ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ: « Τα δικαιώματα των παιδιών»
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα).
Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Επίλυση συγκρούσεων)
Στα πλαίσια της 3ης θεματικής ενότητας και με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης έκαναν δραστηριότητες πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Αρχικά έπαιξαν το παιχνίδι γνωριμίας με τον «Μαγικό καθρέφτη» μέσα στο κουτί. Μίλησαν για τον εαυτό τους και τον παρουσίασαν στην ομάδα, αναφέροντας πληροφορίες που εκείνα ήθελαν να μοιραστούν με τους υπόλοιπους.
Μίλησαν για τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από βίντεο που παρακολούθησαν και χρησιμοποίησαν τις όμορφες κάρτες των δικαιωμάτων των παιδιών σε εικονογράφηση της Λήδας Βαρβαρούση.
Συζήτησαν για το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει όνομα και ο καθένας έκανε παρουσίαση για το δικό του όνομα, με πληροφορίες για την προέλευσή του και κάποια ζωγραφιά.
Είδαν τα δικαιώματά τους με απλά λόγια μέσα από υλικό της UNICEF.
Συζήτησαν και διερεύνησαν τις διαφορές ανάμεσα στις επιθυμίες και τις ανάγκες του ανθρώπου. Κάνοντας ομαδικές δραστηριότητες αναζήτησαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα δικαιώματα των παιδιών σήμερα και στην αρχαία εποχή και ονόμασαν τα δικαιώματα των παιδιών που παραβιάζονται, όταν ζουν σε συνθήκες πολέμου.