Τη Δευτέρα 7/4/2025, οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β3 επισκέφθηκαν το Ocean Lab, έναν ειδικά διαμορφωμένο, ψηφιακό, εκπαιδευτικό, αλλά παράλληλα ψυχαγωγικό χώρο, που δημιουργήθηκε από τη Safe Water Sports, μια μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία, με βασικό στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας πάνω σε θέματα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες (αθλητικές και ψυχαγωγικές) στο νερό. Οι μαθητές, χωρισμένοι με ταμπλετ σε 10 ομάδες (χταπόδια, κοχύλια, αστερίες κ. λπ), έμαθαν οτιδήποτε είχε σχέση με το νερό, με ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της ασφάλειας στο υδάτινο περιβάλλον και στη μείωση των πνιγμών και των θανάσιμων ατυχημάτων. Νικήτρια ομάδα: τα «χταπόδια». Συγχαρητήρια όμως σε όλους! Υπεύθυνοι δράσης: κ. Σιάμου, κ. Λαφογιάννη και κ. Μηλιόρδος
“Υγεία και Διάστημα”- Παρακολούθηση Ομιλίας
Την Παρασκευή 4 Απριλίου οι μαθητές/τριες του Α2 συνδέθηκαν με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» . Ο Διευθυντής Έρευνών Δρ. Δημήτριος Μαστέλλος μίλησε για: “Υγεία και Διάστημα, Συνθήκες Ζωής Έξω Από Την Γη”. Στην τηλεδιάσκεψη αυτή συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου Χανδρά Λασιθίου Κρήτης, στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Εκπαίδευσης για την Αειφορία “Από τη Μυθολογία στο Διάστημα Myth2space”. Η ενδιαφέρουσα αυτή ομιλία με αναφορές στην επιστήμη της Βιολογίας, προκάλεσε καταιγισμό ιδεών. Ακολούθησε συζήτηση των μαθητών/τριών των δύο Γυμνασίων με τον επιστημονικό συνεργάτη του Δημόκριτου και τις φυσικούς του σχολείου που συμμετείχαν: κ. Δανιήλ, κ. Δούμα και κ. Σταματούκου. Παρατήρηση, υπόθεση, πείραμα και … συμπέρασμα; “Να αγαπάμε και να φροντίζουμε όσο πιο πολύ μπορούμε τον πλανήτη μας!”. Υπεύθυνη δράσης: κ. Δανιήλ.
Στον μαγικό κόσμο της Σάσας Βούλγαρη!
Την Παρασκευή 4 Απριλίου η αφηγήτρια-ψυχοπαιδαγωγός κ. Σάσα Βούλγαρη επισκέφτηκε το σχολείο μας. Με την υπέροχη δραματοποίησή της και μουσικά όργανα από όλον τον κόσμο ταξίδεψε τους μαθητές/τριες της Α’ Τάξης στον μαγικό κόσμο λαϊκών παραμυθιών και αφηγήσεων. Βασιλιάδες, ξωτικά και μαγικά πλάσματα γέμισαν την Βιβλιοθήκη μας, μαγεύοντας παιδιά και καθηγητές, ενώ μετά την αφήγηση μαθητές και μαθήτριες συνομίλησαν με την κ. Βούλγαρη και περιεργάστηκαν τα πρωτότυπα μουσικά της όργανα. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης Φιλαναγνωσίας “Βιβλιοθήκη για Όλους“, που εκπονείται φέτος στο σχολείο μας. Στόχος ήταν η επαφή των παιδιών με το λογοτεχνικό είδος των παραμυθιών και την αφήγηση αλλά και η ψυχαγωγία χωρίς την χρήση ηλεκτρονικών συσκευών! Υπεύθυνες δράσης: κ. Γαρδίκη, κ. Μεθοδίου, κ. Μποκώρου και κ. Παλιάκη.
Εγγραφή μαθητών στο Λύκειο: e-εγγραφές
Διαδραστικός Κινηματογράφος με θέμα την Α.Ι.
Την Πέμπτη 3/4/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ και της Γ’ Τάξης παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαδραστικού κινηματογράφου από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Φωτόγραμμα, στον κινηματογράφο ΑΘΗΝΑΙΟΝ, στους Αμπελοκήπους. Το θέμα του προγράμματος ήταν η Τεχνητή Νοημοσύνη: το επιστημονικό της υπόβαθρο, οι χρήσεις της στη καθημερινότητά μας, οι εφαρμογές της στην εκπαίδευση, οι κίνδυνοι που προκύπτουν από τη ραγδαία ανάπτυξή της και η ανάγκη για την χάραξη ενός αυστηρού πλαισίου για την ορθή χρήση της. Με μικρά πληκτρολόγια στο χέρι, οι μαθητές παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, αλλά και επιστημονικό σχετκό υλικό, επιλέγοντας τα θέματα που τους ενδιέφεραν περισσότερο και έπαιξαν παιχνίδι γνώσεων. Συνοδοί: κ. Σύρος, κ. Γαρδίκη, κ. Δανιήλ, κ. Μηλιόρδος, κ. Παπακώστας, κ. Παπαλάμπρου και κ. Πατερουλάκης.
