ΘΕΜΑΤΙΚΗ 4 2023-2024

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM– Εκπαιδευτική Ρομποτική

ΤΙΤΛΟΣ:  «Οι εποχές του έτους και το κλίμα»

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Α2.Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα. Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και

συνεργασίας.

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, Αυτομέριμνα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα.

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας, δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των Νέων Τεχνολογιών.

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός.

Δ1. Στρατηγική Σκέψη, Οργανωσιακή σκέψη, Επίλυση προβλημάτων.

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη, διαμεσολάβηση.

Στα πλαίσια της 4ης θεματικής ενότητας  και με θέμα  Οι εποχές του έτους και το κλίμα, οι μαθητές  και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης ασχολήθηκαν κάνοντας διάφορες δραστηριότητες. Ενδεικτικά έγιναν τα παρακάτω:

Αναζήτησαν στην Wikipedia τον όρο «Εποχές», επισκέφθηκαν το φωτόδεντρο   και  εμπλούτισαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους για τις κινήσεις της Γης και τις εποχές, αποκτώντας δυναμικές οπτικές αναπαραστάσεις για την περιφορά της Γης και την εναλλαγή των εποχών.

Παρακολούθησαν βίντεο  για τις τέσσερις εποχές   και συζήτησαν έννοιες όπως η κλίση του άξονα της Γης , η πρόπτωση των ακτίνων του Ήλιου και η θέση της Γης σε σχέση με τον Ήλιο.

 Διάβασαν άρθρα με θέμα την κλίση του άξονα της Γης ως προϋπόθεση για τη ζωή και αντλώντας στοιχεία από όλα τα παραπάνω, επιχειρηματολόγησαν για το ποιες θα ήταν οι συνθήκες στη Γη, στην περίπτωση που δεν υπήρχε η κλίση του άξονά της.

Επισκέφθηκαν ψηφιακό  υλικό  στο οποίο  παρουσιάζεται διαδραστική οπτική αναπαράσταση, σχετικά με την περιφορά της Γης και τις εναλλαγές των εποχών. Είχαν εκεί τη δυνατότητα να αλλάζουν την κλίση του άξονά της, επιλέγοντας συγκεκριμένο μήνα του χρόνου, και να παρατηρούν τις αλλαγές στη θερμοκρασία σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές του πλανήτη.

Παρακολούθησαν βίντεο και είδαν τις εναλλαγές των εποχών σε πραγματικό χρόνο.

Σε ομάδες των δύο, ζωγράφισαν από μια αισθητική δημιουργία, η κάθε ομάδα της αρεσκείας των μελών της, για τις τέσσερις εποχές.

εικονα 1 εικονα 2 εποχες