αφήστε που μας άνοιξε την όρεξη και για άλλες κουκλοπεριπέτειες…