Ενεργοί Μαθητές: Εθελοντική Δράση
Την Πέμπτη 3/4/2025, οι μαθητές της Α΄Τάξης του σχολείου μας φόρεσαν γάντια, πήραν σακούλες και με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους καθάρισαν την Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου (Skate Park), στο πλαίσιο της καλλιέργειας της αγάπης για το περιβάλλον και την πόλη μας και μιας κουλτούρας εθελοντισμού και συνεργασίας. Τα παιδιά συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: κ Δούμα, κ. Κομίνης, κ. Κωστούλα, κ. Λαμπροπούλου, κ. Μεθοδίου, κ Μποκώρου, κ. Ντόγας, κ. Παλιάκη, κ. Παναγής και κ. Φιλάνδρα. Μπράβο στα παιδιά!
Καινοτόμα Δράση Αρχαίων-Φυσικής
Στο πλαίσιο του θεσμού του Ενδοσχολικού Συντονιστή και της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης την Δευτέρα 31/3/2025 πραγματοποιήθηκε Διαθεματική (Αρχαία-Φυσική) Δειγματική Συνδιδασκαλία στους μαθητές/τριες του Γ1, με τίτλο: “Άλλο έλξη κατά επιστήμη και άλλο κατά Πλάτωνα;” στο εργαστήριο φυσικών επιστημών του σχολείου μας. Η προσκεκλημένη μας Δρ. Θωμαίτσα Θεοδωρακοπούλου φιλόλογος στο ΣΔΕ Καλλιθέας και η Αναστασία Δανιήλ ΜSc, φυσικός, ΥΣΕΦΕ και Ενδοσχολική Συντονίστρια του σχολείου μας είχαν την καινοτόμο ιδέα να συνδιδάξουν την έλξη των σωμάτων, μέσα από τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών και της Φυσικής. Στην καινοτόμα αυτή δράση, που υλοποιείται για τρίτη συνεχή χρονιά, παρευρέθηκε ο Διευθυντής κ. Σύρος και εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων. Συμπληρώθηκαν ανώνυμα ερωτηματολόγια από τους μαθητές, κλείδα παρατήρησης από τους καθηγητές/τριες – παρατηρητές και ακολούθησε συζήτηση/αναστοχασμός. Η ανατροφοδότηση από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς: πολύ θετική! Αυτό που ικανοποίησε περισσότερο ήταν η πρωτοτυπία, η καταπληκτική συνεργασία των διδασκόντων, αλλά και o τρόπος σύνδεσης δύο ασύνδετων φαινομενικά θεωριών. Στόχος: μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες να αποκομίσουν τα οφέλη της διαθεματικής συνδιδασκαλίας και συνεργασίας. Υπεύθυνη δράσης: κ. Δανιήλ
Και μετά το Γυμνάσιο…τι;
Στο πλαίσιο του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση – συζήτηση στο τμήμα Γ2 από την Δρ. Θεοδωρακοπούλου Θωμαίτσα με τίτλο “Και μετά το Γυμνάσιο…τι;” . Mετά την ομιλία και την παρουσίαση υλικού με τις προοπτικές που υπάρχουν μετά το Γυμνάσιο, οι μαθητές/τριες έθεσαν απορίες και ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων. Υπεύθυνη δράσης: A. Δανιήλ.
Σχολή Γονέων – 4η Συνάντηση
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η τέταρτη συνάντηση της Σχολής Γονέων με εισηγήτρια την ψυχολόγο του σχολείου μας κ. Παπαστεφανάτου Χριστίνα. Το θέμα της συνάντησης αφορούσε τις τεχνικές – τρόπους επικοινωνίας με το έφηβο παιδί μας, ώστε να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά του και να το πλησιάσουμε, περνώντας από την Αντιπαράθεση στην Κατανόηση. Οι συμμετέχοντες γονείς είχαν πολλά να σχολιάσουν και η κ. Παπαστεφανάτου είχε ετοιμάσει δύο βιωματικες δράσεις ώστε να μπουν οι γονείς στο ρόλο του έφηβου παιδιού. Τελικά, η κατανόηση είναι το κλειδί στη σχέση με τους εφήβους.
Συμμετοχή στη δράση “Όπου υπάρχουν Άγγελοι”
Συμμετοχή στο φεστιβάλ “Cinema…διάβασες;”
Όταν η φιλία μπαίνει στη ζωή δύο εφήβων, το χαμόγελο ανθίζει στα χείλη τους, η χαρά φωλιάζει στην ψυχή τους, υπάρχει εμπιστοσύνη και σεβασμός ανάμεσά τους, κάθε στιγμή ακόμη κι όταν βρίσκονται μακριά. Όταν φεύγει η φιλία, η ψυχή τους γεμίζει με θυμό και στεναχώρια. Οι έφηβοι νιώθουν μοναξιά. Ο εγωισμός κυριαρχεί στα πρόσωπά τους και από φίλοι γίνονται εχθροί και πολεμούν ο ένας τον άλλο με λόγια που δείχνουν αντιπάθεια και υποτίμηση.